eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
ما به خاطر محدودیّت وقت و إنرژی که داریم نمی توانیم این إنرژی را هر جایی و هر طوری که شد خرج کنیم؛ چه بسا هزاران بشکه بنزین در یک بیابان بسوزد و جز حرارت سودی نداشته باشد ولی جایی که حتی قطره ها در جایگاه خودشان قرار بگیرند، قطره قطره ی آن حرکت می آورد، پس إنرژی خودت را جایی مصرف کن که حرکتي بیاورد، آن را جایی خرج کن که طلب باشد. خرج شدن در دلی که طالب نیست ظلم به دل های طالب و جویای حقّ است. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 256 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عليه السّلام) قَالَ: إِنَّ الْعَبْدَ الْمُؤْمِنَ الْفَقِيرَ لَيَقُولُ يَا رَبِّ ارْزُقْنِي حَتَّى أَفْعَلَ كَذَا وَ كَذَا مِنَ الْبِرِّ وَ وُجُوهِ الْخَيْرِ فَإِذَا عَلِمَ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) ذَلِكَ مِنْهُ بِصِدْقِ نِيَّةٍ كَتَبَ اللَّهُ لَهُ مِنَ الْأَجْرِ مِثْلَ مَا يَكْتُبُ لَهُ لَوْ عَمِلَهُ إِنَّ اللَّهَ وَاسِعٌ كَرِيمٌ. الكافي، ج‏2، ص 85 @Arshiv_Gholam
إنتخاب روش تحقیق برای تحلیل و بررسی یک مسئله، أوّلاً، وابسته به نوع موضوع و مسأله است...؛ثانیاً، وابسته به روش شناسی محقّق است. یعنی وابسته به راهبرد و إستراتژی کلّی تحقیق و متأثّر از منطق تحقیقی پژوهشگر است؛ ثالثاً وابسته به پارادایم یا دیدگاه فکری یا جهان بینی محقّق است. دکتر احمد حسین شریفی مبانی علوم انسانی اسلامی، ص 406 @Arshiv_Gholam
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆 صبح جمعه پیاده روی جمکران محضر حضرت استاد آقاتهرانی (حفظه اللّه) @Arshiv_Gholam
man250.pdf
3.17M
📓کتاب انسان 250 ساله📓 📝 نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه اللّه) @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْمِنْقَرِيِّ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ يُونُسَ عَنْ أَبِي هَاشِمٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): إِنَّمَا خُلِّدَ أَهْلُ النَّارِ فِي النَّارِ لِأَنَّ نِيَّاتِهِمْ كَانَتْ فِي الدُّنْيَا أَنْ لَوْ خُلِّدُوا فِيهَا أَنْ يَعْصُوا اللَّهَ أَبَداً وَ إِنَّمَا خُلِّدَ أَهْلُ الْجَنَّةِ فِي الْجَنَّةِ لِأَنَّ نِيَّاتِهِمْ كَانَتْ فِي الدُّنْيَا أَنْ لَوْ بَقُوا فِيهَا أَنْ يُطِيعُوا اللَّهَ أَبَداً فَبِالنِّيَّاتِ خُلِّدَ هَؤُلَاءِ وَ هَؤُلَاءِ، ثُمَّ تَلَا قَوْلَهُ تَعَالَى "قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلى‏ شاكِلَتِهِ" قَالَ عَلَى نِيَّتِهِ. الكافي، ج‏2، ص 85 @Arshiv_Gholam
نظام أرزشی پژوهشگر یا به إصطلاح إیدئولوژی او کاملا در نظریه پردازی های علمی او نقش آفرین است. تأثیر أرزش های یک پژوهشگر را می توان در همه مراحل فرآیند تحقیق او به خوبی مشاهده کرد. در إنتخاب مسئله، در هدف گذاری تحقیق، در فرآیند تحقیق و در نتیجه گیری از حاصل تحقیقات. دکتر احمد حسین شریفی مبانی علوم انسانی اسلامی، ص 436 @Arshiv_Gholam
خوبیِ گریه در آن است که در شب باشد گریه خوب است که بر معجر زینب باشد زینب از هر چه مجال است به یک گوشه گریخت شاه عالم مگر این قدر مؤدّب باشد!؟ حدسم این است که در عمر نکرده است تبی شعله داغ است، چه معناست در او تب باشد؟ هر شب از کودکی اش داده سلامی به حسین عشق خوب است که چون عیش مرتّب باشد پنج تن گرد سرش دست فشان می چرخند کعبه دل خوشکُنکی شد که مکعّب باشد مست و مستور ز آبشخور هم می نوشند چه عجب گر به نجف مرقد زینب باشد إحتیاطاً همه باید که بر او سجده بریم روز محشر چه بسازیم گر او ربّ باشد؟ "محمّد سهرابی" @Arshiv_Gholam
چنین می بیند آن که در نجف أهل نظر باشد طلا چسبانده خود را زیر إیوانش که زر باشد علی با حق و حق با او، ولَیْسَ الهادی إلّا هو علی حق حق علی هو هو، از این ها بیشتر باشد!؟ برایش إفتخاری نیست کعبه سینه چاکش شد چرا که خانه ي حق از حضورش مفتخر باشد نفس های غلامش مردگان را زندگی بخشد اگر حتّی غلام او خودش هم محتضر باشد بنازم آسمان خانه اش را که به یک لحظه کنار هم دو تا خورشید و یک قرص قمر باشد هزاران گرگ می لرزد به خود با نام پیغمبر زمانی که میان بیشه ي او شیر نر باشد علی آن شیر بی باکی که خاکی بود و أفلاکی کران تا بیکران حیدر، علی "کیف بشر" باشد به وقت حمله ي دشمن دلش آرام آرام است اگر عبّاس در قلب سپاهش مستقرّ باشد اگر دستار زردش را به پیشانی ببندد او بعید است این که دیگر دشمنش دنبال شرّ باشد بخوان أوصاف خیبر را، تجلّی های حیدر را خدایی هر چه هم گفتند بهرش مختصر باشد رسول اللّه خندید و علی غرّید و در را کند کسی که بود و منکر شد چه بهتر کور و کر باشد در و دربان در را با هم از جا می کَند حیدر که آویزان درب قلعه بیش از صد نفر باشد به جز اون پهلوان ماکو؟ یداللّه است این بازو برای او در قلعه نه، خیبر مثل پر باشد خدا "جانم علی" می گفت و جبرائیل کف می زد چنان او تاخت بر مرحب که مفقود الأثر باشد پس از آن واقعه خیبر پلاکش یکصد و ده شد که نام نامی مولا همیشه روی در باشد به هر ملعون بی جرأت که ترسید و فراری شد بگو حیف است روی پیکر نحس تو سر باشد علی "إبن أبی طالب"، فقط نام پدر کافیست برای دوّمی گفتند که ده ها پدر باشد به روی چشم أمر حضرت اقا، ولی مردم إمام منتقم با یاد کوچه خون جگر باشد کسی که أهل بدعت شد علی را سخت می بیند که وحدت با سپاه عایشه عین ضرر باشد اگر أهل سقیفه از علی فرمان نمی گیرند بَلا نسبت به خر، باید همیشه چوب تر باشد "عماد بهرامی" @Arshiv_Gholam
علوم انسانی اسلامی را می توان از جهت منابع و روش ها، به سه منطقه عمده تقسیم کرد: 1. منطقه حضور باورهای دینی (فلسفه و کلام) 2. منطقه حضور شرع مقدس بالمعنی الأخصّ (فقه و أخلاق) 3. منطقه حضور تجربه (منطقة الفراغ) هر آنچه با دین و شریعت مغایرت داشته باشد خود به خود از دایره علوم انسانی اسلامی خارج است. دکتر رضا غلامی فلسفه تمدن نوین اسلامی، ص 168 و 169 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ عَنْ حَنَانِ بْنِ سَدِيرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: إِنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) إِذَا أَحَبَّ عَبْداً فَعَمِلَ عَمَلًا قَلِيلًا جَزَاهُ بِالْقَلِيلِ الْكَثِيرَ وَ لَمْ يَتَعَاظَمْهُ أَنْ يَجْزِيَ بِالْقَلِيلِ الْكَثِيرَ لَهُ. عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ حَفْصِ بْنِ الْبَخْتَرِيِّ وَ غَيْرِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: اجْتَهَدْتُ فِي الْعِبَادَةِ وَ أَنَا شَابٌّ فَقَالَ لِي أَبِي (علیه السّلام) يَا بُنَيَّ دُونَ مَا أَرَاكَ تَصْنَعُ فَإِنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) إِذَا أَحَبَّ عَبْداً رَضِيَ عَنْهُ بِالْيَسِيرِ. الكافي، ج‏2، ص 86 و 87 @Arshiv_Gholam
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆 گزارش تصویری جلسه هفتگی هیأت یارقیه (سلام اللّه علیها) گلزار شهداء علی بن جعفر (علیه السّلام) حسینیه حضرت زینب (سلام اللّه علیها) @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕯روضه خوانِ سیّدالشّهداء (علیه السّلام)🕯 "نثار روح حاج محسن عسگری فاتحة مع الصلوات" @Arshiv_Gholam
إنتخاب هدف غایی علم إقتصاد وابسته به آرمان های أخلاقی محقّقان و پژوهشگران این عرصه است. دکتر احمد حسین شریفی مبانی علوم انسانی اسلامی، ص 439 @Arshiv_Gholam
تا مسیرم به درِ خانه ات افتاد حسین  خانه آباد شدم خانه ات آباد حسین نه کلاسی و نه درسی و نخواهم ورقی  زانکه هستی تو مرا مکتب و استاد حسین  دل و دین داشتم و صبر و قراری همه را  تو ربودی ز کف و داده ای بر باد حسین صید دام تو شدم عزّت و جاهم دادی جان فدای کرمت حضرت صیّاد حسین دل نالایق من تا به غمت گشت أسیر گوییا تازه شدم از قفس آزاد حسین گر که خوبم و اگر بد به تو من محتاجم  جان زهرا مبَرم یک نفس از یاد حسین قسمتم کن سفری جنّتِ بین الحرمین  با غبارِ حرم از صحن گهرشاد حسین "داریوش جعفری" @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ عِمْرَانَ الزَّعْفَرَانِيِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَرْوَانَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ (علیه السّلام) يَقُولُ: مَنْ بَلَغَهُ ثَوَابٌ مِنَ اللَّهِ عَلَى عَمَلٍ فَعَمِلَ ذَلِكَ الْعَمَلَ الْتِمَاسَ ذَلِكَ الثَّوَابِ أُوتِيَهُ وَ إِنْ لَمْ يَكُنِ الْحَدِيثُ كَمَا بَلَغَهُ. الكافي، ج‏2، ص 87 @Arshiv_Gholam
💥کانال حضرت استاد مهدی ابوطالبی💥 1⃣ دکترای علوم سیاسی، عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (رحمه اللّه) و ریاست مرکز آموزش های بنیادین مَآب (طرح ولایت) 2⃣ این کانال به نظریّه و عملکرد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی علمای شیعه در تاریخ معاصر می پردازد. 3⃣ همچنین در این کانال به شبهات نظری در مباحث مربوط به نسبت دین و سیاست، نظام سیاسی اسلام، جمهوری اسلامی، اندیشه ولایت فقیه و شبهات تاریخی پیرامون عملکرد سیاسی _ اجتماعی علمای شیعه در تاریخ معاصر پاسخ داده می شود. https://eitaa.com/joinchat/2961571840C34267f5ea7 @Arshiv_Gholam
ای بی نیاز، وصف مرا جز نیاز نیست جز رحمتت، گناه مرا چاره ساز نیست آلوده آمدم چه کسی گفته یا کریم بابِ إنابه رو به گنه کار باز نیست؟! ناشُکر بوده ام همه ی عمر، عفو کن دیگر زبان من به جهالت دراز نیست می خواستی که بنده و هم صحبتت شوم شرمنده ام اگر که نمازم، نماز نیست آرامشی که در نجف و خاک حیدر است در خاک هیچ ناحیه حتّی حجاز نیست بر سر درِ دلم که پر از مهر حیدر است غیر از لوای فاطمه در إهتزاز نیست وقتی که نان سفره ی ما نان فاطمه است دیگر به نان مردم عالم نیاز نیست در هیچ مسلکی، زدنِ دختر رسول در روزهای سخت فراقش، مُجاز نیست بر قلب زار و زخمی زهرای مرضیه چون ذکرِ یاحسین، دمی دل نواز نیست هر قدر هم که روضه بخوانیم، روضه ای مانند سوز تشنگی اش، جان گداز نیست تشنه لبی که تابِ تکان خوردنش نبود با سنگ و نیزه زخم زدن، إمتیاز نیست "محمد جواد شیرازی" @Arshiv_Gholam
یکی از شرایط فهم درست و کسب معرفت حقیقی، إصلاح أمیال و غرایز است و یکی از راه های تصحیح أمیال و خواسته ها، تصحیح نظام أرزشی است. زیرا خواسته های أفراد تحت تأثیر نظام أرزشی آنان شکل می گیرد. دکتر احمد حسین شریفی مبانی علوم انسانی اسلامی، ص 443 @Arshiv_Gholam
حُمَيْدُ بْنُ زِيَادٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ سَمَاعَةَ عَنْ وُهَيْبِ بْنِ حَفْصٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ: كَانَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) عِنْدَ عَائِشَةَ لَيْلَتَهَا، فَقَالَتْ يَا رَسُولَ اللَّهِ لِمَ تُتْعِبُ نَفْسَكَ وَ قَدْ غَفَرَ اللَّهُ لَكَ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِكَ وَ مَا تَأَخَّرَ؟ فَقَالَ يَا عَائِشَةُ أَ لَا أَكُونُ عَبْداً شَكُوراً؟ قَالَ وَ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) يَقُومُ عَلَى أَطْرَافِ أَصَابِعِ رِجْلَيْهِ فَأَنْزَلَ اللَّهُ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى "طه ما أَنْزَلْنا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لِتَشْقى"‏. عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنْ حَسَنِ بْنِ جَهْمٍ عَنْ أَبِي الْيَقْظَانِ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ الْوَلِيدِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: ثَلَاثٌ لَا يَضُرُّ مَعَهُنَّ شَيْ‏ءٌ، الدُّعَاءُ عِنْدَ الْكَرْبِ وَ الِاسْتِغْفَارُ عِنْدَ الذَّنْبِ وَ الشُّكْرُ عِنْدَ النِّعْمَةِ. الكافي، ج‏2، ص 95 @Arshiv_Gholam