☘️🌺☘️🌸☘️🌼☘️🌺☘️🌸☘️🌼
🌺زیارت روز سهشنبه
✨السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
صبحكم الله بظهورالحجة عليه السلام إن شاءلله و بالخير والعافية
🔷زيارة الامام السجاد والباقر والصادق عليهم السلام في يوم الثلاثاء:
السَّلامُ عَلَيْكُمْ ياخُزَّانَ عِلْمِ اللهِ، السَّلامُ عَلَيْكُمْ ياتَراجِمَةَ وَحْيِ اللهِ، السَّلامُ عَليْكُمْ ياأَئِمَّةَ الهُدى، السَّلامُ عَلَيْكُم ياأَعْلامَ التُّقى، السَّلامُ عَلَيْكُمْ ياأَوْلادَ رَسُولِ اللهِ، أَنا عارِفٌ بِحَقِّكُمْ، مُسْتَبْصِرٌ بِشَأْنِكُمْ مُعادٍ لاَعْدائِكُمْ مُوالٍ لاَوْلِيائِكُمْ، بِأَبِي أَنْتُم وَاُمِّي، صَلَواتُ الله عَلَيْكُمْ. اللّهُمَّ إِنِّي أَتَوالى آخِرَهُمْ كَما تَوالَيْتُ أَوَّلَهُمْ وَأَبْرءُ مِنْ كُلِّ وَلِيجَةٍ دُونَهُمْ وَأَكْفُرُ بِالجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ وَاللاّتِ وَالعُزَّى، صَلَواتُ الله عَلَيْكُمْ يامَوالِيَّ وَرَحْمَةُ الله وَبَرَكاتُهُ. السَّلامُ عَلَيْكَ ياسَيِّدَ العابِدِينَ، وَسُلالَةَ الوَصِيِّينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ ياباقِرَ عِلْمِ النَبِيِّينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ ياصادِقا مُصَدَّقا فِي القَوْلِ وَالفِعْلِ، يامَوالِيَّ هذا يَوْمُكُمْ وَهُوَ يَوْمُ الثُّلاثاءِ، وَأَنا فِيهِ ضَيْفٌ لَكُمْ وَمُسْتَجِيرٌ بِكُمْ فَأَضِيفُونِي وَأَجِيرُونِي بِمَنْزِلَةِ الله عِنْدَكُمْ، وَآلِ بَيْتِكُمُ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ
💠 ذکر روز سه شنبه: یاارحم الراحمین۱۰۰مرتبه
☘️🌺☘️🌸☘️🌼☘️🌺☘️🌸☘️🌼
💠روزمان را با آیات قرآن نورانی کنیم
✨وَيَزِيدُ اللَّهُ الَّذِينَ اهْتَدَوْا هُدًى
✨وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ
✨عِنْدَ رَبِّكَ ثَوَابًا وَخَيْرٌ مَرَدًّا ﴿۷۶﴾
✨و خداوند كسانى را كه
✨هدايت يافته اند بر
✨هدايتشان مى افزايد و
✨نيكي هاى ماندگار نزد پروردگارت
✨از حيث پاداش بهتر و
✨خوش فرجام تر است (۷۶)
📗سوره مبارکه مریم
📖آیه ۷۶
#عاشقان_امیرالمؤمنین_علیه_السلام
🍀🌺🍀🌸🍀🌼🍀🌺🍀🌸🍀
🌼🍀🌸
🍀🌺
🌼
#ادامه_نامه_پنجم_نهج_البلاغه
💠ترجمه و شرح نامه 5 نهج البلاغه:سوء استفاده نکردن از پست و مقام
✳️قابل توجّه اينکه ابوبکر براى جلوگيرى از خطرات اشعث، خواهر خود ام فروه را به او تزويج کرد و اين زن سه پسر آورد که يکى از آنها محمد بود که در کربلا از فرماندهان لشکر ابن زياد در برابر امام حسين(عليه السلام) بود. اشعث دخترى به نام جعده داشت که همه شنيده ايم امام مجتبى(عليه السلام) را مسموم ساخت و طبق روايت کافى خود اشعث نيز از کسانى است که در قتل امير مؤمنان على(عليه السلام) شرکت داشت.(10)
اين سخن را با حديثى که درباره اشعث از امير مؤمنان على(عليه السلام) نقل شده است پايان مى دهيم. امام(عليه السلام) خطاب به مردم فرمود: «أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ الاَْشْعَثَ لاَ يَزِنُ عِنْدَ اللهِ جَنَاحَ بَعُوضَة وَإِنَّهُ أَقَلُّ فِي دِينِ اللهِ مِنْ عَفْطَةِ عَنْز; اى مردم! اشعث به اندازه پر پشه اى در پيشگاه خدا وزن و ارزش ندارد و او در دين خدا از آب بينى بز کمتر است».(11)✨لازم به ذکر است که اشعث در زمان عمر والى آذربايجان شد و در زمان عثمان باقى بود و در عصر حکومت على(عليه السلام) نيز مدتى ابقا شد.💫3. آذربايجان در نقشه هاى پيشين اسلامى:
از فتوح البلدان بلاذرى و تاريخ طبرى و معجم البلدان حموى اجمالاً استفاده مى شود که منطقه آذربايجان در حدود سنه 20 هجرى زير پرچم اسلام قرار گرفت; ولى چيزى نگذشت که گروهى بر ضد آن قيام کردند. خليفه دوم اشعث بن قيس را فرستاد و بار ديگر آنجا را فتح کرد و اشعث بر حکومت آنجا باقى ماند.
محدوده آذربايجان آن روز از امروز گسترده تر بود و علاوه بر تبريز، خوى، سلماس، اروميه و اردبيل، مناطقى از گيلان و مازندران را نيز شامل مى شد و از طرف غرب نيز فراتر از مرزهاى کنونى بود. حموى مى گويد: «اين منطقه خود مملکت عظيمى است، داراى برکات فراوان، خرم و سرسبز، پرآب و داراى چشمه هاى بسيار». يعقوبى در تاريخ خود مى نويسد: معاويه هر سال سى هزار هزار (سى ميليون) درهم از خراج آذربايجان دريافت مى داشت و اين نشان مى دهد که تا چه اندازه آن منطقه گسترده و آباد بوده است.(12)
📚پی نوشت:1 . سند نامه:از جمله کسانى که اين نامه را ذکر کرده اند نصر بن مزاحم در کتاب صفين است که آن را از آغاز کلام امام(عليه السلام)در اين نامه نقل کرده و با توجّه به اينکه نصر بن مزاحم حدود دو قرن جلوتر از سيّد رضى مى زيسته، و علاوه بر آن نامه را به صورت کامل ذکر کرده معلوم است که از منابع ديگرى اخذ کرده است. ابن عبد ربه نيز نامه را با اضافاتى آورده و ابن قتيبه نيز در الامامة والسياسة کمى مختصرتر از عبارات نصر بن مزاحم ذکر کرده است (مصادر نهج البلاغه، ج 3، ص 202).2 . تمام نهج البلاغه، ص 803; واقعه صفين، ص 20.
3 . «طعمة» به معناى چيز خوردنى است; ولى گاه به صورت کنايه به کار مى رود مثلا مى گويند فلان کس خبيث الطعمة است يعنى کسب و کار بدى دارد و در نامه بالا به معناى وسيله آب و نان است.
4 . نساء، آيه 5✨8.5 . به تفسير نور الثقلين، ذيل آيه فوق و کافى، ج 1، ص 276 باب «أنّ الإمام يعرف الامام الذى يکون من بعده» مراجعه شود.💫 . «تفتات» در اصل از ريشه «فوت» گرفته شده که گاه به معناى از دست رفتن و گاه به معناى سبقت جستن است و طبق معناى دوم هنگامى که به باب افتعال برود به معناى استبداد و خودسرى است. گويى بر همه کس در انتخاب مقصودش پيشى مى گيرد. اين احتمال نيز وجود دارد که از ريشه «فأت» (به همزه) گرفته شده باشد که آن نيز به معناى انفراد و استبداد است✨7 . «رعية» صفت مشبهه به معناى مراعات شده از ريشه «رعى» که در اصل به معناى به چرا بردن گوسفندان است که توام با مراعات و نگهدارى است، گرفته شده و اين تعبير نشان مى دهد که در حکومت اسلامى، دولت بايد در خدمت مردم و مراقب و محافظ آنها باشد. حديث معروف «کُلُّکُمْ راع وَکُلُّکُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعَيَّتِهِ» نيز اشاره به اين معنا دارد که همه مردم بايد مراقب يکدگر باشند و در مقابل هم مسئولند. (حديث مزبور در بحارالانوار و جامع الاخبار و در کتابهاى اهل سنّت در صحيح بخارى و مسند احمد و کتابهاى ديگر نقل شده است).✨8 . نور، آيه 33.💫9 . شرح نهج البلاغه علاّمه تسترى، ج 8، ص 7.
10 . کافى، ج 8، ص 167، ح 187.✨11 . بحارالانوار، ج 29، ص 420 براى شرح بيشتر درباره حالات اشعث به جلد اوّل همين کتاب، ص 444 به بعد ذيل خطبه 19 مراجعه فرماييد.✨12. به کتاب تاريخ يعقوبى، ج 2، ص 233 و تاريخ طبرى در حوادث سنه 22 و همچنين معجم البلدان حموى، ج 1، ص 128 و فتوح البلدان بلاذرى، ج 2، ص 400 مراجعه شود.
#قسمت_چهارم
🍀🌺🍀🌸🍀🌼
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
#پیام_صبحگاهی
#جنگ_معروف_حق_و_باطل 🔻
جمهوری اسلامی در حال یک مبارزهی همهجانبه است، کسی تردید ندارد؛ همه این را قبول داریم که جمهوری اسلامی در حال یک مبارزهی سخت و یک مبارزهی همهجانبه است؛ نهفقط در زمینهی سیاسی، [بلکه] در زمینهی فرهنگی، در زمینهی اقتصادی، در زمینهی اجتماعی، در زمینهی امنیّتی، ما در حال مبارزهایم. [البتّه] جنگ نظامی و مبارزهی نظامی هم در برههای از زمان بوده که متوقّف شده و [الآن] نیست امّا سختتر از آن، جنگهای امنیّتی است، جنگهای اقتصادی است، جنگهای فرهنگی است که ما در جریانیم و در حال جنگیم؛ این را هیچکس نمیتواند انکار کند.
۱۳۹۶/۱۲/۲۴
#رهبر_انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#غدیر
#امیر المؤمنین(ع)
#همه بایــد کار کنند به اندازه ۍ خودشــون💯
و..........,
🍀🌺🍀🌸🍀🌼
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
#فایل_تصویری
#استاد سیدحسن علوی
جوابیه به شعر #امیر_پیام_نجفی_زاده توسط #غلامرضا_شادمان
#شبهه👇
سفره خالی شده و بحث حجاب است هنوز
چون که بر چهرهٔ دین ، نقش نقاب است هنوز
کدخدا ، گرچه خدا با تو رفیق است ، ولی
ناله و شکوهٔ ما ، حرف حساب است هنوز
مردمِ سـاده و خوش باورِ این آبادی ...
طعمِ خوشبختی شان دود کباب است هنوز
بعدِ چِل سال چرا درد و غمِ نان با ماست
دل بی غصـه چرا مثل سـراب است هنوز
سهم مان از دکل و نفت ، فقط یارانه ست
فقـر فرهنگی مان رو به شتاب است هنوز
بین منبر ، وَ عمل ، فاصله تا هست بدان
دزدی از مردم بیچاره ، ثواب است هنوز
واژه ای نیست به معنای عدالت ، آری ...
امرِ معروف فقط زور و عتاب است هنوز
هر که پرسید ، چرا خورده شده بیت المال
سرب داغ و سرِ بر دار ، جواب است هنوز
گوش مان پُر شده از وعدهٔ جنت ، اینجا
زندگی هر نفسش عین عذاب است هنوز
نقش ایوان چه کند؟ خانه ز پی ویران است
آری از پایه و بُن ، روی حباب است هنوز
سعیِ بیجا نکن ای شیخ ، کلیدت هرز است
درِ ما باز نشد ، قفل خـراب است هنوز
#امیرپیام_نجفی_زاده
#جوابیه👇
بین دولت وَ نظام، فرق اگر بسیار است
ضعف کابینه ی دولت، خودش آشکار است
سفره ی خالی مردم، به دولت ربط است
ناله و شکوه نکن چون که به رأیَت ربط است
اقتصادی که به سامانی بخواهد برسد
کار کابینه ی دولت به وظایف بشود
بعد از این، وعده ی پوچ دگران سهل مگیر
اگرت وعده ی صد روزه شده، باشد دیر
اگر آن تِز، که بر حلِ کلید، حاکم بود
تزِ افکار شما بود، در آن قایم بود
رأیِتان جبهه ی مرعوب، بیارَد بر کار
پر نفوذ است ز بیگانه و دشمن در کار
بین منبر و عمل فاصله ای، نیست بدان
چوب دزدی تو مزن، بر سرِ این منبریان
این جماعت که رکوردی ز شهیدان دارند
کار اینان، همه بر هادی امت باشند
گفته است منبریِ پیرِ جماران، که هان
نگذارید که بی درد، بگیرد سُکّان
جمله، بی درد و مرفه، شده اند مرئوسین
فکر خویشند و نباشند، همپایه ی دین
درِ هر قفل که خدا باز کند جنّت باد
قفل، بر دل بُوَد هر کس، که بد طینت باد
واژه ای هست به معنای عدالت، آری ...
امرِ معروف بُوَد امر الهی، باری
واژه ی عدل و عدالت، که یزدان داند
احمد و مهدی و هم، نایب ایشان داند
هر کسی را به حجاب، امر، ز قوانین باشد
مردم هر مللی را، که براهین باشد
هجمه ی غرب، گریبانِ حجاب بگرفته
چونکه هست، قدرت ما ریشه به آن پیوسته
غرب اگر خورده به بن بست، خدا می داند
زین سبب؛ هجمه به بنیانِ حجاب می رانَد
هیچ، می دانی که در غرب، به ساعت بدهند
مادری را به کرایه، که محبت بشوند
عفت و حجب و حیا را که اگر، فرهنگ نیست
چهارپایان و ددان را، همگی باشند بیست
که اگر، لختی و کمبودِ حیا، فرهنگ است
چهارپایان، همه را یکسره با فرهنگ است
فقرِ فرهنگیِ ما را، به چه معیار بُوَد
به کتاب و به خداوند و به اخیار بُوَد
فقر فرهنگی قرار نیست به معیار تو دید
به کتاب است و خداوند و نبوت، بشنید
بعدِ چل سال، اگر درد و غمِ نان با ماست
نه که انگار، به قبلش، همه بود بی کم و کاست
اگر آن نقشِ نقاب، چهره ی دین بگرفته
سفره ی خالی چه ربط است که نانش رفته
شک و شبهه نکن ایجاد، بترس از کارَت
بی مواجب نپَران از دهَنت افکارت
گوشتان را نشود پُر، که سوراخ دارد
حرف حق، دل نکند نرم اگر سنگ بارَد
وعده ی جنت اگر هست به قرآن آید
سخن حقِ خداوند، جگر می خواهد
#غلامرضا_شادمان
کانال عاشقان امیرالمؤمنین علیه السلام
🌴 کانال عاشقان امیرالمؤمنین علیه السلام متعلق به قرارگاه بسوی ظهور میباشد.
🌴ازهمه دوستان دعوت به همکاری می نماید.
تبادل @yaamahdi124000
@Sydmusavi
@cyber_2017
https://eitaa.com/Asheghan_Amiralmomenin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فضایل علی علیه السلام در خطبه غدیر
🍀🌺🍀🌸🍀🌼
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
#امام_سجّاد(ع):
☀️🍃خدايا،
اگر مرا با زنجيرها ببندی،
و عطایت را از میان همه خلق از من منع کنى،
و ديدگان بندگانت را بر رسوايی هايم بگشايی،
و فرمان دهى که مرا به آتش دوزخ کشند
و میان من و نیکان جدایى افکنى،
اميدم را از تو نخواهم بريد، و آرزويم را از عفو تو باز نخواهم گرداند، و محبتت از قلبم بيرون نخواهد رفت، من فراوانی عطايت را نزد خود، و پرده پوشی ات بر گناهانم در دار دنيا را فراموش نخواهم كرد
قسمتی از دعای ابوحمزه ثمالی
🌟 اللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج
🍀🌺🍀🌸🍀🌼
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🍀🌺🍀🌸🍀🌼🍀🌺🍀🌸🍀
🌸🍀🌼
🍀🌺
🌸
💠غدیر از منظر قرآن
📖در قرآن مجید آیات فراوانی است که با استفاده از احادیثی که از پیامبر اکرم (ص) در شأن نزول آنها وارد شده است، امامت امام علی (ع) را اثبات می نمایند.
✅به آیاتی چند توجه فرمایید:
✳️ آیه تبلیغ:✨ «یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک...» که طبق روایات معتبر از اهل سنت در جریان غدیر خم نازل شده است و در این روز تاریخی پیامبر(ص) با اعلام ولایت و جانشینی حضرت علی(ع) رسالت خود را تکمیل فرمود.
📗سوره مائده آیه 67.
🍀🌺🍀🌸🍀🌼
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🍀🌺🍀🌸🍀🌼🍀🌺🍀🌸🍀🕊
🌼🍀🌺
🍀🌼🕊
🌸
#ادامه_
🌴شرح حدیث غدیر🌷
📖 #جلسه_دوم- بخش_دوم
🔸 عظمت پیامبراکرم صلواتاللهعلیهوآله در اوج عبودیت اوست
در ادامه زیارت میفرماید: «الْمُهَيْمِنَ عَلى رُسُلِهِ وَ الْخاتِمَ لأَنْبِيائِهِ» (5) چه پیامبری است که بر همه رسل سیطره وهیمنه و ابهت دارد.
🔷حال با این همه اوصاف حیرت برانگیز و غیرقابل درک و فهم ما از این عالیجناب در تاریخ چه مشاهده میکنیم؛ اوج افتادگی، اوج تواضع، اوج لطافت، اوج مهربانی،عدم ظهور و بروز حقیقت رسالت؛ تا آنجا که هر جا وارد میشد کسی نمیدانست ایشان پیامبرصلواتاللهعلیهوآله است و حتی بالاتر از این در زیارت وارد است که «الْمُطاعَ فِي مَلَكُوتِهِ». (6)
خداوند در قرآن کریم میفرماید: ای رسول من، به بندگی خود اقرار کن و بگو« قُل لَّا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعًا وَلَا ضَرًّا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ» (7) یعنی اینکه پیامبر خاتم صلواتاللهعلیهوآله در نفس خویش هم هیچ مالکیتی نفعاً و ضرراً ندارد.
اینجا میشود عبودیت را فهمید و ملتفت شد. این میشود عظمت و کرامت نبی. اصلا کرامت آدمی در عبودیت اوست. اینکه خداوند میفرماید «لقدکرمنا بنی ادم»(8)، سبب این افضلیت و کرامت این است. این تکریم بجهت ظهور و بروز عبودیت در نفس و جان آدمی است. هرچه اظهار عبودیت بیشتر، کرامت بیشتر. بین همه انبیا بالاترین و با کرامترین انبیا و رسل این جناب است که اوج بندگی را ابراز میکند.
🔷یک همچون شخصیت باعظمت و جبروتی را شما ببینید که هیچگونه تعین و تشأنی برای خودش ندارد و اصلا معجزه هم همین است. وجود چنین انسانی معجزه است. اصلا معجزه پیامبر ما انسان پروری با چنین خصالی است. هنر این است که کسی بیاید و از بین مردمِ متعصبِ متفرقِ بی بهره از فهم (9) انسان کامل در بیاورد، سلمان و مقداد در بیاورد. این انسان سازی معجزه است.
پیامبر ما از بین انسانهای بی بهره از فهم و در اوج تکبر، انسانهایی ساخت که هر کدام به سهم خود استوانه انسانیت هستند. بلالی را ساخت که در زیر سنگ بزرگ سوزان در آن گرمای مردافکن حجاز برای دفاع از عقیده خود«احد، احد» میگفت. با این همه عظمت، خداوند به پیامبر و حبیب خود میگوید بگو از خودم هیچ ندارم، نه نفعی و نه ضرری.
شما در کنار آیه «قل لا املک لنفسی...» این آیه سوره رعد« قُلْ مَنْ رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ قُلِ اللَّهُ، قُلْ أَفَاتَّخَذْتُمْ مِنْ دُونِهِ أَوْلِيَاءَ لَا يَمْلِكُونَ لِأَنْفُسِهِمْ نَفْعًا وَلَا ضَرًّا» (10) را قرار بدهید. به روشنی متوجه خواهید شد که اصلا هر کسی خودش را صاحب منفعت و ضرر بداند، در واقع دارد بت وجودی خود را تفخیم میکند.
🔸 تفاوت تکریم با تفضیل
در صفات ذاتیه وجودی، اگر هم در ما کمالاتی وجود دارد که یقینا وجود دارد، همه از آن خداست و اگر به ما اعطا شده برای این است که بنحو غیراستقلالی کمالات او را ابراز نماییم.
حال سوال اینجاست که آیا امامت میتواند از صفات ذاتیه انسانی باشد؟ جواب مشخص است. قطعا خیر که اگر اینطور بود لازمه آن امام شدن تمامی انسان ها بود. پس معلوم است که ولایت و امامت یک فضیلت است.
در این مقام مرحوم علامه طباطبایی در جلد ۱۳ کتاب شریف المیزان در تفسیر آیه شریفه «لقد کرمنا بنی آدم» یک فرق دقیقی را بین کرامت و فضیلت بیان می کند. ماحصل بیان ایشان این است که کرامت، صفت ذاتی انسانی است ولکن فضیلت از صفات اکتسابی انسانی است.
📚 پاورقی ها:
1. الغدیر، ج 1، ص 14
2. همان، ص 294
3. بحارالانوار، ج 37، ص 235
4. اصول کافی، ج 1، ص 201، ط.اسلامیه / عیون اخبارالرضاعلیه السلام ، ج 1، ص 219
5. همان
#جلسه_دوم
#ادامه_دارد.
🍀🌺🍀🌸🍀🌼
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🍀🌺🍀🌸🍀🌼🍀🌺🍀🌸🍀
🌼🍀🌺
🍀🌸
🌼
#شخصیت_های_تاريخ_زمان_مولا_امیرالمؤمنین
#ادامه
🌴 ابوذر غفاری(جندب بن جناده)
❇️وی از بزرگان علم و فضیلت و از اعاظم زهد و تقوا به شمار میآید و شکی نیست که وی نزد همه مسلمانان و شخص پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله
و امیرمؤمنان علیه السلام جایگاهی بی نظیر داشته است. (۵) وی مقارن با مهاجرت مسلمانان، به شهر مدینه هجرت کرد و در زمان خلافت عثمان به «ربذه» تبعید شد و در همان جا در گذشت. (۶) شیخ طوسی در بخش دیگر کتاب خود، ابوذر را از یاران صدّیق امیرالمؤمنین علی علیه السلام به شمار آورده و او را یکی از ارکان اربعه (۷) دانسته است. (۸).
*
📚تهذیب التهذیب، ج ۱۰، ص ۱۰۱؛ مستدرک حاکم، ج ۳، ص ۳۸۴؛ معرفة الصحابه، ج ۱، ص ۴۵۷ و ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه، ج ۱۳، ص ۲۲۴ ابوذر را چهارمین مسلمان ذکر کرده و مینویسد: همه محدّثان گفته اند که ابوبکر بعد از گروهی از مردان، مسلمان شده است، وی هفت نفر را به ترتیب ایمان نام میبرد: ۱ - علی بن ابی طالب ۲ - جعفر بن ابی طالب ۳ - زید بن حارثه ۴ - ابوذر غفاری ۵ - عمرو بن عَنبسه سلمی ۶ - خالد بن سعید بن عاص ۷ - خبّاب بن ارت. و میگوید: ابوبکر بعد از این جماعت مسلمان شده است.
📚اسد الغابه، ج ۵، ص ۱۸۶.
تهذیب التهذیب، ج ۱۰، ص ۱۰۲.
معرفة الصحابه، ج ۱، ص ۴۵۷؛ اسد الغابه، ج ۱، ص ۳۰۱؛ در الاصابه، ج ۷، ص ۱۲۷ موضوع تبریک و تهنیت ابوذر به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله را نقل کرده است.
اعیان الشیعه، ج ۴، ص ۲۲۶.
رجال طوسی، ص ۱۳، ش ۱۲.
.
#ادامه_دارد.
🍀🌺🍀🌸🍀🌼
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
#نوای_دلتنگی
سه شنبه ای که تو را بی قرار می گرید
سکوت کرده و چشم انتظار می گرید😢
صدای آتیه جمعه نیامده ایست
که وقت آمدنش زار زار می گرید😭
سه شنبه منتظر صبح جمعه است و سه شب
مدام در غم این انتظار می گرید😢
درست در وسط هفته ها نشسته، ولی
برای درد خودش یک کنار می گرید😭
دل سه شنبه برای تو خون شده ست ببین!
غروب می کند و جمعه وار می گرید...😭
#سه_شنبه_های_جمکرانی 😍
🌟 اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج
#عاشقان_امیرالمؤمنین_علیه_السلام
#سلطان که باشی...
عنایتت عالمگیر است
و عطایت همهگیر...
آنهم #سلطانی که
هم کریم است...
و هم #رئوف!
#سلام_امام_رضا_ع_جانم 😍
اللهّمَ صَلّ عَلے عَلے بنْ موسَے الرّضا المرتَضے الامامِ التّقے النّقے و حُجّّتڪَ عَلے مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثرے الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ ڪثیرَةً تامَةً زاڪیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَـہ ڪافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلے اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِڪَ
#ساعت_8_قرار_عاشقی
#عاشقان_امیرالمؤمنین_علیه_السلام