فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️
#روضه_های_بی_سند
#روضه_های_جعلی
4️⃣متن کلیپ :
«پیامبر اکرم(ص) به فاطمه(سلام الله علیها) فرمود : فاطمه جان! وقتی که به در لگد زدند و این سینه ات شکست، هیچ وقت علی(علیه السلام) رو به یاری خود صدا نکن!
چون بر علی(علیه السلام) واجب می شود که به یاری تو اقدام کند و در نتیجه کشته می شود. پس می دونی چیکار کن؟!! و بقیه ماجرا که گفتن ندارد!»
🎤شیخ #حسن_یوسفی
✍متاسفانه بیشترین کلیپ هایی که شبکه های معاند و ضدانقلاب از قبیل «صدای آمریکا» و «بی بی سی فارسی» از آن سوء استفاده می کنند و در انتهای برنامه هایشان برای اینکه ببینده یک خستگی به دَر کرده باشد و «پرده آخر» باشد به جهت خنده، قطعه هایی از سخنرانی های این چنینی این شخص(شیخ حسن یوسفی) را پخش می کنند!
باید بگوییم که؛ این قصه ی ساختگی و جعلی است و در هیچ منبعی ولو ضعیف به این نوع وصیت اشاره ای نشده است.
فقط در وصیتی حضرت رسول اکرم(ص) خطاب به امام علی(علیه السلام) می فرماید :
«تَفِی بِمَا فِیهَا عَلَى الصَّبْرِ عَلَى انْتِهَاکِ حُرْمَتِکَ؟»
وفا کن به اینکه در هنگام بی حرمتی به اهل بیتت صبر داشته باشی!(۱)
📚منبع :
۱)الکافی کلینی، ج۱، ص۲۸۲
@AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️
#روضه_های_بی_سند
#روضه_های_جعلی
5️⃣متن کلیپ :
«لذا آمد پیش امام سجاد(علیه السلام) و گفت آقا! یه سریا کنار علقمه بالایِ دو هزار نفر افتاده بودن، مرده بودن! به اندازه بند انگشت هم رو بدنشون زخمی نبود! این ها به چه مرضی مُردند؟ فرمود : عموجانم که داشت می رفت کنار علقمه، نگاه کرد اینا قالب تهی کردند، مُردند! با نگاه عباس!! این آقا!»
🎤شیخ #عباس_صراف
✍چنین نقلی در تاریخ حتی در کتب ضعیف هم وجود ندارد و چنین سخنی نیز از امام سجاد(علیه السلام) صادر نشده و این قضیه کذب محض است و از مصادیق #جعل_حدیث است.
«اباربیع شامی» می گوید :
امام محمد باقر(علیه السلام) روزی خطاب به من فرمود :
«وَیْحَكَ یَا أَبَا الرَّبِیعِ! ..لَا تَقُلْ فِینَا مَا لَا نَقُولُ فِى أَنْفُسِنَا فَإِنَّكَ مَوْقُوفٌ وَ مَسْئُولٌ لَا مَحَالَةَ فَإِنْ كُنْتَ صَادِقاً صَدَّقْنَاكَ وَ إِنْ كُنْتَ كَاذِباً كَذَّبْنَاكَ!»
واى بر تو اى ابا ربیع! درباره ما آنچه خود نگفته ایم مگو!
زیرا ناچار تو در قیامت بازداشت و بازخواست شوى، پس اگر راست گو باشى تصدیقت كنیم، و اگر دروغگو باشى تكذیبت می كنیم.(۱)
📚منبع :
۱)الكافى کلینی، ج۳، ص۴۰۶
@AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️
#روضه_های_بی_سند
#روضه_های_جعلی
6️⃣متن کلیپ :
«سر بالا نیزه بند نشد، یه ریسمان آورد به گوشای عباس بست!»
🎤 #سید_حسین_مومنی
✍در منابع به جدا شدن سرهای مبارک شهدای کربلا اشاره شده است.
«بلاذری(۲۷۹ق)» می نویسد:
«اُحتُزَّتْ رُؤُوسُ الْقَتْلَى»
سرهای شهداء از تن جدا شدند.(۱)
و همچنین «دینوری(۲۷۶ق)» در مورد به نیزه زدن سرهای شهدای کربلا می نویسد:
«حُمِلَتِ الرُّؤُوسُ عَلَى أَطرَافِ الرِّمَاحِ»
سرهای شهدای کربلا را به نيزه زدند.(۲)
حتی مقاتل خصوصا در مورد به نیزه زدن سر مبارک امام حسین(علیه السلام) هم اشاراتی دارند.
مرحوم «شیخ مفید(۴۱۳ق)» به نقل از «زید بن ارقم» می نویسد :
«مُرَّ بِهِ عَلَيَّ وَ هُوَ عَلَى رُمْحٍ»
سر بریده امام حسین(علیه السلام) بر فراز نیزه بود، که از برابرم گذشت.(۳)
پس در مورد جدا کردن سر مبارک شهدای کربلا و همچنین به نیزه زدن آنان از قطعیات تاریخ است، ولی اینکه ایشان از نحوه ی به نیزه زدن سر مبارک حضرت عباس(علیه السلام) نقل می کند در جایی و لو در منابع ضعیف و متاخر هم به آن اشاره نشده است و بی سند می باشد.
📚منابع :
۱)أنساب الأشراف بلاذری، ج۱، ص۴۲۴
۲)أخبار الطوال دینوری، ج۱، ص۳۸۳
۳)الإرشاد شیخ مفید، ج۲، ص۱۱۸
@AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️
#روضه_های_بی_سند
#روضه_های_جعلی
7️⃣متن کلیپ :
«ام البنین گفت : عباس من در کربلا وفا کرد؟ حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) شروع کرد به گریه کردن و گفت : مادر جان! وفا را در کربلا عباس کرد! بعد یه سپری که یادگار حضرت ابوالفضل(علیه السلام) بود رو به مادرش ام البنین(ع) نشان داد و حضرت ام البنین(س) با دیدن آن افتاد!»
🎤شیخ #مسعود_عالی
✍این نقل برای اولین بار، در کتاب «تذکره الشهداء» نوشته «ملاحبیب کاشانی»(۱۳۴۰ق)(۱) آمده که نقلی است بی سند که هیچ یک از کتب معتبر و منابع متقدم آن را نقل نکرده است.
و مرحوم «قاضی طباطبایی» در مورد این کتاب می گوید :
«کار اصلی شریف کاشانی فقه و علوم وابسته به آن بوده، اما به دلیل شیفتگی به امام حسین(علیه السلام) تاریخ مفصلی در شرح حال شهیدان عاشورا نگاشت.
شریف دراین کتاب از همه گونه منابع قوی و ضعیف، نقل کرد و از این رو با وجود رد برخی اخبار از سوی مؤلف، تعدادی از روایتهای ضعیف در کتاب باقی مانده است.
این اخبار پشتوانه تاریخی ندارند و قرائن دیگری در کنار آنها وجود ندارد و از این رو همه گزارشهای کتاب قابل اعتماد نیست.نمونههای گزارش متفرد و تأیید نشده ی این کتاب را میتوان در صفحات متعددی مشاهده کرد.
گفتنی است برخی از این اخبار محال و یا خارق العاده نیستند، اما سند و منبع قابل اتکایی ندارند.(۲)
کتاب «تذکره الشهداء» در ردیف کتابهایی همچون «روضه الشهداء» و «اسرار الشهاده» به عنوان تحریفکنندگان تاریخ قیام امام حسین(علیه السلام) قرار گرفته است.
📚منابع :
۱)تذکره الشهداء کاشانی، ص۴۴۳
۲)تحقیق درباره اول اربعین سید الشهدا(ع)، ص۲۰۶
@AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️
#روضه_های_بی_سند
#روضه_های_جعلی
8️⃣متن کلیپ :
«آقا امام حسین(ع) چهار جا صورت گذاشته! یه بار روی کف پای مادر گذاشت، یه بار رو صورت علی اکبر(ع) و یه بار هم اینجا روی صورت جون! الله اکبر»
🎤سید حسن #احمدی_اصفهانی
✍آنچه در مقاتل آمده است اینکه؛
امام حسین(علیه السلام) در روز عاشورا، صورت مبارک خود را فقط بر روی صورت دو شخص گذاشته است.
یعنی عبارت «وَضَعَ خَدَّهُ عَلَى خَدِّهِ» فقط برای دو نفر ذکر شده است.
۱)«حضرت علی اکبر(علیه السلام)» :
که امام حسین(علیه السلام) در روز عاشورا؛ «وَضَعَ خَدَّهُ عَلَى خَدِّهِ» صورت خود را بر صورت على اکبر(علیه السلام) گذاشت.(۱)
۲)«اسلم بن عمرو ترکی» :
یک غلام ترک تبار که در مورد اسم او اختلاف است و برخی او را «اسلم» و برخی او را «واضح ترکی» آورده اند.
خوارزمی می نویسد : امام حسین(علیه السلام) هنگام شهادت به بالین او آمد و گریست و «وَضَعَ خَدَّهُ عَلَى خَدِّهِ» صورت خود را بر صورت غلام گذاشت.(۲)
در کربلا طبق مقاتل، این صحنه، منحصر به حضرت علی اکبر(علیه السلام) و همین غلام می باشد و درباره شخص دیگری، چنین نقلی میست.
و «جون» غلام ابوذر غفاری با این غلام یعنی «اسلم بن عمرو» دو شخص جدا هستند.
📚منابع :
۱)اللهوف سید بن طاووس، ص۱۱۴
۲)مقتل الحسین(ع) خوارزمی، ج۲، ص۲۴
@AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️
#روضه_های_بی_سند
#روضه_های_جعلی
9️⃣متن کلیپ :
«یه روز ابی عبدالله امام حسن(ع) رو صداش زد، گفت: حسن جان بیا! گفت: جونم! گفت: همه اختلاف سنی من و تو یه سال و شش هفت ماه است.
من یه موی سفید رو صورتم نیست، همه محاسنت سفید شده! چرا؟!!
اگه ارثی باشه منم از یه مادرم، از یه بابام! چرا؟؟!! گفت: یه چیزایی تو این دلمه که به هیچ کی نتونستم بگم!!»
🎤شیخ #عباس_صراف
✍ماجرای کوچه و حضور امام حسن مجتبی(علیه السلام) یکی از روضه های متداول منبری ها و مادحین هست که هر کدام با شاخ و برگ دادن آن طبق سلائق خودشون در مجالس بازگو می کنند.
اولین نقلی که ماجرای کوچه و جسارت «عمر بن خطاب» را مطرح کرده است «مرحوم شیخ مفید(۴۱۳ق)» در کتاب «الاختصاص» در طی روایتی از امام صادق(علیه السلام) نقل کرده است.
در این نقل مفصل، بعد از امتناع حضرت فاطمه(سلام الله علیها) مبنی بر ردّ قباله ی فدک، آن شخص به ایشان جسارت کرد که امام صادق(علیه السلام) در اینباره می فرماید :
«ثُمَّ لَطَمَهَا فَكَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَى قُرْطٍ فِي أُذُنِهَا حِينَ نُقِفَتْ»
سپس عمر، سیلی به صورت ایشان زد، که گویا میبینم که بر اثر سیلی او گوشواره از گوشش بر زمین افتاد.(۱)
طبق این نقل که گفته شد، مورخین و علمای بعدی نیز از این منابع استفاده کرده اند و ماجرای کوچه را نقل نموده اند، ولی نه در این نقل و نه در هیچ نقلی، اشاره ای به حضور هیچ یک از فرزندان حضرت فاطمه(سلام الله علیها) مخصوصا امام حسن مجتبی(علیه السلام) نشده است.
و این سخن صرّاف هم مسلما ساختگی و جعلی است.
📚منبع :
۱)الإختصاص شیخ مفید، ص۱۷۵
@AsnadolMasaeb