eitaa logo
خرمن کلمات _ مسعود آذرباد
122 دنبال‌کننده
211 عکس
9 ویدیو
6 فایل
یادداشت‌هایی از یک کارگر کلمات! درباره نویسندگی و کتاب و حواشی! ارتباط با کارگر مورد نظر: @azarbadirr
مشاهده در ایتا
دانلود
نکته خواندن و نوشتن کار سختیه، ساده نگیریدش. امشب خستگی زیاد بود، نکته‌م بیشتر از این نیمشد! خرمن کلمات یادداشت‌های مسعود آذرباد @Azarbadir
چند شب است که به‌خاطر مشغله زیاد فرصت نشد در کانال مطلب بگذارم اما الان فرصت شد به ایده‌هایی درباره پادکست فکر کنم. موضوعاتی که تا الان به ذهنم رسیده است تا درباره‌شان حرف بزنم؛ عمق، مو، سکوت، استادی و تدوین است. نظرتون چیه؟ امیدی هست که بعد نمایشگاه برم سراغ نوشتن و ضبط پادکست؟ خرمن کلمات یادداشت‌های مسعود آذرباد @Azarbadir
ساعت ۱۱.۳۰ ویژه برنامه شبکه سه حضور داشتم و کتاب معرفی کردم. از این لینک می‌توانید ببینید. 27 اردیبهشت 1404 - بخش 1 https://telewebion.com/episode/0x12f7e473 خرمن کلمات یادداشت‌های مسعود آذرباد @Azarbadir
تو ایام نمایشگاه نویسنده‌ای گفت میشه کتابم را بخوانید و نظرتان را بگویید؟ منم پیشنهاد دادم میخوای براش جلسه نقد بگذاریم؟ گفت نه! اگه خوندید و خوشتون اومد جلسه نقد بگذارید.
خرمن کلمات _ مسعود آذرباد
بیش از دو سال است ذهنم درگیر ایده یک رمان علمی‌تخیلی با مضمون و حس و حال عاشورایی است. امشب یک گره ب
چند وقت پیش که در ایام نمایشگاه این مطلب را در کانال فرستادم، یکی از دوستان سؤال بالا را پرسید. گفتم ممکن است پرسش دیگران هم باشد عمومی پاسخ می‌دهم. کار من فقط نویسندگی نیست. من هم هستم. ویراستار داستان فقط داستان‌های نوشته شده را ویرایش نمی‌کند بلکه دنبال ایده‌های جدید هم می‌گردد. به این سبک از ویراستاری، ویراستاری مشارکتی می‌گویند که سر فرصت مفصل درباره‌ش می‌نویسم. فقط همینقدر خلاصه بدانید، بسیاری اوقات ناشران دنبال نویسنده‌ای می‌گردند که سبکش با ایده آنها سازگاری داشته باشد. انتخاب نهایی نویسنده معمولا به عهده ویراستار داستانی است. ویراستار داستانی یا مستقیم نویسنده را انتخاب می‌کند یا براساس پیشنهادهای ناشر، بهترین گزینه ممکن را انتخاب می‌کند. رمان «بذر خون» به قلم آقای محمد فائزی‌فرد که من ویراستار داستانش بودم چنین روندی را داشت. همینطور است رمان «نشان حُسن» و «ابرهای سفید» به قلم خانم‌ها لیلا مهدوی و مونا جوان. الان هم مشغول ویرایش دو سه عنوان دیگر هستم که موضوعشان را من به نویسنده‌ها پیشنهاد دادم. خرمن کلمات یادداشت‌های مسعود آذرباد @Azarbadir
بدون شرح خرمن کلمات یادداشت‌های مسعود آذرباد @Azarbadir
نکته شماره ۱۵۵ نیمه‌تمام خواندن؛ بخش اول این عکس را ایام نمایشگاه کتاب سی و ششم از غرفه یکی از سکوهای کتابخوانی دیجیتال گرفتم. مخاطبان آمده‌اند و درباره کتاب و کتابخوانی اعترافات نوشته‌اند. من خیلی‌شان را خواندم. بیشترین بخش اعترافات مربوط به نیمه‌تمام کردن کتاب بود. برایم جالب آمد و دیدم همین فرصتی است تا واقعا به این سؤال پاسخ بدهیم. چرا یک کتاب را نیمه‌تمام رها می‌کنیم؟ جواب اول: خواندن یک کار طاقت‌فرسا برای ذهن است. فرقی هم ندارد رمان است یا یک متن تخصصی. مطالعه تمرکز زیادی از ذهن می‌گیرد و برای ذهنی که عادت به این حجم از تمرکز ندارد، همیشه دنبال رهایی از این فشار است. این روزها فضای مجازی هم این حواس‌پرتی را تشدید کرده است. پس اگر کتابی را در نیمه رها می‌کنید، ببینید کجای مطالعه هستید. آیا دارید اولین کتاب‌هایتان را می‌خوانید یا نه، به عنوان کسی که زیاد مطالعه می‌کند بیشتر وقتتان را با در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانید؟ یا شاید هم تحت فشار و استرس هستید. اگر تازه کتاب‌خوان شده‌اید، روی خودتان فشار نیاورید. در وعده‌های کوتاه اما با فاصله کم مطالعه کنید. مثلا نیم ساعت مطالعه کنید، بعد به کار دیگری بپردازید بعد دوباره نیم‌ساعت مطالعه کنید. اگر مشکل از شبکه‌های مجازی است روی اراده و وضعیتتان کار کنید و وابستگی‌تان را به آنها کم کنید تا تمرکزتان بالاتر برود. اگر هم تحت فشار و استرس هستید، اول از همه آن فشار و استرس را مدیریت کنید بعد به سراغ خواندن بیاید. خرمن کلمات یادداشت‌های مسعود آذرباد @Azarbadir
نکته شماره ۱۵۵ نیمه‌تمام خواندن؛ بخش اول این عکس را ایام نمایشگاه کتاب سی و ششم از غرفه یکی از سکوهای کتابخوانی دیجیتال گرفتم. مخاطبان آمده‌اند و درباره کتاب و کتابخوانی اعترافات نوشته‌اند. من خیلی‌شان را خواندم. بیشترین بخش اعترافات مربوط به نیمه‌تمام کردن کتاب بود. برایم جالب آمد و دیدم همین فرصتی است تا واقعا به این سؤال پاسخ بدهیم. چرا یک کتاب را نیمه‌تمام رها می‌کنیم؟ جواب اول: خواندن یک کار طاقت‌فرسا برای ذهن است. فرقی هم ندارد رمان است یا یک متن تخصصی. مطالعه تمرکز زیادی از ذهن می‌گیرد و برای ذهنی که عادت به این حجم از تمرکز ندارد، همیشه دنبال رهایی از این فشار است. این روزها فضای مجازی هم این حواس‌پرتی را تشدید کرده است. پس اگر کتابی را در نیمه رها می‌کنید، ببینید کجای مطالعه هستید. آیا دارید اولین کتاب‌هایتان را می‌خوانید یا نه، به عنوان کسی که زیاد مطالعه می‌کند بیشتر وقتتان را با در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانید؟ یا شاید هم تحت فشار و استرس هستید. اگر تازه کتاب‌خوان شده‌اید، روی خودتان فشار نیاورید. در وعده‌های کوتاه اما با فاصله کم مطالعه کنید. مثلا نیم ساعت مطالعه کنید، بعد به کار دیگری بپردازید بعد دوباره نیم‌ساعت مطالعه کنید. اگر مشکل از شبکه‌های مجازی است روی اراده و وضعیتتان کار کنید و وابستگی‌تان را به آنها کم کنید تا تمرکزتان بالاتر برود. اگر هم تحت فشار و استرس هستید، اول از همه آن فشار و استرس را مدیریت کنید بعد به سراغ خواندن بیاید. خرمن کلمات یادداشت‌های مسعود آذرباد @Azarbadir
خرمن کلمات _ مسعود آذرباد
نکته شماره ۱۵۵ نیمه‌تمام خواندن؛ بخش اول این عکس را ایام نمایشگاه کتاب سی و ششم از غرفه یکی از سکوها
نکته شماره ۱۵۶ نیمه‌تمام خواندن؛ بخش دوم این عکس را ایام نمایشگاه کتاب سی و ششم از غرفه یکی از سکوهای کتابخوانی دیجیتال گرفتم. مخاطبان آمده‌اند و درباره کتاب و کتابخوانی اعترافات نوشته‌اند. من خیلی‌شان را خواندم. بیشترین بخش اعترافات مربوط به نیمه‌تمام کردن کتاب بود. برایم جالب آمد و دیدم همین فرصتی است تا واقعا به این سؤال پاسخ بدهیم. چرا یک کتاب را نیمه‌تمام رها می‌کنیم؟ جواب دوم: کتاب بد دومین عامل نیمه‌تمام ماندن مطالعه است. هر کس کتابی مناسب سن و جنس و نیازهایش بخواند. شهرت یک نویسنده یا تبلیغات صرف نمی‌تواند دلیل اصلی ما برای خرید کتاب باشد. کتاب را به‌خاطر نیازهایتان بخوانید، حتی اگر آن نیاز سرگرم‌شدن است. برای هر کتابی که می‌خواهید بخرید و بخوانید، به اندازه نیم ساعت وقت بگذارید و درست پرس‌وجو کنید و ببینید هدف شما را برآورده می‌کند یا نه. وقتی کتابی از نظر فرمی یا محتوایی یا قالبی نیاز شما را برآورده نکند صددرصد نیمه‌تمام رهایش می‌کنید. اگر هم کتابی را نیمه‌تمام گذاشتید حتما از خودتان بپرسید خود آن کتاب در این نیمه‌تمامی چقدر سهم دارد. خرمن کلمات یادداشت‌های مسعود آذرباد @Azarbadir
تو نمایشگاه کتاب بهش گفتم قهرمان‌ها سه دستند. یا قهرمان مثبت هستند: نماینده هنجارهای جامعه، یا قهرمان منفی هستند: نماد ناهنجاری‌ها جامعه. یا ضدقهرمان هستند: هنجارهای مخصوص به خودشان را دارند. بعد گفتم من نه قهرمان مثبت هستم نه قهرمان منفی. آبرویی بالا انداخت، نگاهش را به سمت دیگری گرفت و لبخند زد. خرمن کلمات یادداشت‌های مسعود آذرباد @Azarbadir
خب بعد از مدت‌ها امروز فرصت دست داد و جدیدترین قسمت سیکاپادکست تقدیمتان می‌شود. این شما و این هم جدیدترین قسمت سیکاپادسکت.