eitaa logo
بانو امین
284 دنبال‌کننده
290 عکس
44 ویدیو
6 فایل
تقاطع علوم انسانی و جنسیت از منظر پژوهشگر علوم اجتماعی صفورا سادات امین‌جواهری دانشجوی دکتری دانش اجتماعی مسلمین @Safoora_AminJavaheri
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
7.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚙️ سخنان سرکار خانم زهره منوچهری؛ فعال در حوزه زعفران و گیاهان دارویی در حضور رهبر انقلاب ▪️'ایران تأمین‌کننده ۹۰ درصد زعفران جهان؛ ولی فقط سهم ۲۵۰ میلیون دلاری از بازار ۸ میلیارد دلاری!' ▫️'تشکیل بزرگترین تعاونی سهامی عام کشاورزی با مشارکت ۴۰ شرکت تعاونی زعفران' ▪️'حذف واسطه‌ها از زنجیره تولید زعفران؛ امید تازه برای یک میلیون زعفران‌کار ایرانی' ▫️'چشم‌انداز افزایش درآمد ارزی زعفران به ۳ میلیارد دلار با توسعه فرآوری و حذف خام‌فروشی' ▪️'سهم ۶ تا ۸ درصدی بخش تعاون در تولید ناخالص ملی؛ چالش‌ها و راهکارها' ▫️'تحول در مدیریت بازار زعفران؛ از راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا حذف انحصار' ▪️'الگوی موفق بخش تعاون در اقتصادهای پیشرفته؛ سهم ۲۰ درصدی تعاونی‌ها در تولید ملی' 🔹️در جریان دیدار امروز تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی در رویداد ملی «پیشگامان پیشرفت». ۱۴۰۳/۱۱/۳ ⚙️ 💻 Farsi.khamenei.ir
بانو امین
⚙️ سخنان سرکار خانم زهره منوچهری؛ فعال در حوزه زعفران و گیاهان دارویی در حضور رهبر انقلاب ▪️'ایران
الگوی تعاونی یا سرمایه‌سالاری مسئله این است، نه زعفران و گیاهان دارویی ماجرای زن را از دریچه زندگی واقعی و در پازل پیشرفت و مقاومت پی بگیریم و بر الگوهای زیست متوازن اجتماعی، بدون استیلاطلبی تمرکز کنیم، مانند تعاونی، بسیار موفق‌تر و کامرواتر از این هستیم که مدام الگوی سوم را طوطی‌وار تکرار کنیم بدون اینکه به امتدادهای واقعی اندیشه‌ای و اجتماعی اش عنایت داشته باشیم. پ.ن: به پرچم‌نوشت بالای سر رهبر دقت کنید، پرمعناست: من ذکرِِ او اُنثی، این بینش بدون نفی جنسیت رایحه‌ی برابری انسانی و سعادت با خود دارد. @BanooAmin
🔥فردا 80 حبس ابد و 120 حبس طولانی فلسطینی باید آزاد شوند دفتر اطلاع رسانی غزه: در روز دوم تبادل فردا بین حماس و اسراییل، قرار است 4 نظامی زن اسرائیلی تحویل داده شوند و در مقابل 200 اسیر فلسطینی آزاد شوند. اکنون ما منتظر لیست اسرای فلسطینی هستیم طبق توافق باید شامل 120اسیر با حکم حبس ابد و 80 اسیر با محکومیت‌های طولانی‌مدت خواهد بود. @Thirdintifada
هدایت شده از حریر عادلی ( مارکو)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز مردم جنوب لبنان ، به سرزمینشون برگشتند و اون رو قدم به قدم ، متر به متر از اسراییل پس گرفتند ، این زن که ایستاده روبروی تانک اسرائیلی ، زهراست ، زهرا قبییسی که برای شما از جنگ میگفت و روایت میکرد… زهرا کمی زخمی شده ، اما روحیه اش مثل همیشه محکمه ، این صحنه رو باید تمام دنیا ببینه ، وقتی زنی از خاک و زمین و خونه اش دفاع میکنه …. @hariradeli
هدایت شده از رستا
🎯جهاد دسته‌جمعی ⭐️برکت در کار جمعی است. برکت در جهاد دسته‌جمعی است. جهاد جمعی خانمها که دور هم جمع شدند و در دو هفته ۳۳۰ میلیون تومان طلا به مردم لبنان کمک کردند.  شاید اگر هرکس تنهایی می‌رفت انگشتری، النگویی و حتی یک سرویس کامل می‌داد، این حجم کمک جمع نمی‌شد! "قُل إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُواْ لِلَّهِ مَثنَى وَ فُرَدَى ..." سوره سبأ آیه 46. 🌱 رستا، روایت‌سرای تاریخ شفاهی اصفهان  ✅ @rasta_isfahan
بانو امین
🎯جهاد دسته‌جمعی ⭐️برکت در کار جمعی است. برکت در جهاد دسته‌جمعی است. جهاد جمعی خانمها که دور هم
نظریه‌پردازی معکوس: چارچوب نظری زن و مقاومت ما در بیان مباحث نظری زن و مقاومت همواره دوستان را به دو عنصری کلیدی توجه می‌دهیم ۱. حرکت جمعی، ۲. ضدقهرمان. زن مسلمان ایرانی به شیوه جمعی و نه به شیوه فردی موفق می‌شود حماسه بیافریند و تاریخ را پیش ببرد، تصویرسازی از زن مسلمان ایرانی باید نمایی از این حرکت جمعی داشته باشد. اگر نه، فرد زن قهرمان برای فاهمه انسان امروز می‌شود بانو مجتهده امین یا طوبی کرمانی یا خانم دباغ و استثناهایی هستند که ترجیح می‌دهیم قاب بگیریم و به دیوار بزنیم و هرگز به روی خود نیاوریم این‌ها چطور درخشیدند؟! و چرا و در چه بستری و با چه روحیه‌ای! واقعیت هم این است که عموم زنان مسلمان ایرانی امکان صعود عینی و ملموس فردی ندارند و این بیشتر به زمانه زنان ایرانی باز میگردد تا به مختصات جنسیتی زنان، اما به هر حال زن ایرانی تسلیم شرایط نامساعد و فاهمه محدود و سقف کوتاه اجتماع برای تحقق استانداردهای زندگی‌ دینی‌اش نمی‌شود. او با تولید نیروی جمعی در برابر استعمار و ظلم نهان و آشکار، عمدی و غیرعمدی کمر می‌بندد و بن‌بست‌ها را در هم می‌شکند. سبک کنش اجتماعی زن ایرانی از وجه بومی‌اش، قابلیت تولید نظریه بومی اجتماعی در علوم انسانی دارد. لیکن برای اثباتش ابتدا بر همین داده‌های تاریخ شفاهی تکیه می‌زنیم و به مرور چشم به راه تولیدات هنری رسانه‌ای می‌نشینیم و بعد از آن شاهد ظهور نظریه در علوم انسانی هم خواهیم بود. این سیر تولید نظریه در علوم انسانی در تقاطع جنسیت، از باب ویژگی بومی سرزمینی ایران در تقاطع هویتی مواجهه با استعمار است، اگر نه روش‌های گوناگون تولید نظریه در علوم انسانی متکثر و متنوع‌اند. ما در حوزه زنان نشان خواهیم داد از قیل‌وقال‌های نظری جنبش نرم‌افزاری برنمی‌آید، از میدان زیست اجتماعی و سپس فضای هنری و سپس اثبات قواعد فلسفی است که نظریه برمی‌آید. این ادعا به این معنا نیست که فلسفه پسینی است، بلکه دقیقا به این معناست که زن مسلمان ایرانی حکمت اسلامی را زندگی میکند، بدون قیل و قال حجره‌ها و نیکمت‌ها و تلامیذ حجره‌ها و نیمکت‌ها باید در برابرش زانو بزنند و روایت معکوس زندگی‌اش را تا مبادی نظری برسانند و او را نظریه‌پردازی کنند. @BanooAmin
⚜پدیده انقلاب اسلامی، فجر فاطمی  یکی از خصوصیاتی که در انقلاب ما بارز است، مطرح شدن مکررِ مضاعف نام مبارک حضرت زهرا (سلام اللَّه علیها) و نام مبارک حضرت بقیةاللَّه مهدی صاحب‌زمان (صلوات اللَّه علیه) است. این دو نام مبارک، در تمام دوران انقلاب، به مناسبتهای مختلف، بیش از سایر معارف الهی و معارف اسلامی و معارف شیعی تکرار شده است؛ این یک پدیده است. در دوران پیش از انقلاب، نه در محافل مذهبی، نه در محیط عمومی، نه در زبان شعرا و گویندگان و خواص و عوام و دیگران، اینقدر نام مبارک زهرا (سلام اللَّه علیها) تکرار نمیشد. متدینین بودند، مجالس بود، محافل بود، گویندگان بودند، اسم مبارک هم برده میشد، اما نه اینجور، با این وسعت و با این عمق نگاه. هیچ کس هم این را به مردم یاد نداد. یعنی ما در شعارهامان، در حرفهامان، این قضیه را مطرح نکردیم. این یک پدیده‌ی الهی است، یک امرِ برخاسته و روئیده‌ی از دلها و عواطف و ایمانهاست. هیچ کس - نه امام بزرگوار، نه بزرگان انقلاب - در دوران دفاع مقدس به رزمندگان نگفت که رمز «یا زهرا» برای حملاتتان بگذارید، یا سربند «یا زهرا» ببندید؛ اما هرچه که شما نگاه میکنید، در طول دوران دفاع مقدس، اسم مبارک حضرت زهرا از همه‌ی نامهای مطهر و مبارک دیگر بیشتر مطرح است، بیشتر آورده میشود؛ همچنین نام مبارک حضرت بقیةاللَّه (ارواحنا فداه). این دو نام در انقلاب، به طور طبیعی، بدون دستور، بدون یک مطالعه‌ی قبلی، همین طور از دلها و از ایمانها و از عواطف روئیده است؛ این نشانه‌ی مبارکی است؛ نشانه‌ی توجه آن بانوی دو عالم، آن عنصر ملکوتىِ الهىِ بی‌نظیر در عرصه‌ی وجود از لحاظ نورانیت است. ۱۳۹۰/۰۳/۰۳ @BanooAmin
63fd980f27ae146a8307d73f.mp3
19.52M
مناجات شعبانیه مناجات شعبانیه لطایف منحصربه‌فردی داره. به نسبت دعاهای ماه رجب، از ستایش محض خدا فاصله میگیره و می‌یاد سمت اعتراف به گناه، ولی به اندازه ی مناجات‌های ماه رمضان، هنوز از آتش عقوبت هراسان نیست. مناجات شعبانیه وضعیت واضحی از بین خوف و رجاست. حین شرمساری بابت گناهان، خدا را به رحمتش بیشتر صدا می‌زند. الهی ان اخذتنی بذنوبی اخذتک بمغفرتک، ژانر غالب مناجات شعبانیه است که در ادعیه رمضان پیدا نمیشه... . واقعا منحصر به فرد است. نمونه این رفتار را در دختر بچه‌ها زیاد میبینیم، وقتی خطا می‌کنند، گردن‌کشی و قلدری نمی‌کنند، گریه می‌کنند و رحمت و بخشش بزرگتر را برمی‌انگیزند. @BanooAmin
34.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖋 ما خمینیون هستیم مصاحبه بانوی لبنانی که اخیرا تصاویر ایستادگی اش در مقابل تانک اسرائیلی مورد توجه کاربران قرار گرفت. شاه کلید صحبت‌های این زن مقاوم لبنانی که در مقابل تانک دشمن بدون واهمه ایستاد همین است: ما خمینیون هستیم. خمینی (ره) آن کوثری است که امت را در این دوران متفرعانه مدرن زنده نگه داشته است. برای خمینیون مقاومت و شهادت، موهبت و نعمت است، نه محنت و نقمت. زنان مقاومت شاید بیش از مردان متوجه این کوثر شده باشند. در دنیایی که زن ابزار منفعت صاحبان قدرت و ثروت شده است گویی خمینی (ره) آمده است تا همانند محمد (ص) بار دگر ما دختران را از گور برهاند. سلام بر عصر نورانی خمینی؛ سَلامٌ هِی حَتَّی مَطْلَعِ الْفَجْرِ ستاد همبستگی با زن فلسطینی @SolidarityPW
بانو امین
🖋 ما خمینیون هستیم مصاحبه بانوی لبنانی که اخیرا تصاویر ایستادگی اش در مقابل تانک اسرائیلی مورد توجه
تبارک الله بر همبستگان زن فلسطینی زنان متوجه حقیقت خمینی شده‌اند، هم به سبب ۱. آمادگی ذاتی بیشتر برای دریافت انوار حقیقت، هم به‌سبب ۲. تجربه زیسته‌ی ابزاربودگی در دست جویندگان قدرت مادی و فهم نعمت انقلاب به سبب این رنج.