رهبر انقلاب ما پشت پرده ندارد
رهبر انقلاب بارها و بارها گفتهاند من حرفی پشت درهای بسته ندارم که خلاف آن را در تریبون عمومی و با مردم بگویم. موضع رهبر ما درباره سوریه مشخص است، اما ما هنوز به فهم استقلال ملی در تعاملات بینالمللی نرسیدهایم. ملت سوریه باید خودش مقاومت میکرد و تصمیم میگرفت دست دوستی به چه کسانی بدهد و چه کسانی را در حمایت از خود صدا بزند یا نزد. همانطور که ملت فلسطین تصمیم گرفت و خواهد گرفت و همانطور که ملت لبنان تصمیم گرفت و خواهد گرفت و همانطور که ملت ایران بارها برای سرنوشتش تصمیم گرفته است... فوقع ما وقع... .
@BanooAmin
📢 رهبر انقلاب: از چندماه قبل به مسئولین سوری هشدار لازم و گزارش اطلاعاتی داده بودیم / درس حادثه سوریه این است که از دشمن غافل نشویم
🔹️رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار اقشار مختلف مردم در سخنان پیرامون تحولات اخیر منطقه:
✏️ حادثهی سوریه برای ما، برای یکایک ما برای مسئولین ما هم درس دارد هم عبرت دارد. باید درس بگیرد.
✏️ یکی از درسهای این مسئلهی غفلت است، غفلت از دشمن؛ بله در این حادثه دشمن با سرعت عمل کرد، اما اینها بایستی از قبل از حادثه میفهمیدند که این دشمن عمل خواهد کرد و با سرعت عمل خواهد کرد.
✏️ ما به اینها کمک هم کرده بودیم. دستگاه اطلاعاتی ما از چند ماه قبل گزارشهای هشداردهندهای را به مسئولین سوریه منتقل کرده بود، من نمیدانم البته آیا این دست آن مقامات بالا رسیده بود یا نه همان وسطها گم و گور شده بود. ولی مسئولین اطلاعاتی ما به اینها گفته بودند از شهریور، مهر، آبان، پشت سر هم گزارش داده بودند.
✏️ از دشمن نباید غافل شد. دشمن را حقیر هم نباید شمرد، به تبسم دشمن هم نبایستی اعتماد کرد، گاهی دشمن با لحن خوش با انسان حرف میزند با تبسم حرف میزند، اما خنجر را پشت سرش گرفته منتظر فرصت است. ۱۴۰۳/۹/۲۱
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از رستا
⭐️زهره بحرینیان
⭐️تولد: خرداد ۱۳۴۱، اصفهان
⭐️شهادت: ۲۱آذر۱۳۵۷، اصفهان، منزل پدری
💫روز بعد از عاشورا بود و حکومتنظامی. چماقدارها و مأموران نظامی میداندار بودند و مردم جرئت حضور در خیابانها را نداشتند؛ مردم اما بهصورت پراکنده، توی کوچهپسکوچهها بودند. رژیم طاغوت دستور کشتن مردم را داده بود. یکباره سروکلۀ ماشینهای نظامی پیدا شد. مردم بهطرف کوچهها فرار کردند. ماشین نظامی که رسید مقابل کوچۀ مسجد میرزاباقر، نظامیها پیاده شدند و شروع کردند به تیراندازی. درِ خانۀ بحرینیان از ابتدای کوچه پیدا بود. آن روز در جاهای مختلف شهر، مأموران نظامی کور و بیهدف تیراندازی میکردند.
زهره و دوستش زیر کرسی نشسته بودند که صدای تیراندازی نزدیکتر شد. زهره در خانه را نیمهباز گذاشته بود. چند تا جوان آمدند داخل خانه و در را پشتسرشان بستند. زهره و دوستش رفتند پشت پنجرۀ قدی اتاق. چند دقیقه بعد، جوانها رفتند بیرون. صدای تیرهای هوایی پشتسرهم میآمد. پدر نشسته بود گوشۀ اتاق و زل زده بود به سقف که یکدفعه سقف اتاق پر شد از رنگ قرمز. بیاختیار بلند شد. میخواست به زهره بگوید «نگاه کن! ساواکیها برای اینکه مردم را بترسانند، از گلولههای رنگی استفاده میکنند»؛ زهره ولی افتاده بود. مغز سرش و موهایش پاشیده بود به درودیوار اتاق.
تیری که جوانهای پناهنده به خانۀ بحرینیان را هدف گرفته بود، از درِ حیاط و شیشۀ اتاق رد شده بود و خورده بود به پیشانی زهره.
#اصفهان_بانو
#زنان_مقاومت
#زنان_تاثیرگذار
☘منبع: دایرهالمعارف انقلاب در محله علیقلیآقا
🌱 رستا، روایتسرای تاریخ شفاهی اصفهان
🌐 @rasta_isfahan
هدایت شده از لفظ قلم | زهرا محسنیفر
روح الروح
عاطفهاش میجنبید و دلش غنج میرفت. شیرینزبانی دخترک، روان مرد بزرگ را به بازی گرفته بود. پیرمرد در سویدای دلش، حسی غریب را تجربه میکرد. نوه، انگار سطح عمیقتری از جانش را درگیر میکرد. جایی که کُنه محبت فرزند هم به آن نمیرسید. و آنجا همانجاست که قریحه و ذوق میجوشد و غلیان میکند. شیخ نبهان شاعر نبود، اما باید تعبیری شاعرانه خلق میکرد. چیزی که حق احساسش را ادا میکرد. واژهای که میتوانست بغض سنگین گلویش را کنار بزند و بیرون بریزد.
ریم، نور دیدگان ابوضیاء بود. شیرینی این سه بهار زندگانی ریم، تلخی یک عمر آوارگی را از کامش میبرد. پیرمرد تا چشم باز کرده بود، اردوگاه و شهرک و کمپ آوارگان دیده بود. انگار کام کودکان غزه را با باروت برمیدارند و ناف آنها را در جنگ میبرند. صدای غرّش طیاره و مهیب انفجار بمب، به دنیا آمدنشان را خوشآمد میگوید. کودکان، یکی در میان بیبابا میشوند و اگر عمرشان به دنیا باشد و بزرگ شوند، یکی در میان بیدست و پا میشوند. زندگی، اینجا یکی در میان است!
ابوضیاء اینطور بزرگ شده بود و حالا یکی در میانهی دستهایش بود که دستان سرد و چشمان بستهای داشت. آسمان، چیزی شبیه این تصویر را جایی در دل تاریخ دیده بود. همانجا که زمین سرد خجالت میکشید دهان باز کند. پدری ابرو در هم کشیده و چهره کبود کرده و قنداقهی دختری را به دست گرفته و در دو راهی مانده بود. آیا سرافکنده ایام بگذراند یا نورسیده در دل خاک بگذارد؟ انقلاب اسلام، جاهلیت اولی را زدود و ارزشها را دگرگون کرد. اما جاهلیت مدرن، صنعت زندهبهگور کردن را ابداع کرد و روی جاهلیت اول را سفید کرد.
حالا شیخ نبهان زیر آسمان خدا داشت به خاک غبطه میخورد و زیر لب زمزمه میکرد که ریم سه بهار در آغوش من بود و الیالابدِ روزگار در آغوش تو جا خوش میکند، بیانصاف! و سعی میکرد با خودش این معادلهی سخت را حل کند و در خودش این معاملهی روزگار را هضم کند. به خاکی رشک میبرد که برای وطن ماندنش جنگیده بود و برایش تا مرز جان دادن رفته بود. و حالا باید جان خود را به خاک میداد. برایش عجیب بود که زنده است و جان میدهد. خودش داشت خودش را دفن میکرد.
ابوضیاء چشمان ریم را با دستان لرزانش باز کرد و آنها را برای آخرین بار بوسید. دخترک معصومانه نگاهش کرد. پیرمرد دنبال واژه میگشت؛ مثل شاعری که قافیه را باخته. باید چیزی گوشنواز میگفت. آخرین نغمهی دنیا را باید در گوش بچه میخواند. باید خیالش را راحت میکرد که کسی اینجا انتظار میکشد تا دوباره او را ببیند. کسی از جنس خودش. خودِ خودش. ابوضیاء واژه را خلق کرد. معنا آفریده شد: «روح الروح». جانِ جانان!
شیخ خالد نبهان معروف به ابوضیاء، پیرمرد اهل غزه دو بار جان داد. یک بار وقتی که ریم را از آغوش خودش به آغوش کفن سپرد و به دنیای بعد از او خندید. بار دیگر همین دیروز بود که در اردوگاه نصیرات غزه، غرّش طیارهها و مهیب انفجار بمبها، پیرمرد را تا سرای شهادت بدرقه کرد. ریم حالا بار دیگر در آغوش پدربزرگ است و این قصهی پرغصهی هزاران ریم و ابوضیاء فلسطینی است که یکی در میان زندگی میکنند و شهید میشوند. و به روح ریم که روح مقاومت است، قسم که انقلاب اسلام، یک بار دیگر جاهلیت را خواهد زدود و ارزشها را دگرگون خواهد کرد.
منتشر شده در روزنامه وطن امروز/ ۲۷ آذرماه ۱۴۰۳
http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/4207/1/296165/0
✍زهرا محسنیفر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔰استعمار در صورتک استقلال
✍رهبر انقلاب: غرب با ظاهر انساندوستانه، نفوذ سیاسی و استعماری خود را گسترش میدهد
✏️ سرمایهداران غربی با شعار آزادی و استقلال مالی زن، بهرهکشی از زنان را سازماندهی کردند. ۱۴۰۳/۹/۲۷
آیا زنان ایرانی، چنین سازماندهی داخل کشور نمیبینند؟ بهرهکشی در زمانی شخصی و فردی بود، زمانی در خانه ها بود و امروز به بهانهها و دستاویزهای گوناگون به صورت سازمانیافته ادامه دارد. روح مشترک غرب، استعمار و بهرهکشی است، هر زمان و مکانی با صورتکی متفاوت. مراقب صورتهای استعمارگر پشت صورتکهای استقلالمآب باشیم، خصوصا مقدسمآبها.
یافتن سازماندهیهای بهرهکشانه و استعمارنشدن، شکست دادن طرح غرب است.
@BanooAmin
هدایت شده از رویای امت
واکاوی یک کج فهمی از مسئله الگوی زن در اسلام
1️⃣ از 3️⃣
فعالان در حوزه مباحث زنان عمومأ در پی حل معضل زن اجتماعیِ خانه دار هستند یعنی زنی شاخص است که همزمان بتواند در جامعه پا به پای مرد بدود (البته با شئونات اسلامی)و همزمان چراغ خانه ، مادر خانه ، همسر خانه و مدیر خانه خوبی باشد .
اما با یک بحران مواجه است و آن اینکه جامعه #زن را پس میزند و از هر راهی وارد میشود به در بسته میخورد ، دستش از اسامی ابر زن هایی که در امور اجتماعی #جهاد کرده اند و حتی مچ مردان را در میادین مختلف خوابانیده و همزمان کدبانوی خانه هم بوده اند پر است اما آنرا نمیتوانند تبدیل به زیست زنان کنند و عمومیت ببخشند ، یا #خانواده آب میرود یا توان انجام هردو را ندارند و از اشتغال بیرون از منزل منصرف میشوند ،گاهی هم که معدود #زنان آهنینی پیدا میشوند و کفش آهنین میپوشند متوجه میشوند که #جامعه حضور زن را پس میزند و انگار با این حجم از وظایف و بار حالا باید در یک سربالایی با شیب تند حرکت کند .
و این به عنوان یک ناهنجاری جدی بروز میکند و آنگاه سوال که چرا زن نمیتواند سهم پنجاه درصدی از جامعه را داشته باشد ؟
(بماند که در بسیاری موارد با حضور مداوم در جامعه پیچ #حیا هم شل میشود ، لزوماً نه به معنای رابطه نامشروع بلکه در برخورد با نامحرم یک راحتی نامطلوب دینی در گفتار و رفتار پیدا میشود ، و این کاملا جبریست در شرایطی که مدام در معرض ارتباط با مردان است ، #حجاب را اگر یک سپر فرض کنید داعم نمیشود با سپر زندگی کرد ...).
دیده ام عزیزانی که برای دست و پا کردن پاسخ ، به چنین نظریه ای رسیده اند که اساساً چون جامعه به خاطر سنت های قدیمی خودش مردسالار بوده ، نگاه مردسالارانه بر ساختارها و #روابط_اجتماعی حاکم است پس برای تعادل بخشیدن به جامعه باید #نگاه_زنانه را هم به آن تزریق کرد تا زنان سهم خودشان را داشته باشند تا #عدالت_اجتماعی شکل بگیرد که هم زن و هم جامعه به نقطه متعادل و شکوفایی برسد ...
این نگاه دچار یک اشکال بنیادین است و آنهم اصالت دادن به جامعه در معنای #مدرن است ، چرا که در این دوره تمام نقش ها به جامعه ( #فضای_عمومی) داده شده و لاجرم زن برای ابراز وجود و پیدا کردن نقش باید در این فضا دنبال نقش و جایگاه خودش باشد و باز بدیهیست باید نقشی مساوی با مرد پیدا کند و یک تقسیم کار اجتماعی صورت پذیرد که حالا به خاطر تعبد به #دین خانه داری هم به آن پیوست و ضمیمه شود ( میدانیم که خانواده هم در این نظم فروپاشیده ، و این مسئله در #نظم_مدرن ذاتیست)
اما این اصالت بخشی از کجا آمده است که پیشفرض بدیهی گرفته شده ، آیا این نوع تحلیل مسئله ، ناشی از یک انگاره مدرن نیست به جای الگوی دینی؟
(چقدر از وجوه فمنیستی را داراست )
واقعیت این است که نمیشود با ورود تخصصی به یک حوزه فهم دقیقی حتی از همان حوزه پیدا کرد تا زمانی که تصویر کلانتری از نظم اجتماعی #اقتصادی ، #سیاسی و #تمدنی نداشته باشیم ، یعنی مسئله زن یا هر مسئله دیگری به مانند یک قطعه پازل درون یک تصویر بزرگ است که نسبت آن قطعه با قطعات کناری و تصویر کلان ، موقعیت و وضعیت مطلوب و صحیح او را معین میکند ، نه اینکه بقیه حوزه ها را ثابت فرض کنیم آنوقت بخواهیم مسئله زن را در یک فضای مدرن و ناهمجنس حل کنیم ... .
ادامه ، قسمت دوم 👇
https://eitaa.com/ommat_Dream/1871
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از کافه کتاب بانو امین
بزرگداشت روز زن همراه با دورهمی یلدایی
کافه کتاب بانوامین به مناسبت روز زن
دورهمی یلدایی به رنگ زیتون برگزار میکند.
شما بانوان عزیز دعوتید
به حافظخوانی
و قصههایی از زنان فلسطینی و نمادهای مشترک جهانی زنان 🗝
@SolidarityPW
همراه با پذیرایی خاص یلدایی 🍟
⏰ زمان: ۲ دی، یکشنبه، ساعت ۱۷:۳۰
🧩مکان: کافه کتاب بانو امین، خیابان امام سجاد علیه السلام
➡️https://nshn.ir/36sbZaTVGxnIcW
@banooaminBcafe
هدایت شده از عصر زنان
24.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ حضرت زهرا سلام الله علیها، ملکوتی است که در مُلک وجود یافته است.
📌موضوع:
بررسی خرق عادت جنسیتی در اسلام؛ با محوریت حدیث نورانی کساء
♨️نشست هفدهم:
▫️ دکتر انسیه برومندپور
(دکتری تفسیر تطبیقی و پژوهشگر هویت جنسیتی در قرآن)
▪️دبیر نشست:
زهرا ملکوتی پور
(کارشناس ارشد مطالعات زنان)
🗓 زمان برگزار شده: دوشنبه ۱۹ آذرماه
📺 فایل کامل تصویری
#حدیث_کسا #عصر_زنان_عصر_دانایی_و_آگاهی
#روز_زن #روز_مادر #میلاد_حضرت_زهرا
#جنسیت #هویت_جنسیتی
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
هدایت شده از رستا
🔸کارآفرینی زنانه، فرصتها و چالشها
✨نشست نقد و بررسی کتاب
کفش آهنیات را دربیاور
با حضور خانم دکترکلاهدوزان
عضو شورای شهر اصفهان
و
نویسندگان کتاب
🎯پنجشنبه، ۶ دی، ساعت ۱۸
🎯پل تاریخی شهرستان، نمایشگاه شهربانوی زندگی
🌱 رستا، روایتسرای تاریخ شفاهی اصفهان
🌱 انتشارات راهیار، ناشر فرهنگ اندیشه و تجربه انقلاب اسلامی
🌐 @rasta_isfahan
🌐 @raheyarpub
بانو امین
شهربانوی زندگی نمایشگاه بینالمللی اصفهان پل تاریخی شهرستان ساعت ۱۵ @BanooAmin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهربانوی زندگی، جمعیت و الگوی سوم زن
بحران جمعیت، صرفا موضوعی مربوط به تولد چند میلیون نفر برای حل بحران ملی جمعیت نیست، موضوعی مربوط به ساختار اجتماعی و جایگاه زن است.
زن در الگوی سوم، خودش مطالبهگر فرزندآوری است و علتش تلاطم برای تحقق استعداد وجودبخشیاش است.
@BanooAmin