eitaa logo
رویای امت
332 دنبال‌کننده
579 عکس
364 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
بازگشت به سوریه مقاوم مقاومت یک تفکر و عقیده است در جان انسانها انقلاب میکند و سپس گروهای انسانی شکل میگیرد ، نه در روابط سیاسی و داد و ستدها و منافع و نه حتی یک توافق نامه امنیتی که در بین کشورها مرسوم است . عراقی که زمانی در تصرف و قبضه آمریکایی ها بود امروز هسته های مقاوم و از هم ناگسستنی مقاومت شکل گرفته که با بمب اتم هم از بین نمی‌رود ، چرا که مقاومت در قلب و فکر آدمها جای دارد . یا همین لبنان که امروز حزب‌الله مقتدر سربلند کرده ، روزگاری زیر چکمه های اسرائیلی ها بود و در اوج ذلت به سر میبرد ، و اتفاقا همین اشغال‌گری ها بذر مقاومت را میپاشد. کسی با منطق مقاومت نمی‌تواند بجنگد یا ایده دیگری را پیش بکشد ، فلذا مقاومت قدرتمند تر خواهد بود . ما برای خودمان ، شرفمان ، حرمهایمان ، امنیتمان و منافعمان در سوریه جنگیدیم و البته دولت غیر سرسپرده آنجا و امنیت آنجا را هم حفظ کردیم ، اما سوریه برای خودش نجنگید ، فلذا مقاومت هم درک نشد ، گنجی که رنجش را خودشان نکشیده بودند . حالا ما بیرون آمده ایم تا چند صباحی بگذرد و مقاومت در آنجا قیمت پیدا کند ، آنوقت خواهید دید ، آرام آرام مقاومت از دل مردم سوریه و از خاک سوریه سر بلند خواهد کرد ، که آنوقت ما با خواهیم گشت ، چه شکوهمندانه و عزتمندانه. این تفسیر بازگشت ما به سوریه است که در کلام آیت الله خامنه ای تأکید شد و یقین داده شد . ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
9.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 در عصر غیبت، نسل خاصی تربیت می‌شود که درجۀ آنها از همه نسل‌های دوران‌های قبل، بالاتر است. 🔰 آیت‌الله میرباقری: ◀️ امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) در عصر غیبت، نسلی را تربیت می‌کنند که به‌لحاظ ایمان، از نسلی که در کنار ائمه اطهار (علیهم السلام) بوده‌اند، راقی‌تر و برترند. ◀️ «قالَ رَسُولُ اللّه صلي الله عليه و آله: سَيَأْتى قَومٌ مَنْ بَعْدِكُمُ الرَّجُلُ الْواحِدُ مِنْهُمْ، لَهُ اَجْرُ خَمْسينَ مِنْكُمْ، قالُوا: يا رَسُولَ اللّه ِنَحْنُ كُنّا مَعَكَ بِبَدْرٍ وَ اُحُدٍ وَ حُنَيْنٍ، وَ نَزَلَ فينَا الْقُرْانُ، فَقالَ صلي الله عليه و آله: اِنَّكُمْ لَوْ تَحَمَّلُوا لِما حُمِّلُوا لَمْ تَصْبِرُوا صَبْرَهُمْ» ☑️ @mirbaqeri_ir
☘ اصلاح تصویر «ایران جنگ نه زندگی!» حیاتی است جبهه مقاومت مسلحانه که چند کشور یعنی بخشی از لبنان، فلسطین، یمن، عراق و تا حدی سوریه را شامل می شد، در دوره جنگ، معنای «امنیت بخشی» در مقابل داعش یا اسراییل را برای مردم این کشورها داشته است ولی برای پساجنگ، «معنابخشی» نکرده است! بر خلاف آمریکایی‌ها که حضور پساجنگ خود را ذیل تصویر غالب خودشان یعنی «پیشرفت و دموکراسی» توجیه می‌کنند. چنانچه قبلا‌ نوشتم تلاش دشمن و ضعف های مدیریتی ما، در حال تشکیل این تصویر در ذهن آنان است که «ایران جنگ» موفق ولی «ایران زندگی» ناموفق است! حال آنکه ما در ایران با وجود همه فشارها حدی از رفاه و خدمات عمومی را به مردم خود چشانده ایم تا جایی که یك عراقی وقتی به ایران می‌آید ممکن است به غلط تصور کند ما آنجا را ناامن خواسته ایم تا ایران امن و آباد بماند! ولی در آن کشورها عملکرد موفقی نداشتیم. عدم دخالت نهادهای واقعی غیرنظامی و اندیشکده ها و نهادهای علمی و نخبگانی، دلیل اصلی چنین وضعیتی است که ما هم در حوزه نظری هم میدانی دچار مسأله هستیم. هم نمی‌دانیم در پاسخ «چرا هنوز مانده اید؟» آن مردمان چه بگوییم هم رهاورد عمل شلخته و غیرکارشناسی و غیر منسجم ما، بهبود وضع منافع مشترک اقتصادی دو کشور نشده است! در عراق البته حجم تبادل اقتصادی کم نیست. ابعاد فرهنگی، علمی، رسانه ای و.. هم در این پرونده هست که ضعف های متعددی دارد و در میانه نهاد نظامی امنیتی و دولت بروکرات، ایجاد کنسرسیوم ها و اتحادیه های واسط و حلقه های میانی، راه حل سوم بهتری برای تحقق اهداف ما در کشورهای مقصد است. چیزی که عملا جلوی آن گرفته شد و اجازه فعالیت مستقل به آنها داده نشد و به نهادهای مستقیما ایجاد شده توسط ما بسنده گردید! 📍 @komeilialireza
هدایت شده از تلک الایام
یادم هست زمان جنگ سی و سه روزه که هنوز هشتک و پویش و این جور چیزها اختراع نشده بود، خبر پیچید که آقا فرموده همه برای پیروزی حزب الله دعای جوشن صغیر بخوانند. شب جمعه ای بود که همه اماکن مقدس و مساجد کل کشور هم زمان مراسم دعای جوشن صغیر برگزار کردند و مردم هم آمدند و اگر اشتباه نکنم فردا صبح خبر پیروزی تاریخی حزب الله رسید... حالا ولی با اینکه مدت زیادی از فرض ایستادگی در کنار مردم لبنان و فلسطین و سفارش به خواندن دعای توسل و سوره فتح و دعای چهاردهم صحیفه گذشته، مساجد و اماکن ما انگار زیر سایه هشتک ها و پویش ها گم شده اند و خبری از آن شور و حال و هماهنگی و انسجام تاریخی شان نیست... @telkalayyam
واکاوی یک کج فهمی از مسئله الگوی زن در اسلام 1️⃣ از 3️⃣ فعالان در حوزه مباحث زنان عمومأ در پی حل معضل زن اجتماعیِ خانه دار هستند یعنی زنی شاخص است که همزمان بتواند در جامعه پا به پای مرد بدود (البته با شئونات اسلامی)و همزمان چراغ خانه ، مادر خانه ، همسر خانه و مدیر خانه خوبی باشد . اما با یک بحران مواجه است و آن اینکه جامعه را پس میزند و از هر راهی وارد میشود به در بسته میخورد ، دستش از اسامی ابر زن هایی که در امور اجتماعی کرده اند و حتی مچ مردان را در میادین مختلف خوابانیده و همزمان کدبانوی خانه هم بوده اند پر است اما آنرا نمی‌توانند تبدیل به زیست زنان کنند و عمومیت ببخشند ، یا آب میرود یا توان انجام هردو را ندارند و از اشتغال بیرون از منزل منصرف میشوند ،گاهی هم که معدود آهنینی پیدا میشوند و کفش آهنین میپوشند متوجه می‌شوند که حضور زن را پس میزند و انگار با این حجم از وظایف و بار حالا باید در یک سربالایی با شیب تند حرکت کند . و این به عنوان یک ناهنجاری جدی بروز میکند و آنگاه سوال که چرا زن نمی‌تواند سهم پنجاه درصدی از جامعه را داشته باشد ؟ (بماند که در بسیاری موارد با حضور مداوم در جامعه پیچ هم شل میشود ، لزوماً نه به معنای رابطه نامشروع بلکه در برخورد با نامحرم یک راحتی نامطلوب دینی در گفتار و رفتار پیدا میشود ، و این کاملا جبریست در شرایطی که مدام در معرض ارتباط با مردان است ، را اگر یک سپر فرض کنید دائم نمیشود با سپر زندگی کرد ...). دیده ام عزیزانی که برای دست و پا کردن پاسخ ، به چنین نظریه ای رسیده اند که اساساً چون جامعه به خاطر سنت های قدیمی خودش مردسالار بوده ، نگاه مردسالارانه بر ساختارها و حاکم است پس برای تعادل بخشیدن به جامعه باید را هم به آن تزریق کرد تا زنان سهم خودشان را داشته باشند تا شکل بگیرد که هم زن و هم جامعه به نقطه متعادل و شکوفایی برسد ... این نگاه دچار یک اشکال بنیادین است و آنهم اصالت دادن به جامعه در معنای است ، چرا که در این دوره تمام نقش ها به جامعه ( ) داده شده و لاجرم زن برای ابراز وجود و پیدا کردن نقش باید در این فضا دنبال نقش و جایگاه خودش باشد و باز بدیهیست باید نقشی مساوی با مرد پیدا کند و یک تقسیم کار اجتماعی صورت پذیرد که حالا به خاطر تعبد به خانه داری هم به آن پیوست و ضمیمه شود ( میدانیم که خانواده هم در این نظم فروپاشیده ، و این مسئله در ذاتیست) اما این اصالت بخشی از کجا آمده است که پیشفرض بدیهی گرفته شده ، آیا این نوع تحلیل مسئله ، ناشی از یک انگاره مدرن نیست به جای الگوی دینی؟ (چقدر از وجوه فمنیستی را داراست ) واقعیت این است که نمیشود با ورود تخصصی به یک حوزه فهم دقیقی حتی از همان حوزه پیدا کرد تا زمانی که تصویر کلانتری از نظم اجتماعی ، و نداشته باشیم ، یعنی مسئله زن یا هر مسئله دیگری به مانند یک قطعه پازل درون یک تصویر بزرگ است که نسبت آن قطعه با قطعات کناری و تصویر کلان ، موقعیت و وضعیت مطلوب و صحیح او را معین می‌کند ، نه اینکه بقیه حوزه ها را ثابت فرض کنیم آنوقت بخواهیم مسئله زن را در یک فضای مدرن و ناهمجنس حل کنیم ... . ادامه ، قسمت دوم 👇 https://eitaa.com/ommat_Dream/1871 ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
واکاوی یک کج فهمی از مسئله الگوی زن در اسلام 2️⃣ از 3️⃣ روایات بسیاری داریم در باب اینکه بهتر است در خانه بماند ... اگر زن در خانه نماز بخواند بهتر از است ... برای زن بهتر است که هیچ مردی اورا نبیند و او نیز هیچ مرد دیگر را ... حتی آیه 33 سوره احزاب ( در مرحله اول خطاب به زنان پیامبر و بعد سایر زنان مومنین) چنین بیان مى کند: (وَ قَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّةِ الْأُولى ). " شما در خانه هاى خود بمانید و همچون نخستین در میان جمعیت ظاهر نشوید... و این ادبیات در میان علما و قدما کاملا مشهود است خصوصاً این توصیه مشهور پیامبر ص که فرمود کار خانه با زهرا و کار بیرون با علی ع ... حالا چگونه بعضی از دغدغه مندان گمان کرده اند که حضور مداوم زن در جامعه نشانه رشد و شکوفایی اوست والا هم به زن ظلم شده و هم به جامعه ؟! نمونه های تاریخی دینی هم میشود به راحتی پیدا کرد همچون رفتن در خانه انصار توسط حضرت زهرا تا حضور در مسجد و خواندن خطبه و همچنین رسالت های زینبی و ... این به آن خاطر است که تصویر درستی از در منظومه اسلام نداریم و همچنین درک درستی از چرایی حضور زن اجتماعی در دوره مدرن یا جدید . بله حضور زن در جامعه حرام و ممنوع نیست اما مطلوب هم نیست ، مگر به اضطرار شرایط و موقعیت های خاص برای دفاع از دین که حتی گاهی واجب هم میشود ، زندگی روزمره زن در کانون خانواده و فضای خانه میگذرد ، اما... اما کدام خانواده در کدام خانه ؟ آیا منظور و مراد خانواده های دو سه نفره در خانه های پنجاه شصت متری آپارتمانی است که در آن یک نقش حداقلی و واقعاً کسل کننده و ملالت بار به زن داده شده ؟! به نظر می‌رسد ، جامعه متکثر منفرد نیست با خیابان های موازی بزرگ و شلوغ از افراد تنها یا به تعبیری تا مغز استخوان ایندیویژوال ، که تمام زندگی شان بیرون از منزل تعریف شده و فقط شب را برای استراحتی چند ساعته در یک سوییت کوچک شخصی یا پارکینگ های انسانی میگذرانند تا دوباره صبح از آن خارج شوند و زندگی را در خیابان دنبال کنند. با توجه به مربوط به خانواده از مَحرمیت تا وظایف متقابل افراد ، مسئله سرپرستی ، ارث و همچنین نوع روابط خویشاوندی در آن ، به نظر می‌رسد خانواده مطلوب چیزی شبیه عشیره در جامعه عربی است که افراد تا دو یا سه نسل در کنار هم میمانند ، در درون این خانواده بزرگ شکل میگیرد و اکثر نقش ها در درون این خانواده تعریف شده است . در این ، که جامعه در آن نه به شکل آجر های موازی بلکه مشابه خانه های شش ضلعی زنبور عسل که با موم قوام یافته ، اما را خانه بزرگ شش ضلعی از خانواده های بزرگ پر کرده و دیواره های نازکی نظم اجتماعی ایجاد کرده ، این دیوار مومی برای هدفیست که در درون آن محقق می‌شود نه اینکه خودش به ذات موضوعیت داشته باشد. زن در اینجا دیگر یک موجود محصور ، مجبور ، معیوب نیست در آن سوییت های کوچک بی خانه و خانواده برچسب های متحجرانه میخورد ، بلکه فضایی بسیار بزرگ برای فعالیت و البته نقش های متنوع و فعال دارد که به صورت موردی و در شرایط اضطرار پا به بیرون از منزل هم میگذارد و نقش تاریخی خودش را هم انجام میدهد اما این حضور کار روتین و روزمره او نیست ( حتماً مسئله ظرافت‌های بیشتری دارد و ارتباط زنان با زنان خانواده های دیگر هم در شکل های خاصی به صورت خلق فناوری های اجتماعی دینی نیز شکل میگیرد ). اینکه گمان کنیم بر جامعه حاکم است و زن ها در آن امکان بروز و ظهور مساوی ندارند پس اینجا اشکالی در کار است و باید نگاه های زنانه را در ساختارهای اجتماعی و... ایجاد کنیم از نظر نگارنده یک اشتباه راهبردی است !، اتفاقا این طبیعت امر اجتماعی است که مردانه باشد که پیامبر هم در یک تقسیم کار آنرا به علی ع سپرد ، اما مسئله این است که نظم اجتماعی به جای یک دیوار نازک برای نظم دهی در دوره مدرن متورم شده و همه نقش ها را که اتفاقا علتش در الگوی اقتصاد سرمایه داریست در خود جای داده و خانه و خانواده را محو کرده که فضای فعالیت و مدیریت زن و زنانه در طی هزاره های پیشین بوده ( البته این به معنای برگشت به گذشته نیست که در یک پارادایم استیلایی زن به سلطه مردانه در می آمد ) تصویر موم عسل را مجسم کنید دیواره های سخت تر و حفره های پر از عسل که لطافت و شیرینی را در خود جای داده اند ، فضایی محافظت شده که ریحانگی زن در درون آن شکوفی میشود. الرجال قوامون علی النساء قسمت اول 👇 https://eitaa.com/ommat_Dream/1870 قسمت سوم 👇 https://eitaa.com/ommat_Dream/1872 ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
واکاوی یک کج فهمی از مسئله الگوی زن در اسلام 3️⃣ از 3️⃣ در واقع یک جامعه کوچک در درون جامعه بزرگتر است که ، ، خودش را به صورت مینیموم دارد نه یک خوابگاه و استراحتگاه شبانه ، حتی مردان هم بسیار کمتر از آنچه امروز شاهد آن هستیم فعالیت بیرون از فضای خانه دارند . قبلاً هم در یادداشتی گفته ام که جامعه اساساً محل فعالیت های اجتماعی به معنای فرا شخصی است محل بروز شخصیت است نه بازاری برای کسب منفعت شخصی ، محل رفع نیازهای عمومی است نه خصوصی که رفع این امور توسط و رقم میخورد نظمی که الگویش بهره مند از این فراز دعای ندبه است بَعْدَ أَنْ شَرَطْتَ عَلَیْهِمُ الزُّهْدَ فِی دَرَجاتِ هٰذِهِ الدُّنْیَا الدَّنِیَّهِ وَزُخْرُفِها وَزِبْرِجِها، فَشَرَطُوا لَکَ ذٰلِکَ، وَعَلِمْتَ مِنْهُمُ الْوَفاءَ بِهِ، فَقَبِلْتَهُمْ... آنکه پا به عرصه ای فراتر از خانواده میگذارد باید در پی یک ماموریت بزرگتر از منافع شخصی باشد که در اینجا دوباره زنان هم می‌توانند نقش های متناسب با خودشان را داشته باشند . استاد ما می‌فرمود هرآنچه اهالی علوم انسانی و نظری جان می کَنَند در نهایت یک شهردار آنرا تبدیل به میکند ، زمانی میتوان نقش زنانه و زنان را در رشد نسل ، خانواده و جامعه به صورت مطلوب محقق کرد که ابتدا فضا برایش خلق کرد و قلمرویش را پس گرفت. نکته : شاید خود واژه سایه انداخته بر فهم صحیح مسئله که زن تراز را در یک مجاهدت اجتماعی مدام فهم میکند . ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
خبر آمد ترکیه شبکه TRT فارسی راه اندازی کرد ... هر کشوری دشمنی‌اش آشکار میشود با ایران اسلامی ، یک شبکه فارسی میزند تا یک ضد روایت تقلبی در مقابل روایت جمهوری اسلامی بسازد و کاری که در میدان عمل نمی‌تواند انجام دهد را در یک عملیات روانی پیش ببرد تا به مرگ مغزی اجتماعی برساند جامعه ایرانی را ... جامعه‌ای که به وقت حمله کمربند حکومت را بگیرد و رها نکند ، جامعه‌ای که از هر سیاست ضد ایرانی حمایت کند و از هر سیاستی که در راستای منافع ملی باشد متنفر شود . یک خود زنی اجتماعی https://eitaa.com/ommat_Dream
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می‌دونی چیه ! من از شیاطین کرواتی که فرشته های کوچک را تکه پاره میکنند متنفرم ... از چهره‌هایشان از تمدنشان ، از فکرشان ، از باورهایشان ، از خنده هایشان ... این تنفر ایمان من است و مبارزه شریعت من https://eitaa.com/ommat_Dream
شیدایی و نفرت از مدرنیته 👇 https://eitaa.com/ommat_Dream/1878 🆔@ommat_Dream
رویای امت
شیدایی و نفرت از مدرنیته 👇 https://eitaa.com/ommat_Dream/1878 🆔@ommat_Dream
« شیدایی و نفرت مدرنیته » شخصی از سالن یک دیوانه خانه عبور میکرد از یکی از اتاق ها صدایی سوزناک می‌آمد ، گوشش را جلو برد مردی با حالتی ملتمسانه ، پرحسرت و کش دار صدا میزد لیلا آه لیلا ، لیلا جانم و همینطور ممتد صدا می آمد ، تعجب کرد و به راهش ادامه داد ، کمی که راهرو بلند را جلوتر رفت دوباره از یکی از اتاق ها صدای دیوانه ای دیگر می آمد که بلند بلند ،با عصبانیت لیلا لیلا فریاد میزد و انگار که سرش را میخواست بر زمین بکوبد ، بیشتر تعجب کرد و به نزد مسئول آنجا رفت و ماجرا را جویا شد ... _ این اولی که بود که نازک و لطیف لیلا لیلا میکرد و لیلا کیست و اما آن دومی چرا لیلا را با عصبانیت فریاد میزد ؟!! _ آن اولی که دیدی عاشق لیلا بود که بهش نرسید و کارش به اینجا کشید ، اما آن دومی شوهر لیلا بود ... 😂 جامعه ای که عاشق ظواهر جهان اند و محصولاتش را مدح و ثنا میکنند اما وقتی وارد میشود جامعه را به قهقرا میبرد بدون آنکه بفهمند ماجرا چیست بر سر این نظم اجتماعی که نمی‌دانند از کجا آمده فریاد میزنند ... (البته من که می‌دونم کار مجتبی خامنه‌ای ، ولی به شما نمی‌گم 😂 ) خانه های آب رفته ، کوچک و فروپاشیده ، افزایش ، بی بندوباری ، بی اخلاقی ، تنهایی ، ازبین رفتن روابط انسانی ، خانوادگی و خویشاوندی ، شکاف جهنمی فقیر و غنی ، کمرنگ شدن ایمان ، منفعت طلبی ، آلودگی ، از دست رفتن سلامت و افزایش آمار بیماری ها ، افسردگی و و و ... تا این شیدایی درمان نشود ، آن درد ها وخیم تر و چرکین تر میشود ، با تنفر از درد ، دردی درمان نمیشود باید دلبستگی ها را تغییر داد ، مثل پسر بچه چاق و بیماری که عاشق فست فود است . ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
20.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا ، تفاوت بین زن و مرد را نمی‌خواهیم قبول کنیم ؟ چرا توانایی های متفاوتشان را در حوزه‌های متفاوت به کار نگیریم و اصرار بر یکسان سازی داشته باشیم تا به غلط بگوییم ارزش هایشان اینگونه یکسان میشود ؟ چرا تقسیم کار را نمی‌پذیریم ؟ تقسیم مسئولیت و فرق گذاشتن نه به لحاظ ارزش گذاری ، بلکه به لحاظ حوزه فعالیت ؟ https://eitaa.com/ommat_Dream