eitaa logo
بانو نگار
516 دنبال‌کننده
315 عکس
99 ویدیو
6 فایل
رسانه بانوان انقلاب اسلامی ارتباط با ما👇 @Abaspoor98 @elhamghafari انتشار مطالب با ذکر نام کانال مجاز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1204_ziarat -hazrate_fateme -3.mp3
9.22M
📝زیارت نامه حضرت فاطمه زهرا سلام الله 🎤حاج مهدی ◾️ویژه شهادت https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3 ◽️◾️◽️◾️◽️◾️ @Banou_negar
یادداشت سوم فاطمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها بزرگ بانوی سیاسی واجتماعی اسلام تربیت شده در مکتب وحی، سرانجام پس از تبیین عناصر گفتمانی جامع حکومت اسلامی که بارزترین آن نفی زن ستیزی وپستو نشینی بود به دست جریان غیر اسلامی داخل حکومت و نفوذ ی در لایه های مهم به شهادت رسید . بررسی سطح کنشگری و مواجهه جدی حضرت با سران و اثرگذاران جامعه، موجبات بروز دو گفتمان جدی و مرزبندی بین دو قرائت از شیوه حکومت داری و مناسبات اجتماعی،سیاسی وفرهنگی شد. کنشگری موثر و البته به موقع مهربانوی جهان اسلام سبب شد گفتمان های با نام و سبغه اسلام که قائل به فرودستی زن و عدم حضور سیاسی واجتماعی او هستند، در اثبات ادعایشان دچار لکنت وفقدان دلیل شوند. قول وفعل وسیره معصوم و دختر حاکم جهان اسلام دراین زمینه، حجت مبرهن وگفتمان مجسم و متبلور اسلام در خصوص زیست سیاسی واجتماعی زن است. جان گرامی حضرت مادر امت که جان رسول خدا بود، وثیقه ای برای اثبات مدعای اسلام مبنی براینکه سعادت بشر درحکمرانی صالحان وشایستگان است، شد. خطبه ۲۰۲ نهج‌البلاغه که درد دلِ پر از عاشقانه های دلتنگی حضرت حیدر در فراق یارِ جانی است، گواهیست که فاطمه سپر بلای سلامت و ماندگاری اسلام ناب محمدی شدو ندبه های بی قراری علی علیه السلام است که همراه وهم قدم و هم مسلک و حامیش را با ستم از او گرفتند. فاطمه سلام الله علیها، چراهای بسیاری در ذهن امت کاشت . تلاش‌های تا پای جان دختر سیاسی پیامبر، وجدان جامعه را درگیر کرده بود و تفسیرِ دور از آموزه های اسلام، که زن را فاقد شعور در تصمیمات سیاسی وحکمرانی می دانست، در هم شکست. لذازنِ فاطمی در همه جای تاریخ ودر نقطه های عطف حضور مؤمنانه وموثر داشته است. حضور فاطمی، حضوری مقتدر که توجهات را از مؤلفه های ویژه زنانه وصرفا جنسیتی او خارج و بر شعورِ فاخر او متمرکز کردچراکه اگر اینگونه نباشد، تمدن اسلامی هرگز محقق نمی شود. زنِ حاضر در همه تحولات و منشاء اثر در آن است که می تواند مردانِ واقعی سیاست تربیت کند. در غیر این صورت، مردانی که مادرانشان در هرم تحولات نباشند، اسیر آموزه های ماکیاولی برای بر قدرت نشستن می شوند . متاسفانه تاکنون چهره فاطمی مادران ائمه از حیث حضور مؤمنانه اجتماعی و سیاسی، مورد بررسی دقیق قرار نگرفته وبالتبع به بشریت نیز معرفی نشده اند. کسانی که جای پای ماندگار حماسه سیاسی اجتماعی حضرت زهرا سلام الله علیها هستند و تایید عملکرد شان توسط معصوم زمان خودشان، میتواند همانند سیره معصوم حجت باشد. در ادامه این مسیر، زنان بسیاری در سطوح مختلف، به منظور ایفای نقش انسانی خود با رسمیت داشتن جنسیت، فرهنگ فاطمی را به عنوان الگوی حضور مؤثر انتخاب کردند . زنانی که در سخت ترین برهه های تاریخی، علم آموزی کردند وهم دوش وبرابر با مردان وچه بسا فراتر، حضور موفق وپر رونق و نقش آفرینی دراجتماع داشتندتااینکه بانهضت امام خمینی ، حضور زن به طور رسمی وارد ادبیات دستوری وقانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شدوامام دقیقا در مواردی که متحجرین تقسیمات زنانه ومردانه می کردند، رأساً اقدامات بی سابقه انجام دادند. یک زن از جمله امین ترین محافظان ایشان در فرانسه بود . همان زن، فرمانده نظامی آن هم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نهادی انقلابی است، شد. حضور مستقیم در جنگ داشت . همان زن برای رساندن پیام توحیدی خمینی کبیر به گورباچف، به همراه مردانی به غایت فیلسوف وحکیم روانه شد. این عملکرد بدین معناست که امام همچون مادر بزرگوارشان ،به درستی نقش زن را در اثر گذاری عمیق در عرصه های سیاسی وفرهنگی البته با اثر مضاعف رسانه ای، تشخیص دادند و برای همه این حضور ها اصالت قائل بودند .... در این خصوص در یادداشت های بعدی مینویسم....که گفتمان مقابل گفتمان فاطمه سلام الله علیهاهنوز پر قدرت هست تا زن را در پستو زندانی کند ....انتهای این یادداشت بسته نیست..... سیاسی فاطمه خمینی مادر تحولات نام تمام دختران سرزمین من است.... در گوش لیلی زمزمه کرد لیلی فقط بخواند و خنده لیلای علی ..... _سادات پاد وکیل خیابانی تمام شهرهای ایران و دهاتی که کوچه دارد... @sara_sadat_pad @Banou_negar
این عکس رو قاب کنید و در اتاق همه مسئولان بگذارید تا هرروز به آن نگاه کنند تا انرژی و غیرت پیدا کنند برای خدمت به‌این مردم غیور.... چه جمعیتی، چه صفی، چه قطاری از جمعیت آمده اند تا تابوت یک شهید گمنام را بدرقه کنند این عکس یعنی "ما ملت شهادتیم" مردم این کشور همچنان پای انقلابند اگر مسئولین کوتاهی نکنند... روستای پردنجان، از توابع فارسان چهارمحال و بختیاری @Banou_negar
به آدم‌ خوبِ بی‌عرضه یا بدِ اختلاسی مسئولیت ندهید آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با رئیس مجلس: 🔹دو چیز مملکت را نگه می‌دارد؛ یکی سواد فعلی و دیگری امید آینده که مسئولان باید تلاش کنند این دو امر از دستشان در نرود. 🔹نباید مسئولیت اجرایی را به آدمهای خوبِ بی عرضه و یا بدِ اختلاسی داد، حضرت امیر علیه السلام، کمیل را مسئول منطقه‌ای کرد، سربازان اموی به این منطقه حمله بردند و آنجا را غارت کردند، حضرت نامه‌ای به کمیل نوشته که در نهج البلاغه آمده، مضمون آن این است که برخی تنها به درد دعای کمیل می‌خورند ولی توان اداره یک منطقه را ندارند! 🔹داشتن رهبر خوب، یک طرف قضیه است، ما بالاتر از امیرالمومنین(ع) که نداریم، اگر مدیران و کارگزاران با عُرضه وجود نداشته باشد و مردم در صحنه نباشند، شکست قطعی است! 🔹اگر ضعف در مدیریت داشته باشیم خداوند نظر خود را از ما بر می گرداند، امیرالمومنین علیه السلام می فرماید «من وجد ماء و تراباً فافتقر فابعده الله» کشوری که آب دارد، خاک دارد، نتواند خود را اداره کند و نیازمند به دیگران باشد خدا او را از رحمت دور کند! جهت مطالعه بیشتر 👇 tn.ai/2828161 @TasnimNews @Banou_negar
هوالناطر 🔹آسیب شناسی مساله زن در کشور یادداشت ۱ ✍ زهرا عباس پور آنچه این روزها به عنوان یک کنشگر حوزه زن و خانواده بسیار می بینم و می شنوم شکل گیری جلسات و محافلی است که ناظر به اتفاقات چهار ماه گذشته و اضطرار اجتماعی، سعی دارند ورودی در حوزه مسائل مربوط به زنان داشته باشند هر چند شکل و محتوای این گونه جلسات نشان می دهد آنچه در گام اول باید دقیق فهم گردد فقدان آسیب شناسی مسئله زن در چهار دهه از انقلاب اسلامی می باشد این سلسله یادداشت ها سعی دارد با واکاوی مسئله زن در جمهوری اسلامی به بخشی از اشکالات در ساحت سیاستگذاری قانون گذاری برنامه ریزی بپردازد. ۱- خلاء نظری در ساحت برنامه ریزی های توسعه در موضوع جنسیت تا قبل از دهه ۷۰ میلادی در حوزه برنامه ریزی های توسعه کشور ها شاهد نوعی «کور جنسی» در برنامه های توسعه در جهان هستیم با شکل گیری جریانات فمینیسمی و تاکید آنها بر برابری نقش زنان دربرنامه های توسعه در دهه ۹۰ شاهد رشد نظریات پیرامون نقش برابر زنان در توسعه هستیم. این نظریات سعی می نمودند مبتنی بر پارادایم حاکم بر جوامع غرب نقش جنسیت و زنان را در حوزه توسعه وشاخص توسعه انسانی(HDI) و شاخص توسعه جنسیتی(GDI)شاخص توانمندسازی جنسیتی ( GEM ) تعریف نمایند. بر این اساس در اسناد توسعه ملی و بین المللی راهبردهای متعددی در موضوع جنسیت و علی الخصوص زنان تدوین و به صورت یک نسخه جهانی به سایر کشورهای درحال توسعه نیز تجویز گردید. 🔹در کشور ما پس از انقلاب اسلامی به جز برنامه اول و دوم توسعه که "کور جنس" بودند مابقی برنامه های توسعه سعی نمودند جنسیت را در مفهوم توجه به زنان لحاظ نمایند اما به دلیل فقد "نظریه بومی جنسیت در توسعه" این برنامه ها عمدتا وامدار نظریات عرصه بین المللی می باشند. 🔹 به طور مثال برنامه سوم توسعه وامدار نظریه زن در توسعه(اثر پیشگام استربوسراپ۱۹۷۰) برنامۀ چهارم مبتنی بر نظریه جنسیت و توسعه می باشد آنچه در این زمینه مهم میباشد؛ خلاء نظریه بومی جنسیت در برنامه ریز های توسعه؛ مبتنی بر فهم نظریات رایج جهانی و لحاظ ویژگی های ایرانی و گفتمان انقلاب اسلامی نسبت به زن و عرضه و تولید نظریه بومی باشد. 🔹 این خلا نظری باعث گردیده برنامه های توسعه در کشور دچار اعوجاج نظری شوند از آن سو در عرصه بین المللی در شاخص توسعه جنسیتی کشور ما در رتبه های پایین جهان قرار گیرد. همچنین نبود نظریه بومی باعث گردیده در داخل کشور دچار تعارض برنامه ای شویم به طور مثال ورودی دختران در دانشگاه در سالهای اخیر در نزدیک به شصت درصد می باشد اما اشتغال پایدار زنان کمتر از ۱۹ درصد نمونه ای از این پارادوکس های کارکردی و برنامه ای است! ⁉️حال سوال اینجاست؛ مراکز، پژوهشکده ها و اندیشکده ها مرتبط در کشور با وجود بودجه های هنگفت و میزهای سیاست گذار تا چه اندازه در این خلاء نظری نقش داشتند؟! @Banou_negar
یادداشت چهارم فاطمیه فاطمه سلام الله علیها دختری که مهربانی توام باعقلانیت و تدبیرش، ایشان راملقب به ام ابیها کرد. مادر پدر امت بود ،صرفا یک عنوان و استعاره عاطفی نیست بلکه مفهومی برای رساندن یک عنصر از گفتمان حکومت نبوي در مقابل گفتمان ضد انسانی وزن ستیزی است که به قصد بهره برداری از زن، به او نقش می دهد. مادرانگی که بخشی ازتعریف آن، داشتن تدبیر برای تربیت انسان است، را به زن می دهد تا جنس حکمرانی اسلامی دارای شمولیت برای همه باشد و مانع اعمال سلیقه های متحجرانه شود چرا که در این منظومه کامل، در مراتب کمال؛ مانعی برای زن نیست و او می تواند تماما حکمت وتدبیر و عقل شود. بنابراین حضرت در مقابل مسائل و موضوعات گوناگون با تکیه بر تدبیر و عقل و دانایی وهوشمندی، در کوچه ها وخیابانهای مدینه ومسجد_ به عنوان تنها جایگاهی که مهمترین تحولات و تعاملات اجتماعی در آن رخ می داد_حاضر میشد و برای ارتقای بینش و تشخیص صحیح امت، روشنگری میکرد . دختری که در دوران جاهلیت، غیر مفید و کم عقل وکم دانش نامیده می شد ، اکنون با مشارکت در مهمترین معادلات سیاسی وبا استدلال های قوی، همه انگاره های جاهلی را به چالش می کشد. به نظر می رسد هدف غایی وعالی فدک مرزش ارتقای فهم جاهلی مردانه از حکمرانی است که زن در مرکز و نقطه عطف آن قرار دارد نمی توان خوانش دیگری از کلام امام مهدی داشت که مادرش را الگوی خود می داند زنی که الگوی مردان هم هست نمی تواند صرفا درگیر نقش های ذاتی وناظر به جنسیت باشد . واما در انقلاب امام خمینی نیز با الگو برداری از حضرت زهرا سلام الله علیها خوانشی متفاوت از حضور زن مسلمان در اجتماع را معرفی کرد. در این خوانش با حفظ اصول، زن دوشادوش مردان وگاهی جلوتر از مردان در همه معرکه ها حاضر است. منطق توأم با عقلانیت و عاطفه مادرانگی زن در مکتب فاطمه، باید در سیاستگذاری کلان حضور داشته باشد و گرنه حکمرانی معیوب خواهد بود . در مکتب فاطمی، زن در مراکز مهم تصمیم گیری وسیاست گذاری حضوردارد و این یک اصل بنیادین ومهم، برای باقی ماندن هویت واقعی و تمدنی زن فاطمی میباشد. مقدمه قانون اساسی بی محاباو با پیروی از این مکتب، با جریان تحجر و غرب گرایی مرزبندی می کند. ودر اصول پایه نیز عدالت رابه عنوان شرط مشترک جمهوریت واسلامیت و فصل همدلی همه ایران، اساسی سازی کرده است. در قوانین عادی نیز برابر با مردان حق انتخاب شدن وانتخاب کردن را برای زن به رسمیت شناخت و دربزنگاه انتخابات، همه نحله ها با آگاهی از این حق، برای پر شدن سبد رای خود حضور اورا موضوعیت بخش کردند . لیکن علی رغم رویش های جوانانه فکری با خوانش اصیل ودر عین حال مدرن از انقلاب اسلامی، در حکمرانی از تمام این ظرفیت، استفاده متناسب نشد و شاید این ریشه ای ترین دلیل حل نشدن مسأله ها و تولید مسأله های جدید باشد. دلیل این کاستی نیز شاید تفکر متحجری باشد که خوانش متفاوت خود از منظومه فکری رهبران انقلاب را متقلبانه تحمیل کرده ولذا ظرفیت گفتمانی اصیل انقلاب دردرون قالب های ساختاری وحاکمیتی از حمایت کافی برخوردار نگردیده و بعضی ظرفیت های قانونی و تمدنی جمهوری اسلامی ایران تا کنون بکر مانده است. فروریختن دیوار ترس بهره مندی از زنان متخصص وکارآمد_که به دلیل فقدان پشتوانه های سیاسی به حاشیه رفته اند_ چهره عقلانی گفتمان انقلاب اسلامی را به ظهور می رساند . حضور واقعی وتصمیم گیر زنان در شواری عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش، بهداشت ودرمان، وزارت علوم، وزارت ارشاد می تواند خوانشی جدی ،واقعی ومنطبق بر الگوی حکمرانی فاطمی باشد. اعتماد به زنان متخصص کارآمد واقعی نظام تحول در مراکز کلان سیاست گذاری فاطمی سوم نام تمام دختران سرزمین من است.... به شعر گفت اگر با من نبودش هیچ میلی چرا ظرف مرا بشکست لیلی مدینه# حکمرانی شایسته = شکسته وکیل خیابانی تمام شهرهای ایران و دهاتی که کوچه دارد... @sara_sadat_pad @Banou_negar
💠پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار می کند: 🔻مسأله شهر؛ گفتگوهای انتقادی مدیریت شهری و علوم انسانی در باب شهر ♦️نشست پانزدهم: شهر و زن؛ کلان‌شهر چگونه حیات ذهنی زنان را تغییر می‌دهد؟ 🎙با حضور: - دکتر عاطفه صادقی، دکتری علوم اجتماعی و پژوهشگر مطالعات زنان و انقلاب اسلامی - دکتر شهرزاد بخشی، دکتری شهرسازی و معاونت مشارکت‌های مردمی ستاد پایش و راهبری طرح های توسعه شهری شهرداری تهران -دکتر مریم اردبیلی، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران دبیر نشست: سیدفاضل سجادی، پژوهشگر معماری و شهر 🗓دوشنبه ۱۲ دی ساعت ۱۵تا۱۷ *حضور برای عموم آزاد است 📍خیابان سمیه، حوزه هنری، سالن سلمان هراتی 📱پخش زندۀ نشست از: www.aparat.com/rcica.ir 🌍 rcica.ir ♨️ @rcica @Banou_negar
دیروز در حین رفتن به تالار محققان آستان قدس چشمم به این حدیث زیبا افتاد. حیفم آمد آن را با شما به اشتراک نگذارم، هر چند این حدیث زیبنده تر بود بر سر درب شوراهای سیاسی و ائتلاف، ریاست جمهوري، وزرا و تمامی مدیریت های خرد و کلان به عنوان یک راهبرد حکمرانی انقلاب اسلامی نصب گردد. انتصابات "لپ لپی" مبتنی بر رانت مصیبتی با خودش می آورد که تمامی ایادی استکبار نمی توانند بر سر این ملت بیاورند! تکمیل کنم این حدیث زیبا را با این بیان رسول خدا صلی الله علیه و آله که فرمودند «مَنْ تَقَدَّمَ عَلی قَومٍ مِنَ الْمُسْلِمینَ وَ هُوَ یَری أَنَّ فیهِمْ مَن هو افضلُ منه فقد خانَ اللَّه‏ و رسولَه و المُسلمیِن» یعنی هرکه جلودار ( مسئول) عده‏‌ای از مسلمانان شود، در حالی که می‌‏داند در بین مسلمین ‏فردی بهتر از او وجود دارد، پس خائن به خدا، رسولش و مسلمانان خواهد بود.» ✍ زهرا عباس پور @Banou_negar
... حاج قاسم از جمله انسان هایی بودکه بندگی را بلد بود . ویژگی خاصی داشت وآن اینکه مردم را دوست داشت ... دوست داشتن مردم یکی از دو شرطی است که رسول مهربانی صلوات الله علیه برای زمامداری ضروری می دانستند. نکته بسیار دقیقی است: اگر مردمت را دوست داشته باشی می توانی برای آنها تا پای جان تلاش بی وقفه کنی . مردم با این مرد دارای بالاترین درجه نظامی اما پوش، احساس راحتی داشتند. حاج قاسم در شرایطی برای حقوق زن وکودک در اقصی نقاط عالم وبیشتر غرب آسیا میدان داری می کرد که بعضی در داخل، اسیر تئوری های هرگز به هدف نرسیده ذهنی بودند مثل اینکه آیا حقوق بشر، خوب است یا بد ؟ اینها متوقف در نوع حقوق بشر بودند حاجی اما جان می داد تا از حق حیات و حق امنیت و حق زیست شایسته بشری دفاع کند. اینکه حق حیات ماده چند اعلامیه جهانی حقوق بشر است، برایش موضوعیت نداشت وحق محیط زیست که غرب در شرق نابودش کرد، نسل چندم حقوق بشر است. حاجی کاری به متون حقوق بی بشر نداشت لیکن از حقوق بنیادین بشر محافظت می کرد.. مکتب حاجی در حقوق بشر لا بود . در نبل الزهرا و دیرالزور بود اما نگران حقوق بنیادین مردم خودش هم بود ... حاجی از زد وبندهای سیاسی که در دل آن حقوق عامه گم می شد، فراری بود . روحش در خیمگاه اصلاح طلب واصولگرا وچپ وراست و اینوری واونوری، توقفگاه دائم نداشت. ..حاجی اما رفیق شفیق مردم بود ... آنقدر دلنشین بود که نگفتنش در نهی از منکر هم آدما را دلبسته معروف می کرد چون منکر ومعروف حاجی، پدر ومادر دار بود وربطی به جنس سیاست بی پدر و مادر دور از خیمگاه علی نداشت. وقتی حاجی به آغوش خدا رسید همه سراسیمه از خانه ها وخیمه ها بیرون دویدند.. همه حس می کردند چقدر این قهرمان را می شناسند شده بود ارزش مشترک همه ایران ... مکتب حاج قاسم، مکتب حقوق بشر عملی وتجسمی بود اما وزارت امور خارجه وستاد حقوق بشر هم نتوانستند مکتب عملی حقوق بشری حاج قاسم را ثبت وبرندسازی کنند . حاجی وارد معرکه ها نمی‌شد مگر برای صلح پایدار و امنیت وامید و سازندگی ودوستی.. چنان کودکان را به سینه می چسباند که انگار ملزمش کرده بودند کنوانسیون حقوق کودک بی خاصیت و بی پدر ومادر را یتیم داری کند. حاجی بارها حق بر شادی وسلامت و زیست شرافتمندانه را با زنان وکودکان خاورمیانه با غلبه بر جهل برآمده از استکبار بین المللی جشن گرفت .... و کنار مادران اطفال ربوده شده توسط داعش که عامدانه هیچ دیدبان حقوق بشری حضور نداشت ،حاضر بود . حاجی برای وطن همه جا داخل وخارج حاضربود.. برای حاجی ظریف وامیر عبداللهیان فقط دو اسم بودند.. به شأن عاقبت بخیری فکر می کرد و برای اوحکمرانی شایسته جهت خدمت به عیال الله، دارای اصالت بود چون مصلحتی شخصی نداشت.. رفاقت ها رامانع ازبیان حرف حق نمی دانست ،به طور مثال میگفت با این تفکر نمی شود کار کرد ... حاجی مسلمان متشرع، مخلص ومسوول تراز بود وبه دستور رسول خدا مهر مردم در دلش نشسته بود و در دل وجان همه هم جاودان ماند . وطن حقوق بشری کامن لا حاج قاسم مردم تراز مصلحت نام تمام دختران سرزمین من است... نوشت این نامه را لیلی فقط بخواند... _سادات پاد وکیل خیابانی تمام شهرهای ایران و دهاتی که کوچه دارد.... https://t.me/Sara_sadat_pad @sara_sadat_pad
نقدی بر اجرای یک دیدار مبارکزهرا عباس پور به عنوان فردی که در دقیقه نود شاید هم وقت اضافه مجوز حضورم در دیدار مبارک دیروز رهبر انقلاب با جامعه زنان صادر شد، لازم دیدم نکاتی جهت اصلاح رویه‌های اجرایی برنامه دیدارعرض کنم. _ مدیریت جلسه با اینکه سعی کرده بود مدعوین عادی و حتی سخنرانان از لحاظ ظاهری از طیف‌های مختلف فکری باشد اما در عمل همگی از یک جریان فکری بودند، چنین جلسه‌ای در چنین برهه‌ای حقیقتا نباید به این سمت می‌رفت، سهم افکار متفاوت‌تر در بیان نظرات در محضر رهبری که رهبر همه مردم ایران است را نمی‌توان نادیده گرفت. جبهه انقلاب را اگر همه معتقدین به انقلاب اسلامی تعریف کنیم، قطعا گفتمان‌های دیگری در حوزه مسائل زنان وجود دارد که با گفتمان شبه اصول گرایی متفاوت است، آنچه دیروز شاهدش بودیم همان گفتمان "شبه اصول گرایی" است به عنوان تنها قرائت طرفداران انقلاب اسلامی از مسائل زنان. این شکل تنگ کردن دایره انقلاب اسلامی قطعا به نفع انقلاب نیست. یکی از شاخص‌های سخنرانان "تهرانی‌ بودن افراد" بود که در محتوای سخنرانی آنها خودش را نشان می‌داد، تمرکز بر پایتخت نشینی مانع از این شده بود که حتی یک نفر از زنان شاخص شهرهای دیگر فرصتی جهت ارائه نظرات مبتنی بر زیست بوم خود داشته باشند. فلذا طرح مسئله‌های زنان غیر تهرانی خصوصا در "شهرستان‌ها" و "روستاها" نماینده شایسته‌ای در این جلسه نداشت. به عنوان مثال زنان در بسیاری از شهرستان‌های ما مشکل متراژ خانه ندارند اما خانه مولد هم ندارند لذا مسئله چیز دیگری است... این مهم حتی در میان مدعوین و نحوه دعوت نیز عیان بود. افراد شاخص شهرستان‌ها و مسئله‌هایشان قربانی‌های بزرگی بودند در این جلسه. در جلسه اختصاصی حوزه زنان، که رهبر انقلاب به فرهیخته بودن افراد جلسه چندین بار اشاره نمودند و در سایت ایشان هم عنوان دیدار با زنان فرهیخته درج گردیده؛ جالب است که از هیچ یک از "متخصصین مطالعات زنان" در میان سخنرانان استفاده نشد و این نشان می‌دهد متاسفانه همچنان نگاه تخصصی به این حوزه در میان متصدیان اجرای دیدار در حاشیه قرار دارد. "عدم آسیب شناسی حوزه زنان در چهار دهه انقلاب اسلامی" و صرفا درخواست توسعه پست‌های تصمیم گیر و تصمیم ساز حوزه زنان امری معیوب است. باید دید زنان در این چهار دهه در پست‌های حوزه زنان چگونه عمل کردند؟ فهم آسیب‌های ساختارهایی که در اختیار این زنان بوده و رویکرد عملکرد آنها همچون سیاسی بودن حوزه زنان و چیرگی گفتمان‌های سیاسی به جای گفتمان انقلاب اسلامی که حتی در انتصابات این حوزه عیان است و… را نمی‌توان ندید و صرفا خواستار توسعه کمی قدرت این زنان بود ( با اینکه عمیقا نیاز به توسعه قدرت تصمیم گیری زنان را لازم می‌دانم اما وقتی بدون آسیب شناسی عملکرد، این درخواست مطرح می‌شود من این درخواست را صرفا خواسته زنان خاص کنونی در قدرت می‌دانم نه نیاز عموم زنان در جهت حل مساله هایشان) در پایان اشاره کنم به انتخاب افراد "وابسته به ساختارها یا مردان قدرت" جهت سخنرانی جلسه و عدم توجه به زنان کنشگر و مطالبه‌گر مردمی. این تمرکز حقیقتا امید را در بسیاری از نیروهای انقلابی حوزه زنان کم نموده و من کم شدن این امید را بسیار خطرناک می‌دانم... هر چند صحبتهای برخی خانم‌ها فارغ از اشکالاتی را که عرض کردم قابل تامل‌ دیدم. در کل با تمام اشکالات مطروحه و نقاط قوتی که نمی‌توان منکرش شد که مهم‌ترینش برگزاری اصل جلسه می‌باشد؛ شکل گیری این جلسات در حوزه زنان را بسیار مبارک می‌دانم و نکاتی که از باب خیرخواهی این کمترین به عنوان کوچکترین نیروی انقلاب اسلامی بیان کردم منکر زحمات و تلاش‌های دست اندرکاران اجرایی برنامه نمی‌باشد و صرفا جهت اصلاح رویه‌های اجرایی جهت نیل به اهداف بزرگ‌تر عنوان گردید ان شاألله تعالی. @Banou_negar
یادداشت فاطمیه پنجم: فروریختن دیوار ترس بهره مندی از زنان  متخصص وکارآمد_که به دلیل فقدان پشتوانه های سیاسی به حاشیه رفته اند_  چهره عقلانی  گفتمان انقلاب اسلامی را به ظهور می رساند . حضور واقعی وتصمیم گیر زنان در شواری عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش، بهداشت ودرمان، وزارت علوم، وزارت ارشاد  می تواند خوانشی جدی ،واقعی ومنطبق بر الگوی حکمرانی فاطمی باشد. این مطلب، یک برش از یادداشت چهارم بود که درادامه به آن خواهم پرداخت.. امروز ۱۴ دی ماه، به مناسبت تولد حضرت زهرا سلام الله علیها، رهبر انقلاب با بانوان دیدار داشتند. مدعوین وکسانی که امکان واجازه حضور در این جلسه مغتنم را داشتند لابد شاخص سنجی وصلاحیت سنجی شدند.. .. اما چون قانون شفافیت ودسترسی آزاد به اطلاعات غير قانوني است، تحقیق بیشتر شاید جرم انگاری شود؟! ظاهرا یکی از شاخص ها این بوده است  بانوانی که فاقد تریبون هستند،بیان مساله کننداما دربین سخنرانان انتخابی، برخی دارای مسوولیت مستقیم در ساختارند و لذا شاید امکان اظهار نظر و ارایه ایده وسیاست های کلی نداشته و  از بایدها برای رسیدن به حکمرانی زنانه مطلوب گفتند؟؟؟!! که احتمالا این مهم نیز حاصل ودریافت  یک زنِ در ساختار پس از  انتصاب است. سایرین نیز کلی گویی کردند. به اسم، همه اقشار نماینده داشتند اما محتوای صحبت‌ها حکایت از زیست واقعی در بوم مردمی نبود و عموما سخنرانان وارد ساحت کلان  مختص رهبری شدند. راستی لازم به ذکر است ترکیب سخنرانان برای چندمین باربه ما شهرستانیهااین پیام رادادکه ایران فقط تهران است... اما مقام معظم رهبری جبران مافات کردند و درتبیین بخش داخلی گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه زن وخانواده به فرق داری و نشینی پرداختند، که بزرگترین درس بود. فرمودند خانه داری به معنای خانه نشینی نیست. در مورد حجاب هم نگاه حاج قاسم را تأیید کردند. اینکه الحجاب است ضعفی دارد اما دین و انقلاب و نیست. ایشان خط بطلانی بر طرح های غلط پروژه ای همانند طرح ناظر کشیدند . آقا از ظلم علیه زن هم دوباره گفتند ونیز ضرورت تقنین به نفع مظلوم را یادآور شدند قبل از این هم بر ضرورت نگاه مسأله محور در حکمرانی گفته بودند . در مورد حضور زنان در ساختارهای تصمیم گیری و ضرورت حضور اجتماعی ناظر به نقشهارا هم بیان کردندکه البته تا کنون متولیان امر در این خصوص اقدام عملی نکرده اندلذا # عدالت جنسیتی موضوعیت دارد.شاخص اشتغال باید جنسیتی باشد اعم از ساعت کار و اعم از سایر اقتضائات که تداخل نقشی نداشته باشد. در ساحت بین المللی و مواجهه با گفتمان غرب هم دوباره تاکید کردند امامتاسفانه بعضی متولیان، فهمشان ناقص است و نمیتوانند این راهبرد رهبری را درک کنندکه منظورایشان از طلبکاری وتاکید بر برتری گفتمانی چیست لذاپروژه بگیران، در قضیه لغو عضویت جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل گفتند بهتر که حذف شدیم ما اصلا کنار این کفار چکار می کنیم... خلاصه اینکه آقا باز هم مترقیانه عناصر گفتمان را خوب تبیین کردندو از همه کف میدانی تر و مسأله محورتر، خودایشان صحبت کردند.. انگار نماینده ما آدم معمولی ها و سیاسی، خود آقا بودند .قاطبه زنان نماینده ندارند وآقا شخصا مسائل قاطبه زنان را مطرح کردند. اما درمورد برش یادداشت چهارم ‌؛ لازم است که حضور واقعی وتصمیم گیر زنان شاخص محور شود وشاخص ها را هم فقط سیاسیون نمی توانند تعیین کنند چون آنها سیاسی را به حاشیه می برند. ولذاقبل ازمطالبه حضور زنان متخصص وکارآمد در مراکز مهم، بایستی شفافیت انتخابها و تعیین شاخص هارامطالبه کردچراکه درغیر این صورت مطالبه اول نیز فاقد اثرمطلوب میشود.. شاهد مثال آن نیز حذف    سیاسی در دیدار رهبری ست . . وقتی در این سطح، شایسته سالاری رعایت نشود  موجب میشود که افراد مصلحت دار شاخص ها را تعیین کنند . پایان این مطلب باز است ودوباره می‌ نویسم ان شالله.. سیاسی متخصص سالاری داری به معنای خانه نشینی نیست. فاطمی نام تمام دختران سرزمین من است. به غمزه گفت دختران منند انقلاب وکیل خیابانی تمام شهرهای ایران و دهاتی که کوچه دارد... @sara_sadat_pad @Banou_negar