eitaa logo
بانو نگار
509 دنبال‌کننده
294 عکس
82 ویدیو
6 فایل
رسانه بانوان انقلاب اسلامی ارتباط با ما👇 @elhamghafari @Abaspoor98 انتشار مطالب با ذکر نام کانال مجاز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
دوچرخه سواری و موتور سواری بانوان در ملاء عام فاقد وصف مجرمانه است! پس از آنکه بازتاب سخنان سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ مبنی بر ممنوعیت رانندگی زنان با موتور برقی با واکنش‌های متعددی مواجه شد، روز گذشته خبری تکمیلی از این مقام مسئول منتشر شد مبنی بر اینکه «قانون درباره موتورسواری خانم‌ها سکوت کرده و ما هم سکوت می کنیم». طبق تبصره ذیل ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی «صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای "مردان" برعهده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است»؛ تبصره‌ای که نشان می دهد تنها مانع قانونی صدور گواهینامه موتور برای زنان بر سر همین یک کلمه درج نشده در این جمله، یعنی "زنان" است. به جز تبصره یاد شده که عملا با در نظر گرفتن مردان راننده و بی‌توجه به زنان راننده، صدور گواهینامه موتور برای زنان را با محدودیت مواجه کرده است؛ در هیچ کجای آیین نامه‌های مربوط به این امر و حتی قوانین دیگر از جمله قانون اساسی، صدور گواهی نامه موتور برای زنان ممنوع نیست. اداره کل حقوقی قوه قضاییه نیز درباره دوچرخه سواری و موتور سواری بانوان در ملا عام نظریه مشورتی صادر کرد و این اعمال را فاقد وصف مجرمانه دانست. بر اساس این نظریه به دلیل اینکه برای دوچرخه سواری یا موتورسواری بانوان مجازاتی پیش بینی نشده است، صرف دوچرخه سواری یا موتورسواری بانوان فاقد وصف کیفری دانسته شده است. حکم دیوان عدالت اداری در "الزام" راهنمایی و رانندگی به صدور گواهی نامه موتور برای زنان و تفسیری از قانون که به نفع زنان شد از سوی دیگر مرداد سال ۹۸ شعبه‌ای از دیوان عدالت اداری در رایی، حکم "الزام پلیس راهور ناجا به صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای زنان واجد صلاحیت" را صادر کرد. حکمی که نشان می‌دهد بر خلاف نظر پلیس که «قانون درباره موتورسواری خانم‌ها سکوت کرده و ما هم سکوت می کنیم»، می‌توان از این «سکوتِ قانون» تفاسیر دیگری داشت. در رای آن شعبه از دیوان عدالت اداری آمده بود: «رانندگی برای زنان جامعه ایران اعم از رانندگی با موتورسیکلت در هیچ یک از مقررات موضوعه منع نشده است که با عنایت به اصل اباحه رانندگی موتورسیکلت نیز برای آنان مباح تلقی می‌شود». مدیران جامعه اجازه ندارند در شرع دخالت کنند توران ولی مراد، فعال حوزه زنان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هر موضوعی در حوزه زنان نظیر موتورسواری زنان را می‌توان در سه بعد "شرع"، "عرف" و "قانون" بررسی کرد که البته قانون روی عرف نیز اثر می‌گذارد، اظهار کرد: موضوعات در شرع یا حلال، یا حرام، مستحب، مکروه و یا مباح است. کسی اجازه ندارد در شرع دخالت کند. بنابراین مدیران جامعه اجازه ندارند شرعی برای موتورسواری یا حتی دوچرخه سواری زنان تعیین و بر اساس آن قانون بنویسند.این فعال حوزه زنان همچنین با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی برای سیاست گذاری، مدیریت و قانون گذاری حوزه زنان صندلی‌هایی به زنان اختصاص داده شده است و این خانم‌هایی که بر روی این صندلی‌ها نشسته‌اند وظیفه رفع این مشکلات حوزه زنان را دارند، تصریح کرد: اینطور به نظر می‌آید که در حوزه زنان دست و پا زیاد است یعنی آنهایی که کار می‌کنند زیاد اند اما مغز و زبان برای رفع مشکلات زنان کم است. مگر خانم‌ها الان ترک موتور نمی‌نشینند؟. انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره چرایی مسکوت ماندن مطالباتی نظیر صدور گواهینامه موتور برای زنان و برنامه‌های این معاونت برای پیگیری این مطالبات، پاسخ داده بود: «حتما باید کارگروه‌هایی تشکیل و کار را تخصصی پیش ببریم و اگر تصمیمی گرفته شد، گزارش دهیم.» ادامه👇 isna.ir/xdMJD9 @Banou_negar
☑️ورود زنان افغانستان به حمام‌های عمومی و سالن‌های ورزشی هم ممنوع شد. ✔️طالبان چند روز پس از آنکه ورود زنان را به پارک‌ها و شهربازی‌ها ممنوع کرد، از ممنوعیت ورود آن‌ها به سالن‌های ورزشی و حمام‌های عمومی هم خبر داد. ✔️مقام‌های طالبان با این تصمیم که روز یک‌شنبه ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) اعلام شده است، زنان افغان را بیش از پیش در دسترسی به مکان‌های عمومی محدود کردند./یورونیوز @kherad_Jensi @Banou_negar
لایحه‌ «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» تقریبا نهایی شده است. 🔺 کیومرث سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار منیبان درباره آخرین وضعیت لایحه‌ «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» گفت: در جلسه قبلی کمیسیون اجتماعی این لایحه مورد بحث قرار گرفت و می‌توان گفت تقریبا نهایی شده است.  ✔️ او در ادامه عنوان کرد: قرار شد اگر همکاران کمیسیون اجتماعی نظر اصلاحی و پیشنهادی دارند ظرف یک هفته آینده به کمیته مربوطه ارائه دهند. بدون شک این لایحه یکی از دستور کارهای کمیسیون اجتماعی‌ست که انشالله تا پایان سال به صحن علنی آمده و به تصویب می‌رسد. @Banou_negar
♦️اقدام تعجب آور مجلس: لغو قانون اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی روز یکشنبه ۲۲ آبان نمایندگان مجلس کلیات طرح تأسیس سازمان ملی اقامت را تصویب کردند. ماده ۴۱ این قانون می گوید: ‌ 🔹قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مصوب دوم مهر۱۳۹۸ از زمان لازم‌الاجراشدن این قانون به استثنای افرادی که در سامانه مذکور ثبت‌نام کرده‌اند لغو می‌گردد./انتخاب توضیحات بیشتر در👇 https://www.tabnak.ir/004pNN @Banou_negar
تصاویری از حسین زینال‌زاده و دانیال رضازاده از شهدای امروز مشهد که بر اثر ضربات چاقو آشوبگران به شهادت رسیدند. @AkhbarMashhad @Banou_negar
بیمه زنان خانه دار و دختران زنان خانه‌دار و دختران مانند بسیاری از اقشار کشور می‌توانند تحت پوشـش تأمین اجتماعی قرار گیرند و از خدمـات تأمین اجتماعی اسـتفاده کنند. طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» بوده و در ردیف بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است. در این طرح، زنان و دختران رأسا بیمه پردازی می‌نمایند و تأمین امنیت اقتصادی زنان بخصوص در دوران پیری(دریافت مستمری) و ازکارافتادگی، از مزایای بیمه برای زنان اسـت. متقاضیان در بازه سنی ۱۸ الی ۵۰ سال می‌توانند از طریق وب‌سایت خدمات غیر‌حضوری سازمان، به نشانی es.tamin.ir و بدون مراجعه به شعب از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.  اطلاعات تکمیلی در: https://tamin.ir/page/women @Banou_negar
⬅️ماحصل صداوسیمای کارمندی در ماجرای کیان محسن کاشانی دانش آموخته مدیریت رسانه در ماجرای بسیار غم انگیز کشته شدن‌ کیان پسربچه ایرانی اهل ایذه، عملکرد صداوسیما به لحاظ حرفه‌ای، چیزی شبیه به فاجعه بود. ۱. ماجرا را به لحاظ زمانی، صدا و سیما تقریبا به درستی انجام داد. کلیدواژه عملیات تروریستی به خوبی روی ماجرا نشست و شبکه‌ها نیز با درج عبارت ایذه تسلیت، موضع اولیه و موقعیت ما را مشخص کردند. ۲. همین روایت اول آبکی، باعث تحرک مثبت جوانان انقلابی در فضای مجازی و وایرال شدن خبر با تمِ تروریستی بودن ماجرا شد. در نتیجه با هشتگ ، طرف مقابل و لیدرهای مجازی‌شان در موضع ضعف و پاسخگویی رفتند. ۳. همه چیز نسبتا خوب پیش می‌رفت اما مگر خناسان جبهه باطل به راحتی پا پس می‌کشند؟ حجم تولیدات هنری از آثار گرافیکی گرفته تا موشن و... که به سرعت تولید می‌شود و در استوری می‌نشیند نشان از حرکتی دارد که رسانه‌های رقیب آغاز کردند. پیج اینستاگرامی مادر کیان می‌شود منشاء محتوای احساسی با چاشنی اتهام به نظام‌. بی‌بی‌سی و اینترنشنال هم با قدرت ماهی‌گیری از آب گل‌الود را در دستور کار دارند. ۴. پنجشنبه است. روایت اول صداوسیما در حد همان روایت ناقص، پرابهام، مخدوش شده توسط حریف، باقی مانده و هیچ حمایتی نمی‌شود. ۵. ناقص به این جهات: کسی نمی‌داند اسامی دقیق شهدا چیست؟ چند نفر از نیروهای حافظ امنیت بودند؟ از کدام نهاد امنیتی و انتظامی بودند؟ تصویرشان چرا منتشر نمیشود؟ تکلیف آن دو نفر مجهول الهویه چه شد؟ چرا هیچ تصویری از واقعه منتشر نشده؟ تیر اندازی چگونه رخ داده؟ آن زن کشته شده که بود؟ کیان آنجا چه می‌کرد؟ خودروی پدر کیان برای چه در محل حادثه حضور داشت؟ پدر کیان کجاست؟ جنازه کیان کجاست؟ ماجرای تصویری که یخ درکنار بدن برهنه این طفل معصوم است، چیست؟ و .... ۶. این ابهام ها را بگذارید در کنار روایت مستند به حرف‌های و تصاویر کودک از دنیا رفته ای که از ترس دزدیده شدن توسط نظام، در خانه با نگهداری می‌شود. این‌ها باعث شدن روایت رسمی صداوسیما می‌شود اما دریغ از پاسخ و اقناع ... این فضای مه‌آلود کار را به جایی می‌کشاند که فراستی رسانه دیده هم تلویحا انگشت اتهام را به سمت خشونت نظام می‌چرخاند. چرا؟ چون روایت طرف مقابل غالب است ولو اول نبوده باشد. ۷. انتهای تلاش صداوسیما دو مصاحبه از پدربزرگ و دایی کیان است که و کوتاه یکی‌شان از مظلومیت می‌گوید و طلب مشخص شدن قاتلین می‌کند و دیگری با سوالی به غایت بی‌ربط و مبهم توسط خبرنگار، تایید میکند که ماجرای کیان را شبیه شاه‌چراغ می‌داند، خب که چه؟ ۸. جمعه می‌شود. مراسم تشییع شهدای ایذه‌ای شروع می‌شود. از دیروزش به جز چند زیرنویس و چند گزارش به شدت ضعیف خبری (مثل همیشه دوربین را بین مردم برده و چند نفر به نمایندگی از ملت ایران این حادثه تروریستی را محکوم کرده و تمام). مراسم تشییع با چند پلان از مردم و تابوت‌های بی‌نام و گنگ و تصویری از نماز میت و تمام‌. آقای محسن رضایی که به انتشار خبرهای زودتر از موعد و بی ربط به مسئولیتش شهرت دارد، خبر از دستگیری سه نفر در می‌دهد که بعدها شد ماکو. خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل. یک مقام امنیتی را نیاوردند روی آنتن درست و حسابی ماجرا را تشریح کند. ۹. حالا خودتان را بگذارید جای بچه های انقلابی‌ که از اول روایت صداوسیما را محکم‌تر از خود صداوسیما فریاد زده اند. با این همه ابهام و نقص و سوال چه کنند؟ توسط صداوسیما چه می‌شود؟ هیچ. رها ... یاد سربازهای ارتش اسد افتادم که آن مدافع حرم میگفت در عملیات‌ها بعد از حمله، ساعت ۲ بعد از ظهر جمع می‌کردند میرفتند میگفتند ساعت کاری‌شان تا ۲ هست و فردا باز برمی‌گشتند مناطق از دست رفته دیروز عصر را پس بگیرند. ۱۰. آقای صداوسیما کلاهت را بالاتر بگذار. با نمی‌شود به جنگ تروریست‌های مغزشویی شده و تکفیری و قسم خورده رفت. اینکه به دو سه تا گزارش خبرنگار ایذه‌ای بسنده کردی و پنجشنبه شب را در خانه خود راحت سر بر بالین نهادی یعنی نفهمیدی کجای کاری! باید مدافع حرم‌ها را جلو بفرستی، ارتش اسد ته تهش به درد خط نگه داشتن می‌خورد. نه تک و هجوم‌. ۱۱. کاش همین روایت اول بدون اقدامات تکمیلی را هم نداشتی. اینطور فقط ما را دچار گیجی کردی و موضع رقیب را تقویت. دروازه خالی را اوت زدی ... اعتراف خود اغتشاشگران از دست به سلاح شدن و هورا کشیدن‌ها برای کشتار ایذه را هم به فراموشی کشاندی. قبل از این در برخی مواقع احساس بی‌دولتی داشتیم. الان حس میکنم درشرایط بی‌رسانه‌ای هستیم‌. درجنگ روایت‌ها را بپذیریم؟ یا تکانی به خودتان می‌دهید؟ @Banou_negar
۲۸آبان ماه ۱۳۵۸روز تدوین نهایی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران خبرگان قانون اساسی ۷۵نفر بودند ویک نفر آنها بانو منیره گرجی بود . مطابق اظهارات این بانوی سیاسی واجتماعی،خیلی از آقایون مبارز و مجاهد و روحانی ازایشان خواسته بودند که برای خبرگان کاندیدا شوند وبالاخره خودشان به جمع بندی می رسند و شرکت می کنند وبا رأی بیش از یک میلیون از طرف مردم تهران انتخاب می‌شود. خاطرات خانم گرجی از روز اول مجلس خبرگان قانون اساسی قابل تأمل و توجه می باشد ،خط فکری مغایر با منظومه فکری رهبران انقلاب را روایتگری می کند خطی که تا کنون نیز ردپای آن در ساحت های مختلف حکمرانی اعم از سیاست گذاری،تقنین،اجرا ،قضا قابل مشاهده است. خانم گرجی می گوید در روز اول تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی، یکی از آقایان که نماینده یکی از شهرهای اطراف شیراز بود گفت این جا مجلس گناه است یک زن وهفتاد مرد و دیگری گفت خانم گرجی پاتون را از کفش من بیرون کن ،گفتم کفش اندازه پاتون کنید. انقلاب اسلامی مانیفستِ خود را در مورد زنان در قانون اساسی صریح بیان کرد ، مقدمه قانون اساسی به تفکری که مجلس را مجلس گناه می دانست و حضور زن در اجتماع را پا در کفش مردان کردن می دانست پاسخ قانونی داد. زن در قانون اساسی (مقدمه قانون اساسی ): در ایجاد بنیادهای اجتماعی اسلامی،نیروهای انسانی که تاکنون در خدمت استثمار همه جانبه خارجی بودند هویت اصلی وحقوق انسانی خود را باز می یابند ودر این بازیابی،طبیعی است که زنان به دلیل ستم بیشتری که تا کنون از نظام طاغوتی متحمل شده اند، استیفای حقوق آنان بیشتر خواهد بود....زن در چنین برداشتی از واحد خانواده،از حالت شی ءبودن و یا ابزار کار بودن در خدمت اشاعه مصرف زدگی واستثمار خارج شده و ضمن بازیافتن وظیفه خطیر وپر ارج مادری در پرورش انسان‌های مکتبی پیش آهنگ، و خود همرزم مردان در میدان های فعال حیات می باشد ودر نتیجه،پذیرای مسئولیتی خطیرتر و در دیدگاه اسلامی برخوردار از ارزش و کرامتی والاتر خواهد بود. بعدا آمدند خدمت امام گفتند انقلاب کردیم تمام شد دستور بدید این زنان بروند در خانه امام فرمودند ،تازه شروع شده. دست بردار نشدند با وجود این گفتمان غنی برای بهره برداری سیاسی گاها ابزارگونه در انتخابات ها از زنان استفاده شد و این گونه نقض قانون اساسی کردند. رد پای تفکری که نتوانست در قانون اساسی پا بگذارد در ترک فعلها و بد سلقیگی ها و بدقوارگی های تصمیمات دیده شد و از طریق نقش دادن به زنانی که درک دقیقی از مسائل زنان ندارند کار خودشان را کردند ولذا گاهی به سمت تحجر رفتند وگاهی غرب ،رهبر انقلاب مفهوم _الگوی سوم_ را که _جانِ قانون اساسی _ومانیفستِ انقلاب اسلامی وحرف تازه او در جهان امروز می باشد را گفتمان سازی کردند . نه زن کالا شده غرب ونه زن پستوی شرق.. زنی که در عین لطافت مادرانگی حضور مؤثر وفعال اجتماعی دارد . راه کار دادند ،نقشه راه دادند صریح خطاب به زنان گفتند خودتان بروید مسائلتان را حل کنید . اما زنانِ مردشده در خدمت مردان سیاست تا کنون کاری نکردند دلیلش واضح است ،توانایی ندارند. شما می خواهید مو از کف دست صاف بکنید ؟! صحبت های آقا تبدیل به عکس نوشت، زینت سربرگ نامه های اداری ، مطلع سخنرانی و سود استفاده برای ماندن و اخذ تأیید از جانب مردان سیاسی شد. گفتمان رهبران انقلاب و منظومه فکری آنها را در حد همین قالبها تنزل دادند. اخباری گری به دلیل فهم ناصحیح... حضور معیوبی از زن ملقمه ای از استانداردهای غرب و اسلام در هیچ کدامش هم اصیل و موفق نیستند. توانایی تنظیم وتدوین شاخص‌های عدالت جنسیتی را نداشتند و ندارند لذا زن را در نقش های ذاتی و نقش هایی که قانون اساسی برای آنها زن را برخوردار از ارزش و کرامتی والاتر تلقی می کند ، ناموفق کردند. اگر ظرفیت گفتمان انقلاب اسلامی در اختیار اهل و خبره های منهای سیاست زدگی در قلمرو زنان بود امروز همه دختران ایرانی عمیقا افتخار می کردند . زنانی که در مراکز قدرت پیوسته بوده اند اما توانایی تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه زنان را نداشته اند و با عملکرد خود باعث مظلوميت آن شده اند . و..... لیلی نام همه دختران سرزمین من است... سارا _سادات_ پاد وکیلم _خیابانی _برای همه شهرهای ایران و دهاتی که کوچه دارد https://t.me/Sara_sadat_pad @sara_sadat_pad @Banou_negar
🔸 طایفه منگور کُرد که حادثه (تعرض به خانه و هتک حیثیت زن مومنه) برای منزل یکی از اعضای این طایفه رخ داده بود قصد اتمام اغتشاشات این شهر را دارند. 🔸گفتنی است طایفه منگور که اکثریت جمعیت مهاباد را تشکیل می دهند، سنی مذهب و دلبسته به نظام اسلامی ایران می باشند. 🔹ایل منگور به تعصب بر ناموس و غیرت شهره دارند و در دوره رضا خان نیزعلیه بی حجابی پهلوی قیام کردند (قیام ملاخلیل منگور). @makshufat @Banou_negar
34.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مولوی عبدالحمید از کدام تبعیض و حقوق زن می گوید؟! مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان می‌گوید: پوشاندن دست‌ها برای زنان واجب است. دایره و محدوده کار زن فقط خانه است. پوشاندن صورت با برقع (پوشیه) برای زنان واجب است به شکلی که نهایتا فقط یک یا دو چشم پیدا باشد. به گزارش همشهری‌آنلاین، مولوی عبدالحمید می‌گوید: تعلیم و آموزش برای زنان فقط در صورت ضرورت و در صورت تفکیک جنسیتی و با استاد زن جایز است. باید در کلاس درس (در صورت عدم تفکیک جنسیتی) حصار و دیوار بکشید و طرف زنان شیشه‌ ای که یک طرف دید دارد (شیشه رفلکس یک طرفه) نصب کنید. شنیدن صدای زن (حتی سخنرانی) از تلویزیون و رادیو و ضبط صوت برای مردان حرام است. @Banou_negar
توئیت عضو دفتر نشر آثار رهبری خطاب به امام جمعه مشهد گفتنی است، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه مشهد گفته بود: «کسانی که روسری از سر برمی‌دارند و برای رضایت آمریکا کشف حجاب می‌کنند، بدانند که آمریکا به آنان به چشم همان روسپی‌های کودتای ۲۸ مرداد نگاه می‌کند، آیا راضی هستید که عفت خود را رها کنید تا آمریکا خوشش بیاید؟» @Banou_negar
🔺فایل صوتی نشست گفتگوی محمدحسین بادامچی و دکتر محسن بدره در نشست جایگاه زنان در اعتراضات اخیر/ دانشگاه الزهرا/ ۲۹ آبان ۱۴۰۱ در کانال تلگرام بانو نگار بارگزاری شد. آدرس کانال👇 https://t.me/Banou_negar @Banou_negar
سطحی از قفل شدگی کنونی در گفتگو!.mp3
2.22M
🚧 سطحی از قفل شدگی کنونی در گفتگو! / دانشگاه باهنر کرمان 🎙حجت الاسلام قنبریان / ۱۴آبان۱۴۰۱ • ملاحظه کاری با جریان تحجر، حرف نوی انقلاب را با آنها ادغام کرد! این خوانش با مردم قفل می شود! و راه برای غربزدگی باز می کند! @m_ghanbarian @Banou_negar
⚜ بسیج دانشجویی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی برگزار می‌کند: "زن شیشه ای" 🔹 جلسه اول از سلسله نشست‌‌های پیرامون حقوق بانوان و نقش زن در جامعه ⏰ زمان: سه شنبه ۱ آذر ، ساعت۱۲ الی ۱۳:۳۰ 🗺 مکان: دانشگاه فردوسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی،تالار دکتر کوهستانی @Banou_negar
نتیجه دعای مادر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میکرومستند-«حق زن» مجادلات جلسات قانون اساسی پیرامون برابری زن و مرد در زمان برگزاری مذاکرات قانون اساسی، شایعاتی درباره پایمال شدن حقوق زنان در اصول قانون اساسی مطرح می‌شد. به عنوان نمونه روزنامه آیندگان در ۶ مرداد ۵۸ از گردهمایی چریک‌های فدایی خلق خبر داد که در آن گفته شده بود: «این قانون از اساس برابری را نقض کرده است و از زن فقط یک موجود خانه‌نشین می‌سازد.» یا مطابق نقل روزنامه اطلاعات در ۷ آبان ۱۳۵۸، اتحاد ملی زنان از تمایلات قشری و تصویب قوانین کهنه بر خلاف برابری زنان با مردان به بهانه احکام اسلام انتقاد کرده بود. اما حقیقت ماجرا چه بود؟ آیا حقوق زنان نادیده گرفته شده بود؟ خبرگان قانون اساسی چه نگاهی به برابریِ حقوقیِ زن و مرد داشتند؟ این بار به بخشی از مذاکرات اصل ۲۰ و ۱۱۵ قانون اساسی پرداخته‌ایم. گفتگوهای مهمی که درباره حق زنان رد و بدل شده، باعث فهم بهتر جایگاه زن از نگاه قانون‌گذاران و اختلافات مهمی که بین آنها بوده می‌شود. «اختلاط زن و مرد» و «میزان عقل زن» دو عامل مهمی بوده که از سوی مخالفان برابری حقوقی، بیان شده و به همین دلیل در متن اصل، به جای «تساوی حقوق در قانون» از عبارتِ «به طور یکسان در حمایت قانون» استفاده شده است. اما برخی از اصول با مقاومت برخی نمایندگان، مبهم باقی مانده‌اند تا در آینده درباره آنها تصمیم گرفته شود. @Banou_negar
اشتراک محتوای کانال بانو نگار صرفا با ذکر آیدی کانال مجاز است. @Banou_negar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیروزی غرورآفرین تیم ملی فوتبال را به همه هم وطنانم تبریک میگم. بازیکنان تمرکز بر کار تخصصی خود کردند ، پیروزی ثمره طبیعی تمرکز بر وظیفه قانونی و تخصص گرایی است. کارکرد فوتبالیست،فوتبال خوب بازی کردن است ، همه شهروندان حق دارند در تمام امور واداره کشور مشارکت داشته باشند اما نمی توانند در امور غیر تخصصی مرجعیت داشته باشند. بهترین راه شکست یک ملت این است که نخبگان و متخصصینش را درگیر حواشی کنی و فوتبالیست های ما در بازی قبل نتیجه اسیرشدن در سیاسی کاری ها را تلخ تجربه کردند و لیکن با رهایی از جو سیاست زده و شیطنت بدخواهان ، به اصطلاح به تنظیمات کارخانه برگشتند. در ساحت کلانتر نیز حکمرانی باید با حضور متخصصین وآرایه حکمت به نفع مردم به سمت اصلاح و مطلوب حرکت کند واین لابد است. ملی قوی همدل اصولی با فرزندان متخصصِ کارآمد _سادات پاد وکیل خیابانی تمام شهرهای ایران و دهاتی که کوچه دارد... @sara_sadat_pad @Banou_negar
فصیحه ،بلیغه ،عالمه،عاقله ،فهیمه صفات بانویی در جزیره العرب است. بیشترین خاطره تاریخ از خانم زینب کبری سلام الله علیها ظلم ستیزی وشجاعت و کنشگری به موقع و اثرگذار او در مقطعی از تاریخ است که شاید انسان دیگری در جایگاه و شرایط او، نمیتوانست با این دقت ودرایت وعقلانیت نقش آفرینی کندو در مقام الگویی برای همه آزادگان باشد. تحجر باقی مانده از جاهلیت، زن را از حقوق انسانیش به دلیل جنسیت محروم کرده بود و او را در کنار سایر اموال مرد مایملک تلقی می کرد. برای شکست این گفتمان ناشایست و برتری گفتمان حقِ اسلام_ آن هم در جامعه تماما عوام و بی سواد_می بایست الگویی عملی وتابلویی که گوشها وچشمها آن را لمس کنند، خلق وترسیم می کرد. زینب در مکتب پدر ومادر و هم دوش برادرانی که قوام عالم را ودوام انسانیت را با وجود واقعی جنسیت به مشارکت انسانی زن ومرد می دانستند، پرورش یافت. در گاهِ عطفی از تاریخ نیزهمزمان بر بلندی ایستاده، گفتمان حق وباطل را نظاره کرد که حسین علیه السلام در مصاف با باطل و برای استقرار کلمه حق و باقی ماندن طریق درست، سر مبارک خویش را وثیقه گذاشت. بدون تعلل و توجه به انگاره های غلط جاهلی و نشستن در پستو، ایستاده قامت در میان خیل مردمان ،بلیغ وفصیح در انتقال جانِ قیام حسین علیه السلام ، در مقابل بزرگِ جبهه باطل راوی درست جبهه حق و باطل شد تا حسین وقیامش بازنده جنگ روایت ها نشوند . شاید برای همین رسالت زینب امشب متولد شد . آثار پر رنگ حضور سیاسی واجتماعی وفرهنگی حضرت زینب سلام الله علیها خطی بر بطلان تفسیرهای غلط طالبانیسمی از اسلام و قرائت غلطی است که زنِ مطلوب را دور از جمع و در پستوها تعریف می کتد . در این قرائت ناصواب ،زن تمدن ساز نیست چون در دل حوادث حضور ندارد و حتی در نقش ذاتی مادری نیز ناموفق است چون تربیتش با مقتضیات زمان فاصله دارد واین فاصله حاصل دور بودن او از متن است . زن هم تراز زینب در جنگ حضور دارد ، حقوق زنان و کودکان را می شناسد و حق مطلب را هم در کنار مبارزان اداء می کند. همزمان رهبری و مرجعیت و کانون تبیین هدف جهاد می شود؛ نه مادری زینب او را از همراهی قیام ومشارکت منع کرد و نه زن بودنش در نطق آتشین مقابل مردان وحشی مانعی ایجاد کرد.چنانکه تاریخ گواهی می دهد زینب سلام الله علیها در تبیین مبانی قیام چنان مستدل ومستند وبلیغ سخنرانی کرد که کسی جنسیت اورا ندید وولوله به پا شد که علی به منبر رفته است... حسین مرد آفرین نجیبانه زنانه .....لیلی نام تمام دختران سرزمین من است... ......مجنون نیز با فراغت بال گفت لیلا فقط بخواند.... پاد وکیل خیابانی تمام شهرهای ایران و دهاتی که کوچه دارد. @sara_sadat_pad @Banou_negar
ایران بر چه مبنایی، متقاضی عضویت در کمیسیون مقام زن سازمان ملل شد ؟ در این چند دوره عضویت، چه دستاوردی داشته است؟ حضور ایران در این کمیسیون، تا چه میزان ابهامات غرب رانسبت به گفتمان ایران اسلامی رادرحوزه زن مرتفع کرده است؟ چه کسانی یا چه نهادی، ناظر داخلی بر حضور کارآمد نمایندگان ایران در نشست های سالانه است؟ دردوره های عضویت ، حضور نمایندگان زن جمهوری اسلامی ایران در نشست های سالانه کمیسیون، چه مقدار به تغییر نگاه گزارشگران ویژه حقوق بشر ونیز گزارشهای ارسالی به شورای حقوق بشر، منجر شده است؟ معمولا کنوانسیون های بین المللی به منظور همگرایی بیشتر، بین دولت ها وملت ها به اصطلاح باز هستند وعضویت در آنها فاقد محدودیت می باشد. اخراج از آنها نیز مبتنی بر اصول و قوانین و مفاد هر کنوانسیون می باشد. بدیهی است که اخراج ایران از کمیسیون مقام زن، فاقد مبنای قانونی است و این اخراج، صرفا یک تصمیم سیاسی و انحراف از معیار هم گرایی جهانی برای صلح و دوستی پایداراست. آنارشیسم قانونی و اعمال اراده های سیاسی در جهت حذف یکی از اعضای جامعه ملل، بدعتی است که تلاش جمعی برای همگرایی را به سمت بن بست در موضوعات بشری و تغییر نظام تعاملات دولت‌ها وملت ها سوق می دهد. این مرقومه یادداشت سوم در موضوع مطروحه و فی الواقع ، یادداشت پسا لغو است ،لذا نمیتوان تک سویه وبدون توجه به زمینه های موثر داخلی در این لغونوشت که والقلم و مایسطرون..... شاید فرصتی باشد که عملکرد چند دوره حضورایران دراین کمیسیون و دستاوردهای ناشی از آن، پایش گردد. حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران بااستناد به داده های موجود از جمله گزارشِ گزارشگر ویژه حقوق بشر، می تواند به این سوال پاسخ دهد که چه میزان از ایرادات وابهامات شورای حقوق بشر از طریق این حضور، مرتفع شده است؟ نمایندگان جمهوری اسلامی تاچه میزان موفق به تئوریزه کردن ارزش‌های اصیل انسانی وزنانه در پرتو عضویت این چند دوره شده اند؟ شرکت کنندگان در برنامه سالانه کمیسیون که متولیان امور زنان در دولت ها هستند، چه میزان با فهم درست و براساس مقتضیات زمان، مسائل زنان را حل کرده اند؟ در دوره اخیرباوجودمحسوس بودن تلاش برای لغو عضویت ایران از کمیسیون واز سوی دیگر سرمایه به دست آمده ناشی از عضویت چندساله، چه متد و ابتکار عمل متقابلی توسط متولیان طراحی شد؟ اگر چه این لغو فاقد هرگونه ضمانت اجرایی ومصداقی در خارج می باشد اما پر واضح است با وجود ظرفیت گفتمانی قابل دفاع در حوزه زن، این لغو برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست و بخشی از این لغو به ناکارآمدی نحوه حضور در عرصه های بین‌المللی بر می گردد. تحلیل حقوقی این لغو، ضرورتی برای حضور کیفی وموثربوده وفرصتی ست تا انحراف از معیار نهادهای بین المللی محرزتر و قابل لمس تر شود. جمهوری اسلامی ایران می تواند با ابتکار عمل و برجسته کردن تبعات غیر قانونی این تصمیم سیاسی و تولید ادبیات گفتمانی براساس ارزش‌های مشترک انسانی، ضرورت تغییر در ساختارهای معیوب نظام بین الملل را تبیین کندو دنیا به تبعات مخرب چنین تصمیمات غلطی پی میبرد . مقام زن قانونی تحریم _ لغو عضویت کمیسیون مقام زن نام تمام دختران سرزمین من است . _پاد _وکیل خیابانی تمام شهرهای ایران و دهاتی که کوچه دارد. @sara_sadat_pad @Banou_negar