eitaa logo
بصير
2.6هزار دنبال‌کننده
81.8هزار عکس
76.1هزار ویدیو
2.8هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ 📖 السَّلاَمُ عَلَى الْمَهْدِيِّ الَّذِي وَعَدَ اللَّهُ بِهِ الْأُمَمَ... 🌱سلام بر آن مولایی که نام و یادش مرهم زخم های مومنان هر امّت در طول تاریخ بوده است. سلام بر او و بر روزی که همه ستم دیدگان، آمدنش را جشن خواهند گرفت. 📚 صحیفه مهدیه، زیارت پنجم حضرت بقیة الله https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جرعه‌ای از زلال قرآن کریم 📖سوره مبارکه انفطار،۱۷تا ۱۹ 💠 و مَا أَدْرَاكَ مَا يَوْمُ الدِّينِ ﴿١٧﴾ثُمَّ مَا أَدْرَاكَ مَا يَوْمُ الدِّينِ ﴿١٨﴾ يَوْمَ لَا تَمْلِكُ نَفْسٌ لِنَفْسٍ شَيْئًا ۖ وَ الْأَمْرُ يَوْمَئِذٍ لِلَّهِ ﴿١٩﴾ 💠 و تو چه می دانی روز جزا چیست؟ (۱۷) باز چه می دانی روز جزا چیست؟ (۱۸)روزی که کسی از کسی چیزی از عذاب را دفع نمی کند، و در آن روز، فرمان و حکم ویژه خداست. (۱۹) https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♥️ امیرالمؤمنین امام علی عليه السلام: 🌸 خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد. زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به درجه روزه گيرِ شب زنده دار مى رسد. 📚تحف العقول https://eitaa.com/Basir_MN
💚 پیامبر اکرم (صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله‌ و سلّم) : 🌼 دوستی علی بن ابی طالب درختی است که ریشه آن در بهشت و شاخه هایش در دنیا است، هرکس به شاخه ای از آن شاخه ها که در دنیاست بیاویزد او را به بهشت می کشاند.🌸 📚بحار الانوار ج ۴۰ / ص ۴۶ تا ۴۸ https://eitaa.com/Basir_MN
🤍 امام هادى عليه السلام : 🌸 از خوبى بهتر، كسى است كه خوبى مى كند و از زيبايى زيباتر، كسى است كه زيبا مى گويد، و از علم برتر كسى است كه دارنده آن است. 📚 بحار الأنوار : 78/370/4 ⏪خواستم فقط یه نکته رو یاد آوری کنم ،از زيبا، زيباتر کسی است که زيبا می‌گوید. کسی که زيبا می‌گوید باید زيبا بیندیشد ،زيبا درک کند ،زيبا ببیند ،زيبا بشنود،این زیبایی روحی بسی ارزشمندتر از تناسب خطوط صورت است .عقل حکم می‌کند ما به دنبال کسب همین زیبایی برتر از زيبا باشیم‌ ✍عالیه سادات https://eitaa.com/Basir_MN
💚 امام هادی«علیه السلام» می‌فرماید: ⚠️ بگو مگو، دوستی طولانی را از بین می‌بَرد و رابطۀ محکم را به جدایی می‌کشاند و کمترین اثر بگو مگو این است که هر کدام از دو طرف، می‌خواهد بر دیگری پیروز شود و همین در پی پیروزی بودن، مهم‌ترین عامل قطع رابطه است. 📚نزهة الناظر، ص ۱۳۹. https://eitaa.com/Basir_MN
🟡 علیه‌السلام ♥️ حضرت امام صادق علیه‌السلام در حضور جمعی از دوستان و شیعیانشان در فضیلت روز عید غدیر مطالبی ایراد فرمودند؛ از جمله این فرمایش شریف: 🌹در روز ، جهت بزرگداشت این روز بزرگ و مخالفت با کسانی که در این روز اظهار غم و اندوه می‌کنند، که خداوند غم و اندوهشان را مضاعف فرماید، بخور و بنوش و اظهار شادمانی کن و برادران دینی‌ات را اطعام نما و بسیار به ایشان نیکی کن و سعی در برآوردن نیازهایشان داشته باش. 💠 «عن أبي‌الحسن الليثي، عن أبي‌عبدالله جعفر بن محمد عليهماالسلام أنه قال لمن حضره من مواليه وشيعته: ... (فی یوم الغدیر) ثم كل واشرب وأظهر السرور وأطعم إخوانك وأكثر برهم واقض حوائج إخوانك إعظاما ليومك، وخلافا على من أظهر فيه الاغتمام والحزن ضاعف الله حزنه وغمه.» 📜اقبال الاعمال (سیدبن‌طاووس)، ج۱، ص۴۷۵ بحارالانوار (علامه‌مجلسی)، ج۹۵، ص۳۰۲ https://eitaa.com/Basir_MN
📗الغدیر فی الکتاب و السنة و الادب 📄مولف:عبدالحسین الامینی النجفی تعداد مجلدات:۱۱ زبان:عربی دانلود نسخه عربی جلد۱ دانلود نسخه عربی جلد۲ دانلود نسخه عربی جلد۳ دانلود نسخه عربی جلد۴ دانلود نسخه عربی جلد۵ دانلود نسخه عربی جلد۶ دانلود نسخه عربی جلد۷ دانلود نسخه عربی جلد۸ دانلود نسخه عربی جلد۹ دانلود نسخه عربی جلد۱۰ دانلود نسخه عربی جلد۱۱ 📗ترجمه الغدیر 📝مولف: مرحوم علامه عبدالحسین امینی مترجم:محمد تقی واحدی تعداد صفحات:۴۲۷۶ زبان:فارسی دانلود نسخه فارسی 🔹توضیح: اَلْغَدیر فِی الْکِتابِ وَ السُّنّة وَ الْاَدَب، معروف به الغدیر کتابی به زبان عربی با موضوع اثبات امامت و خلافت بلافصل امام علی علیه السلام در واقعه غدیر، نوشته علامه عبدالحسین امینی رضوان الله علیه. این کتاب در ۱۱ جلد تنظیم شده و جلد نخست، به بررسی سند حدیث غدیر اختصاص دارد. مرحوم امینی حدیث غدیر را یقین‌آورترین و متواترترین حدیث منقول از پیامبر صلی الله علیه و آله می‌داند. وی بدین منظور سند حدیث را از صحابه و تابعان تا علمای قرن چهاردهم قمری با تکیه بر منابع اهل سنت ذکر می‌کند. او در جلد اول نام ۱۱۰ تن از صحابه پیامبر و ۸۴ تن از تابعانِ روایت‌کننده واقعه غدیر را گردآورده است. مرحوم امینی در شش جلد بعدی، شاعران غدیر را معرفی و اشعار آنها را نقل کرده است. و در نهایت در جلدهای پایانی، ضمن ادامه معرفی شاعران غدیر، به برخی از اختلافات شیعه و اهل سنت مثل جایگاه خلفای سه گانه و نقدهای شیعیان بر آنها، فدک، ایمان ابوطالب، تحلیل رفتارهای معاویه بن ابوسفیان و... می‌پردازد. الغدیر فی الکتاب و السنة و الادب»، به معنای «غدیر در کتاب [= قرآن]، سنت، و ادبیات» است. به باور علامه امینی، این عنوان برای این کتاب بدین معناست که اگر کسی منکر حدیث غدیر و امور وابسته به آن شود، در واقع منکر قرآن، سنت، ادبیات، تاریخ و مجمع علمی شعر عرب شده است؛ 🌷هزینه دانلود صلوات https://eitaa.com/Basir_MN
🔸توحید اهل بیت علیهم السلام، نفی تعطیل و نفی تشبیه است «عَنْ عَبْدِ اَلْعَظِيمِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ اَلْحَسَنِيِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى سَيِّدِي عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَلَمَّا بَصُرَ بِي قَالَ لِي مَرْحَباً بِكَ يَا أَبَا اَلْقَاسِمِ أَنْتَ وَلِيُّنَا حَقّاً قَالَ فَقُلْتُ لَهُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ إِنِّي أُرِيدُ أَنْ أَعْرِضَ عَلَيْكَ دِينِي فَإِنْ كَانَ مَرْضِيّاً أَثْبُتُ عَلَيْهِ حَتَّى أَلْقَى اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَالَ هَاتِ يَا أَبَا اَلْقَاسِمِ فَقُلْتُ إِنِّي أَقُولُ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَاحِدٌ لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ خَارِجٌ عَنِ اَلْحَدَّيْنِ حَدِّ اَلْإِبْطَالِ وَ حَدِّ اَلتَّشْبِيهِ وَ إِنَّهُ لَيْسَ بِجِسْمٍ وَ لاَ صُورَةٍ وَ لاَ عَرَضٍ وَ لاَ جَوْهَرٍ بَلْ هُوَ مُجَسِّمُ اَلْأَجْسَامِ وَ مُصَوِّرُ اَلصُّوَرِ وَ خَالِقُ اَلْأَعْرَاضِ وَ اَلْجَوَاهِرِ و رَبُّ كُلِّ شَيْءٍ وَ مَالِكُهُ وَ جَاعِلُهُ وَ مُحْدِثُهُ... فَقَالَ عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَا أَبَا اَلْقَاسِمِ هَذَا وَ اَللَّهِ دِينُ اَللَّهِ اَلَّذِي اِرْتَضَاهُ لِعِبَادِهِ فَاثْبُتْ عَلَيْهِ ثَبَّتَكَ اَللَّهُ بِالْقَوْلِ اَلثّٰابِتِ فِي اَلْحَيٰاةِ اَلدُّنْيٰا وَ فِي اَلْآخِرَةِ» 🌸 عبد العظيم بن عبد اللّه حسنى گويد: 🔸 «خدمت سيّد و آقاى خودم حضرت على بن محمّد علیه السلام(امام هادی علیه السلام) شرفياب شدم وقتى مرا ديد به من فرمود: 💚 مرحبا به تو! خوش آمدى اى ابو القاسم! تو به واقع دوست مايى.» 🌸 عبد العظيم مى‌گويد: «عرض كردم:اى فرزند رسول اللّه! مى‌خواهم كه دين خود را بر شما عرضه دارم.پس اگر مورد پسند شما باشد بر آن ثابت بمانم تا آنگاه كه خداى عزّ و جلّ‌ را ملاقات كنم.» ♥️ حضرت عليه السّلام فرمود: «اى ابو القاسم! آن را بيان كن.» 🌸 عرض كردم: «من مى‌گويم:خداى متعال ۹يكى است و چيزى مانند او نيست. از دو حدّ كه يكى حدّ ابطال و ديگرى حدّ تشبيه است،بيرون است.او نه جسم است، نه صورت، نه عرض و نه جوهر بلكه او جسمها را جسم ساخته و صورتها را تصوير كرده،آفرينندۀ عرضها و جوهرها است و پروردگار همه چيز و مالك و خالق و پديدآورندۀ آن است... 🤍 پس امام هادی علیه السلام فرمودند: ☝️«اى ابو القاسم! به خدا سوگند!اين، دين خدا است كه آن را براى بندگانش پسنديده است.پس بر آن ثابت باش!خدا تو را به قول ثابت در زندگى دنيا و در آخرت ثابت بدارد. https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂دین خدا را یاری کنید. 🍂 یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا أَنْصارَ اللّهِ.... (صف/۱۴) ⚡️ای مؤمنین! این دعوت خدای متعال است که شما را به یاریِ دین خدا فرا می خواند. 🍁همانطور که ولیّ خدا نیز در روز عاشورا، همین نصرت دین را از مردم مطالبه کرد و فرمود: هَل مِن ناصِرٍ یَنصُرُنی 💥و چنانکه حضرت زینب سلام الله علیها نیز پس از عاشورا، با تبیین و روشنگری های خود، دین خدا را یاری نمود. ⭐️پس با عمل خود(هراندازه که از دستتان بر می آید) دینِ خدا و نظام اسلامی را تقویت کرده و از تضعیف آن جلوگیری کنید تا در روز قیامت رو سفید باشید. https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 ⚠️ ( /1-5) 📖 💠پیامبر صلی الله علیه و آله گاه که نزد زینب بنت حجش یکی از همسرانش می رفت او را نگاه می داشت و از عسلی که تهیه کرده بود خدمت پیامبر صلی الله علیه و آله می آورد . این سخن به گوش عایشه رسید ، و بر او گران آمد ، او می گوید : با حفصه یکی از همسران پیامبر قرار گذاشتیم که هر وقت پیامبر صلی الله علیه و آله نزد ما آمد فورا بگوییم آیا صمغ مغافیر خودداری ؟ 🍁 مغافیر ، صمغی بود که از یکی از درختان حجاز به نام عرفط بر وزن هرمز تراوش می کرد و بوی نامناسبی داشت و پیامبر صلی الله علیه و آله مقید بود که هرگز بوی نامناسبی از دهان یا لباسش شنیده نشود بلکه به عکس اصرار داشت همیشه خوش بو و معطر باشد 💠به این ترتیب ، روزی پیامبر صلی الله علیه و آله نزد حفصه آمد ، او را به پیامبر صلی الله علیه و آله گفت ، حضرت فرمود : من مغافیر نخورده ام بلکه عسلی نزد زینب حجش نوشیده ام ، و من سوگند یاد می کنم دیگر از آن عسل ننوشم نکند زنبور آن عسل روی گیاه نامناسبی و احتمالا معافیر نشسته باشد ولی این سخن را به کسی مگو مبادا به گوش مردم برسد ، و بگویند چرا پیامبر صلی الله علیه و آله غذای حلال را بر خود تحریم کرده و یا از کار پیامبر صلی الله علیه و آله در این مورد و یا مشابه آن تبعیت کنند ، و یا به گوش زینب برسد و او دل شکسته شود 🍁 ولی سرانجام او این راز را افشاء کرد ، و بعدا معلوم شد اصل این قضیه توطئه ای بوده است . پیامبر صلی الله علیه و آله سخت ناراحت شد و آیات نازل گشت و ماجرا را چنان پایان داد که دیگر این گونه کارها در درون خانه پیامبر صلی الله علیه و آله تکرار نشود . 📚سوره تحریم 📖يَـٰٓأَيُّهَا ٱلنَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ مَآ أَحَلَّ ٱللَّهُ لَكَۖ تَبۡتَغِي مَرۡضَاتَ أَزۡوَٰجِكَۚ وَٱللَّهُ غَفُورٞ رَّحِيمٞ (١) 🍁اى پيامبر! چرا آنچه را كه خدا بر تو حلال كرده براى به دست آوردن خشنودى همسرانت بر خود حرام مى كنى ؟ و خدا بسيار آمرزنده و مهربان است https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 📖 : صد و یازدهمین سوره 📶ترتیب نزول : 6 🕋محل نزول : مکه مکرمه 🔢تعداد آیات : 5 🔢تعداد کلمات : 22 ⌨تعداد حروف : 81 🔢تعداد لفظ . الله : 1 ♻️معانی سوره: تبت یعنی نابود باد - شکسته باد. 🔰نامهای دیگر سوره: ابو لهب – مسد (طناب). 💠ویژگی سوره : این سوره با نفرین به ابولهب شروع شده و در نهایت زن ابولهب را مورد سرزنش قرار داده است. ✴موضوعات کلی سوره : از دو بخش کلی و به هم پیوسته تشکیل شده . بخش اول سه آیه در مورد ابولهب و بخش دوم دوآیه مربوط به زن ابولهب میباشد. ✳فضیلت قرائت این سوره : ♥️ امام صادق (علیه السلام): چون این سوره را بخوانید لعن و نفرین کنید بر ابولهب که او از جمله تکذیب کنندگان بود . و تکذیب پیغمبر و آنجه آورده است مینمود. 🌱– این سوره را بر تمام دردها بخوان . درد ساکن شود. https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽📚🕥📚🎆 📖 🦋🦋 🌸ويرانى سد عظيم مَأرِب به وسيله موش‏هاى صحرايى‏🌸 ✨قوم سبأ از تمدن عظيمى برخوردار بودند، كه پس از حكومت عظيم داوود عليه‏السلام و سليمان عليه‏السلام، عظمت حكومت آن‏ها بر سر زبان‏ها افتاد. آن‏ها براى ذخيره‏سازى آب و رونق كشاورزى، سد عظيمى به نام سد مأرب (بر وزن مغرب) در بين دو كوه بلق بنا كردند، آب فراوان، باغهاى بسيار وسيع و زيبا، و كشتزارهاى پربركت ايجاد كردند، از شاخسارهاى درختان آن باغ‏ها آن قدر ميوه آشكار شد كه مى‏گفتند: هرگاه كسى سبدى روى سر بگذارد و از زير آن‏ها بگذرد، پشت سر هم ميوه در آن سبد مى‏افتد و در مدت كوتاهى سبد پر از ميوه‏هاى گوناگون مى‏شود. ✨آن‏ها داراى قريه‏هاى به هم پيوسته و بسيار آباد بودند ولى وفور نعمت به جاى شكر و سپاس، آن‏ها را سرمست و غافل نموده بود، تا آن جا كه شكاف طبقاتى عميقى بين آن‏ها ايجاد شده بود، زورمندانشان عده‏اى را به استضعاف و استثمار كشيده بودند به طورى كه اين درخواست جنون‏آميز را از خدا نموده و گفتند: ربَّنا باعِد بَينَ اَسفارِنا؛ خدايا ميان سفرهاى ما دورى بيفكن. ✨تا بينوايان نتوانند دوش به دوش ثروتمندان همسفر شوند منظورشان اين بود كه بين قريه‏ها، خشكى باشد، و فاصله‏ها زياد گردد تا تهيدستان و افراد كم در آمد، و بى مركب نتوانند مانند آن‏ها سفر كنند. ✨خداوند بر آن شكم‏پرستان مغرور غضب كرد، مطابق پاره‏اى از تواريخ، موش‏هاى صحرايى به دور از انظار مردم مغرور، به ديواره سد خاكى مأرِب رو آوردند، و ديوار سد را از درون سست كردند از سوى ديگر بر اثر باران‏هاى شديد و سيل‏هاى عظيم، آب زياد در پشت سد جمع گرديد، ناگهان سد در هم شكست و آن همه آب به جريان افتاد و همه آبادى‏ها و چهارپايان و كشتزارها و قصرها و خانه‏هايشان غرق در آب شده و ويران و نابود گرديد. از آن همه درختان و كشتزارهايشان، تنها چند درخت تلخ اراك و شوره گز و سِدر به جاى ماند مرغ‏ها و پرندگان خوش آواز از آن جا كوچ كردند و بوم‏ها و زاغ‏ها در خرابه‏هاى قوم سبأ، لانه گرفتند. قرآن در پايان چنين نتيجه مى‏گيرد: 📚ذلِكَ جزَيناهُم بِما كَفَرُوا وَ هَل نُجازِى الّا الكَفُورَ؛ ✨اين هلاكت را به خاطر كفرشان به آن‏ها وارد ساختيم، و آيا جز كفران‏كننده را به چنين مجازاتى كيفر مى‏دهيم؟! https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸خسِرَ الدُّنیَا وَ الأخِرَة در دنیا و آخرت زیان دیده است. 🔴از آنجا مانده و از این جا رانده...!😕 https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 🌸 وَكَذَّبَ بِهِ قَوْمُكَ وَهُوَ الْحَقُّ ۚ قُلْ لَسْتُ عَلَيْكُمْ بِوَكِيلٍ (۶۶) لِكُلِّ نَبَإٍ مُسْتَقَرٌّ ۚ وَسَوْفَ تَعْلَمُونَ (۶۷) 🍀 ترجمه: و قوم تو [قرآن‌] را در حالی كه حقّ است تكذیب كردند؛ بگو: من بر شما صاحب اختیار نیستم(۶۶) برای هر خبری قرارگاهی است، و به زودی خواهید دانست (۶۷) 🌷 : تکذیب کرد 🌷 : نیستم 🌷 : خبر 🌷 : قرارگاه 🌸 اين آيات همانند سایر آیات ‌سوره انعام در نازل شده است. این آیات در حقيقت تكميل‌‌ بحثى است كه پيرامون دعوت به سوى و معاد و حقايق اسلام و ترس از مجازات الهى در آيات پيشين گذشت. نخست به این ‌مورد اشاره می کند که قوم قريش و مردم مكّه تعليمات پیامبر را تكذيب كردند در حالى كه همه حقّ است که به صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: «وَ كَذَّبَ بِهِ قَوْمُكَ وَ هُوَ الْحَقُّ: و قوم تو [قرآن] را در حالی که حق است تکذیب کردند» بنابراين، تكذيب و انكار آنان از اهميّت اين حقايق نمى‌ كاهد، هر چند مخالفان و منكران زياد باشند. 🌸 سپس به دستور مى ‌دهد كه «قُلْ لَسْتُ عَلَيْكُمْ بِوَكِيل: بگو: من بر شما صاحب اختیارنیستم» منظور از كسى است كه مسئول هدايت عملى و ضامن ديگران بوده باشد. سپس با يک جمله كوتاه و پرمعنى به آنها هشدار مى ‌دهد، و به دقّت كردن در انتخاب راه صحيح دعوت مى‌ كند، و مى‌ فرماید: «لِكُلِّ نَبَإٍ مُسْتَقَرٌّ ۚ وَسَوْفَ تَعْلَمُونَ: برای هر خبری قرارگاهی است و به زودی‌ خواهید دانست» خبرى كه و «صلّى اللّه عليه و آله» به شما داده سرانجام در اين جهان يا جهان ديگر قرارگاهى دارد، و سرانجام در موعد مقرّر انجام خواهد يافت، و به زودى باخبر خواهيد شد. 🔹 پیام های آیات ۶۶تا۶۷ سوره أنعام ✅ وقتی راه شما باشد، از تکذیب مردم نگران نباشید. ✅ تحقق همه ی خبرها و برنامه های الهی ، قطعی و بر اساس حکمت و زمان بندی معین است. ✅ اگر چه مجبور به آوردن نیستید، ولی فکر عاقبت و فرجام کار خودتان باشید. https://eitaa.com/Basir_MN