eitaa logo
بیان‌الصدق
131 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
227 ویدیو
115 فایل
کانال بیان الصدق مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق کانال ما در تلگرام https://t.me/Bayanalsidq صفحه ما در اینستاگرام https://instagram.com/mirzskhan_hamed ارتباط با روابط‌عمومی @Bayanalsidq_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰چرا دینداران که معتقدند همه امور دست خداست بوقت بیماری سراغ بهترین پزشکان می روند؟ ✍️پاسخ: ✅عوام اگر پای منبر علما، دین شان را آموخته باشند، حتما بارها این جمله را شنیده اند که : از تو حرکت، از خدا برکت. 💢در نگاه صحیح دینی که عالمان دینی به مردم آموزش می دهند، این نکته مورد تاکید قرار می گیرد که، خدای متعال عالم را از طریق اسباب اداره می کند. و هیچ مطلبی دال بر تشویق به بی توجهی به اسباب و علل مادی وجود ندارد. حتی خود ائمه نیز برای درمان به طبیب مراجعه می کردند، اگر چه طبیب مسلمان نیز نبود. قرآن شریف نیز آنجا که سخن از توکل می گوید، می فرماید: 🍀فإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ (۱۶۰ آل عمران) و آنگاه که تصمیم گرفتی بر خدا توکل کن، زیرا که خداوند توکل کنندگان را دوست می دارد. 👈یعنی توکل پس از عزم و اراده برای انجام کار است. آنچه افراد ناآشنا با معارف دینی، در آن دچار خطا می شوند، این است که تصور می کنند، اعتقاد به عالم غیب و اسباب معنوی، با توجه به اسباب مادی متعارض است. 🗞حال آنکه در منظر مومنان باید دو چشم برای عالم غیب و شهود داشت. و توجه صرف به یک عالم، نوعی لوچی و احولی است. از همین رو مومن در فعالیت عادی و روزمره از جهت ظاهری با کفار، فرقی ندارد. مومنان نیز به کسب و کار می پردازند. بیمار می شوند و به طبیب مراجعه می کنند و ... 💠فرق مومن و کافر در اینجاست که مومن علاوه بر بهره گیری از اسباب مادی، به اسباب معنوی نیز توجه دارد. از همین رو جایی که بنابر محاسبه اسباب عادی، امیدی باقی نمی ماند، مومن همچنان امیدوار است. چون او عوامل دیگری را هم می شناسد که ممکن است تاثیر عوامل مادی را به هم بریزد. کما اینکه اگر بنابر محاسبه اسباب مادی، همه چیز رو به راه باشد، او باز محاسبه عوامل دیگری را می کند. از همین رو توکل می نماید. 🔹چرا که تعارض اسباب بسیار است. و چه بسا پنبه ای که با اندک شعله ای باید مشتعل شود، به دلیل خیسی آتش نگیرد. تفاوت نگاه مومن و کافر در اینجا معلوم می شود که کافر دائم به شانس و تصادف و ... پناه می برد و جهل خود برای شناخت عوامل هستی را درمان نمی کند. اما مومن با دو چشم بینا، می فهمد آنچه شانس و تصادف نامیده اند، همه معلول نظامی دقیق و متقن است و امر بی حساب و کتاب نداریم. 🔰در کنار شناخت فرق مومن و کافر، به بطلان تصور مطرح شده نیز می رسیم که بین عالمان دینی و مردم مقلد نیز تفاوتی وجود ندارد. هر دو هم به اسباب عادی و طبابت معتقدند و هم به شفاء دهنده واقعی توجه دارد. ولی افراد بهانه جو و شبهه پراکن، به خاطر شراکت با شیطان، هر کدام از عالم و مقلد را با یک چشم می بینند. عالم را به گونه ای می بینند که توسل و دعایش را انکار کنند. و مقلد را به گونه ای می بینند که رجوع به طبیب او را انکار کنند. 👈گویی لوچی و احولی سرنوشت محتوم و همه جایی کفاری است که شیطان را بر خود سوار کرده اند. 📎 🌐منبع:مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیان‌الصدق
موضوعات مقالات و پایان نامه های پیشنهادی بسم الله الرحمن الرحیم عناوین پیشنهادی پژوهشی در قالب کتاب، مقاله، رساله، و پایان نامه دوره های سطح 3و4 در حوزه های علمیه و ارشد و دکتری در دانشگاه ها ✅1. عناوین پیشنهادی مرتبط با دانش فقه، اصول فقه، فلسفه و مبانی فقه، حقوق، تفسیر قرآن، علوم قرآن و حدیث، رجال، معارف، اعتقادات، ادبیات بالمعنی الاعم و... است. ✅2. برخی عناوین متناسب با گفتگوی چند جانبه است(فقهی ـ ادبی و...) معیار ما در قرار دادن آن عناوین در دانش یا گرایش خاص، رنگ غالب گفتگو بوده است. با این حال جهت نگاه محقق و پژوهشگر به عنوان مورد نظر، مهم است تا آن را در باب مناسب قرار دهد. این مسأله در قرار دادن عنوانی در فقه یا حقوق و در اصول فقه یا فلسفه فقه بسیار مصداق دارد. ✅3. بسیاری از این عناوین قابل تجزیه به چند نوع خُردتر است (ظرفیت تجزیه و تبدیل شدن به چند (مثلا) رساله را دارد ) در این صورت مناسب است به عناوین پیشنهادی قیدی اضافه گردد. ✅4. موضوعات پیشنهادی در فقه و حقوق به دلیل کثرت موضوعات و گرایش ها و ابواب زیاد در این دو دانش، به موضوعات متعددی مطابق آن چه در ادامه ملاحظه می نمایید تقسیم شده است . ✅5. بخش مستقلی برای «قواعد فقهیه» قرار داده نشده و آن ها را در ابواب مناسب فقهی قرار داده ایم. ✅6. عموم بلکه همه قواعد فقهی ظرفیت وسیع برای مباحث جدید را دارد؛ حتی قواعدی چون لاضرر، لا حرج، لاتعادـ که در مورد آن ها ادبیات علمی تولید شده زیادی موجود است ـ ؛ در این صورت باید برخی مسائل آن را برای پژوهش انتخاب کرد. ✅7. موضوعات زیادی، به طور روزمره در کلاس های درس ما، به عنوان موضوعات پژوهش پیشنهاد می شود که گاه داخل در عناوین پیشنهادی پیش رو نیست. ✅8. عناوین پیشنهادی (عموما) سعی شده با مختصرترین تعبیر ادا شود مثلا به جای«بررسی فقهی ضمان یا عدم ضمان دولت در تنزیل اعتبار پول ملی» گفته شود: «ضمان دولت در ...» یا «فقه ضمان دولت در ...». معمولا از تعبیر «بررسی فقهی» یا «بیان فقهی» و از آوردن عِدل مثل «لزوم یا عدم لزوم...»، «جواز یا عدم جواز ...» پرهیز شده است. با این همه محقق منتخِب، در ویراست مناسب عنوان به سلیقه خود عمل می کند. ✅9. برخی موضوعات پیشنهادی، ممکن است تکراری باشد، لکن با اضافه کردن قیودی مناسب و بجا، از تکرار خارج می شود. مثلا «اسقاط ما لم یجب» یا «ضمان ما لم یجب» از موضوعات تکراری می نماید، لکن با قید «در نگاه مقارن» یا «با جستجو از تعینات جدید و نو پیدا» از تکرار خارج می شود. البته اضافه کردن قید، نباید از کارایی وارزشمندی تحقیق کم کند؛ مثلا «اسقاط ما لم یجب در کتاب جواهر الکلام» از اضافات ناموجه است. ✅10. کتاب های فقه و عقل/فقه و عرف/فقه و مصلحت/روش شناسی اجتهاد( هم اکنون در مرحله تالیف) /فقه و حقوق قراردادها(ادله عام قرآنی) و فقه و حقوق قراردادها(ادله عام روایی) هر کدام در مباحث خود حاوی عناوین متعددی برای مقاله یا تحقیق و پایان نامه است. موضوعات مزبور کمتر در اینجا ذکر شده است. ✅11. اصولا هیچ عنوانی ـ هر چند در مورد آن تحقیقات، کتاب ها و مقالات زیادی به منصه ظهور رسیده باشد ـ مستغنی از بحث های جدید نیست؛ مهم توان محقق است که بتواند در مورد آن ها خلق جدید داشته باشد. ولی ـ به هر حال ـ برای رفع توهم تکرار باید عنوانی برای تحقیق انتخاب کرد که مانع این توهم شود. معاونت پژوهش مرکز تحقیقات علوم اسلامی @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
هدایت شده از بیان‌الصدق
📍ارائه موضوعات مقالات و پایان‌نامه های حوزه و دانشگاه در یکشنبه های هر هفته. ❇️دوستان خود به کانال بیان الصدق دعوت کنید. ❇️ @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
📌بخش چهارم فقه سیاسات(قضا، شهادات، حدود، قصاص، تعزیرات) ✅1. حقوق زندانیان در شریعت ✅2. حقوق زندانیان سیاسی در شریعت ✅3. داوری شورایی (در درس خارج فقه قضا به این مسأله پرداخته ایم) ✅4. مشروعیت دادگاه های تجدید نظر (بحث کرده ایم) ✅5. حقوق متهم ✅6. مشروعیت تجسس و گستره آن در قضا ✅7. سرقت با تاکید بر تعینات جدید، نظیر سرقت های اینترنتی ✅8. شرایط شاهد و کارشناس در حقوق جزا ✅9. علم اجمالی به وقوع جنایت توسط یکی از چند نفر (قصاص،دیه ،تعزیر) ✅10. رجوع شاهد از شهادت در فقه و قانون معاونت پژوهش مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️در محدوديت هاي كرونايی، پژوهش تعطيل نيست 💢به مناسبت ، مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامي (نور) فعالیت های پژوهشی خود را اعلام کرد. 🔰شایان ذکر است این فعالیت های پژوهشی شامل يازده نشست آموزشي - تخصصي درخصوص محصولات نور و فناوری اطلاعات در علوم اسلامي، میباشد که بصورت مجازی و رايگان برگزار می گردد.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک http://noo.rs/7uJm1 از این نشست های آموزشي - تخصصي بهره مند گردند. 💢مشاهده ادامه مطلب: 👇👇👇 https://www.balagh.ir/content/13865 @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
مقام معظم رهبری : پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. ١٣٩٧/٠٣/٢٠ هفته پژوهش بر همه پژوهشگران و محققین مبارک باد. @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀🔹🍀🔹🍀 💢پرسش: 🔰در آیه 201 سوره اعراف از «طائف من الشیطان» نام برده من جایی شنیدم که هر کدوم از ما یک شیطان طائف داریم این درسته؟ 🔅إِنَّ الَّذِينَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِنَ الشَّيْطَانِ تَذَكَّرُوا فَإِذَا هُمْ مُبْصِرُونَ ✍️پاسخ: ✅در تفسیر شریف المیزان"طَائِفٌ مِنَ الشَّيْطَانِ" به شیطان طواف کننده حول قلب تفسیر شده است: 🍁«" طائف از شيطان" آن شيطانى است كه پيرامون قلب آدمى طواف مى‏كند تا رخنه ‏اى پيدا كرده وسوسه خود را وارد قلب كند يا آن وسوسه‏ اى است كه در حول قلب مى‏ چرخد تا راهى به قلب باز كرده وارد شود.... معنايش اين است كه در موقع مداخله شيطان به خدا پناه ببر، زيرا اين روش، روش پرهيزكاران است. ☘️آرى پرهيزكاران وقتى شيطان طائف نزديكشان مى‏شود به ياد اين مى‏افتند كه پروردگارشان خداوند است كه مالك و مربى ايشان است، و همه امور ايشان بدست او است پس چه بهتر كه به خود او مراجعه نموده و به او پناه ببريم، خداوند هم شر آن شيطان را از ايشان دفع نموده و پرده غفلت را از ايشان بر طرف مى ‏سازد، ناگهان بينا مى‏شوند.»(1) 🔻تقریبا قریب به اتفاق مفسران "طَائِفٌ مِنَ الشَّيْطَانِ" را شیطان طواف کننده که برای وسوسه و خیالات معصیت آمیز حول قلب مومن طواف میکند، ترجمه و تفسیر کرده اند.(2) 📚پی نوشت ها: 1. ترجمه تفسير الميزان، ج8، ص 498 2. تفسير نمونه، ج7، ص66؛ شیخ طوسی، التبیان، ج 5، ص 64؛طبرسی، ترجمه تفسیر مجمع البیان، ج 10، ص 148 📎 🌐منبع:مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی و خانواده آن شهید: ❗️سیلی سخت‌تر غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار و اخراج امریکا از منطقه است ✅ انتقام از آمران و قاتلان شهید سلیمانی در هر زمان که ممکن باشد قطعی است ⚠️ مسئولین به وعده‌ی این و آن اعتماد نکنند؛ دیدید که آمریکای ترامپ و اوباما چه کرد ❇️ شهید سلیمانی هم در زمان حیات و هم با شهادت خود استکبار را شکست داد ◻️ از حمله موشکی به پایگاه امریکایی عین‌الاسد عبارت است از غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار که نیازمند همت جوانان انقلابی و نخبگان مؤمن ما است و همچنین اخراج امریکایی‌ها از منطقه که همت ملتها و سیاست‌های مقاومت را می‌طلبد. ◻️ شهید سلیمانی و الگوی مبارزه را در میان ملت‌های اسلامی رایج کرد ◻️ مسئولان نباید این اتحاد و هم‌صدایی مردم را از بین ببرند و ملت را تکه‌تکه کنند، بلکه باید هر سه قوه بویژه رؤسای آنها با هم‌افزایی و همکاری، اتحاد ملی را روز به‌روز تقویت کنند. با مذاکره این اختلافات را حل کنید. مگر شما نمیگویید با دنیا مذاکره کنیم؟ خیلی خب، چه طور با دنیا میشود مذاکره کرد، با عنصر داخلی نمیشود مذاکره کرد؟ مشروح بیانات رهبر انقلاب: hawzahnews.com/news/933208 @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
🔹☀️🔹☀️🔹 💢پرسش: 🔰آیا اهدا کردن عضو، انفاق محسوب می شود؟ حد و حدود انفاق چیست؟ ✍️پاسخ: ✅نقص عضو، مانند کسی که کلیه خود را به یک نیازمند، اهدا می نماید، نیز مصداق انفاق می باشد. یا کسی که آبروی خود را گرو می گذارد تا خدمتی کرده باشد. ☘️بر طبق بیان قرآن کریم، حد و حدود در انفاق و کمک به دیگران و نیازمندان، رعایت حد اعتدال و میانه روی است. 🔸میانه روی و پرهیز از افراط و تفریط، در هر کاری از جمله در انفاق پسندیده است. حد افراط در انفاق، آن است که به اسراف و هدر دادن مال برسد. حد تفریط آن است که سر از بخل و امساک در آورد. 🔹حق تعالی در این زمنیه می فرماید: 1-📌 «وَ لا تَجْعَلْ یَدَکَ مَغْلُولَةً إِلى عُنُقِکَ وَ لا تَبْسُطْها کُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُوماً مَحْسُوراً (1) هرگز دستت را بر گردنت زنجیر مکن (و ترک انفاق و بخشش منما) و بیش از حد آن را مگشا تا مورد سرزنش قرار گیرى و از کار فرو مانى» 🔹این تعبیر کنایه لطیفى است از اینکه دست دهنده داشته باش، و همچون بخیلان که گویى دست هایشان به گردنشان با غل و زنجیر بسته اند و قادر به کمک و انفاق نیستند مباش. از سویى دیگر دست خود را فوق العاده گشاده مدار، و بذل و بخشش بى حساب مکن که سبب شود از کار بمانى، و مورد ملامت این و آن قرار گیرى، و از مردم جدا شوی 2- 📌خداوند یکی از اوصاف عباد الرحمن را رعایت اعتدال در انفاق، بر می شمارد: «وَالَّذِينَ إِذا أَنْفَقُوا لَمْ يُسْرِفُوا وَلَمْ يَقْتُرُوا وَكانَ بَيْنَ ذلِكَ قَواماً؛(2) و [عباد الرحمان] كسانى‌اند كه چون انفاق كنند، نه اسراف مى‌كنند و نه تنگ مى‌گيرند، و ميان اين دو [روش] حد اعتدالى دارند.» 3-📌 امیرالمومنین (علیه السلام) نیز در این زمینه می فرمایند: «كُنْ سَمْحاً وَ لَا تَكُنْ مُبَذِّراً وَ كُنْ مُقَدِّراً وَ لَا تَكُنْ مُقَتِّراً (3) بخشنده باش ولى نه به حدّ اسراف و بيجا (كه افراط و تجاوز از حدّ باشد) و ميانه رو باش و سختگير مباش (كه آن تفريط و تقصير در حدّ باشد) 📚پی نوشت: 1.اسراء/29. 2.فرقان/67. 3. شريف الرضي، نهج البلاغة (للصبحي صالح)،ص474. 📎 🌐منبع:مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حدیث روز 💠 💎 ۹ سفارش خدای متعال به رسول الله (ص) 🔻پیامبر خدا صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم: أَوْصَانِي رَبِّي بِتِسْعٍ أَوْصَانِي بِالْإِخْلاَصِ فِي اَلسِّرِّ وَ اَلْعَلاَنِيَةِ وَ اَلْعَدْلِ فِي اَلرِّضَا وَ اَلْغَضَبِ وَ اَلْقَصْدِ فِي اَلْفَقْرِ وَ اَلْغِنَى وَ أَنْ أَعْفُوَ عَمَّنْ ظَلَمَنِي وَ أُعْطِيَ مَنْ حَرَمَنِي وَ أَصِلَ مَنْ قَطَعَنِي وَ أَنْ يَكُونَ صَمْتِي فِكْراً وَ مَنْطِقِي ذِكْراً وَ نَظَرِي عَبَراً 🔻خداوند مرا به ۹ چيز سفارش فرمود: ◻️ اخلاص در نهان و آشكارا، ◻️ دادگرى در حال خشنودى و خشم، ◻️ ميانه روى در تهیدستى و ثروت، ◻️ ببخشم آن را كه ستم كرده، ◻️ عطا كنم آن را كه مرا محروم نموده، ◻️ پيوند خويشاوندى نمايم، ◻️ سكوتم انديشه باشد، ◻️ سخنم ياد خدا باشد، ◻️ نگاهم عبرت باشد. 📚 بحارالأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، جلد ۷۴، صفحه ۱۳۸ ‌ @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
🌐📝🌐📝🌐 💢پرسش: 🔰چگونه حضرت زینب (سلام الله علیها) «عالمة غیر معلمة» شد؟ ✍️پاسخ: ✅مقام حضرت زینب (سلام الله علیها) فوق تصور ذهن ماست. امام سجاد (علیه السلام) خطاب به او فرمود: «أَنْتِ بِحَمْدِ اللَّهِ عَالِمَةٌ غَیْرُ مُعَلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَیْرُ مُفَهَّمَة» (تو به حمد اللّه داناى بدون آموزش و فهمیده بدون تفهیم هستى) از این سخن در می‌یابیم که حضرت زینب (سلام الله علیها)، دارای علم لدنّی بوده است.(1) 🔹حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) بر اساس قانون وراثت جلوه ذخیره های عظیم معنوی چهار شخصیت است؛ یعنی وجود مقدس او، خورشیدی است که از افق گنجینه های شخصیتی چهار خزانه ارزشهای پروردگار مهربان عالم، طالع شده است. ♦️خزینه اول، وجود مبارک امیرمؤمنان (علیه السلام) بوده و خزینه دوم، وجود مبارک فاطمه (سلام الله علیها) است که بنا بر تأویل ائمه طاهرین، راسخان در علم هستند(2) و تأویل قرآن نزد آنهاست: «وَ مَا یَعْلَمُ تَأْوِیلَهُ إِلَّا اللَّهُ وَ الرَّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ یَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ کُلٌّ مِنْ عِندِ رَبِّنَا وَ مَا یَذَّکَّرُ إِلَّا أُولُوا الْأَلْبَابِ»(3) 🔸در ارزش ها، مجموعه عناصر شخصیتی امیرمؤمنان و حضرت زهرا ، شخصیت زینب کبری (سلام الله علیها) را تشکیل داده است. دو خزینه دیگر که وجود مقدّس حضرت زینب (سلام الله علیها) را تشکیل میدهد وجود مبارک رسول خدا (صلی الله علیه و اله) است که پدرِ مادر زینب کبری (سلام الله علیها) می­باشد، و دیگری خدیجه کبری (سلام الله علیها) است که مادر مادر زینب کبری (سلام الله علیها) می باشد. بنابر این حضرت زینب (سلام الله علیها) عصاره وجود آنهاست. 📚پی نوشت: 1. طبرسی، احمد بن علی، احتجاج علی اهل اللجاج، مرتضی، 1403ق، مشهد، ج 2 ص 305 2.کلینی، اصول کافی، ترجمه مهدی آیت اللهی، نشر جهان آرا، 1387ش، تهران، ج 1 ص 577 3. حسکانی، عبیدالله بن احمد، شواهد التنزیل لقواعد التفضیل، تحقیق، محمد باقر محمودی، وزارت ارشاد، 1411ق، تهران، ج 2 ص 285 📎 📎 (س) 🌐منبع:مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیان‌الصدق
📍ارائه موضوعات مقالات و پایان‌نامه های حوزه و دانشگاه در یکشنبه های هر هفته. ❇️دوستان خود به کانال بیان الصدق دعوت کنید. ❇️ @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
بیان‌الصدق
#یکشنبه_های_علمی #موضوعات#پایان‌نامه‌ 📍موضوعات رساله و پایان‌نامه های حوزه و دانشگاه 📌موضوع: فقه
#پایان‌نامه‌ 📍موضوعات رساله و پایان‌نامه های حوزه و دانشگاه 📌بخش اول موضوع: فقه عبادات، تعلیم و تربیت، اجتهاد وتقلید، طهارت و... @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
بیان‌الصدق
📌بخش دوم: فقه و حقوق معاملات بالمعنی الاخص، اقتصاد و مسابقات ✅1. بررسی فقهی ـ حقوقی اقاله (می توان
#پایان‌نامه‌ 📍موضوعات رساله و پایان‌نامه های حوزه و دانشگاه 📌بخش دوم: فقه و حقوق معاملات بالمعنی الاخص، اقتصاد و مسابقات @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
بیان‌الصدق
بخش سوم: فقه و حقوق معاملات بالمعنی الاعم و خانواده، فقه سیاسی، فقه سیاسات؛ الف) فقه و حقوق معاملات
#پایان‌نامه‌ 📍موضوعات رساله و پایان‌نامه های حوزه و دانشگاه بخش سوم: فقه و حقوق معاملات بالمعنی الاعم و خانواده، فقه سیاسی، فقه سیاسات؛ @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
بیان‌الصدق
📌بخش چهارم فقه سیاسات(قضا، شهادات، حدود، قصاص، تعزیرات) ✅1. حقوق زندانیان در شریعت ✅2. حقوق زندانیا
#پایان‌نامه‌ 📍موضوعات رساله و پایان‌نامه های حوزه و دانشگاه 📌بخش چهارم فقه سیاسات(قضا، شهادات، حدود، قصاص، تعزیرات) @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
دختر علم و کمال مادر صبر و رضاست يک حسن و يک حسين يک علي مرتضي است فاطمه ي دومي در بغل مصطفي است هر سخنش يا حسين هر نفسش يا اخاست دختر زهراست اين ، زينب کبراست اين 🌺 (س) 💐 @Bayanalsidq ¦بیان الصدق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا