eitaa logo
بحـارالفـضائـل
750 دنبال‌کننده
42 عکس
16 ویدیو
1 فایل
انما يريد الله ليذهب عنكم الرجس اهل البيت و يطهركم تطهيرا
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶وَ عَنْ يَعْقُوبَ بْنِ يَزِيدَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ شَرِيكٍ اَلْعَامِرِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَنِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ فِي حَدِيثٍ قَالَ: يَخْرُجُ قَوْمٌ مِنْ قُبُورِهِمْ وُجُوهُهُمْ أَشَدُّ بَيَاضاً مِنَ اَلْقَمَرِ إِلَى أَنْ قَالَ: فَقَالَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: يَا رَسُولَ اَللَّهِ مَنْ هُمْ؟ قَالَ: أُولَئِكَ شِيعَتُكَ وَ أَنْتَ إِمَامُهُمْ . 🔹رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند جماعتی از قبر هایشان خارج خواهند شد در حالی که چهره هایشان از ماه نورانی تر است پس امیرالمؤمنین صلوات الله علیه خطاب کرد یا رسول الله آنها چه کسانی هستند ؟ پیامبر صلی الله علیه و آله در جواب فرمود آنها شیعیان تو و شما امام آنها هستی | 📜إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات ج ۳، ص ۱۱۱ |
1_3477404451.mp3
20.4M
فضائل مولانا امیرالمومنین صلوات الله علیه
🔹حضرت سیدالساجدین علی بن الحسین امام سجاد علیه السلام و ساختن (خلق) أعلی علیین و صعود به آن به اذن الله تعالیٰ (وساطت در خلق) 🔸جمهور بن حكیم گفت: حضرت امام سجاد علیه السلام را ديدم در حالی كه بال و پر داشت پرواز كرد و بعد از مدتى فرود آمد و فرمودند: الان جعفر بن أبی طالب را در أعلی علیین ديدم. به آن حضرت عرض كردم: آيا شما می‌توانيد (به سمت أعلی علیین) صعود کنید و بالا بروید؟ 🔹فرمودند: ما خود آن را ساخته‌ایم، چگونه نتوانيم به سوی آنچه كه ساخته‌ايم بالا برویم؟ نگهدارنده عرش و كرسى ما هستيم. و ما بر عرش هستیم و عرش و کرسی برای ماست... ▪️فَقُلْتُ: وَ هَلْ تَسْتَطِيعُ أَنْ تَصْعَدَ؟فَقَالَ: نَحْنُ صنَعْنَاهَا فكَيْفَ لاَ نَقْدِرُ أَنْ نَصْعَدَ إِلَى مَا صنَعْنَاهُ؟!نَحْنُ حَمَلَةُ اَلْعَرْشِ، وَ نَحْنُ عَلَى اَلْعَرْشِ، وَ اَلْعَرْشُ وَ اَلْكُرْسِيُّ لَنَا. 📜دلائل الإمامة، ص ۲۰۱ 📜نوادر المعجزات، ص ۲۵۷ 📜مدینة المعاجز، ص ۲۶۰
🔹علم تک تک انبیاء + علم گذشته + علم آینده = علم معصومین صلوات الله علیهم 🔸 عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: سُئِلَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَنْ عِلْمِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَقَالَ عِلْمُ اَلنَّبِيِّ عِلْمُ جَمِيعِ اَلنَّبِيِّينَ وَ عِلْمُ مَا كَانَ وَ عِلْمُ مَا هُوَ كَائِنٌ إِلَى قِيَامِ اَلسَّاعَةِ ثُمَّ قَالَ وَ اَلَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ إِنِّي لَأَعْلَمُ عِلْمَ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ عِلْمَ مَا كَانَ وَ عِلْمَ مَا هُوَ كَائِنٌ فِيمَا بَيْنِي وَ بَيْنَ قِيَامِ اَلسَّاعَةِ . 🔹ابو بصير از امام باقر (صلوات الله علیه) نقل كرد كه از علی (صلوات الله علیه) در مورد علم پيامبر (صلی‌ الله علیه و آله) پرسيدند. پس فرمود: علم تمام انبياء است و علم آنچه که بوده (گذشته) و علم آنچه تا روز قيامت بيايد (آینده) سپس فرمود: قسم به آن كسى كه جانم در دست اوست من قطعا می دانم علم پيامبر (صلی الله علیه و آله) را و علم آنچه که بوده و علم آنچه که خواهد شد تا فاصله بين من و قيامت. 📜بصائر الدرجات صفحه 127 باب 6 في علم الأئمة بما في السماوات و الأرض و الجنة و النار و ما كان و ما هو كائن إلى يوم القيامة علم همه انبیاء را به صورت یکجا که جمع کنی هنوز هم از علم اهل بیت صلوات الله علیهم کمتر است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رَبَّنَا آتِنَا فِی‏الدُّنْیَا حَسَنَةً وَ فِی‏الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ أمیرالمؤمنین‌صلوات‌الله‌علیه الْحَسَنَهًُْ مَوَدَّتُنَا أَهْلَ الْبَیْتِ وَ السَّیِّئَهًُْ عَدَاوَتُنَا أَهْلَ الْبَیْتِ [حسنه]، دوستی ما خانواده و [سیّئه]، عداوت با ما اهل‌بیت (علیهم‌سلام‌الله) است. 📚بحارالأنوار، ج۲۴، ص۴۱ در دنیا زدم دنیا علی بود به عُقبا سر زدم، عقبا علی بود
🔶عَنْ أَبِي اَلْوَرْدِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ اَلْبَاقِرَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: إِذَا كَانَ يَوْمُ اَلْقِيَامَةِ جَمَعَ اَللَّهُ اَلنَّاسَ فِي صَعِيدٍ وَاحِدٍ مِنَ اَلْأَوَّلِينَ وَ اَلْآخِرِينَ عُرَاةً حُفَاةً فَيَقِفُونَ عَلَى طَرِيقِ اَلْمَحْشَرِ حَتَّى يَعْرَقُوا عَرَقاً شَدِيداً وَ تَشْتَدُّ أَنْفَاسُهُمْ فَيَمْكُثُونَ بِذَلِكَ مَا شَاءَ اَللَّهُ وَ ذَلِكَ قَوْلُهُ فَلاٰ تَسْمَعُ إِلاّٰ هَمْساً قَالَ ثُمَّ يُنَادِي مُنَادٍ مِنْ تِلْقَاءِ اَلْعَرْشِ أَيْنَ اَلنَّبِيُّ اَلْأُمِّيُّ قَالَ فَيَقُولُ اَلنَّاسُ قَدْ أَسْمَعْتَ فَسَمِّ بِاسْمِهِ فَيُنَادِي أَيْنَ نَبِيُّ اَلرَّحْمَةِ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ قَالَ فَيَقُومُ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَيَتَقَدَّمُ أَمَامَ اَلنَّاسِ كُلِّهِمْ حَتَّى يَنْتَهِيَ إِلَى حَوْضٍ طُولُهُ مَا بَيْنَ أَيْلَةَ وَ صَنْعَاءَ فَيَقِفُ عَلَيْهِ ثُمَّ يُنَادِي بِصَاحِبِكُمْ فَيَقُومُ أَمَامَ اَلنَّاسِ فَيَقِفُ مَعَهُ ثُمَّ يُؤْذَنُ لِلنَّاسِ فَيَمُرُّونَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَبَيْنَ وَارِدٍ يَوْمَئِذٍ وَ بَيْنَ مَصْرُوفٍ فَإِذَا رَأَى رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مَنْ يُصْرَفُ عَنْهُ مِنْ مُحِبِّينَا بَكَى وَ قَالَ يَا رَبِّ شِيعَةُ عَلِيٍّ قَالَ فَيَبْعَثُ إِلَيْهِ مَلَكاً فَيَقُولُ لَهُ يَا مُحَمَّدُ مَا يُبْكِيكَ فَيَقُولُ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ كَيْفَ لاَ أَبْكِي وَ أُنَاسٌ مِنْ شِيعَةِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ أَرَاهُمْ قَدْ صُرِفُوا تِلْقَاءَ أَصْحَابِ اَلنَّارِ وَ مُنِعُوا مِنْ وُرُودِ حَوْضِي قَالَ فَيَقُولُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ يَا مُحَمَّدُ قَدْ وَهَبْتُهُمْ لَكَ وَ صَفَحْتُ لَكَ عَنْ ذُنُوبِهِمْ وَ أَلْحَقْتُهُمْ بِكَ وَ مَنْ كَانُوا يَتَوَلَّوْنَهُ مِنْ ذُرِّيَّتِكَ وَ جَعَلْتُهُمْ فِي زُمْرَتِكَ وَ أَوْرَدْتُهُمْ حَوْضَكَ وَ قَبِلْتُ شَفَاعَتَكَ فِيهِمْ وَ أَكْرَمْتُهُمْ بِذَلِكَ ثُمَّ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَكَمْ مِنْ بَاكٍ يَوْمَئِذٍ وَ بَاكِيَةٍ يُنَادُونَ يَا مُحَمَّدَاهْ إِذَا رَأَوْا ذَلِكَ فَلاَ يَبْقَى أَحَدٌ يَوْمَئِذٍ كَانَ يَتَوَلاَّنَا وَ يُحِبُّنَا إِلاَّ كَانَ مِنْ حِزْبِنَا وَ مَعَنَا وَ وَرَدَ حَوْضَنَا 🔹ابوالورد روایت کرده است که از امام باقر علیه السلام شنیدم فرمود : چون روز قیامت فرا رسد، خداوند همه خلایق را از اولین و آخرین در یک سرزمین جمع میکند در حالی که عریان و پابرهنه هستند، و در راه محشر آنها را متوقف می‌سازد، تا آنکه (از گرمای محشر) بسیار عرق می‌ریزند، و به شدت به نفس می‌افتند، و تا هنگامی که خداوند بخواهد در آن موقف مکث میکنند، و اینجاست تفسیر سخن خدای تعالی که در قرآن می‌فرماید: {جز صدای آهسته چیزی نمیشنوی} سپس منادی از سوی عرش ندا در میدهد که: کجاست پیامبر امی؟ مردم میگویند: صدایت به گوش همه رساندی، اورا با نام صدا کن.آنگاه ندا میدهد که :کجاست پیامبر رحمت محمد بن عبدالله (صلی الله علیه و آله) راوی میگوید: در این هنگام رسول خدا صلی الله علیه و آله برخاسته و پیشاپیش همه مردم به راه می‌افتد ، تا به حوضی که طول آن به اندازه فاصله ایله و صنعاء است می‌رسد ، بر سر آن حوض می‌ایستد ، سپس پیشوای شمارا صدا میزند ، پس آن حضرت جلوی مردم کنار پیامبر صلی الله علیه و آله می‌ایستد ، سپس به مردم اجازه داده می‌شود و همگی عبور میکنند. امام باقر علیه السلام فرمودند در آن روز گروهی بر حوض وارد میشوند و گروهی دیگر را از وارد شدن بر حوض باز میدارند. چون رسول خدا صلی الله علیه و آله کسانی از دوستان و محبان ما اهل بیت را مشاهده میکند که از ورود بر حوض باز داشته شده اند ، میگرید و بر درگاه باریتعالی عرض میکند : پروردگارا ! شیعیان علی ! شیعیان علی! (را در یاب) فرمود: در این هنگام خداوند فرشته ای را به سوی آن حضرت می‌فرستد و میگوید : ای محمد چرا میگریی ؟ عرض میکند چگونه نگریم در حالی که گروهی از شیعیان بردارم علی بن ابی طالب علیهماالسلام را میبینم که به سوی دوزخ برده می‌شوند ، و از آمدن بر کنار حوض من منع شده اند فرمود : پس خداوند عزوجل میفرماید ای محمد! من آنان را به تو بخشیدم، و بخاطر تو از گناهانشان در گذشتم، و آنان را به تو و به فرزندانت که ولایتشان را پذیرفته بودند ملحق نمودم، و آنها را نیز در حزب و گروه تو قرارشان دادم ، و بر حوض تو واردشان ساختم، و شفاعت تورا درباره آنان پذیرفتم ، و تورا بدین کرامت گرامی داشتم. آنگاه امام باقر علیه السلام فرمودند: در آن روز هیچ کس نیست که مارا دوست داشته و ولایت مارا پذیرفته باشد ،مگر اینکه در حزب ما قرا ر میگیرد، و بر سر حوض کوثر بر ما وارد میشود 📜بحار الأنوار ج ۸، ص ۱۷
🔷ابن عباس گوید: در این میان که اهل بهشت در بهشت قرار گرفته‌اند، نوری مثل نور خورشید ببینند که بهشت از آن نور درخشان گشته 🔶 اهل بهشت گویند: پروردگارا تو در کتابت گفتى که: ﴿لا یَرَوْنَ فِیها شَمْساً﴾ [در آن [بهشت] آفتابی نبینند] 🔷 خداى تعالی ‏جبرئیل را نزد آنها فرستد و به ایشان گوید: این نه خورشید است و نه ماه بلکه حضرت على و فاطمه خندیدند و بهشت از نور خنده‏شان درخشان شد‏. 📜امالی صدوق ص ۳۳۳.
💠دست در دست مولا 🔹عَنِ ابْنِ نُبَاتَةَ، قَالَ: أَتَیْتُ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ عَلَیْهِ السَّلَامُ لِأُسَلِّمَ عَلَیْهِ فَجَلَسْتُ أَنْتَظِرُهُ، فَخَرَجَ إِلَیَّ فَقُمْتُ إِلَیْهِ فَسَلَّمْتُ عَلَیْهِ، فَضَرَبَ عَلَی کَفِّی ثُمَّ شَبَّکَ أَصَابِعَهُ فِی أَصَابِعِی ثُمَّ قَالَ: یَا أَصْبَغَ بْنَ نُبَاتَةَ! قُلْتُ: لَبَّیْکَ وَ سَعْدَیْکَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ. فَقَالَ: إِنَّ وَلِیَّنَا وَلِیُّ اللَّهِ. فَإِذَا مَاتَ وَلِیُّ اللَّهِ کَانَ مِنَ اللَّهِ بِالرَّفِیقِ الْأَعْلَی، وَ سَقَاهُ مِنْ نَهَرٍ أَبْرَدَ مِنَ الثَّلْجِ وَ أَحْلَی مِنَ الشَّهْدِ وَ أَلْیَنَ مِنَ الزُّبْدِ. فَقُلْتُ: بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی وَ إِنْ کَانَ مُذْنِباً فَقَالَ: نَعَمْ وَ إِنْ کَانَ مُذْنِباً، أَمَا تَقْرَأُ الْقُرْآنَ فَأُوْلئِکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِیماً یَا أَصْبَغُ إِنَّ وَلِیَّنَا لَوْ لَقِیَ اللَّهَ وَ عَلَیْهِ مِنَ الذُّنُوبِ مِثْلُ زَبَدِ الْبَحْرِ وَ مِثْلُ عَدَدِ الرَّمْلِ لَغَفَرَهَا اللَّهُ لَهُ إِنْ شَاءَ اللَّهُ تَعَالَی. 🔶 اصبغ بن نباته روایت می‌کند که نزد امیرالمؤمنین علیه السلام رفتم تا عرض سلام کنم. نشستم و در انتظارش ماندم، سپس نزد من آمد و من در برابرش برپا خواستم و سلام عرض کردم، سپس آن حضرت با دستش به دست من زد و انگشتانش را در انگشتان من قرار داد، و فرمود: ای اصبغ بن نباته! گفتم: لبَّیک و سَعدَیْک (بله بفرمایید در خدمتم)، ای امیر مؤمنان. ایشان گفتند: همانا دوستدار ما دوستدار خداست و هرگاه چنین فردی بمیرد، نزد خداوند می‌رود و او را از آب نهری سردتر از برف و شیرین تر از شهد و لطیف تر از روغن می‌نوشاند. عرض کردم: پدر و مادرم فدایت شوند، حتی اگر گناهکار باشد؟ ایشان جواب دادند: آری، حتی اگر گناهکار باشد، آیا این آیه را نخواندی «فَأُوْلَئِکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا» {پس خداوند بدیهایشان را به نیکیها تبدیل می‌کند، و خدا همواره آمرزنده مهربان است. } ای اصبغ همانا اگر که دوستدار ما خدا را دیدار کند در حالی که گناهانی به اندازه کف روی دریا و سنگریزه‌های بیابان دارد، خداوند آن را می‌بخشاید - إن شاء الله تعالی 📜 الاختصاص: ۶۰ 📜بحارالانوار ج۳۴ ص۲۸۰
🔷عَنْ رَجُلٍ عَنْ شِهَابٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ : سَأَلَنِي فَقَالَ يَا شِهَابُ كَمْ حَجَجْتَ مِنْ حِجَّةٍ - فَقُلْتُ تِسْعَةَ عَشَرَ حِجَّةً فَقَالَ لِي تَمِّمْهَا عِشْرِينَ حِجَّةً تُحْسَبْ لَكَ بِزِيَارَةِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ 🔶یکی از اصحاب امام صادق صلوات الله علیه گوید روزی حضرت از من پرسیدند: ای شهاب! چند مرتبه حج انجام داده‌ای؟ گفتم: نوزده بار. امام علیه ‌السلام فرمودند: آن را به بیست حج برسان تا ثوابش با یک بار زیارت امام حسین علیه ‌السلام برابر شود! 📜ثواب الأعمال ج 2، ص 92
🔹رسول خدا صلی الله علیه و آله: 💢وَلاَيَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ وَلاَيَةُ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ حُبُّهُ عِبَادَةُ اَللَّهِ وَ اِتِّبَاعُهُ فَرِيضَةٌ وَ أَوْلِيَاؤُهُ أَوْلِيَاءُ اَللَّهِ وَ أَعْدَاؤُهُ أَعْدَاءُ اَللَّهِ وَ حَرْبُهُ حَرْبُ اَللَّهِ وَ سِلْمُهُ سِلْمُ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ. ولايت على ابن ابى طالب (عليهما السّلام) ولايت خداست و محبت او عبادت خداست و متابعت او فريضه خداست و دوستان او دوستان خدايند و دشمنان او دشمنان خدايند و جنگ با او جنگ با خداست و صلح با او صلح با خداست. 📜بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۴۰، ص ۴
و لهذا روزی حضرت رسول‌خدا به جبرئیل امین فرمود یا اخی وحی را از کجا میگیری؟ عرض کرد: از وسایط وحی میکائیل و اسرافیل. فرمودند او از کجا می‌گیرد؟ عرض کرد از پس پرده حجاب فرمود این دفعه دست دراز کن و حجاب را پس کن تا چه میبینی عرض کرد فدایت شوم حدّ ما نیست این جسارت! آن حضرت فرمود به امر من بکن عرض کرد اطاعت میکنم بعد از آنکه پرده حجاب را بالا کرد دید مولانا الاعظم امیرالمؤمنین علی به عقب پرده حجاب واقف اند و وحی می‌فرمایند! پس کیفیت را خدمت آن حضرت عرض نمود و گفت من معرفت آن حضرت را به این حد و مرتبه نداشتم، این بزرگوار همان استاد اول ازلی من است که حق تعالی مرا دلالت به او فرمود.. 📚انهار جاریه شرح البیان ص۱۴
🔶عَنِ اَلصَّادِقِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ آبَائِهِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : أَتَانِي جَبْرَئِيلُ مِنْ قِبَلِ رَبِّي جَلَّ جَلاَلُهُ فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يُقْرِئُكَ اَلسَّلاَمَ وَ يَقُولُ لَكَ بَشِّرْ أَخَاكَ عَلِيّاً بِأَنِّي لاَ أُعَذِّبُ مَنْ تَوَلاَّهُ وَ لاَ أَرْحَمُ مَنْ عَادَاهُ . 🔹رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند جبرئیل خبر آورد مرا از خداوند متعال که حق تعالی شمارا سلام رسانده و میفرماید : ای محمد! بشارت ده برادرت علی را که من عذاب نمیکنم آنکس که اورا دوست بدارد و رحم نمیکنم بر آنکس که اورا دشمن بدارد . | 📜بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۳۹، ص ۲۹۷ |
🔻محبت و مودت امیرالمومنین در قرآن .. إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَـٰنُ وُدًّا ﴿سورة مريم ٩٦﴾ كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‌اند، به زودى [خداى‌] رحمان براى آنان محبتى قرار مى‌دهد. 🔶قال الامام الصادق صلوات الله علیه: وَلَايَةُ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ (صلوات الله علیه) هِيَ الْوُدُّ الَّذِي قَالَ اللَّه‏ 🔹امام صادق صلوات الله علیه: منظور از ودّ و محبت که خداوند فرموده است؛ همان ولایت امیرالمومنین (صلوات الله علیه) است. | 📜الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏1، ص: 431|
Untitled 33.mp3
9.21M
🔹قالَ الرِضا عَلَيهِ السَّلام: وَ اللَّهِ لَوْ عَرَفَ النَّاسُ فَضْلَ هَذَا الْیَوْمِ بِحَقِیقَتِهِ لَصَافَحَتْهُمُ الْمَلَائِکَهُ فِی کُلِّ یَوْمٍ عَشْرَ مَرَّاتٍ‏ وَ لَوْ لَا أَنِّی أَکْرَهُ التَّطْوِیلَ لَذَکَرْتُ مِنْ فَضْلِ هَذَا الْیَوْمِ وَ مَا أَعْطَى اللَّهُ فِیهِ مَنْ عَرَفَهُ مَا لَا یُحْصَى بِعَدَدٍ. 🔸به خدا سوگند اگر مردم فضیلت این روز [غدیر] را حقیقتاً می‌شناختند، به راستی که ملائکه روزی ده بار دست در دست ایشان می‌گذاشتند، و اگر نبود اکراهَم از طولانی شدن [سخن]، از [دیگر] فضائل این روز و آنچه خداوند عطا می‌کند به کسانی که آن را می‌شناسند، یاد می‌کردم آنقدر که به عدد شمرده نشود. 📚بحارالانوار ج۹۴ ص۱۱۸
🔻خطبه پیامبر صلی الله علیه و آله در بیان فضائل امیرالمؤمنین صلوات الله علیه .. 🔶إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْزَلَ عَلَيَّ اَلْقُرْآنَ وَ هُوَ اَلَّذِي مَنْ خَالَفَهُ ضَلَّ وَ مَنِ اِبْتَغَى عِلْمَهُ عِنْدَ غَيْرِ عَلِيٍّ هَلَكَ 🔹همانا خدای عزوجل قرآن را بر من نازل فرموده است و قرآن آن کتابی است که اگر کسی با او مخالفت کند گمراه می‌گردد، و آنکس که علم تفسیر و تعبیر قرآن را از غیر علی(علیه السلام) طلب نماید به هلاکت خواهد رسید. | 📚بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۳۸، ص ۹۴ |
🔶وَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی اللّه علیه وآله ‏ وَ مَنْ صَافَحَ مُحِبّاً لِعَلِيٍّ سلام اللّه علیه غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ أَدْخَلَهُ الْجَنَّةَ بِغَيْرِ حِسَاب‏. 🔷رسول خدا صلّی الله علیه و آله :  هر کس با محبّ امیرالمؤمنین علی سلام اللّه علیه دست دهد ، خداوند او را می آمرزد و بدون حساب به بهشت وارد می کند . 📜إرشاد القلوب إلى الصواب (للديلمي) ۲/۲۵۷
عبدالله بن شداد صحابی می گوید : آرزو دارم به من اجازه بدهند یک صبح تا ظهر ، فضائل علی علیه السلام بگویم سپس مرا اعدام کنند! 📜سیر اعلام النبلاء ج۳ ص۴۸۹
🔶عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: إِذَا كَانَ يَوْمُ اَلْقِيَامَةِ نَادَى مُنَادٍ مِنْ بُطْنَانِ اَلْعَرْشِ أَيْنَ خَلِيفَةُ اَللَّهِ فِي أَرْضِهِ فَيَقُومُ دَاوُدُ اَلنَّبِيُّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَيَأْتِي اَلنِّدَاءُ مِنْ قِبَلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَسْنَا إِيَّاكَ أَرَدْنَا وَ إِنْ كُنْتَ لِلَّهِ خَلِيفَةً ثُمَّ يُنَادِي ثَانِيَةً أَيْنَ خَلِيفَةُ اَللَّهِ فِي أَرْضِهِ فَيَقُومُ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَيَأْتِي اَلنِّدَاءُ مِنْ قِبَلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ يَا مَعْشَرَ اَلْخَلاَئِقِ هَذَا عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ خَلِيفَةُ اَللَّهِ فِي أَرْضِهِ وَ حُجَّتُهُ عَلَى عِبَادِهِ فَمَنْ تَعَلَّقَ بِحَبْلِهِ فِي دَارِ اَلدُّنْيَا فَلْيَتَعَلَّقْ بِحَبْلِهِ فِي هَذَا اَلْيَوْمِ يَسْتَضِيءُ بِنُورِهِ وَ لْيَتَّبِعْهُ إِلَى دَرَجَاتِ اَلْعُلَى مِنَ اَلْجِنَانِ قَالَ فَيَقُومُ أُنَاسٌ قَدْ تَعَلَّقُوا بِحَبْلِهِ فِي دَارِ اَلدُّنْيَا فَيَتَّبِعُونَهُ إِلَى اَلْجَنَّةِ ثُمَّ يَأْتِي اَلنِّدَاءُ مِنْ قِبَلِ اَللَّهِ جَلَّ جَلاَلُهُ أَلاَ مَنِ اِئْتَمَّ بِإِمَامٍ فِي دَارِ اَلدُّنْيَا فَلْيَتَّبِعْهُ إِلَى حَيْثُ يَذْهَبُ بِهِ فَحِينَئِذٍ يَتَبَرَّأُ اَلَّذِينَ اُتُّبِعُوا مِنَ اَلَّذِينَ اِتَّبَعُوا وَ رَأَوُا اَلْعَذٰابَ وَ تَقَطَّعَتْ بِهِمُ اَلْأَسْبٰابُ `وَ قٰالَ اَلَّذِينَ اِتَّبَعُوا لَوْ أَنَّ لَنٰا كَرَّةً فَنَتَبَرَّأَ مِنْهُمْ كَمٰا تَبَرَّؤُا مِنّٰا كَذٰلِكَ يُرِيهِمُ اَللّٰهُ أَعْمٰالَهُمْ حَسَرٰاتٍ عَلَيْهِمْ وَ مٰا هُمْ بِخٰارِجِينَ مِنَ اَلنّٰارِ 🔹امام صادق علیه‌السلام فرمودند: چون روز قیامت فرا رسد منادی از میان عرش ندا میدهد که : خلیفه خدا در زمین کجاست ؟ در این هنگام داوود پیامبر دعوت حق را لبیک میگوید و بر می‌خیزد. از ناحیه خداوند ندا داده می‌شود که ما تورا اراده نکردیم، هرچند تو نیز خلیفه خدا هستی. بار دیگر منادی ندا می‌دهد که کجاست خلیفه خداوند ؟ پس امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیهما السلام بر می‌خیزد. آنگاه از ناحیه خدای عزوجل ندا آید که ای مخلوقات من! این علی بن ابی طالب علیهماالسلام است ، خلیفه خدا در زمین ، و حجت او بر بندگانش ، هر کس در دنیا به ریسمان او چنگ زده ، هم اینک نیز به ریسمان او چنگ بزند و با او تا درجات والای بهشت برود. آنگاه گروهی از مردم که در دنیا به ریسمان آن حضرت چنگ زده بودند بر می‌خیزند و به حبل المتین او چنگ زده و به دنبال آن حضرت به بهشت می‌روند. سپس از جانب خداوند جل جلاله ندا می‌رسد: هان! هر کس در دنیا رهبر و امامی اختیار کردی و به دنبال پیشوایی به راه افتاده ، امروز نیز بدنبال او به هرجا که میخواهد او را برد، راه بیوفتد. اینجاست که پیشوایان گمراهی از پیروان خود بیزاری می‌جویند ، و عذاب را می‌بینند و اسباب سعادت از دسترس آنان دور می‌شود ، و در این هنگام پیروان آنها می‌گویند: ای کاش مارا بازگشتی بود به دنیا تا از آنان بیزاری میجستیم ، همانگونه که از ما بیزاری جستند. آری این چنین خداوند اعمال آنان را حسرت آنان قرار می‌دهد ، ولی آنان از آتش دوزخ رهایی نخواهند یافت و بیرون نخواهند آمد. 📜بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۸، ص ۱۰ /امالی (للمفید)/امالی(للطوسی)/بشارة المصطفی(صلی الله علیه و آله)/کشف الغمة/المحتضر/ارشادالقلوب/تأویل الایات/الفصول المهمة/البرهان/و..
4_5816946484129566341.mp3
9.08M
یا جوادالائمه(ع) ادرکنی
🔻فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام در حدیث حارث همدانی قسمت اول .. 🔶أَلاَ إِنِّي عَبْدُ اَللَّهِ وَ أَخُو رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ صِدِّيقُهُ اَلْأَكْبَرُ صَدَّقْتُهُ وَ آدَمُ بَيْنَ اَلرُّوحِ وَ اَلْجَسَدِ ثُمَّ إِنِّي صِدِّيقُهُ اَلْأَوَّلُ فِي أُمَّتِكُمْ حَقّاً فَنَحْنُ اَلْأَوَّلُونَ وَ نَحْنُ اَلْآخِرُونَ .. 🔹بدان که من بنده خدا ، و برادر رسول خدا صلی الله علیه و آله و بزرگترین تصدیق کننده آن حضرت هستم در حالی او را تصدیق نمودم که هنوز آدم میان جسد و روح بود سپس اولین تصدیق کننده حضرتش در این امت هستم بدان که اولین و آخرین این امت مائیم | 📜بشارة المصطفی لشیعة المرتضی ج ۱، ص ۴/امالی(مفید)ج۱ص۳ |