eitaa logo
نوروساینس و فلسفه ذهن
1.9هزار دنبال‌کننده
344 عکس
125 ویدیو
29 فایل
این کانال در راستای دانش افزایی شما در حوزه انسان شناسی نوین ایجاد شده است.... باشد که خداوند متعال و اهل بیت علیهم السلام در این مسیر دستمان را بگیرند.... ارتباط با مدیر کانال: @aialimadad_1400
مشاهده در ایتا
دانلود
همایش بین‌المللی «مغز من؛ خودآگاهی در روانشناسی برای ارتقاء توانمندی‌های فردی و اجتماعی» 🧠به بهانه‌ی آغاز «هفته جهانی آگاهی از مغز» ✅با همت «مرکز مشاوره‌ی دانشگاه تهران» و «آکادمی باشگاه مغز» 🖋ویژه‌ی روانشناسان، مشاوران، پزشکان، متخصصان علوم شناختی و سایر پژوهشگران و علاقه‌مندان مغز و شناخت تاریخ: یکشنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۰ ساعت: ۱۶:۰۰ الی ۱۹:۰۰ با امکان دریافت گواهینامه دو زبانه با قابلیت استعلام ✍🏻این همایش که در راستای شعار اصلی جهانی «ارتقای بهتر مغز و عملکرد‌های آن از طریق ترویج آموزش»، با هدف افزایش سرمایه‌های شناختی جامعه ایرانی برای ارتقای سطح آگاهی از مغز برگزار می‌شود به اهمیت شناخت کارکرد‌های اجرایی برای زندگی سالم و هوشمند در تمام ابعاد و رشد اجتماعی، شغلی و تحصیلی گروه‌های سنی مختلف می‌پردازد. جهت ثبت نام از طریق کلیک بر روی ،اینجا، یا لینک زیر اقدام کنید. https://b2n.ir/g13036 ❇️با حمایت «انجمن روانشناسی ایران»، «مرکز مشاوره‌ی دانشگاه صنعتی شریف» و «کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» لینک ورود به جلسه(نیم ساعت قبل از آغاز جلسه فعال است.): www.skyroom.online/ch/moshavereh99/b
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧠 : ✅تبین دیدگاه بنجامین لیبت ✅تحلیل حکمت متعالیه ارائه شده برای گروه فلسفه دین مجمع عالی حکمت اسلامی ارئه دهنده:‌ حمید محسنی ________________________ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
تبیین و نقد منشأ مغز اراده آزاد.pdf
3.39M
📝اسلایدهای بحث ✅تبین دیدگاه بنجامین لیبت ✅تحلیل حکمت متعالیه ارائه شده برای گروه فلسفه دین مجمع عالی حکمت اسلامی ارئه دهنده:‌ حمید محسنی ________________________ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
42.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخ برخی اندیشمندان غربی به آزمایش بنجامین لیبت ویلیام کریگ،‌فیلسوف تحلیلی: آزمایش لیبت نمی تواند منکر اراده آگاهانه نفس باشد. 🆔@meshkatnoor 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیم اوکانر: تبیین آزمایش بنجامین لیبت ارداه آزاد منشأ مغزی و فیزیکی دارد 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
معاونت پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم با همکاری گروه آموزشی فلسفه مضاف برگزار می کند: 👥 نشست علمی: 📋 «ماده و صورت در حکمت متعالیه» 👤 ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین علی امینی نژاد 👤 دبیر علمی: حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید امیر سخاوتیان 📆 زمان: سه شنبه 24 اسفندماه 1400 ساعت 13 الی 15 🏡 مکان: دانشگاه باقرالعلوم، طبقه دوم، سالن شهید سلیمانی 🌐 لینک شرکت در نشست http://dte.bz/res1 @ENOEnsani
هدایت شده از فلسفه ذهن
49.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥قطع کردن دو نیمکره برای درمان صرع، آغازی بر یکی از اکتشافات مهم درباره تقسیم‌پذیری کارکردها و دوئیت افکار و حتی شخصیت‌ یک فرد واحد بود. 🔥این اتفاق مهم - که در ویدیوی فوق توضیح داده شده - چالشی جدی پیش روی دیدگاه تجردانگار درباره انسان می‌گذارد؛ جوهر مجردی که بنا به تعریف بسیاری از نظریه‌پردازان ، ماهیتی بسیط و فاقد اجزاء دارد. 🔥این که - بدلیل قطع ارتباط دو نیمکره مغز - دست چپ شخص کاری انجام می‌دهد که او شفاها اظهار بی‌اطلاعی می‌کند، یا جهان‌بینی متضادی را در اظهار زبانی و سپس در اشاره یدی دارد، یا ...، بنوعی با بساطت روح مجرد که تمام قوا و کارکردهای ذهنی را بنحوی تجزیه‌ناپذیر در وحدت خود مندمج ساخته، در تعارض قرار می‌گیرد و تبیینی سازگار با این یافته‌ها را از اردوگاه طلب می‌کند. 🔥کما اینکه مورد دوقلوهای بهم چسبیده با مغزهای در هم آمیخته - که در ویدیوی فوق آمده - نیز بنحوی دیگر آموزه وحدت و بساطت نفس را با اشتراک و افتراق قوای ذهنی این دوقلوها به چالش می‌کشد. @PhilMind
هدایت شده از حکمت بالغه
✅ دیوید چالمرز و اندی کلارک فرضیه «ذهن‌توسعه یافته» را مطرح کرده‌اند. بنا به این نظریه، ذهن ما آدمیان از محدوده پوست و بدنمان فراتر می‌رود و گسترش می‌یابد. آنها ادعا می‌کنند که وقتی ما با ابزارهای دیجیتال کار می‌کنیم آنها بخشی از ذهن ما می‌شوند؛ یعنی با آن‌ها فرایندهای شناختی را انجام می‌دهیم. فرض کنید وارد یک فروشگاه می‌شویم و به فهرست خریدهایی که روی گوشی خودمان داریم نگاه می‌کنیم تا بیاد بیاریم که چه چیزهایی را باید بخریم. در این مورد فرایند ذهنی «به یاد آوردن خریدن چیزی» که فراموش کرده‌ایم؛ مانند نان، فرایندی است که فراتر از امور داخل سرما می‌رود. در واقع در این مورد این فرایند ترکیبی از بخشی طبیعی و بخشی دیجیتالی است؛ یعنی این فرایند فرآیندی «عصبی ـ دیجیتالی» است. اپلیکیشن های یادداشت‌برداری تلفن‌های همراه بخشی از فرایند یادآوری من است. @hekmatebalge
هدایت شده از حکمت بالغه
♦ چالمرز دیدگاه «ذهن توسعه‌یافته» را در مقدمه‌ای که بر کتاب کلارک نوشته با یک مثال توضیح می‌دهد. یک ماه پیش من یک موبایل آیفون خریده‌ام. این موبایل در این مدت برخی از کارهای محوری مغز مرا انجام داده است. این موبایل جای بخشی از حافظه‌ام را گرفته و برخی از شماره‌های تلفن و آدرس‌ها را ذخیره کرده است. این کارها پیش‌تر به عهدة مغز من بود.همچنین،از آن برای محاسبه (جمع و تفریق و غیره) استفاده می‌کنم. به کمک آن جدول‌هایی از مخارج و غیره تهیه می‌کنم و آنها را محاسبه می‌کنم. این موبایل منبع شگفت‌آوری است؛ با آن همیشه به گوگل دسترسی دارم تا برخی از اطلاعات موردنیاز برای حل نزاع‌ها را به دست بیاورم. من برخی از برنامه‌هایم را با آن طراحی می‌کنم. از تقویم آن استفاده می‌کنم تا تعیین کنم چه کارهایی را در ماه‌های آینده می‌توانم یا نمی‌توانم انجام دهم. من حتی گاهی خیال‌های باطلم را روی این گوشی انجام می‌دهم؛ از روی بیکاری با کلمات و تصاویر روی صفحة آن، وقتی تمرکز ندارم، بازی می‌کنم. 🔷کلارک ادعا می‌کند که این آیفون: اوّلاً، فرایند پردازش را، بی‌آن که از دستانم استفاده کنم، سریع‌تر می‌کند. ثانیاً، این موبایل از پیش بخشی از ذهن من بوده است. @hekmatebalge
هدایت شده از ذهن‌شناخت
💠 اختلاف نوعی انسان‌ها در بقاء 👇👇👇