-379707645_-1893956264.mp3
46.57M
روایتی متفاوت
از فعالیتهای علمی فرهنگی اجتماعی معاونت اول دولت
به روایت دکتر حامد ملک زاده معاون فرهنگی معاون اول
#حکمرانی_فرهنگی
ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
بانک_اطلاعاتی_مؤسسههای_سینمایی_ایران.pdf
6.12M
🔸بانک اطلاعاتی مؤسسههای سینمایی ایران
#اطلس_فرهنگی
ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
💠بانک جامع اطلاعات خیریه ها وسمن ها
🔸موسسات نیکوکاری و خیریه در سراسر کشور
جهت مشاهده کلیک نمائید
🔸موسسات خیریه و سازمانهای مردمنهاد ایران
جهت مشاهده کلیک نمائید
🔸بانک اطلاعاتی موسسات مردم نهاد
جهت مشاهده کلیک نمائید
#اطلس_فرهنگی
ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
کمیسیون فرهنگی مجلس3.pdf
1.11M
💢کمیسیون فرهنگی
♨️وظایف، اختیارات و اولویتهای پیشنهادی
#قسمت_چهارم
#نقد_سازمان_فرهنگی
#کمیسیون_فرهنگی_مجلس
ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
ارزیابی فرهنگی طرح های اقتصادی
🖋مجتبی فرهنگ
#قسمت_اول
●بخش مورد مغفول در ارزیابی های فرهنگی، ارزیابی فرهنگی طرح های اقتصادی است. نگاه ما در این باره بیشتر متمرکز بر ارزیابی فرهنگی طرح های فرهنگی بوده است و در ارزیابی طرح های اقتصادی با رویکرد اجتماعی، بیشتر نگاه بر روی ارزیابی های محیط زیستی منعطف بوده است.
●به تاکید مقام معظم رهبری در این راستا برنامه ملی نظام نامه پیوست فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است. آنچیزی که در این راستا مشاهده می شود ضعف و کمبود موسسات و شخصیت های متخصص در این راستا می باشد که بایستی برای آن چاره اندیشید.
●در قبل از اجرای طرح های اقتصادی نیازمندیم با شناسایی مولفه های مورد نیاز، اثرگذاری های طرح را قبل از اجرا برآورد کنیم؛ شاخص هایی همچون:
ظرافت های زبانی
سنت های مردمی
نقاط تحریک کننده مردم
نگرش های مردم منطقه
تبعات اجتماعی و فرهنگی
آنتروپولوژی مردم منطقه
واکنش های اجتماعی جامعه
اسطوره ها، آرزوها، و الگوهای مردمی
●مؤسسه بین المللی ارزیابی تأثیر، ارزیابی تأثیر اجتماعی را به این صورت تعریف مینماید:
«ارزیابی تأثیر اجتماعی شامل فرآیندهای تحلیل پایش و مدیریت پیامدهای خواسته و ناخواسته اجتماعی چه مثبت و چه منفی طرحهای مداخله خط مشی ها، طرحها، برنامه ها، پروژه ها و هرگونه فرآیند تغییر توسط این مداخله ها میباشد و هدف اصلی آن ایجاد محیط انسانی پایدارتر و برابر است».
●اهمیت این مطالعات تا آنجاست که حتی بانک جهانی برای اعطای تسهیلات مالی به کشورها جهت انجام طرحهای توسعه ای انجام پژوهشهای تحلیل و ارزیابی اجتماعی را ضروری معرفی نموده است.
●یک پژوهش ارزیابی تأثیر اجتماعی سعی دارد به سؤالاتی برای هر طرح و اقدام توسعه ای پاسخ دهد به عنوان مثال انواع تأثیرات (اولیه، ثانویه و انباشتی این طرح برای ذینفعان و مردم درگیر در این طرح کدام اند؟ این اقدام چه پیامدهای منفی در بردارد؟ کدامیک از آنها قابل اجتناب اند؟ آیا اجتماعی که این پیامدها بر آن تحمیل شده از وقوع آنها در اثر اجرای طرح مطلع بودهاند؟ آیا برای مواجهه با این تأثیرات آماده شده اند؟ آیا گزینه های دیگری نیز وجود داشت که پیامدهای کمتری در برداشته باشد؟ آیا این مردم در تصمیم گیری درباره این اقدام سهمی داشتند؟ چگونه می توانستند در این تصمیم گیریها دخیل شوند؟.
●برای ارزیابی این شاخص ها نیازمند تشکیل تیم تحلیلگر فرهنگی در دولایه می باشد:
لایه اول متخصصین میان رشته ای است که با سررشته داشتن از علوم جامعه شناسی، اقتصاد، مدیریت صنایع، روانشناسی شبکه از نظرات و نکات مطرح شود.
لایه دوم بازوان اقتصادی طرح می باشد که مدیران، برنامه ریزان، مجریان و افراد متاثر نظرات احتمالی خود را در این رابطه بیان می کنند
#اثرسنجی_فرهنگی
ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
🔻مراکز پیوست نگاری فرهنگی
🏷 پیوست نگاری افق
🏷 کتابشناسی پیوست نگاری
🏷 مقالات پیوست نگاری فرهنگی
🏷 بانک محققین پیوست نگاری فرهنگی
🏷 پژوهشکده سیاستگذاری شریف
🏷 کنگره بین المللی پیوست نگاری فرهنگی
🏷 قوانین و آیین نامه های مرتبط با پیوست نگاری
🔻مراکز ارزیابی تاثیرات اجتماعی
🏷 فصلنامه ارزیابی تاثیرات اجتماعی
🏷 مرکز علمی و تخصصی ارزیابی تاثیرات اجتماعی
🏷 ارزیابی تاثیرات اجتماعی جامعه شناسی ایران
#اطلس_فرهنگی
ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
بانک محققین پیوست فرهنگی.pdf
3.86M
📥بانک محققین متخصص پیوست فرهنگی
#اطلس_فرهنگی
ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
هدایت شده از کنشگری
20.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹سبد کنشگری حجاب
♨️حجاب، از میدان تا حاکمیت
⭕️سال ۱۴۰۳ دارای موقعیت مهمی برای مسئله حجاب در جمهوری اسلامی است.
⚠️ته نشینِ جنبش زن، زندگی، آزادی در حال اجتماعی سازی بی حجابی و گسترش آن هستند!
♻️این فتنه و غفلت را بایستی با حرکت های مردمی و حاکمیتی مهار کرد.
🔰مجموعه کنشگری با بررسی ۳۰۰۰ محتوا، سبد عملیاتی و تبیینی را در حوزه حجاب فراهم کرده است که کنشگران در این حوزه را از جهت محتوا و ایده بی نیاز میکند.
🔻برای استفاده از این سبد، دو اقدام را میتوانید انجام دهید:
الف) هشتگ #حجاب را در کانال دنبال کنید و حدود ۳۰۰ محتوای فاخر را مشاهده کنید.
ب) به اطلس بانوی انقلابی (کلیک کنید) مراجعه کنید و نظام موضوعات حجاب را از آنجا انتخاب کنید.
💠پیشنهادمون اینه که به تلگرام یا ایتا کانال کنشگری مراجعه کنید.
🌷کنشگر مسئله #حجاب باشید
🌿ˇˇ@Activism_ideasˇˇ🌿
هدایت شده از نوشته های مجتبی فرهنگ
🏷بسترهای مرسوم شبکه سازی
🖋مجتبی فرهنگ
●اتصال اشخاص و مجموعه ها به یکدیگر جهت هم افزایی از طریق مختلفی می توان به سرانجام رساند. در این بخش می خواهیم «گونه های مرسوم» شبکه سازی که به موفقیت ها و یا شکست هایی منجر شده است را مرور کنیم.
●رویدادها و جشنواره ها
از روش های مرسوم شبکه سازی مجموعه ها و اشخاص، برگزاری رویداد و یا جشنواره است. هرساله با فراخوان های سراسری توسط ارگان های مختلف، سعی می شود با برپایی غرفه و پاویون های متنوع، افراد به معرفی خود و ارتباط گیری بپردازند. اشخاصی که با ارائه محصولات و اقدامات خود در قالب کاتالوگ، بروشور، استند و کلی بخش های مختلف میخواهند با شناخت از یکدیگر به هم متصل شوند.مصلی تهران شاهد برگزاری چنین مراسم های زیادی می باشد که عموما توسط وزارت خانه مربوطه این برنامه ها انجام می شود. هنوز درباره اثرگذاری این گونه از اقدام، گزارشی منتشر نشده است!
●کافه ها
فضای طیف سیاسی اصلاح طلبان غالبا برای شبکه سازی افراد و بخش های مجموعه های خود با ایجاد زیرساخت های شهری در نقاط خوب شهری توانسته است لجنه هایی را برای دورهمی افراد فراهم کند. این روش برخلاف مدل قبلی در دسترس تر می باشد و برای متکفل کافه ها نیز دارای درآمدزایی های بالایی می باشد. عموم کافه ها در کشور دارای فضای روشنفکری و تا حدود قابل توجهی غیرهمسو می باشد فی المثل کافه های اطراف دانشگاه تهران براساس مشاهدات فقط دو مورد دارای فضای مذهبی می باشد!
●سامانه ها و پایگاه های مجازی
راحت ترین الگوی برای شبکه سازی، ایجاد اطلاعات و شناسنامه از اشخاص و مجموعه ها می باشد. ستادهایی که ملاحضات حفاظتی نداشته باشد با نشر این داده ها علاوه بر شفافیت اطلاعات، بدنبال شبکه سازی نیز می باشند. آنچه که معلوم است این روش شاید کم موثرترین روش برای شبکه سازی می باشد. تلاش هایی همچون «اپلکیشن هم افزا» ، «اطلس فرهنگی کشور» دارای تفاوت هایی با سایر کارهای موجود باشد.
●نهادهای دغدغه مند
بیش از نوزده مجموعه در کشور، دغدغه شبکه سازی را دارند. ان چیز که مشخص است غالب شبکه سازی هایی که توسط نهادهای موجود صورت گرفته است، به شکست منجر شده است!
علت این امر را بایستی در نبود روح اشتراک گذاری و اخوت ایمانی و نداشتن الگوی آزموده شده برای شبکه سازی باید یافت! البته در این بین این مجموعه ها توانسته اند به موفقیت هایی نائل شوند اما در مقایسه با نهادهای حاکمیتی موجود که به صورت رقابت های غیرسازنده، اقدامات جزیره ای انجام میدهند رو به جلو می باشند.
●راهیان استان
گاهی برای شناسایی بخش ها و لایه های شبکه، نیاز به سفرهای شناسایی از طریق پیش قراولی و ارتباط با نمایندگان استانی می باشد. حضور در استان ها و ارتباط گیری با مجموعه های هابِ مردمی جهت ارتباط چهره به چهره می تواند دایره شبکه سازی را افزایش دهد. مشقت های این نوع از سفرها برایم بسیار سخت بود اما برکات زیادی نیز برای فرد می تواند داشته باشد. تجربه مدرسه حرکت یک روش جهاد گونه از سفر چندماه در استان های کشور می باشد که باید به دوستان خدا قوت گفت.
●دورهمی ها
دعوت از دوستان و همکاران در یک میهمانی برای صرف پذیرایی و آشنا شدن با یکدیگر یکی از روش های شبکه سازی است. افطاری های اقای علی_اکبر یکی از گونه های شبکه سازی اشخاص است که مشاهده کردم. هر شخص با معرفی سه دقیقه از مجموعه خود و نیازهایی که دارد به هم متصل می شدند
●آنچه که در رشته قلم به میان گذاشته شد، شاید الگوی اثربخش شبکه سازی نباشد! اما در حال حاضر الگوهای شبکه سازی مرسوم کشوری، این روش ها می باشد.
#شبکه_سازی
#جبهه_سازی
ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ