eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 جمع بندی ویژگی نهادی بودن جبهه و شبکه 🔰نهاد، نهاده جبهه ساز 🔴در گام تضارب افکار و تعامل اندیشه ها و پس از مردم نگاری ، به" نهاد "به عنوان حلقه واسطه جریان رایج کشور و حاکمیت در تراز انقلاب اسلامی پرداخت. در میان آثار رسیده ، نهاد دارای ویژگی های زیر است: 🔸 یک: سازمانی نوین و طرح شده توسط معمار انقلاب اسلامی 🔹 دو: سازمانی ارگانیک با تکیه بر سازگاری مهندسی و مدیریت آن با فرهنگ و ارزش های جامعه 🔸 سه: ذات نهاد ، نشانگر تمایل جدی و عزم در ایجاد تغییر است. 🔹 چهار: نهاد،ساختاری پویا برای کنترل اجتماعی مبتنی بر نیازهای تازه است 🔸 پنج: نهاد، با تکیه بر ساخت اجتماعی ، برای مردم نقش های خلاق می آفریند. 🔹 شش: نهاد سازی ،فی نفسه با تکیه بر فرهنگ ممکن است. 🔸 هفت: حرکت و جریان سازی در مقابل نهاد، به دلیل صلابت، استواری و مقبولیت عمومی مشکل خواهد بود. 🔹 هشت: رستنگاه نهاد ، طبیعت جامعه است و نه دستوری 🔸 نه: اساسا در گردنه های تاریخی تغییر ، مردم خویش را در برپایی نهاها می یابند. به عبارت دیگر نهاد ، ظرف حضور پرشکوه ، اختیارمند و هدفمند مردمی است. 🔹 ده: ایجاد نهاد ،به معنی تغییر بنیادین کنش هاش بینشی حاکمیتی است. به عبارت دیگر نهادسازی برای تغییراتی کوچک (مانند تغییر در کنش ها) مطلوب نیست. 🔸 یازده: نهادسازی ، باورداشت کرامت انسانی در پناه حاکمیت خداوند و عبودیت در مقابل او است. با این تعریف،نهاد،معبد است. 🔹 دوازده: نهاد،انفجار اجتماعی بر خلاف مشی های فکری و کارکردی گذشته است. 🔸 سیزده: ایجاد نهاد،موازی سازمان های موجود می تواند و باید اصلاحگر آنان باشد. 🔹 چهارده: نهاد، اگر صرفا بازوی اجرایی حاکمیت باشد و نقش پر رنگ و موثر مردم در ایجاد و تداوم آن نادیده انگاشته شود، تنها یک سازمان است. 🔸 پانزده: ایجاد نهاد، یک تصمیم نخبگانی، جسورانه و اعتمادساز است. 🔹 شانزده: "نهاد ،مشارکت جدی مردم در کنش های حاکمیتی را ایجاد، تثبیت و تداوم می بخشد. 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
🖌 جمع بندی وِیژگی نهادی بودن جبهه و شبکه 🔻 نهاد ، نهاده جبهه ساز - قسمت(آخر) 🖌 در نهایت نبض حیات یک نهاد اینگونه است: 🔸 یک:موثر در بینش و کنش مردم 🔹 دو:جایگاه اسنادی در جامعه و بویژه در بحران های درونی و بیرونی اجتماعی 🔸 سه:ثبات در طول زمان 🔹 چهار: حفظ کارکردها 🔸 پنج:کادرساز 🔹 شش: بینش ساز 🔸 هفت:مهندسی مطلوب زمان برای مدیریت تغییرات با توجه به شتاب انقلاب اسلامی 🔹 هشت:پدیده سازی ، و نه صرفا پدیده نگاری 🔸 نه:امکان ابداع در حکمرانی سیال و غیر قابل پیش بینی ( با توجه به دشمن شناسی و دشمن پژوهی ) 🔹 ده:استوار سازی بینشی مردم با تکیه بر ارزش های دینی ، سنتی و حاکمیتی و ایجاد گروه و یا گروه های شاهد و چه زیبا است این بیان مبارک مقام معظم رهبری که: هیچ کس سپاه را خلق نکرد ،سپاه مثل یک چشمه جوشید. 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
📌کتاب نوشته خانم فاطمه میری اثری‌ست که با توجه به مسائل روز جامعه، سعی در نشان دادن فرهنگ ایرانی اسلامی دارد. 🔸معنویتی که گاه در قالب داستان کوتاه بیان شده، گاه در قالب یادداشت علمی. دراین میانه از ایران عزیز هم سخن به میان می‌آید؛ از داشته‌ها و یافته‌ها و میراث معنوی ایرانی. تمدنی که با ورود اسلام به شکوفایی رسید و سردمدار میدان تمدن اسلامی شد. 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
🔴 آغازگاه پژوهش به گمان بسياری از ارباب تحقيق، گاهی يک سوال، مسئله، مشکل، معضل، بيماری، رابطه بين چند متغير، سفارش يک مؤسسه، فراخوان خاص و حتی گاهی يک الهام يا شهود، می تواند آغاز یک تحقيق باشد و برای انجام تحقيق پيرامون آن، نياز به آشنايی با روش علمی داريم. طبق تعريف کرلينجر، «روش علمی، فرآيندی نظام يافته، کنترل شده، تجربی و انتقادی درباره پديده های طبيعی است که روابط احتمالی بين آنها، به وسيله نظريه و فرضيه، هدايت می شود». 🔺مراحل روش علمی 1️⃣ آغاز در مرحله آغازين، پژوهش گر با ملاحظه يک وضعيت غير قابل انتظار که برای او مبهم و يا ناآشنا جلوه می کند، برانگيخته می شود و با يک موقعيت نامعين، روبه رو می شود. 2️⃣ تمهيدات در اين مرحله، وقتی با فرآيند ورود به تحقيق آشنا شديم، بايد بدانيم كه ايجاد و ساخت يک موضوع، بسيار مهم است. شايد يکی از حساس ترين و مهم ترين بخش های پژوهش، جست وجو و ارائه موضوعات خوب، قابل فهم، قابل تحقيق و قابل تبديل به عناوين مناسب تحقيق باشد. 3️⃣ موضوع يابی پس از تشخيص ضرورت تحقيق، اولين مسئله ای که برای محقق وجود دارد، انتخاب موضوع تحقيق است. موضوع تحقيق، طرح يک مشکل است که محقق در جست وجوی يافتن پاسخ يا راه حل آن است. محقق نبايد به اميد اينکه موضوع خود را در اواسط کار مشخص کند، يک فعاليت پژوهشی را شروع کند. تجربه نشان داده که انتخاب موضوع، گرچه امری ساده به نظر می رسد، ولی برای دانشجويان تازه کار، امری دشوار است. عوامل مؤثر در انتخاب موضوع تحقيق، عبارتند از: ▫️کنجکاوی انسان ▫️نياز و ضرورت ▫️بضاعت علمی ▫️تجربه ▫️محدوديت ها در انتخاب موضوع تحقيق، باید معیارهای زیر را در نظر گرفت: 🔹نو و تازه باشد. 🔹اولويت داشته باشد. 🔹نه خيلی کلی باشد و نه خيلی جزئی. 🔹قابليت اجرا داشته باشد. 🔹محقق، بضاعت علمی آن را داشته باشد. 🔹پيش بينی مشکلات و محدوديت ها انجام شود. 🔹مختصر و گويا باشد. 🔹از بديهيات نباشد. موضوع تحقيق، بايد چنان نوشته شود که در آن، سؤالات زير به روشنی پاسخ داده شوند: 1️⃣ چه کسی؛ يعني پژوهش در مورد چه کسی و يا چه کسانی انجام می شود. 2️⃣ چه متغير و يا متغيرهايی؛ يعني پژوهش در مورد چه متغير يا متغيرهايی است و يا چه عواملی مورد تحقيق قرار می گيرند. 3️⃣ چگونه؛ يعني پژوهش چگونه انجام می گيرد؟ آيا ارتباط بين دو يا چند متغير تعيين می شود؟ 4️⃣ کجا؛ يعني پژوهش در چه محيطی انجام می گيرد؟ 5️⃣ چه وقت؛ يعني پژوهش در چه محدوده زمانی انجام می گيرد. 🔺مراحل تفصيلی تحقيق علمی بعد از انتخاب موضوع و ساخت عنوان مناسب و مطلوب و قابل مطالعه از آن، دوازده مرحله زير را به عنوان مراحل تفصيلی تحقيق يادآور می شوند: 🔸 انتخاب موضوع تحقيق 🔸 بيان مسئله 🔸 پيشينه تحقيق 🔸 بيان گزاره های مسئله (هدف/ فرضيه/ سؤال ها) 🔸 مشخص کردن متغيرها 🔸 تعيين ابزار مطالعه 🔸 مشخص کردن محدوده مطالعه (جامعه) و (نمونه مطالعه) 🔸 انتخاب روش تحقيق 🔸 جمع آوری اطلاعات 🔸 تنظيم و خلاصه کردن اطلاعات و داده ها 🔸 تحليل و نتيجه گيری 🔸 تدوين گزارش و ارائه يافته ها 🔺تمرين 🔹برای موضوعات زير، عناوين مناسب بسازيد: 🔹آگاهی انسان از علم تغذيه و سلامتی. 🔹اطلاعات انسان از پيشينه تاريخی و تحليل وقايع. 🔹ارتباط صنعت و کاهش بيکاری. 🔹ارتباط معنويت و شادزيستی انسان. 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
🔸حرکت هوشمندانه پژوهش در راستای ارتقای همه جانبه کشور 🔹 وضعیت پژوهش در دانشگاه های تهران 👉 yjc.news/00XZ2Z 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
baznamai-iran-va-eslam-dar-haliwod.pdf
4.18M
بازنمایی ایران و اسلام در هالیوود نویسنده: عبدالله بیچرانلو 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
15.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | حکومت قوی در آندلس چگونه شکست خورد؟ ⁉️ بانی جنگ‌های جهانی، زندان‌های مخوف، بمب اتم، حمله به عراق و افغانستان، دادگاه تفتیش عقاید و... مسلمانان اند یا مسیحیان؟ 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
🔰فیدیبو مسیر خود را به گونه‌ای ترسیم کرده است که در سال‌های آینده حداقل ۶۰ میلیون ایرانی کتابخوان شوند. مردم همیشه برای مطالعه و کتاب خواندن بهانه‌هایی می‌تراشند. لینک خبر👇👇👇 📌yun.ir/2thop2 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
🌀 محرومیت جامعه و دانشگاهی شدن حوزه 📝 نتیجه دوری حوزه از اعطای اجتهاد 🖋 هادی چیت ساز 🔸 تصور کنید، وزارت بهداشت سالانه ده‌ها و بلکه صدها متخصص و فوق متخصص در رشته‌های مختلف پزشکی، فارغ التحصیل داشته باشد. برای ارائه خدمات این افراد، باید مدرکی یا عنوانی برای ایشان تعریف شود تا مردم، متخصصان را از دکترهای عادی و عمومی بشناسند. ❗️فقط یک مشکل وجود دارد؛ اینکه ممکن است برخی از متخصصان، از این عنوان و مدرک سوء استفاده کنند، مثلا از مردم دستمزدهای سنگین بگیرند. هرچند شاید جمعیت سوءاستفاده‌کنندگان نسبت به کل جمعیت متخصصان، یک به ده هم نباشد؛ اما وزارت بهداشت دو گزینه پیش روی خود دارد: 1️⃣ یا به خاطر سوء استفاده‌های احتمالی برخی، کل جامعه را از معرفی متخصصان محروم کرده، مدرک معتبری اعطا نکند و متخصص و غیرمتخصص، همه با عنوان «دکتر» معرفی شوند. طبیعتا خیال وزارتخانه نسبت به ضررهای احتمالی هم راحت خواهد شد و به ظاهر مجالی برای حرف و حدیثی هم نخواهد ماند!! 2️⃣ یا متخصصان را معرفی کند و در عین حال نظارت دقیقی داشته باشد تا کمتر کسی به فکر سوء استفاده باشد. در عوض جامعه از نخبگان پزشکی استفاده می‌کند. 🔺 مثال بالا تشبیهی است برای وضعیت اعطای مدارک حوزه و معرفی فضلای حوزوی به جامعه. طبق قانون فعلی، با شروع سطح عالی، با دریافت مجوز تلبس، عنوان «حجت الاسلام» به طلاب اطلاق می‌شود. اما فرقی ندارد که این طلبه ملبس، پایه هفت حوزه باشد یا استاد درس خارج حوزه. همه با عنوان «حجت الاسلام» به جامعه معرفی می‌شوند و برای رده‌های مختلف علمیت طلبه‌ها و تعریف جایگاه ایشان، چیزی تعریف نشده است؛ جز مدارک بی هویت معادل دانشگاهی؛ که هیچ اصالت حوزوی ندارند. در صورتی که به غیر از مراجع و نظایر ایشان که عالمان درجه یک به حساب می‌آیند، فضلای قابل توجهی هستند که از عموم طلبه‌ها باسوادترند و مجتهد یا قریب الاجتهادند و باید ایشان را عالمان درجه دو دانست، و دیگر طلبه‌ها را درجه پایین‌تر تعریف کرد. 🔹 از سویی، به صرف احتمال سوء استفاده، اعطای مدرک اجتهاد به فضلا مرسوم نیست و تنها راه قانونی آن شرکت در آزمون خبرگان است که، هرچند سال برگزار می‌شود. گویا استفاده از عنوان مجتهد برای زیر ۶۰ سال، کاری غیراخلاقی و نشانه شهرت طلبی و فخرفروشی است. هرچند اصل این دغدغه درست است که نباید از عنوان «عالم دینی» سوء استفاده شود، اما طرف دیگر قضیه، جامعه‌ای است که تنها شاخصش مراجع و غیر مراجع است و در تشخیص عالمان درجه دو و سه دچار تحیر و سردرگمی است. 🔹 این تحلیل، از نگاه مردم و جامعه بود. نگاه از درون خود حوزه نیز نتیجه خوبی ندارد؛ چون روند فعلی سبب شده تا فضلای جوان و عالمان درجه دو حوزه، مشتاق به عنوان «دکتری» باشند تا بلکه میزان علمیت خودشان را با عناوین دانشگاهی به دیگران معرفی کنند. بنابراین رفته رفته هویت حوزوی کم‌رنگ‌تر شده و حوزه در دانشگاه، بیش از پیش هضم خواهد شد. ❓واقعا جای سؤال دارد، چرا با این همه هزینه‌ی حوزه و وقتی که خود طلبه می‌گذارد، فضلای متخصص، با عناوین اصیل به جامعه معرفی نمی‌شوند؟ درحالیکه معرفی فضلای حوزوی با عنوان ریشه‌دار حوزوی، هم افتخار برای حوزه است و هم نتیجه‌اش را مردم لمس می‌کنند. ✅ به نظر می‌رسد، راه حل قضیه، تدبیر، تربیت بهتر و نظارت بیشتر است؛ نه کنار کشیدن و چشم بستن بر واقعیت. حوزه در اعطای اجتهاد باید سختگیری عاقلانه و منطقی داشته باشد؛ نه اینکه از ترس عواقب آن، کلا صورت مسأله را پاک کند و گرفتار عواقب بی‌تدبیری و تبعات آن شود. 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
تعاریف و استانداردهای قالب های محتوایی.pdf
18.24M
✅ تعاریف و استانداردهای قالب های محتوایی 🔰این جزوه جهت تعریف انواع محتوا و قالب هر یک از محتوا ها به صورت استاندارد نوشته شده است. 📝 محتوای متنی و انواع آن 📷محتوای تصویری و انواع آن 🎥محتوای صوت و فیلم و انواع آن 💻محتوای نرم افزاری 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
resaleyi-nashenakhte.pdf
227.5K
🌀 شیوه‌های نفوذ استعمار انگلیس در سرزمین‌های اسلامی 📝 رساله «انگلیس در مستعمرات» 🖋 آیت الله العظمی سید صدرالدین صدر ✅ رساله‌ای که فرا روی خوانندگان گرامی قرار دارد رساله کوچک و کم‌نظیر، بلکه بی‌نظیری از آیت‌الله العظمی سید صدرالدین صدر در شیوه‌های نفوذ استعمار انگلیس در سرزمین‌های اسلامی است. 🔹 این رساله در شهر نجف اشرف نوشته شده و در هفته‌نامه فارسی زبان شمس که به مدیریت سید حسن شمس در اسلامبول منتشر می‌شد، به تاریخ ۶ صفر ۱۳۲۹ ق (۱۶ بهمن ۱۲۸۹ ش) در شماره ۱۰، سال سوم آن نشریه انتشار یافته است. 🔹 ۱۹ ربیع الثانی سالروز رحلت آیت‌الله العظمی ((سیدصدرالدین صدر))، پدر امام موسی صدر است 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
fidibo-annual-report-1399.pdf
3.22M
با توجه به تنوع موضوعی و تمرکز بر تامین جدیدترین، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین عناوین در سال ۱۳۹۹ آمار بازدید کاربران از سایت و اپلیکیشن‌های فیدیبو نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد ۵.۳ برابری را شاهد بوده است. در کنار این‌ها می‌توان به فراهم آوردن بستر ارائه کتاب‌های صوتی در فیدیبو اشاره کرد که طی دوسال اخیر تبدیل به یکی از محبوب‌ترین محتواهای ارائه شده در این پلتفرم شده است. همچنین در سال ۹۹ امکان استفاده بیشتر کاربران خارج از کشور، با بهره‌مندی از امکان خرید ارزی بیشتر از پیش فراهم شد. در ادامه نگاهی داریم به بخش‌هایی از گزارش سالانه فیدیبو در سال ۱۳۹۹ 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance