eitaa logo
مدرسه فقهی مدیریت اسلامی
992 دنبال‌کننده
901 عکس
9 ویدیو
2.3هزار فایل
کانال مدرسه فقهی مدیریت اسلامی تابع بنیاد فقهی مدیریت اسلامی-حوزه علمیه قم ارائه دروس خارج: فقه الادارة اصول فقه الادارة تفسیر مدیریتی قرآن کریم انعکاس اخبار کرسی‌های نظریه‌پردازی و رسالات اجتهادی وب سایت مدرسه: https://fiim.ir/feqhi-school/
مشاهده در ایتا
دانلود
توانمندسازی102.docx
41.3K
2شنبه 14/12/1402-23شعبان 1445 -4مارس 2024-درس102فقه توانمندسازی – توان تدبیر مدینه (سازمان) – انواع قدرت و مهار ت از منظر عرف خاص3 مساله :مهارت های نظم محور سازمانی باید به کارکنان آموزش داده شود. شرح مساله : معلوم شد از منظر عرف خاص سازمان و مدیریت مهارت به دونوع فیزیکی و استدلالی تنویع میشوند که به مهارت نظم ظاهری و ذهنی بر میگردد . بحث از توسعه این مهارت ها بود که راههای 8گانه ای پیش نهاد شده بود که عبارت بودند از: 1-ایجاد یک فضای کاری تمیز 2-شناسایی اهداف 3-ساختن فهرستی از کارها 4-اولویت بندی هر کار 5- وارد کردن وظایف در یک برنامه 6-سازماندهی مواد و اسناد خود برای افزایش بهره وری 7- دادن پاداش منظم به خود 8-حفظ تعادل کار و زندگی سالم موارد فوق در مهارت مدیریت زمان هم غالبا طرح میشوند نوعا به «خود» برمیگردند که همان «نفس» است و تدبیر نفس است نظم فراگیر در عین و ذهن در زمان و مکان و... در نفس و بیت و مدینه و سازمان ، د............
امروز درس حضوری است .
توانمندسازی 103 ..docx
25.3K
3شنبه15/12/1402-4شعبان 1445 -5مارس 2024-درس103فقه توانمندسازی – توان تدبیر مدینه (سازمان) – انواع قدرت و مهار ت از منظر عرف خاص4 مساله: باید دانش ها در فرآیند توانمندسازی به مهارت دانایی تبدیل شوند .(مهارت به کار گیری دانش ) شرح مساله:معلوم شد که از دید عرف خاص مهار تهای بر تر سازمانی اعم از استدلالی و فیزیکی اند که به تحلیل ما به نظم بر میگشت که قاعده ای فقهی مدیریتی است قاعده نظم . و معلوم شد که موقعیت اصلی نظم در تدبیر نفس است خاستگاه نظم در تدبیر نفس است از آنجاست که در تدبیر بیت و تدبیر مدینه هم امتداد مییابد و میروید و تجلی میکند . و گفته شده بود که تدبیر نفس حکمت محور است لذا سوال این شد که رابطه بین حکمت و نظم چیست؟ جواب این است که حکمت اساس نظم است بدون حکمت نظم امکان ندارد حکمت مقدماتی داشت که برشمرده شده بود در مبحث تدبیر نفس قبلا...........
سلام علیکم و رحمت الله
توانمندسازی 104.docx
26K
4شنبه16/12/1402-15شعبان 1445 -6مارس 2024-درس104فقه توانمندسازی – توان تدبیر مدینه (سازمان) – انواع قدرت و مهار ت از منظر عرف خاص5 مساله:مدیریت منابع انسانی حین استخدام باید نوع قدرت داوطلبان را تشخیص و در تصدی مناصب و مشاغل مورد ملاحظه قراردهد. شرح مساله:معلوم شد که قدرت، توانایی بالقوه است کما اینکه مهارت، توانایی بالفعل است . پس قدرت و مهارت هر دو توانایی اند و نظام توانمندسازی باید در افزایش هر دو برنامه داشته باشد .عرف خاص قدرت را به انواع شخصی و سازمانی تقسیم کرد که قدرت های زیر را زیر مجموعه خود دارند ..........
سلام علیکم و رحمت الله
آقایان زارع ،بساطی ،متحد ،آقابابایی ،صفی پور ،متفکریان ،نکویی وسعادتی به شکل حضوری شرکت داشتند .
تفسیر26.docx
25.7K
5شنبه 17/12/1402-26شعبان1445- 7مارس2024-تفسیر ترتیبی مدیریتی قرآن کریم سوره مائده آیات 57تا59-مدیریت رفتارسازمانی استهزاء و بازیچه گری (هجویات) يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الَّذِينَ اتَّخَذُوا دِينَكُمْ هُزُواً وَ لَعِباً مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَ الْكُفَّارَ أَوْلِياءَ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ (57) وَ إِذا نادَيْتُمْ إِلَى الصَّلاةِ اتَّخَذُوها هُزُواً وَ لَعِباً ذلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا يَعْقِلُونَ (58) قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ هَلْ تَنْقِمُونَ مِنَّا إِلاَّ أَنْ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ ما أُنْزِلَ إِلَيْنا وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلُ وَ أَنَّ أَكْثَرَكُمْ فاسِقُونَ (59) ‏ اى مردم مؤمن، اهل كتاب و كافرانى كه دين شما را مسخره و بازيچه قرار مى‏دهند بدوستى نگيريد و اگر ايمان داريد، از خدا بترسيد هنگامى كه نداى نماز مى‏دهيد، نماز را مسخره و بازى مى‏پندارند، زيرا آنان مردمى بى عقل هستند. بگو: اى اهل كتاب، آيا ما را بخاطر اينكه به خدا و قرآن و كتب آسمانى پيشين ايمان آورده‏ايم و بخاطر اينكه بيشتر شما فاسق هستيد، مورد انكار قرار مى‏دهيد؟! تفسیر مدیریتی مدیریت رفتار استهزایی نسبت به اصول و ارزشهای سازمانی دو مرحله دارد : 1-مرحله پیشگیری : یعنی اهل ایمان را از گرایش به مستهزیین پرهیز دهیم با خطابات صحیح، نرم و ناصحانه و جذاب و توام با استدلال و ریشه یابی استهزاءات به دین و نماز و مقدسات 2- مرحله درمان : خطاب به استهزاء کنندگان که یک جبهه متشکل از کفر و نفاق و شرک هستند به این که علت بیماری رفتاری شما .........
تفسیر 26.MP3
26.33M
] ✍️5شنبه 17/12/1402-26شعبان1445- 7مارس2024-تفسیر ترتیبی مدیریتی قرآن کریم سوره مائده آیات 57تا59-مدیریت رفتارسازمانی استهزاء و بازیچه گری (هجویات) يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الَّذِينَ اتَّخَذُوا دِينَكُمْ هُزُواً وَ لَعِباً مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَ الْكُفَّارَ أَوْلِياءَ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ (57) وَ إِذا نادَيْتُمْ إِلَى الصَّلاةِ اتَّخَذُوها هُزُواً وَ لَعِباً ذلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا يَعْقِلُونَ (58) قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ هَلْ تَنْقِمُونَ مِنَّا إِلاَّ أَنْ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ ما أُنْزِلَ إِلَيْنا وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلُ وَ أَنَّ أَكْثَرَكُمْ فاسِقُونَ (59) ‏ اى مردم مؤمن، اهل كتاب و كافرانى كه دين شما را مسخره و بازيچه قرار مى‏دهند بدوستى نگيريد و اگر ايمان داريد، از خدا بترسيد هنگامى كه نداى نماز مى‏دهيد، نماز را مسخره و بازى مى‏پندارند، زيرا آنان مردمى بى عقل هستند. بگو: اى اهل كتاب، آيا ما را بخاطر اينكه به خدا و قرآن و كتب آسمانى پيشين ايمان آورده‏ايم و بخاطر اينكه بيشتر شما فاسق هستيد، مورد انكار قرار مى‏دهيد؟! تفسیر مدیریتی مدیریت رفتار استهزایی نسبت به اصول و ارزشهای سازمانی دو مرحله دارد : 1-مرحله پیشگیری : یعنی اهل ایمان را از گرایش به مستهزیین پرهیز دهیم با خطابات صحیح، نرم و ناصحانه و جذاب و توام با استدلال و ریشه یابی استهزاءات به دین و نماز و مقدسات 2- مرحله درمان : خطاب به استهزاء کنندگان که یک جبهه متشکل از کفر و نفاق و این که علت بیماری رفتاری شما ......... @qavam