eitaa logo
دیدبان هنر و رسانه
67 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
195 ویدیو
45 فایل
*دیدبانی هنر و رسانه با بیشتر خواندن و تمرکز بر دانسته‌های مفید* ✅ ارتباط با ما: @Arab1393 ✅اینستاگرام: https://www.instagram.com/didban_art_media
مشاهده در ایتا
دانلود
1⃣4⃣4⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
🎞 🎥 🎞 🎥 🎞 ✨بار دیگر مردی که دوست می‌داشتیم✨ 📹کارگردان: محمد حسن یادگاری 🖊نویسنده: محمد حسن یادگاری 🗓 محصول: ایران؛ 1399 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔻 💠 نادر ابراهیمی نویسنده معاصر ایرانی بود که علاوه بر هنر نویسندگی در زمینه فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی و دیگر شاخه‌های هنری و رسانه‌ای به فعالیت پرداخته است. 🌹هنرمندی که نسبت به وقایع پیرامونی خود و آنچه در جامعه‌اش در حال روی دادن بوده، بی توجه نبوده است و هنر خویش را در راه رسیدن به چشم انداز مورد نظر و تحقق آرمان‌هایی که در نظر داشته، به کار گرفته است. 💬 مستند «بار دیگر مردی که دوست می‌داشتیم» به بررسی زندگی و وجوه شخصیتی و هنری ایشان می‌پردازد. ⬅️ در این مستند نادر ابراهیمی از زاویه نگاه کسانی که با ایشان سابقه آشنایی و یا همکاری داشتند، روایت می‌شود. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
2⃣7⃣6⃣ ✨جدول کلمات متقاطع✨ سینما، سینماست، نه جدول کلمات متقاطع یا چیستان و پازل. چرا باید فیلمی ساخت که مثل معمّا کلید داشته باشد و اگر کسی آن کلید را پیدا نکرد و یا بروشوری همراه فیلم نباشد که معانی سمبُل‌ها را برای تماشاگر بیان کند، پشت درهای بسته فیلم بماند؟ 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔺مخاطرات جامعه دیجیتالی ۲🔺 💢 یک استراتژیست باید از جامعه خود در برابر رفتن بی‌محابا به سمت پدیده‌های تکنولوژیک مراقبت کند. ⬅️ لازمه این امر مطلع بودن از شرایط روز و تغییرات پیش رو و اقتضائات آن است. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
1⃣4⃣5⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
👀 🔮 👀 🔮 👀 🔮 👀 ✨ مرد چوبی✨ Stick Man 🗓 کارگردان: جروین جسپارد - دانیل اسنادون ♻ شرکت تولید کننده: Magic Light Pictures 🔸محصول: انگلیس، 1394 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔻🔻 💬 انیمیشن «مرد چوبی» یک انیمیشن ساده و روان است که داستان یک تکه چوب را روایت می‌کند. ⬅️ این تکه چوب از درختی که محل زندگی‌اش است دور می‌شود و خط تعلیق انیمیشن بازگشت دوباره او به همان درخت است، اما در این مسیر اتفاقاتی رخ می‌دهد. ✅ ایده خلاقانه این انیمیشن متفاوت دیدن و کاربرد متفاوت قائل شدن برای یک پدیده است که سازندگان انیمیشن با محوریت قرار دادن یک تکه چوب آن را به نمایش در آورده‌اند. انیمیشن 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
2⃣7⃣7⃣ ✨ جبهه ادبیات ✨ امروزه ایران و ایرانیان در متن یک جنگ سیاسی- فرهنگی قرار دارند و تمام موجودیت ما در گرو این جنگ است. این جنگ جبهه‌های مختلفی دارد؛ یکی از این جبهه‌ها ادبیات است. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
1⃣4⃣ ⬇️ بررسی تولیدات انیمیشنی سال های اخیر در چین! ⬇️ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
🔻 از کالای چینی تا انیمیشن چینی! 🔻 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media ⬇️🔸⬇️🔸⬇️🔸⬇️
🔻از کالای چینی تا انیمیشن چینی!🔻 🔸صنعت و هنر انیمیشن‌سازی چین از سال‌ها پیش فعالیت خود را شروع کرده است، اما در دهه اخیر و مخصوصاً چند سال گذشته، شاهد رشد آن در عرصه داخلی و بین المللی بوده‌ایم. ⬅️ رشدی که سینمای چین را در رقابت با شرکت‌های انیمیشن‌سازی آمریکایی در جایگاه قابل قبولی قرار می‌دهد. 🔹 تا سال‌ها انیمیشن‌های ژاپنی و آمریکایی و شخصیت‌های این آثار، در میان چینی‌ها محبوبیت داشتند. ⬅️ انیمیشن‌های بسیاری هم با مشارکت چین و آمریکا ساخته شد که معروف‌ترینشان، انیمیشن «پاندای کونگ‌فوکار» بود. 💢 اما این حوزه نیاز به تحول داشت. ❇️ دولت چین تصمیم گرفت تا موانعی را که بر سر راه شکوفایی انیمیشن‌سازی وجود دارد از سر راه بردارد. ⬅️ در این زمینه تلاش‌هایی صورت گرفت از جمله این که پخش انیمیشن‌های خارجی در ساعاتی از روز ممنوع شد و هنرمندان داخلی موظف شدند با بودجه‌ای که در اختیارشان قرار گرفته بود، برای آن ساعت‌های خالی، انیمیشن داخلی تولید کنند. ☑️ این روند ادامه پیدا کرد تا هنرمندان چینی توانستند آثار قابل قبولی در حوزه انیمیشن ارائه دهند؛ 💠 به طوری در سال 1398 انیمیشن «نژا» توانست با شکست انیمیشن آمریکایی و خوش ساخت «زوتوپیا» که عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ چین را در اختیار داشت، جایگاه پرفروش‌ترین انیمیشن چینی و نیز نهمین فیلم پر فروش جهان را از آن خود کند. 💢 این امر در سال 1399 با انیمیشن خوش ساخت «جیانگ زیا- افسانه آسمانی» تکرار شد و این انیمیشن که از متن فرهنگ اسطوره‌ای و تاریخی چین استخراج شده است، توانست در میان ده فیلم پر فروش دنیا قرار بگیرد. ☑️ این در حالی بود که رتبه اول و دوم جدول پرفروش‌های دنیا نیز به فیلم‌های چینی «هشتصد» و «مردم من، میهن من» اختصاص یافت. ⬅️ به هر حال با رشد اقتصادی‌ای که چین در طی این سال‌ها داشته است و توانسته به یکی از قدرت‌های اقتصادی دنیا تبدیل شود، دور از انتظار نیست که برای کسب سایر وجوه قدرت چون قدرت رسانه‌ای تلاش نماید. 💠 بنابراین با عنایت به این که چین از ظرفیت فرهنگی، تاریخی و تمدنی دیرینه‌تری به نسبت غرب برخوردار است و نیز گستره مخاطبان چینی با توجه به نسبت جمعیتی آنان در دنیا و ارائه مفاهیم فرهنگی، اعتقادی و اسطوره‌ای مشترکی که امکان همراه کردن کشورهای آسیای شرقی را فراهم می‌کند و نیز به پشتوانه تکنولوژی بالای ساخت انیمیشن، فیلم و سایر حوزه‌های رسانه‌ای، شاید در سال‌های نه چندان دور، شاهد جا به جایی قطب‌های سینمایی در دنیا باشیم. ⚠️ در انتها ذکر این نکته لازم است که قصد ما تأیید محتوای تولید شده در این انیمیشن‌ها نیست. ⭕️ چرا که مفاهیمی مانند تناسخ، خلط ثنویت توحیدی و متضاد و مسائلی این چنینی، که از پیام‌های پر تکرار این دست آثار است، در تقابل با باورهای مخاطب مسلمان ایرانی قرار دارد، که صحبت از آن مجالی دیگر را طلب می‌کند؛ ⚠️ اما در این جا بحث بر سر استفاده از قدرت و ظرفیت انیمیشن برای رسیدن به قدرت رسانه‌ای است. 💢 انیمیشن‌های چینی مانند میمون شاه، نژا، مار سفید، جیانگ زیا، تولد دوباره نژا و... انیمیشن‌های خوش ساخت، جذاب و گیرایی هستند که با بهره‌گیری از جلوه‌های بصری، مفاهیم بومی و نیز اسطوره‌ها و افسانه‌های فولکلور چینی را به جهان عرضه می‌کنند و مفاهیم مورد قبول خود را با زبان هنر، جهانی‌سازی می‌کنند و جایگاه یک کشور و یک ملت را در آینده جهان ترسیم می‌کنند. ⬅️⬅️ امری که کار ویژه هنر، هنرمند و رسانه‌های هنری است. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
2⃣7⃣8⃣ ✨قتل و احیای معنوی و عقلانی✨ قتل روحانی از قتل جسمانی مهم‌تر است. قتل عقلانی و معنوی، زشت‌تر و کثیف‌تر از قتل جسمانی است. قتل روحانی و عقلانی کجا اتفاق می‌افتد؟ در سالن سینما، در کتابخانه، وقتی رمان فاسد می‌خواند، در کلاس درس که مزخرفات تحویل می‌دهد. پس روزی هزار قتل مرتکب می‌شویم و نمی‌فهمیم. قبرستان قربانیان این قتل عام‌ها، کل جامعه است با مرده‌هایی عمودی و متحرّک که کسی متوجه قتل نمی‌شود. قتل و احیای معنوی و عقلانی در صحنه هنر است که اتفاق می‌افتد، در تئاتر، سینما، نقاشی، رمان، معماری، گرافیک و... به دست معلم و هنرمند، این قتل‌ها و احیاها صورت می‌گیرد. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
1⃣4⃣6⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
📚📖📚📖📚📖📚📖📚 ✨کریستوفر نولان؛ هزارتوی روابط✨ 🖌 نویسندگان: دیوید بوردول- کریستین تامپسن 🔸 مترجم: احسان چادگانی 📚 انتشارات: بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔻 🔸«کریستوفر نولان»، کارگردان فیلم‌هایی چون بی‌خوابی، یادآوری، حیثیت، تلقین و تنت است که با آثارش توانسته جایگاه خاصی را میان سایر کارگردانان هالیوودی برای خود ایجاد نماید. ⬅️ البته «نولان» موافقان و مخالفانی دارد که یا به تعریف از کارهای او می‌پردازند و یا آثار او را جزء نسخه‌های ضعیف سینما می‌دانند. ✅ به هر حال بررسی آثار او یکی از راه‌های آشنایی با نظرات و شیوه‌های فیلم‌سازی‌اش است. 💬 نویسندگان کتاب «کریستوفر نولان؛ هزارتوی روابط» با تمرکز بر تحلیل آثار «نولان»، در پی پاسخ به این پرسش هستند که فیلم‌های او توانسته به چه عنصری در تاریخ سینمای هنری و استدیویی آمریکا دست یابد. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
📌📌📌📌📌📌 ✂️ نولان به گنجینه امکانات بالقوه در روایت، چیزهایی افزوده است. موفقیت‌هایی دو گانه او، هم در ذهن‌گرایی و هم در روایت غیر خطی، حتی در لوگوی شرکت خود او یعنی «سینکاپی» به خوبی نشان داده شده است. این نام مشتق شده از سینکاپ به معنای بی‌هوش شدن است. در لوگویی که بر صفحه ظاهر می‌شود، کلمه سینکاپی از درون یک هزارتوی سیاه و سفید بیرون می‌آید و ظاهر می‌شود و همان هزارتوی روابط را که تولستوی آن را ماهیت هنر می‌دانست، نشان می‌دهد. چنین شکلی برای پیرنگ فیلم‌های نولان نماد مناسبی است؛ پیرنگ‌هایی که لایه‎های زمانی مختلف را به شیوه‌های زیگزاگ و نامعمول درون یکدیگر قرار می‌دهد. 📖 صفحه ۱۰۲ 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
2⃣7⃣9⃣ ✨بینش مذهبی در هنر✨ بینش‌های مذهبی در هنر عبارت است از شناخت هنر و بهره‌برداری از نبوغ‌های هنر در هدف معقول و تکاملی حیات که رو به ابدیّت و ورود در پیشگاه آفریننده نبوغ‌های هنری و واقعیّت‌ها دارد. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
3⃣9⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰