هدایت شده از فروشگاه کانال استاد مشهدی
عقیق سلیمانی قلبی شکل
▪️جهت تهیه به شناسه @OstadMashhadi پیام بدهید
هدایت شده از فروشگاه کانال استاد مشهدی
👆 سوره حجرات
سوره مبارکه حجرات در منزل جهت حصار منزل از ورود شیاطین و اجنه و دفع نحوست و جن زدگی و آزار همزاد نصب میشود
▪️جهت تهیه به شناسه @OstadMashhadi پیام بدهید
هدایت شده از فروشگاه کانال استاد مشهدی
👆 سوره مبارکه جاثیه
✍🏼 هرکس سوره جاثیه را نوشته همراه بدارد در خواب و بیداری در امان باشد از هر شر و اگر شب زیر سر قرار دهد از طوایف جن در امان ماند.
از جمله دیگر آثار این سوره میتوان به بستن دهان مخالفان و بدگویان اشاره کرد
جهت تهیه سوره مبارکه جاثیه(نوشته شده طبق اداب و مورد تایید استاد مشهدی) به شناسه @OstadMashhadi پیام دهید
هدایت شده از فروشگاه کانال استاد مشهدی
حرز یمانی 👆
#آموزش
♨️ وقتی راه چاره ای برایمان نمیگذارند جز...
📝 حرز یمانی
حرز یمانی از دعاهای سریع الجابه است که توسط پیامبر(صلی الله علیه و آله) به امیرالمؤمنین(صلوات الله و سلامه علیه) بنا به درخواست مردی از اهالی یمن (جهت جهت پیروزی علیه دشمنی که هیچ راه چاره ای برای مقابله با رفتارهای زشت و ناپسند او برایش نمانده بود) تعلیم داده است.
این حرز یکی از دعای سیفی مشهور برای نابود کردن دشمن نظیر شمشیر است و مشتمل بر « اسم اعظم» میباشد.
📌 خواص دنیوی آن شامل : رسیدن به مراد و آرزوهای خود، رهایی از درماندگی و گشایش کار، آزاد شدن از زندان، شفای مریض، بچه دار شدن، سلامتی در سفر، پیروزی بر دشمنان، ایمنی از ستم حاکمان و...
📌 خواص اخروی این دعا یمانی شامل : مرگ با ایمان، گرفتن جان او با حالتی زیبا توسط عزرائیل، جواب دادن به سوالات نکیر و منکر پس از مرگ، کسب هزار درجه در بهشت، نورانیت در روز آخرت، قرار گرفتن در تحت عرش الهی، سنگینی عمل در ترازوی حساب، عبور سریع از پل صراط، تقدم بر دیدن پیامبر و ....
📱جهت تهیه حرز یمانی(مورد تایید استاد مشهدی) صرفا به شناسه @OstadMashhadi پیام بدهید
#مهم: «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ»
یعنی هیچ نیرو و توانى جز از سوى خداوند بلندمرتبه و بزرگ نیست...
یعنی اثرگذاری و نتیجه فقط دست خدای متعال است و اینها همه وسیله هستند...
هدایت شده از آزادنامه
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️نتوانستید خود را تا مرتبه مولا علی(ع) بالا ببرید، لذا او را تا مرتبه خود پایین میکشید...
▪️بازی قدرت در صفحه سیاست با مهره قدسیّت چنان سرگرمتان کرده که نه میفهمید خلیفة الرسول کیست و نه میدانید منظور از نائب امام زمان چیست... نه میفهمید ولیالله کیست و نه میدانید فرق ولایت عارفان با ولایت حاکمان در چیست... نه میفهمید چه میگویید و نه میدانید با این گفتهها، چه بر سر ایمان مردمان میآورید...
▪️حکومت علی(ع) ولایی نبود و شما بودید؟!! خاک بر دهان شما...
@Dr_AlirezaAzad
هدایت شده از آزادنامه
سخنان آقای مسعود عالی در شب تاسوعا ۱۴۰۳ درباره: "ولایی نبودن حکومت حضرت علی(ع) و ولایی بودن حکومت در جمهوری اسلامی ایران" و نقدهای آن:
سخنان آقای عالی:
https://tabnak.ir/fa/news/1248342
نقد آقای محسن قنبریان:
https://t.me/m_ghanbarian/5425
نقد آقای سید جواد ورعی:
https://t.me/seyyedjavadvaraei/1365
نقد آقای ناظم زاده قمی:
https://t.me/velayategharib/1168
نقد آقای علیرضا آزاد:
https://t.me/Dr_AlirezaAzad/1188
نقد آقای حسینی قائم مقامی:
https://t.me/jamarannews/380756
نقد آقای هادی سروش:
https://t.me/soroushmarefat/5031
نقد آقای فاضل میبدی:
https://t.me/Eslahatnews/135751
نقد روزنامه جمهوری اسلامی:
https://www.entekhab.ir/003Mjn
پاسخ آقای عالی به منتقدان:
http://mshrgh.ir/1624974
(فهرست در حال تکمیل است.)
@Dr_AlirezaAzad
هدایت شده از آزادنامه
🟡 شُرطةُ الخَمیس، زندهاند.
✍ دکتر علیرضا آزاد
🔹 جناب آقای عالی در شب تاسوعای حسینی، مطالبی گفتند. در واکنش به آن، برخی از روی غیرت دینی و با هدف صیانت از کیان علوی نقدهایی منتشر کردند. ایشان نیز توضیحاتی در پاسخ به منتقدان بیان نمودند. اصل سخنان و فهرست نقدهای صاحبنظران را پیشتر در کانال آزادنامه منتشر کردم.
🔹 جان کلام و مدعای ایشان این بود که مردم آن دوران، امام علی(ع) را نه بهعنوان ولی خدا بلکه به عنوان خلیفه چهارم پذیرفتند پس حکومت ایشان ولایی نبود اما در این دوران، یک ولیالله حکومت میکند و مردم نیز او را بهعنوان ولیّ خدا پذیرفتهاند و لذا جمهوری اسلامی ایران، نخستین حکومت ولایی تاریخ است.
🔹 مسأله اصلی ایشان و منتقدان، ابهام در "تعریف حکومت ولایی" است. از اینرو، در ادامه ضمن برشمردن پارهای از تعاریف، سخنان ایشان را نقد مینمایم و پذیرای نقد دیگران بر سخن خود نیز هستم.
▪️تعریف ۱: حکومتی ولایی است که خداوند حاکم آن را برگزیده باشد.
▫️نقد: در این فرض، حکومت علی(ع) ولایی بود و پس از آن، حکومت ولایی حتی در زمان ما شکل نگرفت. مگر آنکه قائل باشیم بنابر نظریه کشف، خبرگان رهبری، نه انتصاب و نه انتخاب بلکه کشف میکنند که خداوند ولایت خود را در چه کسی قرار داده است.
▪️تعریف ۲: حکومتی ولایی است که ولیالله (به معنای عام = مؤمنی باتقوا یا بنده خوب خدا)، حاکم آن باشد.
▫️نقد: در این فرض، هم حکومت علوی ولایی بود و هم بعد از حکومت علوی، حاکمان زیادی آمدند که اغلب عدو الله بودند اما اندکی نیز احتمالاً مؤمن و باتقوا یا بنده نسبتاً خوب خدا بودند و مشمول تعریف عام ولیالله و حکومت ولایی میشدند و لذا جمهوری اسلامی، نخستین حکومت ولایی نخواهد بود. علاوه اینکه چنین تعریف سطحی و عامیانهای از حکومت ولایی، نه تمجید بلکه توهین به حاکمان امروزی و در تعارض با نظریه ولایت فقیه است.
▪️تعریف ۳: حکومتی ولایی است که ولیالله (به معنای خاص = مقربترین انسان در درگاه خداوند) که ولایت باطنی و عرفانی دارد، حاکم باشد.
▫️نقد: امام خمینی با آن تسلطی که بر عرفان اسلامی داشتند، در تبیین نظریه ولایت فقیه، هر چند ولایت فقیه را همان ولایت رسول الله میدانستند اما هرگز ولایت باطنی و یا انسان کامل و یا ولیالله بودن (بهمعنای خاص) را شرط ولی فقیه بودن، نکردند. هیچکدام از امامین انقلاب درباره خود نیز هرگز چنین ادعایی را مطرح ننمودند و خود را ولیالله به معنای خاص، یعنی مقربترین انسان در درگاه الهی معرفی نکردند و حتی در مواردی، مخالفت شدید خود را با طرح چنین مطالبی، بیان داشتند. در قانون اساسی نیز احراز شروطی مثل فقیه، شجاع، مدیر، مدبر، عادل و باتقوا بودن، برای ولی فقیه آمده است اما هوشمندانه، پسوند "تر" و "ترین" آورده نشده است. زیرا مثلاً شجاعت، قابل احراز و اثبات است اما شجاعتر یا شجاعترینِ امّت بودن، احرازپذیر و اثباتپذیر نیست؛ چه رسد به ولیاللهِ مطلق بودن و ولایتِ باطنی داشتن.
▪️تعریف ۴: حکومتی ولایی است که مردم، با حاکم بهعنوان ولیالله (به معنای عام یا خاص) بیعت کنند.
▫️نقد: در این فرض مردم بعد از پیامبر حاکمان را خلیفةالرسول میدانستند و شؤون ولایی و حاکمیتی پیامبر را برای کسی که درست یا غلط، جانشین رسول خدا قلمدادش میکردند، اعم از خلفای راشدین و سایرین، ثابت میدانستند. بخش قابل توجهی از مردم این زمان نیز ولی فقیه را نائب امام زمان(عج) در امور حِسبه یا فراتر از حِسبه میدانند. از بیان شباهت و تفاوت دایره معنایی خلیفه (جانشین) و نائب (نماینده) میگذرم. به هر حال، بنا بر فرض این تعریف، حکومت ولایی حتی قبل از حکومت علوی، وجود داشت.
▪️تعریف ۵: حکومت ولایی حکومتی است که هم حاکم ولیالله باشد و هم مردم به این عنوان او را بشناسند و به این خاطر، حکومت او را بپذیرند.
▫️نقد: احتمالاً منظور آن خطیب، همین تعریف از حکومت ولایی بود اما ایراد آنجاست که ایشان معلوم نکرد منظورش ولیالله به معنای عام است یا خاص. اما با توضیحات بعدی وی معلوم میشود که منظورش ولیالله مطلق به معنای خاص است. زیرا در ادامه میافزاید: «فقیهترین، شجاعترین، مدبرترین، باتقواترین فرد امّت در رأس قرار گرفته است. بعدش دیگر، خودِ معصوم است، بعدش خودِ ولیالله اعظم است.» لذا همان مواردی که در نقد تعریف سوم از حکومت ولایی برشمردم، به این تعریف نیز وارد است. علاوه بر آن، جای این سؤالات باقی است:
- این تعریفِ، بهمعنای ولایی بودنِ حکومت است یا ولایی بودنِ مردم؟
- با ولیالله دانستن حاکم از سوی چند درصد مردم، ولایی بودنِ حکومت یا مردم، محقق میشود؟
- آیا آماری از میزان ولایتمداری یا ولایتپذیری مردم در آن زمان و این زمان وجود دارد؟
- سنجه تشخیص ولایتمداران چیست؟
@Dr_AlirezaAzad
ادامه در 👇
هدایت شده از آزادنامه
ادامه از 👆
▪️تعریف ۶: حکومتی ولایی است که عدهای از خواص صاحب صلاحیت و تشخیص، حاکم را ولیالله یا نظام حاکم را ولایی بدانند.
▫️نقد: بنا بر فرض این تعریف، هم در حکومت امام علی(ع) و هم در جمهوری اسلامی، عدهای بودند و هستند که حاکم را ولیالله و حکومت را ولایی (به هر یک از تعاریفِ پیشگفته) بدانند و باز هم مدعای سخنران محترم درباره نخستین حکومت ولایی تاریخ اثبات نمیشود.
▪️تعریف ۷: حکومت ولایی حکومتی است که مهمترین حکم خدا یعنی ولایت فقیهان (دیندارانِ دینشناسان) در آن محقق شده باشد.
▫️نقد: بر فرض این تعریف، چنین امری هم در دوره امام علی(ع) و هم در دوران کنونی برقرار شده است و مدعای ایشان مجدداً باطل میشود.
▪️تعریف ۸: حکومت ولایی حکومتی است که ارکان حکومتی بر اساس ولایت الهی در آن نهادینه و اراده الهی در آن محقق شده باشد.
▫️نقد: بر فرض این تعریف، هیچگاه حکومت ولایی محقق نشده است. زیرا تحقق عدالت، مهمترین اراده اجتماعیِ خداوند است. در زمان امام علی(ع) با اینکه در کمتر از ۵ سال فقر ریشهکن و رفاه عمومی برقرار شد: "ما اصبح بالکوفه احد الا ناعما" اما علیرغم مبارزات بیامانی که با فساد و ناکارآمدی صورت گرفت، فساد بهطور کامل ریشهکن نشد. امروز اگر بخواهیم بنابراین تعریف، ولایی بودنِ حکومت را اثبات کنید، باید بتوانیم لااقل یک شهر و استانِ بدون فقر و یک اداره و وزارتخانهی بدون رشوه را نشان دهیم. آیا میتوانید؟
🔹 نتیجه
هیچیک از تعاریف احتمالی ۸گانه از حکومت ولایی، مدعای آقای مسعود عالی درباره ولایی نبودن حکومت امام علی(ع) و تشکیل حکومت ولایی برای نخستینبار در دوران معاصر، اثبات نمیشود. این عرایض به معنای نقد حکومت ولایی نیست بلکه به معنای رد مدعای ایشان درباره حکومت ولایی است.
🔹 سخنی برادرانه
🔸 آقای عالی!
رسالت ما حفظ و تبیین اسلام و پیادهسازی اراده الهی و در رأس همه آنها، عدالت و آزادگی در جامعه انسانی است. نظامهای سیاسی به اندازه قابلیت و موفقیتشان در تحقق این هدف، ارزشمندند و نه بیشتر. موافق نیستید؟
🔸 آقای عالی!
با خود بیندیشید که با بیان چنین مطالبی، آیا دورشدگان را به دامان جمهوری اسلامی برمیگردانید یا بالعکس، مُردّدان را از دامان اسلام و انقلاب و ایمان، دور و دورتر میکنید؟ آیا از فردای صحبتتان، اردوی جمهوری اسلامی فراختر شد یا عدهای از اردوی علوی گریختند؟
🔸 آقای عالی!
ممنونم که به سخن منتقدانتان توجه کردید، هر چند در پاسخ، دوباره بر مدعای اولتان با لحنی ملایمتر، پای فشردید. منتقدان سخنانتان را به نام، میشناسید. آنها نه مشتی غربزدهاند و نه عدهای درسنخوانده؛ اغلبشان استاد تفسیر قرآناند و نهجالبلاغه؛ نه ضد حکومت ولاییاند و نه بخشی از لشکر اموی و عباسی. اما رسالتشان را در جلوگیری از تحریف آموزههای دینی و صیانت از قداست علوی و معنای اصیل و راستین ولایت فقیه، میدانند. قدرشان را بدانید و خدا را به پاس حضورشان شکر گزارید.
🔸 آقای عالی!
از دامن زدن ناخواسته به دوگانه «یا عدالت یا ولایت» و تئوریزه کردن «ولایت منهای عدالت» بپرهیزید. همانطور که از دوگانه «یا حکومت یا ولایت» و «حکومت منهای ولایت» پرهیز میکنید.
🔸 آقای عالی!
در آغاز پاسخ به منتقدان، اشاره کردید که سخنانتان در محضر رهبری بود. از این سخن، تأیید ضمنی مطلب شما توسط ایشان، به مخاطبان القا میشود و هزینه نقدتان را بالا میبرد. ولایتمداری به آن است که خود را سپر رهبری کنید، نه که ایشان را سپر خود. سعی کنید آبروی رهبری باشید، نه که از آبروی ایشان برای خود مایه بگذارید.
🔸 آقای عالی!
ولیّ فقیه دوران ما با دینشناسی، هوشیاری و سخندانیِ خود، بارها از کیان علوی در برابر طاماتبافیِ غالیان حکومتی دفاع نمودند. از جمله در سال ۱۳۸۰ بیان کردند: «وقتی کسانی اسم مبارک امیرالمؤمنین(ع) را میآورند، بعد اسم ما را هم دنبالش میآورند، بنده تنم میلرزد... ما کجا و قنبرِ آنها کجا؟ ما کجا و آن غلام حبشىِ فداشده در کربلای امام حسین(ع) کجا؟ ما خاک پای آن غلام هم محسوب نمیشویم.» آیا رَواست اکنون شما در محضر چنین دینشناسِ آگاهی بگویید: «حکومت علوی، ولایی نبوده... و بعد از ایشان، ولیالله اعظم (امام زمان) است»؟! آیا خود ایشان راضی به طرح چنین مطالبی از جانب دوستان است؟ گمان نمیکنم. سبحان الله عما یصفون
🔸 آقای عالی!
با پروا و تقوای بیشتری درباره مولای متقیان سخن بگویید و بدانید شُرطةالخَمیس، زندهاند و قلمهایشان آماده دفاع از مولاست.
🔹 پینوشت:
🔸 اینجانب هنگام نگارش نقد پیشینام که دقایقی بعد از انتشار سخنان آقای عالی در فضای مجازی منتشر کردم، صرفاً به محتوای سخن ایشان توجه نمودم و از زمان و مکان و حاضران در آن جلسه اطلاعی نداشتم و پس از آگاهی، نقدم را ویرایش و اصلاح نمودم تا از ایجاد شائبههای ناخواسته، اجتناب شود.
@Dr_AlirezaAzad
May 11
May 11