eitaa logo
مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
1.3هزار دنبال‌کننده
728 عکس
90 ویدیو
130 فایل
🔸کانال رسمی مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران🔸 ✅ ادمین: @A_saboor_B @e_kashmar ✅ سایت: Einsadtehran.ir ✅ کانال: @EinSadTehran ✅ گروه: https://eitaa.com/joinchat/3777429536Ce0280570df
مشاهده در ایتا
دانلود
جمع حق، چه جمعی است؟.mp3
3.24M
۲ ✳️ جمعِ حق، چه جمعی است؟ 🎙 استاد علی صفایی حائری 🔹در جمع‌ها، وقتمان پُر می‌شوند یا خودمان؟ 🔸حاصلِ جمع‌های ما چه بوده است؟ 💠 ملزومات جمع ▫️بنیاد فکری ▪️ظرفیت روحی ▫️برنامه‌‌ریزی ▪️مسئولیت‌پذیری 🔸 در راه، از تنهایی نترس. 🔹 آمده‌ایم که آدم بشویم و آدم بسازیم. ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
✳️ مرگ نزدیک است و زندگی سرشار «در این روزهای کرونایی بیشتر به خود بیندیشیم که مرگ نزدیک است و زندگی سرشار: سرشار برای کسی که خود را از زمین کنده و به آسمان‌ها سَر می‌ساید، در نتیجه فرصت را کم می‌بیند و توشه را کمتر. دست خالی و راه طولانی! تا کجا؟ تا بی‌نهایت! چرا بی‌نهایت؟ چون انسان بی نهایت است. چه باید کرد؟ مأیوس شد؟ هرگز. باید عاشق شد. عاشقِ کی؟ آن کس که تو را آفرید. آفرید چون تو را دوست داشت و هستی را پای تو ریخت و همۀ هستی را مُسَخَّرِ تو کرد. تو را می‌خواهد تا به تو ببخشد و راهِ بی‌نهایت تو را روشن کند، حتی دروغ‌های من را می خرد تا من را از سوختن نجات دهد. چه خوب و چه زیبا! اگر دروغ من را می‌خرد، پس راست ما را چقدر خواهد خرید؟! پس چرا با او صادق نباشیم؟ که صدیق کسی است که قلب و زبان و عملش با هم هماهنگ باشد. ای پرورش‌دهندۀ هستی تو ما را در این ظلمتِ دنیا به خودمان واگذار نکن که جهنم چیزی نیست جز دور بودن از تو.» ✍ استاد عبدالمجید فلسفیان ☘ @EinSadTehran 🌐  Einsadtehran.ir
dcc_ca935eee8e2295e22a6c0ad208c3416c.mp3
5.12M
✳️ روایت‌خوانی [تُحَفُ العُقُول] 🎙 جناب آقای محسن رحیمی‌مقدم ▪️پنجشنبه، ۲۲آبان۱۳۹۹ ▫️ سخنانی کوتاه از امیرالمؤمنین علیه‌السلام 📚 تُحَف‌ُ الْعُقول، ص۳۶۰ [ناشر: آبانه] ☘ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
🗓 برنامۀ هفتگی مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران از ۲۴آبان۱۳۹۹ تا ۲۹آبان۱۳۹۹ ۱. مسئولیت و سازندگی https://join.skype.com/e5onNxF5giUL ۲. کامپیوتر https://join.skype.com/TBe2ML4PmvkD ۳. نحو عربی https://join.skype.com/bchd9ht9G5hu ۴. شرح کتاب نامه‌های بلوغ https://join.skype.com/dblQw9cqBcW2 ۵. روان‌شناسی https://join.skype.com/k2YhA84mcAmL ۶. کتاب‌خوانی https://join.skype.com/gnbAFzQhTzK8 ۷. تدبر در قرآن https://join.skype.com/aipuLIgUtCDQ ۸. روضه هفتگی https://join.skype.com/dLtgGNCu6bWE 🔹 کلاس حضوری: میدان انقلاب، خ ۱۲فروردین، ک نوروز، پ۱۰، ط۲. 💠 هماهنگی مشاوره‌های روان‌شناسی و حقوقی: خانم خالدیان ٠٩٢٢۶١٨۴٨٣٧ ☘ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
معرفی کتاب «اندیشه من»
مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
معرفی کتاب «اندیشه من»
۳ 📚 کتاب «اندیشه من» ✍️ استاد علی صفایی حائری ▪️انتشارات لیلةالقدر ▫️۸۱ صفحه ▪️«طرح مذهب اصیل» ▫️ نظام تربیتی و معرفتی ✳️ نویسنده، با اشاره به اینکه ۱. برای تشکیل «حکومت اسلامی»، باید هدف، نقشه و وسیلۀ رسیدن به هدف را از وحی گرفت؛ ۲. لازمه دستیابی به «جامعه و حکومت اسلامی»، سازندگی و تربیت نیرو است؛ ۳. روشِ سازندگی و تربیت نیرو را باید از وحی گرفت. مبحثِ «روش تربیتی اسلام» را مطرح می‌کند. در مبحثِ «روش تربیتی اسلام»، با تبیینِ ۱. نیازهای انسان؛ ۲. روشِ تأمین نیازهای انسان؛ ۳. ضرورتِ وجودِ قانون و رهبری و حکومت، برای بهزیستی در جامعۀ انسانی. مطرح می‌کند که بهزیستی در جامعۀ انسانی با غرائز و علم و تکنیک به دست نمی‌آید و فکر و سنجش هم در رابطۀ انسان با خودش، هستی و زندگی‌اش محدودیت دارد؛ از این‌رو «مذهب» را مطرح می‌کند. مذهب هم هنگامی که از سنجش و انتخاب و تفکر و تعقل جدا شود، سنگ راه می‌شود؛ به همین دلیل، باید با مذهبِ اصیل حرکت کرد که از توحید برخوردار است و این توحید جبهه دارد و این توحید درگیری با نفس و طاغوت دارد. به همین منظور، به سؤالاتی که دربارۀ مذهبِ اصیل مطرح شده‌ است، پاسخ می‌دهد. در پایانِ کتاب، با طرح پرسش‌های زیر، به «طرح کلی اسلام» می‌پردازند: ۱. دین چه دارد؟ ۲. دین با چه برنامه‌ای همراه است؟ 📗 گزیده‌ای از کتاب: «هر مذهب هنگامى كه از سنجش و انتخاب و تفكر و تعقل جدا شد، از شور و عشق و حركت جدا شده و نه تنها از حركت ايستاده كه از حركت بازداشته و خود، سنگِ راه گرديده است. و اين است كه از جامعه و زندگى روزمره كنار مى‌افتد.» ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
✳️ راه‌رفتن بیاموز، به دوش نکِش. ✍ استاد علی صفایی حائری @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
۳ 🍀 جرقه‌هاى زندگى «يك روز صبح با صداى استارت ماشينى از خواب بيدار شدم. استارت مداوم بود و جرقه‌ها زياد و مايع قابل احتراق؛ اما با اين وصف حركتى نبود و پيشرفتى نبود. من به ياد جرقه‌هايى افتادم كه در زندگى خودم مدام سر مى‌كشيدند. و به ياد استعدادهايى افتادم كه قابل سوختن بودند. و به ياد ركود و توقفى افتادم كه با اين همه جرقه و استعداد گريبان‌گيرم بوده است. در اين فكر رفتم كه ببينم نقص از كجاست كه شنيدم راننده مى‌گويد بايد هلش داد. هوا برداشته است. و همين جواب من بود. هنگامى كه هواها وجود مرا در بر مى‌گيرند و دلم را هوا بر مى‌دارد، ديگر جرقه‌ها برايم كارى نمى‌كنند و اگر مى‌خواهم به راه بيافتم بايد هلم بدهند و ضربه‌ام بزنند و راهم بيندازند تا آن همه استعداد راكد نماند.» 📚 آیه‌های سبز، ص۱۱ ✍ استاد علی صفایی حائری ☘ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
۵ 🍃 «راستی اگر درست موضع بگیریم، بازی‌های دشمن و نقشه‌های او قتلگاهِ خودِ اوست.» 📚 تطهیر با جاری قرآن، ج۲، ص۱۹۹ ✍ استاد علی صفایی حائری ☘ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
استاد_صفایی_به‌روایت_استاد_رنجبر.mp3
13M
۳ ❇️ همچو خورشید ▫️ زندگی را به خدا سپردن ▪️تعلق نداشتن به دنیا ▫️ می‌گفتند: نرو سراغِ آقای صفایی ▪️ضرورت قرآن ▫️تفسیرهای زیبای قرآن ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir
۳ ✅ نتیجه‌های چشم‌پوشی از اصول «انسانى كه مى‌يابد و به اصول مى‌رسد، او همراه دو عامل شكر و كفر است. اگر چشم‌پوشى كرد، به محروميت و در نتيجه به «ضعف» و تنگى و در نتيجه به «عذاب» و رنج مى‌رسد؛ چون رنج انسان از بى‌ظرفيتى او ريشه مى‌گيرد، نه از محروميت و نداريش. و هرچه درجۀ كفر بيشتر بشود، درجۀ رنج انسان زيادتر خواهد شد. ما به همان اندازه كه رنج مى‌بريم، به همان اندازه كافريم. و اين علامت روشنى است براى كسانى كه مى‌خواهند خودشان را نقد بزنند و از وضع خود با خبر باشند، «إِنَّ‌ الَّذِينَ‌ كَفَرُوا ... لَهُمْ‌ عَذابٌ‌ أَلِيمٌ‌». اگر مى‌بينى كه ابولهب‌ها به تدريج در شعله‌هاى عذاب فرو مى‌روند و بيشتر مى‌سوزند، به همين خاطر است، كه كفرِ بيشتر، محروميتِ بيشتر و ضعفِ بيشتر و رنجِ بيشتر و سوختنِ بيشتر را به دنبال مى‌آورد. «سَيَصْلى‌ ناراً ذاتَ‌ لَهَبٍ‌». و اين محروميت و ضعفِ روحى و رنج و درد از آثار خسارت انسان و چشم‌پوشى از قدر و جايگاه و آرمان عظيم انسان است.» 📚 تطهیر با جاری قرآن، ص۱۶۹ ✍️ استاد علی صفایی حائری ☘️ @EinSadTehran 🌐 Einsadtehran.ir