eitaa logo
پیروان امام خامنه ای 🇮🇷
2.1هزار دنبال‌کننده
24.5هزار عکس
15.8هزار ویدیو
13 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍁🍃 🍁🍃 🍁🍃 نعل اسب رو نماد خوش شانسی؟!!! استاد رائفی پور: یه سوال مگه امام حسین (ع) در گودال به شهادت نرسیدن،پس باید محل دفن حضرت هم همون گودال باشه.اونایی که رفتن کربلا میدونن بین محل گودال و ضریح مطهرفاصله هست.چرا؟ تو کربلا یه عده اومدن گفتند نه، براین پیکر باید اسب تاخته شه. این "باید"رو کی تعیین کرده بود؟ (نقش یهود در حادثه کربلا) تو گودال نمیشد اسب تاخت.پیکر مطهر رو از گودال بیرون کشیدند بردند یه محل صاف و هموار و ده اسب که بهشون نعل زده بودندبراین پیکر تاختند... واین چهل نعل اسب به عنوان تبرک از پای اسبها جدا میشه. بعدها که در دوره قاعونی بغداد میشه مرکز یهودیان، نواده های همین اشقیا این نعل اسبها رو با افتخار درخونه هاشون میزدند که ما از هموناییم اینا بعدها کوچ کردند به شبه جزیره ایبری در اسپانیا و همین سنت رو هم باخودشون بردندو نعل اسب رو کردند نمادخوش شانسی... حالا یه عده از مردم خودمونم نا اگاهانه نعل اسب رو به عنوان نماد خوش شانسی استفاده میکنند 🔹ایت الله جوادی آملی تبرک جستن به نعل اسب از موهومات بعد از حادثه کربلاست.به این جهت که این اسبها نعوذ بالله بر آدمهای خارج از دین تاختند پس با ارزش میباشند.چنانچه برخی فرق اسلامی دهه اول ماه محرم را جشن میگیرند و متاسفانه فرهنگ ناشایست نعل اسب به میان مردم ما هم رواج یافته. ابو ریحان بیرونی: ستم هایی که بر حسین بن علی کردنددر هیچ ملتی با بدترین افراد نکردند. او را با شمشیر ونیزه و سنگ باران از پای در اوردند سپس اسب بر بدنش تاختند... بعضی از این اسبها به مصر رسید.بعضی مردم این نعل اسبها را کندند و برای تبرک بر در خانه های خود نصب کردندواین عمل در میان مردم مصر سنتی شد که بعد از ان هر کسی بالای در خانه خود نعل اسب نصب میکرد... در تاریخ آمده : یزید (علیه لعنه) در عصر عاشورا بعد از به شهادت رساندن امام حسین (ع)و یارانش دستور داد اسب ها ( که نعل تازه شده بودند) را بر بدن شهدای کربلا تازاندند . یزیدیان این روز را روز برکت و پیروزی نام نهادند که در زیارت عاشورا هم به آن اشاره می شود (...یوم تبرکت بهی بن امیه و ....)و برای افتخار بر این پیروزی (قتل خاندان مطهر پیامبر )و رواج تفکر شیطانی خودنعل اسبهای خود را کندند و در سراسر شهر ها و کشورها گرداندند...شهر به شهر و کشور به کشور به نشانه ی پیروزی . در شامات در عراق در قسطنطنیه در روم در ایران و در سراسر جهان مدرن 1400 سال قبل... و این شد سبب آنکه در سرتاسر جهان از 1400 سال پیش تاکنون نعل اسب را نشانه ی برکت و شانس و پیروزی می دانند اين خرافه به اروپا هم رسيد شايد این اعتقاد از اسپانیا به اروپا رسیده (اندلس قدیم)به اندلسی ها هم از امویان این اعتقادرسیدهامویان به عنوان تبرک نعل اسب نگه میداشتن اما اروپایی ها چون معنی تبرک رونمی دونستن میگفتن شانس میاره حالا امویان این اعتقادو از کجا آورده بودن ؟ تو عاشورا بعداین که 10 تا اسب روی پیکر امام حسین (ع) تاختتند 40 تا نعل اسب ها رو به عنوان تبرک در آوردن و بین خودشون تقسیم کردناین نعل ها رو از خونه هاشون آویزون می کردنو بعد از مدتی به عنوان یک شی با ارزش به هم می فروختند ، تا اینکه تقلبی این نعلها هم اومد و کم کم آویزون بودن یه نعل تو خونه ها یه رسم شد. 👈 پخش این پیام .... 👈 یک شلیک فشنگ است ... 👈 به سوی جبهه دشمن در فضای مجازی. 🍃🌸🌺🍃🌹🍃🌺🌸🍃 @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آیات ۴۹ و ۵۰ سوره مائده 🌸 وَأَنْ احْكُم بَيْنَهُم بِمَآ أَنزَلَ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَآءَهُمْ وَاحْذَرْهُمْ أَن يَفْتِنُوكَ عَن بَعْضِ مَآ أَنزَلَ اللَّهُ إِلَيْكَ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَاعْلَمْ أَنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ أن يُصِيبَهُم بِبَعْضِ ذُنُوبِهِمْ وَإِنَّ كَثِيراً مِّنَ النَّاسِ لَفَاسِقُون (۴۹) أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ ۚ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْمًا لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ (۵۰) َ 🍀 ترجمه: و میان آنان بر طبق آنچه خداوند نازل كرده حكم كن، و از هوس هاى آنان پیروى نكن، و از آنان بر حذر باش از این كه تو را از برخى از آنچه خداوند بر تو نازل كرده منحرف سازند. پس اگر آنان روى‏ گرداندند، پس بدان كه خداوند مى‏ خواهد آنان را به خاطر بعضی از گناهانشان مجازات كند، بى شک بسیارى از مردم فاسقند (۴۹) پس آیا داوری جاهلیّت را می‌خواهند؟ و برای قومی كه یقین دارند، چه كسی در داوری بهتر از خدا است؟ (۵۰) 🌷 : داوری کن 🌷 : هوا و هوس هایشان 🌷 : از آنان بر حذر باش 🌷 : تو را منحرف سازند 🌷 : روی گردانند 🌷 : گناهانشان 🌷 : می خواهند 🔴 : این آیات همانند سایر آیات سوره مائده در مدینه نازل شده است. از ابن عباس نقل شده: جمعى از بزرگان توطئه كردند و گفتند: نزد محمد «صلّى اللّه عليه و آله» مى ‌رويم شايد بتوانيم او را از آيين خود منحرف سازيم، پس از اين، نزد «صلّى اللّه عليه و آله» آمدند و گفتند: ما دانشمندان و اشراف يهوديم و اگر ما از تو پيروى كنيم ساير يهوديان نيز به ما اقتدا مى ‌كنند ولى در ميان ما و جمعيّتى، نزاعى است اگر در اين نزاع به نفع ما داورى كنى ما به تو ايمان خواهيم آورد، «صلّى اللّه عليه و آله» قبول نکرد و از چنين قضاوتى كه عادلانه نبود خوددارى كرد و اين آيات نازل شد. 🌸 در اين آيات به پيامبر خود تأكيد مى‌ كند كه در ميان اهل یهود بر طبق حكم خداوند قضاوت کند و هرگز تسليم خواسته های نامشروع و هوس هاى یهود نشود که می فرماید: «وَ أَنِ احْكُمْ بَيْنَهُمْ بِما أَنْزَلَ اللّهُ وَ لا تَتَّبِعْ أَهْواءَهُمْ: و میان آنان بر طبق آنچه خداوند نازل کرده حکم کن، و از هوس های آنان پیروی نکن» سپس به «صلّى اللّه عليه و آله» هشدار مى‌ دهد « وَ احْذَرْهُمْ أَنْ يَفْتِنُوكَ عَنْ بَعْضِ ما أَنْزَلَ اللّهُ إِلَيْكَ: و از آنان بر حذر باش از این که تو را از برخی از آنچه خداوند بر تو نازل کرده منحرف سازند.» 🌸 و اگر اهل كتاب در برابر داورى عادلانه تو تسليم نشوند، بدان اين نشانه آن است كه ، آنها دامانشان را گرفته است و توفيق را از آنها سلب كرده است «فَإِنْ تَوَلَّوْا فَاعْلَمْ أَنَّما يُرِيدُ اللّهُ أَنْ يُصِيبَهُمْ بِبَعْضِ ذُنُوبِهِمْ: پس اگر آنان روی گرداندند، پس بدان که خداوند می خواهد آنان را به خاطر بعضی از گناهانشان مجازات کند.» و اگر آنها در راه باطل اين همه پافشارى مى ‌كنند، نگران نباش زيرا « وَ إِنَّ كَثِيراً مِنَ النّاسِ لَفاسِقُونَ : و بی شک بسیاری از مردم فاسقند » 🌸 آيا اين ها كه مدّعى پيروى از كتاب های آسمانى هستند انتظار دارند با احكام جاهلى و قضاوت هاى آميخته با انواع تبعيضات در ميان آنها داورى كنى؟ که می فرماید: «أَ فَحُكْمَ الْجاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ: پس آیا داوری را می خواهند؟ » در حالى كه هيچ داورى براى قومى كه اهل يقين هستند، بالاتر و بهتر از حكم خدا نيست «وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّهِ حُكْماً لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ : و برای قومی که یقین دارند، چه کسی در داوری بهتر از خدا است؟» 🔹 پيام های آیات ۴۹ و ۵۰ سوره مائده ✅ اساس و ، قانون خداست. ✅ علاوه بر مسلمانان، بر یهود و نصارا نیز ولایت دارد. ✅ در مسایل مهم و حیاتى، تكرار تذكّر ضرورى است. ✅ مراقب نفوذ فرهنگى باشیم. ✅ وقتى صلى الله علیه وآله باید از توطئه ‏هاى كفّار در بیم باشد، تكلیف دیگران روشن است. ✅ حتّى دست ‏برداشتن از بعضى احكام نشانه ‏ى پیروى از هوس هاى مردم است. ✅ روى‏ گردانى از داورى ، عامل سقوط و سبب عذاب الهى است. ✅ ریشه ‏ى اعراض كافران است، و گرنه در آیین الهى نقصى نیست. ✅ و انسان را به سوی فرهنگ جاهلیت می کشاند. ✅ زمان ، مخصوص یک دوران نیست، هر گاه که مردم از خدا جدا شوند، دوران جاهلیت است. 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴سخنگوی دولت: در فروش نفت رکورد زدیم 🔹هرگز میز مذاکرات را رها نخواهیم کرد اما دولت برای خنثی‌سازی تحریم‌ها اقداماتی انجام خواهد داد. 🔹در فروش نفت به اذعان رسانه‌های خارجی در این چند سال رکوردشکنی‌هایی صورت گرفته و منابع آن هم وارد کشور شده. @Emam_kh
‼️ استفاده مردان از طلا ‌ 🔷 استفاده مردان از زنجیر و انگشتر طلا و نیز ساعت مچی طلا اگرچه برای مدتی کوتاه (مانند لحظه عقد) باشد، حرام است؛ هرچند به قصد زینت نباشد و از دیگران هم مخفی کند و بنابر احتیاط واجب نماز نیز با آن باطل است. 📕 منبع: رساله نماز و روزه، مسأله ۹۰ @Emam_kh
🔻 شکنجه برای نماز 🔻 🌳 مشغول و راز و نیاز در پیشگاه خدا بودیم که نگهبان عراقی داخل اتاق شد و به یکی از افراد جمع ما تشر زد که نماز را قطع کند؛ ولی او هیچ توجهی نکرد و به نماز خود ادامه داد. 🍃 نگهبان عراقی که خشمگین شده بود، مهر را برداشت و بر سر او کوبید. آن رزمنده ی نمازگزار چیزی نگفت و به عبادت خود ادامه داد. نگهبان بعثی هم با کابل بر سر و پیکر آن اسیر مظلوم می زد تا این که او را خون آلود کرد. 🌳 او رفت و فرمانده شان را که سرهنگی بعثی بود، خبر کرد. سرهنگ آمد و به دستور او نمازگزار عزیز را بردند. سه روز بعد بدن خون آلود او را به داخل اتاق پرت کردند. 🍃 تمام بدنش کوفته شده بود. چند دندانش را شکسته بودند. از شدت کتک و شکنجه چهره اش تغییر کرده بود. فردای آن روز همه ی بچه های اردوگاه اعتراض کردند. 🌳 وقتی فرمانده ی بعثی آمد و دلیل اعتراض ما را پرسید، گفتیم: «ما مسلمانیم و نماز ستون دین ماست. باید هر کجا باشیم، نماز بخوانیم». سرهنگ بعثی سری تکان داد و بیرون رفت. 🍃 نگهبان ها هم فوراً اتاق را تفتیش کردند و مهرها و جانمازها را بردند و سه روز ما را بازداشت نمودند. آن سه روز همه ی بچه ها می کردند و نماز را به جماعت می خواندند. 📚 قصه ی نماز آزادگان، ص 76، خاطره ی حسن نوروزی. @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رمان قسمت صدوچهلودوم چی بهتر از این میتواند باشد؟!... عشق درد است از آن دردهاي خوش آیندي که راضی به هیچ مسکنی نخواهی شد وقتی بسراغت می آید... بالاخره روز عقد هم رسید... و خدا میداند چطور هدي و مینا اول صبح هماهنگ کرده بودند... و باالي سرم ظاهر شدند و مرا کت بسته تحویل ساحل دادندتا مرا با خودش ببرد... و من غر میزدم... - ولم کنید بابا... عروس یکی دیگستا... اما گوششان بدهکار نبود... نتیجه اش شد نه صبح توي ماشین عروس و داماد چرت زدن و باز هم خرمگس معرکه شدن... اما به نظر نمی آمد آنها هم از چنین وضعیتی ناراضی باشند... وقتی روي صندلی آرایشگاه نشستم هنوز خواب بودم... انگار ساحل داشت سفارشات مینا و هدي را به آرایشگر میداد... و انگار نه انگار داشتند راجع به پوشش من نظر میدادند... بی خیال نشستم... اما ساعتی که گذشت دیگر بی خیال نبودم و بدجور کالفه بودم... خسته شده بودم... بالاخره کار ساحل تمام شد... خنده ام گرفت... ساحل عروس بود و کارش زودتر از من تمام شده بود... با دیدنش دهانم از تعجب باز ماند... با آن لباس گلبهی و ابرو هاي هشتیه تمیز شده اش و آرایش دلبرش گمان کنم قلبی براي برادر بیچاره ام نگذارد... چشمکی زدم... - عالی شدي ساحل عالی... و اشک در چشمانم حلقه زد... از عروس شدن ساحلِ از خواهر نزدیکترم... که آرایشگر غر زد... - اي بابا گریه نباشه ها آرایشت خراب میشه... باالخره اجازه از جا بلند شدنم صادر شد... و به کمک آرایشگر لباسم را پوشیدم و جلوي آینه ایستادم... باورم نمی شد این من بودم با این موهاي فر و مواج اطرافم و رژ سرخم... موهایم که رنگ و لایت ملایمش دل خودم را برده بود... و پوست سفیدم که در لباس قرمز رنگ عجیب می درخشید... ساحل به بازویم زد... - کوفت نگیري از من خوشگل تر شدي چشمانم گرد شد... - مگه قراره امیرعباس تو این لباس منو ببینه... خودش را جمع و جور کرد... - نه بابا منم یه چی میگم... تو به چرت و پرت من توجه نکن... بیا بریم محسن زیر پاش علف سبز شد... از آرایشگاه بیرون آمدیم و دیدم نگاه مشتاق محسن که روي همسرش میگشت... لبخندي زدم و کنار ایستادم... تا مزاحم صحنه ي عاشقانه شان نباشم... خنده ام گرفته بود از محسنی که تا جایی که امکان داشت شنل ساحل را پایین کشید... محسن انقدر حساس بود و نمیدانستم؟!... بالاخره گلویی صاف کردم... سالم خان داداش... یه گوشه چشمی به ما بکنید بد نیستا... میخواي با تاکسی برم... محسن خندید... - این چه حرفیه آبجی خانم... بزن بریم که دیر شد... دست ساحل را گرفتم و کمکش کردم تا سوار شود... بیچاره انقدر شلنش پایین بود که جلویش را نمی توانست ببیند... سوار شدیم و به سمت تاالر رفتیم... سکوت کرده بودم و هر از گاهی نگاهی می انداختم... به نگاهاي عاشقانه اي که نثار هم میکردند... باالخره رسیدیم و من با سرعت هر چه تمام تر خودم را داخل سالن زنانه انداختم... خجالت میکشیدم کسی مرا با این همه آرایش ببیند... داخل رختکن مشغول آماده شدن بودم... چند نفري هم بودند همراهم که حاضر میشدند... چشمم افتاد به دختر عمه ساحل که همراه عمه اش آماده میشد... که او هم مرا دید... - عه محیا خانم خودتی؟!... به ماشاالا چقدر خوشگل شدي... خندید و ادامه داد... - وااالله هر روز خوشگل تر میشی هزار ماشااالله... من اگه شوهرم یه زن دیگه داشت دیونه میشدم ماشااالله به روحیت... بی حرف زل زدم به او وزبان تلخش که ادامه میداد... که صداي نگار متوقفش کرد... - اي بابا محیا اینجایی؟!... ادامه دارد... 💖 🧚‍♀●◐○❀
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى🤲 الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ، وَ حُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ، وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهید، صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلیائک 🌺امروز چهارشنبه روز زیارت امام رضا(علیه السلام) اگر توفیق زیارت از نزدیک امام هشتم (علیه السلام ) را نداریم از دور به ایشان عرض ارادت کنیم... 🌺چهارشنبه_های_امام_رضایی @Emam_kh
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح ( 1 ) 🔹 ویژگی های بهترین بندگان 💠 درود خدا بر امیرالمؤمنین فرمود: خوشا به حال كسی كه به ياد معاد باشد، برای حسابرسی قيامت كار كند، با قناعت زندگی كند و از خدا راضی باشد. 🔰 در حکمت ۴۴ نهج البلاغه مولی علی (علیه السلام) چهار صفت را موجب خوشبختی در دنیا و آخرت معرفی می‌کند که به ترتیب عبارتند از: ۱.ذکر المعاد ۲.عمل برای روز حساب ۳.قناعت از دنیا به مقدار کفاف ۴.رضایت از تقدیرات الهی ما درباره قناعت و رضایت از تقدیرات الهی به اندازه کافی در حکمت ۴۳ مطلب را بیان کردیم؛ لذا در حکمت ۴۴ فقط به بحث ذکر المعاد و عمل برای روز حساب اکتفا می‌کنیم. 🔸 ۱. ذکر المعاد : 🔻در بحث ذکر المعاد نکته اول توصیه های کلی حضرت به یاد معاد و لوازم و لواحق آن مثل قبر و مرگ و غیره هست. 🔵 مطلب اولی که در این باره برای شما عرض میکنم حکمت ۳۹۸ است؛ مولی در این حکمت می فرماید: «ضَعْ فَخْرَكَ وَ احْطُطْ كِبْرَكَ وَ اذْكُرْ قَبْرَكَ» ؛ " فخر فروشی خود را ترک کن، تکبر و خود بزرگ بینی را زمین بنداز و به یاد قبرت باش. " 🔻در خطبه ۹۹ می فرمایند: «أَلَا فَاذْكُرُوا هَاذِمَ اللَّذَّاتِ وَ مُنَغِّصَ الشَّهَوَاتِ وَ قَاطِعَ الْأُمْنِيَاتِ عِنْدَ الْمُسَاوَرَةِ لِلْأَعْمَالِ الْقَبِيحَةِ» ؛ " هنگامی که تصمیم و عزم و اراده نفس برای کار های زشت در شما شکل گرفت، یاد مرگ بکنید، که لذّت ها را منهدم می کند، شهوات را از بین می برد و آرزو ها را قطع می کند." 🔻در نامه ۳۱ هم خطاب به فرزند عزیزشان می نویسند: «أَكْثِرْ مِنْ ذِكْرِ الْمَوْتِ وَ ذِكْرِ مَا تَهْجُمُ عَلَيْهِ وَ تُفْضِي بَعْدَ الْمَوْتِ» ؛ " فراوان به ياد مرگ باش و به ياد آنچه که به سوی آن می روی و پس از مرگ در آن قرار می گيری." 🔻 و در خطبه ۱۸۸ هم می فرمایند: "شما را توصیه می‌کنم به یاد مرگ و کم کردن غفلت از یاد مرگ. " 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🙄راسته میخوان اینترنت رو ببندند؟! ✳️این داستان رو تا انتها ببینید تا از پشت پرده آگاه بشید. @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 دروغی که برملا شد !! چند ماه است که مسئولین بهداشتی با اعتماد به نفسی مثال زدنی از صبح تا شب در رسانه ها فریاد می زنند که اکثر فوتی های کرونا کسانی هستند که نزده اند. ملت بیچاره هم این آقایان را متخصص و متعهد می دانند و اظهاراتشان را بر مبنای آماری دقیق و صحیح به حساب می آورند. حالا اما سرپرست مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت رسما اعلام کرده که در این موضوع آماری ندارند!!! به همین سادگی !! آیا زمان آن نرسیده با کسانی که جامعه را به بازی گرفته و با اظهارات بی پایه و اساس سبب تشویش اذهان عمومی و ایجاد اضطراب و استرس در جامعه می شوند برخورد شود؟؟!! ✍"قاسم اکبری" @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❗️نباید دولت و نظام در برابر فضای مجازی بی‌غیرت باشد. 🔸مصوبه دیروز کمیسیون مشترک مجلس در مورد تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی به جهت برداشت عمومی و روایت سازی اجتماعی دچار تشویش است. چگونه می توان این روایت ها را به اصل و فرع ماجرا تبدیل کرد؟ اصل و فرع طرح صیانت چیست؟ 🔸آیا ‌کشور برای ایجاد محدودیت یا فیلترینگ قانون کم دارد؟ اگر پاسختان مثبت است به این سوال جواب دهید که چطور تا کنون فیلترینگ اعمال میشد؟ مگر توییتر یا تلگرام فیلتر نشد؟ شد، آنهم زمانی که صیانتی در کار نبود. تعریف چنین کارکردی برای طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی چندان آورده‌ای برای نظام و حاکمیت ندارد. 🔹اختیارات و ضوابطی که از قبل هم بود چنین امکانی را به حاکم می‌دهد که شیر فلکه اینترنت را کم و زیاد کند و هیچ نیازی به صیانت و حمایت نداشته باشد. اما ماجرای طرح صیانت به این سادگی نیست که بخواهیم حمل بر فیلترینگ یا محدود سازی‌اش کنیم. 🔸برداشت‌ها و روایت‌سازی‌ها از طرح صیانت مشوش است. این روایت‌سازی‌ها علاوه‌بر آنکه معمولا دقیق یا کامل نیست، مردم را هم دچار نگرانی می‌کند. 🔺به چند مورد از این روایت‌ها دقت کنید: ۱-این طرح باعث محدودیت گسترده اینترنت خواهد شد ۲-این طرح باعث فیلترینگ اینستاگرام و تلگرام و ... می‌شود ۳-این طرح با اینکه طرح خوبی است اما بدون اقناع‌سازی اجتماعی امکان عملیاتی شدن نخواهد داشت ۴-دعواهای حزبی و سیاسی طرح صیانت را از ساحت فنی و تخصصی خود دور کرده است ۵-این طرح حتی اگر در کمیسیون مشترک نهایی شود در صحن مجلس رای نمی‌آورد و حتی اگر در صحن مجلس رای بیاورد توسط شورای نگهبان رد می‌شود ۶-مصوبه کمیسیون مشترک بنا به نامه معاونت قوانین مجلس ابطال شد و ... ✍هر کدام از این روایت ها در محل خود اهمیت و جایگاه مهمی دارد اما دقت کنید که مجموع این روایت ها چه اثر مهمی در جامعه برجای می گذارد؛ عرض می کنم. 🔺دانشجویان علم سیاست اولین چیزی که می آموزند مفاهیمی همچون حاکمیت، حکومت و دولت و ... است. یکی از ویژگی هایی که اغلب عالمان علم سیاست به آن اذعان دارند تقسیم ناپذیری حاکمیت است. یعنی نمی شود حاکمیت در یک سرزمین را به دو نیم تقسیم کرد و در اختیار دو ساختار جداگانه قرار داد. اساسا چنین اتفاقی یعنی نقض حاکمیت. خب اکنون فضای مجازی بخشی از فضای زیست یک ملت به حساب می آید. آیا می شود حاکمیت در این سرزمین مجازی را به نظام و ساختاری دیگر سپرد؟ معلوم است که معنای این اتفاق نقض حاکمیت است؛ اساسا نقض عقلانیت است. 🔸قانون، ارزش، فرهنگ و ایستارهای سیاسی یک جامعه با مفهوم اعمال حاکمیت معنا پیدا می کنند و اگر اعمال حاکمیت را نقض کردیم دیگر هیچ محدودیتی برای هیچ حاکمیتی وجود نخواهد داشت. ✍ترجمه این حرفها در مصداق صیانت یک جمله است: نمی توان نخ حاکمیت فضای مجازی کشور را به خارج از کشور سپرد. اینکه دولت و نظام نظاره‌گر حضور و حاکمیت دیگران در جامعه خود باشد و هیچ نکند دقیقا مصداق عجز حاکمیتی و وابستگی است. نظام باید از ترک فعل دست بردارد. اما ملزوماتش چیست؟ 🔸تمام قاعده‌گذاری‌ها حتی سیاستگذاری تشویقی و تنبیهی، همه باید واجد عقلانیت باشند. از توجه به تک‌تک مفاد قانون تا نحوه مدیریت افکار عمومی تا ملاحظات و مناسبات اجرایی آن، همه و همه باید در چارچوب یک عقلانیت و منطق قابل دفاع پیش برود. امکان نقد عالمانه نیز فراهم باشد. پس از آن توجه، تامل و اعمال نقدهای درست و منطقی نیز در دستور کار قرار بگیرد. اما اصل و فرع تداخل پیدا نکند. بیخیالی نسبت به فضای مجازی درست نیست. ✍ هیچ عقل سلیمی تدبیر و مدیریت بخشی از جامعه خود را به حاکمیت غیر حواله نمی‌دهد. شاید در چنین اعمال حاکمیتی ضعف و قوتی باشد، اشکالی ندارد باید مطالبه کرد تا اصلاح شود. اما خط اصلی گم نشود. نباید دولت و نظام در برابر فضای مجازی بی‌غیرت باشد.(خبرگزاری فارس) روانبخش @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | 🌹حضرت (مدظلّه‌العالی) 📌کاری کنید که از منافع و سودهای همه بتوانند استفاده کنند، را افزایش هم بدهید امّا در آن چیزهایی که به ضرر کشور شما، جوان شما و افکار عمومی شما نیست. ۱۳۹۶/۰۳/۲۲ 🇮🇷 @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️ رماتیسم_قلبی ⚠️توجّه: غذاهاي مانده، اسانس‌هاي شيمائي، چربي‌هاي با ترانس بالا نخوريد، آنژين گلو و عفونت گلو نداشته باشيد. 🍎✍🏻درمان: ①←با هر غذا، يک‌قاشق غذاخوري آبغوره طبيعي (نجوشيده بي‌نمک) بخوريد، ②←بعداز هر غذا، يک استکان آب سيب رسيده شيرين تازه بنوشيد، ③←عصرانه، انار شيرين يا ربّ انار شيرين بخوريد، ④←شب قبل از خواب، يک ليوان آب سيب رسيده شيرين تازه مخلوط با عسل طبيعي کوهي بنوشيد ⑤←روزي يک قاشق مربّاخوري روغن بنفشه طبّي در پايه روغن زيتون خورده و ماساژ با روغن بنفشه دهيد. 📚حکیم ضیایی
شیرینی_مرنگ_رنگی سفيده ي تخم مرغ يك عدد شكر ١/٣پيمانه اب ليمو تازه ١/٤ق چ وانيل١/٢ق چ . ابتدا سفيده ي تخم مرغ رو با همزن اونقدرررر مبزنيم تا پفكي بشه بد شكر رو اضافه مبكنيم و هم ميزنيم بد وانيل و ابليمو تازه رو بهش اضافه ميكنيم و باز هم ميزنيم خيلي مهمه كه اينقدر هم بزنيد تا جاي پره هاي همزن رو بتونيد ببيند چون اكه كم هم بزنيد وا ميره مرنگتون توي فر .حالا از ي ماسوره ي ساده يا شياردار يا هرطرحي ك دوست داريد استفاده ميكنيم بد قيف رو برعكس كنيد توي دستتون و رنگ بزنيد بد مواد مرنگ رو بريزيد داخلش و ماسوره بزنيد .بد بزاريد داخل فر توي سيني اي ك كاغذ روغني داره (از قبل بزاريد فر گرم بشه) با دماي ١٦٠ درجه بمدت ١٠ دقيقه / دماي فرا باهم فرق داره ، خودتون حواستون باشه هي سر بزنيد بهش كه ي وقت زيادي نمونه توي فر كه ترك ميخوره ☘☘☘☘☘
📰‏نشریه آمریکایی نشنال اینترست در مقاله ای بی سابقه نوشت: ♦️آمریکا باید به دنبال ایجاد یک منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه باشد. برای انجام این کار، ابتدا باید به ریاکاری خود در انکار داشتن سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل پایان دهد. @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 شهید حاج قاسم سلیمانی: 🔻همه‌ی آن چیزی که از جنگ به داخل جامعه رسوخ پیدا می‌کرد، معارف اصیل شیعی و دینی بود. که احیای جمعی کرد جامعه ما را در ابعاد دینی. @Emam_kh
درس تاریخ: هرکس در برابر ولی عادل و امام زمانه‌اش ایستاد، عدالت‌خواهی‌ او جعلی از آب در آمد. یکی از سران بعدی خوارج نزد رسول خدا و ولی زمانه‌اش آمد و اهانت کرد که چرا عدالت نورزیدی؟ پیامبر بعد از پاسخ به او، فرمودند: زیر بال و پر این فرد گروه مارقین شکل می‌گیرد. 👤 میثم مطیعی @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا