eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
607 ویدیو
65 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
40.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴السلام علیک یا علی بن محمد الهادی(ع) 🎤عنایت امام هادی(ع) به مرد نصرانی صد شکر هدایت‌شدۀ دست شماییم با نور شما راهی درگاه خداییم گویند همه: "اهل ولا اهل بلایند" صد شکر که از لطف خدا اهل بلاییم از سامره همواره گدایش شده مشهور "بر ما کرمی کن که در این شهر گداییم" ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
1️⃣ یکی از خیانت های علمای اهل سنت، سانسور کردن انحرافات و پلیدی های صحابه و علمای آنها است. یکی از انحرافات بسیار زشت، عمل شنیع تعرض به کودکان زیباروی در کلاس های درس بوده است. 2️⃣ سند زیر را ملاحظه کنید: ◀️ عبارت تحریف شده توسط ذهبی: 🔹 «كَانَ أَحْمَدُ بنُ صَالِحٍ يَمْنَعُ المُرْدَ مِنَ التَّحْدِيْثِ تَنَزُّهاً... فَذَكَرَهَا» 🔺 احمد بن صالح کودکان زیبا صورت را از شرکت در کلاس حدیث خود منع می کرد به خاطر دوری جستن از ... .» 📚 سير أعلام النبلاء، ج13، ص 227 ◀️ عبارت بدون تحریف از تاریخ ابن عساکر: 🔹 «كان أحمد بن صالح يمتنع على المرد من رواية الحديث له تعففا وتنزها، ونفيا للظنة عن نفسه»(رک: تصویر بالا) 🔺 احمد بن صالح کودکان زیبا صورت را از شرکت در کلاس حدیث خود منع می کرد به خاطر دوری جستن، حفظ حیا کردن و نفی اتهامات از خود.» 3️⃣ این سند تاریخی گویای آن است که، تجاوز و عمل شنیع با پسران نوجوان، پدیده ای شایع بوده است. شرکت یکی از آنها در کلاس یک عالم، باعث روانه شدن موجی از اتهامات به او می شده است. ✅ به اعتراف ابن کثیر دمشقی،عالم بزرگ اهل سنت، «فاحشة اللواط» امری رایج میان فقها، تجار، عوام، ملوک، امراء، نویسندگاه و قضات و ... بوده است. 📚البداية والنهاية، ج9، ص 184 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
◀️ شکاف‌های عمیق وهابیت با دربار سعودی 1️⃣ بعد از آنکه حکومت آل سعود در عربستان با کمک عقاید محمد بن عبدالوهاب تاسیس شد و تفکر او در تمام شریان‌های حکومت موروثی سعودی حکمفرما شد، امروزه شاهد کنار گذاشتن تدریجی وهابیت با لغو اختیارات نهادها و موسسات دینی مثل «امر به معروف و نهی از منکر» هستیم. 2️⃣ باید توجه نمود که ریشه های جدایی تروریسم فکری وهابی از حکومت سعودی، به دلیل فشارهای کشورهای غربی مثل کانادا، اتحادیه اروپا، آمریکا -بالاخص در دوران بایدن- تحجر، خشونت‌زایی فراوان و شکست‌های متعدد آل سعود در منطقه است. 3️⃣ ترکی الحمد یکی از نزدیک‌ترین افراد به محمد بن سلمان ولیعهد دربار سعودی در جدید ترین توئیت خود نوشته است: 🔸«كانت حركة الشيخ محمد بن عبدالوهاب التطهرية (الوهابية)،ايديولوجيا دينية ساعدت الدولة السعودية الأولى في التوسع لا شك،وبعد ذلك انتهت مهمتها التاريخية، بمثل ما انتهت التطهرية المسيحية التي كانت ايدولوجيا بريطانيا وأميركا حين التأسيس، واليوم انتهت هذه الضرورة وأصبحت جزءا من التاريخ.. » 🔺«حرکت اصلاحی(وهابی) شیخ محمد بن عبدالوهاب، یک ایدئولوژی دینی بود که بی‌شک در توسعه دولت اول سعودی کمک نمود که بعد از آن تکلیف تاریخی(تاریخ مصرف) آن تمام شد! این امر شبیه نهضت‌های اصلاح‌طلبانه فکری[پروتستانتیسم و کالونیزم] انگلیسی و آمریکایی -در زمان تاسیس آن [توسط جرج واشنگتن] - است که دیگر امرزه ضرورت وجودی آن، به پایان رسیده است و آن جزئی از تاریخ شده است.[پس تفکر وهابیت محمد بن عبدالوهاب نیز جزئی از تاریخ شده است و باید کنار گذاشته شود]» 👈— تركي الحمد T. Hamad (@TurkiHAlhamad1) February 1, 2022. 4️⃣ چنانچه واضح است این نویسنده نزدیک به دربار سعودی، تاریخ مصرف تفکر وهابیت را تمام شده می‌داند! او اعتراف کرده است که با تسلط ولیعهد سعودی«محمد بن سلمان»به تاج و تخت پادشاهی، حرکت اصلاحی او، هیچ نیازی به وهابیت و مبانی دینی آن ندارد! 5️⃣ اعطای حق رانندگی به زنان، جواز برگزاری جشن‌‌های کریسمس( با وجود حرام بودن جشن تولد رسول خدا صلی الله علیه و آله)، جشن‌های جوی اوردز در ریاض، تشکیل کازینوهای رقاصی و مختلط زن و مرد، رواج قماربازی حتی میان علمای درباری و صدها نمونه دیگر، نشان از سقوط جامعه استبداد زده به سمت فرهنگ شیطانی غربی است. 6️⃣ دولت سعودی تجربه موفق(البته به ظاهر موفق) غربی کردن و تغییر سبک زندگی اسلامی در امارات و قطر را در مقابل خود می بیند. بی شک روی کار آمدن محمد بن سلمان _ معروف به یزید کوچک_ این سقوط را به شدت تسریع می کند. 7️⃣ زمانی کمی دیگر باید صبر کنیم تا عکس العمل جریان های سلفی، وهابی و جهادی را نسبت به این تغییرات مشاهده کنیم. ولی تجربه _مثل فتوای جواز احداث پایگاه های کفار در عربستان_ و دقت نظر در مبانی فکری سیاسی مکتب سقیفه و بنی امیه نشان داده است که اکثریت علمای این مکتب «دينهم دینارهم و قبلتهم نسائهم»! آری حقیقت تلخ در دلار های نفتی و رقاصه های غربی است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
﷽ ◀️ کانال دانشگاه امامت زیر نظر هیچ اداره یا ارگان دولتی و ... نیست. این مجموعه حاصل تلاش های جمعی از طلاب حوزه علمیه قم است. ◀️ برای رشد و تقویت کانال نیازمند کمک های اعضای گرامی هستیم. با کمک بیست هزار تومانی یکی از اعضای کانال «دانشگاه امامت»، بیش از 100 نفر جذب کانال شدند! ⏹ برای تبلیغ معارف اهل بیت علیهم السلام، ، راهگشا است.🙏 ✍️ برای پرداخت لینک زیر را کنید: https://idpay.ir/emamat110u
✍️ دوری از مکتب معصومین و خردگریزی مکتب سقیفه، باعث صدور صدها فتوای مضحک و ضد عقل شده است. شیخ عبدالجلیل عیسی ابونصر، استاد دانشگاه الازهر مصر در کتاب «ما لا يجوز فيه الخلاف بین المسلمین» برخی از این فتواها را نقل کرده است: 🔹«لو أن رجلا دخل بطن امرأة من أسفل فهل يجب عليه الغسل أم لا؟ فأجاب : أنه لو دخل من رجليه وجب عليه الغسل وإذا دخل من جهة رأسه فلا يجب عليه الغسل» 🔺سوال: اگر مردی از زیر یک زن، داخل شکم او شود آیا بر او غسل واجب است؟ 🔺جواب: اگر مرد با پاهای خود داخل شود غسل واجب است 😑و اگر مرد با سر، از زیر، داخل شکم زن شود، غسل بر او واجب نیست!😕 🔹«لو أن رجلا وقع على نعجة فحملت منه وولدت إنسانا، فكبر ذلك الانسان وصار إمام جماعة وصلى بالناس في يوم عيد الأضحى فهل لهم أن يضحوا بالامام الذي صلى بهم - باعتبار أن أمه نعجة - فيصح أن يكون من الأضاحي؟ - يقول هذا الفقيه: - يجوز ذلك ويجزيهم» 🔺سوال: اگر مردی با یک گوسفند ماده نزدیکی کند😕، و آن گوسفند حامله شود و از او انسانی به دنیا بیاید🙁 و بزرگ شود و امام جماعت گردد😕و بر مردم در روز عید قربان نماز بخواند،☹️آیا مردم می توانند آن امام جماعت خود را به اعتبار اینکه مادرش گوسفند است، ذبح کنند؟🧐 🔺فقیه اهل سنت در پاسخ گفت: مردم می توانند امام جماعتی که مادرش گوسفند است را سر ببرند و این از قربانی عید قربانی کفایت می کند. 😎 ❇️ دل گفت مرا علم لدنی هوس است ❇️ تعلیمم کن اگر تو را دسترس است ❇️ گفتم که الف، گفت دگر هیچ مگو ❇️ در خانه اگر کس است یک حرف بس است ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از تلخ ترین حقایق تاریخ اسلام، ظلم ها و ستم های بی شماری است که بر خاندان رسول خدا(ص) وارد شده است. با وجود دستور الهی و سخنان پیامبر(ص) درباره محبت و مودت به عترت نبوی، کشتن اهل بیت(ع) آن حضرت به خصوص شهادت امام حسین(ع) با لب تشنه، شدید ترین تحریم های اقتصادی مثل غصب و تصرف فدک و خمس و حقوق مالی آنها و خیانت و شکستن بیعت با امیرالمومنین (ع) گوشه ای کوچک، از این جفاها و ظلم ها است. 2️⃣ در منابع معتبر روایی شیعه _ شیخ صدوق در کتاب «من لا یحضره الفقیه»، شیخ طوسی در «تهذیب الاحکام»_ روایتی از امام صادق(ع) در موضوع گناهان هفتگانه کبیره_ مثل شرک، قتل انسان بی گناه، حرام خواری و ..._ ذکر شده است که همه این جرایم را دشمنان اهل بیت(ع)، نسبت به آن حضرات، مرتکب شدند. یکی از این گناهان کبیره، قذف است. قذف اتهام زنا کاری به یک مسلمان است. 3️⃣ در این میان تلخ ترین حقیقت تاریخی که با شنیدن آن، هر مسلمانی حیرت زده می شود [نوشتن این کلمات برای حقیر بسیار سخت است. از همه شیعیان به خصوص فرزندان زهرا اطهر(س) معذرت می خواهم] به صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) توسط مکتب سقیفه است: 🔹«... عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ كَثِيرٍ عَنْ‏ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: إِنَّ الْكَبَائِرَ سَبْعٌ فِينَا أُنْزِلَتْ وَ مِنَّا اسْتُحِلَّتْ‏ فَأَوَّلُهَا الشِّرْكُ بِاللَّهِ الْعَظِيمِ وَ قَتْلُ النَّفْسِ‏ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَكْلُ مَالِ الْيَتِيمِ وَ عُقُوقُ الْوَالِدَيْنِ وَ قَذْفُ الْمُحْصَنَةِ وَ الْفِرَارُ مِنَ الزَّحْفِ وَ إِنْكَارُ حَقِّنَا ... أَمَّا قَذْفُ الْمُحْصَنَةِ فَقَدْ قَذَفُوا فَاطِمَةَ علیها السلام عَلَى مَنَابِرِهِمْ‏ ...» 🔺«... امام صادق علیه السلام فرمود: گناهان بزرگ هفت گناه است كه در باره ما از جانب خداوند رسيد و همه آن گناهان را نسبت به ما مرتکب شدند. اولش براى خداى بزرگ شريك قرار دادن است و ديگر كشتن كسى است كه خداوند قتلش را حرام فرموده و خوردن مال يتيم و پدر و مادر را رنجاندن و به زنان پاك دامن نسبت ناروا وارد کردن و از جبهه جنگ گريختن و حق خاندان را انكار نمودن ... 👈و اما تهمت بزنان پاكدامن همانا فاطمه علیها السلام را بر فراز منبرهاى خود علنا قذف کردند👉...». 📚من لا يحضره الفقيه؛ ج‏3 ؛ ص561 📚تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان)، ج‏4، ص: 150 4️⃣ در میان علمای اهل سنت، طبرانی در «معجم الکبیر» در تفسیر «الخبيثات للخبيثين والخبيثون للخبيثات» می گوید: 🔹«... يريد أمثال عبد الله بن أبي بن سلول ومن شك في الله عزو جل وبقذف مثل سيدة نساء العالمين...» 🔺این آیه مراد از «انسان های خبیث» منافقینی مثل عبدالله بن ابی و کسانی که در خداوند تردید می کنند است بعلاوه انسان های خبیث شامل کسانی که نسبت به سیدة نساء عالمین سرور زنان تمام عوالم هستی،(یعنی حضرت زهرا سلام الله علیها) اتهام قذف وارد می کنند است. 📚المعجم الكبير، ج 23، ص 130 5️⃣ ابن ابی الحدید معتزلی در «شرح نهج البلاغة» با اشاره به اختلاف های میان صدیقه طاهره و ابوبکر در ماجرای غصب خلافت و فدک، اشاره به وقیح ترین اتهام های ابوبکر به دختر رسول خدا (ص) می کند. فرزند ابوقحافه به جهت تثبیت ریاست خود و مقابله با خطبه صدیقه طاهره (س)، آن حضرت را به «ام طحال» تشبیه می کند! ابن ابی الحدید در توصیف این زن می نویسد: 🔹«... و أم طحال‏ امرأة بغي في الجاهلية و يضرب بها المثل فيقال أزنى‏ من أم طحال» 🔺ام طحال زن زناکاری در زمان جاهلیت بود که در آن زمان به اسم او به زنا کاری مثل زده زده می شد که فلان زن «از ام طحال هم زناکارتر است»! 📚شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد ؛ ج‏16 ؛ ص215 ✅ اهل سنت گرامی باید انتخاب کنند! یا پیروی از عترت نبوی و دشمنی با دشمنان صدیقه کبرا (س) یا پیروی از بی شرم ترین موجودات تاریخ بشریت! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
30.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
═✧❁﷽❁✧═ ✍️ تنبیهات شیخ طارق یوسف المصری _ من مستبصری علماء اهل السنه الی اهل البیت (ع) حول عمر بن الخطاب و رزیة الخمیس 🔹انظروا وانشروا ❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁ 🆔@Dalaaelossedgh110
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ یکی از مهم‌ترین ادلۀ خلافت و افضلیت ابوبکر در نزد اهل سنت، آیۀ غار (40 سوره توبه) است. در مقابل این ادّعا، بسیاری از اهل علم بر این باورند که از دل این آیه، کفر و عدم ایمان ابوبکر قابل اثبات است. این دسته از علما در این‌باره می‌گویند: 🔺 بر اساس آیات قرآن (26 توبه و 26 فتح)، خداوند در هر جایی که بر پیامبر(ص) سکینه و آرامش فرستاده است، بر مؤمنان حقیقی که در کنار آن حضرت بودند نیز، سکینه و آرامش خود را نازل کرده است. با وجود این، در آیه غار، خداوند، آرامش خود را تنها بر رسول خدا(ص) فرستاده و از انزال سکینه به همراه آن حضرت (ابوبکر) امتناع کرده است. این امر، نشان‌گر نبود ایمان در همراه پیامبر(ص) است. 🔺بر اساس آیات قرآن نصرت الهی (اعم از انزال سکینه، کمک با ملائکه، نشان دادن آیات الهی و ... ) شامل افراد زیر نمی‌گردد: ▪️دنیا طلبان(بقره/86) ▪️کسانی که به ظالمین اعتماد و رکون می کنند(هود/113) ▪️کفار حقیقی و اهل جهنم(انبیاء/39) ▪️قارون(قصص/81) ▪️مستکبرین(فصلت/16) 🔺در مقابل، سنت نصرت الهی شامل افراد زیر می‌شود: ▫️انبیای الهی در دعوت به توحید و حق(غافر/51 و انعام/34) ▫️مومنان حقیقی در مواجه با دشمنان(روم/47 و بقره/250) و مقابله نظامی با کفار( توبه/14) و در زمان ضعف مادی و کمی نفرات آنها (آل عمران/123 و انفال/26) و در بحبوحۀ جنگ‌های سخت(توبه/25) ▫️یاران انبیاء الهی که در مقابل کفار و سختی‌ها و مصائب سستی و ضعف نشان نمی‌دهند(آل عمران/147) ▫️کسانی که مظلوم واقع شده‌اند و برای احقاق حق خود قیام می‌کنند(حج/39) ▫️یاری کنندگان خداوند(محمدص/7) ▫️لشگریان طالوت با تابوت(بقره/248) ✅ با توجه به آنچه گفته شد، عدم شمول نصرت الهی نسبت به ابوبکر و نازل نشدن سکینه و آرامش برای او در آیه غار، او داخل در افراد دسته اول (مثل مستکبرین و دنیا طلبان و ...) است! ◀️ این استدلال، علمای سقیفه را با چالشی جدّی روبرو کرده است؛ از همین رو، دست‌وپا زده‌اند تا به این استدلال پاسخ بدهند: ✍️ادامه در پست بعدی👇👇 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ یکی از پاسخ هایی علمای اهل سنت برای اثبات عدم کفر ابوبکر بر اساس آیه غار، ادعای نقض آن با دو آیه زیر است: 🔸هوَ الَّذِي أَنْزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَعَ إِيمَانِهِمْ وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا (فتح/4) 🔹 اوست آن كس كه در دلهاى مؤمنان آرامش را فرو فرستاد تا ايمانى بر ايمان خود بيفزايند و سپاهيان آسمانها و زمين از آن خداست و خدا همواره داناى سنجيده‏ كار است. ◀️ در این آیه سکینۀ خدا به قلب مومنان نازل شده است و از این که اسم پیامبر(ص) در آیه ذکر نشده، نمی‌توان عدم ایمان پیامبر(ص) را برداشت کرد. با توجه به این نکته، در آیه غار نیز چون آرامش فقط به پیامبر(ص) نازل شده، نمی‌توان عدم ایمان ابوبکر را ثابت کرد. ⬛️◼️◾️▪️پاسخ:▪️◾️◼️⬛️ 1️⃣ این پاسخ هیچ ربطی به استدلال ما ندارد. چون استدلال ما مبتنی بر این بود که بر اساس آیات متعدد، انزال سکینه بر هر مومنی که در کنار پیامبر (ص) حاضر بودند انجام شده است؛ ولی در ماجرای غار، با وجود شرایط سخت، تنها بر پیامبر(ص) سکینه نازل شده است و خداوند از انزال سکینه به ابوبکر -با وجود ترس و خوف بسیار او- خودداری کرده است. این نشان از بی ایمانی او دارد. این در حالی است که در آیه 4 سوره فتح بحث از سکینه عمومی برای همه مومنین است. 2️⃣ در این آیه علامت ایمان حقیقی، انزال سکینه و طمأنینه بیان شده است. خداوند بر قلب رسول خدا (ص) دائما نصرت سکینه خویش را نازل می کند؛ ولی هیچ ظرفیت قابلیت و ایمانی در وجود ابوبکر نبود تا مشمول لطف و آرامش الهی گردد! 3️⃣ بر اساس روایات و نظر مفسران شیعه و اهل سنت، شان نزول این آیه برای ماجرای فتح خیبر است. از خقایق مسلم تاریخی شکست و فرار ابوبکر و عمر در فتح قلعه های یهود است. فرار، ترس و شکست هیچ گاه با سکینه و طمانینه الهی قابل جمع نیست. 📚 المستدرك على الصحيحين للحاكم مع تعليقات الذهبي في التلخيص، ج3، ص 39 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ یکی دیگر از پاسخ های علمای اهل سنت برای نفی کفر ابوبکر بر اساس آیه غار، استدلال به آیه 18 سوره فتح در ماجرای بیعت اصحاب رسول خدا (ص) معروف به «بیعت الرضوان» است: 🔹لقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنينَ إِذْ يُبايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ ما في‏ قُلُوبِهِمْ فَأَنْزَلَ السَّكينَةَ عَلَيْهِمْ وَ أَثابَهُمْ فَتْحاً قَريبا 🔸به راستى خدا هنگامى كه مؤمنان زير آن درخت با تو بيعت میکردند از آنان خشنود شد و آنچه در دلهايشان بود بازشناخت و بر آنان آرامش فرو فرستاد و پيروزى نزديكى به آنها پاداش داد. ◀️ علمای اهل سنت بر این باورند که چون ابوبکر در این بیعت شرکت داشته، پس سکینه بر قلب او نازل شده است. از همین رو، او مومن است. ⬛️◼️◾️▪️پاسخ:▪️◾️◼️⬛️ 1️⃣ با دقت در مفاد آیه فوق روشن می شود که حکم رضایت الهی فقط شامل مومنان بیعت‌کننده با رسول الله (ص) است. خداوند به ایمان درونی و قلب های آنها نظر افکنده و وقتی قابلیت دریافت امداد و نصرت الهی را در آنان مشاهده نمود، آن را دریغ نکرد. 2️⃣ بر اساس مسلمات تاریخی برخی از منافقین مطرح همانند عبدالله بن ابی و ... در ماجرای بیعت رضوان حاضر بوده با رسول الله (ص) نیز دست بیعت دادند! آیا کسی می تواند ادعا کند به صرف بیعت، آنها مشمول سکینه الهی هستند؟ 3️⃣ با در نظر گرفتن مفاد آیه غار و عدم انزال سکینه بر ابوبکر، روشن می شود او لیاقت دریافت امداد الهی و سکینه را نداشته است. حال اگر شک کنیم که آیا او مومن واقعی بوده تا مشمول رضایت الهی شود یا خیر، هیچ گاه نمی توان با استناد به اطلاق و عموم آیه ایمان ابوبکر و عبدالله بن ابی و ... را ثابت نمود. ⏺ به تعبیر فنی، عموم عام نمی‌تواند مورد و مصداق خود را ثابت کند. مثلا اگر کسی بگوید: معلم را اکرام کن! ما شک داشته باشیم که آقای زید معلم است یا خیر، نمی‌توان به عموم دستور وجوب اکرام معلم تمسک کرد و گفت: اکرام زید واجب است. ✅ نتیجه آنکه این آیه نیز کاملا به ضرر ابوبکر است. خداوند در ماجرای غار به قلب ابوبکر نگریست. هیچ ایمانی در آن مشاهده نکرد تا امداد و سکینه خود را بر آن قرار دهد. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
؟؟ ◀️ یکی از مهم ترین ادله ای که اهل سنت برای فضیلت ابوبکر استدلال می کنند، همراهی او با رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در غار است. این فضیلت ساختگی( در حقیقت فضیحت و سند کفر او) دارای اشکالات فراوان است. ◀️ یکی از اشکالاتی وارد شده آن است که در صحیح بخاری و دیگر منابع روایی معتبر اهل سنت، روایاتی وارد شده است که دلالت دارد ابوبکر قبل از رسیدن پیامبر(صلی الله علیه و آله) به مدینه، در جایی به نام عصبه و یا مسجد قبا، پشت سر سالم مولی ابوحذیفه نماز می خواند!! این نشان می دهد که وقتی رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در در حال هجرت و در غار بود، ابوبکر در قبا حضور داشته و همراه پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) نبوده است. ◀️ بخاری در صحیح اش در دو جا به این امر اشاره کرده است: 1️⃣ حدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ الْمُنْذِرِ قَالَ حَدَّثَنَا أَنَسُ بْنُ عِيَاضٍ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ عَنْ نَافِعٍ عَنِ ابْنِ عُمَرَ قَالَ لَمَّا قَدِمَ الْمُهَاجِرُونَ الأَوَّلُونَ الْعُصْبَةَ - مَوْضِعٌ بِقُبَاءٍ - قَبْلَ مَقْدَمِ رَسُولِ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - كَانَ يَؤُمُّهُمْ سَالِمٌ مَوْلَى أَبِى حُذَيْفَةَ ، وَكَانَ أَكْثَرَهُمْ قُرْآنًا. 📚صحیح البخاری، الأذان، باب إِمَامَةِ الْعَبْدِ وَالْمَوْلَى، ح 692 🔺 نافع از عبدالله بن عمر روایت می کند زمانی که مهاجران اولین(مهاجرانی که زودتر از رسول خدا (ص) به مدینه رسیده بودند)، قبل از رسیدن پیامبر (ص) به مدینه، به مکانی به نام عصبه در قبا رسیدند، پیش نماز آنها سال مولی ابی حذیفه بود! چون که سالم از دیگران(صحابه مدعی علم و دانش مثل عمر و ابوبکر و ...) بیشتر قرآن حفظ بود! بخاری در جای دیگر صحیح اش روایت فوق را بدین گونه نقل کرده است: 2️⃣ حدَّثَنَا عُثْمَانُ بْنُ صَالِحٍ حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ وَهْبٍ أَخْبَرَنِى ابْنُ جُرَيْجٍ أَنَّ نَافِعًا أَخْبَرَهُ أَنَّ ابْنَ عُمَرَ - رضى الله عنهما - أَخْبَرَهُ قَالَ كَانَ سَالِمٌ مَوْلَى أَبِى حُذَيْفَةَ يَؤُمُّ الْمُهَاجِرِينَ الأَوَّلِينَ وَأَصْحَابَ النَّبِىِّ - صلى الله عليه وسلم - فِى مَسْجِدِ قُبَاءٍ ، فِيهِمْ أَبُو بَكْرٍ وَعُمَرُ وَأَبُو سَلَمَةَ وَزَيْدٌ وَعَامِرُ بْنُ رَبِيعَةَ. 📚 صحیح البخاری، الأحكام، باب اسْتِقْضَاءِ الْمَوَالِى وَاسْتِعْمَالِهِمْ، ح 7175 🔺 نافع از عبدالله بن عمر روایت می کند که قبل از آمدن رسول خدا (ص) به مدینه،سالم مولی ابوحذیفه در مسجد قبا برای مهاجرانی که زودتر از پیامبر (ص) به مدینه آمده بودند، نماز جماعت می خواند. در میان آنها _ مهاجرین اولین که زود تر از پیامبر (ص) به مدینه رفته بودند_ افرادی مثل ابوبکر و عمر و ابوسلمه و زید و عامر بن ربیعه بود! ❇️ نتیجه حدیث بسیار روشن است، ابوبکر از جمله مهاجرین اولین به مدینه بود که چندین روز، زودتر از پیامبر (ص) به مدینه رسیدند. با این حال غیر ممکن است ابوبکر هم همراه پیامبر (ص) باشد و هم در جای دیگر در مکانی به نام قبا.
؟؟ ◀️ برخی از علمای اهل سنت به این تناقض و اشکال پی برده و در صدد توجیه آن بر آمده اند: 🔹«... وقال الداودي وإمامته لأبي بكر رضي الله تعالى عنه يحتمل أن تكون بعد قدومه مع النبي (ص)...» 📚عمدة القاري، بدر الدين العيني، ج5، 227 ✍️ چنانچه روشن است این احتمال کاملا ساختگی و توهمی است. البته برخی از تازه به دوران رسیده های وهابی، برای حل تناقض مطرح شده، توهم زده اند این که دو حدیث مطرح شده در صحیح بخاری، دو روایت متفاوت و جدا از هم هستند و حضور ابوبکر در مسجد قباء برای بعد از رسیدن رسیدن پیامبر(ص) به مدینه است. این توهم ها باطل است چون: 🔺صریح روایت این است که ابوبکر مصداق «الْمُهَاجِرُونَ الأَوَّلُونَ» یا «الْمُهَاجِرِينَ الأَوَّلِينَ» _مهاجرینی که زود تر از رسول خدا(ص) به مدینه رسیده بودند_ بوده است. 🔺همچنین روایت نص در این است که «قَبْلَ مَقْدَمِ رَسُولِ اللَّهِ (ص)» قبل از رسیدن پیامبر(ص) به مدینه، سالم پیش نماز ابوبکر و عمر و ... بوده است. 🔺 او دو حدیث، یک واقعه و روایت می باشد زیرا: 1️⃣ سند هر دو به نافع از عبدالله بن عمر می رسد. 2️⃣ اختلاف در برخی از الفاظ به خاطر نقل به معنی است. 3️⃣ بدرالدین عینی در شرح روایتی که اشاره به «مَوْضِعٌ بِقُبَاءٍ » نموده است(در مقابل روایت دوم که گفتهِ «مَسْجِدِ قُبَاءٍ») گفته است: 🔺«ذكر من أخرجه غيره أخرجه أبو داود في الصلاة أيضا عن القعنبي عن أنس بن عياض ورواه البيهقي وزاد وفيهم أبو بكر وعمر وأبو سلمة وزيد بن حارثة وعامر بن ربيعة » 🔹ذکر محدثین غیر از بخاری که این حدیث را در کتب خود وارد کرده اند: این حدیث را(👈 موضع بقباء) ابوداود در کتاب صلاة از طریق قعنبی از انس بن عیاض روایت کرده است. همچنین بیهقی این حدیث را روایت کرده و به این حدیث اضافه نموده است که: ابوبکر و عمر و ابوسلمة و زید بن حارثه و عامر بن ربیعة پشت سر سالم در مکانی به نام قبا، نماز می خواندند!! 📚عمدة القاري، بدر الدين العيني، ج5، 227 ✅ نتیجه: فرق اساسی بین دو حدیث مطرح شده نیست. این دو در واقع یک حدیث با اختلافات جزئی در برخی کلمات هستند. ابوبکر یا در کنار رسول خدا (ص) باید باشد که نتیجه آن دروغ بودن این دو روایت است. یا اینکه ابوبکر در مسجد یا در موضعی در قبا قبل از رسیدن پیامبر (ص) بوده این یعنی در کنار پیامبر اکرم (ص) در غار نبوده!! ◀️ اینکه بر اساس برخی ادعاها و نصوص تاریخی مسجد قبا بعد از نزول رسول خدا (ص) ساخته شده باشد، اشکال وارد شده و تناقض را بیشتر می کند چون روایت بخاری می گوید «مهاجرین اولین»_ مهاجرینی که زود تر از پیامبر خدا (ص) به مدینه رفته بودند_ در مسجدی قبا نماز می خواندند در حالی که آن زمان، مسجدی اصلا بنا نشده بود!! ❇️ این تناقض تا روز قیامت باقی است. 🔺امکان دارد پیش نماز بودن سالم برای ابوبکر بعد از رسیدن پیامبر خدا (ص) به مدینه باشد! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
4_5783005109935934407.pdf
3.79M
┄┄┅━༅𖣔﷽𖣔༅━┅┄ 🔺 🔺 🛑 بـا موضوع:: افضل شخص پس از پیامبر کیست؟ 👥طرفین مناظره :: بانو یاس (تشیع) بانو شیء میم (اهلسنت) 🗓 تاریخ :: 1400/11/22 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
═✧❁﷽❁✧═ ✍️ چاخان و ادعای گزاف عائشه درباره اموال ابوبکر!! بخاری در تاریخ الکبیر و نسائی در سنن خود دروغ بزرگی را از زبان عائشه روایت می کنند! بنگرید: 🔹702 - محمد بن محمد أبو نافع قال الحميدي حدثنا عبد الملك الجدي قال ثنا محمد بن محمد حدثنا القاسم بن عبد الواحد بن أيمن قال حدثني عمر بن عبد الله بن عروة عن عروة عن عائشة فخرت بمال أبي في الجاهلية وكان ألف ألف أوقية وقال النبي صلى الله عليه و سلم كنت لك كأبي زرع 📚بخاری، تاریخ الکبیر، ج1، ص 244 🔹9139 - أخبرني إبراهيم بن يعقوب قال نا عبد الملك بن إبراهيم سنة ثلاث ومائتين أملاه علينا قال نا محمد بن محمد أبو نافع قال حدثني القاسم بن عبد الواحد قال حدثني عمر بن عبد الله بن عروة عن عروة عن عائشة قالت [ ص 359 ] فخرت بمال أبي في الجاهلية وكان قد ألف ألف وقية فقال النبي صلى الله عليه و سلم اسكتي : يا عائشة فإني كنت لك كأبي زرع لأم زرع ثم أنشأ رسول الله صلى الله عليه و سلم يحدث إن إحدى عشرة امرأة اجتمعن في الجاهلية فتعاهدن لتخبرن كل امرأة بما في زوجها...» 📚 نسائی، سنن النسائي الكبرى، ج5، 358 🔺عروه بن زبیر از دشمنان مولا علی علیه السلام از خانم عائشه روایت می کند که روزی به اموال پدرم در زمان جاهلیت و نادانی او در محضر رسول خدا صلی الله علیه و آله فخر فروشی کردم! اموال پدرم در زمان جاهلیت یک ملیون اوقیه بود!! پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به من گفت: من برای تو همانند ابی زرع نسبت به ام زرع هستم ...» ▪️قابل توجه دوستان : الف الف اوقیه، یعنی یک ملیون اوقیه، معادل هفت و نیم ملیون مثقال طلا یا نقره است🧐 ▪️به زبان امروزی یعنی معادل سی و چهار هزار و صد و بیست و پنج کیلو طلای 24 عیار!!🙄 ◀️ خبر نداشتیم!! طلا های ابوبکر از ذخائر طلای بانک مرکزی الان هم بیشتر است!!😎 ✅ نظر دوستان درباره این چیه؟ آیا ادعای های دیگر جهاد مالی ابوبکر مثل این دروغ و گزاف نمی تواند باشد؟؟ 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
4_5807701017269112027.pdf
2.18M
┄┄┅━༅𖣔﷽𖣔༅━┅┄ 🔺 🔺 🛑 بـا موضوع:: تفسیر آیه غار 👥طرفین مناظره :: بانو یاس (تشیع) بانو شیء میم (اهلسنت) 🗓 تاریخ :: 1400/11/29 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ ابوهریره از صحابه و مروج افکار یهود در امت اسلام 2️⃣ دروغگو و کذاب حافظه ندارد!! در حالی که در آیات متعدد قران کریم آفرینش آسمان ها و زمین در ۶ روز(دوره) ذکر شده ابوهریره آن را از شنبه تا جمعه که ۷ روز می شود گفته است!! 3️⃣ حدیث فوق در صحیح ترین منابع اهل سنت که روایات آن مورد اجماع و اتفاق اهل سنت است آمده است! ✅ آیا با وجود این روایات جعلی و مخالف صریح قرآن می توان به کتب و روایات و احادیث اهل سنت که مملو از روایات ابوهریره است اعتماد کرد؟ 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 --------------------------------------- 📡 کانال ما در تلگرام https://t.me/ansar_alaghidah ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
✍تصور کنید یکی از بزرگان خود(مثلا استاد دانشگاهتان)را در خیابان در حال ادرار کردن آن هم به صورت سرپا ببینید.چه حالی پیدا می کنید؟ ✍ آیا اعتماد به کتابی که نسبت ناروا (بول قائما) به رسول مکرم اسلام بدهد شایسته است؟ ✍آیا پیامبری که الگو و خاتم تمام انبیاء و اولیای الهی و بشریت می باشد این رفتار از وی صادر می شود؟ ✍ پیامبر در قرآن 👈و انک لعلی خلق عظیم : همانا تو دارای خلق و خویی عظیم هستی👉 می باشد! آیا حدیث فوق با آن سازگار است؟ ✍آیا این حدیث با آیه تطهیر که هر گونه پلشتی و پلیدی را از دامن رسول الله زدوده است در تضاد نیست؟ ✍آیا کسی که با حیا تر و با ادب تر از عروس در حجله می باشد اینگونه رفتار میکند❓ ✍آیا این روایات بی ارزش در صحیح ترین منابع اهل سنت زمینه توهین های امثال سلمان رشدی ها نیست؟ ✍برادران اهل سنت با وجود اینگونه روایات دروغ و جعلی در صحیح بخاری چگونه آن را صحیح ترین کتاب بعد از قرآن می دانند؟ 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 --------------------------------------- 📡 کانال ما در تلگرام https://t.me/ansar_alaghidah
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ پیامبران الهی دو گونه ولایت دارند: 🔸 ولایت تشریعی: در قالب امر به نماز و روزه و حج و ... است. 🔸 ولایت تکوینی: مظهر« کن فیکون» خداوند که به اذن خدا مرده زنده می کنند و ماه را می شکافند و ... . 2️⃣ اعتقاد به ولایت تکوینی یک شخص، نیازمند ایمان بسیار بالا و یقینی نسبت به او است. در صحیح بخاری، یکی از زیباترین اشعار ابوطالب (ع) در مدح پیامبر ص ذکر شده است: ♦️ وأَبْيَضَ يُسْتَسْقَى الْغَمَامُ بِوَجْهِهِ ♦️ ثمَالُ الْيَتَامَى عِصْمَةٌ لِلأَرَامِلِ ♦️ چهره نورانی که با آبروی او مردم از ابرها باران طلب می کنند ♦️ بخشنده به یتیمان و پناه بیوه زنان 3️⃣ این شعر بیانگر ایمان عمیق حضرت ابوطالب (ع)به ولایت تکوینی پیامبر خدا است. بخاری فقط همین یک بیت را ذکر کرده است (تصویر بالا) 📚 ابیات دیگر در اصول کافی (ط - الإسلامية، ج‏1، ص: 449) آمده است. 4️⃣ حضرت ابوطالب (ع) نسبت به پیامبر ص «رفيقا شَفيقا يَمنعُه مِن مَرَد قريش» همراهی بسیار دلسوز بود که مانع زورگویی و عصیان قریش بر علیه او می شد.. پیامبر (ص) را از فرزندانش بیشتر دوست می داشت. اگر فرزندان خودش ژولیده و پریشان بودند، پیامبر را شاداب و معطر می کرد. فقط در کنار او می خوابید. همیشه با او بود. با او از خانه بیرون می رفت و ... . (طبقات الكبرى، 1 / 120) ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u