May 11
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
═✧❁﷽❁✧═
#تکریم_القبور
📸 آل السعود یعظمون و یکرمون قبر امام الصهاینة «جرج واشنکتن» حینما یخربون قبور اصحاب النبیّ (صلوات الله علیه) و الائمه (علیهم السلام).
◀️ مرحبا بِأمراء اهل السنة! هذا هو التوحید الذی یدعی محمد بن و عبدالوهاب و من تبعه!
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
❁﷽❁
#بنای_بر_قبور
1️⃣ یکی از شبهاتی که وهابیت خبیث مسلمانان را متهم به شرک و بدعت می کند، ساختن بنا و قبّه بر قبور اولیای الهی است.
2️⃣ بر اساس اسناد روایی معتبر اهل سنت:
🔺زمانی که یکی از فرزندان امام حسن (ع) از دنیا رفت همسر وی فاطمه بنت الحسین (ع) بر قبر او قبّه و گنبدی بنا کرد «وَلَمَّا مَاتَ الْحَسَن بْن الْحَسَن بن علی ضَرَبَتْ اِمْرَأَته الْقُبَّة عَلَى قَبْره»
🔺 همچنین خلیفه دوم بر قبر زینب بنت جحش همسر رسول الله (ص)گنبد ساخت.
🔺عائشه همسر رسول الله (ص) بر قبر برادرش گنبد ساخت.
🔺محمد حنفیه فرزند برومند امیرالمومنین (ع) بر قبر عبدالله بن عباس صحابی گرانقدر و مفسر بزرگ قرآن قبّه ساخت.
✅ آیا این صحابه و بزرگان از حرمت و ممنوعیت ساخت قبّه یا هر بنای دیگر بر قبور اولیای الهی خبر نداشتند؟ آیا علمای وهابی به مسائل دینی آگاه تر از خلیفه دوم و عائشه وخانواده رسول الله (ص) هستند؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#توسل_به_قبور
1️⃣ «ابو ايوب انصاري» از بزرگ ترین صحابه پیامبر خدا (ص) است. قبر او اینک در استانبول می باشد.
2️⃣ ذهبی از دانشمندان بزرگ اهل سنت،در فضائل او می گوید:
🔸«... شبی که او از دنیا رفت اتفاقات عجیبی برای رومیان افتاد. صبحگاهان علت را از مسلمانان جویا شدند.
🔸 لشگریان به آنها گفتند که دیشب یکی از بزرگ ترین اصحاب پیامبر (ص) ما از دنیا رفت و او را دفن نمودیم.
🔸 رومیان به عظمت او پی بردند. برای او مقبره ساختند.
🔸 «... فَكَانُوا إِذَا قَحَطُوا، كَشَفُوا عَنْ قَبْرِهِ، فَأُمْطِرُوا ...»
🔸 هر گاه قحطی و خشکسالی شدید برایشان پیش می آمد به قبر او متوسل می شدند و خداوند باران برای آنها نازل می کرد!!
3️⃣ آیا قبر «ابو ایوب انصاری» با قبر امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) که از فرزندان پیامبر (ص) هستند، تفاوتی است؟
✅ چه دست پلیدی است که توسل و تبرک به قبور فرزندان پیامبر (ص) را تمسخر می کند؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁
⏺ ماجرای شیعه شدن فرزند #عبدالباسط از زبان آیه الله طبسی دامت برکاته
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
بسم الله الرحمن الرحیم
✍ متن شبهه شبکه های وهابی و ناصبی در رد استدلال شیعه برای اثبات علم غیب اولیای الهی
👇👇👇
#آیا_پیغمبر_و_مؤمنان_اعمال_مردم_را_میبینند؟
می فرماید: یَعْتَذِرُونَ إِلَیْکُمْ إِذَا رَجَعْتُمْ إِلَیْهِمْ قُلْ لا تَعْتَذِرُوا لَنْ نُؤْمِنَ لَکُمْ قَدْ نَبَّأَنَا اللَّهُ مِنْ أَخْبَارِکُمْ وَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿٩٤﴾
ضمیر یعتذرون, به همان کسانی بر می گردد که از رفتن به جنگ, خودداری کردند و در واقع منافق بودند.
در این آیه وَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿٩٤﴾ آمده است. آیا معنایش این است که خدا و رسولش عمل آنان را می بینند؟ دیدن عمل آنان, چه مشکلی را حل می کند؟ یعنی این که به منافقین گفته شود که خدا به زودی عمل شما را می بیند یا رسولش به زودی عمل شما را می بیند, این چه مشکلی را حل می کند. خب منافقان می گویند خب ببینند. مگه چیه؟
اما معنا این چنین نیست که می بینند. بلکه این یک تهدید است. یعنی به زودی و خدا و پیغمبر به حساب شما می رسند و حسابتان را کف دستتان می گذارند. می خواهد بگوید که فکر نکنید که با شما کاری ندارند.
نیز می فرماید: وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ وَسَتُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿۱۰۵﴾
این یک تهدید است. تهدید منافقین هم هست. یعنی ضمیر عملکم , به همان کسانی بر می گردد که در آیه 94 به آنان اشاره کرد.
لذا ایه نمی خواهد بگوید که پیغمبر و مؤمنان, عمل همه مردم را می بینند.
پیغمبر نه زمانی که زنده بود, اعمال مردم را می دید و نه زمانی که رحلت کرده است . اصلا موضوع دیدن عمل کسی نیست. موضوع به حساب آنان رسیدن است. یعنی ایه می گوید به زودی به حساب منافقان می رسند. این ربطی به دیدن عمل کسی ندارد.
ایات را باید با آیات قبلش دید و فهمید.
در هنگام تهدید, در زبان فارسی هم می گویند حالا می بینی. ایا این یعنی همین الآن داری می بینی, یا معنایش این است که در آینده به حسابت می رسم؟
یعنی خدا و رسولش و مؤمنان در اینده نزدیک به حسابتان می رسند. یعنی شما را به سزای عملتان می رسانند و حسابتان را کف دستتان می گذارند. فکر نکنید که شما منافقان را رها می کنند که هرکاری خواستید را انجام دهید. این آیات در مورد تهدید منافقان است. ربطی به دیدن اعمال همه مردم ندارند.
پاسخ را در پست بعدی مشاهده کنید
👇👇
❁﷽❁
◀️ پاسخ به کج فهمی وهابیت در تفسیر آیات 95 و 104 سوره توبه:
✍️ برای پاسخ به شبهه فوق دقت در نکات زیر ضروری است:
1️⃣ فهم آیات الهی قواعد و روش دقیق خود را می طلبد. مفسر پیش فرض ها و بافته های ذهنی خود را نباید بر آیه تحمیل کند. در نوشته فوق، پیش فرض ذهنی وهابیت در «انکار علم غیب از انبیاء و اولیای الهی» تاثیر ملموسی در فهم آیه داشته است. نویسنده متن به هر دری می زند با این بافته ذهنی خود را از آیه استخراج کند ولو بلغ ما بلغ!
2️⃣ بر اساس قواعد عقلایی، قرینه سیاق در یک کلام ،زمانی معتبر است که قرائن لفظی خلاف آن نباشد. برای مثال وقتی مولا دستور می دهد: «برای من آب بیاورید تا بنوشم»؛ نمی توانیم با این بهانه که «او یک ساعت قبل آب نوشیده است»، ظاهر کلام او را حمل بر شوخی و ... کنیم! زیرا ظهور لفظی این دستور در وجوب آب دادن به او بسیار قوی تر از ظهور سیاقی است.
3️⃣ بر این اساس، در این آیات مورد بحث، باید دقت کرد که:
🔸سیاق آیه «و قل اعملوا فسيرى الله عملكم و رسوله و المؤمنون»(توبه/ 105) ربطی به منافقین ندارد. بلکه بر اساس آیه قبل، تشویق مومنین به صدقه دادن است. آقای وهابی به این نکته توجهی نکرده است.
🔸هر چند سیاق ادعایی آیه 94 سوره توبه درباره منافقین است ولی باید دانست که «سَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُه» به دلیل صراحت لفظ «سیری» ظهور در دیدن اعمال خداوند و رسول الله (ص) دارد! بسیار روشن است که در «دیدن خداوند» تفاوتی میان دیدن منافق و دیدن مومن و ... وجود ندارد. «دیدن رسول» هم عطف بر دیدن خداوند شده است ، پس در حکم مشترک هستند یعنی در دیدن رسول نیز، تفاوتی میان مومن و منافق و ... نیست. البته روشن است که دیدن الله مستقل و دیدن رسول باذن الله است. این مطلب تحلیل ساده تقدیم قرائن لفظی بر قرائن سیاقی است که بیان شد.
4️⃣ بر فرض که داعی و انگیزه از این آیات (دقت کنید نه معنی موضوع له) تهدید باشد، این امر هیچ منافاتی با دیدن اعمال توسط «رسول» و «مومنون» ندارد. زیرا:
🔺 «دیدن رسول» و «مومنون» به «دیدن خداوند» عطف شده است. حکمت دیدن خداوند روشن است. هر حکمتی که در دیدن اعمال ما توسط الله تبارک و تعالی هست، همان حکمت درباره رسول و مومنون نیز وجود دارد. آقای وهابی بین حکمت و کیفیت دیدن الله و دیدن رسول و مومنون تفکیک قائل شده و بر خلاف صریح آیه قرآن که گفته است: «قطعا خداوند و رسول و مومنون اعمال شما را می بینند»، ادعا کرده است که آنها اعمال ما را نمی بینند!!
🔺 منافقان در خلوت ها و با کفر باطنی و مخفی خود قصد تحقیر و ضربه زدن و خدعه کردن نسبت به خداوند و رسول و مومنین داشتند، و به گمان باطل خود می پنداشتند که کسی آنها را نمی بیند، در حالی که بر اساس این آیه قطعا خداوند، رسول و مومنین آنها را می بینند!
🔺 تهدید منافقین با در نظر گرفتن یک مراقب _ آن هم مراقب دقیقی مثل خداوند و رسول و مومنین _ عملی تر، رساتر و موثر تر است.
🔺 ذیل آیه که بحث از خبر دادن نسبت به اعمال در روز قیامت است، با وجود داشتن شاهدان و ناظران عینی سازگار است؛ چون روز قیامت خداوند با شهادت شاهدان - مثل زمان، مکان، اعضای بدن، انبیاء، مومنین و ... اتمام حجت می کند. این شهادت فرع بر شهود و رویت حقیقت اعمال توسط آنها در این دنیا است.
🔺سین در «سیری» برای تحقیق و تاکید رویت است نه اینکه خداوند اعمال را در آینده هر چند نزدیک خواهد دید!! سخافت این معنی روشن است. زیرا در علم و رویت الهی تفاوتی بین زمان گذشته و حال و آینده وجود ندارد.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
❁﷽❁
#کنفرانس
⏺ موضوع: تحلیل ادبی #آیه_ولایت با رویکرد نقد شبهات اهل سنت
⏺ استاد: حجة الاسلام و المسلمین صادق زاده از اساتید حوزه و دانشگاه
⏺ زمان: دوشنبه، 26 اردیبهشت، ساعت 22
✍️ به ما بپویندید:
آدرس ما در #ایتا گروه«هم اندیشی دانشگاه امامت»
https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
◀️ آدرس ما در #تلگرام:
https://t.me/ansar_alaghidah
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
❁﷽❁
#سوزناک_ترین_روضه
🔺غبار شهر مدینه به برکت او شفا می دهد. جبرئیل گهواره جنبان او شده. میکائیل برایش لالایی ها خوانده تا مبادا به آرامش کودکانه اش، گزندی برسد.
🔺او معراجِ نمازِ نگینِ انبیاء الهی شده. همگان بازی های کودکانه او را در مسجد به یاد دارند که او سوار بر عقلِ کل و کلِ عقل بود.
🔺خداوند و تمام ملائکه اش، تمام انبیاء و اولیای الهی، مجذوب حقیقت محمدی هستند و این حقیقت، مفتون و معشوق جگر گوشه اش حسین (ع). آری حسین (ع)، محمد(ص) است و محمد(ص)، حسین(ع)!
🔺کربلاء بوی محمد (ص) می دهد. ابلیس ها، عفریت ها و جلاد ها دورش را گرفته اند. صادق آل محمد (ص) با قلبی آتشین می فرماید:
«... لمَّا ضُرِب الحسينُ بنُ عليّ (ع) بِالسَّيفِ فَسَقَطَ رَأْسهُ ثم ابتُدِرَ لِيُقْطعَ رأسُهُ ...».
▪️سربسته بگویم! مصیبت در «ضرب»، «سقط»، «قطع» و «رأس» نیست! تمام مصیبت در «ابتدر» است. وقتی گروهی با سرعت، برای کسب پیروزی و غلبه بر دیگران مسابقه می دهند، عرب می گوید: «ابتدر القوم»!
▪️فرزندان سقیفه با حرص و ولع، با تمام وجود، با سرعت و حدت، در بریدن نه،بلکه کندن و قطع کردن سر نورانی حسین(ع)، #مسابقه می دهند.
🔸 صلَّى اللَّه عليك يا أبا عبدِ اللَّه(ع)
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁
⏺ #وهابی نمی فهمد. مرگ از قفس پریدن است... . دست اولیای الهی بعد از مرگ باز تر می شود.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u