eitaa logo
دانشگاه امامت
4.5هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
511 ویدیو
59 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم ✍ متن شبهه شبکه های وهابی و ناصبی در رد استدلال شیعه برای اثبات علم غیب اولیای الهی 👇👇👇 ؟ می فرماید: یَعْتَذِرُونَ إِلَیْکُمْ إِذَا رَجَعْتُمْ إِلَیْهِمْ قُلْ لا تَعْتَذِرُوا لَنْ نُؤْمِنَ لَکُمْ قَدْ نَبَّأَنَا اللَّهُ مِنْ أَخْبَارِکُمْ وَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿٩٤﴾ ضمیر یعتذرون, به همان کسانی بر می گردد که از رفتن به جنگ, خودداری کردند و در واقع منافق بودند. در این آیه وَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿٩٤﴾ آمده است. آیا معنایش این است که خدا و رسولش عمل آنان را می بینند؟ دیدن عمل آنان, چه مشکلی را حل می کند؟ یعنی این که به منافقین گفته شود که خدا به زودی عمل شما را می بیند یا رسولش به زودی عمل شما را می بیند, این چه مشکلی را حل می کند. خب منافقان می گویند خب ببینند. مگه چیه؟ اما معنا این چنین نیست که می بینند. بلکه این یک تهدید است. یعنی به زودی و خدا و پیغمبر به حساب شما می رسند و حسابتان را کف دستتان می گذارند. می خواهد بگوید که فکر نکنید که با شما کاری ندارند. نیز می فرماید: وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ وَسَتُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿۱۰۵﴾ این یک تهدید است. تهدید منافقین هم هست. یعنی ضمیر عملکم , به همان کسانی بر می گردد که در آیه 94 به آنان اشاره کرد. لذا ایه نمی خواهد بگوید که پیغمبر و مؤمنان, عمل همه مردم را می بینند. پیغمبر نه زمانی که زنده بود, اعمال مردم را می دید و نه زمانی که رحلت کرده است . اصلا موضوع دیدن عمل کسی نیست. موضوع به حساب آنان رسیدن است. یعنی ایه می گوید به زودی به حساب منافقان می رسند. این ربطی به دیدن عمل کسی ندارد. ایات را باید با آیات قبلش دید و فهمید. در هنگام تهدید, در زبان فارسی هم می گویند حالا می بینی. ایا این یعنی همین الآن داری می بینی, یا معنایش این است که در آینده به حسابت می رسم؟ یعنی خدا و رسولش و مؤمنان در اینده نزدیک به حسابتان می رسند. یعنی شما را به سزای عملتان می رسانند و حسابتان را کف دستتان می گذارند. فکر نکنید که شما منافقان را رها می کنند که هرکاری خواستید را انجام دهید. این آیات در مورد تهدید منافقان است. ربطی به دیدن اعمال همه مردم ندارند. پاسخ را در پست بعدی مشاهده کنید 👇👇
❁﷽❁ ◀️ پاسخ به کج فهمی وهابیت در تفسیر آیات 95 و 104 سوره توبه: ✍️ برای پاسخ به شبهه فوق دقت در نکات زیر ضروری است: 1️⃣ فهم آیات الهی قواعد و روش دقیق خود را می طلبد. مفسر پیش فرض ها و بافته های ذهنی خود را نباید بر آیه تحمیل کند. در نوشته فوق، پیش فرض ذهنی وهابیت در «انکار علم غیب از انبیاء و اولیای الهی» تاثیر ملموسی در فهم آیه داشته است. نویسنده متن به هر دری می زند با این بافته ذهنی خود را از آیه استخراج کند ولو بلغ ما بلغ! 2️⃣ بر اساس قواعد عقلایی، قرینه سیاق در یک کلام ،زمانی معتبر است که قرائن لفظی خلاف آن نباشد. برای مثال وقتی مولا دستور می دهد: «برای من آب بیاورید تا بنوشم»؛ نمی توانیم با این بهانه که «او یک ساعت قبل آب نوشیده است»، ظاهر کلام او را حمل بر شوخی و ... کنیم! زیرا ظهور لفظی این دستور در وجوب آب دادن به او بسیار قوی تر از ظهور سیاقی است. 3️⃣ بر این اساس، در این آیات مورد بحث، باید دقت کرد که: 🔸سیاق آیه «و قل اعملوا فسيرى الله عملكم و رسوله و المؤمنون»(توبه/ 105) ربطی به منافقین ندارد. بلکه بر اساس آیه قبل، تشویق مومنین به صدقه دادن است. آقای وهابی به این نکته توجهی نکرده است. 🔸هر چند سیاق ادعایی آیه 94 سوره توبه درباره منافقین است ولی باید دانست که «سَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُه‏» به دلیل صراحت لفظ «سیری» ظهور در دیدن اعمال خداوند و رسول الله (ص) دارد! بسیار روشن است که در «دیدن خداوند» تفاوتی میان دیدن منافق و دیدن مومن و ... وجود ندارد. «دیدن رسول» هم عطف بر دیدن خداوند شده است ، پس در حکم مشترک هستند یعنی در دیدن رسول نیز، تفاوتی میان مومن و منافق و ... نیست. البته روشن است که دیدن الله مستقل و دیدن رسول باذن الله است. این مطلب تحلیل ساده تقدیم قرائن لفظی بر قرائن سیاقی است که بیان شد. 4️⃣ بر فرض که داعی و انگیزه از این آیات (دقت کنید نه معنی موضوع له) تهدید باشد، این امر هیچ منافاتی با دیدن اعمال توسط «رسول» و «مومنون» ندارد. زیرا: 🔺 «دیدن رسول» و «مومنون» به «دیدن خداوند» عطف شده است. حکمت دیدن خداوند روشن است. هر حکمتی که در دیدن اعمال ما توسط الله تبارک و تعالی هست، همان حکمت درباره رسول و مومنون نیز وجود دارد. آقای وهابی بین حکمت و کیفیت دیدن الله و دیدن رسول و مومنون تفکیک قائل شده و بر خلاف صریح آیه قرآن که گفته است: «قطعا خداوند و رسول و مومنون اعمال شما را می بینند»، ادعا کرده است که آنها اعمال ما را نمی بینند!! 🔺 منافقان در خلوت ها و با کفر باطنی و مخفی خود قصد تحقیر و ضربه زدن و خدعه کردن نسبت به خداوند و رسول و مومنین داشتند، و به گمان باطل خود می پنداشتند که کسی آنها را نمی بیند، در حالی که بر اساس این آیه قطعا خداوند، رسول و مومنین آنها را می بینند! 🔺 تهدید منافقین با در نظر گرفتن یک مراقب _ آن هم مراقب دقیقی مثل خداوند و رسول و مومنین _ عملی تر، رساتر و موثر تر است. 🔺 ذیل آیه که بحث از خبر دادن نسبت به اعمال در روز قیامت است، با وجود داشتن شاهدان و ناظران عینی سازگار است؛ چون روز قیامت خداوند با شهادت شاهدان - مثل زمان، مکان، اعضای بدن، انبیاء، مومنین و ... اتمام حجت می کند. این شهادت فرع بر شهود و رویت حقیقت اعمال توسط آنها در این دنیا است. 🔺سین در «سیری» برای تحقیق و تاکید رویت است نه اینکه خداوند اعمال را در آینده هر چند نزدیک خواهد دید!! سخافت این معنی روشن است. زیرا در علم و رویت الهی تفاوتی بین زمان گذشته و حال و آینده وجود ندارد. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ ⏺ موضوع: تحلیل ادبی با رویکرد نقد شبهات اهل سنت ⏺ استاد: حجة الاسلام و المسلمین صادق زاده از اساتید حوزه و دانشگاه ⏺ زمان: دوشنبه، 26 اردیبهشت، ساعت 22 ✍️ به ما بپویندید: آدرس ما در گروه«هم اندیشی دانشگاه امامت» https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 ◀️ آدرس ما در : https://t.me/ansar_alaghidah ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ 🔺غبار شهر مدینه به برکت او شفا می دهد. جبرئیل گهواره جنبان او شده. میکائیل برایش لالایی ها خوانده تا مبادا به آرامش کودکانه اش، گزندی برسد. 🔺او معراجِ نمازِ نگینِ انبیاء الهی شده. همگان بازی های کودکانه او را در مسجد به یاد دارند که او سوار بر عقلِ کل و کلِ عقل بود. 🔺خداوند و تمام ملائکه اش، تمام انبیاء و اولیای الهی، مجذوب حقیقت محمدی هستند و این حقیقت، مفتون و معشوق جگر گوشه اش حسین (ع). آری حسین (ع)، محمد(ص) است و محمد(ص)، حسین(ع)! 🔺کربلاء بوی محمد (ص) می دهد. ابلیس ها، عفریت ها و جلاد ها دورش را گرفته اند. صادق آل محمد (ص) با قلبی آتشین می فرماید: «... لمَّا ضُرِب الحسينُ بنُ عليّ (ع) بِالسَّيفِ فَسَقَطَ رَأْسهُ ثم ابتُدِرَ لِيُقْطعَ رأسُهُ ...». ▪️سربسته بگویم! مصیبت در «ضرب»، «سقط»، «قطع» و «رأس» نیست! تمام مصیبت در «ابتدر» است. وقتی گروهی با سرعت، برای کسب پیروزی و غلبه بر دیگران مسابقه می دهند، عرب می گوید: «ابتدر القوم»! ▪️فرزندان سقیفه با حرص و ولع، با تمام وجود، با سرعت و حدت، در بریدن نه،بلکه کندن و قطع کردن سر نورانی حسین(ع)، می دهند. 🔸 صلَّى اللَّه عليك يا أبا عبدِ اللَّه‏(ع) ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁ ⏺ نمی فهمد. مرگ از قفس پریدن است... . دست اولیای الهی بعد از مرگ باز تر می شود. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «حُذیفة بن الیمان» از صحابه بزرگ و منافق شناس رسول خدا (ص) است. او در ابتدای حکومت امیرالمومنین (ع) از دنیا رفت. 2️⃣ روزی برخی از مسلمانان نزد او بودند. یکی از آنها گفت: از احادیثی که از رسول الله (ص) شنیدی برای ما بگو! حذیفه گفت: اگر این کار را بکنم شما مرا سنگسار می کنید! آنها با تعجب گفتند: آیا ما چنین کاری می کنیم؟! اگر بر شما حدیث کنم که: برخی از مادرانتان (همسران رسول الله ص) با لشگری فراوان و قدرتمند به جنگ شما می آیند، آیا مرا را تصدیق می کنید؟ آنها گفتند: چه کسی این سخن را قبول می کند؟ 3️⃣ حذیفه گفت: ♦️ «... أتَتكُم الحُميراء في كتيبةٍ يَسوقُها أعلاجُها حيث تَسوء وجوهَكم ...» 🔷 حمیراء (عایشه همسر پیامبر (ص) در سپاهی به سمت شما می آید که کافران درشت هیکل همانند الاغ آن را فرماندهی می کند به گونه ای که شما از دیدن آن ناراحت می شوید! 4️⃣ «اعلاج» در لغت: 💎 العِلْجُ: الرجل من كُفَّار العَجَم‏. 📚 الصحاح، ج‏1، ص: 331 💎 العِلْج: الصلب الشديد؛ و به سُمِّي حمارُ الوحش‏. 📚 جمهرة اللغة، ج‏1، ص: 484 5️⃣ ابوحذیفه بعد از گفتن این حدیث از جا برخواست و به گوشه ای رفت. این حدیث با سندی صحیح بر اساس مبانی بخاری و مسلم با تصحیح ذهبی است. ✅ آیا به بهشت می روند؟ آیا عاقلانه است دین خود را از آنها گرفت؟ چرا حذیفه از گفتن این حقایق ترس سنگسار شدن داشت؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
4_5776148821713096497.mp3
15.87M
࿐ྀུ༅🦋࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌┅─ ﷽ 🎙 فایل صوتی 📖 با موضوع :: تحلیل ادبی با رویکرد نقد شبهات اهل سنت 🎙 حجة الاسلام و المسلمین صادق زاده از اساتید حوزه و دانشگاه 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
✧❁﷽❁✧ ◀️ موضوع: ریشه یابی بدعت ها در مدرسه صحابه ◀️ ارائه دهنده: ابوالحسنین۱۱۰ ◀️ تاریخ: شنبه، ۳۱ اردیبهشت، ساعت ۲۲ شب ◀️ مکان: گروه هم اندیشی دانشگاه امامت: ✳️ آدرس ما در https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 ✳️ آدرس ما در : https://t.me/ansar_alaghidah ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ 1️⃣ یکی از مهم ترین اهداف اسلام، تهذیب و ارتقای اخلاقی مسلمین است. انحرافات اخلاقی ریشه در جهل، کفر و حقارت درونی دارد. 2️⃣ بر اساس روایت صحیح بخاری، ابوبکر رعایت حریم خصوصی رسول خدا (ص) با همسرش را نکرد! به بهانه واهی، مادرش عائشه را به شدت کتک زد! و ضربه محکمی به سر و صورت او زد در حالی که پیامبر خدا (ص) در بالین او خوابیده بود!! ♦️ «... فَثنَى رَأْسهُ فى حَجرى راقدًا أَقبل أبو بكر فلَكَزنى لَكْزة شديدة و قال حبَسْتِ النّاس فى قِلادة فبى الموت لِمكان رسول اللَّه(ص) و قد أوجعَنى...» 🔸پیامبر (ص) در حالی که خواب بود سرش در آغوش من بود! ابوبکر آمد و ضربه بسیار شدیدی به صورت و سینه من نواخت. و گفت: مردم را به خاطر یک گردنبند معطل کرده ای؟ در حالی که من به خاطر مکان رسول خدا (ص) نزدیک بود بمیرم و آن مشت و لگد، به شدت به من صدمه وارد کرد. 3️⃣ بی حیایی و خشونت بسیار، از مهم ترین اوصاف جاهلیت بود که در رفتار ابوبکر کاملا جلوه گر است. اگر ممنوعیت زنده به گور کردن دختران ابلاغ نشده بود، ابوبکر همانند عمر، مادرش عائشه را نیز، زنده به گور کرده بود!! ✅ ابوبکر بسیار تندخو، عجول، بی حیا بوده است. اگر کس دیگر در حریم خصوصی رسول خدا (ص)، به عائشه مشت و لگد می زد، چه برخوردی با او می شد؟ اگر عائشه باعث مرگ بیست هزار مسلمان بی گناه شده بود، ابوبکر با او چه می کرد؟ به خاطر تاخیر چند دقیقه ای کاروان، مستحق مشت و لگد شدید از ابوبکر بود! به خاطر جنایت های جمل، فحاشی ها نسبت به مولا علی (ع) و دیگر صحابه، مستحق چیست؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
ریشه بدعتها در مدرسه صحابه.mp3
14.27M
࿐ྀུ༅🦋࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌┅─ ﷽ 🎙 فایل صوتی 📖 با موضوع :: ریشه بدعتها در مدرسه صحابه 🎙 استاد ابوالحسنین۱۱٠ 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
بدعت گذاری در مدرسه صحابه.pdf
1.83M
࿐ྀུ༅🦋࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌┅─ ﷽ 📚 پی دی اف پیوست 📖 با موضوع :: ریشه بدعتها در مدرسه صحابه 🎙 استاد ابوالحسنین۱۱٠ 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
noormags-دلالت_آیه_مباهله_بر_خلافت_بلافصل_امیرالمؤمنین-844396_1172099.pdf
777.9K
❁﷽❁ ◀️ موضوع مقاله: بررسی دلالت آیه مباهله بر ولایت بلافصل امیرالمومنین علیه السلام ◀️ نویسنده: آیه الله میلانی و اصغر غلامی ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
‍ ✧❁﷽❁✧ ◀️ «ذهبی» درباره امام صادق (ع) می نویسد: 1️⃣ «... لم يرو مالك عن جعفر حتى ظهر أمر بني العباس...» ♦️مالک بن انس _ امام مالکی ها_ از امام صادق (ع) در زمان حکومت بنی امیه هیچ روایتی نقل نکرد مگر آنکه بنی عباس حاکم شدند! ⚠️ این نشان از شدت فشار بنی امیه نسبت به اهل بیت (ع) دارد که حتی بزرگ ترین فقها و محدثان اهل سنت نیز جرات نقل حدیث از امام صادق (ع) نداشتند! 2️⃣ «... وخرج حفص بن غياث إلى عبادان وهو موضع رباط، فاجتمع إليه البصريون، فقالوا: لا تحدثنا عن ثلاثة ; أشعث بن عبدالملك، وعمرو بن عبيد، وجعفر بن محمد. ♦️ ابن معین می گوید حفص بن غیاث به آبادان رفت. اهل بصره در اطراف او جمع شدند و گفتند که از سه نفر _ من جمله امام صادق (ع) _ برای ما روایت نقل نکن! ⚠️ این امر نشان از شدت ناصبی گری اهل بصره در آن زمان است. بخاری نیز از این جو متاثر شده و در صحیح خود از امام صادق (ع) روایتی نقل نکرده است. 3️⃣ «... كنت إذا نظرت إلى جعفر بن محمد علمت أنه من سلالة النبيين. قد رأيته واقفا عند الجمرة يقول: سلوني، سلوني .... سمعت جعفر بن محمد يقال: سلوني قبل أن تفقدوني، فإنه لا يحدثكم أحد بعدي بمثل حديثي.» ♦️ عمرو بن ابی المقدام (از محدثین بزرگ) گوید: وقتی به جعفر بن محمد (ع) می نگریستم، دانستم که او از سلالة پیامبران است. او را در جمره دیدم که می گفت: از من سوال کنید! ♦️ صالح بن ابی الاسود (از امامان حدیث اهل سنت) می گوید: امام (ع) می گفت: حقایق دین را از من بپرسید تا مرا از دست نداده اید. زیرا هیچ کس بعد از من، همانند احادیث من را نمی گوید!
⚠️ تڪفیر انبیاء و ملائڪه توسـط شیعیان🤷🏻 ⭕️ انبياء و فرشتگان، منکر ولایت امامان معصوم شیعه هستند ‼️ ⚜ منڪر ولایـت هم نـزد شیعـه ڪافـر است 🔅روایت مورد نظر 👇🏻 [حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحُسَيْنِ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ أَبِي الْبِلَادِ عَنْ سَدِيرٍ الصَّيْرَفِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ(ع) قَالَ‌ إِنَّ أَمْرَكُمْ هَذَا عُرِضَ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَلَمْ يُقِرَّ بِهِ إِلَّا الْمُقَرَّبُونَ وَ عُرِضَ عَلَى الْأَنْبِيَاءِ فَلَمْ يُقِرَّ بِهِ إِلَّا الْمُرْسَلُونَ وَ عُرِضَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ فَلَمْ يُقِرَّ بِهِ إِلَّا الْمُمْتَحَنُونَ‌] اين امر ( ولايت) شما بر ملائكه عرضه شد، جز فرشتگان مقرّب، بر ولایت شما اقرار نکردند و بر پیامبران عرضه شد، جز رسولان کسی بر آن اقرار نکرد .. !! 📚 بصائر الدرجات ۶۷/۱  📮 شيعيان دو راه دارند: 1. قبول كنند كه انبياء(غیر رُسل) و فرشتگان (غیر مقرّب) کافر و ناصبى هستند 2. کتاب بصائر الدرجات جعلی و دروغ است ~شيعيان يكى از آن را انتخاب كنيد🌹
❁﷽❁ ✍️ پاسخ به متن نادانی وهابی ناصبی در کج فهمی از روایت بصائر الدرجات 1️⃣ موضوع روایت درباره «امر اهل بیت علیهم السلام» است که تحمل درجات بالای آن، از عهده بسیاری از ملائکه و انبیاء الهی خارج است. این امر، همانند ماجرای حضرت موسی علیه السلام و همراهش در سوره کهف است که تحمل بسیاری از حقایق از عهده موسی علیه السلام خارج بود! 2️⃣ دشمن اهل بیت علیهم السلام و نواصب کافر و نجس هستند. بسیار واضح است که کافر نجس، هیچ تقربی به سوی خداوند ندارد تا در زمره فرشتگاه درگاه الهی و انبیاء علیهم السلام قرار گیرد! 3️⃣ کتاب بصائر الدرجات دروغ و جعلی نیست. بلکه این کتاب صحیح بخاری است که در آن دستبردهای فراوان«یا مقحمات البخاری» صورت گرفته است و نویسنده آن فردی کافر، اهل دروغ و تدلیس و منکر الحدیث در نزد علمای رجال اهل سنت است. ✅ در آخر می گوییم: درک مراتب ولایت اهل بیت علیهم السلام امری سخت و دشوار است. وهابی ناصبی به جهت جهل و نادانی خود هیچ بهره ای - و لو حداقلی- از این معرفت ندارد. او همانند اسلاف یزیدی اش، می خواهد نور الهی را پف کند ولی غافل از اینکه: 🔸چراغی را که ایزد بر فروزد 🔸گر ابله پف کند ریشش بسوزد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ اجرای عدالت یکی از مهم ترین اهداف انبیای الهی است. یکی از مهم ترین پایه های حکومت اسلامی عدالت محوری است. 2️⃣ حاکم اسلامی باید مردمی بوده و با چهره ای گشاده پذیرای انتقادات مردم باشد. اگر انتقاد، حق بود بپذیرد و از ظلم وارده شده به درگاه الهی توبه کند و اگر هم انتقاد به حق نبود، با حلم و صبوری برخورد کند. 3️⃣ علی رغم تبلیغات دروغین درباره عدالت خلیفه دوم، مردم از حکومت او راضی نبودند. بخاری در صحیح خود نقل می کند که: «عُیینه» با پارتی بازی پسر عمویش ساعت ملاقات با عمر بن خطاب می گیرد! وقتی که به ملاقات او می رود زبان به شکایت می گشاید: ♦️ «...يَا ابْنَ الْخَطَّابِ وَاللَّهِ مَا تُعْطِينَا الْجَزْلَ ، وَمَا تَحْكُمُ بَيْنَنَا بِالْعَدْلِ...» 🔸 ای پسر حطاب! به خدا قسم سهم ما را (از بیت المال) ندادی و در حق ما به عدالت حکم نکردی! 4️⃣ خلیفه دوم با شنیدن این شکایت ساده برآشفت و به شدت غضبناک شد و خواست که به «عیینه» صدمه بزند. در این حال پسر عموی او به دادش رسید و عمر را دعوت به بردباری نمود! 🔴 آیا حاکم اسلامی به صرف یک انتقاد و شکایت حق صدمه زدن به شاکی را دارد؟ آیا نباید ادله او را بنگرد و درباره آن تحقیق کند؟ آیا شخص و صلاحیت خلافت و ولایت را دارد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
‍ ┄┄┅━༅𖣔﷽𖣔༅━┅┄ ✍ قال رسول الله صلى الله عليه وآله : لجهنم سبعة أبواب - وهي الأركان - لسبعة فراعنة : نمرود بن كنعان فرعون الخليل ، ومصعب ابن الوليد فرعون موسى ، وأبو جهل بن هشام ، والأول ، والثاني ، ويزيد قاتل ولدي ، ورجل من ولد العباس يلقب بالدوانيقي اسمه المنصور 🔺پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند که جهنم هفت در دارد برای هفت فرعون که عبارتند از: نمرود، فرعون زمان حضرت موسی، ابو جهل، اولی، دومی، یزید قاتل امام حسین علیه السلام، منصور دوانیقی 📚بحار الأنوار - العلامة المجلسي - ج ۴۷ ص ۳٠۹ 🌐 http://ar.lib.eshia.ir/11008/47/309 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ نماز، حضور بنده در محضر الهی است. هر مقداری که معرفت نسبت به عظمت الهی بیشتر شود، خضوع و خشوع و خشیت انسان نیز در بارگاه خداوند افزونی می‌گیرد و همانند اهل بیت(ع) به انقطاع کامل از غیر از خداوند می‌رسند و از شدت خوف الهی لرزه بر اندام آنها می‌افتد و رنگ چهره شان تغییر می‌کند. 2️⃣ در مقابل، نماز مدعیان خلافت به شکل زیر است: 🔹«أن عمر بن الخطاب بينا هو قائم يصلي بالناس حين بدأ في الصلاة فزلت يده على ذَكَرِه فأشارَ إلى الناس أن امْكثوا و ذهب فتوضأ ثم جاء فصلى فقال له أبي لعله وجد مذيا قال لا أدري» 🔺همانا عمر بن الحطاب در حالی که برای نماز جماعت ایستاده بود وقتی که شروع به نماز کرد، با دستش اندام جنسی مردانه خود تکان داد و لغزاند! او سپس به مردم اشاره کرد که در جای خود قرار گیرید. عمر رفت و وضو گرفت و نماز خواند. راوی می گوید به پدرم گفتم : ای بسا از عمر بن الخطاب مذی خارج شده است؟(مذی: آبی که بعد از تحریک جنسی از اندام جنسی انسان خارج می شود.) پدرم گفت: نمی دانم! (احتمال دارد از او مذی خارج شده باشد) 📚مصنف عبد الرزاق، ج1، 268 ◀️ روی به محراب نهادن چه سود؟ / دل به بخارا و بتان طراز ◀️ ایزد ما وسوسه عاشقی/ از تو پذیرد، نپذیرد نماز ✅ انتخاب کنید! نماز مولا علی (ع) یا نماز خلیفه دوم که حین نماز، استمنا می کرد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
شبهه نواصب در پی پست کانال و ردیه ما به ایشان تا دقایقی دیگر در کانال بارگذاری خواهد شد
چون در متن نواصب فحاشی و اهانت به ساحت مقدس ائمه اطهار شده بود لذا متن را کامل نیاوردیم اصل شبهه نواصب به شرح ذیل میباشد: ❶ مدلس بودن ابن جریج و عدم تصریح به سماع ❷ مجهول بودن کسی که ابن ابی ملیکه از او روایت میکند . [يُحَدِّثُ عَمَّنْ لا أتَّهِمُ] ❸ شاید برخی بگویند در کتاب سنن الکبریٰ بیهقی ، این روایت را ابن ابي ملیکه از سیدنا[عمر رضی الله عنه] بدون واسطه نقل کرده است در پاسخ میگوییم ابن ابي ملیكه اصلاً سیدنا عمر رضی الله عنه را درک ننموده است ! و روایت انقطاع دارد و مرسل می‌باشد. و به روایت مرسل احتجاجی نمیشود طبق رأی جمهور حفّاظ[ زیرا از قِسم حدیث ضعیف است ] . امام معصوم نماز واجب را بخاطر جماع با همسرش به تأخیر انداخته است امام معصوم خود ارضایی را دارای اشکال نمی‌داند