eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
602 ویدیو
63 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
noormags-دلالت_آیه_مباهله_بر_خلافت_بلافصل_امیرالمؤمنین-844396_1172099.pdf
777.9K
❁﷽❁ ◀️ موضوع مقاله: بررسی دلالت آیه مباهله بر ولایت بلافصل امیرالمومنین علیه السلام ◀️ نویسنده: آیه الله میلانی و اصغر غلامی ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
‍ ✧❁﷽❁✧ ◀️ «ذهبی» درباره امام صادق (ع) می نویسد: 1️⃣ «... لم يرو مالك عن جعفر حتى ظهر أمر بني العباس...» ♦️مالک بن انس _ امام مالکی ها_ از امام صادق (ع) در زمان حکومت بنی امیه هیچ روایتی نقل نکرد مگر آنکه بنی عباس حاکم شدند! ⚠️ این نشان از شدت فشار بنی امیه نسبت به اهل بیت (ع) دارد که حتی بزرگ ترین فقها و محدثان اهل سنت نیز جرات نقل حدیث از امام صادق (ع) نداشتند! 2️⃣ «... وخرج حفص بن غياث إلى عبادان وهو موضع رباط، فاجتمع إليه البصريون، فقالوا: لا تحدثنا عن ثلاثة ; أشعث بن عبدالملك، وعمرو بن عبيد، وجعفر بن محمد. ♦️ ابن معین می گوید حفص بن غیاث به آبادان رفت. اهل بصره در اطراف او جمع شدند و گفتند که از سه نفر _ من جمله امام صادق (ع) _ برای ما روایت نقل نکن! ⚠️ این امر نشان از شدت ناصبی گری اهل بصره در آن زمان است. بخاری نیز از این جو متاثر شده و در صحیح خود از امام صادق (ع) روایتی نقل نکرده است. 3️⃣ «... كنت إذا نظرت إلى جعفر بن محمد علمت أنه من سلالة النبيين. قد رأيته واقفا عند الجمرة يقول: سلوني، سلوني .... سمعت جعفر بن محمد يقال: سلوني قبل أن تفقدوني، فإنه لا يحدثكم أحد بعدي بمثل حديثي.» ♦️ عمرو بن ابی المقدام (از محدثین بزرگ) گوید: وقتی به جعفر بن محمد (ع) می نگریستم، دانستم که او از سلالة پیامبران است. او را در جمره دیدم که می گفت: از من سوال کنید! ♦️ صالح بن ابی الاسود (از امامان حدیث اهل سنت) می گوید: امام (ع) می گفت: حقایق دین را از من بپرسید تا مرا از دست نداده اید. زیرا هیچ کس بعد از من، همانند احادیث من را نمی گوید!
⚠️ تڪفیر انبیاء و ملائڪه توسـط شیعیان🤷🏻 ⭕️ انبياء و فرشتگان، منکر ولایت امامان معصوم شیعه هستند ‼️ ⚜ منڪر ولایـت هم نـزد شیعـه ڪافـر است 🔅روایت مورد نظر 👇🏻 [حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحُسَيْنِ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ أَبِي الْبِلَادِ عَنْ سَدِيرٍ الصَّيْرَفِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ(ع) قَالَ‌ إِنَّ أَمْرَكُمْ هَذَا عُرِضَ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَلَمْ يُقِرَّ بِهِ إِلَّا الْمُقَرَّبُونَ وَ عُرِضَ عَلَى الْأَنْبِيَاءِ فَلَمْ يُقِرَّ بِهِ إِلَّا الْمُرْسَلُونَ وَ عُرِضَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ فَلَمْ يُقِرَّ بِهِ إِلَّا الْمُمْتَحَنُونَ‌] اين امر ( ولايت) شما بر ملائكه عرضه شد، جز فرشتگان مقرّب، بر ولایت شما اقرار نکردند و بر پیامبران عرضه شد، جز رسولان کسی بر آن اقرار نکرد .. !! 📚 بصائر الدرجات ۶۷/۱  📮 شيعيان دو راه دارند: 1. قبول كنند كه انبياء(غیر رُسل) و فرشتگان (غیر مقرّب) کافر و ناصبى هستند 2. کتاب بصائر الدرجات جعلی و دروغ است ~شيعيان يكى از آن را انتخاب كنيد🌹
دانشگاه امامت
#متن_وهابی_خبیث #سؤال_امروز ⚠️ تڪفیر انبیاء و ملائڪه توسـط شیعیان🤷🏻 ⭕️ انبياء و فرشتگان، منکر ولای
❁﷽❁ ✍️ پاسخ به متن نادانی وهابی ناصبی در کج فهمی از روایت بصائر الدرجات 1️⃣ موضوع روایت درباره «امر اهل بیت علیهم السلام» است که تحمل درجات بالای آن، از عهده بسیاری از ملائکه و انبیاء الهی خارج است. این امر، همانند ماجرای حضرت موسی علیه السلام و همراهش در سوره کهف است که تحمل بسیاری از حقایق از عهده موسی علیه السلام خارج بود! 2️⃣ دشمن اهل بیت علیهم السلام و نواصب کافر و نجس هستند. بسیار واضح است که کافر نجس، هیچ تقربی به سوی خداوند ندارد تا در زمره فرشتگاه درگاه الهی و انبیاء علیهم السلام قرار گیرد! 3️⃣ کتاب بصائر الدرجات دروغ و جعلی نیست. بلکه این کتاب صحیح بخاری است که در آن دستبردهای فراوان«یا مقحمات البخاری» صورت گرفته است و نویسنده آن فردی کافر، اهل دروغ و تدلیس و منکر الحدیث در نزد علمای رجال اهل سنت است. ✅ در آخر می گوییم: درک مراتب ولایت اهل بیت علیهم السلام امری سخت و دشوار است. وهابی ناصبی به جهت جهل و نادانی خود هیچ بهره ای - و لو حداقلی- از این معرفت ندارد. او همانند اسلاف یزیدی اش، می خواهد نور الهی را پف کند ولی غافل از اینکه: 🔸چراغی را که ایزد بر فروزد 🔸گر ابله پف کند ریشش بسوزد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ اجرای عدالت یکی از مهم ترین اهداف انبیای الهی است. یکی از مهم ترین پایه های حکومت اسلامی عدالت محوری است. 2️⃣ حاکم اسلامی باید مردمی بوده و با چهره ای گشاده پذیرای انتقادات مردم باشد. اگر انتقاد، حق بود بپذیرد و از ظلم وارده شده به درگاه الهی توبه کند و اگر هم انتقاد به حق نبود، با حلم و صبوری برخورد کند. 3️⃣ علی رغم تبلیغات دروغین درباره عدالت خلیفه دوم، مردم از حکومت او راضی نبودند. بخاری در صحیح خود نقل می کند که: «عُیینه» با پارتی بازی پسر عمویش ساعت ملاقات با عمر بن خطاب می گیرد! وقتی که به ملاقات او می رود زبان به شکایت می گشاید: ♦️ «...يَا ابْنَ الْخَطَّابِ وَاللَّهِ مَا تُعْطِينَا الْجَزْلَ ، وَمَا تَحْكُمُ بَيْنَنَا بِالْعَدْلِ...» 🔸 ای پسر حطاب! به خدا قسم سهم ما را (از بیت المال) ندادی و در حق ما به عدالت حکم نکردی! 4️⃣ خلیفه دوم با شنیدن این شکایت ساده برآشفت و به شدت غضبناک شد و خواست که به «عیینه» صدمه بزند. در این حال پسر عموی او به دادش رسید و عمر را دعوت به بردباری نمود! 🔴 آیا حاکم اسلامی به صرف یک انتقاد و شکایت حق صدمه زدن به شاکی را دارد؟ آیا نباید ادله او را بنگرد و درباره آن تحقیق کند؟ آیا شخص و صلاحیت خلافت و ولایت را دارد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
‍ ┄┄┅━༅𖣔﷽𖣔༅━┅┄ ✍ قال رسول الله صلى الله عليه وآله : لجهنم سبعة أبواب - وهي الأركان - لسبعة فراعنة : نمرود بن كنعان فرعون الخليل ، ومصعب ابن الوليد فرعون موسى ، وأبو جهل بن هشام ، والأول ، والثاني ، ويزيد قاتل ولدي ، ورجل من ولد العباس يلقب بالدوانيقي اسمه المنصور 🔺پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند که جهنم هفت در دارد برای هفت فرعون که عبارتند از: نمرود، فرعون زمان حضرت موسی، ابو جهل، اولی، دومی، یزید قاتل امام حسین علیه السلام، منصور دوانیقی 📚بحار الأنوار - العلامة المجلسي - ج ۴۷ ص ۳٠۹ 🌐 http://ar.lib.eshia.ir/11008/47/309 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ نماز، حضور بنده در محضر الهی است. هر مقداری که معرفت نسبت به عظمت الهی بیشتر شود، خضوع و خشوع و خشیت انسان نیز در بارگاه خداوند افزونی می‌گیرد و همانند اهل بیت(ع) به انقطاع کامل از غیر از خداوند می‌رسند و از شدت خوف الهی لرزه بر اندام آنها می‌افتد و رنگ چهره شان تغییر می‌کند. 2️⃣ در مقابل، نماز مدعیان خلافت به شکل زیر است: 🔹«أن عمر بن الخطاب بينا هو قائم يصلي بالناس حين بدأ في الصلاة فزلت يده على ذَكَرِه فأشارَ إلى الناس أن امْكثوا و ذهب فتوضأ ثم جاء فصلى فقال له أبي لعله وجد مذيا قال لا أدري» 🔺همانا عمر بن الحطاب در حالی که برای نماز جماعت ایستاده بود وقتی که شروع به نماز کرد، با دستش اندام جنسی مردانه خود تکان داد و لغزاند! او سپس به مردم اشاره کرد که در جای خود قرار گیرید. عمر رفت و وضو گرفت و نماز خواند. راوی می گوید به پدرم گفتم : ای بسا از عمر بن الخطاب مذی خارج شده است؟(مذی: آبی که بعد از تحریک جنسی از اندام جنسی انسان خارج می شود.) پدرم گفت: نمی دانم! (احتمال دارد از او مذی خارج شده باشد) 📚مصنف عبد الرزاق، ج1، 268 ◀️ روی به محراب نهادن چه سود؟ / دل به بخارا و بتان طراز ◀️ ایزد ما وسوسه عاشقی/ از تو پذیرد، نپذیرد نماز ✅ انتخاب کنید! نماز مولا علی (ع) یا نماز خلیفه دوم که حین نماز، استمنا می کرد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ #وسوسه_عاشقی 1️⃣ نماز، حضور بنده در محضر الهی است. هر مقداری که معرفت نسبت به عظمت الهی بیش
شبهه نواصب در پی پست کانال و ردیه ما به ایشان تا دقایقی دیگر در کانال بارگذاری خواهد شد
چون در متن نواصب فحاشی و اهانت به ساحت مقدس ائمه اطهار شده بود لذا متن را کامل نیاوردیم اصل شبهه نواصب به شرح ذیل میباشد: ❶ مدلس بودن ابن جریج و عدم تصریح به سماع ❷ مجهول بودن کسی که ابن ابی ملیکه از او روایت میکند . [يُحَدِّثُ عَمَّنْ لا أتَّهِمُ] ❸ شاید برخی بگویند در کتاب سنن الکبریٰ بیهقی ، این روایت را ابن ابي ملیکه از سیدنا[عمر رضی الله عنه] بدون واسطه نقل کرده است در پاسخ میگوییم ابن ابي ملیكه اصلاً سیدنا عمر رضی الله عنه را درک ننموده است ! و روایت انقطاع دارد و مرسل می‌باشد. و به روایت مرسل احتجاجی نمیشود طبق رأی جمهور حفّاظ[ زیرا از قِسم حدیث ضعیف است ] . امام معصوم نماز واجب را بخاطر جماع با همسرش به تأخیر انداخته است امام معصوم خود ارضایی را دارای اشکال نمی‌داند
✧❁﷽❁✧ ✍️ پاسخ به ردیه وهابی نادان در پست مرتبط با عمل شنیع خلیفه دوم در نماز 1️⃣ بی ادبی ها و فحاشی های نویسنده به خاطر تبعیت او از ابوبکر ها، عمرها و عائشه ها است لذا از کنار آن عبور می کنیم. 2️⃣ دوستانی که با روش کار ما آشنا هستند می دانند که نوشته های ما تصویر کتب مورد استناد اهل سنت - مثل پست مرتبط با انحراف جنسی خلیفه دوم- وجود دارد لذا اتهام او مبنی بر حذف سند، گزافه گویی است. 3️⃣ اشکالات سندی وهابی نادان: 🔰 مدلس بودن ابن جریج و عدم تصریح او به سماع: اولا: در اینکه اکثر قریب به اتفاق ائمه رجالی و حدیثی شما اهل سنت مدلس و حقه باز هستند، تردیدی نیست. ثانیا: آقای وهابی کور بوده و تصریح به سماع ابن جریج را در این سند مشاهده نکرده! زیرا در سند آمده است« ... ابْنِ جُرَيْجٍ قالَ: سَمِعْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ أبِي مُلَيْكَةَ...» 🔰 اشکال به روایت سنن بیهقی و مرسل بودن آن: اولا: ما به روایت سنن بیهقی استدلال نکردیم. روایت مورد استناد ما در مصنف عبدالرزاق، متصل است. لذا بافته های وهمی وهابی ارزشی برای بحث و پاسخ دادن ندارد. ✅ نتیجه: روایت دال بر استمناء عمر بن خطاب در نماز و جنب شدن او از نظر سند و دلالی کاملا صحیح است. اهل سنت می توانند به تبعیت از خلیفه دوم خودشان در نماز این عمل شنیع را انجام دهند! چون پیروی از هر صحابه - و لو نادان و فاسد- را جایز می دانند. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ ✍️ پاسخ به کج فهمی وهابی ناصبی از روایت های شیعه در موضوع گناه استمناء 1️⃣ بر اساس روایات قطعی شیعه، استمناء از انحرافات جنسی و گناه است. امام صادق علیه السلام در پاسخ به سوالی در مورد استمناء فرمود: «... هِيَ مِنَ الْفَوَاحِشِ...» یعنی این گناه از فواحش و انحرافات جنسی است. 📚 الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏5، ص: 540 2️⃣ اما باید در نظر گرفت که این گناه با وجود زشت بودن بسیار، حد شرعی – همانند حد برای زنا – ندارد. یکی از راویان حدیث این مساله را امام صادق علیه السلام سوال می کند و امام در جواب می فرماید: «... قَالَ نَاكِحُ نَفْسِهِ‏ لَا شَيْ‏ءَ عَلَيْه‏» این یعنی حد از نظر شرعی بر چنین شخصی ثابت نیست. 📚 الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏5، ص: 541 3️⃣ وهابی نادان با کج فهمی از این روایت توهم کرده است که امام صادق علیه السلام حکم به جواز استمناء را داده است در حالی که: اولا: در عرف روایات عترت رسول خدا صلی الله علیه و آله، برای بیان جواز معمولا از عبارت« لا بأس به» استفاده می شود. ثانیا: عبارت «لا شیء علیه» به ضمیر علی نشان دهنده این است که به ضرر و بر علیه او چیزی نیست. بر خلاف «لا شیء له» که به معنی به سود و نفع او، معنی می داد. 4️⃣ علامه مجلسی رحمه الله در شرح این روایت می فرماید: 🔹«... أي من الحد فلا ينافي الإثم و التعزير» 🔸 از حد شرعی چیزی بر علیه کسی که استمناء می کند نیست. و این منافاتی با گناه بودن و تعزیر او از سوی حاکم ندارد. 📚مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول ؛ ج‏20 ؛ ص385 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ ✍️ پاسخ به توهمات ناصبی در به تاخیر انداختن غسل جنابت توسط امام علیه السلام امام معصوم نماز ظهر و عصر را به تأخیر می‌اندازد فقط بخاطر جماع با همسرش . عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فِي يَوْمِ جُمُعَةٍ ، وَ قَدْ صَلَّيْتُ اَلْجُمُعَةَ وَ اَلْعَصْرَ فَوَجَدْتُهُ قَدْ بَاهَى يَعْنِي مِنَ اَلْبَاهِ أَيْ جَامَعَ فَخَرَجَ إِلَيَّ فِي مِلْحَفَةٍ ثُمَّ دَعَا جَارِيَتَهُ فَأَمَرَهَا أَنْ تَضَعَ لَهُ مَاءً يَصُبُّهُ عَلَيْهِ فَقُلْتُ لَهُ أَصْلَحَكَ اَللَّهُ مَا اِغْتَسَلْتَ فَقَالَ مَا اِغْتَسَلْتُ بَعْدُ وَ لاَ صَلَّيْتُ قُلْتُ لَهُ قَدْ صَلَّيْتُ اَلظُّهْرَ وَ اَلْعَصْرَ جَمِيعاً قَالَ لاَ بَأْسَ اسم الکتاب : تهذيب الأحكام المؤلف : شيخ الطائفة الجزء : 3 صفحة : 14 1️⃣ به تاخیر انداختن نماز برای انجام دادن غسل هیچ اشکال و منعی ندارد. استحباب نماز اول وقت برای جایی است که مانع شرعی برای نماز در میان نباشد. 2️⃣ امام علیه السلام با انجام این کار تفکر اشتباه برخی مبنی بر وجوب غسل در اولین فرصت ممکن را اصلاح کرد. شاید بتوان گفت: حکمت به تاخیر انداختن امام به جهت عدم شرکت در نماز جمعه خلفا و امرای فاسق زمان خود بوده است. 3️⃣ مشاهده می کنید وهابی ناصبی گمان کرده است که امام علیه السلام به خاطر نزدیکی با همسرش عامدانه نماز را به تاخیر انداخته است! این در حالی است که موضوع روایت تاخیر غسل کردن امام است. امام علیه السلام قبل از ظهر شرعی – در حالی که اصلا نماز ظهر واجب نبوده - با همسرش مجامعت کرده و بعد از مدتی غسل نموده است و این امر به این خاطر بوده است که نشان دهد، غسل جنابت وجوب فوری ندارد. 4️⃣ این روایت اگر دلالت بر جنب شدن امام داشته باشد _ برفرض که ندارد _ به جهت مخالفت با قرآن، حکم قطعی عقل و روایات متواتر دال بر عصمت و طهارت مطلق اهل بیت علیهم السلام، باطل و بی ارزش است هر چند سندا صحیح باشد. ✅ اوج دشمنی و حقد جماعت نادان ناصبی با ائمه اطهار علیهم السلام را بنگرید! از یک سو، تمام تلاش خود را برای توهین به اهل بیت علیهم السلام به کار می برند و از سوی دیگر با تمام وجود از موجودات پلیدی مثل یزید و معاویه و ... دفاع می کنند. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
4_5825965236846333146.mp3
14.55M
࿐ྀུ༅🦋࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌┅─ ﷽ 🎙 فایل صوتی 📖 با موضوع :: تحلیل ادبی با رویکرد نقد شبهات اهل سنت 2⃣ «جلسه دوم» 🎙 حجة الاسلام و المسلمین صادق زاده از اساتید حوزه و دانشگاه 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
❁﷽❁ 🚨‏خاخام اسرائیلی در نماز جمعه مسجد اعظم ابوظبی امارات برای مسلمانان خطبه خواند! ✅ مدرسه سقیفه تا نخاع متاثر از یهود هست. 🌍 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
36.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
═✧❁﷽❁✧═ ✍️ فضائل فاطمة الزهراء سلام الله علیها و افضلیتها علی مریم العذراء علیها السلام عند علماء اهل السنة ❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁ 🆔@Dalaaelossedgh110
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ شماره 8️⃣ ✍️ بعد از کمی تاخیر همه مسافرها سوار اتوبوس شدند. دوست دانشجوی ما مهندس بصیری با حالت تعجب از مولوی خالد سوال کرد: ببخشید. واقعا عذر میخوام! میشه ازتون بپرسم چرا وسط نماز سه بار تُف انداختین؟ ♦️ مولوی خالد: تا حالا اسم شیطانی به نام «خَنزَب» را شنیدی؟ 🔸 مهندس بصیری: نه! ♦️ مولوی خالد: خنزب شیطانی هست که در نماز، مومن را وسوسه میکنه و باعث حواس پرتی میشه و حضور قلب را از بین می بره! در روایت داریم هر زمانی خنزب وسوسه کرد سه بار سمت چپ تُف کنید، او فرار می کند! http://up44.ir/kkpxzllr 🔸 مهندس بصیری: راه حل بهتری نبود؟ تف انداختن حتی شرایط عادی هم، حرکت جالبی نیست تا برسه در مسجد و نماز و ... ! بعلاوه الان با وجود کرونا اگه کسی مسجد تف بندازه، همه مریض میشن! 🔷 سید مهدی: یک پزشک اروپایی می گفت: علت مسلمان شدن من تمییزی و نظافت امام خمینی بود! تلویزیون خمینی رهبر ایران را دیدم داره گریه میکنه. اشک هاش را با یک دستمال پاک کرد. بعد چند لحظه خواست آب دهانش را خارج کنه از یک دستمال دیگه استفاده کرد! خیلی تعجب کردم! با خودم گفتم دینی که اینطوری به نظافت اهمیت میده بهترین دین هست! رفتم تحقیق کردم و مسلمان شدم. ♦️ مولوی خالد: ما باید تابع دستورات سیدنا محمد (ص) باشیم! ایشان این راه حل را به ما یاد داده! 🔸 مهندس بصیری: رسول الله (ص) دستور ضد عقل میدن واقعا؟ خدا در قرآن گفته: «وَ إِنَّكَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظيم‏» پیغمبر (ص) خیلی خیلی اخلاقش خوب بوده! من که نمی تونم قبول کنم در نماز تف بندازه برای فراری دادن شیطان! ♦️ مولوی خالد: این حدیث ضد عقل نیست. 🔸 مهندس بصیری: چیزی که باعث انزجار بشه و حال مردم را بد کنه ضد عقل نیست؟ 🔷 سید مهدی: البته راه حل های خیلی بهتری برای حضور قلب در نماز هستش! امام خمینی در جوانی کتاب «آداب نماز» را نوشته که واقعا جای خوندن داره. 🔸 مهندس بصیری: یک کتابی هم استاد ما معرفی کرد به اسم «اسرار الصلاة» آقای ملکی تبریزی! فرصت نکردم بخونمش. 🔷 سید مهدی: اتفاقا این کتاب از منابع حدیثی برادران اهل سنت هم استفاده کرده. از بهترین کتاب هایی بود که در عمرم مطالعه کردم. ♦️ مولوی خالد: (ابروی خودش را بالا انداخت و با چشمانی گرد کرده پرسید:) یعنی علمای شما در کتاب های خودشون به احادیث اهل سنت آدرس میدن؟ 🔷 سید مهدی: چرا که نه! علمای ما به احادیث صحیح شما که مخالف عقل و قرآن و احادیث صحیح شیعه نباشد استناد می کنن! ♦️ مولوی خالد: باید کتاب های شما را مطالعه کنم. من مدتی در تهران بودم خیلی از شیعه ها را دیدم که متاسفانه نماز نمی خواندن! 🔸مهندس بصیری: بله متاسفانه. در دانشگاه ما هم نماز را جدی نمی گیرند. ولی این مخصوص شیعه ها نیست. جوانان اهل سنت هم وضعیت بهتری ندارن. 🔷 سید مهدی: البته ما هم قبول داریم وضعیت نماز اصلا خوب نیست. ولی زمان صحابه بهتر از این نبوده! ♦️ مولوی خالد: چطور مگه؟ 🔷 سید مهدی: یکی از صحابی گریه می کرد و می گفت: از دین اسلام همین نماز سالم باقی مانده بود که همین هم ضایع شد! http://up44.ir/ncbwkmqz 🔸 مهندس بصیری: من یه جایی خوندم پشت سر هر کسی حتی شراب خوار و فاسق هم باشه میشه نماز خوند؟ شرایط امام جماعت از نظر شما اهل سنت چیه؟ ◀️ ادامه دارد... . ⚠️ اسناد مورد بحث لینک‌گذاری شده است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
❁﷽❁ 1️⃣ بی شک مهم ترین و کلیدی ترین انحرافی که در جامعه اسلامی ایجاد شد، کنار گذاشتن عترت و اهل بیت رسول خدا(ص) از ولایت و حکومت در روز سقیفه بود. 2️⃣ دیری نپایید که این انحراف کلان باعث بدعت ها و انحرافات بسیاری در جامعه اسلامی شد. تمامی احکام عبادی و سنن رسول خدا تغییر یافت! محمد بن ادریس شافعی امام مذهب شافعیه، در کتاب «الام» خود از زبان عبدالله بن زبیر روایت می کند: 🔸 «أخبرنا الربيع قال: أخبرنا الشافعي قال أخبرنا إبراهيم عن وهب بن كيسان قال رأيت ابن الزبير يبدأ بالصلاة قبل الخطبة ثم قال: كل سنن رسول الله صلى الله عليه وسلم قد غيرت حتى الصلاة» 🔹 «... وهب بن کیسان گفت: عبدالله بن زبیر را دیدم که نماز(عید) را قبل از خطبه آن شروع کرد و سپس گفت: همه سنت های رسول خدا (ص) بی شک تغییر یافته است حتی نماز!» ✍️ به تصویر سند مراجعه کنید! ✅ اهل سنت چگونه دین خود را از صحابه ای می گیرند که به اعتراف خود آنها، همه سنن رسول الله(ص) در زمان آنها تغییر یافته است؟ آیا احتمال نمی دهند که نماز، روزه، حج و ... آنها با نماز و روزه و ... رسول خدا (ص) تفاوت داشته باشد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
👇👇 ❌ عایشه فقط مادر مومنان هست مادر کافرین و منافقین نیست حَدَّثَنَا أَبُوبَكْرٍ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْحَمِيدِ الْوَاسِطِيُّ قَالَ : حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَهَّابِ الْوَرَّاقُ قَالَ : حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِيَةَ عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَائِشَةَ {رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا} أَنَّهَا ذُكِرَتْ عِنْدَ رَجُلٍ فَسَبَّهَا الطَّاهِرَة الذَّكِيَّة. فَقِيلَ لَهُ : أَلَيْسَتْ بِأُمِّكَ؟ قَالَ : مَا هِيَ لِي بِأُمٍّ. فَبَلَغَهَا ذَلِكَ، فَقَالَتْ : صَدَقَ. أَنَا أُمُّ الْمُؤْمِنِينَ، فَأَمَّا الْكَافِرُونَ فَلَسْتُ لَهُمْ بِأُمٍّ. 📚 الشريعة للآجري ٢٤٢٧/٥ ------------------------ أَخْبَرَنَا أَبُو الْمُظَفَّرِ السَّمْعَانِيُّ، حَدَّثَنَا أَبُو الْحَسَنِ الْبَزَّازُ، حَدَّثَنَا عِيسَى بْنُ عَلِيٍّ الْوَزِيرُ قَالَ : قُرِئَ عَلَى يَحْيَى بْنِ صاعد، حَدَّثَكُمْ يُوسُف ابْن مُوسَى الْقَطَّان، حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِيَةَ، حَدَّثَنَا هِشَامٌ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَائِشَةَ {رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا} أَنَّهَا ذُكِرَتْ عِنْدَ رَجُلٍ فَسَبَّهَا. فَقِيلَ لَهُ : أَلَيْسَتْ أُمَّكَ؟ قَالَ : مَا هِيَ بِأُمٍّ. فَبَلَغَهَا ذَلِكَ، فَقَالَتْ : صَدَقَ. إِنَّمَا أَنَا أُمُّ الْمُؤْمِنِينَ، وَأَمَّا الْكَافِرِينَ فَلَسْتُ لَهُمْ بِأُمٍّ. 📚 الحجة في بيان المحجة ٤٠٢/٢ ------------------------ أَخْبَرَنَا عُمَرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ زَاذَانَ، أَخْبَرَنَا إِسْحَاقُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْقَزْوِينِيُّ، حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ حَرْبٍ، حَدَّثَنَا ابْنُ فُضَيْلٍ، عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَائِشَةَ {رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا} أَنَّهَا ذُكِرَتْ عِنْدَ رَجُلٍ فَسَبَّهَا. فَقِيلَ : أَتَسُبُّ أُمَّكَ؟ قَالَ : مَا هِيَ أُمِّي. فَبَلَغَهَا، فَقَالَتْ : صَدَقَ. أَنَا أُمُّ الْمُؤْمِنِينَ، وَأَمَّا الْكَافِرُونَ فَلَسْتُ لَهُمْ بِأُمٍّ. 📚 شرح أصول اعتقاد أهل السنة والجماعة ١٥٢٣/٨ ------------------------ 🌴 از حضرت عُروة بن زبیر {رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا} روایت است که در نزد یک نفر، سخن از ام‌المؤمنین عائشه آمد، و او به ام‌المؤمنین توهین کرد. ⭕️ به او گفتند : مگر حضرت عائشه، مادر تو نیست؟؟ گفت : نه! او را مادر خود نمی‌دانم. این خبر به گوش حضرت عائشه رسید. 🕌 ایشان فرمود : او راست گفته است. من فقط مادر مؤمنان هستم. اما مادر کافران، قطعاً نیستم. ﴿ٱلنَّبِيُّ أَوۡلَىٰ بِٱلۡمُؤۡمِنِینَ مِنۡ أَنفُسِهِمۡۖ وَأَزۡوَ ٰ⁠جُهُۥۤ أُمَّهَـٰتُهُمۡ﴾ پیامبر ﷺ در نزد مؤمنان، از جان‌های آنان سزاوارتر است. و همسرانش مادران مؤمنین اند. [احزاب/6] ❎ اهل تسنن در مقابل روایتی که عایشه به زنان مسلمان می گوید: «...لانِّى لَسْتُ بِامِّكُنَّ وَلَكِنِّى اخْتُكُنَّ» یعنی من مادر شما نیستم ولکن خواهر شما هستم، روایت های فوق را علم کرده اند که نشان می دهد عایشه از نظرش عدول کرده است. و این آیه را شامل احترام و تعظیم مطلق می دانست.
دانشگاه امامت
#متن_شبهه_نواصب👇👇 ❌ عایشه فقط مادر مومنان هست مادر کافرین و منافقین نیست حَدَّثَنَا أَبُوبَكْرٍ ع
❁﷽❁ برای پاسخ به شبهه فوق دقت کنید: 1️⃣ امتیاز «ام المومنین» بودن برای همسران رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به جهت حفظ کرامت و شرافت آنها در مقابل طمع های برخی منافقین از صحابه - مثل طلحه - بوده است. 2️⃣ بنا به تصریح برخی روایات اهل سنت، خود عائشه اعتراف کرده هیچ نسبت مادری با زنان امت اسلامی ندارد. این گویای آن است که مادر بودن همسران، فقط برای حرمت ازدواج با مردان است و نسبت به زنان، ازدواج، موضوعا منتفی است. 3️⃣ برخی از روایات اهل سنت، عائشه نسبت به مردی که سبّ او را می کرد، گفته است:«... صَدَقَ. أَنَا أُمُّ الْمُؤْمِنِينَ، وَأَمَّا الْكَافِرُونَ فَلَسْتُ لَهُمْ بِأُمٍّ» یعنی: عائشه گفت: او راست گفته است من مادر آن شخص(که عائشه را سبّ کرده بود) نیستم من مادر مومنین هستم و من نسبت به کافرین رابطه مادری ندارم! بر اساس این روایت، عائشه مردی را که سبّش کرده بود را تکفیر کرده و نسبت مادری خود را مخصوص مومنین دانسته است. این امر هیچ تعارضی با احادیث قبلی - که دلالت بر عدم وجود رابطه مادری و حرمت ازدواج با زنان مسلمان می کرد - ندارد. موضوع روایات دسته اول، عدم وجود رابطه مادری با زنان مسلمان است و موضوع دسته دوم، عدم وجود رابطه مادری با مردان کافر است. بسیار روشن است که تعارض، میان دو قضیّه سلبی و ایجابی (حرمت و وجوب) ایجاد می شود. قضیه اول: عائشه مادر زنان مسلمان نیست. قضیه دوم: عائشه مادر مردان کافر و غیر مسلمان نیست. نتیجه: عائشه مادر مردان کافر و زنان مسلمان نیست. چنانچه مشاهده می کنید هیچ تهافت و تناقضی بین دو حدیث نیست تا عائشه از رأی اول خود عدول کرده باشد! 4️⃣ پذیرفتنی نیست که عائشه نسبت به مهم ترین عنوان ادعایی خود جهل داشته باشد!! بر اساس توهم وهابی ها، او سال های سال توهم می کرده که مادر همه مردان مسلمان و کافر و ... است و در آخر عمرش متوجه شده که مردان مسلمان که به خاطر سبّ او کافر شده اند، او مادرشان نبوده است! به این توهم وهابی، مادر جوان مرده نیز قهقهه می زند! 5️⃣ سبّ نمودن عائشه باعث تکفیر مسلمان نیست. اگر سبّ صحابه موجب کفر باشد، خود عائشه نیز کافر است چون امیرالمومنین (علیه السلام) و دیگر صحابه با تقوا را لعن و سبّ کرده است! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فتوی خوئی درباره جواز دادن به زن برای نگاه کردن به فیلم های مبتذل ✅ پاسخ ما را در پست بعد بخوانید 👇👇
✧❁﷽❁✧ وهابی نادان، معنی صحیح مصارعة را در سوال متوجه نشده است. بسیار روشن است که در زمان ما مصارعه به معنی کشتی گرفتن است. 📚 فرهنگ ابجدي ؛ متن ؛ ص828 ✅ حکم شرعی آن نیز روشن است که نگاه کردن زنان به کشتی در تلوزیون، اگر خوف فتنه و فساد داشته باشد جایز نیست. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u