eitaa logo
✅ فرهنگ در شهر👌
773 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
715 ویدیو
103 فایل
🔸طرح دیدگاه در مبانی #مهندسی_فرهنگی 🔹بررسی اصول معماری و #شهرسازی_اسلامی 🔸 تحلیل و تبیین #نظامات_اجتماعی 🔹اخبار مهم در حوزه مدیریت شهری 🔸 ارائه ایده های نوین فرهنگی راه ارتباطی: @NaserSafariAflak
مشاهده در ایتا
دانلود
یادداشت: تاملی بر الزامات و اقتضائات  نظریه‌پردازی فرهنگی و تمدنی؛ بخش اول 🔸️داشتن نگاه تمدنی و نظریه فرهنگی ، مستلزم این است که جامعه ایده آل و مدینه فاضله را از ریشه و مبانی تا نمودهای ظاهری آن مثل هنر و صنعت و... همه را باهم و دارای یک حقیقت و ماهیت ببینیم... . 🔸️کسی که کلیات حوزه باورها را نشناسد و بدان معتقد نباشد نمیتواند در بخش  جزئیات، معنای نماد بیگانه را بفهمد و با آن مقابله کند! آن کسی میتواند ادعا کند کلیات را فهمیده که به آثار، جزئیات و تجلیات آن نیز واقف و آگاه باشد. کسی که کلیات را نشناسد به تحقیق، جزئیات را نیز نشناخته است و بالعکس چرا که جزئیات، مصداقی از کلیات هستند و کسی که توان تطبیق مصادیق را بر مفاهیم نداشته باشد اساسا مفاهیم کلی را نیز نفهمیده است...(داستان استاد منطق و رفتار مردم در نگاه شاگرد)، چون این ها یک حقیقت اند مثل ساخت یک ساختمان میماند کسی که نداند معماری و شکل نهایی این ساختمان چیست نمیتواند محاسبه سازه کرده و فنداسیون بریزد! 🔸️در نتیجه، فرهنگ از حوزه باورها و ارزشها گرفته تا حوزه نمودها و نمادها یک «کل» و یک ماهیت است که حتی هر شیءمصنوع دست بشر باید نسبتی با آن باور سازنده و باور قوم و کشور او داشته باشد که اگر نداشته باشد غلط است و وصله ناجور محسوب میشود  و یا اینکه دارد پازل بیگانگان را در کشور خود جور میکند... 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
✍یادداشت: تاملی بر الزامات و اقتضائات  نظریه‌پردازی فرهنگی و تمدنی؛ بخش دوم 🔸️بر اساس آنچه بیان شد (دربخش اول یادداشت) می‌توان نسبت سیاست و اقتصاد و فرهنگ را بایکدیگر تبیین کرد. اگر کسی کل را بما هو کل نفهمد میتوان یقین کرد که جزء را نیز نفهمیده و بالعکس. به این معنا که، کسی میتواند بگوید من سیاست ایرانی اسلامی را بلدم که اقتصاد و اجتماعیاتش را هم بلد باشد! اساسا نظام اقتصادی چیز جدایی از نظام فرهنگی نیست، همان است... اگر کسی بگوید من طراح و نظریه پرداز فرهنگی هستم اما سیاست و اقتصاد را نداند و در نظریه فرهنگی خود نه فقط یک فصل مهم را بلکه در تمامی گزاره ها، ایده ها و پدیده های فرهنگی، آثار اقتصادی و سیاسی آن پدیده را هم  بررسی و تطبیق نداده باشد، قطعا کار ناقص و جاهلانه ای را مرتکب شده است! 🔸️در طراحی نظامات یا به اصطلاح نظام سازی اسلامی نیز دقیقا این معنا باید رعایت شود و حلقه مفقوده تولید علم نیز درک همین حقیقت است. بزرگترین مانع و حجاب و گرفتاری ما در این باتلاق تعارضات و تناقضات همین است؛ نهاد اصیل دین در قالب و نهاد سنتی خود افراد تراز انقلاب تولید میکند اما دستگاه و سیستم فرهنگی حاکم در کشور همین چیزی را تولید میکند که تجلیات آن را در مدارس و دانشگاه ها، شهرسازی و معماری، هنر و سینما و بالتبع آمار روزافزون آسیب های اجتماعی، شاهد آن هستیم! چون دشمن به خوبی بین نهاد باورساز و دستگاه فکری ما با نهاد نظام ساز و ساختار ساز ما (حوزه و دانشگاه) جدایی انداخته است! 🔸️علوم انسانی که غربی شد جامعه از هم میپاشد و تضاد و شکاف اجتماعی و گسست فرهنگی پدید می آید (ای کاش سرتا پا غربی می‌بودیم و در باطل وحدت میداشتیم!) گست و تنوع و تناقض از سکولاریسم آغاز میشود و به پلورالیزم منجر میشود و  جمع کردن آن فقط با امر ظهور میسور خواهد بود..! 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
تصویر رو یکی از دوستان، بازسازی کردند، جهت استفاد عموم..
🔷🔹حجت‌الاسلام ناصر ، نایب رییس شورای شهر همدان: 🔵 سیستم صوتی متمرکز برای پخش صدای اذان در شهر ایجاد شود ↩️ نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به فرایض اذان، گفت: شهری که در آن صدای اذان شنیده نشود شهر اسلامی نیست بر این اساس بسترسازی برای پخش صدای اذان در شهر ضروری است. 👈 لینک خبر @hamedan_shoraa ------------------------------- 🔅 روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
از دوستانی که با ارسال پیامهایی، حمایت و همراهی خودشون رو از مواضع بنده،اعلام میکنند،بسیار سپاسگزارم🙏 مساله نان، اذان و اعتراض به چاله میدان، مواردی بودند که بخاطرشان مورد استقبال و تشکر از سوی اقشار مختلف قرار گرفته ام😊. سال گذشته هم بابت فوتبال، علیرغم محنتهای فراوان، اکثرا مورد تقدیر قرار میگرفتم و امروز با افتخار در محافل از منطق خود دم میزنم.. 👌🌱
یکی از معماران خوب شهرمون، لینک مقاله ی اذان و چگونگی تأثیر آن بر وحدت شهر اسلامی رو برام ارسال کردند.. https://civilica.com/doc/348474/ باز هم از اذان خواهم گفت. 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
حقیقت آن است که دین، منحصر به دستورات محکم و مسلم عبادی خود نیست؛ بلکه در حوزه سیاست، اقتصاد تنظیم روابط اجتماعی و حتی در تدوین علوم انسانی و تحدید سایر علوم، حضور دارد. به این نگاه اصطلاحا میگویند و در ...، دین منحصر است به رعایت همان احکام مشهور مثل مسجد، اذان، حج و زیارت، وقف و قرآن و.. نگاه حداقلی، ۱۰درصد نگاه حداکثری هم محسوب نمیشه سران کشورهای اسلامی به غیر از ایران، سکولاریسم_بمعنای نگاه حداقلی_ را پذیرفته اند، اما همان احکام محکم و مشهور دین را حداکثری عمل میکنند، ولی ما که قائل به نگاه حداکثری هستیم حداقلی عمل میکنیم! البته در راس حاکمیت و رهبری، نقص و تناقضی نیست بلکه از آن به پایین، رفته رفته سکولارتر و حتی گاهی ضد دین هم میشویم! مسجد و اذان و امامزادگان را به حال خود رها کرده و دستمان برسد از آنها جریمه و مالیات هم میگیریم! نهادهای کاملا دینی ما هم با عمران و آبادانی مساجد کاری ندارن! در ترکیه ی لائیک، مساجد باز هستند و باشکوه! اینجاست حضرت آقا فرموده بودند که این آقای اربکان، نخست وزیر سابق ترکیه، از بسیاری از مسئولین ما مسلمان تر است...! 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مساجد تفریحی _تفنّنی! برخلاف شهرهای سنتی که شهر/عبودیت بودند و همه اجزای شهر حتی اجزای تجاری و بازارها و ... از مسجد تاثیر می‌پذیرفتند، در شهر معاصر که شهر/ثروت است همه چیز حتی معماری مساجد، به تدریج در حال تاثیر پذیری از ابنیه تجاری و مالی و حتی تفننی و تفریحی است! این موضوع سبب ظهور مساجدی شده است که کمترین نسبتی با ماهیت مسجد ندارند. این ویدئو را ملاحظه بفرمایید. @baladetayyeb
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
علامه‌ی معمار! 🔹معماری مدرسه حجتیه توسط علامه طباطبایی در بیان استاد تهرانی: بنای این مدرسه کوچک بود و آیت الله حجت چند هزار متر از زمین مجاور را تهیه و در نظر داشتند مدرسه را توسعه دهند... هرچه مهندسین از تهران و غیرتهران آمدند و نقشه‌های متنوع و مختلفی کشیدند، مورد نظر آیت‌الله واقع نشد تا بالاخره شنیدیم سیدی از تبریز آمده و نقشه‌ای کشیده که مورد نظر و تصویب ایشان قرار گرفته است. 🔹ما بسیار شایق و مترصد بودیم که این سید را ببینیم...در همین احوال شنیدیم آن سیدی که از تبریز آمده و نقشه ساختمانی را کشیده، به نام قاضی[طباطبایی] معروف و در ریاضیات و فلسفه زبردست است. اشتیاق ما برای دیدار و ملاقات با او زیاد شد و مترصد بودیم به منزلش برویم و به بهانه‌ای از او دیدار کنیم تا آنکه یکی از دوستان ما که در مدرسه رفت و آمد داشت و فعلا از علمای رشت است یک روز به حجره آمده و گفت آقای قاضی از زیارت مشهد برگشته، بیا به دیدنش برویم! 🔹چون به منزل ایشان وارد شدیم، دیدیم که این رجل معروف و مشهور همان سیدی است که ما همه روزه در کوچه‌ها در بین راه او را می‌دیدیم، و ابدا احتمال نمی‌دادیم که او از اهل علم باشد، فضلا از تبحر در علوم، با عمامه‌ بسیار کوچک از کرباس آبی رنگ، و تگمه‌های باز قبا، و بدون جوراب با لباس کمتر از معمول، در کوچه‌های قم تردد داشت. خانه نیز بسیار محقر و ساده بود. ما معانقه کردیم و نشستیم و گفت وگو و سخن از اطراف و جوانب پیش ‌ آمد؛ دیدیم نه، واقعا این مرد، جهانی است از علم و درایت. پی‌نوشت: تصویر فوق، تصویری است از افتتاح مدرسه حجتیه (۷۸ سال قبل) با حضور علامه طباطبایی @baladetayyeb
📢 علامه طباطبائی به آنچه میدانست عمل کرد ✏️ رهبر انقلاب: مرحوم علامه طباطبائی... در عرصه‌ی معارف توحیدی و مفاهیم عرشی‌ای که به آنها در فکر رسیده بود، صرفاً به زایش فکری بسنده نکرد؛ در نفْس شریف خودش و قلب شریف خودش به آن حقایق و معارف متحقّق شد، عمل کرد به آنچه میدانست... ✏️ این حلم ایشان، این تواضع ایشان ناشی از تحقّق همان معانی و معارف عالیه در نفْس خود ایشان است. خودش را تربیت کرد، خودش را از این مدارج عالی انسانی و معرفتی توانست بالا بکشد و بالا ببرد؛ لذا با وجود اینکه ایشان در بین مردم و مردم دار بود، ولیکن با خدا بود. ✏️ بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عرفان نظری، حرفهای پر زرق و برق ولی ... ☘️ جالبه بدونید یه جریان فکری و انقلابی در حوزه علمیه قم که خودش رو متولی تعلیم مکتب امام و تربیت طلاب نخبه با سبک تربیتی و شاکله شخصیتی حضرت امام میدونه، وجه تمایز امام خمینی از دیگر فقها رو به تربیت سه بعدی امام یعنی بعد فقهی توام با فلسفه و عرفان نظری میدونه. نظریه پردازان این جریان بر این باورند که اعتقاد حضرت امام به عرفان نظری و علاقه ای که به کتابها و شخصیتهای این مسلک داشتند رو در شکل گیری شخصیت حضرت امام، خیلی برجسته و موثرتر از سایر ابعاد میدانند! از همون ۲۰ سال پیش که اونا این حرفا رو زدن به چند نفر از رفقای مرتبط گفتم اشتباه نکنید... حضرت امام رو شجاعت و تعصبی که به عزت و غیرت دینی داشت، امام کرد و او رو از دیگران متمایز میکنه به تعبیر آقا «... اعتماد او به وعده های الهی و اعتماد او به مردم...» امام صبر داشت ولی با کسی تعارف نداشت! دوستانی که دنبال تفکر تمدن ساز هستند خوبه که بدونن از فلسفه (به معنای تحلیل معانی و مراتب وجود بما هو موجود) و عرفان (به معنای تبیین مراحل و مدارج سلوکتئوری اداره جامعه درنمیاد بیرون؛ خودشون رو معطل نکنن.! نمیگم کفره و نمیگم باطله؛ میگم ایده های تمدنی در نمیاد؛ نظام سازی درنمیاد! کلیپ فوق،بخشی از سخنان حضرت آقا است، در نقل خاطره ای از حضرت امام ره... ☝ 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید سلیمانی: همه‌ی دعوای ما در عالم اسلام با غرب بر سر یک مسجد است. متن خبر و مشاهده فیلم در وبسایت👇 https://cdn.mashreghnews.ir/d/2023/04/13/3/3769207_480p.mp4?ts=1681384254000
رهبر معظم انقلاب: قضیه فلسطین، کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلام است. قضيه فلسطين كليد رمزآلود گشوده شدن درهاي فرج به روي امت اسلام است و همه دنياي اسلام بايد مسئله فلسطين را مسئله خود بدانند تا در سايه تحقق وعده هاي الهي فلسطين به امت اسلامی باز گردد. 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️ راهپیمایی فردا رو با نیت و غیرت بیایید. ۳.۳۰ عصر میدان امام
◾️حاج محمدحسین تالهی فرزند مرحوم آیت الله تالهی بعد از عمری مجاهدت در عرصه‌های مختلف علمی، عملی، سیاسی، دفاع مقدس و کمک به نیازمندان و ایتام دعوت حق را لبیک گفت مراسم تشیع شنبه ۲۷ آبان ساعت ۹ صبح باغ بهشت همدان مراسم ترحیم همان روز ساعت ۳ الی ۵ مسجد میرزاتقی
🌱 سیاست های کلی فرهنگی پس از بررسی در مرکز مطالعات شورای شهر، امروز در صحن علنی شورا مطرح و با اکثریت آراء به تصویب رسید. 🌿 از همدلی همه اعضای محترم در تحقق این گام بلند تشکر میکنم. ☘️ امیدوارم این موضوع با همراهی شهرداری، سرآغاز یک تحول فرهنگی در راستای تحقق آرمانهای انقلاب باشد. 👌 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷میلاد حضرت زینب [سلام الله علیها] اسوه صبر و استقامت، مبارک باد. 🌻
هدایت شده از وحید یامین پور
🔻 هدف اصلی ابلیس از وسوسه‌ی آدم و حوا یک چیز بود: "نمایان کردن شرم‌گاه انسان"؛ فوسوس لهما الشیطان لیبدی لهما ماوری عنهما من سواتهما(اعراف/۲۰) پس شیطان، آن دو را وسوسه کرد تا آنچه از "شرمگاه" بدنشان بر آنان پوشیده بود، نمایان کند! عجیب است! شیطان می‌خواست ثابت کند که انسان مخلوق والا و برتر و شایسته‌ی سجده نیست. انسان مخلوقی کم ارزش چون سایر حیواناتی است که پیشتر خلق شده‌اند. پس برای اثبات حرفش کاری کرد که "شرم‌گاه" انسان نمایان شود. شیطان می‌دانست آنچه انسان را از حیوان متفاوت می‌کند "حیا" و پوشیدگی انسان است. موجودات دیگر هم می‌خوردند و آمیزش می‌کردند و حیات داشتند، ولی "شرم" و "حیا" نداشتند و این نشانه‌ای بر روح خداوند بود که در انسان دمیده شده و گواه عقل و ایمان بود. پس خداوند آنگاه که آدم توبه کرد، "لباس" را برای پوشاندن بهترین مخلوقش نازل کرد تا نشانه‌ای باشد بر برتری او: "قد انزلنا علیکم لباساً يواري سوئاتكم و ريشاً و لباس التقوا ذالک خیر" : ای فرزندان آدم! ما لباسی برای شما نازل کردیم که شرمگاهتان را می‌پوشاند... و لباس تقوا بهتر است (تا زشتی‌های باطنی شما را بپوشاند) و چنین است که فرمود: «لَا إِیمَانَ لِمَنْ لَا حَیَاءَ لَه‏ و «اَلْحَياءُ هُوَ الدينُ كُلُّهُ» @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺نکته مهمی که در کارتون بود! نه فقط رسانه، بلکه همه تمدن غرب بعد از رنسانس، بشریت رو از حریت به حماریت میکشاند! و ما نیز در این سیلاب بزرگ قرار داریم. 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
به بهانه مراسم نکوداشت استاد (پیشکسوت معماری اسلامی) 🔻معماری؛ فناوری رفتارساز ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ رسالت اصلی يک معمار و شأن اصلی معماری عبارت است از «مديريت فضا؛ به منظور مديريت رفتاری که در آن فضا انجام می‌گيرد.» يعنی يک معمار، فضايی را که در اختيار دارد به گونه‌ای طراحی و مديريت می‌کند که به صورت غیرمستقیم به مديريت رفتاری که در آن فضا انجام می‌گيرد، منجر می‌شود. به تعبير ديگر، معماری «ساختمان» در حقيقت معماری و مهندسی رفتار «ساکنان ساختمان» است. طراحی فضا می‌تواند به گونه‌ای باشد که اعضای خانه ساعاتی در روز را بالاجبار کنار هم باشند، يا بالاجبار از هم دور باشند. معماری خانه می‌تواند به گونه‌‌ای باشد که مهمان‌پذيری و ديد و بازديدها را افزايش دهد و يا به گونه‌‌ای باشد که موجب کاهش مهمان‌داری و کاهش رفت و آمدها اقوام و آشنايان شود. همه‌ی اينها بستگی به نوع باورها و ارزش‌ها و يا جهان‌بينی و نظام ارزشی حاکم بر معمار و معماری دارد. معماری کاملاً متأثر از جهان‌بينی حاکم بر شخص معمار است. معماری آيينه‌ی تمام‌نمای باورها و ارزش‌های حاکم بر معمار است. معماری يک هنر جامع است؛ ظرفی است که مظروف آن تمام باورها و ارزش‌های معمار است. معماری فی‌الواقع فناوری رفتار اجتماعی و نوعی تکنولوژی برای رفتارسازی و فرهنگ‌سازی است. 🖊احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
یکی از شهرداران استان کرمان از دوستان شهید سلیمانی بودند نقل میکردند که حاج قاسم در خواب به ایشان توصیه کرده بودند که کتابهای عبدالحمید نقره کار در رو بخواند و مسئولیت شهرداری را بپذیرد... لذا میشه گفت معماری اسلامی، حلقه مفقوده مدیریت شهری ما و مهمترین پیش نیاز شهردار شدن است. ☝ 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
2.69M
تبیین رابطه دین و فرهنگ؛ بخش اول عناوین مباحث مطرح شده: 🔸️تعریف فرهنگ 🔸️تعریف دین 🔸️تفاوت دین و فرهنگ 🔸️اشتباه غالب در یکی پنداشتن دین و فرهنگ 🔸️اهمیت و ضرورت توجه به تمایزات قومی و ملی 🔸️عامل اصلی التزام عملی به دین در یک جامعه 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
1.01M
تبیین رابطه دین و فرهنگ بخش دوم عناوین مباحث مطرح شده: 🔸️ آثار و نحوه ورود دین به فرهنگ عمومی 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
3.4M
تبیین رابطه دین و فرهنگ؛ بخش سوم عناوین مباحث مطرح شده: 🔸️پیروی مردم از هنجارهای اجتماعی بدون اجبار 🔸️وظیفه حکومت و نهاد دین در تبدیل دستورات دینی به هنجارهای اجتماعی و اداب و رسوم اجتماعی 🔸️پاسخ به شبهه‌ای مهم در جمع بین اخلاص و انجام هنجارهای اجتماعی 🔸️دین؛ غنا‌بخش و تقویت کننده عناصر مثبت فرهنگ عمومی 🔸️نقش تکرار رفتارها در افزایش شناخت و معرفت 🔸️عدم امکان تربیت دینی جداگانه و فرد به فرد هر کدام از انسان‌ها 🔸️رشد معرفتی افراد در پی انجام هنجارها و آداب و رسوم(دستورات دینی که تبدیل به هنجارهای اجتماعی شده‌اند) 🔸️ عدم امکان تقویت ایمان و معرفت دینی در جامعه غیردینی و فاسد برای اکثر مردم 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
4.47M
🔸️تبیین رابطه دین و فرهنگ؛ بخش چهارم عناوین مباحث مطرح شده: 🔸️نحوه شکل‌گیری اخلاق عمومی و هویت یک قوم یا مردم 🔸️قدرت بالای رفتار جمعی در شکل‌گیری رفتارهای فردی 🔸️روش پیامبر(ص) در رسوخ دین در جامعه 🔸️شیوه‌ی صحیح پژوهش و کنش در مساله حجاب 🔸️فرآیند شکل‌گیری حجاب یا کم‌حجابی و بی حجابی 🔸️پایبندی مردم به فرهنگ عمومی خود 🔸️نقش محیط و اقتضائات محیطی در شکل‌گیری رفتارها 🔸️تعریف صحیح امربه معروف و نهی از منکر 🔸️تفاوت امر به معروف با امر به واجب 🔸️راه حل اصلی جاری شدن ارزش‌ها و واجبات دینی در جامعه: تبدیل به عرف شدن واجبات و تبدیل به منکر شدم حرام دینی 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
3.45M
تبیین رابطه دین و فرهنگ؛ بخش پنجم عناوین مباحث مطرح شده: 🔸️تعریف هویت جمعی و عناصر شکل‌دهنده‌ی آن 🔸️رفتارها و آداب مشترک جمعی؛ یکی از عناصر مهم هویت اجتماعی 🔸️نحوه‌ی مواجهه‌ی دین با هویت اجتماعی جوامع 🔸️الفت، مودت و ارتباطات اجتماعی؛ محور اصلی شکل‌گیری جمع و اجتماع و بتبع شکل‌گیری رفتارهای جمعی 🔸️دین؛ تقویت کننده‌ی الفت و مودت اجتماعی متکی بر عناصر فرهنگی و دینی 🔸️ذکر روایتی مهم در رابطه با ریشه‌کن شدن دین در اثر فاسد‌ شدن روابط اجتماعی 🆔 @FarhangDarShahr  ☘️
جشنوارهای اینچنینی فی نفسه کاری مطلوب و پسندیده است؛ اما جای تعجب است که این کار فاخر و عموم پسند رو چرا نداده اند به جریانهای خودی و ارزشی ...!؟ جبهه فرهنگی انقلاب با این همه عقبه و عده و عده، آیا توان اداره اینگونه مراسمات رو ندارد!؟ آیا مجریان برنامه، یک صلوات ساده از مردم گرفتند؟
نمادها و کلیدواژه ها حکایت از وجود گرایشات ملی گرایانه دارد