eitaa logo
پژوهش مدرسه تخصصی فقاهت سلیمانیه
251 دنبال‌کننده
932 عکس
26 ویدیو
152 فایل
َکانَ‌ أَمِيرُالْمُؤْمِنِينَ‌ يَقُولُ‌: يَا طَالِبَ‌ الْعِلْمِ‌ إِنَّ‌ الْعِلْمَ‌ ذُو فَضَائِلَ‌ كَثِيرَةٍ‌ فَرَأْسُهُ‌ التَّوَاضُعُ‌ وَ عَيْنُهُ‌ الْبَرَاءَةُ‌ مِنَ‌ الْحَسَدِ وَ أُذُنُهُ‌ الْفَهْمُ‌ وَ لِسَانُهُ‌ الصِّدْقُ‌ وَ حِفْظُهُ‌ الْفَحْصُ‌.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اجتهاد
💢شیخ انصاری چگونه ماندگار شد؟ / شهید صدر نابغه نبود، پُرکار بود استاد محمدحسن ربانی بیرجندی، مؤلف 54 کتاب فقهی و حدیثی: 🔹اگر طلبه در اوایل فعالیت علمی وارد پژوهش نشود -هر چند با شرح و تقریر و غیره- در ادامه راه هم وارد نخواهد شد. 🔹باید بین اساتید تسویه ایجاد شود و بین استاد بودن آن درس یا آن درس تفاوت نباشد. 🔹پژوهش سه مرحله دارد: ۱.ترغیب و تشویق طلبه و ایجاد انگیزه و تشویق مسئولین ۲. الزام طلبه نفس خود را به کتاب خوانی و کتابخانه ۳. استفاده و یادگیری و بهره بری از اساتید و دیگران برای انجام درست و بجا. 🔹شیخ اعظم به دلیل رسائل و مکاسب خود ماندگار شد و چقدر مردم از این تألیفات بهره‌‌ها بردند، حتی حرکت اقتصادی عظیم و تحولی را ایجاد کرد؛ به همین دلیل است که شریف العلماء مازندرانی ماندگار نبوده و تنها در تراجم مذکور است. 🔹استاد اسدی از شاگردان شهید صدر می‌فرمود: شهید صدر نابغه نبود، بلکه پرکار بود. 🔹برای باز شدن زبان در سخنوری، کتاب رمان مطالعه کنید زیرا رمان مطالب را پرورش می‌دهد و این نکته در تألیف کتاب سودمند است. 👈متن کامل گفتگو: https://b2n.ir/rabbani 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
✅مدرسه علمیه نورالثقلین ✅مدرسه علمیه عباسقلی‌خان 🔰موضوع : 👈پژوهش و اثر بخشی اجتماعی ✳️باحضور 👈حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی جلائیان عضو کمیسون تخصصی پژوهش شورای عالی معاون بنیاد پژوهش های اسلامی 💠بصورت وبینار ⌛️زمان : دوشنبه 99/9/24 ساعت 18:00 ✅لینک جلسه 🌐https://saqalein.lms2.hozehkh.com/ws/jujkbz0t0yy 👈با مشارکت واحد پژوهش مدرسه علمیه نورالثقلین 🌐واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
نشانی سایت‌های مهم و ضروری : 🔹دسترسی آزاد و رایگان به تمام مقالات، کتابها و پایان نامه ها. 1. ieeexplore.ieee.org 2. acm.org 3. link.springer.com 4. wiley.com 5. sciencedirect.com 6. acs.org 7. aiaa.org 8. aip.org 9. ajpe.org 10. aps.org 11. ascelibrary.org 12. asm.org 13. asme.org 14. bioone.org 15. birpublications.org 16. bmj.com 18. emeraldinsight.com 19. geoscienceworld.org 20. icevirtuallibrary.com 21. informahealthcare.com 22. informs.org 23. ingentaconnect.com 24. iop.org 25. jamanetwork.com 26. joponline.org 27. jstor.org 28. mitpressjournals.org 29. nature.com 30. nrcresearchpress.com 31. oxfordjournals.org 32. royalsocietypublishing.org 33. rsc.org 34. rubberchemtechnol.org 35. sagepub.com 36. scientific.net 37. spiedigitallibrary.org 38. springermaterials.com 39. tandfonline.com 40. theiet.org 💠 معرفی سایت‌هایی برای دانلود رایگان کتاب www.ketabnak.com gen.lib.rus.ec کتاب و مقاله انگلیسی www.urbanity.ir www.98ia.com www.takbook.com www.irpdf.com www.parsbook.org www.irebooks.com www.farsibooks.ir www.ketabesabz.com www.readbook.ir 💠 سایتهای مهم علمی،پژوهشی www.digitallibraryplus.com www.daneshyar.net 💠 بانک های اطلاعاتی www.umi.com/pqdauto www.search.ebscohost.com www.sciencedirect.com www.emeraldinsight.com www.online.sagepub.com www.springerlink.com www.scopus.com http://apps.isiknowledge.com www.anjoman.urbanity.ir 💠 پایان‌نامه‌های داخلی و خارجی www.irandoc.ac.ir www.urbanity.ir www.umi.com/pgdauto www.mhrn.net www.theses.org 💠 مقالات فارسی www.urbanity.ir ricest.ac.ir www.shahrsaz.ir www.magiran.com www.civilica.com www.sid.ir ensani.ir 💠 دسترسی آزاد روانشناسی و آموزش و پرورش: http://eric.ed.gov 💠 اطلاعات عمومی کشورها: www.worldatlas.com 💠 مقالات رایگان کتابداری و اطلاع رسانی: www.infolibrarian.com 💠 آرشیو مقالات از سال ۱۹۹۸ www.findarticles.com 💠 کتابخانه الکترونیک www.digital.library.upenn.edu/books 💠 رایانه و بانکهای اطلاعاتی فارسی: www.srco.ir 💠 دانشنامه آزاد اینترنتی: www.wikipedia.org 💠 دسترسي به متن کامل پايان نامه هاي 435 دانشگاه از24 کشور اروپایی: http://www.dart-europe.eu/basic-search.php 💠 دسترسي رايگان به بانک مقالات دانشگاه کاليفرنيا: http://escholarship.org/ 💠 دسترسي رايگان به بانک مقالات دانشگاه TENNESSEE: http://www.lib.utk.edu:90/cgi-perl/dbBro...i?help=148 💠 دسترسي رايگان به 1,550,632 مقاله‌ی دانشگاهی: http://www.oalib.com/ 💠 دسترسي به پايان‌نامه‌های الکترونيکی دانشگاه ناتينگهام: http://etheses.nottingham.ac.uk/ 💠 دسترسی رايگان به کتاب‌ها و ژورنال‌های سايت In Tech: http://www.intechopen.com/ 💠 دسترسی رايگان به مقالات علمی، دانشگاه McGill: http://digitool.library.mcgill.ca/R 💠دسترسی رايگان به مقالات علمي، مقالات 1753 ژورنال- دانشگاه استنفورد: http://highwire.stanford.edu/
🔴 تخفیف های ویژه محصولات نور ♦️به مناسبت هفته پژوهش! @noorsoft 🔰رویدادهای علوم انسانی اسلامی 🆔http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
💠 ملزومات پژوهش 🔸 چند نكته است كه برای پژوهشگر و محقق لازم است كه اگر آن نكات ملحوظ باشد، وقتی پژوهشگر و محقق ساخته شد، آن‌گاه و تحقیق هم خود به خود ساخته می شود. 1️⃣ نكته اول این است كه همه ما یك داریم، آن انسان كامل است كه می‌ تواند مظهر اسمای حسنای الهی باشد و همه چیز را به «اذن الله» بدانند، وگرنه ما بر اساس ﴿وَ قَدْ خَلَقَكُمْ أَطْوَارًا﴾[1] هر كدام با یك ظرفیت خاصی خلق شدیم. 2️⃣ مطلب دوم آن است كه این جریان «مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّهُ»[2] یا «رَحِمَ‏ اللَّهُ‏ امْرَأً عَرَفَ‏ قَدْرَهُ»[3] این گذشته از این كه صبغه انشایی و دعا دارد، صبغه إخباری هم دارد. خدا كسی را رحمت می ‌كند و عنایت خاص الهی شامل كسی می ‌شود كه بفهمد برای چه شده است! نه آن هدف كلی كه ﴿مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ اْلإِنْسَ﴾،[4] نه خیر! [اینکه] این آقا برای چه خلق شده است؟ اینها اصلاً برای كار خلق شده یا برای كار ؟ [اگر خلقت او برای] كار علمی هست، رشته ‌اش چه است و تا چه حد است؟ این «رَحِمَ‏ اللَّهُ‏ امْرَأً عَرَفَ‏ قَدْرَهُ». 2️⃣ مطلب سوم همان است كه در كتاب های اصولی ملاحظه فرمودید که اگر كسی خود را با كالاهای بی خود پُر كند، از آن كالای اصلی می ‌ماند؛ برای این است كه می‌ گویند اگر درختی را شما با آب شور تغذیه كردید بعد بخواهید با آب شیرین این را بپرورانید نمی‌ شود، این یك مقدار آب خواست به او دادید و خشك هم شد. 🔸 قصه خواندن، حرف های گوش دادن، حرف های زدن، حرف های غیر علمی گوش دادن و حرف های غیر علمی را تحویل مردم دادن، این مثل یك كودكی است كه با پفك معده ‌اش را پر كرده است، این دیگر در موقع غذا، غذا نمی‌ خورد! یك آدمی كه دهان باز می ‌كند و حرف غیر علمی می ‌زند یا گوشش را باز می ‌كند و حرف غیر علمی گوش می‌ دهد، او با پفك مغزش را پر كرده است، این دیگر نمی شود! مرحوم می‌ گوید كه من تعهد كرده‌ ام كه دیگر قصه نخوانم![5] خب آدم وقتی قصه بخواند، افسانه ‌ای درمی ‌آید! یك فقیه اگر بخواهد با قصه مغزش را پر كند دیگر فقیه نمی ‌شود؛ [همچنین] یك اصولی، یك حكیم یا مفسر. بنابراین ما وقتی در یك رشته ‌ای داریم كار می ‌كنیم باید بدانیم كه با پفك مغز را پر نكنیم، این دیگر یقیناً ملا نمی شود. این [شخص] مادامی كه در مؤسسه تحقیقاتی است با حرف های علمی آشناست، همین كه پایش از این جا رفته بیرون با امور دیگر؛ این مغز، مغز محقق و نیست! 4️⃣ مطلب بعدی آن است كه گاهی ممكن است انسان در مؤسساتی كار بكند كه محصول كارش را برای صاحب مؤسسه بگذارد و حق الزحمه ‌ای دریافت بكند و برود، اما مراكز علمی این ‌چنین نیست؛ را به همراه می ‌برد و آن پوسته ‌اش را برای مؤسسه می‌ گذارد. یك وقت است كه انسان در مؤسسات فرش ‌بافی و ظرف سازی و صنایع كار می‌ كند، كل كارها را برای مؤسسه می گذارد یك پوسته ‌اش نصیب او می‌ شود؛ یك وقت است كه در مراكز تحقیقی دارد كار می كند، [در] مراكز تحقیقی كه علم است [را] به همراه می ‌برد و چهار صفحه نوشته شده و نگارش شده و قلم زده را به مؤسسه می ‌دهد، اینكه علم نیست! بعد باید بیاید بالا و علم بشود، آنچه كه است را به همراه می ‌برد. 🔸 برای اینكه آنچه را [که محقق] به همراه می ‌برد بارور بشود، آن بیان لطیف مرحوم ابن ادریس در طلیعه سرائر باید ملحوظ باشد؛ ابن ادریس در مقدمه سرائر همان جلد اولش هست كه بزرگانی قبل از من این چنین بودند كه «غبرت أربعین سنة ما قلت و لا بت إلا و الكتاب موضوع على صدری»،[6] این «ما قلت و لا بت» یعنی هیچ وقت من خواب قیلوله نكردم مگر اینكه با خوابیدم، كتاب روی سینه‌ ام بود مطالعه كردم و خوابم برد، شب هم كه می ‌خواستم بیتوته كنم به بسترم نرفتم مگر اینكه كتاب روی سینه‌ من بود و با خوابیدم؛ آن وقت این می ‌شود ابن ادریس و این چنین شدن سخت نیست، برای اینكه اینها نه امام بودند و نه پیغمبر! [1]. سوره نوح, آیه14. [2]. مصباح الشریعة، ص13؛ متشابه القرآن و مختلفه(لابن شهر آشوب)، ج‏1، ص44. [3]. عیون الحكم و المواعظ، ص261؛ «رَحِمَ‏ اللَّهُ‏ امْرَأً عَرَفَ‏ قَدْرَهُ وَ لَمْ یتَعَدَّ طَوْرَهُ». [4]. سوره ذاریات, آیه56. [5]. تسع رسائل فى الحكمة و الطبیعیات، ص142؛ (الرسالة الثامنة فی العهد). [6]. السرائر الحاوی لتحریر الفتاوی، ج1، ص43. 📚 دیدار جمعی از پژوهشگران با حضرت استاد تاریخ: 1384 🆔 @a_javadiamoli_doross
💎ششمین نمایشگاه کتاب حوزه علمیه خراسان (به صورت مجازی از طریق سایت) 🔹 با ارائه بیش از 7000 عنوان کتاب از 140 ناشر مطرح کشوری 📚درسی و کمک درسی حوزوی؛ 📚علوم انسانی و معارف اسلامی؛ 👨‍👩‍👧‍👦خانواده، کودک و نوجوان؛ ✅ حداقل 20٪ درصد تخفیف تمامی کتابها برای عموم؛ ✅ 35 ٪ تخفیف ویژه طلاب خراسان؛ (بن تخفیف) (علاوه بر تخفیف 20 درصدی نمایشگاه)؛ ✅ 50 ٪ تخفیف ویژه اساتید حوزه خراسان؛ (بن تخفیف) (علاوه بر تخفیف 20 درصدی نمایشگاه) اطلاع بیشتر در کانال معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان
راهنمای خرید از سایت فروشگاه کتاب آنلاین حوزه علمیه خراسان نهایی.pdf
1.27M
📥 لطفا فایل pdf را مشاهده نمایید. ♦️راهنمای خرید از سایت نمایشگاه کتاب آنلاین حوزه علمیه خراسان 🌐آدرس سایت نمایشگاه کتاب: http://book.hozehkh.com •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
راهنمای نحوه دریافت بن حمایتی طلاب.pdf
867.1K
📥 لطفا فایل pdf را مشاهده نمایید. ♦️راهنمای مراحل دریافت کد تخفیف جهت خرید از سایت نمایشگاه کتاب آنلاین حوزه علمیه خراسان 🌐آدرس سایت نمایشگاه کتاب: http://book.hozehkh.com •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
#راهنمای_تصویری دریافت بن کتاب و خرید از نمایشگاه مجازی کتاب حوزوی 1. در آغاز به پرتال طلبگی؛ بخش پژوهش؛ بن تخفیف کتاب بروید. 2. مطابق تصویر «تیک موافقت» و سپس کلید «دریافت بن تخفیف کتاب» را بزنید. 3. پس از آن به نشانی book.hozehkh.com وارد شوید. 4. کتاب‌های خود را انتخاب و به سبد خرید بفرستید. 5. پس از پایان خرید به سبد خرید بروید و کد تخفیف خود را وارد کنید و آنگاه، کلید «ادامه جهت تسویه حساب» را بزنید و روند پرداخت بانکی را طی کنید. 📚کتاب‌های سفارش داده شده حداقل 20 روز کاری پس از پایان نمایشگاه به نشانی ثبت شده در پایگاه فرستاده می‌شود. 📌دقت کنید؛ تبعات ناشی از اشتباه بودن نشانی، کد پستی و اطلاعات شخصی، بر عهده خریدار است. #نمایشگاه_کتاب #پژوهش_مدرسه_علمیه_سلیمانیه_مشهد_مقدس
پژوهش و پژوهشگری.mp3
13.55M
وبینار پژوهشی «حوزه و پژوهش؛ اهمیت، جایگاه و چالش‌ها» حجت الاسلام و المسلمین دکتر
در روزهای پایانی آبان ۹۹ هم‌زمان با هفته «کتاب و کتابخوانی» انتشارات «‌سمت‌» نمایشگاهی مجازی از آثار خود برپا کرد. واحد پژوهش مدرسه علمیه سلیمانیه با بازدید و گزینش کتاب‌هایی درباره: 📚 «قرآن و حدیث» 📚 «تاریخ و سیاست» 📚 «فقه و اقتصاد» 📚 «فلسفه و کلام» 📚 «ادبیات و زبان‌شناسی» 📚 «روش تحقیق» و... اقدام به خرید بیش از ۵۰ جلد کتاب کرد. این کتاب‌ها به زودی در کتابخانه مدرسه به نمایش گذاشته خواهد شد. پ.ن: آنچه در تصویر فوق می‌بینید، برخی از کتاب‌های خریداری شده است.
بازتاب خبری برگزاری وبینار حوزه و پژوهش در پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه علمیه خراسان به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، هم‌زمان با هفته پژوهش، نشست تخصصی «پژوهش و حوزه؛ اهمیت، جایگاه و چالش‌ها» به همت واحد پژوهش مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی جلائیان، به‌صورت مجازی برگزار شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر جلائیان در این نشست علمی مجازی، به تبیین ماهیت پژوهش پرداخت و میان مطالعه برای کسب آگاهی و پژوهش تفاوت قائل شد. وی بابیان اینکه پژوهش، درنوردیدن مرزهای علم و توسعه‌ی دانش است، تصریح کرد: پژوهش کوششی عالمانه و روشمند برای یافتن بهترین راه‌حل در جهت رفع مشکلات و مسائل معرفتی است، بنابراین فعالیت‌هایی همچون ترجمه، گردآوری و.. با همه ارزش، پژوهش به شمار نمی‌آید. عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، خاطرنشان کرد: گام نخست پژوهش از آغازین روزهای طلبگی برداشته می‌شود و طلبه در مسیر فراگیری دانش، پله‌پله پای در عرصه پژوهش می‌نهد. به‌عنوان‌مثال، هنگامی‌که او علم صرف را می‌آموزد تنها به کتاب درسی خویش اکتفا نمی‌کند؛ در کنار مطالعه کتاب درسی به چند کتاب مرجع دیگر در دانش صرف مراجعه می‌کند تا همه آنچه را در فراگیری این علم لازم است، بیاموزد. رفتار او در دیگر دروس نیز همین‌گونه است. استاد
شانزدهمين فراخوان آثار پژوهشي حوزه علميه خراسان(سال تحصيلي 1399- 1400) گونه‌های آثارپژوهشی: كتاب؛ مقاله؛ پايان‌نامه؛ طرح و ايده‌های پژوهشی؛ نرم‌افزارهاي پژوهشي آغاز فراخوان: ۱۰ دی ۱۳۹۹ پایان فراخوان: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ توضیح بیشتر در سامانه فراخوان برا ی دریافت به پژوهش مدرسه (اتاق ۱۰۱) سری بزنید. برای تعیین وقت مشاوره حضوری و یا انجام مشاوره مجازی به یکی از دو نشانی زیر پیام بدهید. eitaa.com/mkh_57 eitaa.com/ghasemzarif پژوهش در روزهای کرونایی تعطیل نیست.
سلام علیکم. با تسلیت شهادت بانوی دوسرا حضرت «فاطمة الزهرا» سلام الله علیها،‌به اطلاع می‌رسانیم: پس از برگزاری وبینار «حوزه و پژوهش؛ اهمیت، جایگاه و چالش‌ها» با ارائه حجت الاسلام و المسلمین دکتر ، شماری از طلاب عزیز درخواست برگزاری جلسه پرسش و پاسخ پژوهشی داشتند. استاد محترم نیز با ابراز لطف،‌ قبول زحمت فرمودند. از‌این‌رو عزیزانی که پرسش دارند حتماً، اکیداً و لطفاً پرسش‌ها و نیز آمادگی خود را برای حضور در جلسه آنلاین پرسش و پاسخ با حضور استاد گرامی، به نشانی زیر پیام دهند. پس از اعلام آمادگی و فرستادن پرسش‌ها از سوی دوستان، درباره زمانِ جلسه ، برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد. eitaa.com/ghasemzarif صوت وبینار را اینجا بشنوید.