eitaa logo
غیرت = تمام دین
180 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
7.4هزار ویدیو
27 فایل
حضرت محمد(ص): پدرم ابراهیم با غیرت بود و من با غیرت‌تر از اویم. خداوند بینى مؤمنى را که غیرت ندارد، به خاک مى‌مالد... نه اصول‌گرا و نه اصلاح‌طلب، پیرو #ولایت ... مدیر: @HassanDehghan پیام‌رسانی بهتر از اینستاگرام☟ https://hoorsa.com/GheyratIRAN
مشاهده در ایتا
دانلود
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ ۴ ❇️ زندگى در امّتهاى پيشرفته قبل از اسلام 💠 منظور ما از امّتهاى متمدّن و پيشرفته آن روز، آن امّت‌هايى است كه تحت رسوم ملّى و عادات محفوظ و موروثى زندگى مى‌كردند، بدون اينكه رسوم و عادات‌شان مستند به كتابى يا مجلس قانونى باشد، مانند مردم و و قديم و و مانند اينها. آنچه در اين باب در بين تمامى اين امّت‌ها مشترك بوده، اين بود كه زن در نظر اين اقوام استقلال و حُرّيت و آزادى نداشته، نه در اراده‌اش و نه در اعمالش، بلكه در همه شؤون زندگى‌اش تحت قيمومت و سرپرستى و ولايت بوده، هيچ كارى را از پيش خود مُنجّز و قطعى نمى‌كرده، و حقّ مداخله در هيچ شأنى از شؤون اجتماعى را نداشته است (نه در حكومت، نه در قضاوت و نه در هيچ شأنى ديگر). 💠 حال ببينيم با نداشتن هيچ حقّى از حقوق، چه به عهده داشته است؟ اوّلاً تمامى آن وظائفى كه به عهده مرد بوده به عهده او نيز بوده است، حتّى كسب و کار و زراعت و هيزم شكنى و غير آن، و ثانياً علاوه بر آن كارها، اداره امور خانه و فرزند هم به عهده او بوده، و نيز موظّف بود كه از مرد در آنچه مى‌گويد و مى‌خواهد اطاعت كند. البته زن در اين گونه اقوام، زندگى مرفّه‌ترى نسبت به اقوام داشته است، چون اينان ديگر مانند آن اقوام به خود اجازه نمى‌دادند زنى را بكُشند و گوشتشان را بخورند، و به طور كلّى از مالكيّت محرومشان نمى‌دانستند، بلكه زن فى‌الجمله مى‌توانست مالك باشد مثلاً ارث ببرد و اختيار ازدواج داشته باشد، امّا مالک شدن و اختياراتش در اينگونه موارد هم، به استقلال خود او نبود. در اين جوامع، مى‌توانست زنان متعدّد بگيرد، بدون اينكه حدّ معيّنى داشته باشد، و مى‌توانست هر يك از آنان را كه دلش خواست طلاق دهد و شوهر بعد از مرگ زنش مى‌توانست بدون فاصله زن بگيرد، ولى زن بعد از مرگ شوهرش نمى‌توانست شوهر كند، و از معاشرت با ديگران در خارج منزل، غالباً ممنوع بود. ... 📚 🆔 @GheyratIRAN
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ ۵ 💠 و براى هر يك از اين امّتها بر حسب اقتضاى مناطق و اوضاع خاصّ به خود، احكام و رسوم خاصّى بود، مثلاً امتياز طبقاتى كه در وجود داشت چه بسا باعث مى‌شد زنان از طبقه بالا حقّ مداخله در ملك و حكومت و حتّى رسيدن به سلطنت و امثال آن را داشته باشند، و يا مثلاً بتوانند با مَحرم خود چون پسر و برادر ازدواج كنند، ولى ديگران كه در طبقه پائين اجتماع بودند چنين حقّى را نداشته باشند. و مثلاً در از آنجا كه ازدواج نوعى خودفروشى و بَردگی بود و زن در اين معامله خود را يكباره مى‌فروخت، قهراً ديگر معقول نبود كه اختيارات يك زن ايرانى را داشته باشد و همين طور هم بود، يك زن چينى از ارث محروم بود، و حقّ آن را نداشت كه با مردان و حتّى با پسران خود سر يك سفره بنشيند، و مردان مى‌توانستند دو نفرى و يا چند نفرى يك زن بگيرند، و در بهره‌گيرى از او، و استفاده از كار او با هم باشند، آن وقت اگر بچّه‌دار مى‌شد، غالباً فرزند از آن مردى بود كه كودك به او بيشتر شباهت داشت. و مثلاً در ، از آنجايى كه معتقد بودند زن پيروِ مرد و مانند يكى از اعضاى بدن او است، ديگر معقول نبود كه بعد از شوهر، ازدواج براى او حلال و مشروع باشد، بلكه تا ابد بايد بى‌شوهر زندگى كند و بلكه اصلاً نبايد زنده بماند، چون گفتيم زن را به منزله عضوى از شوهر مى‌دانستند، و در نتيجه همان طور كه بر حسب رسوم خود مُردگان را مى‌سوزاندند، زن زنده را هم با شوهر مُرده‌اش آتش مى‌زدند، و يا اگر زمانى زنده مى‌ماندند، در كمال ذلّت و خوارى زندگى مى‌كردند. زنان هند قديم در ايّام حيض، نجس و پليد بودند و دورى كردن از آنان لازم بود، و حتّى لباسهايشان و هر چيزى كه با دست يا جاى ديگر بدنشان تماس مى‌گرفت، نجس و خبيث بود. 💠 و مى‌توان وضع زنان در اين امّتها را اينطور خلاصه كرد كه: نه انسان بودند و نه حيوان، بلكه برزخى بين اين دو موجود به حساب مى‌آمدند، به اين معنا كه از ، به عنوان يك انسان متوسط و ضعيف استفاده مى‌كردند، انسانى كه هيچ گونه حقّى ندارد، مگر اين كه به انسان‌هاى ديگر در امور زندگى كمك كند، مثل فرزند صغير كه حدّ وسطى است بين حيوان و انسان كامل که به ساير انسانها كمك مى‌كند ولی خودش مستقّلاً حقّى ندارد و تحت سرپرستى و ولايت پدر يا ساير اولياى خويش است؛ بله بين فرزند صغير و زن، اين فرق بود كه فرزند بعد از بلوغش از تحت سرپرستى خارج مى‌شد، ولى زن تا ابد تحت سرپرستى ديگران بود. ... 📚 🆔 @GheyratIRAN
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ ۶ ❇️ زن در ميان ، ، و قديم 💠 امّت‌هايى كه تا كنون نام برديم، امّت‌هايى بودند كه بيشتر آداب و رسوم‌شان بر اساس اقتضای منطقه جغرافیایی و عادات موروثى و امثال آن بود، و ظاهراً به هيچ كتاب و قانونى تكيه نداشت، در اين ميان امّت‌هايى از قبيل كلدانيان و روميان و يونانيان هستند كه تحت سيطره قانون و يا كتاب هستند. امّا و كه قوانين «حامورابى» در آن حكومت مى‌كرد، به حكم آن قوانين، زن را تابع همسرش دانسته و او را از استقلال محروم مى‌دانستند و نيز به حكم آن شريعت، زن نه در اراده‌اش استقلال داشت و نه در عمل، حتّى اگر زن از شوهرش در امور معاشرت اطاعت نمى‌كرد و يا عملى را مستقلاً انجام مى‌داد، مرد مى‌توانست او را از خانه بيرون كرده، و يا زنى ديگر بگيرد، و بعد از آن حقّ داشت با او معامله يك بَرده را بكند و اگر در تدبير امور خانه اشتباهى مى‌نمود، مثلاً اسراف مى‌كرد، شوهر مى‌توانست شكايتش را نزد قاضى ببرد، و بعد از آنكه جُرم او اثبات شد، او را در آب كند. 💠 و امّا كه از قديمى‌ترين امّت‌هايى است كه قوانين مدنى وضع كرده است، اوّلين بارى كه دست به وضع قانون زد حدود چهارصد سال قبل از ميلاد بود كه به تدريج در صدد تكميل آن برآمد. اين قانون، نوعى استقلال به خانه داده كه در آن چهار ديوارى، دستورات سرپرست خانه واجب الاجراء است، و اين سرپرست يا شوهر است و يا پدر فرزندان كه نوعى رُبوبيّت و سرپرستى نسبت به اهل خانه دارد، و اهل خانه بايد او را بپرستند؛ همان طور كه خود او در كودكى، پدرانِ گذشته خود را كه قبل از او تأسيس خانواده كردند مى‌پرستيد و اين سرپرست اختيار تامّ دارد، و اراده او نسبت به اهل خانه‌اش يعنى زنان و فرزندان در تمامى آنچه كه مى‌خواهد و به آن امر مى‌كند نافذ و معتبر است، حتّى اگر صلاح بداند كه فلان زن و يا فلان فرزند بايد شود، بدون چون و چرا باید اطاعتش مى‌كردند و كسى نبود كه با وى مخالفت كند. و خانه يعنى همسر و دختر و خواهر وضع بدترى نسبت به مردان و حتّى پسران داشتند، با اينكه مردان و پسران هم تابعِ محض سرپرست خانه بودند، ولى زنان اصولاً جزء جامعه نبودند و در نتيجه به شكايت آنها گوش نمى‌دادند، و هيچ معامله‌اى از ايشان معتبر و نافذ نمى‌شد، و مداخله در امور اجتماعى به هيچ وجه از آنان صحيح نبود؛ ولى مردان خانه، يعنى اولاد ذُكور و برادران سرپرست و حتّى پسر خوانده‌ها (چون در آن روزها پسرخواندگى در ميان روميان و همچنين يونانيان و ايرانيان و اَعراب معمول بوده) مى‌توانستند با اجازه سرپرست مستقل شوند، و همه امور زندگى خود را اداره كنند. ... 📚 🆔 @GheyratIRAN
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ ۷ 💠 زنان در قديم جزء اعضاى اصلى خانه و خانواده نبودند، خانواده را تنها مردان تشكيل مى‌دادند و زنان تابع خانواده بودند، در نتيجه قرابت اجتماعى رسمى كه مؤثر در مسأله توارث (= ) و امثال آن است، مختصّ در بين مردان بود (مردان بودند كه از يكديگر ارث مى‌بردند، و يا مثلاً دودمانشان به وسيله ايشان حفظ مى‌شد) و امّا زنان نه در بين خود خويشاوندى (خواهرى و دختر عمويى و غيره) داشتند و نه در بين خود و مردان، حتّى بين زن و شوهر خويشاوندى نبود، بين پسر با مادرش و بين خواهر و برادرش و بين دختر و پدرش ارتباط خويشاوندى كه باعث توارث شود نبود. بلكه تنها (كه باعث اتصال زن و مرد به هم و تولّد فرزند از آن دو می‌شد) وجود داشت و بسا مى‌شد كه همين نبودن قرابت رسمى، مجوّز آن مى‌شد كه با مَحارم يكديگر ازدواج كنند، و سرپرست خانه، كه ولىّ همه‌ی دختران و زنان خانه بود، با دختر خود ازدواج كند؛ چون ولىّ دختر و سرپرست او بود پس همه رقم اختيارى در او داشت. 💠 و سخن كوتاه اينكه در اجتماعِ ، وجود زن در نظر روميان وجودى طُفيلى، و زندگيش تابع زندگى مردان بود، زمام زندگى و اراده‌اش به دست سرپرست خانه بود (كه يا پدرش باشد اگر پدرى در خانه بود، و يا همسرش اگر در خانه كسى به نام همسر باشد، و يا مردى ديگر غير آن دو) و سرپرست خانه هر كارى مى‌خواست با او مى‌كرد، و هر حكمى كه دلش مى‌خواست مى‌راند. چه بسا مى‌شد كه او را مى‌فروخت، و يا به ديگران مى‌بخشيد، و يا براى به ديگران قرض مى‌داد، و چه بسا به جاى حقّى كه بايد بپردازد (مثلاً قرض يا ماليات) خواهر يا دخترش را در اختيار صاحب حقّ مى‌گذاشت، و چه بسا او را با كتك و حتّى كُشتن مجازات مى‌كرد. تدبير اموال زنان نيز به دست مردان بود، هر چند كه آن مال، مهريه‌اى باشد كه با ازدواج به دست آورده و يا با اذن ولىّ خود كسب كرده باشد، ارث را هم كه گفتيم نداشت و از آن محروم بود؛ و اختيار ازدواج كردن دختر و زن به دست پدر و يا يكى از بزرگان قوم خود بود، طلاقش هم كه به دست شوهر بود و ... آرى اين بود وضع زن در . ... 📚 🆔 @GheyratIRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ 🌹تأیید معنادار رهبرمعظم انقلاب هنگامی که یک دانشجو گفت: "جنگ را با بیست ساله‌ها بُردیم ولی اقتصاد را با شصت ساله‌ها باختیم ..." ⁉️آیا #آقازاده‌ ها حاضرند پراید سوار شوند؟ #أللَّھُمَ_عجِلْ_لِوَلیِڪْ_ألْفَرَج 🆔 @GheyratIRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃❤🍃💞🍃❤🍃💞🍃❤ ❤🍃❤ 🍃💞 ❤ 🎥 #ببینید 🎀 مرتب بودن زن و شوهر برای همدیگر 🎤 استاد حجت الاسلام #قرائتی #أللَّھُمَ_عجِلْ_لِوَلیِڪْ_ألْفَرَج 🆔 @GheyratIRAN
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ ( ۱ ) 💢 شرعی زیر طبق نظر : ، ای و آیات عظام ، ، ، ، ، ، و تنظیم شده و در موارد اختلافی، نظر آن مرجع ذکر شده است.👌 🔸 اگر زن عذرِ شرعی مثل حیض و... نداشته باشد باید هر زمان که شوهرش خواست کند و خود را در اختیار او بگذارد. 🔹 اگر برای سلامتیِ زن داشته باشد، یا عذرِ شرعی مثل روزه رمضان داشته باشد، از آمیزش شوهر خود جلوگیری کند. 🔸 اگر مرد بخواهد از پشت نزدیکی کند، همسرش می‌تواند جلوگیری کند، ولی از دیگر نمی‌تواند ممانعت کند. 🆔 @GheyratIRAN
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ ( ۲ ) 🔸 با همسر در فاصله عقد تا عروسی اشکالی ندارد؛ ولی اگر در خودشان آمیزش را برای شب عروسی می‌دانند، بهتر است مراعات عرف شود.👌 🔹 نزدیکی کردن در شب‌های مثل و و شب‌های شهادت امامان علیهم السلام نیست و اشکالی . 🔸 در دوران زن، آمیزش با او است مگر آنکه برای زن یا بچه، ضرر و داشته باشد. 🔹 در هنگام آمیزش اگر مرد به اندازه ختنه گاه یا بیشتر داخل شود؛ در جلو باشد یا در پشت (گر چه مَنی بیرون نیاید) هر دو جُنب می‌شوند و غسل به جا آورند. ( مکارم: در صورت دخولِ از پشت بنابر احتیاطِ واجب هم بگیرد و هم کُند ). 🆔 @GheyratIRAN
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ ( ۳ ) 🔸 در صورتی که زن و شوهر ـ بدون آمیزش و دخول ـ و شوخی کنند و مَنی از آن دو خارج نشود، واجب . 🔹 برای آمیزش غسل کردن کافی است. ( برخی گمان می‌کنند به تعداد دفعاتِ آمیزش بایستی غُسل کنند ) 🔸 شخصِ جُنب، می‌تواند قبل از غسل کردن، با همسرش آمیزش کند ولی دارد ( در این صورت اگر خواست نزدیکی کند خوب است که ابتدا وضو بگیرد و محل جنابت را بشوید و بعد نزدیکی کُند ) 🔹 کسی که غسل کند، ولی برایش ممکن است؛ می‌تواند با همسرش آمیزش کند و با تیمّم نماز بخواند؛ خواه بعد از داخل شدن وقت نماز باشد، یا پیش از آن. 🔻 ( فاضل لنکرانی: اگر هدف لذّت بردن یا امر عقلایی دیگری باشد اشکالی ندارد.) 🆔 @GheyratIRAN
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ ( ۴ ) 🔸 مرد یا زن در هر نوبت که با همسرش می‌کند؛ لازم نیست فوری غسل کند، بلکه غسلِ جنابت برای و عباداتی در آن شرط است، مثل تماس بدن با قرآن و... واجب می‌شود. 🔹 ترشّحات و رطوبت‌هایی که از بانوان خارج می.شود است مگر آنکه یقین کند بول یا مَنی است. بنابراین نیازی به غُسل نیست و وضو و نماز را نمی‌کند. 🔸 اگر هنگام بازی با شوهر، زن به تحریکِ کامل و اوجِ لذت جنسی برسد و از زن مایعی خارج شود، حکم مَنی را دارد و غسل بر او واجب می شود، هر چند دخولی صورت باشد. 🔹 مرد نمی‌تواند همسرش را با وسایلِ از لحاظِ جنسی اشباع کند ولی می.تواند با هر ، او را ارضاء کند. 🆔 @GheyratIRAN
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ ( ۵ ) 🔸 به آبی می‌گویند که گاهی بعد از و شوخی کردن با همسر بیرون می‌آید. آبی است که گاهی بعد از منی بیرون می‌آید. به آبی می‌گویند که گاه بعد از بول بیرون می‌آید و کمی سفید و چسبنده است. تمامی این آب‌ها در صورتی که مجرایِ ادرار به بول و منی نباشد، است. 🔹 آن است که انسان با خود یا دیگری کاری کند که از او منی بیرون آید، این کار حرام است و عذابِ دردناکِ اُخروی دارد ولی استمناء مرد با بدنِ زنش و استمناء زن با اعضای بدن شوهرش ندارد. 🔸 نزدیکی با زن از پشت، به نظر برخی مراجع شدید دارد و به نظر برخی دیگر از مراجع بدون زن بنابر احتیاط واجب نیست.👇 (وحید خراسانی و تبریزی: حتی با رضایت زن نیز بنابر احتیاط واجب جایز نیست.) 🔹 منی یکی از نجاسات است و خوردن آن حرام است. 🔸 اگر مرد در حالِ بفهمد زن شده، باید از او جدا شود. 🆔 @GheyratIRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ 🎥| ماجرای "بی‌نظیر بوتو" و #هاشمی_رفسنجانی ❌ سیر استحاله، از #نماینده_انقلابی تا #نماینده_ذلیل مجلس 🎤استاد آیت الله وفسی #جنجالی #أللَّھُمَ_عجِلْ_لِوَلیِڪْ_ألْفَرَج 🆔 @GheyratIRAN
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ ◾️◾️◾️◾️◾️ ▪️ صلي‌الله عليه و آله و سلم: ▪️لَوأَنَّ الغِياضَ أَقلامٌ والبَحْرَ مِدادٌ والجِنَّ حُسّابٌ والإِنسَ كُتّابٌ ما اَحْصَوْا فضائلَ عليِّ بن ابي‌طالب عليه‌السلام! ▪️اگر تمام درختان قلم، و درياها جوهر، و جنيّان حسابگر و آدميان نويسنده شوند، نخواهند توانست فضائل عليه‌السَّلام را اِحصا و شمارش نمايند! 📚تذکرة الخواص سبط ابن الجوزی، ص ١٣ 📚کفاية‌الطالب گنجی شافعی، ص ١٢٤ـ١٢٣ 🆔 @GheyratIRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ 🎬 #ببینیم | بدون قرآن 🔥 روایت تصویری از زندگی در تاریکی ➕راه حل این مشکل از زبان رهبر انقلاب #أللَّھُمَ_عجِلْ_لِوَلیِڪْ_ألْفَرَج 🆔 @GheyratIRAN
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ 😱 آثارِ ها در تاریخ ⚠️ کفّار و مشرکان در برابر دعوت پیامبران الهی واکنش‌های متعددی داشتند. گروهی، آنها را تکذیب می‌کردند. قرآن در این‌باره می‌فرماید: «فَفَرِیقاً کَذَّبْتُم»؛[1] 🚷 اما گروهی پا فراتر نهاده و دست به کشتن پیامبران الهی می‌زدند.[2] 🔆 روایاتی در نکوهش کسانی که انبیای الهی و فرزندان آنان و امامان معصوم(ع) را به قتل می‌رساندند وارد شده است: ✅ فرمود: پیامبران و فرزندان آنها را نمی‌کشند، مگر زنازادگان».[3] ✳️ همین مضمون از (ع) نیز نقل شده است.[4] در ارتباط با آیه شریفه «ذَرُونِی أَقْتُلْ مُوسى»[5] از (ع) پرسیدند که چرا فرعون، موسی را نکشت؟! آن‌حضرت در پاسخ فرمود: زیرا پیامبران و حجت‌های پروردگار را تنها زنازادگان می‌کشند(و فرعون زنازاده نبود).[6] ➖ روایات دیگری، قاتلان (ع) را «ولد الزنا» اعلام می‌کند.[7] 📚 [1]. بقره، ۸۷. [2]. بقره، ۶۱؛ آل‌عمران، ۲۱ و ۱۱۲. [3]. ابن قولویه، جعفر بن محمد، کامل الزیارات، ص ۷۹، نجف اشرف، دار المرتضویة، چاپ اول، ۱۳۵۶ ه. [4]. همان، ص ۷۹. [5]. غافر، ۲۶. [6]. کامل الزیارات، ص ۷۸. [7]. ر.ک: مجلسى، محمد باقر، بحار الأنوار، ج ۲۷، ص ۲۴۰، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، بیروت، ۱۴۰۳ ق. 🆔 @GheyratIRAN
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ ☣ نقش در قتل‌های زنجیره‌ای امامان و پیامبران ❌ از ، با عنوان «ابن الیهودیة»(فرزند یهودی) و «شبه الیهود»(شبیه یهودیان) یاد شده است: 1⃣ (ع) بلافاصله بعد از ضربت خوردن فرمود که این ملعونِ مرا کُشت: «قَتَلَنِی ابْنُ مُلْجَمٍ قَتَلَنِی اللَّعِینُ ابْنُ الْیَهُودِیَّةِ»؛ مرا ابن ملجم کشت؛ مرا ملعونی که فرزند زن یهودی ‌بود کشت. 2⃣ امام علی(ع) در جواب سؤال (ع) که پرسید چه کسی اقدام به کشتن شما کرد؟، فرمود: «قَتَلَنِی ابْنُ الْیَهُودِیَّةِ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ مُلْجَمٍ الْمُرَادِی» ابن ملجم که فرزند زنی یهودی است اقدام به کشتن من کرد. 3⃣ در روایتی چنین نقل شده است که وقتی در ملاقاتی با امام علی(ع) خود را معرفی کرد، امام به فرمود: « (ص) به من خبر داد که قاتل من فردی شبیه یهود است و او(ابن ملجم) یهودی است». ⏪ در هر حال، ممکن است که این روایات صریحاً ناظر به آن نباشند که ابن ملجم فردی یهودی بود، اما از آنها برداشت می‌‌شود که او در منش و روش مانند یهودیان و چه بسا بدتر از آنان بود.     📚 مجلسى، محمد باقر، بحار الأنوار، ج ۴۲، ص ۲۸۱، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، ۱۴۰۳ق. 📚 ابن عساکر، علی بن الحسن، تاریخ دمشق، ج ۴۲، ص ۵۵۴، بیروت، دار الفکر للطباعة والنشر والتوزیع، چاپ اول، ۱۴۱۵ق. 🆔 @GheyratIRAN
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ ⚫️ اللهم العن قتلة 🔴 پیش‌گویی (ع) از کیفیت شهادتشان... 💭 عليه السلام فرمود: چون ابو بكر مُرد و عمر جانشين او شد، عمر به مسجد رفت و نشست. مردى بر او داخل شد و گفت: اى أميرالمؤمنين من مردى يهودی هستم و من از دانشوران ايشان هستم و اراده من آن است كه چند مسأله از تو سؤال كنم اگر جواب مرا بدهی مسلمان می‌شوم، عمر گفت: آن مسائل چيست؟ 🗯 يهودى گفت: سه تا و سه تا و يكى، اگر می‌خواهى از تو سؤال كنم؟ و اگر در قوم تو كسى داناتر از تو باشد مرا به او راهنمائى كن تا از او سؤال كنم. ▪️عمر به عليه السلام اشاره نمود و گفت: از اين جوان سؤال كن ... ◾️سائل گفت: وصى پيامبر صلي الله عليه وآله چه قدر بعد از او زندگى می‌كند؟ حضرت فرمود: سى سال. ◾️عرض كرد پس از آن مي‌ميرد يا كشته می‌شود؟ فرمود: كشته خواهد شد. ضربتى بر فرق او زنند كه محاسن او با خونش رنگين می‌شود. 📚 القمي، ابي جعفر الصدوق، محمد بن علي بن الحسين بن بابويه (متوفاي ۳۸۱ هـ)، عيون أخبار الرضا عليه السلام ج۲۸، ص: ۵۷ 📚 تحقيق: تصحيح وتعليق وتقديم: الشيخ حسين الأعلمي، ناشر: مؤسسة الأعلمي للمطبوعات - بيروت – لبنان، سال چاپ: ۱۴۰۴ - ۱۹۸۴ م 📚 القمي، ابي جعفر الصدوق، محمد بن علي بن الحسين بن بابويه (متوفاي۳۸۱ هـ)، كمال الدين و تمام النعمة،‌ ج۱، ص ۳۰۰-۳۰۲، ناشر: دار الكتب الاسلاميه، تهران، چاپ دوم، سال چاپ: ۱۳۵۹ ه. ش. 🆔 @GheyratIRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ #همسرداری ❓چه ملاک‌هایی را برای همسر آینده باید در نظر بگیریم؟ #استاد_دهنوی 🏃🏃 🎀عاقلانه ازدواج کنید و عاشقانه زندگی کنید🎀 #أللَّھُمَ_عجِلْ_لِوَلیِڪْ_ألْفَرَج 🆔 @GheyratIRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ 🎥اگرمی‌توانید جلوی اشک‌هایتان را بگیرید ... 🔻داستانی متفاوت از #حضرت_علی(ع) ◼️شهادت #امیرالمؤمنین(ع) تسلیت باد... #أللَّھُمَ_عجِلْ_لِوَلیِڪْ_ألْفَرَج 🆔 @GheyratIRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ 👈 مظلومیت بشر تا روز قیامت است! 🔸بیانات آیت الله #بهجت در مورد مظلومیت #امیرالمؤمنین علیه‌السلام: خدا رحمتش کند [علامه] امینی را، می‌گفت در منبر نوبت می‌رسید به امینی صاحب «الغدیر»، می‌گفت: همان بالای منبر گریه می‌کرد از مظلومیت امیرالمؤمنین علیه‌السلام. 🔴 مظلومیت او، مظلومیت بشر تا روز قیامت #أللَّھُمَ_عجِلْ_لِوَلیِڪْ_ألْفَرَج 🆔 @GheyratIRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ 🎬 #دیدنی 🔆 چه ویژگی در مردم زمان #امیرالمؤمنین علیه‌السلام بود که ایشان را خانه‌نشین کرد؟ ❓ با #شایعه ها چه باید بکنیم؟ #أللَّھُمَ_عجِلْ_لِوَلیِڪْ_ألْفَرَج 🆔 @GheyratIRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┈••✾•🍃❁﷽❁🍃•✾••┈ 💢💢💢 باید گلاب ریخت پس از دفن روی قبر امشب گلاب قبر #علی اشک #مجتبی است 💢💢💢 #امیرالمؤمنین_امام_علی_علیه‌السَّلام #استادغلامرضاسازگار #أللَّھُمَ_عجِلْ_لِوَلیِڪْ_ألْفَرَج 🆔 @GheuratIRAN