eitaa logo
گنبد فیروزه
59 دنبال‌کننده
547 عکس
161 ویدیو
22 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
☫﷽☫ 💎 @SMHM212 چالش‌های امام در تشکیل نظام (بخش ۰۰۱): (رضوان‌الله علیه) برای تشکیل ، قاعدتاً با چالش‌های جدی متعددی (در ابعاد گوناگون و اعماق مختلف) مواجهه بودند که در این سلسله مقالات بر آنم که به اهم آن‌ها بپردازم ولیکن بدون تعیین کلیات و جزئیات یا تعیین أهم و مهم و یا تعیین ریشه و شاخه (اصول و فروع) که معمولاً در تحریر و تبویب کتب و مقالاتم بدان‌ها عادت دارم! زیرا که اینک برای اولین‌بار بدان می‌پردازم (تا برای امسال هم کاری کرده باشم!) و لزومی هم نمی‌بینم که مطالب را (در قالب مقالاتی مسلسل) ابتدائاً برای خود تحریر بکنم و آنگاه به تنظیم و سپس به تقدیم آن، مبادرت ورزم! (که ممکنست ماهها و بلکه سال‌ها طول بکشد!) بنابراین از گوشه‌ای شروع می‌کنم و پیش می‌روم و البته حتی‌الامکان بر اساس پیش‌فرض‌هایی که بصورت خام در ذهنم خلجان دارند ولیکن به احتمال زیاد، بعد از تکمیل مباحث (که خواهد طلبید بصورت کتاب هم منتشر گردد)، ضرورت تنظیم و تبویب و ترتیب لازمه خود را آشکار خواهد ساخت تا اصل و فرع، جابجا نگردد إن‌شآءالله البته ناگفته نماند که تدوین مطالب بصورت ، ایجاب می‌کند که نویسنده، پایبند سرفصل‌های آن‌ها باشد ولیکن در (و با توجه به امکاناتی که فرضاً در پیام‌رسان فراهم گشته)، دیگر هیچ ضرورتی به تنظیم خطی مطالب نیست. زیرا می‌توان مطالب را بصورت لینک‌های ماتریسی/ماتریکسی (شبکه‌ای از پیوندها) تنظیم نمود و خطی شدن مطالب را به وقت و حوصله و حساسیت‌های خوانندگان سپرد. و اما بعد؛ این چالش‌ها قاعدتاً در دو محور قابل توجه و بررسی هستند: ۱) چالش‌هائی که خود در طول و خود، بنحوی ابراز کرده‌اند در قالب سخنرانی‌ها و اعلامیه‌ها و سایر متون و بیانات خودشان که با احاطه بر کلیه آثار نرم‌افزاری (و بلکه سخت‌افزاری!) او می‌توان احصاء و تبیین نمود. شاید هم تاکنون اشخاصی حقیقی یا حقوقی به این امر لازم و مفید، مبادرت ورزیده باشند که بنده عجالتاً از آن‌ها بی‌خبرم. ۲) چالش‌هایی که امام توجهی به آنها نداشته یا راجع به آن‌ها چیزی اظهار نکرده‌اند و یا از آن‌ها چنان گذرا و احیاناً رمزواره و رازآلود عبور کرده‌اند که چندان جلب توجهی نکرده و مبحثی را بر نیانگیخته است! و حال آنکه قابل اغماض نیستند. نه صرفاً از این لحاظ که در دل تاریخ دیروز برای نظام جمهوری اسلامی ایران، رخ داده بلکه از این نظر که حافظان این نظام (که چنین تحفیظی را اوجب واجبات می‌دانند) هم با آن چالش‌ها مواجهه هستند یا خواهند شد. نکته مهم مقدماتی دیگر این مبحث، زمانه‌شناسی طرح مسئله است. یعنی در آستانه انتخابات مجالس و هستیم و سزامند است که چالش‌هایی را در اولویت آغاز مبحث خود برگزینیم که کارکردی برای انتخابات هم داشته باشد. بنابراین سعی می‌کنم در یک محور مثلثی پیش بروم که ناظر بر چالش‌های اصلی امام خمینی در تشکیل نظام و نیز و همچنین انتخابات باشد که با یک تیر سه نشانه را زده باشم. اگرچه شاید بهتر باشد در محور مربعی پیش برویم که مقاومت و و بلکه کل را هم در بر بگیرد. ⁉️ شاید مناسب‌ترین سؤال این باشد که آیا ؛ امری معطوف به صرفاً است یا به هم معطوف است؟!⁉️ همان مبحث همیشگی نهضت+نظام! البته این مبحث خطیر و بنیادین «نهضت+نظام» را بنده برای بار اول در پیام‌رسان ، کلید زدم و در پیام‌رسان هم ادامه دادم ولیکن بعد از فیلتراسیون آنها، متأسفانه از بین رفتند! در ایتا هم مجدداً شروع به تحریر آن‌ها نمودم که مبحث را تا چند شماره هم پیش بردم: 💠 https://eitaa.com/SMHM212/179 💠 https://eitaa.com/SMHM212/180 💠 https://eitaa.com/SMHM212/181 💠 https://eitaa.com/SMHM212/182 💠 https://eitaa.com/SMHM212/183 💠 https://eitaa.com/SMHM212/184 💠 https://eitaa.com/SMHM212/336 💠 و اینک، تداوم همان مبحث را در این‌جا با رویکردی به بیان «چالش‌های امام در تشکیل نظام»، تکمیل می‌کنم. مقوله «نهضت+نظام» در برخی از صاحب‌نظران، از جمله حضرت هم مورد توجه قرار گرفته است. چنانکه معظم‌له در نخستین فرازهای بیانیه (۱۳۹۷) با این عبارت بدان اشاره فرمودند: انقلاب اسلامی پس از نظام‌سازی، به رکود و خموشی دچار نشده و نمی‌شود و میان جوشش‌ انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی، تضاد و ناسازگاری نمی‌بیند، بلکه از نظریه نظام انقلابی تا ابد دفاع می‌کند. بنابراین نظریه در بیانیه امام خامنه‌ای، همان «دکترین نهضت+نظام امام خمینی» است./حم سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ صفحات مجازی حم: 💠 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
☫﷽☫ 💎@SMHM212 چالش‌های امام در تشکیل نظام (بخش ۰۰۲): «ماتریس (به فرانسوی: Matrice) و (به انگلیسی: Matrix) به آرایشی مستطیلی شکل از اعداد یا عبارات ریاضی که به صورت سطر و ستون شکل‌یافته گفته می‌شود. به طوری که می‌توان گفت هر ستون یا هر سطر یک ماتریس، یک بردار را تشکیل می‌دهد. هر یک از عناصر ماتریس دِرایه خوانده می‌شود.» این مطلب ☝️ را بدان جهت آوردم که در قسمت قبلی این مبحث، نوشته بودم، نحوه طرح مطالبی در موضوع «چالش‌های امام در تشکیل نظام» در این‌جا، تابع الگوی نیست بلکه از الگوی پیوندهای شبکه‌ای (متناسب با امکانات پیام‌رسان ایتا در فضای مجازی) استفاده می‌کنیم که همان لینک‌های ماتریسی/ماتریکسی است (که باید توضیحی داده می‌شد) و اما بعد؛ جغرافیای طرح مبحث؛ ۱) رویداد ۲) سالگرد ۳) و بنابر ملاحظات مذکور، چالش «نهضت+نظام» را در اولویت تبیین خود قرار دادیم که برخی از مقدمات آنرا قبلاً هم تحریر و به اشتراک گذاشته بودیم (تحت عنوان «اسلامیت؛ قدر مشترک نهضت+نظام و خطر سهمگین عدم فهم این مطلب خطیر!!» در قالب ۵ مقاله مسلسل) و حال می‌خواهیم به این مطلب، بپردازیم که، آیا انتخابات، کارکردی صرفاً برای دارد یا از رویکردی به هم برخوردار است؟ هرگونه جواب مثبت یا منفی به این سوال در ، می‌تواند در موفقیت و کارآمدی مذکور، مؤثر و بلکه تعیین‌کننده باشد. نهضت و نظام، اگر باشند از همدیگر تفکیک‌ناپذیرند و حذف هر کدام، موجب مرگ و اضمحلال دیگری است. «نظام انقلابی» یعنی نهضت قرین نظام و نظام قرین نهضت و این آمیختگی (تقارن مبارک) بشرطی قابل تحقق و تجلی است که هر دو کفه آن، اسلامی باشد وگرنه قابل تضمین نخواهد بود. (به همین جهت هم بنده اصرار دارم که در سخنرانی‌ها و مقالاتم از عبارت استفاده کنم که از «نظام انقلابی» هم، خالص‌تر و رساتر است.) جمهوری اسلامی، ترازوی متعادلی است که اگر وزن هر کدام از این دو کفه نهضت یا نظام، کم و زیاد شود، تعادلی در میان نخواهد بود و قطعاً مضرّ و بلکه مهلک خواهد گشت. قاعدتاً مسائل و امور ملی و فراملی ما از جمله انتخابات را هم باید متناظر با نهضت+نظام، مورد ارزیابی قرار داد. وقتی که «نهضت بدون نظام»، مظهر حماقت و «نظام بدون نهضت»، مظهر وقاحت باشد، بالتبع «انتخابات بدون نهضت» و «انتخابات بدون نظام» هم عین حماقت و وقاحت است. بنابراین باید دید، «نهضت‌گرائی انتخابات» و «نظام‌گرائی انتخابات» چیست؟ و کدامست؟ و چه معیارهایی دارد؟ شاید باور عمومی این باشد که انتخابات از جنس نظام است و با نهضت میانه‌ای ندارد و حال آنکه چنین پندار غلطی، آغاز سقوط انتخابات و بالتبع سقوط نظام است. تنها راه بعنوان و پیش‌گیری از و دفاع از ، از در تراز ایضاً أوجب واجبات است که بدون اعتقاد، ایمان، باور و وفاداری مطلق به اسلامیت، قابل دست‌یازی نیست. همچنانکه در تحقق خود، رهین جمهوریت است، هم در بقای خود، محتاج اسلامیت است و هم والدینی بجز جمهوریت و اسلامیت ندارد. گرامی‌داشت ، بمعنای التزام عملی به پیوند ناگسستنی نهضت از نظام است ولیکن چنین شور و شوقی باید از صندوق‌های آرای انتخاباتی عبور نماید تا هدفمند و هوشمند، تلقی شود. بدون (رأی‌نویسی غیرعلنی و نهان از دیگران)، حرکتی کور و نامعقول و حتی نامشروع است. همچنانکه انتخابات فارغ از ، مرتعی و بیش نخواهد بود. یکی از بزرگترین چالش‌های «امامین نهضت+نظام اسلامی»، همین تقارن در «پیش‌برد متعادل» أمرَین و فریضَتین نهضت و نظام است که عالی‌ترین مزیّت بی‌نظیر نهضت+نظام ما ایرانیان بر نهضت‌ها و نظامات جهانیان است. آیا حفظ چنین تعادلی، اساساً امکانپذیر است؟! ، «بیمه کردن از میل آن به و و انواع » را در مردمی‌سازی حکومت دیدند. از طرفی در صحنه بودن مردم هم رهین انقلابی‌گری آنان است و بس. بنابراین؛ اولاً مردم باید همیشه و همیشه، انقلابی باشند در حد (که است) و ثانیاً پیوسته باید در صحنه و میدان باشند. وقتی که نهضت، مردمی باشد، آنگاه می‌توان امیدوار شد که نظام هم مردمی و انقلابی و ولایی باشد وگرنه نظام، خواهد یافت به اینکه ویلایی بشود برای نااهلان و نامحرمان که عرضه خود خود خواهند برد و زحمت ملت خواهند داشت. انتخابات رقم خواهد زد که ، ولایی باشد یا ویلایی! ...ادامه دارد. ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ صفحات مجازی حسینی منتظر: 💠 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
10.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مشکل بایدن با نفوذ ایران 🗣️ استاد حسن عباسی به کانال روشنگری با کلیپهای مستند و معتبر با ارسالات محدود بپیوندید👇 @Roshangaree1 ☝️از پیام‌های وارده☝️ سلام لطفاً با کلیک روی نوشته‌های آبی‌رنگ، به صفحات مجازی حسینی منتظر بپیوندید: 💠 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
بسمه تعالی قابل توجه اهالی غیور امامزاده 💠 علاءالدین در افق آینده؛ (قسمت ۲۸۹): فراتر از تعارض منافع!! (بخش ۵۸) 🕸 تارهای عنکبوتی تنیده بر پارکینگ قاسم(۲۹) بدنبال به اشتراک گذاشتن عین متن کامل پیام یکی از پسران مرحوم آ.سیدابراهیم در موضوع کوچه جهنمی، طی دو شماره از پیام‌هایی تحت عنوان تارهای عنکبوتی... در صفحات مجازی بنده، از طرف آ.سیدقاسم، نیز جوابیه‌ای دریافت نمودم که عین متن کامل ایشان را هم طی دو بخش به اشتراک می‌گذارم: جوابیه آ.سیدقاسم به پیام برادرشان؛ (بخش اول): «بسمه تعالی قسمت اول✍🏻 ماجرای«نیاز مبرم سیدقاسم قبل از زلزله چه بوده؟! و چگونه نشراکاذیب با توسل به ناحق درصدد وارونه‌ جلوه دادن حقایق بود؟!» ماجرا ساده است...⁉️ منتها اگر حقایق مهم ماوقع تماماً و به درستی (بر اساس ادله اثباتی قانع کننده) مطرح و ارائه نشه، فقط موجبات تشویش ذهنی طرف مقابل و اشخاص ثالث رو فراهم میکنه❗️ و ظاهرا توهمات ابدائی را آنقدر به طرق مختلف تکرار و تکرار کرده‌اند، که‌ نه تنها خودشان، بلکه فاکس‌نیوز(روباه صفتان) هم باورشان شده ⁉️ مرحوم پدر، از قدیم الایام در داخل ملک خویش ، رو به شمال (به طرف بقعه) دو عدد دروازه بزرگ داشت ،که حتی در تصاویر قدیمی گوگل قابل مشاهده است. به غیر از آن نیز در ضلع شرقی (به طرف کوچه باغ) دربی دیگر داشت، پس عملا هیچ نیاز و دغدغه‌ی مبرمی، ایشان برای خود نداشته ... (مگر آرزو آنهم برای فرزندش سیدقاسم) •••چرا؟👆🏻👇🏻 🔰ولی حالا تلاش‌ها و دغدغه‌های سیدقاسم «قبل از قبل زلزله و بعد از آن» : ✓پدر ،زمینی را در سال۷۹ برای ساخت خانه به من واگذار کرد،که راه ماشین رو نداشت ؛ نتیجتا جهت ساخت خانه ، مصالح با هزار سختی از کوچه باغ تامین و و سرانجام احداث شد. ✓پس از متحمل شدن این دشواری‌ها؛ مذاکراتی با محمد داودی(پسر مشهدی ولی) برای خرید باغچه‌ی زیر برکه صورت گرفت و مذاکرات ادامه داشت تا اینکه در همان اثنا، زلزله سال ۸۱ رخ داد. ✓خانه‌های قدیمی روستا به همراه خانه پدری (مرحوم سیدابراهیم) در اثر زلزله همگی مخروبه شدند. ✓در سندی در سال ۸۱ ، پدر غرب ملک خودش را تماماً به عرض چهار متر ، به بنده واگذار کرد!... و بنده شروع به آوار برداری کردم (نقاط جنوبی مخروبه ملک سیدابراهیم) که بعد از آن برای تحقق خواسته و نیاز بنده ، اقدام بعدی صورت گرفت... ✓در همان اثنا تصمیم گرفتم که ملک مرحوم سیدحسین موسوی را معامله کنم.... چراکه با این معامله مسیر ماشین رو بنده فراهم میشد ؛ سیده مه‌لقا موسوی (مالک وقت)موافقت کرد ولی اطرافیانش مانع تحقق و به ثمر نشستن معامله شدند ؛ حتی در آخر, پدر پیشنهاد معاوضه زمین به آنها داد، ولی قبول نکردند. ✓ در سال ۸۲طبق سند انتقال یافته و مفاد آن؛ با آقای زین‌الدین داودی(باوجود اینکه قصد ساخت خانه را در آنجا داشت ؛ ولی به خاطر درخواست و نیاز مبرم داماد و دخترش) ، سرانجام معامله با رضایت و توافق کامل طرفین انجام شد . ✓مفاد و متون سند ، در آن زمان بر حسب گفته‌های پدرم و بخط مرحوم (دایی)حاج سیداسدالله موسوی نگاشته شد و طبق عادت ایشان برای حاضرین خوانده و سپس مهر و امضا‌ شد. ✓مورد جالب توجه، اقرار خود سیدهاشم و سیداحمد هست ؛ (که شایان، سیدرضا هم در جمع حاضرین حضور داشت!) و این مطالب را عنوان کردند: ((سیدهاشم:آقام بهم زنگ زد گفت زمین ورکلیک رو، به تو نمیدم ؛ دادم به مشهدی زین‌الدین ،برای قاسم آقا راه بگیرم/ سیداحمد عنوان کرد:مال پدرم بوده اختیارشو داشته دوست داشته بده ،داده!.. به کس دیگه‌ای ارتباط پیدا نمیکنه)) و من هم به هاشم گفتم کاملا درست گفتی ؛ بگو❕بگو❕همین رو برای دیگران هم تکرار کن. «ولی حالا چطور شده که، گفته‌ها و اعمال قبلی خودشون رو با ۱۸۰درجه چرخش بصورت بلعکس، بروز میدهند!؟....» ✓متاسفانه تعریف‌ و تمجیدهای پدر از فرزندانش در بین دیگران، اکثرا خاصه، معطوف به بنده و سیدرضا میشد و اینگونه تکرار داستان غلبه شیطان بر برادران یوسف رقم خورد ،با این تفاوت که «بنیامین هم» در برابر وسوسه‌های شیاطین طاقت نیاورد و قلیان درونی بر ذهنشان استوار گردید.» (پایان قسمت اول) ⁉️ تذکر: متوجه منظور ایشان از عبارت «توهمات ابدایی» نشدم! (ابداعی؟/ابتدائی؟) و بنظرم منظورشان از «قلیان درونی»، همان «غلیان درونی» است! 👌 البته هر دو صحیح است. غلیان ریشه عربی و قلیان ریشه ترکی دارد. ضمناً «فاکس‌نیوز» را داخل پرانتز به «روباه صفتان» تعبیر کرده و حال آنکه طبق تحقیقی، مفهوم شیطان‌پرستی هم دارد! ... ادامه دارد. ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ گروه هم‌اندیشی سادات میدان 🎲 گروه هم‌اندیشی سیدعلاءالدین 🌹
بسمه تعالی قابل توجه اهالی امامزاده 💠 علاءالدین در افق آینده؛ (قسمت ۲۹۰): فراتر از تعارض منافع!! (بخش ۵۹) 🕸 تارهای عنکبوتی تنیده بر پارکینگ قاسم(۳۰) جوابیه آ.سیدقاسم به پیام برادرشان؛ (بخش دوم): ✓در همین حین در سال۸۲ پدر برای تامین هزینه ساخت خانه خود عزم فروش سهم ملک نقاش ۱۱۸را ،به یک نقاشی کرد؛ که با مخالفت فرزندان روبه‌رو شد. پدر نیز اعلام کرد که پس شما خودتان این ملک را بردارید و پولش را پرداخت کنید. اما هیچ یک از فرزندان تمایلی نشان ندادند و برخی مخالفت میکردند(نه پول میدیم و نه زمین میخواهیم...!!!). سیدقاسم داستان یعنی بنده که سابقا در چندین مورد شراکت با برادرانم مورد ظلم و جفا قرارگرفته بودم ، زیر بار اِصرار برادر دیگر جهت شراکت نرفتم ، بنا به اصرار‌ مکرر پدر ، اعلام کردم که اول شما بخرید (یعنی حق تقدم با برادرانم)••• چون بنده با کسی شریک نمیشوم ! ولی بین خودشان هم توافقی حاصل نشد. (بعدها•••پدر مرا در عمل انجام شده قرار داد با همان قیمتی که آن نقاشی بیشنهاد کرده بود«نه‌کمتر»!«نه بیشتر»!) 📌این مورد نیز در حقیقت نقطه عطفی شد جهت {آشکار شدن} تدریجی مقاصد و نیات پلید {پنهان مانده‌}ای که تا بدین جا پشت پرده در حال انجام شدن بود ✓پدر تا زمان ساخت خانه جدیدش در طبقه پایین منزل ما ساکن بود ✓در آن ایام کارشناسان جهت بررسی خرابی‌های ناشی از زلزله به روستا آمدند. خانه تازه ساخت بنده نیز دچار خسارات شده بود، که آثار آن هنوز که هنوزه بر روی آن قابل مشاهده است. ما نظرمان گرفتن وام تعمیری بود ولی کارشناسان اعلام کردند، که چون همه در این روستا احداثی گرفتند، بهتر استبرای شما هم همین رو ثبت کنیم ؛ که من اعلام کردم که جهت احداثی زمینی ندارم!!! پدرم در جواب به من اعلام کرد شما چکار دارید! زمینش رو من میدم »(یعنی دقیقا همین زمینی که الان برای خودش خانه ساخته, روبه خانه‌ خودم) و خودش هم قرار بود در امتداد پایینی آن بسازه!(یعنی جایی که الان سیدهاشم با انتقال مال غیر ،بعد از فوت پدر غصب و تصرف کرده) ، ولی متاسفانه و ناراحت‌کننده بعدا این خواسته پدر با مخالفت شدیدالحن و تحمیلی از طرف خانواده مواجه شد(برادارن...»به همراه مادر...»به پدر) که پدر در جواب گفت که مال‌ خودمه و هنوز زنده‌ام! و من هم با توجه به وقایع و تفاسیر فوق و هجمه وارده، به پدر ، از خیر آن گذشتم!!!. 📌این موضوع سبب شد ، حتی بنده هیچ وام و یا مبلغ بلاوضی که قاعدتا به عنوان خسارات دیده از زلزله حقم بود را ،دریافت نکنم. ✓مدرکی که در ید بنده نبوده و جالب توجه از طرف خود پسران سیدابراهیم به محکمه ارائه شده(یعنی تایید مالکیت دهیاری در شهریورماه سال۸۲) به وضوح مالک غرب (ملک در حال احداث) را سیدقاسم موسوی و شرق ملک را نیز (باغچه) مرحوم سید حسین موسوی معرفی میکند و این مستند غیرقابل انکار؛ تایید کننده سند اولیه و ثانویه سال ۸۱ و خرداد۸۲ در قالب هبه نامه پدر به بنده میباشد و مشخصا هیچ مغایرتی در آن دیده نمیشود ؛مگر کسی خودش را بنا به اغراض واهی بخواهد به کوچه علی چپ بزند...🔻🔻🔻 نکته‌ای که نظرها رو متوجه خودش میکنه اینه که هر مدرکی(» که خودشون ارائه کردن و حتی بنده هم در آن دخیل نبودم ) اگر مطالبی برخلاف سلیقه و نظرشون عنوان کنه{{انکار کرده یا خطا معرفی میکنن}} . حال اگر درکل ؛ از همان ابتدا با موضوعات منطقی و موشکافانه رفتار و برخورد میشد؛ و نه با ذهنیات القایی منفی و امیال(و غرایض شخصی) درونی؛ ۱۰۰%کار به اینجا ختم نمیشد ...‼️ ادامه دارد....» (پایان قسمت دوم) 👌 مناسب‌تر آن بود که بجای «کوچه علی چپ» از عبارت «کوچه جهنمی» (یا بقول فرماندار؛ کوچه زهرماری!) استفاده می‌کرد! زیرا کاملاً هویداست که تعدادی از عنکبوت‌هایی که بر این کوچه، (بعضاً با هزینه دهها میلیون تومان!!!)، مشغول تار تنیدن بوده و هستند، هنوز هم اصرار دارند که از چشیدن و بلکه نوشیدن زهر هلاهل و آتشین این کوچه، دست نکشند!!! 👌 تداوم پرداختن به مسائل پارکینگ سیدقاسم، از آن‌جایی ضرورت (اهمیتی و اولویتی) دارد که مظهر اعلای عبور أفعینکبوت‌های روستا از مرزهای جهالت و تاختن در وادی‌های لجاجت است. جهالتی که با زبان لیّن قابل معالجه بود و است ولیکن وقتی که معرکه تبدیل به وادی لجاج و عناد می‌گردد، دیگر هیچ حرمتی باقی نمی‌ماند و طبیعی‌ست که گفتگوها هم به ابتذال و الفاظ نامطلوب، گرایش پیدا می‌کند! زیرا که ضرب‌المثل «زدی ضربتی، ضربتی نوش کن» را پیش می‌آورد و بلکه «کلوخ‌انداز را پاداش سنگ است» را! چرا؟! برای اینکه شاید درس عبرتی بشود برای آن‌ها که مسیر خیانت و شرارت پیشه می‌کنند! تا دیگر تکرار نشود و لذا وجاهت می‌یابد که گفته شود: بچرخ تا بچرخیم! و اما نقدونظر دقیق‌تر بنده به جوابیه‌ها و چرخیدن‌ها و گردیدن‌ها ... ...ادامه دارد. ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ گروه هم‌اندیشی سادات میدان 🎲 گروه هم‌اندیشی سیدعلاءالدین 🌹
امام خمینی‌ره (در سال ۱۳۴۸) خطاب به روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه شیعه: «مگر خطر را نمی‌بینید؟! مگر نمی‌بینید که اسرائیلی‌ها دارند می‌زنند و می‌کشند و از بین می‌برند و انگلیس و آمریکا هم دارند به آن‌ها کمک می‌کنند؟ و شما نشسته‌اید تماشا می‌کنید! آخر شما باید بیدار شوید، به فکر علاج بدبختی‌های مردم باشید. مباحثه به تنهائی فایده ندارد. «مسأله گفتن» به تنهائی دردها را دوا نمی‌کند. در شرایطی که دارند اسلام را از بین می‌برند، بساط اسلام را بهم می‌زنند، خاموش ننشینید مانند نصرانی‌ها که نشستند در باره روح‌القدس و تثلیث صحبت کردند تا [یهودی‌ها؟] آمدند آن‌ها را گرفته از بین بردند. بیدار شوید و به این حقائق و واقعیت‌ها توجه کنید. به مسائل روز توجه کنید. خودتان را تا این اندازه مهمل بار نیارید. شما با این اهمال‌کاری‌ها می‌خواهید که ملائکه، اجنحه [بال‌های] خود را زیر پای شما پهن کنند؟! مگر ملائکه، تنبل‌پرورند؟! ملائکه، بالشان را زیر پای امیرالمؤمنین(ع) پهن می‌کنند، چون مردی است که به درد اسلام می‌خورد، اسلام را بزرگ می‌کند، اسلام بواسطه او در دنیا منتشر می‌شود و شهرت جهانی پیدا می‌کند. با زمامداری آن‌حضرت، جامعه‌ای خوش‌نام و آزاد و پر حرکت و پر فضیلت به وجود می‌آید. البته [که] ملائکه [هم] برای حضرتش خضوع می‌کنند و همه برای او خضوع و خشوع می‌کنند، حتی دشمن در برابر عظمتش تعظیم می‌کند، برای شما که جز مسأله گفتن، تکلیفی ندارید، خضوع معنی و مورد ندارد. هرگاه بعد از تذکر و ارشاد و نصیحت‌های مکرر، بیدار نشده و به انجام وظیفه برنخاستید، معلوم می‌شود قصورشان از روی غفلت نیست بلکه درد دیگری دارند! آن‌وقت حساب‌شان طور دیگری است.» (کتاب ولایت فقیه/ ص ۱۹۸ و ۱۹۹) 👌 «ولایت فقیه؛ حکومت اسلامی» (مجموعه‌ای از ۱۳ درس‌گفتار آیة‌الله العظمی؛ روح‌الله خمینی در حوزه علمیه نجف) در مبحث ولایت فقیه است که در بهمن ۱۳۴۸ نوشته شده‌اند. این کتاب در سال ۱۳۴۹ در بیروت چاپ شد و به ایران فرستاده شد و در سال ۱۳۵۶ با ضمیمه سخنرانی دیگری به نام «جهاد اکبر» در ایران چاپ و بارها تجدید چاپ شد. ☝️از پیام‌های وارده☝️ سلام لطفاً با کلیک روی نوشته‌های آبی‌رنگ، به صفحات مجازی حسینی منتظر بپیوندید: 💠 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
«ملت بیچاره در حال فقر و گرسنگی بسر میبرند و هیئت حاکمه ایران هر روز آنهمه مالیات را از مردم گرفته صرف ولخرجی‌های خود میکند، طیاره فانتوم میخرد تا نظامیان اسرائیل و عمال آن در کشور ما تعلیمات نظامی ببینند. اسرائیل - که اکنون با مسلمانها در حال جنگ است و کسانیکه او را تأیید کنند آنان نیز با مسلمانها در حال جنگ می‌باشند - بطوری پر و بالش در مملکت ما باز شده و بطوری مورد تایید دستگاه حاکمه قرار گرفته که نظامیان او برای دیدن تعلیمات بکشور ما میآیند! مملکت ما پایگاه آنها شده، بازار ما هم دست آنها است و اگر بهمین وضع باشد و مسلمانان بهمین سستی بمانند بازار مسلمین را ساقط خواهند کرد.» (امام خمینی‌ره/کتاب ولایت فقیه/۱۳۴۸/ ص ۱۶۸) ☝️از پیام‌های وارده☝️ 👌 مصیبت عظمای مذکور که قبل از انقلاب اسلامی ایران، بعلت خیانت‌پیشگی رژیم ستم‌شاهی، دامن‌گیر کشور ما بود، اینک تمام‌قد بر کشور اسلامی ترکیه، خیمه زده است! و تاکنون ده‌ها هزار نفر از مظلومین فلسطینی را در غزه و... به خاک و خون کشیده است و هر روز و هر شب، در منظر صدها میلیون مسلمان و سکوت دنیای بی‌شرم، جنایتی جدید رقم می‌زند! سلام لطفاً با کلیک روی نوشته‌های آبی‌رنگ، به صفحات مجازی حسینی منتظر بپیوندید: 💠 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
☫﷽☫ 💎@SMHM212 چالش‌های امام در تشکیل نظام (بخش ۰۰۳): قدمت و سبقت چنین دغدغه‌ای به سال ۱۳۵۷ برمی‌گردد. به زمانی که ، سرکوب خونین را در دستور کار خود قرار داده و پیاپی بدان مبادرت ورزید و متقابلاً هم در قالب مراسم گرامی‌داشت ، زنجیره‌ای گسست‌ناپذیر در انقلاب توفنده خود دنبال کرد. رژیم شاهنشاهی بمنظور حفظ و تداوم و تباهی اعوان و انصار آن، فرجامی بجز نداشت. لذا از همان زمان کشتارهای وحشیانه مردم که طلیعه و نشانه‌های سقوط ، پدیدار شد، مطلب ، تبدیل به جدّیّت در تحقق آن و بالتبع کیفیت تشکیل آن گشت. نشان به آن نشان که، تا آن‌زمان (نیمه اول ۱۳۵۷) ؛ و بود و هنوز به شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» تغییر نیافته بود. چنانکه خود امام هم در کتاب خود از همین عبارت «حکومت اسلامی» استفاده کرده بودند و حتی یکبار هم از ترکیب «جمهوری اسلامی» یادی نکرده بودند! با مراجعه به کتاب مذکور (انتشارات امیرکبیر/چاپ۱۳۵۷/با همکاری نمایشگاه کتاب قم/چاپ و صحافی چاپخانه سپهر تهران البته این کتاب مشتمل بر گفتارهای درس خارج امام در نجف در سال ۱۳۴۷ است که در سال ۱۳۴۸ نوشته و برای نخستین‌بار در سال ۱۳۴۹ در بیروت چاپ شد) می‌بینم که؛ حضرت امام، حدود ۲۸۰ بار کلمه (اعم از موصوف و صفت و مضاف و مضاف‌الیه و...) را به کار برده است که آن‌را در حداقل ۶۰ مورد با کلمه (حکومت اسلامی) توصیف کرده است. عبارات؛ تشکیلات اسلامی/حکومتی صالح حکومت صالح/صالح و لایق نظام/انقلاب سیاسی اسلام حاکمیت اسلام تنظیم امور جامعه نظام/نظم اسلام/اسلامی نظام/حکومت عادلانه اسلام/اسلامی حکومت عدل عمومی/عدل و قانون حکومت عدل/عدل اسلامی حکومت قانون الهی بر مردم حکومت شرعی/عمومی و سراسری عدالت اجتماعی/نظام اجتماعی اسلام ولایت/خلافت/ریاست/فرماندهی/حکومت حکومت الهی/انبیاء حکومت مشروطه دولت حقه اسلامی» نیز توصیفات دیگری هستند برای مفهوم «حکومت اسلامی» که متعدداً استفاده شده‌اند ولیکن عبارت «جمهوری اسلامی» را حتی یک بار هم به کار نبرده‌اند! نه تنها این، بلکه کلمه را که فقط ۲ بار استفاده کرده‌اند، در هر دو مورد آن‌را در ردیف حکومت‌های مشروطه و نامشروع و مذمومی مثل سلطنت‌طلبی و شاهنشاهی و... برشمرده‌اند(!): ۱) «فرق اساسی حکومت اسلامی با حکومت‌های مشروطه سلطنتی و جمهوری در همین است. در این که نمایندگان مردم یا شاه در اینگونه رژیمها به قانونگزاری می‌پردازند در صورتیکه قدرت مقننه و اختیار تشریع در اسلام به خداوند متعال اختصاص یافته است. شارع مقدس اسلام یگانه قدرت مقننه است. هیچکس «حق قانونگذاری» ندارد و هیچ قانونی جز حکم شرع را نمیتوان بمورد اجرا گذاشت. بهمین سبب در حکومت اسلامی بجای مجلس قانونگذاری که یکی از سه دسته حکومت‌کنندگان را تشکیل می‌دهد، «مجلس برنامه‌ریزی» وجود دارد.» (ص ۵۳) ۲) «در رژیم‌های دنیا (چه سلطنتی و چه جمهوری یا هر شکل دیگر) [هم] اگر رئیس جمهور یا سلطان وقت از دنیا رفت، بر اوضاع دگرگون شد و رژیم تغییر کرد مقامات و منصب‌های نظامی بهم نمی‌خورد.» (ص ۱۲۶) ⁉️ ولیکن چه می‌شود که معظم‌له در دیدگاه خود (بعد از حدود ۱۰ سال و از ۲۰مهر۱۳۵۷)، تجدیدنظر نموده و چنان بر ترکیب «جمهوری+اسلامی» تصریح و تأکید می‌ورزند که حاضر نیستند کلمه‌ای از آن، کم یا بر آن، زیاد شود؟! زیرا که مسئله، صرفاً تأسیس و تشکیل حکومت نیست بلکه پایایی و پویایی آن هم باندازه اصل تشکیل آن، موضوعیّت دارد. بهترین و کارآمدترین تضمینی که برای تداوم سالم و مطمئن حکومت، پیدا می‌کند همانا است. یعنی مردمی‌سازی حکومت و به تعبیر مقام معظم رهبری؛ مردم‌سالاری دینی. زیرا که نظام بدون نهضت، فرجام نیک و مطلوبی ندارد و مانائی و زیبائی نهضت را در نباید جستجو کرد! زیرا که در ، نهفته است ولیکن لازمست که پیاپی جلوه‌گری نماید. البته با قاطعیت نمی‌توان ادعا کرد که مردمی‌سازی حکومت یا برافراشتن نظام انقلابی، ابتکاری از جانب امامین انقلاب بود. زیرا که چنین الگوئی از در قالب ، مطمح نظر و مهبط عمل بوده است. نشان به آن نشان که؛ پیامبر اعظم(ص) علیرغم آنکه گزینش و انتصاب امیرالمؤمنین علی(ع) بر حکومت را مستند به اراده الهی فرمودند، را هم بر تثبیت مطلب افزودند حتی بیعت را. زیرا که در حکومت اسلامی، نقش‌آفرینی دارند و ضرورت آن در حدی است که باید در عنوان و ساختار تشکیل نظام نیز، بصورت صریح ملاحظه شود تا هرگز راه گم نگردد. ...ادامه دارد. ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ صفحات مجازی حم در ایتا: 💠 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر ایرانی چند دقیقه در هفته مطالعه می‌کند؟ 🔹بر اساس آمارهایی که وبسایت آماری statista در سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است، هند با میزان مطالعه ۶۲۴ دقیقه در هفته بیشترین میزان مطالعه در جهان را داشته است. 🔹تایلند با ۵۶۴ دقیقه و چین با ۴۸۰ دقیقه مطالعه در هفته در جايگاه دوم و سوم این آمار قرار دارند. 🔹آمارها نشان می‌دهد سرانه مطالعه در ایران تنها ۶۰ دقیقه در هفته است و ایران در رتبه‌های نسبتا پایین سرانه مطالعه در جهان قرار دارد. 🔹طبق آماری که مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۹ منتشر کرده است، بیشترین سرانه مطالعه در کشور مربوط به استان‌های یزد، قم و قزوین بوده و کمترین سرانه مطالعه را استان‌های کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد و بوشهر داشته‌اند. @AkhbareFori ☝️از پیام‌های وارده☝️ سلام لطفاً با کلیک روی نوشته‌های آبی‌رنگ، به صفحات مجازی حسینی منتظر بپیوندید: 💠 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
☫﷽☫ 💎@SMHM212 چالش‌های امام در تشکیل نظام (بخش ۰۰۴): «حکومت اسلامی» یا «جمهوری اسلامی»؟ مسئله این است! (چالشی که ادامه دارد!) عدول هوشمند از حکومت به جمهوری، مزیّت جمهوری اسلامی بر حکومت اسلامی و وقوع بزرگترین انحراف در جمهوری ا.ا.!! (عدولی ارزشمند و ضامن پیشرفت‌وتعالی) در طی ۹ مقاله‌ای که تاکنون تحریر و به محضر و ، تقدیم شد، عرض کردیم که، بزرگترین چالش امام راحل‌مان در تشکیل خود (و پیشگیری از تبدیل تدریجی آن به رژیمی ویلایی!)، همانا و نهضت+نظام بود که بعد از سال‌ها خلجان فکری با آن، بالاخره به بهترین راه‌حل مناسب، نائل گشتند. اشاره کردیم که با توجه به مفاد درسی امام در موضوع در سال ۱۳۴۷ حوزه علمیه نجف، چنین دغدغه‌ای حدود ۱۰ سال (تا ۱۳۵۷) طول کشید. ولیکن طبق گزارشی دیگر می‌بینیم که دغدغه مذکور، از سال ۱۳۲۲ آغاز گشته بود و ۳۵ سال، طول کشید تا جای‌گاه اصلی خود را پیدا کند: «امام خمینی(س) در دوران مبارزه و بلکه پیش از آن در سالهای ۱۳۲۲ و ۱۳۲۳ با نگارش کتابهای «کشف اسرار» و «رساله الاجتهاد و التقلید»، «نظریه سیاسی » و اصل «تشکیل » را (به عنوان جایگزینی برای مطرح کرد) نگارش این کتاب‌ها و بیان نظریه «تشکیل حکومت اسلامی» فصل جدیدی از زندگی امام خمینی(س) را در دنیای نشان داد. پس از تبعید ایشان به در سیزدهم آبان ۱۳۴۳ ایشان با نگارش کتاب «تحریر الوسیله»، همه اداره امور سیاسی در ، به جز را از «اختیارات فقهاء» دانست؛ و با تدریس مبانی حکومت اسلامی و ضرورت آن در سال ۱۳۴۸ در حوزه نجف، ثابت کرد که خداوند، ولایتی را که (ص) و (ع) دارند، در در اختیار قرار داده است تا آنان در روزگار غیبت، حکومت را به دست گرفته و با اداره امور و ایجاد ، را اجرا کنند.» (سایت پرتال امام خمینی) فلذا این سؤال، جای بررسی عمیق و دقیقی دارد که؛ با آغاز نیمه دوم سال ۱۳۵۷ و اوج‌گیری ملت ایران، چه چیزی رخ داد که امام بعد از سال‌ها (۳۵ سال از ۱۳۲۲ لغایت نیمه اول ۱۳۵۷) ناگهان ترکیب را جایگزین عبارت فرمودند؟! و حال آنکه، قبلاً را همردیف ، قرار می‌دادند! تنقیح این مطلب، از آنجایی ضرورت (اهمیتی و اولویتی) دارد که نه تنها چالشی برای امام در و بالتبع چالشی برای حامیان بعنوان بلکه دقیقاً متناظر به بزرگترین و اعتقادی در جمهوری اسلامی نیز است که بسیاری از حتی بزرگ را به ، افکند! فرازی از گزارش مذکور، تأییدی بر بعضی از ادعای ماست: «بر اساس منابع موجود ایشان نخستین‌بار در بیستم مهر ۱۳۵۷ در پاریس و در پاسخ خبرنگاران، تعبیر «جمهوری اسلامی» را به کار برد. ایشان در بیان نوع خود بارها بر جمهوری اسلامی تأکید می‌کرد. و با این حال و با عنایت به دو رکن مهم حکومت اسلامی، یعنی «محوریت اسلام» و «توجه به رأی و نظر مردم» معتقد بود، شکل نهایی حکومت باید با توجه به شرایط و مقتضیات جامعه، به دست خود مردم تعیین شود. بر همین اساس پس از انقلاب اسلامی ایران، ایشان را پیشنهاد کرد و بارها از مردم خواست به «جمهوری اسلامی»، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد رأی دهند.» (سایت پرتال امام خمینی) چنانکه ملاحظه می‌فرمایید؛ «شکل نهائی» حکومت اسلامی (که از ۱۳۵۷/۷/۲۰ مشخص شده بود)، «پس از پیروزی»؛ (بدون کلمه‌ای کم و زیاد!) «جمهوری اسلامی» تعیین گردید. ولیکن در ورای تحول «حکومت» به «جمهوری»، چالش عمیقی، برپا بوده که هنوز هم ادامه دارد و اگر تداومی نداشت، شاید در اولویت پردازش بنده، قرار نمی‌گرفت که در آستانه ایران، در بستر گرامی‌داشت به سر می‌بریم! 👌 لازمست ظرافت بیشتری در تحلیل مطلب، بخرج بدهیم؛ آیا واقعاً اراده امام خمینی، تشکیل حکومت «نخبگانی از جنس » بوده است که آنرا در ذیل عبارت «ولایت فقیه»، مورد طرح و پیگیری خود قرار داده بودند؟! و آیا در تغییر عبارت حکومت به جمهوری، قصدشان آن بوده است که مردم و (و امت اسلام) را نیز در حکومت قانونی، شریک فقهاء عالم، عادل و صالح نمایند؟! برای جواب مناسب‌تر سزامند است که عبارات مذکور را به ، ترجمه کنیم: حکومت اسلامی = حکم‌رانی اسلامی جمهوری اسلامی = مردمیّت اسلامی! «مردمیّت» چه وجه تمایزی بر «حکم‌رانی» دارد؟ آیا اساساً مردمیّت، معنا و مفهومی از حکومت، حاکمیت و حکم‌رانی دارد؟! فتأمل! ..ادامه دارد. ✍سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۵بهمن۱۴۰۲ صفحات مجازی حسینی منتظر در ایتا: 💠 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
☫﷽☫ 💎 @SMHM212 چالش‌های امام در تشکیل نظام (بخش ۰۰۵): صیرورتی از حکومت به جمهوریت؛ (عدول یا استبصار؟! و یا نظام؟) اشاره شد؛ عدول امام از به ، لابد مزیّت خطیری داشته است که معظم‌له بعد از ۳۵ سال (از ۱۳۲۲)، قلم زدن و سخن گفتن از «حکومت اسلامی تحت امر »، چنین تحولی را در آستانه ، رقم می‌زنند. وقوع بزرگترین انحراف در جمهوری اسلامی ایران، بهترین دلیل برای صحّت ژرف‌اندیشی حضرت امام بود (که از همان زمان ، آغاز شد و همچنان ادامه دارد!) یکی از علل ایجاد و تداوم انحراف (پایان‌پنداری نهضت با مستقرپنداری نظام!) عدم توجه دقیق به معنا و مفهوم بود و است. آیا جمهوری مد نظر امام (در ترکیب «جمهوری اسلامی» بدون کلمه‌ای کمتر یا بیشتر) همان جمهوری بود که معظم‌له، قبل از تاریخ ۱۳۵۷/۷/۲۰ آن‌را در ردیف حکومت‌های مشروطه و سلطنتی و... یاد می‌کردند؟! یا اینکه امام تعریف خاصی از جمهوری دارند که متمایز از مفهوم سابق و جاری این واژه است؟! تحلیل‌گری نوشته: «در نظر امام خمینی(س) رژیم جمهوری اسلامی مانند دیگر جمهوری‌هاست؛ با این تفاوت که قانون آن باید باشد و همین تکیه بر ، نظام جمهوری اسلامی ایران را از دیگر رژیم‌های جمهوری جدا می‌کند؛ بنابراین نظیری در ندارد. همچنین ایشان معتقد بود «جمهوری اسلامی» الهام گرفته از رویه پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) و متکی به و نتیجه نهضتی اسلامی است که بر اساس  و  رسول الله(ص) شکل گرفته است. ایشان خاطرنشان کرده است ، جمهوری اسلامی را می‌خواهد نه و نه و نه جمهوری تنها را» همچنین در فراز دیگری افزوده: «جمهوری اسلامی ایران، همان‌گونه که امام خمینی(س) نیز خاطرنشان کرده است، نظامی و است که مردم ایران با اعتقاد دیرینه خود به ، محتوای را در برگزیده‌اند و میان و پیوندی تنگاتنگ ایجاد کرده‌اند.» (سایت پرتال امام خمینی) «جمهوری الهام‌گرفته از رویّه نَبَوی و وَلَوی و سنت محمدی و علوی»، تعریفی دارد که قاعدتاً آن‌را از سایر رژیم‌های جمهوری، متمایز می‌سازد. بنابراین؛ خمینی را باید در سپهر سیاسی متفاوتی، تعریف کرد! برای تقریب و تفهیم بهتر مطلب، نکته دیگری، قابل توجه و تأمل است. امام در طی ۳۵ سال، در قالب عناوین «حکومت اسلامی»، «ولایت فقیه»، مردم و را به حاکمیتی دعوت می‌کند که قاعدتاً اگر تحقق یابد، عالی‌ترین قامت برای چنین ردایی، همانا خود امام (بعنوان بهترین مصداق ولی‌فقیه) است ولیکن ایشان از این عناوین، بیزاری جسته‌اند و می‌جویند: «خاک بر سر من که بخوام از شما بکنم‌. خاک بر سر من که بخوام خون شما ریخته بشود و من استفاده‌ش رو ببرم»! استفاده عنوانی از «ولی فقیه» و «حاکم اسلام» را امام منزجرانه پس می‌زند! چرا؟! اگر شخصی مثل حضرت امام، از پذیرش چنین عنوانی، پرهیز نماید، پس چه کسی دیگر باید این مسئولیت را بر عهده بگیرد؟! آیا امام تعارف می‌کرد یا اینکه جدی می‌گفت و نگاه خاصی به قضایا داشت؟! بهتر است برگردیم به طرح سؤالاتی کلی‌تر، مقدم‌تر و کلیدی‌تر! ۱) آیا امامی که مدت ۳۵ سال از «حکومت اسلامی تحت امر ولایت فقیه»، قلم زد و سخن گفت، در نیمه دوم سال منتهی به ، ناگهان از این ادعای خود، عقب‌نشینی کرد؟! آیا از اسلامی گشتن حکومت منصرف شد یا از ولایت یافتن فقیه؟! آیا او با دیدن خال لب دوست، از مسجد و از مدرسه بیزار شد؟! من بخال لبت ای دوست گرفتار شدم‏ ‏‏چشم بیمٰار تو را دیدم و بیمار شدم‏ .. ‏‏غم دلدار فکنده است بجانم شرری‏ ... ‏‏که من از مَسجد و از مَدرسه بیزار شُدم‏ (سایت پرتال امام خمینی) ۲) آیا در ارزیابی قبلی خود که جمهوری را همردیف سلطنت، منحوس و پلید و حداقل نامشروع قلمداد می‌کرد، ناگهان طی فرایندی سریع از استبصار به این نتیجه رسیدند که در باره جمهوری، برداشت اشتباهی داشته است و بلکه ضرورت دارد که همان جمهوری را بالا آورد (یا در جای‌گاه واقعی خود ببیند!) و هدف ۳۵ ساله و بلکه بیشتر خود را در آن متمرکز سازد بدون کلمه‌ای کم یا بیش؟! بنظر حقیر؛ حضرت امام بعنوان انقلاب و نظام، نه از استدعای ۳۵ ساله خود در امر خطیر تشکیل حکومت اسلامی و ولایت فقیه، دست کشیدند و نه در تعریف جمهوری، به جدیدی دست یافتند. بنابراین نه عدولی صورت گرفت و نه تغییر و تحولی رخ داد، بلکه قضیه غیر از اینهاست که بنده آن‌را «غنی‌سازی نهضت+نظام» تلقی می‌کنم که نیازمند توضیح است. ..ادامه دارد. ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ صفحات مجازی حسینی منتظر در ایتا: 💠 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
☫﷽☫ 💎 @SMHM212 چالش‌های امام در تشکیل نظام (بخش ۰۰۶): انقلاب تـــــــــــــــا کـــــــــــــــی؟! 🙏 لطفاً اجازه بدهید قبل از ادامه مبحث، اشاره مستندی به بزرگترین انحرافی داشته باشیم که در طی برخی از پیام‌های قبلی مورد اشاره قرار دادیم: بزرگ‌ترین و بدترین انحرافی که در رخ داد، طرح همین سؤال بود! زیرا ناخودآگاه جوابی می‌طلبید که در آن لابداً باید سرآمدی برای ، تعیین شود! امام خمینی‌ره، پیوسته در صدد اقامه انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب قبلی، بودند. چنانکه تسخیر را انقلابی زیادتر از ، نامیدند. سیدالشهدای نهضت+نظام (آیةالله )، انقلاب را آئینی می‌دانستند که » باید باقی بماند. امام خامنه‌ای نیز در اولین فرازهای بیانیه گام دوم خود، بر همین عبارت (تا أبد) تصریح می‌کنند که؛ « پس از ، به رکود و خموشی دچار نشده و نمی‌شود و میان و ، تضاد و ناسازگاری نمی‌بیند، بلکه از نظریه تا ابد دفاع می‌کند.» ولیکن امثال هاشمی، فریدون و... (علیرغم سوابق انقلابی‌گری)، پنداشتند که جواب «انقلاب تا کی؟!»، نیست! آنها را گورستان تلقی کردند! چرا؟! چرائی این مسئله، نیازمند توضیح است. البته شهید بهشتی، علت آنرا (در همین نماهنگ☝️)، به نسبت دادند. ولیکن تأملات بیشتر و دقیق‌تری را می‌طلبد. ...ادامه دارد. ✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ صفحات مجازی حسینی منتظر: 💠 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🌹