eitaa logo
گنبد فیروزه
62 دنبال‌کننده
534 عکس
164 ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دروغگویی به گوسفندان ⏪ روایت هوشنگ امیراحمدی استاد دانشگاه آمریکا و تحلیلگر سیاسی از ظریف : 🔻ظریف سالهای ساله با من دوسته به من میگفت مردم ایران گوسفندن به این مردم فقط باید دروغ گفت. ✍دوستان انقلابی تا می تونید این کلیپ رو منتشر کنید. هوشنگ امیر احمدی از دوستان خود این جماعت و یک ایرانی خارج نشین هست که این حقایق رو در خصوص اصلاحطلبان و نگاه این جماعت به مردم بیان میکنه . این فیلم رو منتشر کنید تا اونهایی که به فکر انتخاب مجدد این جماعت هستند بفهمند با طناب پوسیده چه کسانی داخل چاه فلاکت و بدبختی میشن. 🔴 👇 @bidariymelat
گنبد فیروزه
نمی‌دانم چرا وقتی این حرف‌ها ☝️را می‌شنیدم، همه‌اش یاد نانکلی و کفتارهای وابسته او در روستای امامزاده علاءالدین، می‌افتادم؟!!! آیا این خائنین غیر از «دروغ و خیانت»؛ وجه مشترک دیگری هم دارند؟
🔆 زلزله سال ۱۳۸۱ روز یکم تیرماه سال ۱۳۸۱ ساعت ۷:۲۸ دقیقه صبح زلزله ای به بزرگی 6.4 ریشتر به مدت ۷ ثانیه به وقوع پیوست که ۲۶۱ کشته و ۱۵۰۰ نفر زخمی و ۵۰ هزار نفر آواره شدند. مرکز زلزله روستای چنگوره و آبدره بود. این دو روستا کاملا تخریب شدند و بیشترین تلفات مربوط به چنگوره و بعد آبدره بود. قدرت زلزله به حدی بود که حتی در تهران نیز کاملا احساس شد. بعد از زلزله اصلی حدود ۲۰ پس لرزه دیگر به وقوع پیوست که بسیاری از روستاهای قاراقان تقریبا تبدیل به ویرانه شد. منطقه آوج و بوئین زهرا تا بحال ۴ زلزله بزرگ را بخود دیده ، که بزرگترین آن در سال ۱۳۴۱ به بزرگی 7.2 ریشتر بوده است. چون این منطقه بر روی گسل قرار دارد ، باید ساخت و ساز ها را طوری انجام داد که هنگام وقوع زلزله آسیب کمتری ببینند. روستاهای منطقه که قدمت زیادی داشتند ، بر اثر زلزله از بین رفتند و با ویرانی آنها چیزی جز خاطرات مبهم زندگی هزاران نفر باقی نمانده است. به مناسبت یکم تیر ، سالروز زلزله ی ۱۳۸۱ یادی کنیم از مرحومان خانم بتول ملک محمدی ،آقای مرتضی فلاح عباسی و آقای مجتبی فلاح عباسی با قرائت حمد و سوره. پیج اینستاگرام کانال عمومی شهیدآباد 👇 https://instagram.com/shahidabadiha?igshid=vvhz0j4iphii کانال عمومی شهیدآباد👇 @shahidabadyha📚
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212بانیان وضع موجود❕ رضایت از و ؛ امری کاملاً نسبی است همچنانکه آن هم امر مطلقی نیست. وضع موجود ایران؛ حکایت همان لیوانی را دارد که کسی فقط نیمه پر آنرا می‌بیند و شکرگذاری کرده و اظهار رضایت دارد و کسی هم فقط نیمه خالی را می‌بیند و ناشکری پیشه کرده و اظهار نارضایتی می‌کند! بدیهی است که هر دو حالت این مطلق‌گرائی‌ها قرین و و نیست و دعای «اللهم أرنا الاشیاء کما هی» به ما آموخته که واقعیت‌های موجود را همانطور که هست ببینیم؛ نه کمتر و نه بیشتر. نگاه مطلق به وضع موجود (همه چیز خوب است/ همه چیز بد است!) قطعاً و احمقانه‌ای است. احمقانه‌تر از نگاه غلط مذکور به (سیاه‌نمائی ۱۰۰٪ی و سفیدنمائی ۱۰۰٪ی) نسبت دادن وضع موجود به یک شخص حقیقی یا حقوقی است. فلذا باید پرسید کدام است؟ هر کسی که و بانیان «بخش نامطلوب وضع موجود» را به یک شخص حقیقی یا حقوقی محدود و منحصر نماید، اگر گرفتار وقاحت و پلیدی نباشد، قطعاً اسیر حماقت و پلشتی است. در «بخش مطلوب و شوق‌آفرین وضع موجود»، قطعاً «ملت رشید ایران»، «ولایت و علمای ربّانی»، «شهداء و ایثارگران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت» و در یک کلمه؛ «نظام جمهوری اسلامی ایران» بر سکوی قهرمانی و قله افتخار ایستاده و تا ابد بر تارک دنیا می‌درخشند. ولیکن در «بخش نامطلوب و شرم‌آور وضع موجود»، یقیناً خیلی‌ها مذموم و محکوم هستند. این خیلی‌ها در نگاه درست، جامع و دقیق امام معصوم(ع) عبارتند از اضلاع یک که باعث و بانی کلیه بدبختی‌های جوامع بشری از جمله جامعه ایرانی هستند: «اللهم ... و اکفنی؛ شرّ الشیطان و شرّ السلطان و سیّئات عملی» (امام سجاد علیه‌السلام در دعای ابوحمزه ثمالی) ☝️☝️☝️ سهم هر کدام از اضلاع «مثلث شوم بدبختی‌های همه جوامع بشری»، چقدر است؟! شاید سزامند باشد که سهم را در عاملیت وضع بد موجود ۳۰٪ در نظر بگیریم! مکار وسوسه‌گر حتی لحظه‌ای هم از هیچ شخصی (اعم از حقیقی و حقوقی) فروگذار نبوده و نیست و نخواهد بود. کمّ و کیف آنقدر هولناک است که باید به خدا پناه برد. سهم (نظام سلطه در سطح جهانی و مؤثر در کلیه بلاد بشری) در شرارت و فتنه‌گری کمتر از شیطان لعین نیست. فلذا سزامند است که علت ۳۰٪ بدبختی‌های عالم را در فتن صهیونیزم شیطانی و سراغ گرفت که ایضا یک لحظه هم هیچ ملتی از جمله را به حال خود رها نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. و اما سهم در این معرکه (مسائل و مصائب وضع موجود اعم از مشکلات، معضلات، بحران‌ها و فجایع مشهود و ملموس آن)، چقدر است؟! سزامند است ۴۰٪ از الباقی عاملیت در بدبختی‌های را بصورت مساوی بین ملت‌ها و حکومت‌ها تقسیم کنیم تا سهم هر کدام ۲۰٪ باشد! هم از این قاعده مستثناء نیست. در ایران شاید کسانی یافت شوند که بخواهند ۴۰٪ سهم دولت/ملت را به سلطان (بویژه شیطان بزرگ؛ ) نسبت دهند ولیکن دور از واقعیت است. زیرا ۲۰٪ کم و کیف بدبختی‌های موجود زیر سر اعضاء و ارکان دولت و بلکه حکومت است، همچنانکه ۲۰٪ آن‌ها هم زیر سر آحاد و اقشاری از ملت است. شاید کسانی بخواهند با تکیه بر عبارت «الناس علی دین ملوکهم» تمام تقصیرات (۲۰٪ی) ملت را به حکومت و دولت حواله دهند ولیکن لازمست در باره مفهوم عبارت «یا اشباه‌الرجال و لا رجال» امیرالمؤمنین؛ علی(ع) هم نیک بیاندیشند. فلذا هر کسی سهم خود را دارد و باید به همان میزان هم پاسخگو باشد. همچنین؛ حکومتی که «ساختار صوری و صیرورتی» معیوب یا کارگزارانی دور از «دانائی، دلسوزی و دلیری دین‌دارانه» داشته باشد، نمی‌تواند در پلشتی‌ها و پلیدی‌های وضع موجود، بی‌تقصیر باشد. و اما در این معرکه دهشتناک، ما کجای قضیه است؟ و نقش آن را در وضع موجود چگونه می‌توان ارزیابی کرد؟ مطمئناً قضاوت آسانی نیست! شاید سزامند باشد که به روحانیت ۵۰٪ نمره مقبولیت بدهیم زیرا که در حوزه‌های افتخارآمیز وضع موجود، نقش کاملا مفید و مؤثری را ایفاء کرده است ولیکن ۵۰٪ هم نمره مردودیت می‌گیرد زیرا که نمی‌تواند خود را از ۴۰٪ سهم «سیّات‌العمل ارکان حکومت و اقشار جامعه» مبرّیٰ سازد! اگر آحاد و اقشاری از ملت به مسیر و مصیر خلاف و خطا رفته و ۲۰٪ بدبختی‌ها و شرارت‌های جامعه را رقم زده باشند، جای سؤال خواهد بود که میزان «کم و کیف انذار و هشدار روحانیت» چقدر بوده است؟ و احیانا چرا مؤثر نبوده است؟ همچنانکه اگر حکومت در مسیر و مصیر بدساختاری و بدکارگزاری خود موجب ۲۰٪ از شرارت‌ها و بدبختی‌های جامعه بوده، ایضا «میزان کم و کیف هشدار و اخطار روحانیت» چقدر بوده است؟ و چرا مؤثر نبوده است؟! ✍ سیدمحمدحسینی‌(منتظر) ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ 💠 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
﷽ ❤️رسول اکرم (ص) 🍀هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبی‌هایش از بدی‌هایش بیشتر نشود شیطان بر پیشانی‌اش بوسه می‌زند و می‌گوید این چهره ایست که رستگار نمی‌شود
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
سلام وقتی روی هر پیام (در پیام‌رسان ایتا)، ضربه بزنید، پنجره‌ای باز می‌شود که حاوی ۹ ردیف کلمه است. در این پنجره، آیا تفاوت «هدایت» با «هدایت بدون نقل قول» رو می‌دانید چیست؟ و تفاوت «کپی» با آن‌ها در چیست؟ جواب: بازنشر پیام با گزینه اولی (هدایت)، کنتور می‌اندازد و به اعداد پیام (در ذیل هر پیام و در کنار علامت چشم) می‌افزاید. ولی دومی (هدایت بدون نقل قول) بر تعداد بازنشر پیام، هیچ عددی اضافه نمی‌کند و حتی مرجع پیام را هم به مخاطب نشان نمی‌دهد. و اگر صرفاً کل پیام را «کپی» بکنید و در جایی بریزید، حتی لینک‌های پیام را هم منتقل نمی‌کند. «کپی لینک» هم به شما این امکان را می‌دهد که از پیام دلخواه خود، نشانی آن‌را بگیرید و در پیام‌های بعدی از آن برای ارجاع دادن، استفاده کنید. حروف یا کلمات و یا جملاتی که حاوی لینک باشند، به رنگ آبی دیده می‌شوند و کلیک روی نوشته‌های آبی‌رنگ شما را به پیام مربوطه می‌برد. محض اطلاع! 🙏💐
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 آسیب‌شناسی پیش‌بینی‌ها (بخش چهاردهم): خودجوشی ترک‌ها اینکه گفته می‌شود پزشکیان، را بعنوان یک مورد سوءاستفاده قرار داد، بنظرم اغراق‌آمیز است. زیرا در طی دهه‌های گذشته، این عملاً مورد بهره‌برداری دیگران بود. و حال آنکه ترک‌ها بعنوان بزرگترین قوم ایرانی، آن‌چنان که باید مورد توجه نبوده و بدنبال بهانه‌ای بودند که خود را به سیم آخر بزنند و ، جرقه این خودجوشی شد! باز هم خاطرمه در یک روز بارانی که بعنوان کارشناس‌مسئول هویتی فرهنگسرای خاوران، وارد ستاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری (به ریاست رحیم‌مشایی) شدم تا از برنامه‌ها و بودجه‌های ۱۶ واحد عملیاتی بزرگترین فرهنگسرای خاورمیانه دفاع بکنم، مدیر رشتی برنامه و بودجه سازمان، چشم از پنجره بر نمی‌داشت و تکرار می‌کرد که هوای تهران عین شمال لطیف شده! نه؟! گفتم؛ من از صبح که وارد سازمان شدم، احساس می‌کنم از نگهبانان درب ورودی تا این طبقه که بالا آمدم، همه اهل شمال هستند! و کمتر کسی را دیدم که لهجه شمالی نداشته باشد!! ظاهراً ناراحت شد و نصف بودجه را برید!! الغرض؛ «موج‌سواری بر قومیت‌گرایی» را پزشکیان آغاز نکرد و «شهادت رئیس جمهور مشهدی در خطه آذربایجان»، برائت استهلالی بود از آنچه که در انتظار است! هم در آخرین روز تبلیغاتی متوجه شد که نادیده گرفتن همیشگی ترک‌ها غلط بوده و لذا در مصلای تهران، پرویز فتاح و علی نیکزاد را کنار خود کشید ولیکن دیگر خیلی دیر شده است! ...ادامه دارد. ✍ سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۴/۱۶ 🆔 کانال @chelcheraaqHM 💠 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ 🙏
توهین شدید خدا به اهل جهنم! (چخه! ... ای سگ‌ها! ... خفه!!) در سوره مؤمنون/آیه ۱۰۸) تفسیر نور (محسن قرائتی): قالُوا رَبَّنا غَلَبَتْ عَلَيْنا شِقْوَتُنا وَ كُنَّا قَوْماً ضالِّينَ «106» گويند: پروردگارا! شقاوت (و بدبختى) ما بر ما چيره شد و گروهى گمراه بوديم. رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْها فَإِنْ عُدْنا فَإِنَّا ظالِمُونَ «107» پروردگارا! ما را از دوزخ بيرون آور، اگر بار ديگر (به كفر و گناه) بازگشتيم، قطعاً ستمگريم. قالَ اخْسَؤُا فِيها وَ لا تُكَلِّمُونِ «108» (خداوند به آنان) گويد: دور شويد و در آتش گم شويد و با من سخن مگوييد. نکته‌ها: كلمه‌ى «خسأ» به معناى دور شدن همراه با توهين است كه به سگ گفته مى‌شود. پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: با كسى كه شراب مى‌نوشد ننشينيد كه آنان سگان دوزخند. سپس اين آيه را تلاوت فرمودند: «1» قالَ اخْسَؤُا فِيها ... در حديثى آمده كه صورت دوزخيان بعد از شنيدن‌ «اخْسَؤُا» به صورت قطعه گوشتى در مى‌آيد كه تنها نفس مى‌كشد. «2» امام صادق عليه‌السلام فرمود: دوزخيان به خاطر اعمالشان شقاوت‌مند شدند. «3» پیام‌ها: 1- وجدان‌ها در قيامت بيدار مى‌شوند و مجرمان به گناهان خود ذليلانه اعتراف مى‌كنند. «غَلَبَتْ عَلَيْنا شِقْوَتُنا» «1». بحار، ج 76، ص 147 «2». تفسير درّالمنثور. «3». توحيد صدوق، ص 356. جلد 6 - صفحه 132 2- دورى از راه انبيا، مايه‌ى شقاوت و بدبختى است. «آياتِي تُتْلى‌، غَلَبَتْ عَلَيْنا شِقْوَتُنا» 3- خداوند در قيامت با كوبنده‌ترين كلمات، با كفّار سخن مى‌گويد. «اخْسَؤُا فِيها وَ لا تُكَلِّمُونِ» پانویس: تفسير احسن الحديث، سید علی اکبر قرشی، ج‏7، ص162 منابع: تفسیر نور، محسن قرائتی، تهران:مركز فرهنگى درسهايى از قرآن، 1383 ش، چاپ يازدهم اطیب البیان فی تفسیر القرآن‌، سید عبدالحسین طیب، تهران:انتشارات اسلام‌، 1378 ش‌، چاپ دوم‌ تفسیر اثنی عشری، حسین حسینی شاه عبدالعظیمی، تهران:انتشارات ميقات، 1363 ش، چاپ اول تفسیر روان جاوید، محمد ثقفی تهرانی، تهران:انتشارات برهان، 1398 ق، چاپ سوم برگزیده تفسیر نمونه، ناصر مکارم شیرازی و جمعي از فضلا، تنظیم احمد علی بابایی، تهران: دارالکتب اسلامیه، ۱۳۸۶ش تفسیر راهنما، علی اکبر هاشمی رفسنجانی، قم:بوستان كتاب(انتشارات دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم)، 1386 ش‌، چاپ پنجم
توهین شدید حضرت ابراهیم(ع) به عبادت‌کنندگان غیرالله و خدایانشان (در سوره انبیاء/آیه ۶۷) تفسیر نور (محسن قرائتی): قالَ أَ فَتَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ ما لا يَنْفَعُكُمْ شَيْئاً وَ لا يَضُرُّكُمْ «66» (ابراهيم) گفت: پس آيا شما بجاى خداوند چيزى را مى‌پرستيد كه هيچ سودى براى شما ندارد و هيچ زيانى به شما نمى‌رساند؟! أُفٍّ لَكُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَ فَلا تَعْقِلُونَ «67» اف بر شما و بر هر چه كه غير از خدا پرستش مى‌كنيد، آيا نمى‌انديشيد؟! قالُوا حَرِّقُوهُ وَ انْصُرُوا آلِهَتَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ فاعِلِينَ «68» (امّا مشركان لجوج و متعصّب) گفتند: اگر مى‌خواهيد كارى انجام دهيد! او را بسوزانيد و خدايانتان را يارى كنيد. قُلْنا يا نارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاماً عَلى‌ إِبْراهِيمَ «69» (و سرانجام آتشى فراهم آورده و ابراهيم را به درون آن انداختند، امّا ما) گفتيم: اى آتش! بر ابراهيم سرد و سلامت باش. وَ أَرادُوا بِهِ كَيْداً فَجَعَلْناهُمُ الْأَخْسَرِينَ «70» و (اگر چه) آنان براى او (تدبير بد و) كيدى را اراده كردند، ولى ما آنها را از زيانكارترين (مردم) قرار داديم. نکته‌ها: مردان خدا اهداف مقدّس خود را در هر شرايطى دنبال مى‌كنند و لحظه‌اى آرام نمى‌گيرند، هرچند تلاشهاى آنان در قالب‌هاى متفاوتى صورت پذيرد. حضرت ابراهيم عليه‌السلام در مسير رسالت الهى خويش ابتدا به سراغ عمو و قومش مى‌رود و آنانرا به سوى توحيد و يكتا پرستى دعوت مى‌كند و چون نتيجه‌اى حاصل نمى‌شود در دوّمين مرحله به سراغ بت‌ها مى‌شتابد و همه آنها را درهم مى‌شكند، آنگاه فطرتشان را مخاطب قرار داده و به بيدار كردن آنان مى‌پردازد و سرانجام پس از اندرز و توبيخ، آنها را به تعمق و انديشه وامى‌دارد. (جلد 5 - صفحه 471) در ماجراى پرتاب حضرت ابراهيم به درون آتش، مطالب زيادى در تفاسير آمده است، از جمله اينكه مشركان با كمك و راهنمايى شيطان منجنيق ساختند، ولى آن حضرت با توكّل بى‌نظيرش به خداوند، از احدى از فرشتگان حتّى جبرئيل كمكى نگرفت و در آن هنگام به مناجات و راز و نياز با پروردگار و توسّل به محمّد و آل محمّد عليهم‌السلام مشغول بود. واژه‌ى «أخسرين» در قرآن كريم به كسانى اطلاق شده است كه كار بدى را انجام مى‌دهند، امّا گمان مى‌كنند كه كارشان خوب است، پس زيانِ خود را درك نمى‌كنند، تا در پى جبران آن باشند. امام صادق عليه‌السلام فرمودند: وقتى خداوند به آتش امر كرد: «كُونِي بَرْداً» دندان‌هاى ابراهيم از شدّت سرما (در ميان آتش نمروديان) به هم مى‌خورد، تا آنكه گفته شد: «وَ سَلاماً» «1» پیام‌ها: 1- يكى از شيوه‌هاى دعوت مردم به دين، آگاه كردن آنان به ضرر بى‌دينى است. «لا يَنْفَعُكُمْ‌ و لا يَضُرُّكُمْ» 2- سرچشمه و انگيزه‌ى عبادت، دستيابى به خير و يا نجات از شر است كه بت‌ها بر هيچكدام قادر نيستند. «لا يَنْفَعُكُمْ شَيْئاً وَ لا يَضُرُّكُمْ» 3- اگر زمينه مناسبى براى بيدارى پيدا شد بايد منحرفان را تحقير كرد. «أُفٍّ لَكُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ» 4- عواطف بايد تحت‌الشعاع مكتب باشد. «أُفٍّ لَكُمْ» با توجّه به اينكه عموى او نيز بت‌پرست بود. 5- بت‌پرستى با عقل سازگار نيست. «أَ فَلا تَعْقِلُونَ؟» (افراد بى‌خرد لجوج سزاوار توبيخ هستند) «أَ فَلا تَعْقِلُونَ» 6- توحيد، انديشه‌اى عقلانى است. «أَ فَلا تَعْقِلُونَ» 7- كسانى به زور متوسل مى‌شوند كه از عقل و منطق بى‌بهره‌اند. «حَرِّقُوهُ» «1». كافى، ج 8، ص 318. جلد 5 - صفحه 472 8- مردان خدا تا پاى جان بر اهداف خود پايدار هستند. «حَرِّقُوهُ» سوزاندن، سخت‌ترين نوع قتل است. 9- بقاى شرك با نابودى موحّدان امكان‌پذير است. «حَرِّقُوهُ وَ انْصُرُوا آلِهَتَكُمْ» 10- تعصّبات نابجا، انسان را تا مرز سوزاندن پيامبر به پيش مى‌برد. «حَرِّقُوهُ وَ انْصُرُوا آلِهَتَكُمْ» 11- دشمن در تحريك توده‌هاى ناآگاه، به مقدّسات متوسّل مى‌شود، «انْصُرُوا آلِهَتَكُمْ» و به غيرت و حميّت نيز تمسّك مى‌جويد. «إِنْ كُنْتُمْ فاعِلِينَ» 12- خداوند، هم سبب‌ساز است و هم سبب‌سوز. «يا نارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاماً» سبب‌ساز است، زيرا نفسِ حضرت عيسى عليه‌السلام را سبب زنده شدن مردگان قرار مى‌دهد، و سبب‌سوز است، زيرا سوزندگى را از آتش مى‌گيرد و آن را بر ابراهيم سرد و سلامت مى‌كند. 13- هستى شعور دارد و مخاطب قرار مى‌گيرد. «يا نارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاماً» و نفرمود: «فجعلنا النار بردا و سلاما» 14- آثار موجودات به خواست و اراده‌ى الهى است. «يا نارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاماً» 15- نور حقّ، با نار كفر خاموش نمى‌شود. قالُوا حَرِّقُوهُ‌ ... قُلْنا يا نارُ كُونِي بَرْداً 16- قدرت خداوند مى‌تواند همه‌ى توطئه‌ها را خنثى كند. «أَرادُوا بِهِ كَيْداً فَجَعَلْناهُمُ الْأَخْسَرِينَ» 17- عاقبت، حقّ پيروز است. «أَرادُوا- فَجَعَلْناهُمُ الْأَخْسَرِينَ»
⚖️ رئیس سازمان ثبت خبر داد: این قانون در ۲۶ اردیبهشت امسال در مجمع تشخیص مصلحت به تصویب رسید و ۱۳ خرداد ابلاغ و ۱۷ خرداد ماه امسال در روزنامه رسمی منتشر شد و از ۳ تیرماه امسال اجرایی می شود. 👈 با اجرای این قانون سند عادی دیگر وجاهتی را ندارد، برخی از مواد این قانون لازم الاجراست. بسیاری از مواد برای اجرایی شدن فرصت دارند. 👈 مردم دغدغه نداشته باشند که مثلا در مورد قولنامه ها چه کار کنند؟ آنهایی که اسناد عادی دارند و هنوز قانون لازم الاجرا نشده نگران نباشند و تا دوسال فرصت برای ثبت در سامانه های مربوطه را دارند اما اسنادی که سند حدنگارشان با لازم الاجرا شدن قانون صادر می شود، در نقل و انتقال عادی با محدودیت روبرو هستند. 👈 از ۳ تیرماه امسال که قانون لازم الاجراست و آیین نامه اش تصویب و زمینه اجرای قانون فراهم شد، دیگر نمیتوانیم‌ سند عادی در خصوص اسناد حدنگاری که از ۳ تیرماه صادر می شود، صادر کنیم و مسئولیت کیفری دارد. دقت کنیم تا خدایی نکرده کسی ندانسته پرونده کیفری برایش تشکیل نشود. 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ حیوان جلّال / اغوا و حرام‌خوارسازی مدیران و خواص، از سنگین‌ترین جنگ‌های نرم تاریخ کشور! 👈 کانال حمید رسایی: @rasaee ☝️از پیام‌های وارده☝️ با کلیک روی نوشته‌های آبی‌رنگ، به صفحات مجازی حسینی منتظر بپیوندید: 💠 🆔 @chelcheraaqHM 🎲 گروه هم‌اندیشی چلچراغ معارف و احکام 🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️موارد عجیب وقف در کشور 🔹طرف ۴۰۰ سال پیش یک قریه را وقف کرده اصلاً می‌دانیم او مالک آن قریه بوده یا نه؟ ✍تعارف چرا؟!! امروز اوقاف نقش زیادی در ایجاد نارضایتی مردم داره! اصلا معلوم نیست طرف مالک کل روستا بوده یا خیر؛ اومده روستا رو وقف کرده و الان که بعد از ۱۰۰ سال روستا گسترش پیدا کرده و زمین های نزدیک روستا هم به روستای وقف شده اضافه شده، سازمان اوقاف ادعای مالکیت نسبت به زمینهای اضافه شده به روستا رو هم داره! صدای مردم مظلوم هم به جایی نمیرسه. 📌 خبر فوری سراسری @fori_sarasari
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212تبریک و اعلام آمادگی برای همکاری با ، امر جناب آقای ، برای دوره چهاردهم، تثبیت شد. قاعدتاً از امروز ، تخریب است و لذا بنده (ضمن حفظ همیشگی خود در قبال دولت‌ها و صاحبان قدرت‌ها)، بنا بر توصیه مبنی بر ضرورت کمک به دولت ایشان و نظر به فراخوان ریاست محترم جمهوری از ، اینجانب بعنوان مؤسس (منجر به تشکیل ریاست جمهوری) و دارای ده‌ها طرح فنی_مهندسی و صدها ایده ، ، ، ، ، ، ، و... برای نیل به و صاحب سبک و با تقدیم رزومه مختصر خود ()!، بدینوسیله اعلام می‌کنم که حاضرم، پلیدی شوم و پلشتی کهنه را با استفاده از روش خلاقانه خود، در دوران ریاست ، از کلیه ، ریشه‌کن نمایم تا در افتخار یکی از دستاوردهای (که پیامد آن، انحلال رسمی و بالتبع حذف یکی از ردیف‌های خواهد بود)، سهیم باشم ان‌شاءالله 👌و نیز اعلام می‌کنم؛ اگر موفق به انجام این نشدم، قبل از اتمام قانونی ریاست جناب پزشکیان (حفظه‌الله)، حاضرم در ملأ عام بشوم! تا درس عبرتی باشد برای همه «مهاجمین به مناصب نظام» که از بی‌بهره‌اند! لطفاً این پیام را بچرخانید تا برسد به دست رئیس جمهور محترم 🙏💐 ✍سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۵/۷ 🆔@chelcheraaqHM 🎲 چلچراغ 🙏
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
بسمه تعالی سلام بر اهالی محترم روستای امامزاده علاءالدین کلیه پیام‌هایی که ارتباط چندان مستقیمی با امور و مسائل روستا نداشتند، حتی‌الامکان از این کانال، حذف شدند. ✅ علاقمندان به پیگیری مقالات سیاسی و اعتقادی تحریری (تولید محتوا در حوزه مورد علاقه) بنده، لطفاً به کانال «مقالات تحریری حسینی منتظر» به نشانی👇 @SMHM212 https://eitaa.com/SMHM212 ✅ و علاقمندان به پیگیری مطالب سیاسی و مذهبی و اجتماعی و... مورد حساسیت بنده، لطفاً به کانال «یک از هزاران/حیفه نبینی» به نشانی 👇 @chelcheraaqHM https://eitaa.com/chelcheraaqHM مراجعه فرمایند. 🙏💐 ✅ و همچنین جهت مشارکت در گفتگوهایی پیرامون؛ ۱) امور و مسائل روستای امامزاده علاءالدین به گروه هم‌اندیشی «سیدعلاءالدین» به نشانی 👇 https://eitaa.com/joinchat/3763470541Cd25cef0ad4 ۲) امور و مسائل ملی و بین‌المللی ملت ایران و امت اسلام و مسائل جهان به گروه هم‌اندیشی «چلچراغ معارف و احکام» به نشانی 👇 https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe مراجعه فرمایند.🙏🌹
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷﷽☫ 💎@SMHM212 رئیس جمهور اشتباهی! در آستانه هشتمین دوره (۱۳۸۰/۳/۱۸)، بنده طرحی نوشتم در «ضرورت فرهنگی و هنری » و آنرا برای رئیس «حوزه اندیشه و هنر » فرستادم که ۱۱ روز مانده به انتخابات، این جوابیه☝️را نوشت. دغدغه آن‌روزهای محمدعلی زم؛ رئیس حوزه هنری، سخیفی سطح تبلیغات تجاری بود و اینکه عاری از جنبه‌های فرهنگی و هنری بوده و در نیستند. و دغدغه بنده، عاری از ملاحظات فرهنگی و هنری بودن رؤسای جمهور در تراز نهضت+نظام اسلامی ایران در سطح جهانی بود! چنانکه در آستانه انتخابات سال جاری هم تحریر مقاله‌ای با عنوان کدام چهره؟، دنباله همان دغدغه دهه‌های پیشین بود. مفهوم آن پروپوزال این بود که در باره «وجاهت رفتار و گفتار و چهره نامزدها و شاکله شخصیتی هنری و فرهنگی آن‌ها» از مراکز تخصصی مثل هم، استعلام بگیرد! زیرا که او ملت و است و باید تناسب لازم را داشته باشد. حال با مشاهده اشکالات معنوی و سیرتی و نیز نابسامانی مادی و صورتی در نطق‌های تکراری و در عین‌حال ناتمام و فاقد شالوده‌ای معقول و تُپق‌های مکرر ()، بنظرم وقت آنست که این مسئله، جدی گرفته شود و بر است که طی طرحی، نامزدهای ریاست را رسماً موظف نماید که از مراکز حرفه‌ای، درجه مقبولیتی بگیرند که نشان دهد در ایران و جای‌گاه ریاست جمهوری آنان هستند. ✍سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۵/۲۸ 🆔@chelcheraaqHM 💠 🎲هم‌اندیشی چلچراغ معارف 🙏
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی‌توجهی نمایندگان مجلس به دفاعیات وزیر پیشنهادی دادگستری ...!!! ☝️از پیام‌های وارده☝️ نقدونظر 👌 قاچاق سیستماتیک سوخت! در مقاله‌ای با عنوان «ایرانیان خوش‌شانسی که خود را گرفتار بدشانسی می‌کنند!» به علل و اشکالات سیاسی و میدانی ناترازی در عرصه کافی، اشاره کردم و نکته‌ای که مغفول ماند، مقوله است که توسط و مستمراً در حال انجام است. قاچاق میلیون‌ها لیتر سوخت (نفت، گازوئیل، بنزین و سایر فرآورده‌های فسیلی) که دهه‌های متوالی ادامه دارد، نمی‌تواند یک مسئله عادی باشد. خاطرم هست حدود ۳۰ سال پیش که در مأموریت فرهنگی ۳ ساله در بودم، فرماندار محلی سیستان، (که متهم به دست داشتن در قاچاق همه‌چیز بود!) نهایتاً به دستور هاشمی رفسنجانی از فرمانداری زابل به فرمانداری چاه‌بهار جابجا شد! اما بعدش چه شد؟! ۱) فرماندار جدید که از تهران اعزام شده بود، ایضاً بجای مبارزه با قاچاق، خودش هم وارد مدار قاچاق شد! بعینه هر روز شاهد بودم که تعدادی از اهالی زابل با وانت‌بار و تعدادی گالن‌های ۲۰ لیتری، مشغول قاچاق به مرز بودند (و شخصاً با مساعدت پسر امام جمعه، پی بردم که بدون رشوه به مأموران مرزی، پیش نمی‌رود!) ولیکن قاچاق فرمانداری با تانکرهای بزرگ، صورت می‌گرفت! ۲) آن فرماندار متخلف بعداً به تهران منتقل و بعنوان مدیر یکی از دستگاه‌های کشوری مشغول کار شد! ۳) بنده هم ضمن تهدید به ترور خودم و خانواده‌ام، به جرم به دادسرای مشهد، معرفی شدم! (که البته تبرئه شدم) و... ✍سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۵/۳۰ 🆔@chelcheraaqHM 💠 🎲چلچراغ 🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محسنی اژه‌ای: «می‌شنویم طرف یک چشمه را وقف کرده، آن فرد چشمه را احداث کرده بوده، خریده و یا به او ارث رسیده است؟ حکومت و من و شما باید مسئله وقف را حل کنیم. حد و حدود‌ها به هم خورده است. تعداد کثیری از مردم گرفتار هستند. زمین یا قریه‌ای مثلا حدود ۴۰۰ سال پیش وقف شده، اما حدود و ثغور آن مشخص نیست و همین مقوله مشکلاتی را برای مردم منطقه‌ای ایجاد کرده و صدور اسناد مربوطه را با مشکل مواجه کرده است؛ این مسئله‌ای است که ما کارگزاران حکومت باید درصدد رفع آن برآییم؛ من نیز در این زمینه پیشنهادی را ارائه کرده‌ام.» 👈منبع خبر👉 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 «مشتی در دهان» 👤 🔸 منتظر امام زمان تکلیف داره، نمیشه تو خونه بشینه و بگه عجل علی فرجه 🔹 ما باید زمینه رو آماده کنیم برای ظهور امام زمان 📥 دانلود با 👈کیفیت بالا👉 @BACHE_HEZBOLLAHi ☝️از پیام‌های وارده☝️ 👌 ایستادگی در مقابل ظلم و بی‌عدالتی ولو به بهای زمین خوردن و شهادت. با کلیک روی نوشته‌های آبی‌رنگ، به صفحات مجازی 👈حسینی منتظر👉 بپیوندید: 💠 👈حیفه نبینی 👉 🎲 👈محل نظرات👉 🙏
در بیست و چند قرن پیش یونانیان دشمن خونی ما ایرانیان بودند و با وجود این مورخ بزرگ آنها هرودوت که اورا ابوالمورخین خوانده اند بیست و چهار قرن پیش در حق ایرانیان چنین گفته است: "ایرانی مجاز نیست ازچیزیکه عملش قبیح و غیرمجاز باشد سخن براند و درنظر آنها هیچ چیز شرم انگیزتر از دروغ گفتن نیست از دروغ گذشته قرض کردن هم در نزد آنها بغایت زشت و مکروه است و برای این زشتی علتی که بیان میکنند این است که می گویند آدم مقروض گاهی مجبور میشود دروغ بگوید." 📚 منبع: خلقیات ما ایرانیان؛ محمدعلی جمالزاده
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ ستون‌های اصلی جامعه را بشناسید و در بزنگاه‌ها به آنها نگاه کنید. ستون‌های اصلی جامعه چه کسانی هستند؟ از زبان رهبر انقلاب بشنوید. @rasaee ☝️از پیام‌های وارده☝️ نقدونظر ستون‌های رسمی ستون‌های اصلی! پویایی، پایایی و زیبائی هر جامعه بشری، رهین ستون‌های رسمی و غیررسمی آن جامعه است و ای‌بسا نقش‌آفرینی ستون‌های اصلی (غیررسمی و حتی گمنام) جامعه، بمراتب بیشتر و بهتر و قوی‌تر از ستون‌های رسمی آن باشد. در هم، چنانچه «نهضت+نظام اسلامی» تبدیل به بگردد، بالتبع ستون‌های اصلی جامعه از بین می‌رود و تبدیل به می‌گردد. بنابراین (علی‌رغم تأثیرگذاری‌های غیرقابل انکار ستون‌های رسمی کشور بر کار و زندگی ایرانیان یا الگوپذیری ملت از دولت و حکومت)، حفظ و بقای در ایران، الزاماً و انحصاراً رهین گفتار و رفتار دولت‌مردان از جمله و و امثالهم نیست. فلذا بر نهضتی‌های ولایی، فرض و واجب است که بصورت جدی، دائماً در باشند ولو با توسل به اقدامات ، بدون مرعوب ستون‌های رسمی کشور شدن و مماشات ورزیدن در قبال عملکرد ای‌بسا غلط آن‌ها، تا از حدود و ثغور ارزش‌های اسلامی و ایرانی، نمایند و هیچ باکی هم از نداشته باشند. فقط در چنین وضعیتی (در میدان بودن ستون‌های جامعه) می‌توان مطمئن شد که اقدامات گسترده و دنباله‌دار نفوذی‌ها به سرمنزل مقصود شومشان نخواهد رسید، بشرط اتصاف به: سیدمحمدحسینی(منتظر)👉 ۱۴۰۳/۶/۱۹ 🌐 👈حیفه نبینی👉 💠 🎲 👈محل نظرات👉 🙏🌹
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷﷽☫ 💎 @SMHM212 👌ضرورت (اولویتی و اهمیتی) در اثبات حق مالکیت بر مایملک ۱) این علیرغم اینکه است (و !) و نیز علیرغم آنکه برای طعمه مهیا شده، رنج و زحمتی نکشیده ولیکن بر اساس خود در نخستین اقدام برای سلطه بر طعمه، بگونه‌ای رفتار می‌کند که آنرا باید عملی ارزیابی کرد. هم در اثبات و حفظ مالکیت خود باید مانند شیر رفتار کند وگرنه چیزی برایش باقی نخواهد ماند! ۲) نبردهای طولانی بین رژیم‌های و نهایتاً به توسط انجامید و برای دفاع از خود به متوسل شد! زیرا طی جنگ‌های جهانی، شده بود و دیگر سلطان جنگل نبود. ۳) به فراخور و فروپاشی آن، اروپا (بویژه ) در صدد برآمد که خود را از رها سازد و لذا راهکار را در دید و برای این اتحاد، مماشات در همزیستی با همسایه‌ها در اولویت قرار گرفت. ۴) برای حفظ خود بر اروپا، را بر تحمیل کرد تا از شمال آسیا را بازسازی نماید. ۵) () که گویا در سودای مستقل است، اولین سفر خود را از شروع کرد و سیاست را به رخ بصره کشید تا مرزهای و ، کاملاً باز شوند! نه برای حمایت از تردد کوله‌برهای کرد بلکه برای اهدافی بزرگتر و مرموزتر! ۶) تردد میلیون‌ها زائر ایرانی و عراقی گویا در نظر پزشکیان، نیست! ✍سیدمحمدحسینی(منتظر) ۱۴۰۳/۶/۲۶ 🌐👈حیفه نبینی👉 💠 🎲👈محل نظرات👉 🙏