فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | #نماهنگ «گدایی خالصانه»
▪️بیانات مرحوم آیت الله مصباح (قدس سره) در باب مقام و جایگاه #حضرت_معصومه سلام الله علیها
💻 @mesbahyazdi_ir
🌱
عزیز فاطمه
من غریبهام
خانهی قلبم، با حوالی نوکری شما، نسبتی ندارد...
در این محله، غریبه ها را هم راه میدهید؟
@mhmm110
💢ماجرای سفر #امام_خمینی به گیلان
برای پیوستن به #میرزا_کوچک_خان
جالب است که بدانیم اولین بار که امام خمینی برای زیارت حضرت رضا علیهالسلام راهی مشهد مقدس شد، از رئیس کاروان کمک خواست تا برای بازگشت، او را به کاروانی بسپارد که از جاده شمال عبور کند
لذا امام در ابتدای سنین جوانی خود در حدود سال ۱۳۰۰ دقیقا زمانی که نهضت جنگل به رهبری سردار بزرگ #میرزا_کوچک_جنگلی پنجه در پنجه #استعمار افکنده بود به #گیلان می آید تا به نهضت بپیوندد و روح انقلابی خود را تسکین دهد.
اما ورود او به گیلان مصادف با #شهادت_میرزا_کوچک و جمع شدن طومار نهضت جنگل شد.
#ندای_رهگذر
#صدایی_به_وسعت_قلبها
@nedaye_rahgozar
اقلــیـــم عشـــــق
♡اللّهم عَجّل لِولیّکَ الْفَرَجْ♡
https://eitaa.com/EghlimEshgh1398
اینکه آقای شهاب الدین حائری شیرازی، مدام روی نقد رهبر معظم انقلاب تمرکز میکند و اوضاع را به رهبری نسبت میدهند دلیل روح مزمن دیکتاتوری در ذهنیت برخی از ایرانیان است. آنان همواره تحت فشار تاریخ سیاه شاهنشاهی و خودکامگی سیاسی زندگیکردهاند و نمیتوانند بفهمند که انقلاب اسلامی نقطۀ آغاز تازهای بود و روح و جوهر دین اسلام و نظریۀ ولایت فقیه نه تنها هیچ نسبتی با این اوهام آقای حائری شیرازی رحم الله علی والده ندارد بلکه آزادی خود او در نقد روزانۀ رهبری نشان از تناقض رفتار و ادعا و واقعیت است.
حقیقت این است که سیاست و حکمرانی بر خلاف تصور سادهلوحانه و بسیط حائری شیرازی مقولۀ بسیار تو در تو و پیچیدهای است. صدها فاکتور در پدیداری این وضعیت نابسامان اقتصادی و سیاسی دخالت دارد. اسباب و علل داخلی و خارجی هم در هم تنیده شده است.
اینکه با کمال نامردی، بداخلاقی و البته سادهلوحی اینگونه علیه رهبری سیاهنمایی و نقد کنند و همه چیز را متوجه ایشان کند نشانۀ بطلان تصورات اوست.
آقای حائری که دارای ذهنیتی دیکتاتوری و بیماری مزمن شخصیت زدگی است فکر میکند رهبر خوب باشد مملکت گل و بلبل خواهد شد، غافل از واقعیت تاریخی گویای اینکه رهبر اگر علی بن ابی طالب هم باشد که اکمل و اشرف خلق در دین و سیاست است اما اگر شهابالدین حائریها و خواص ملک و مملکت تباه و فاسد و بیسواد شوند و داوریهای آنان لبریز از حقد و سیاهی و غیر فنی گردد این حکومتها هم از بین خواهند رفت. این مملکت با هزاران نفر نخبۀ سیاسی و غیر سیاسی اداره میشود و مسأله رهبری یک فاکتور است که به نظر میرسد با تحلیل بیانات صریح رهبری در این سی سال بدون تردید معلوم میشود که بزرگترین ناصح و ناقد و قائد اصلاحات خود ایشان است و وضع موجود ناشی از بیتوجهی خواص اصولگرا و اصلاحگرا و دیگر بخشهای کشور است.
#محمد_علی_میرزایی | عضوشوید 👇
@mohamad_ali_mirzaaei
♦️در تبیین، ناشیانه عمل نکنیم!
🔸اگرچه یکی از قَتَله شهید سیدروحالله عجمیان، فرد پزشکی بنام حمید قرهحسنلو است، اما حواسمان باشد که در تبیین، ناشیانه عمل نکنیم و با مطالبی که در فضای مجازی می نویسیم، صنف پزشکان را نرنجانیم!
🔸به خودی خود، صنف مشکلی ندارد، بلکه شخصی که در این صنف قرار گرفته مشکل دارد، مثل سایر اصناف که خوب و بد دارد!
🔸به تناسب شغلشان حقوق و مزایای خوبی هم دارند و این دلیل و استنادی برای توهین و تخریب این صنف نیست و البته قرهحسنلو هم در اعترافات خودش گفته است که هیچ گونه مشکل مالی نداشته و صرفا تحت تاثیر شبکه های معاند قرار گرفته.
🔸بسیاری از پزشکان ما متدین و انقلابی هستند و همواره در گروه های جهادی به محرومان به صورت رایگان خدمت می کنند!
✍🏻 #محمدحسین_رمضانی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1414070429Cebcbe863c5
mirbagheri.mp3
32.88M
🎧 تحلیل مهم استاد میرباقری از وضعیت کنونی انقلاب اسلامی و چشمانداز پیشِ رو (۱۰ آذر ۱۴۰۱)
◀️ «انقلاب اسلامی» بزرگترین امر به معروف و نهی از منکرِ دوران ماست.
◀️ از منظر کلانروایت، انقلاب اسلامی در همۀ عرصهها به پیروزیهای بزرگی دست یافته و وضعیت بسیار خوبی دارد و در مسیر اهداف خود رو به پیش است. البته سختیهایی هم بر سر راه بوده و تهدیدهایی هم هست.
◀️ خط مقدم ما، مبارزه با «بدحجابی» است یا مبارزه با «الگوی توسعۀ غربی»؟
◀️ نگاه ما به فتنهها و سختیهای پیش روی حرکت انقلاب اسلامی چگونه باید باشد؟
◀️ در این ایام و در ایام فاطمیه، به تدبّر در «سورۀ عنکبوت، سورۀ حجرات و سوره مجادله» و به تفسیر آنها بپردازید.
☑️ @mirbaqeri_ir
🆔@Dailynotes20
موکب آنلاین و مجازی، ایستگاه صلواتی و منبرهای دیجیتال
با ولایت تا ظهور منجی عج
❣سخنرانی های کوتاه، مداحی های زیبا
نکات بصیرتی و معنوی
#به_تو_از_دور_سلام
#لبيك_يا_مولا
http://eitaa.com/joinchat/2770010123C6ba91ee2b5
🔸از برکات اغتشاشات
🔸پدرش در عالم هنر، ضعف و نافهمی رفاعه دیروز را خوب نشان داد.
خدایش رحمت کند.
🔸خودش اما در یک سکانس واقعی ، پرچم آل زبیر را بلند کرده تا نفاق ابن حر را امروز به چشم ببینیم!
🔸اینکه غربال حوادث انقلاب ، باطن های آلوده را ظاهر می کند، کم برکتی است؟
ثمره خون آرمان و عجمیان ها ...
@dasteavval
🆔@Dailynotes20
🔺 بیانیه جامعه مدرسین به مناسبت 16 آذر روز دانشجو
بسم الله الرحمن الرحیم
🔸 روز 16 آذر یکی از خاطره انگیزترین روزهای تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی بر جوانان سرافراز و آینده آفرین گرامی باد.
در حادثه شهادت شهدای بزرگ 16 آذر سال 32 که دانشجویان در اعتراض به حضور مستکبرانه نیکسون معاون رییس جمهور وقت آمریکا در ایران به خون غلطیدند، ریشههای جنبشهای دانشجویی عمق یافت و در روزهای منتهی به انقلاب، جوانه زد و امروز به یک درخت تناور و بارور تبدیل شده است. کمتر کسی است که به اهمیت نقش نسل جوان و دانشجو برای تحقق آرمانها و آرزوها باور نداشته باشد. ملت بزرگ آینده نگر و آرمان خواه ما، در صحنه زور آزماییهای علمی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و تبلیغاتی، به بازوان توانمند دانشجویان و روشن بینی و آیندهسازی آنها نیاز مبرم دارد.
🔹 رشد پرشتاب کشور و همچنین توانمندیهای متنوع و گسترده ایران، امروز در بستر دانشگاهها و کار علمی استاد و دانشجو رقم خورده است و این حرکت پیشروانه و امید آفرین، روز به روز بر شتاب آن افزوده خواهد شد و حرکتی توقف ناپذیر است.
🔸 در جنگ ترکیبی اخیر علیه ملت ایران، دانشگاهها به عنوان یکی از ارکان پیشرفت کشور، مورد هجمه و توطئه قرار گرفتهاند. دشمن با ترور دانشمندان و نخبگان علمی و همچنین با ابزار فرهنگی و تکیه بر سلاح تبلیغ، مزورانه به مواجهه با دانشجو و دانشگاه آمده است و در این میدان رزم و دفاع مقدس، دانشجویان بصیر و مبارز و روشن اندیش، میتوانند چون گذشته، دشمنان را ناکام و مغلوب کنند.
🔹 دور کردن دانشجویان از ارزشهای دینی، آرمان خواهی، مطالبهگری و تنزل دادن دانشجو از کنشگری فعال و تأثیر گذار به بازیچه دست احزاب سیاست باز، از توطئههای دشمنان علیه دانشگاه است و این توطئه فقط با ایمان صادقانه، بصیرت و هوشیاری، منطق قوی و عمل صالح دانشجو، رسوا و ناکام خواهد شد.
🔸 استکبار ستیزی با جنبش دانشجویی گره خورده است و 16 آذر ماهیتی ضد آمریکایی دارد. دانشجویان با هر سلیقهی سیاسی، اگر خط دشمن را بشناسند و در مسیر حرکت علمی خود هر جریانی را که قصد اخلال در حرکت علمی دانشگاهها دارند، منهزم کنند؛ بی شک در حال مبارزهی فرهنگی و سیاسی با استکبار و نفوذیهای نقابدار آن هستند. 16 آذر روز گرامیداشت خون شهدای مبارزه با استکبار است و دانشجویان شایستهترین افرادی هستند که میتوانند از آن خونهای پاک، صیانت کنند و راه همرزمان خود را ادامه دهند.
🔹 یاد و خاطره شهدای دانشجو از 16 آذر 32 تا دفاع مقدس و همچنین دانشمندان شهید عرصه پیشرفت کشور؛ همچون شهیدان علی محمدی، فخری زاده، رضایی نژاد، شهریاری و احمدی روشن را گرامی میداریم و امیداوریم فرزندان عزیزمان در سنگر دانشگاه، همگی مشمول تفضلات الهی و منظور نظر حضرت بقیةالله -ارواحنافداه- بوده و در راه تعالی کشور و ناامیدسازی دشمنان؛ ثابت قدم، موفق و پیروز باشند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ــــــــــــــــ
روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
@j_modarresin
🆔@Dailynotes20
💎 فقر تئوریک فلسفه سیاسی غرب در فهم انقلاب اسلامی
🌐 AEOS.IR/post/45 دانلود مقاله
🔹 [حجت الاسلام دکتر احمد رهدار] انقلاب اسلامی از دل بیانیهها، شعارها، تظاهراتها، تحصنها، سخنرانیها و کتابهایی که به مدت پانزده سال شکل گرفتند، بیرون آمده است. به رغم این، جریان رقیب هیچگاه نتوانست تحقق آن را پیشبینی کند و حتی به خوش باوری خود ادامه داد تا به سقوط کامل رژیم پهلوی منجر شد.
🔸 اما نکته اینجاست که با نهادینهتر شدن این انقلاب، مبارزه همچنان ادامه دارد و مهمتر اینکه اندیشمندان این حوزه در غرب به عجز خود در پیشبینی وقوع انقلاب اسلامی معترف شدند. بدین ترتیب انقلاب اسلامی در تمامی ابعاد خود، مبانی معرفت شناسی شرق شناسی را به چالش کشید. نویسنده در این مقاله در صدد است به مهم ترین ویژگیها و مؤلفههای انقلاب اسلامی بپردازد که اندیشمندان غربی از فهم و تفسیر آن عاجزند.
#️⃣ #علوم_سیاسی #فلسفه_سیاسی_غرب #انقلاب_اسلامی
@AEOSIR
🆔@Dailynotes20
🔺 آتش! چرا در حوزههای علمیه؟
✍️ ابراهیم شریفی، پژوهشگر و استاد حوزه علمیه قم
💠 در اوج فتنه ها، مخصوصا از فتنه ۸۸ به بعد، یکی از مراکزی که از سوی آشوبگران و فتنه گران تهدید شده است حوزه های علمیه بودند لذا شاهد بودیم که به این بناها و ساختمان ها هر چند گاها به صورت ایذایی یورش برده و تخریب کرده و آسیب میزدند.
⁉️ اما چرا؟! یاد آن گریه پر مفهوم و پر معنای میرزای شیرازی افتادم؛ داستان از این قرار است.
🔹در صدور فتوای تاریخی تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی و تأثیر انکارناپذیر آن در جامعه آن روز جهان تشیع، نکتهای وجود دارد که توسط دختر ایشان مطرح شده است و داستان را اینگونه بیان کرد: زمانی که مرحوم آیت الله سیدحسن مدرس، طلبه جوانی بودند، به سامرا رفته تا با مرحوم میرزای شیرازی ملاقات کنند؛ میرزای شیرازی بعد از پرسیدن نام و نشان شهید مدرس که میفهمد اهل اصفهان ایران است، از اوضاع و احوال ایران از او میپرسد که شهید آیت الله مدرس در پاسخ مرحوم میرزای شیرازی، میگوید: فتوای شما در ایران غوغا به پا کرده و همه مردم حتی در قصر ناصرالدین شاه قلیانها را شکستند؛ بعد از این که میرزای شیرازی این سخنان را از شهید آیت الله مدرس میشنود شروع به گریه میکند؛ شهید آیت الله مدرس از ایشان میپرسند که چرا گریه میکنید من فقط واقعیتهای ایران را عرض کردم؟؛ میرزای شیرازی نیز در پاسخ به شهید آیت الله مدرس میفرمایند من از اهمیت دادن مردم به سخن عالمان دینی ناراحت نیستم، بلکه گریه و ناراحتی من به این دلیل است که دشمنان اسلام که تا کنون نمیدانستند قدرت اسلام در کجاست، از امروز فهمیدند؛ و از این رو از همین امروز برای شکستن قدرت اسلام کار میکنند.
💠 امروز ما در سالهای بعد از انقلاب نیز همین بوده است، دشمن ما به خوبی فهمیده است که باید کجا را هدف قرار دهد! چرا که حوزه ها قرارگاه و پایگاه انقلاب اند. به همین جهت صنفی که بیشترین شهید را تقدیم این نظام کرده است حوزه ها و روحانیت بوده اند؛ آن صنفی که به صورت جهادی در آسیب های طبیعی و آسیب های اجتماعی میدان داری کرده اند حوزه ها و روحانیت بوده است، لذا انها خوب قلب جریان انقلاب را شناخته اند و ان را نشانه رفته اند ولی حوزه و روحانیت را چه باک از این تهدیدها و آتش زدن ها.
🔰 هر چند دشمن فهمیده که کجا را باید بزند و ما هم میدانیم که این آسیب ها ثمره ای ندارد جز این که به قول حافظ «عرض خود می بری و زحمت ما میداری» ولی انچه آسیب برای حوزه محسوب می شود استحاله از درون است مثلا تیتری از سایت رادیو فردا خواندم که برایم جالب بود (البته با غرض این سایت معاند کاری نیست ولی اصل مطلب قابل تأمل است) و باید ما حوزویان توجه کنیم.
🔰 آن تیتر بدین صورت بود: « آتش زدن حوزههای علمیه؛ آیا روحانیت صدای اعتراضات مردم را میشنود؟ - رادیو فردا»
▪️انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن، با مردم بودن و برای مردم تلاش کردن هویت اصلی حوزه از ابتدای تاسیس و البته شدت یافته بعد از انقلاب اسلامی ایران است و اگر اینها را از دست بدهیم یعنی دیگر حوزه با آن هویت و ماهیت نخواهیم بود لذا متولیان حوزه و متصدیان آن برای حفظ این ماهیت هر چه می توانند باید تلاش کنند.
#اغتشاش
#حوزه_علمیه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🆔@Dailynotes20
نبض فتنه.mp3
43.49M
┄┅═❁﷽❁═┅┄
🔷جلسه #بصیرتی هفته بسیج
با عنوان : #نبض_فتنه
🎙سخنران:
حجتالاسلام مهندس #کشمیری
(مهندس برق الکترونیک دانشگاه تهران و مخترع سامانه های راداری دفاعی و مولف کتاب سال حوزه)
💠بازخوانی عملکرد پهلوی از زبان اطرافیانش و دستاوردهای انقلاب اسلامی
💠 بررسی انواع فتنه ها از ابتدای انقلاب تا کنون و کالبد شکافی فتنه ی اخیر
💠+به همراه پرسش آزاد پایانی.
📆دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱
#فتنه #حجاب #جهاد_تبیین
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مَسْجِد وَ مَکْتَبْ اِمٰامِ صٰادِقْ عَلَیْهِ الْْسَلٰامْ لطفا
🌸 صوت را درکانالها وگروههای خود انتشار بدهید.
@kanale_noor
🆔@Dailynotes20
🎧 فایل صوتی سخنان تحلیلیِ پژوهشگر شهیر معاصر، دکتر مظفر نامدار در مراسم بزرگداشت #مرجع_شهید حضرت آیتالله العظمی علامه شیخ فضلالله نوری، شهید رابع اعلی الله مقامه الشریف، زعیم نهضت اسلام خواهیِ مشروطه(مشروعه)، در مدرسه علمیه علوی قم، مورخ ۸ آذر
🔰👇👇
دکتر مظفر نامدار.mp3
18.01M
🎧 #مرجع_شهید علامه شیخ فضلالله نوری(ره)
اولین شهید برپایی نظم سکولار و مدرنیته در ایران
🎤 ارائه دهنده: دکتر مظفر نامدار
🔻نظم سکولار چیست و چه شاخصههایی دارد؟
🔻اقدامات علامه شیخ فضلالله نوری(ره) برای مقابله با مشروطهای که به سمت برپایی #نظم_سکولار پیش میرفت
✳️ @ShahidRabe
🔫 تروریستهای فرودگاه بغداد نگران حقوق بشر!
✍ نویسنده: #علیکردانی
📌سیاسی، روزنامه کیهان، ۲۱مهر ۱۴۰۱، ص۷
📚 یکی از مشکلات جدی جوانان مسلمان و دغدغه مندان عدم نسبت جدی با آثار متفکرین دست اول انقلاب من جمله شهید مطهری و بهشتی است. در مورد شهید مطهری با اینکه دوره های متعدد برای مطالعه آثار این متفکر بزرگ برگزار میشود اما به جرئت میشود گفت: همچنان اندیشه های مطهری در بین ما قریب، اما غریب است! معتقدم در جامعه امروز ما همچنان اندیشه های مطهری کاربرد جدی دارد و برای عبور ما از چالش ها بسیار کمک کننده است. در بین این اندیشه ها، توجه به اندیشه های اقتصادی و سیاسی شهیدمطهری که نیاز عمیق این روزهای جامعه ماست بیشتر لازم است. این نرم افزار از این جهت که همه کتب شهید مطهری را در دسترس قرار میدهد بسیار مغتنم است.
✅تشکر و خداقوت ویژه به مجموعه نشر صدرا از آن جهت که به این نرم افزار eitaa.com/m_amin_rezai/2877 عالی را طراحی کردند و اکثر کتب و یادداشت های جدید چاپ شده شهیدمطهری را هم اضافه کردند. البته هنوز چند اثر مانده؛ ان شاءالله بیش از پیش با اندیشه های این ایدئولوگ بزرگ جهان اسلام آشنا بشویم.
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
🆔@Dailynotes20
هدایت شده از یادداشتهای یک طلبه || امیر خندان
#مشاهدات
چه ایران خوردنی ای!😅
چه ایران شیرینی...!
نه خریدیم...
نه خوردیم...
ولی ایده بسته بندی را پسندیدم....
💠سطوح هویت
(تأملی دوباره در نسبت میان هویت و پدیدههای اجتماعی)
🔹حضور تیم فوتبال جمهوری اسلامي ايران در مسابقات فوتبال جام جهانی قطر، ثمرات زیادی برای آینده ایران داشت که یکی از آنها گفتگو درباب #هویت_ایرانی و نقش فوتبال در هویت یابی انسان ایرانی بود. بخصوص پس از واگذاری نتیجه در مسابقه آخر برخی در این نسبت تردید کردند و به نقد دیدگاههای مدعی نسبت میان هویت و فوتبال پرداختند.
🔸اما نکته مهم در این نقد عدم توجه به سطوح فرهنگ و هویت است و چنین تلقی شده است که هویت فقط یک لایه و سطح دارد و فقط از همان سطح به تحلیل نسبت میان هویت با پدیدههای اجتماعی پرداخته میشود.
🔹در حالی که در یک تحلیل فلسفی - جامعهشناختی برای هویت حداقل سه لایه و سطح متصور است:
۱. لایهی ساخت هویت؛
۲. لایهس ظهورات ارزشی و مولفههای هنجاری هویت؛
۳. لایهی هویتیابی و فهم هویتی از پدیدههای اجتماعی؛
♦️ ۱. لایه ساخت هویت
هویت مانند هر امر انسانی و پدیده اجتماعی، مقولهای ساختنی و اکتسابی است و به مرور زمان توسط نسلهای به هم پیوسته ایجاد میشود و تعین پیدا میکند. آنچه زیر ساخت هویت را تشکیل میدهد و موجب تمایزبخشی به افراد یا جوامع میشد معانی مستقر در جان آدمی و باورهای پذیرفته (ایمان) شده است که شاکلهی شخصیتی افراد و قلمرو وجودی او را میسازد که ثبات شخصیتی و پویایی رفتاری را اقتضا دارد. حکمت و فلسفه، الهیات و جهانبینی تعین بخش به این لایه از هویت افراد و فرهنگ جامعه است.
♦️ ۲. لایهی ظهورات ارزشی و مولفههای هنجاری هویت
پس از شکل گیری شاکله هویت فرد و فرهنگی جامعه، یک سلسله آرمانهای فکری و ارزشهای رفتاری ظاهر میشود که میتواند تعین بخش کنشهای انسان و ساختارهای اجتماعی باشد. اگر این ارزشها به ملکات نفسانی و رویههای جاری و ساری تبدیل شود و بدین طریق هنجارهای اخلاقی و قانونی ساخته میشود. بنابراین هر هویتی نوعی از ارزشها و هنجارهای اخلاقی و رفتاری را اقتضا میکند.
♦️ ۳. لایهی هویتیابی و فهم هویتی از پدیدههای اجتماعی
پس از آنکه شاکلهی شخصیتی شکل گرفت و ارزشها و هنجارهای هویتی آشکار شد انسان جوینده هویت هر پدیده اجتماعی را از این منظر مینگرد و نسبت آن را با هویتها و تمایزهای خود جستجو میکند. انسان هویت یاب، پدیدهها را به دو دسته تقسیم میکند. پدیدههای هویتی و پدیدههای خنثی و غیر هویتی. پدیدههای هویتی، پدیدههایی هستند که از امکانهای مختلف برای هویتیابی و تمایزگذاری برخوردار است و کنشگر از طریق آن میتواند ارزشها و هنجارهای خود را به فعلیت برساند و توانمندیها و تمایزات و برتریهای خود را به رخ دیگران بکشاند.
🔹نکته پایانی
نسبت هویت با پدیدههای اجتماعی همچون فوتبال برای انسان ایرانی در سطح و لایه سوم مطرح میشوند و فوتبال به عنوان یک ظرف دارای امکانهای متنوع برای هویتیابی و تمایزگذاری از اهمیت و اعتبار برخوردار میشود تا انسان ایرانی بتواند بخشی از استعداد و ظرفیت جهانی خود را به رخ جهانیان بکشاند.
#هویت
@daghdagheha
🆔@Dailynotes20