eitaa logo
سبعه ابحر
151 دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
33 فایل
ـ✨﷽✨ـ 😍تو فقط لیلی باش(رمان واقعی) @WomanArt 💡استاد می‌گفت(متن‌کوتاه) @RezgheSoty 📀صوت رایگان مزاج شناسی @Zendegi_Bakhsh 💟منِ دیگرِ ما @manedigarema 💌نسل ظهور @manedigaremaa ☂طب اسلامی کودکان @tebeslami_koodakan ارتباط: https://gkite.ir/es/9700924
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبردار 🚨
🔷 این جماعت خودشون دروغ‌ های همدیگه رو برملا می‌کنند... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🚨همیشه « خبردار » باش 👇👇 @khabardar_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این دنباله سرود «نسل آرمانی» که پارسال توی راهپیمایی ۱۳ آبان با همدیگه همخوانی کردیم و ان شاللّه تا نابودی اسرائیل فریاد میزنیم: فرزند ایرانیم از نسل آرمانیم پیرو فرمان سید خراسانیم
❌ایران به FATF بپیوندد، به کام اسرائیل است کیهان نوشت: 🔹اگر قرار بود که با پیوستن به FATF، مشکلات اقتصادی مردم حل شود، باید وقتی که در دولت روحانی 39 بند از 41 بند دستورات FATF عینا و بی‌کم و کاست اجرا شد، شاهد لغو بالمره تحریم‌ها بودیم؛ آیا چنین شد؟!   🔹دولت روحانی 39 مورد از 41 مورد دستورات FATF را اجرا کرد و حاصلی جز لو رفتن مجاری خنثی‌سازی تحریم‌ها و فشار دقیق‌تر آمریکا بر برخی بانک‌ها و مشکلات بیشتر در حوزه مبادلات بانکی و دو برابر شدن تحریم‌ها نداشت 🔹در شرایطی که رژیم صهیونیستی بعد از طوفان الاقصی به اهدافی که برای خود تعیین کرده بود نرسیده است و همچنین در نبرد زمینی با حزب‌الله لبنان دچار مشکل شده است، با استفاده از این سازمان سعی دارد تا نسبت به حزب‌الله اطلاعات بیشتری به دست آورد. 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
🔆 هم اکنون؛ 💫 ویژه برنامه «طلاهای عاقبت به خیر» در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها 🎁 جمع آوری کمک‌های نقدی و طلایی جهت هدیه به جبهه مقاومت و مردم لبنان ✨️ بانوان طلبه در حال اهدای طلاهای خود به جبهه مقاومت هستند. | ┄┅═══••✾••═══┅┄ @jz_news | کانال رسمی جامعه الزهرا
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
سلام و ادب در کنار کلمات ناترازی، پرمصرفی و یارانه پنهان، یک عبارت دیگر هم هست که برای منافع سرمایه داران استفاده می شود. . بافت ها فرسوده به جای خانه های ویلایی . بسیاری از خانه های ویلایی موجود با ترمیم و بازسازی قابل سکونت هستند و انبوهی از مزایایی را دارند که خانه آپارتمانی ۱ درصدش را هم ندارد اما سود کلان در آپارتمان است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
😓 جنگ روانی علیه قانونی جوانی جمعیت به صحبت های امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه خطاب به نمایندگان مجلس دقت کنید!! می‌گوید اگر اصرار بر اجرای قانون جوانی نداشته باشید،دولت پول آن را (به جای صرف در اجرای قانون جوانی) به کارمندان می‌دهد... یعنی هیچ دیواری را کوتاه تر از قانون جوانی جمعیت که حضرت آقا تصویب و اجرای آن مورد تاکید قرار داده بودند و بارها تذکر هم داده بودند،پیدا نکرده اند!! خجالت آور است...حقیقتا جای غصه دارد و البته جای فریاد و مطالبه گری.. ⭕️ دوستان دولت چشم فعالان جمعیتی را به دور دیدند که... ❗️مطمئن باشید به لطف خدا تحولات لبنان و سوریه باعث نمی‌شود از موضوع مهم جمعیت غفلت کنیم که حضرت آقا فرمودند هیچ خطری بالاتر از پیری جمعیت نیست... ✅ به زودی دوره های تربیت کنشگر جمعیتی و برگزاری جلسات مطالبه گری با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت! 🖍 محمدمسلم وافی ۸ آبان 🆔 @Moslemvafi ━🍃❀💠❀🍃━═••• @vafimoslem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ الان خانه‌تان گرم هست؟ الان گشنه هستید؟! تشنه هستید؟! فقط به چشماشون نگاه کنید... محمدمسلم وافی ━🍃❀💠❀🍃━═••• @vafimoslem
سخنرانی مسجد امام حسین ۸ آبان ماه.mp3
39.8M
🎙سخنرانی تحلیلی سردار علیزاده درباره وضع کنونی ما در مواجهه با رژیم غاصب اسرائیل ⭕️علت تاکید امام خمینی عظیم الشأن بر مبارزه با اسرائیل در سال ۴۲ ✓ سه ویژگی برتر منطقه خاورمیانه ⁉️کمک به فلسطین و لبنان و مقاومت توسط ایران (که یقینا وظیفه دینی و انسانی ماست)، چه را در جهت تامین منافع جمهوری اسلامی تامین می‌کند؟ 〽️ استراتژی «شوک و بهت» چهار مرحله‌ای رژیم غاصب در جریانات اخیر ✊تشریح پاسخ بی نظیر «نظامی و غیرنظامی» ایران با تدبیر منحصر به فرد امام خامنه ای بعد این چهارمرحله ♨️ دو وظیفه مهم تک تک ما در شرایط کنونی 🕌مسجد امام حسین علیه السلام تهران ۸ آبان ۱۴۰۳ 🌐 اخبار نماینده مردم دامغان را بی واسطه بخوانید👇 🆔 @Aliakbaralizade_ir
💢 تحلیل مسأله آوارگان لبنانی دکتر احمد رهدار عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام 🔰 قسمت اول ۱) تحلیل‌گران جنگ به دو شیوه آن را روایت می‌کنند: برخی آن را در ذیل موضوعاتی کلان تحلیل می‌کنند؛ مثل این‌که شخصی بخواهد جنگ حزب‌الله و اسرائیل را در ذیل عناوینی مثل رابطه مقاومت و استقلال، رابطه مقاومت و آزادی، رابطه مقاومت و تمدن، رابطه مقاومت و وحدت امت و... بررسی نماید و برخی آن را در ذیل مسائل مهم ناشی از ماهیت جنگ تحلیل می‌کنند؛ مثل کسی که بخواهد جنگ حزب‌الله و اسرائیل را از طریق عناوینی مانند آوارگان، نسل‌کشی، تخریب شهرها، هزینه‌های مادی، تکنولوژی‌های نظامی و... تحلیل نماید. معمولاً شیوه نخست، با رویکرد دغدغه‌های درازمدت، عناوین بنیادین و نتایج بالقوه و شیوه دوم، با رویکرد دغدغه‌های کوتاه‌مدت، عناوین دم‌دستی و نتایج بالفعل را بررسی می‌نماید. آوارگان نه به‌عنوان موضوع، بلکه به‌عنوان مسأله ضروری در هر جنگی مورد تأمل قرار می‌گیرد. ۲) جنگ ۲۰۲۴ حزب‌الله و اسرائیل (بر خلاف جنگ ۳۳ روزه) مختصاتی دارد که باعث شده است قبل از شروع، آوارگان آن به وجود آید. تاکنون بیش از یک میلیون نفر که اغلب، ساکنان جنوب لبنان و ضاحیه بیروت می‌باشند آواره شده‌اند که کم‌تر از یک‌پنجم آن‌ها توانسته‌اند به خارج از لبنان هجرت نمایند و بقیه آن‌ها در مناطق مختلف لبنان به صورت پراکنده یا متمرکز پخش شده‌اند. آوارگانی که به خارج از لبنان هجرت نموده‌اند، ترجیح می‌دهند در کشور سوریه مستقر باشند و تنها تعداد اندکی از آن‌ها به عراق و ایران سفر نموده‌اند؛ دلیل این قضیه، علاوه بر نزدیکی بیش‌تر فرهنگ لبنان و سوریه (در مقایسه با نسبت فرهنگ لبنان و عراق یا لبنان و ایران)، نزدیکی جغرافیایی سوریه و لبنان می‌باشد که باعث می‌شود آوارگان امیدوار باشند در شرایط مقتضی به‌راحتی بتوانند به کشور لبنان و منازل خود سرکشی نموده و برخی از مایحتاج ضروری‌شان را از منازل‌ خود برداشت نمایند. ضمن این‌که آن‌ها دوست دارند در زدیک‌ترین مکان نسبت به فرزندان مجاهد و رزمنده خود که در حال جنگ با اسرائیل هستند باشند. ۳) برخی از آوارگان لبنانی به کشور عراق سفر نموده و اغلب تحت حمایت عتبه حسینیه در کربلا قرار گرفته‌اند. در مجموع، فاصله نسبتاً زیاد فرهنگ لبنانی و عراقی (از جمله در خصوص میزان بهداشت عمومی، الگوی ارتباطات اجتماعی، نوع لهجه عربی و...) باعث شده است تا آوارگان لبنان به‌رغم وجود شرایط مهیا در عراق، چندان از حضور در این کشور استقبال ننمایند. لازم به ذکر است که کمک‌های مردمی عراق به آوارگان لبنانی، اختصاصی به آوارگان سفرکرده به عراق ندارد و در سوریه و لبنان نیز در حال توزیع می‌باشد. ۴) در حالی که هم به لحاظ هزینه‌های اقتصادی و هم به لحاظ امنیت، حضور آوارگان لبنانی در ایران مقرون به‌صرفه می‌باشد، تعداد اندکی از آن‌ها به ایران سفر کرده‌اند که از همین میان نیز، اغلب آن‌ها تمایل دارند تا در مشهد مقدس سکنی گزینند و تنها کسانی که نزدیکان‌شان در قم مشغول به تحصیل یا کار هستند، در قم مستقر شده‌اند. شهر مقدس مشهد علاوه بر این‌که شهری ارزان و دارای امکانات مناسب برای زائران امام رضا علیه السلام می‌باشد، به‌دلیل وجود حرم امام رئوف در آن‌جا مناسب‌ترین مکان برای آوارگانی است که سرشار از دردهای جسمی و فشارهای روحی هستند. ضمن اینکه پشتوانه مالی آستان قدس رضوی برای مدیریت آوارگان مانت بیش‌تری ایجاد می‌نماید. ۵) هزینه پذیرایی ماهیانه از یک خانواده پنج‌نفره در ایران حداکثر حدود ۲۵ میلیون تومان می‌باشد. این در حالی است که این هزینه برای یک خانواده پنج‌نفره در سوریه، ماهی ۷۵ و در لبنان، ماهی ۹۵ میلیون تومان می‌باشد. پیشنهاد پذیرایی از یک خانواده آواره در ایران یا سوریه یا لبنان، برای یک خانواده گسترده ایرانی، به‌ویژه از طریق توزیع مبلغ مورد نیاز به صورت ماهیانه در میان افراد خانواده، راهبردی عملیاتی می‌باشد. در این رویکرد به دلیل ارتباط مستقیم خانواده ایرانی با خانواده لبنانی، هم‌زمان بسیاری از نتایج دیپلماسی شهروندی از جمله پایداری روابط، نیز حاصل می‌شود. ۶) ارسال کمک غیرنقدی به آوارگان لبنانی از ایران، هرچند به‌لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به‌صرفه می‌باشد، اما حداقل در شرایط اضطراری کنونی توجیهی ندارد. متأسفانه در نخستین تجربه، محموله کمک‌های غیرنقدی ایرانی در منطقه حسیاء در شهر حمص سوریه، توسط اسرائیل مورد بمباران قرار گرفت و علاوه بر تخریب کامل محموله، ساختمان‌ها، ماشین‌ها و افراد نیز آسیب جدی دیدند. علاوه بر این، ارسال کمک‌های غیر‌نقدی به مدت‌زمان طولانی نیاز دارد که با وضعیت اضطراری آوارگان هم‌خوانی ندارد. به‌رغم این، می‌توان به‌صورت هم‌زمان البته با اولویت قرار دادن کمک‌های نقدی، مسیر ارسال کمک‌های غیرنقدی را نیز هموار کرد و مشکلات آن را برطرف نمود. 🌱 —•—•—•—•—•—•—•—•—•— 🆔 @BouNews 🌐 http://www.bou.ac.ir —•—•—•—•—•—•—•—•—•—
🔰 قسمت دوم ۷) هرچند مراکز رسمی مثل دفتر مقاممعظم رهبری، سفارت ایران در دمشق و برخی از نهادهای رسمی دیگر نیز در فرایند ارسال کمک به آوارگان لبنانی فعال شده‌اند، اما تحقیقات میدانی نشان می‌دهد که محوریت گروه‌های مردم‌نهاد در این خصوص کارآمدتر می‌باشد؛ زیرا از سویی، باعث گسترش شبکه مردمی مرتبط با آوارگان می‌شود که به‌ نوبه خود، تداوم کمک به آوارگان را ضمانت می‌بخشد و از سوی دیگر، برای نهادهای رسمی درگیر در موضوع، فرصت و زمان لازم برای انجام فعالیت‌های بنیادی‌تر مثل هماهنگی‌های بین‌الدولی را فراهم می‌نماید. ۸) نهادهای رسمی برای مدیریت ستادی نهادهای مردمی فعال در موضوع آوارگان لبنانی شایسته‌ترین هستند. الگوهای متفاوتی از خدمت‌رسانی نهادهای مردمی در این خصوص وجود دارد که به نظر می‌رسد انتخاب هر یک از آن‌ها می‌تواند کاملاً اقتضائی باشد. آن‌چه به‌عنوان قاعده می‌توان بر آن پافشاری نمود، جلوگیری از موازی‌کاری و هزینه‌کردهای غیرضروری، توزیع متوازن با پراکندگی آوارگان، توزیع متناسب با کرامت انسانی آوارگان، و... می‌باشد. ۹) آوارگان گروهی هستند که نظم اجتماعی الگوی زیستی آن‌ها به هم خورده است. به عبارت دیگر، کسانی که پیش از این بر اساس عقلانیتی خاص، شبکه ارتباطات اجتماعی خود را با منطق کفو تنظیم کرده بودند، اینک به اقتضای وضعیت آوارگی، ناگزیر گرفتار در‌هم‌آمیختگی اجتماعی شده‌اند. در چنین وضعیتی، تاجر، استاد دانشگاه، کشاورز، بزهکار اجتماعی و... همه در یک محیط اجتماعی مشترک مثل حسینیه یا مدرسه کنار یک‌دیگر قرار گرفته و ناگزیر از ارتباط با یک‌دیگرند. هرچند وضعیت درد مشترک تا حدودی نوعی هم‌دلی میان این افراد برقرار می‌نماید، به‌رغم این، برقراری ارتباط بهینه میان این افراد، مستلزم طراحی لگویی از ارتباطات می‌باشد که از بیش‌ترین تناسب با وضعیت آوارگی برخوردار باشد. بی‌شک طراحی چنین الگویی مستلزم همکاری گروه‌های فکری فعال با مدیران اجرایی آوارگان می‌باشد. البته واضح است که ارائه هرگونه الگوی ارتباطات کارآمد لازم است مسبوق به مشاهده وضعیت عینی آوارگان باشد. ۱۰) وضعیت روحی خاص آوارگان به انضمام شرایط بیکاری آنان به‌طور طبیعی اقتضا دارد که ساعت‌ها از وقت آن‌ها به فکر کردن در خصوص شرایط پیش آمده اختصاص یابد. ممکن است در صورت فقدان آموزش‌های بصیرتی درباره عقلانیت مقاومت، شخص آواره، در بستر افکار ناشی از تنهایی و بیکاری نسبت به خود عقلانیت مقاومت تردید نماید! زیرا وی حسب فرض، بسیاری از سرمایه‌های گذشته خود اعم از خانه و دیار و فرزندانش را از دست داده و چشم‌انداز آینده‌اش نیز سراسر ابهام دارد. از این روی، لازم است برخی از مردم‌نهادهای فعال در خصوص آوارگان به‌طور اختصاصی به الگوی آموزش‌های بصیرتی به آنان بیندیشند. ۱۱) وضعیت روحی آوارگان اقتضا دارد که مدیران مربوطه شرایط خاصی از تفریح و سرگرمی را برای آن‌ها (اعم از بزرگ‌سالان، خردسالان، زنان و مردان) فراهم آورد. متأسفانه به‌رغم وجود صورت مسأله شفاف و ساده در این مسأله، مدیران ستادی از فقدان طرح‌های کارآمد و متناسب در این خصوص رنج برده و اغلب خود مجبورند در صحنه و به اقتضای شرایط موجود اقدام نمایند. هرچند اکثر این اقدامات، کاملاً اقتضایی و بدون اتکاء به طرح‌های کارشناسی‌شده می‌باشد. در این خصوص نیز لازم است تیم‌های طراح بازی و سرگرمی، طرح‌های خود را مسبوق به مشاهده وضعیت میدان و لحاظ مقدورات مدیران ستادی آوارگان ارائه نمایند. ۱۲) یکی از مسائل مهمی که لازم است مدیران ستادی آوارگان بدان توجه داشته باشند این است که نباید رویکرد کمک‌های مستقیم مردمی و دولتی به آوارگان استمرار داشته باشد، بلکه لازم است به این مسأله اندیشید و کمک کرد که چگونه آوارگان خود می‌توانند متناسب با وضعیت آوارگی فعالیت اقتصادی داشته باشند؟ به‌عنوان مثال، از آن‌جا که اکثر آوارگان، ابزار موبایل را در اختیار دارند، شاید آموزش فعالیت‌های درآمدزا در محیط فضای مجازی از اولویت برخوردار باشد. هم‌چنین لازم است به چگونگی بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های تخصص‌های بالفعل و موجود در آوارگان اندیشید. ۱۳) علاوه بر تأمل درباره چگونگی حل مشکلات طبیعی و عمومی آوارگان، لازم است به مشکلات شرایط خاص آوارگان نیز اندیشید. به‌عنوان مثال؛ از آن‌جا که اسرائیل و ترکیه جریان معارضین و تکفیری‌های سوریه را هم‌زمان به نحو حداکثری فعال نموده‌اند، پیش‌بینی می‌شود که وضعیت امنیت آوارگان لبنانی در سوریه در آینده نه چندان دور ممکن است به‌هم خورده و بغرنج شود. به‌ویژه آن‌که به همراه آوارگان لبنانی در سوریه، حدود ۲۰۰ هزار از سوری‌های معارض که در دوره داعش به لبنان رفته بودند، اینک با شرایط پیش‌آمده در لبنان، خواهان برگشت به سوریه هستند. دولت سوریه که پیش از این اغلب خانه‌های این معارضین را مصادره نموده در دوراهی یا سختی قرار گرفته است؛ از سویی عدم اجازه ورود به این افراد آن‌ها را مستعد می‌کند تا به‌عنوان جاسوسان اسرائیلی در لبنان به ادامه حیات سیاسی اجتماعی خود بپردازند و از سویی، اجازه ورود دادن به آن‌ها ریسک خطرناکی می‌باشد؛ زیرا آن‌ها هم‌اینک به‌صورت بالفعل هم‌سو با معارضین و مسلحین موجود در داخل سوریه می‌باشند و در صورت فعال شدن جریان تکفیری داخل سوریه این افراد می‌تونند مشکل را مضاعف کنند. 🌱 —•—•—•—•—•—•—•—•—•— 🆔 @BouNews 🌐 http://www.bou.ac.ir —•—•—•—•—•—•—•—•—•—
🔰 قسمت سوم ۱۴) گاه منشأ آوارگی جنگ می‌باشد که در این صورت پس از اتمام جنگ، آوارگی نیز اغلب پایان می‌یابد. اما گاه منشأ آوارگی تخریب بیش از اندازه دیار آوارگان می‌باشد که در این صورت، حتی پس از پایان جنگ، اغلب آوارگی استمرار داشته و نهایتاً منجر به هجرت کامل از دیار می‌شود. نمونه بارز آوارگی نوع دوم را می‌توان در سوریه پس از داعش مشاهده نمود. نظر به این‌که آواربرداری از انبوه ساختمان‌های خراب‌شده توسط داعش در سراسر کشور سوریه به‌لحاظ مالی مقرون به‌صرفه نمی‌باشد، شهروندان ترجیح داده‌اند که به‌طور کلی با دیار خود خداحافظی نموده و در جای دیگری سکنی گزینند. باقی گذاردن ساختمان‌های مخروبه به‌لحاظ مدنی مخاطرات زیادی در پی خواهد داشت؛ زیرا این ساختمان‌ها علاوه بر این‌که می‌توانند به‌عنوان مظهر اقتدار دشمن نزد نسل‌های آینده باشند، هم‌چنین می‌توانند مکان‌های مناسبی برای انواع بزهکاران اجتماعی مثل معتادان، سارقان، باندهای قاچاق، خلاف‌‌کاران جنسی و... باشند. ۱۵) مهم‌ترین مشکل قطع رابطه آوارگان با دیار مادری‌شان برای همیشه، در ساحت هویت آوارگان جلوه می‌نماید. هویت، همواره مختصاتی زمانی ـ مکانی دارد که مؤلفه‌های زمانی آن را تاریخ و مؤلفه‌های مکانی آن را جغرافیا تأمین می‌کند. البته در اکثر موارد، تاریخ و جغرافیا هم‌پوشانی داشته و قابل فکیک از یک‌دیگر نمی‌باشند. به‌عنوان مثال، بسیاری از خاطرات گذشته انسان‌ها در دیار مادری‌شان شکل گرفته است که قطع ارتباط با آن به‌دلیل آوارگی می‌تواند به معنی پاره شدن بخشی از هویت آن‌ها باشد. این مشکل در هجرت‌های اختیاری انسان‌ها نیز می‌تواند وجود داشته باشد، با این تفاوت که برخلاف آوارگی که منشأ آن همواره جنگ و خاطرات تلخش می‌باشد، منشأ هجرت می‌تواند عوامل مثبتی مثل تحصیل علم، کسب و کار و... و البته در مواردی نیز عوامل منفی مثل غلبه کفر در دیار و... باشد. 🌱 —•—•—•—•—•—•—•—•—•— 🆔 @BouNews 🌐 http://www.bou.ac.ir —•—•—•—•—•—•—•—•—•—
💥 حوادث غزه نشان می‌دهد تمدّن غربی بر پایۀ شرارت و بر پایه‌ی جدایی و عناد با فضایل و ارزشهای معنوی بنا شده است و از آن انتظار خیر نمی‌شود داشت. 🔰 رهبر معظم انقلاب اسلامی: «دولتهای غربی در حوادث غزه، ذات شریر تمدّن غربی را علناً به دنیا نشان دادند. ماها میگفتیم، منتقدین تمدّن غربی بارها تکرار میکردند، میگفتند که این تمدّن بر پایه‌ی شرارت بنا شده، بر پایه‌ی جدایی و عناد با معنویّت و فضایل معنوی و ارزشهای معنوی بنا شده است؛ از آن انتظار خیر نمیشود داشت. (۲۲ فروردین ۱۴‌‌۰۳) https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=56031
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
یادداشت‌های آمریکا ۳۲ (خانواده‌های پرجمعیت) برخلاف تصوری که گاه ما از خانواده‌های غربی در نظر داریم، آنچه که من در  آمریکا دیدم، خانواده‌های پر جمعیت و مادرانی با چندین فرزند بود. اسکات از دوستان همکلاسی‌ام که هم سن و سال خودم بود، تقریبا 10 سال پیش پنج فرزند قد و نیم قد داشت. اندرو از دوستان دیگرم در کمترین زمان از همسر کم سن و سالش سه پسر پشت هم آورد. یکی از همسایه‌هامون در کپلی‌هیل، خانمی بود که سه تا بچه داشت و اتفاقا وسطی از آنها معلول ذهنی بود. یک بار همسر من را در پارک محوطه دیده بود و گفته بود که به من تبریک بگید که به فرزند چهارم‌ام هم باردارم. ایشان به خاطر بچه‌هاش شغل خودش را رها کرده بود. یکی دیگر از همسایه‌ها می‌گفت خیلی از خانم‌ها بخاطر بچه‌هاشون یا دور کاری می‌گیرند و یا کلا شغل‌شان را رها می‌کردند. من هر روز صبح ساعت 7 در مسیر رفت‌ام به موسسه، خانمی را می‌دیدم که با سه فرزند تقریبا کمتر از 5 سال، که دوتای از آنها را با کالسکه حمل می‌کرد، در حال ورزش و دویدن بود. خانم کِلی (Kelly) از دوستان مسیحی همسرم می‌گفت که در عُرف ما، حداقل فرزندان در خانواده سه فرزند است. همین‌طور عُرف خانه‌ها این بود که بین فرزندان خیلی فاصله ایجاد نمی‌کردند و بچه‌ها را پشت‌ هم (با یک یا دوسال فاصله) می‌آوردند. به قول ایشان دوره شیردهی مادران هم بیش از سه ماه طول نمی‌کشید. جالب اینکه خانم‌ها و خانواده‌هایی هم بودند که علاوه بر فرزندان زیادی که داشتند سرپرستی تعدادی از کودکان یتیم و بی‌سرپرست را قبول می‌کردند. سرپرستی از بی‌سرپرستان مانع از آن نبود که مادران و بانوان خود فرزند نیاورند.   در فضای دانشگاه هم خانم‌های جوانی بودند که بچه‌های نوزاد خود را در آغوش حمل می‌کردند و در عین‌حال در کلاس و در فعالیت‌های دانشگاهی حضور می‌یافتند. در این میان کسانی هم بودند باردار بودند و بی آنکه احساس ناراحتی کند در کلاس حضور پیدا می‌کرد. یکی از خانم‌های دانشجو در کلاس «تثلیث» (Trinity) آقای کِوِن هارت، ماه‌های آخر بارداری را می‌گذارند و گاه دانشجویان بی آنکه تعرضی و یا خلاف ادبی داشته باشند از وضعیت ایشان به عنوان مثالی برای چگونگی ارتباط بین پدر و پسر و روح القدس و امکان یک روح در دو بدن یا دو روح در یک بدن، بحث و گفتگو می‌کردند.  @Habibollah_Babai
هدایت شده از احمد اولیایی
بازی سالانه؛ بودجه نهاد‌های فرهنگی 🔹هر ساله در این ایام یا کمی قبل و بعدتر، بودجه مصوب نهادهای فرهنگی توسط برخی با این پرسش که «با این بودجه کلان، این نهادها چه کاری برای فرهنگ کرده اند؟!» پررنگ می شود. برای مواجهه معقول با این پرسش باید به چند نکته دقت کرد؛ ۱. بودجه هایی در حد ۵۰۰ میلیارد تومان در مقیاس بودجه ریزی ملی برای کشور ۸۰ میلیونی عدد بالایی نیست. از نظر روانی نباید مبهوت اعداد شد. ۲. چرا فقط بودجه نهادهای فرهنگی پررنگ می شود. هیچگاه روی بودجه دانشگاه ها توسط اینها مانور داده نمی شود اما بودجه مثلا حوزه علمیه یا نهادهای دینی که بعضاً کمتر از یک دانشگاه هستند پررنگ می‌شود! ۳. اساسا «فناوری اثرسنجی فرهنگی» چیست؟ یعنی چگونه می توان فهمید کار فرهنگی اثر کرده است؟ فرض کنید یک نهاد فرهنگی کتابی با هدف کاهش طلاق منتشر می کند. کتاب هم توزیع می شود. چگونه می توان فهمید کتاب در کاهش طلاق موثر بوده است؟! یا به عنوان مثال، تلویزیون یک سریال درباب احترام به والدین پخش می کند. چگونه می توان فهمید احترام به والدین در ایران بر اثر این سریال تغییر کرده است؟! اساسا فناوری اثرسنجی فرهنگی نه تنها در ایران بلکه در جهان با چالش جدی روبروست. در مورد کارکرد نهادهای فرهنگی هم این چالش وجود دارد. ۴. جامعه ایران سالهاست مورد تهاجم فرهنگی ست و این تهاجم طی ده سال گذشته با توسعه شبکه های اجتماعی ضریب بیشتری پیدا کرده است. با این همه، چگونه زیست دینی و فرهنگی هنوز در ایران زنده است؟ به عنوان مثال: نوجوانان انبوهی که در اعتکاف حاضر می‌شوند، تعداد زوار حرم ائمه علیهم السلام که هیچگاه کاهش ندارد، هیئات مذهبی که مملو از جوانان است، دهه هفتادی و هشتادی هایی که مدافع حرم می شوند، مراجعات فرهنگی و دینی که به حوزویان و نهادهای فرهنگی می‌شود (در یک نمونه فقط یک مرکز ملی پاسخگویی دینی در قم روزانه هفت تا ده هزار تماس تلفنی برای پرسش دینی_فرهنگی دریافت می‌کند). این‌ها و ده‌ها مثال دیگر همه نشان از زنده بودن زیست دینی و فرهنگی دارد. پس، همانطور که می‌توان ادعا کرد نهادهای فرهنگی کاری نمی‌کنند، می‌توان ادعا کرد این ها پس حاصل چیست؟! قطعا بخشی حاصل تلاش نهادهاست. ۵. عموما افرادی که این ایام بر روی خبر بودجه‌ی نهادهای فرهنگی_دینی مانور می‌دهند آیا لزوما دغدغه فرهنگ دارند؟! آیا نمی‌دانند عدالت خواهی فقط به معنای افشا نیست؟ آیا نمی‌دانند مثلا افشای اینترنتی بحث مالی از یک عالِم نه تنها کمکی به عدالت نمی‌کند بلکه دینداری مردم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؟ میدانند اما آن‌ها لزوما دغدغه دین و فرهنگ ندارند. هدف مشخص‌تری را دنبال می‌کنند! ۶. این نکات به معنای عدم ضعف کارکردی نهادهای فرهنگی نیست. به معنای فقدان آسیب در بودجه ریزی فرهنگی کشور هم نیست. به معنای غلط بودن مطالبه از نهادهای فرهنگی هم نیست. بلکه غرض ازین یادداشت نشان دادن پیچیدگی های فهم اثرسنجی کار فرهنگی و لزوم مواجهه غیرهیجانی با اخبار مالی فرهنگی است. @ahmad_olyaei
هدایت شده از وحید یامین پور
🔻پیام یک دوست از کربلا: سلام برادر جان رسیدنت بخیر جات خالی چندروزه کربلامشرفم این حضور پررنگ آواره‌ی جنگ زده‌ی لبنانی قلبمو چنگ چنگ کرده همه جا به در و دیوار عکسهای «شهید» سید حسن نصرالله به در و دیواره. این عکسها و اون آدمهای جنگزده‌ی مظلوم بارها برای گریه کردن برده منو یه گوشه و زار زدم. هنوز باورم نمیشه سید شهید شده. اعلامیه های فاتحه که براش جاهای مختلف گرفتن جگرمو آتیش میزنه؛ باورم نمیشه. ما با سید و شور و حماسه ش بزرگ شدیم؛ من با سید و لهجه ی خوشمزه‌ش عربی یادگرفتم. سخنرانی بعد۳۳روزه ش رو شاید 200بار گوش دادم. حفظ شدم؛ عربی یاد گرفتم؛ لهجه یادگرفتم. این آواره‌های باکلاس عزیزالنفس لبنانی قلبمو آتیش میزنن. دیروز دوتا خانوم با بچه کوچیک توی بین الحرمین همدیگرو انگار که بعد از مدتی پیدا کرده بودن، بغل کردن همو، زار زار گریه کردن، اونقدر که صورتهاشون خیس شد وقتی جداشدن از هم. خانومم هاج و واج بود؛ گفتم معلوم نیست هر کدوم چقدر عزیز از دست دادن، زندگیشون نابود شده، سید که روح و عشق اینها بوده شهید شده سید هاشم شهید شده، شهر و محله شون نابود، سرنوشتشون مبهم، داغ از پشت داغ براشون میاد... گفتم بخدا خوب طاقت دارن و تاب آوردن... ➕️ @yaminpour درود بر صبر و پایداری شیعیان مومن لبنان که داغ می‌بینند و همچنان راست‌قامت ایستاده‌اند. سهم ما در این اتفاقات آخرالزمانی چقدر است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینفانتینو رئیس فیفا: من اروپایی هستم، ما اروپایی‌ها باید به اندازه سه هزار سال از مردم عذرخواهی کنیم تا آخر کلیپ حتما ببینید
پروژه مشترک اسراییل و رییس توییتر (X) برای جاسوسی از ایران +عکس منابع عبری گزارش دادند که صنایع هوایی رژیم صهیونیستی پس از توسعه ماهواره‌ای با هدف جاسوسی از ایران و سوریه، با کمک مالک شرکت توییتر آن را به فضا پرتاب کرده است. 👉 mshrgh.ir/1450776 #⃣ 🇮🇷 جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽چرا تربت امام حسین علیه السلام برای برخی اثر ندارد ؟ 🎤حجه الاسلام ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌  کانال سردار شهید حسین تختی بهراد نصر 🌷 @shahedbhradnasr ‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌‌ ‌‌‌ ‌‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌ ‌‌ ‌‌ ‌‌‌ ‌‌‌ ‌‌ ‌‌
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پیام متفاوت خانمی از لبنان به رهبر انقلاب: همه ما فدای گوشه عبایتان؛ ناراحتِ ما نباشید 🔺 در جریان سفر میثم مطیعی به لبنان، خانمی از اعضای خانواده‌های شهدا در «روضة الحوراء زینب»، مزار شهدای حزب‌الله، از طریق او پیامی صوتی برای رهبر انقلاب ارسال کرد. 🔺 در این پیام خطاب به رهبر انقلاب می‌گوید: ناراحتِ ما نباشید؛ حال‌مان خوب است. همه ما فدای دو چشم شما و خودمان و عزیزانمان فدای گوشه عبای شما. میثم مطیعی نیز در پاسخ سلام رهبر انقلاب را به آن‌ها ابلاغ کرد. 🔺 میثم مطیعی در جریان پویش به لبنان سفر کرده است و نهضت حمایت از مردم غزه و لبنان ادامه دارد... 🔴 👇 @bidariymelat
«تَرْک و تَرَک؛ درنگی در آوارگی» 🔸ناهار جمعه ۱۱ آبان میزبان دوستی بحرینی با همسر لبنانی اش بودیم که تازه ازدواج کرده و در میانه جنگ مجبور به ترک ضاحیه شده‌اند.نظم ظاهری زندگی عروس جوان از هم گسسته، بخشی از خانواده سوریه، بخشی آواره در لبنان، تعدادی ایران و بخشی اروپا رفته اند.پدر و مادری که خانه تَرَک برداشته ضاحیه را تَرْک، اما راضی به خروج از بیروت نشده، پدر و مادربزرگ پیری که مشهدنشین شده اند. 🔹قصه پرغصه ای که درک‌ واضحی از آن و پیامدهایش بر نهاد خانواده‌ لبنانی نداریم؛ اما درک ناپذیرتر، واکنشِ عروس جوان به خبر شهادت پسر دایی اش بود که بعدِ ناهار تلفنی از آن مطلع شد؛ واکنشی که فقط «الله یرحمه» بود؛ آنهم محکم و استوار. در پس این رنج درازدامنه، چه خانه هایی که تَرَک برداشت و تَرْک شد؛ اما ایمانی که تَرَک برنداشت. 🔻منظاری ایرانی؛منظری عربی @Arabworld2023 https://eitaa.com/joinchat/917045908C8d9086eed1
اگر وارد فضای عاشورا شده باشید، می‌فهمید که دشمن، که این‌قدر قیافۀ حق‌به‌جانب و مدافع حقوق بشر و آزادی به خودش می‌گیرد، اگر پایش بیفتد، به کودکِ لب‌تشنۀ شش‌ماهه، بین دو نهر آب، بر روی دست پدرش، تير می‌زند. ☑️ @mirbaqeri_ir