فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شروع جاذبه ی مغناطیس حسینی
🔸️شاید از همان روزی که جابربن عبدالله انصاری آن صحابه وفادار پیامبر و مدافع اهل بیت علیهم السلام بر مزار امام مظلوم حاضر شد و گریست و خود را حبیب و محب او خواند اربعین میعادگاه محبان شد.
و اراده خداوند بر این تحقق گرفت که راهپیمایی اربعین، راه کسانی باشد که آنان را به حب اهل بیت نعمت داد نه راه گمراهان.
✅درست از همان زمان، هر ساله محبان اهل بیت علیهم السلام روز اربعین خود را پیاده به کربلا می رسانند و بر مصیبت عظمای امام مظلوم مان می گریند.
و این اجتماع به اراده پروردگار هر ساله بیشتر شد و افراد بیشتری از محبان را از سرتاسر جهان به خود جذب کرد.
💯محبان یعنی کسانی که در مسیر وجودی ائمه طاهرین قرار دارند، هر چند ضعیف، هرچند ناخودآگاه.
✍🏻#پازکی
🗒️@HamQalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌تجدید نظر طلبان حوزوی هر روز یکی از مسلمات دینی را زیر سوال می برند تا بتوانند وظیفه و واجب روزانه خود را که لگد به دین و دین ورزی جامعه است، ایفا کنند.
✍🏻دکتر محمد جعفری|مدیر گروه کلام موسسه امام خمینی
🔺️در این کلیپ، جناب سلیمانی اردستانی که سالیان زیادی نان حوزه و دین را خورده، مساله تقلید را امری انحرافی معرفی می کند و دیگری هم سابقه آن را 500 سال می داند! معلوم است که هیچ کدام قرآن را درست نخوانده اند.
🔴در پاسخ این شبهه افکنی فقط به یک آیه اکتفا می کنم؛
فَاسأَلوا أَهلَ الذِّكرِ إِن كُنتُم لا تَعلَمونَ ( انبیا / 7)؛ اگر چیزی را نمی دانید، از عالمان بپرسید.
در واقع آیه شریفه اشاره به یک اصل عقلی و عقلایی می کند که رجوع غیر متخصص به متخصص است. آیا تقلید جز رجوع به این اصل است؟
🔴به زعم سلیمانی اردستانی مردمی که از احکام و وظایف فقهی شان بی خبرند، باید به فهم خودشان مراجعه کنند البته اگر گاهی مشورتی از فقها بگیرند، بد نیست😊!! حقیقتا خودشان به این سخنان نمی خندند!
📌البته پشت صحنه این مطالب یک مساله بیش نیست و آن لگد به نظام اسلامی و جایگاه فقاهت در آن است؛ آن هم از زبان یکی از اغتشاشگران در کف خیابانهای تهران در ایام فتنه 88!
🗒️@HamQalam
«قدمت ثارالله»
🔴دستههای عزا، سینه زنی، تکیه و... واژگانی تازه که با دستور و حمایت مستقیم دولتی به نام «آل بویه» پدیدار شد. برای اولین بار توسط آل بویه و درشهر بغداد سال ۳۴۲ شمسی عزاداری برای امام حسین علیه السلام و یاران شهیدش درکربلا، شروع و تابحال در جای جای جهان ادامه دارد.*امام سوم شیعیانی که سید و سالار شهیدان لقب گرفت، امامی که هنگام تولدش پیامبر(ص) برای او گریست و بعد از آن اهل زمین و آسمان نیز برای مظلومیتش خون گریه کردند. امام حسین (ع) که جوشش خونِ مبارکش حرارتی جاوید درقلوب مومنین به راه انداخت و تا ابد خاموش و کم فروغ نمیگردد.
🔴«ثارالله» که لقب امام حسین(ع) است یعنی همان؛ خونخواهی و ولیدَم و خونخواه اصلی و یکتای او خداوند است. والحق که خداوند عزوجل ولی دَم امام حسین(ع) نوه پیامبر اسلام (ص) میباشد که برای دفاع از دین و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، دفاع از انسانیت و عدالت در راه حق جان، مال و اهل بیت خویش را در صحرای کربلا فدای رضایت خداوند کرد.
🔴«یا لثارات الحسین» و قسم به ندای خونخواهی تو ای حسین (ع) که شعار قیام توابین و قیام مختار زمانه قرار گرفت و نیز شعار فرشتگانی که کنار قبر مطهر ایشان تا ظهور امام زمان (عج) میماند. همچنین شعار حضرت حجت (عج) درهنگام قیام و شعار یاوران شهادت طلب او که ما شیعیان همگی عزادار و خونخواه تو هستیم. شخصیت با عظمتی همچون حسین بن علی (ع) متعلق به یک خانواده نبودند که خونبهای او را رئیس خانواده بگیرد، و نیز متعلق به یک قبیله نیستند که خونبهای او را رئیس قبیله بگیرد. ایشان متعلق به جهان بشریت هستی و متعلق به عالم هستی و ذات پاک خداست، بنابراین خونبهای تو را او باید بگیرد.
🔴اکنون میخواهم از ثارالله اهواز بگویم. آری! ثارالله واژه مقدسیست و زمانیکه نام یک حسینیه و هیئتی برای عزاداری و تعزیه شود مبارک و مقدستر میگردد. در خوزستان، همان استانی که امام خمینی (ره) در وصف آن فرمودند: «خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد.» حسینیهای در قلب شهر یعنی، چهارراه طالقانی با بَنای فیروزهای رنگ و معماری کاملا اسلامی که جلوهی شهر را زیباتر کرده است.بنایی که سَردر آن با خطی ظریف «حسینیه ثارالله» نگاشته شده است. از قدمت این حسینیه همین کافیست که محل اصلی تجمعات مردمی مثل؛ سخنرانان و مداحان معروف، پایگاه انتخابات، بزرگداشت و تشییع پیکر شهدای گمنام و برپایی مجالس شادی و عزای اهل بیت علیهم السلام است. به قدری قدیمی و شهره شهر است که آن را نشان کرده و بجای گفتن اسم آن محله میگویند؛ همین حسینیه ثارالله!
🔴صدای حاج صادق آهنگران را خشت به خشت حسینیه ثارالله به حافظه سپرده است. به وقت ضرورت وبرای عزاداری اربابمان اباعبدالله با سوزِ صدای گرماش، گرچه با «پا» به زیارت کربلا نرفته باشید، با «جانِ» دل رهسپار سرزمین عشاق میکند آنجا که اشک ریختن زیر گُنبد حلاوتی وصف نشدنی دارد و روح آدمیزاد از نو متولد میشود. روحت اوج میگیرد و با عطر و خُنکای پیرمرد گلاب پاش به خود میآیید و میبینید که هنوز در فراز «السلامُ عَلیكَ یا ثارَاللهِ وابْنَ ثَارِه» یعنی سلام بر تو ای خون خدا و پسر خون خدا، هستید.
منبع: سید ظهیرالدین مرعشی،تاریخ طبرستان و رویان و مازندران،ص143.
نصرٌ من الله و فتحٌ قریب
#اربعین
✍🏻#سیده_ناهید_موسوی
🗒️@HamQalam
🔻اهل بیت(ع) اربعین چه سالی به کربلا برگشتند؟
▪️طبق شواهد موجود،
ماه صفر سال ۶۱، یعنی ۴۰ روز بعد از عاشورا، تاریخ دقیق رسیدن کاروان اسرا به سرپرستی امام سجاد(ع) به کربلا است.
برخی از مورخان و اندیشمندان همانند، ابوریحان بیرونی، ابن نمای حلی، سیدبن طاووس، مستوفی هروی و شیخ بهایی، تصریح کرده اند:
حضور اهل بیت امام حسین(ع) در کربلا در روز بیستم صفر سال۶۱ یعنی همان اربعین اول بوده است.
▪️افزون بر این گزارشها، شواهد دیگری برای اثبات این امر وجود دارد که می توان به آنها استناد کرد. از جمله اینکه:
الحاق سر مبارک امام حسین(ع) به بدن امام توسط امام سجاد(ع) در روز اربعین همان سال به تصریح شیخ صدوق و ابن فتال نیشابوری است،
زیرا الحاق سر در اربعین یک سال بعد، معقول نبوده و بعید به نظر می رسد.
📚شیخ صدوق، امالی، ص۲۳۱،
📚ابن فتال، روضه الواعضین، ص۱۹۲،
📚ابوریحان بیرونی، آثارالباقیه، ص۳۳۱.
🗒️@HamQalam
منتظر گذاشتن دشمن برای بلایی که قرار است سرش بیاید، عذابی مضاعف است!
گاهی تاثیرِ جنگِ روانی بر زبون ساختنِ دشمن بیش از جنگِ نظامیست!
صفحه اصلی سایت Khamenei.ir
#خونخواهی
🗒️@HamQalam
🔻تصحیح نگرش یا تغییر واژگان
✍🏻زهرا ابراهیمی|کارشناس اخلاق و تربیت
🔴مهراب صادقنیا در یک یادداشتی با عنوان "همسر و نه متعلقه" بهکارگیری واژهی متعلقه در پیامهای تسلیتی را امری مذموم تلقی کرده و معتقد است بهکارگیری این ادبیات میان حوزویان، در جامعه بازتاب منفی خواهد داشت. او اذعان میکند که حوزه باید از ادبیاتی که با ادبیات جهان امروز سازگارتر است بهرهمند گردد تا کمتر آسیب ببیند.
🔴اگرچه ظاهر کلام ایشان نشان از تذکری دلسوزانه دارد؛ اما در عینحال خالی از ایراد نیست.
اینکه لازم است حوزه جهانِ خودش را به جهانِ امروز متصل نماید و در ابعاد گوناگون برای رسیدن به هدف، قرابت خویش را با دنیای کنونی حفظ نماید امری لازم است؛ اما ایجاد این قرابت نباید بهایی چون حذف ادبیات، رفتار یا گفتارِ اصیل را بپردازد.
جهان و ادبیاتش دائم در حال تغییر است و اگر قرار باشد حوزه نیز تسلیمِ تغییرات گردد، اصالتش مخدوش میشود.
🔴تغییر و اصلاح در صورتی جایز است که خطایی موجود باشد؛ اما چنانچه خطایی وجود نداشته باشد نمیتوان به بهانهی رفع سوءبرداشت دیگران دست به تغییر زد. آنچه در این بین نیازمند اصلاح است، نگرش مردم است و نه تغییر ادبیات.
🔴کلمهی متعلقه به معنی اتصال و ارتباط است و لزوما به معنی مال دیگری بودن (که مفهوم کالا یا نگاهِ ابزاری را در خود دارد) نیست. به همین دلیل بهجای تغییر این واژه بهتر است به تصحیحِ مفهومِ آن در میان عرف پرداخت و معانی اتصال و ارتباط و وابستگی را لحاظ نموده و برای مردم تبیین کرد.
ادامه👇👇👇
🔴بهکارگیری این کلمه برای همسران عالمان دینی نشاندهندهی نوعی احترام بوده و اتفاقا بیش از واژهی همسر، مفهوم ارتباط عمیق و وابستگی را نشان میدهد.
استفاده از برخی واژگان سنتی میتواند در حفظ هویت دینی و مذهبی موثر باشد و بالطبع حذف این واژگان به این هویت لطمه میزند.
🔴صادقنیا میگوید: «متعلقه در ادبیات سنتی، بیشتر برای اشاره به همسران عالمان دینی به کار برده میشود. کلمهای که برای جهان امروز میتواند آزاردهنده بوده و نشانهای از تفسیر حوزویان از "زن" و "همسر" به شمار آید».
سوالی که باید از ایشان پرسید این است که تفسیر حوزویان از زن و همسر چه تفسیری است؟! گو اینکه برداشتِ خودِ ایشان هم از واژهی متعلقه همان مفهوم مالکیت مرد نسبت به زن است، که اینگونه برنمیتابند و حوزه را متهم به چنین تفسیری میکنند!
بهگفتهی خودشان کلمات، نظام فکری ما هستند پس باید کلمهها را جدی بگیریم!
🗒️@HamQalam
📌پیادهروی اربعین پروپاگاندای نظام نیست!
هیچجا و هرگز نمیشود عشق را اینگونه به بدنهی سیاست تزریق کرد!
حتی اگر جمهوری اسلامی بساط رفتن را هم فراهم آورد و حتی اگر در تبلیغات، میل مردم به رفتن را هم مضاعف کند باز آنچه در اربعین اتفاق میافتد فراتر از زورِ تبلیغات است!
کدام سیاست است که قدرت داشته باشد
میلیونها آدم را از سراسر جهان به سمت نوری واحد رهنمون سازد جز عشقِ به اباعبدلله!
#اربعین
✍🏻#زهرا_ابراهیمی
🗒️@HamQalam
🔻شدت دشمنی بنی امیه با کاروان اسرای کربلا
امام سجّاد(ع) در مورد رفتار دشمن نسبت به ايشان چنين ميفرمايد: «من را بر شتري لاغر و عريان و لنگ، سوار كردند (كه ناهموار راه ميرفت) درحالي كه سرِ حسين(ع) بر نيزه و زنان خاندان ما پشت سر من، سوار بر شتراني لاغر و استخواني ميآمدند و بچههاي كوچك و بزرگ پشت سرِ ما و نيزهها گرداگرد ما بود.
اگر اشکي از چشم يکي از ما جاري ميشد، با نيزه به سرش ميزدند، تا آنکه وارد شام شديم آنگاه امام سجاد اضافه کرد:
حتي اذا دخلنا الدمشق صاح صائح: يا اهلالشام هولاء سبايا اهلالبيت الملعون»
بنا به نقل ابناعثم و خوارزمي، مأموران عُبَيْداللهبنزياد، حرم رسولخدا(ص) را از كوفه تا شام بر محملهاي بي پرده و پوشش، شهر به شهر و منزل به منزل بردند، آنگونه که اسيران كافر ترک و ديلم را ميبردند.
📚سيدبنطاووس، الاقبال بالاعمالالحسنة، ج3، ص 89.
📚ابناعثم، كتاب الفتوح، ج5، ص 127؛
📚خوارزمي، مقتلالحسين، ج2، ص 56 ـ 55.
🗒️@HamQalam
🔻سند عقلی اثبات جایگاه ولایت فقیه
✍🏻طیبه زاهدی| پژوهشگر
🔴نظریه ولایت فقیه حضرت امام خمینى(ره) که مبناى نظام جمهورى اسلامى است، وظایف، شرایط و اختیاراتى را براى ولى فقیه اثبات کرده که بیشترین قرابت و شباهت را با نظام امامت دارد. باتکمیل و تتمیم این نظریه در طول ده ساله عمر حضرت امام(ره) درنظام جمهورى اسلامى، ولایت مطلقه فقیه در قانون اساسى نهادینه شد. در واقع قانون اساسى، ترجمان حقوقى و ساختارى همان نظریه است که براساس ولایت امر و امامت مستمر، زمینه تحقق رهبرى فقیه جامع الشرایط را آماده مى کند تا ضامن عدم انحراف سازمان هاى مختلف از وظایف اصیل اسلامى خود باشد.
از جمله دلایل عقلی که می توان بر اثبات این جایگاه برای ولایت فقیه اقامه کرد می توان به دو مورد اشاره کرد:
🔴اصل تنزل تدریجی
این دلیل از مقدمات ذیل تشکیل شده است:
۱. برای تامین نیازمندیهای اجتماعی و جلوگیری از هرج و مرج، فساد و اختلال نظام، وجود حکومت در جامعه ، امری ضروری است.
۲. اجرای احکام اجتماعی اسلام ضروری است و این امر به زمان حضور پیامبر صلیاللهعلیهوآلهوسلّم و امامان معصوم علیهالسّلام اختصاص ندارد؛ یعنی احکام اسلام جاودان است و باید در همه ی زمانها و مکانها اجرا گردند.
۳. حکومت مطلوب در اسلام، حکومتی است که معصوم علیهالسّلام در راس آن باشد.
۴. هنگامی که فراهم آوردن مصلحت لازم در حد مطلوب میسر نشد، باید نزدیکترین مرتبه به حد مطلوب را تامین کرد. هنگامی که مردم از مصالح حکومت معصوم علیهالسّلام ، محروم باشند، باید به دنبال نزدیکترین و شبیهترین حکومت به حکومت امام معصوم علیهالسّلام باشیم. نزدیکی یک حکومت به امام معصوم علیهالسّلام در سه امر متبلور میشود: نخست: علم به احکام کلی اسلام (فقاهت)؛ دوم: شایستگی روحی و اخلاقی، به گونهای که تحت تاثیر هواهای نفسانی و تهدید و تطمیعها قرار نگیرد ( تقوا )؛سوم: کارایی در مقام مدیریت جامعه که به خصلتهای فرعی از قبیل درک سیاسی، اجتماعی، آگاهی از مسائل بین المللی، شجاعت در برخورد با دشمنان و تبهکاران تشخیص اولویتها و اهمیتها.
📌با توجه به این مقدمات نتیجه میگیریم کسی که بیش از سایر مردم، واجد این شرایط باشد (فقیه عادل، زمان شناسی و قادر به مدیریت کلان اجتماعی) باید رهبری جامعه را عهده دار شود و ارکان حکومت را به سوی کمال مطلوب سوق دهد. تشخیص چنین کسی طبعا بر عهده خبرگان خواهد بود چنان که در سایر شؤون زندگی اجتماعی نیز چنین است.
🔴حاکمیت اصلح در عصر غیبت
این دلیل نیز دارای مقدمات زیر است:
۱- ولایت بر اموال و اعراض و نفوس مردم، از شؤون ربوبیت الهی است و فقط با نصب و اذن خدای متعال، مشروعیت مییابد.
۲- خداوند این حق قانونی را به پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلّم و امامان معصوم علیهالسّلام داده است.
۳- در زمانی که مردم از وجود رهبر معصوم محرومند، یا باید خدای متعال از اجرای احکام اجتماعی صرف نظر کرده باشد، یا اجازه ی اجرای آن را به کسی که اصلح از دیگران است، داده باشد تا ترجیح بلا مرجح و نقض غرض و خلاف حکمت لازم نیاید و با توجه به باطل بودن فرض اول، فرض دوم ثابت میشود؛یعنی ما از راه عقل کشف میکنیم که چنین اذن و اجازهای از طرف خدای متعال و اولیای معصوم علیهالسّلام صادر شده است؛حتی اگر بیان نقلی روشنی در این خصوص به ما نرسیده باشد.
- فقیه جامع الشرایط، همان فرد اصلحی است که هم احکام اسلام را بهتر از دیگران میشناسد، هم ضمانت بیشتری برای اجرای آن دارد و هم در مقام تامین مصالح جامعه و تدبیر امور مردم کارآمدتر است.
📌دقت در دلیل عقلی و تبیین فلسفی نظام ولایت فقیه، بیانگر آن است که صرف نظر از ادله ی فقهی و تعبدی، عالیترین وجه حکومت اسلامی که مطلوبیت دارد، حاکمیت معصوم علیهالسّلام است؛ اما در اسلام چون ارزشها دارای مراتب بوده و بی شک حکومت نیز یک ارزش است، با عدم دسترسی به معصوم، باید کسی را برای حاکمیت برگزید که در علم و عمل ، شبیهترین مردم به معصوم باشد و آن فقیه جامع الشرایط است که از جهت صلاحیتها، شباهت بیشتری به معصوم دارد تا عهده دار همان وظایفی گردد که معصوم برعهده داشت.
🗒️@HamQalam
گویا تقدیر روسیاهان را هم دست نوازی میکند و همچو منی را به دیار محبان حسین راهی می کند.
این سفر هر چند آلوده به شهوات اما به کرامت حضرت دوست غنیمتی است که به دعای دوستان کیمیای دست یافتنی می گردد.
نجف اشرف دعاگو و محتاج دعا هستم.
چیزی نگو تا نوحهخوان، بادِ صبا باشد
بگذار تاول، ترجمانِ ماجرا باشد
آخر رها کردم دلم را اوّلِ این راه
حیف است آهوبچّهای در تنگنا باشد
فتحُ الفتوحِ ما عمودِ آخرِ راه است
فرصت بده فرماندهی کشورگشا باشد
بسیار میآید پس از ما اربعینهایی
ای کاش خاکم کوزههای سرجدا باشد
صبحِ ازل این سوی ما، شامِ ابد آنسو
شاید جهان، راهِ نجف تا کربلا باشد
عاشق کجا را دارد الّا کوچهی معشوق
این اربعین آنجا نباشد پس کجا باشد؟
ای دل! مَضیفِ حضرتِ موعود نزدیک است
شاید دوای ما در این دارالشّفا باشد
اینک منم آن روسیاهِ رانده از درگاه
ای دوست! در بُگشای؛ شاید آشنا باشد...
#اربعین
✍🏻#آرش_پورعلیزاده
🗒️@HamQalam
#سفر_اربعین
محبتی که تا عمق جان نفوذ کرد
🕊سفر اربعین ما با همه هیاهو و ذوق و شوق و الحمدلله حال خوب تمام شد گذرنامه ها رو که چند روزی جای امنی پنهان کرده بودیم را بیرون آورده و آماده خارج شدن از مرز عراق شدیم، مهر خروج که به گذرنامه زده شد دلمان گرفت از نوع دل گرفتگی یتیمی، اصلا زیارت تمام حضرات معصومین علیهم السلام همین است جوارشان، جوار امن، جوار سرپرست و ولی است ترک آن قبور مطهر ترک از ولی و بزرگ و سرپرست ماست و همین دلگیرمان می کند و با "ان شاءالله سفرهای بعدی" خود را تسلی می دهیم.
🚐بعد از پیاده شدن از اتوبوس عراقی سوار اتوبوس دیگری شدیم تا مسیری کوتاه ما را به مرز عراق برساند همین که از اتوبوس عراقی پیاده شدم بند کوله پشتی ام باز شد، برای اینکه همسفرهایم را معطل نگذارم کوله پشتی یک بنده را پشتم گذاشتم و بند دیگرش را محکم به دستم گرفتم تا از سنگینی یک بند بودن کوله پشتی کم شود مسیری نبود تا سوار اتوبوس شویم، وقتی که سوار اتوبوس شدم سریع بند کوله پشتی را بستم و محکم کردم که به مرز عراق رسیدیم بندهای کوله پشتی را روی دستانم گذاشتم تا بعد از پیاده شدن کوله پشتی را پشتم بگذارم.
🧳صبر کردم مسافرها پیاده شوند بعد پیاده شوم کوله پشتی روی دو دستانم بود پایم را روی پله دوم که گذاشتم تا از اتوبوس پیاده شوم پایم به کوله پشتی های که روی چرخ سوار بودند و درست پایین پله ها بود و صاحبش در حال صحبت با دیگری، گیر می کند و با کتف از پله دوم اتوبوس به پایین پرت شدم همراهانم چند قدمی جلوتر رفته بودند دورم را گرفته بودند و هر کسی تلاشی می کرد و ابراز محبتی، دستم را به دوستم دادم و سریع از جایم بلند شدم دست دیگرم را روی کتف و آرنج آسیب دیدهام گذاشتم، نگاهم به کوله پشتیام افتاد به اندازه فکر اینکه چطور بلندش کنم جوانکی ۱۸ تا ۲۲ ساله آروم بند کوله پشتی ام را برداشت و گفت "من میارم براتون"، قلبم آرام گرفت لبخند رضایتی زدم و او هم کوله پشتی ام را گرفت دیگر همراهان کنارم آمدن و پیگیر اینکه چه شد و ... اما کوله پشتی همچنان بر دوش جوانک بود نگاهش کردم و گفتم "اذیت میشی" سرش را بالا انداخت و طوری گفت "نه" که گویا بار سبکی را حمل می کند با گفتگویی با همراهان چند قدمی جلوتر رفتیم که کسی گفت دستت را تکان بده ببین درد داری یا ورم کرده دستم را از زیر چادر بیرون آوردم تماما خاکی بود جوانک که به دنبالمان می آمد ظرف آبی که دستش بود را باز کرد و به سمت من آورد گفتم آب نمی خورم با اشاره گفت "دستتون" پشت دستم را نگاه کردم سنگ ریزه ها و خاک ها روی دستانم بود با آبش دستانم را شستم و بقیه آب را به خودش دادم اما کوله پشتی همچنان بر دوش های او بود کمی جلوتر که رفتیم و التهاب این حادثه کم شد مرد فامیل که همراهمان بود از جوانک تشکر کرد و کوله پشتی را از دوشش برداشت هر کسی کوله ای باخود حمل می کرد قبول نکردم کوله من بار اضافه شان شود بر دوش خودم زیر چادر گرفتم و چادرم را مرتب کردم اما جوانک نبود تا منتظر تشکر من باشد آرام و بی سر و صدا خیرش را رساند و رفت عجیب کارخیرش به عمق جانم نفوذ کرد کار خیری بجا، بی سر و صدا و بی توقع.
📌یاد داستان کوتاه " سه پرسش" اثر تولستوی نویسنده بزرگ روسی افتادم که نوشته بود بهترین زمان "زمان اکنون و حال" است بهترین فرد "کسی است که در مقابل تو قرار می گیرد" و بهترین کار "بهترین کاری است که می توانی برای او انجام بدی".
✍🏻#رویا_افسری
🗒️@HamQalam
با توجه به حوادث آینده برای خونخواهی شهید هنیه، جنگ بزرگ روانی دشمن علیه این پاسخ پبش بینی می شود.
با جریانات فعلی پیروزی با ماست به شرطِ فقط؛
🛡نترسیدن از گردباد رسانه ای که دشمن آن را حتما پی ریزی خواهد کرد.
#خونخواهی
#تاثیر_جنگ_روانی
🗒️@HamQalam