eitaa logo
رضا حیدری
595 دنبال‌کننده
161 عکس
51 ویدیو
26 فایل
https://eitaa.com/H878787 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
۳ 🔴اعلامیه آیت الله العظمی سید علی بهبهانی بر ضد رژیم اشغالگر قدس، در پی جنایات صهیونیستها در جنگ شش روزه با مسلمانان و تقبیح ارتباط دولت ایران با اسرائیل در اوج خفقان سال ۱۳۴۶ش=۱۳۸۷ق : بسم الله الرحمن الرحیم ولاتهنوا ولاتحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنین..... برقاطبه مسلمین لازم است، الفت و دوستی و معامله، و معاشرت با کفار خاصه اسرائیلی ها که جوانان و افراد مسلمین را به خاک و خون کشیده و با اشغال متجاوزانه شهرهای مسلمین، اعراض و نوامیس آنان را هتک می کنند بکلی ترک و از این راه و هم از طریق کمک و اعانت به آسیب دیدگان مسلمین به هر نحو مقدور، انزجار خود را علیه اسرائیل و متجاوزین به حقوق اعلام دارند. ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم ... الاحقر علی الموسوی البهبهانی اصفهان ۲۸ ربیع الاول ۱۳۸۷ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ پی نوشت : ۱-ایشان چند سالی بود که به دعوت روحانیون و مردم، در فصول گرم در اصفهان به سر می برد لذا امضای اعلامیه مختوم به اصفهان است. ۲- پس از صدور این اعلامیه که در بیشتر نقاط کشور تاثیرات انقلابی خوبی درپی داشت، این مرجع ۸۴ ساله توسط سرهنگ تقوی رئیس وقت ساواک اصفهان احضار و مورد بازجویی واقع میشود که فشار افکار عمومی و تعطیلی اعتراضی بازاراصفهان موجب آزادشدن ایشان پس از۶ ساعت میشود اما فرزند عالم ایشان که در خوزستان در همین رابطه دستگیر شده بود۲۰روز زندانی شد . ۳- در سال ۱۳۵۷ تقوی که قبل از پیروزی انقلاب، سرلشکر شده بود از کشور فرار کرد. 📌کانال استاد رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
🔍 پرسش : نظر استاد در بحث" مرجع اصول لفظیه " را چگونه میتوانیم بدانیم؟ ✍ پاسخ استاد : حقیر بحث را به تبع عبارتهای شیخ انصاری، شرح داده ام و درجلد دوم از "شرح نوین رسائل "، در دسترس است هرچند مختار حقیر در آنجا مذکور نیست. شیخ انصاری در رسائل، مرجع همه اصول لفظیه حتی اصاله الظهور را اصاله عدم القرینه معرفی می کند و محقق خراسانی در کفایه، مرجع همه اصول لفظیه حتی اصاله عدم القرینه را اصاله الظهور می داند البته با توضیحات و دقایقی که مستحضرید و ارباب حواشی هم به نقض و ابرام و تقسیم و تجمیع پرداخته اند و گاهی در صدد ترجیح یکی بر دیگری و گاهی توفیق!بر آمده اند .... اما به نظر می رسد توجه به چند نکته ما را به نتیجه می رساند ؛ ۱-آنچه به عنوان اصول وجودیه (الحقیقه، العموم، الاطلاق...) و اصول عدمیه (عدم مجاز، تخصیص، تقیید)مصطلح است، عبارت دیگری از یکدیگر هستند. ۲- میتوان به گونه ای تقریر کرد که همه آن اصول وجودی به اصاله الظهور و همه آن اصول عدمیه حتی عدم تقدیر، عدم نقل، عدم اشتراک....به اصاله عدم القرینه برگردند. ۳- خاستگاه همه این اصول و مدرک اعتبار آنها چیزی جز بناء عقلا در محاورات عرفی نیست. ۴- عقلا بنائشان بر این است که هرگونه احتمال خلاف ظاهر را کنار میگذارند(الغاء کل احتمال ینافی الظهور من احتمال الغفله او الخطا او وجود القرینه او قرینیه الموجود...)حتی اگر آن احتمال خلاف ظاهر ، احتمال اراده معنای حقیقی باشد یا احتمال اراده عموم باشد... اینجا هم بنا میگذارند بر ظاهر که مجاز است یا تخصیص است یا... ۵- غیر از اصاله الظهور، بناء عقلا بر هیچیک از آن اصول اعم از وجودی و عدمی، به صورت مستقل و علیحده، محرز نیست حتی اصاله عدم القرینه چیز مستقلی نیست . ۶- اصاله الظهور در جاهای مختلف اجرا میشود مثلا در جایی که احتمال تخصیص میرود، اجرا میشود و از آن به اصاله العموم یا اصاله عدم التخصیص تعبیر میشود و از اجرای اصاله الظهور در جایی که احتمال غفلت میرود به اصاله عدم الغفله تعبیر میشود.... پس این تعابیر تسامحی و به حسب مورد اجرا هستند. نتیجه: ، یگانه اصل لفظی برای است و سایر اصول وجودیه لفظیه، تجلیات آن است در شکوک مختلف، همانطورکه اصول عدمیه لفظیه که به اصاله العدم برمیگردند تجلیات آنند. نامگذاری های متعدد به حسب مورد، نباید ما را به اشتباه بیندازد و گمان کنیم اصول لفظیه متعددند تا رسد به اینکه بخواهیم مرجع آن اصول متعدد را بجوییم و معرفی کنیم. 📌کانال استاد شیخ رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
۶ 🔹عنوان کتابی ۱۱جلدی به زبان عربی در علم فقه است که به قلم در۱۳۵۴ق به پایان رسیده است. کتاب در بردارنده احادیثی از اهل البیت ع و بحثهای فقهای متقدم درشرح عبارات کتاب فقهی اللمعه الدمشقیه است و از منابع اصیل فقهی شناخته می شود. 🔻روش شناسی کتاب از نگاه استاد رضا حیدری به زودی در : http://eitaa.com/Heydari_org
۶ 🔴 النجعه فی شرح اللمعه تالیف این کتاب به زبان عربی، در ۱۱ جلد ، هشتاد وهفت سال پیش (۱۳۵۴ق) در شوشتر به انجام رسیده است. این کتاب هرچند شرحی بر لمعه شهید اول است که از ابتدای باب طهارت شروع میشود و تا انتهای باب دیات ادامه می یابد اما به عنوان یک کتاب مستقل که همه مسائل فقهی را مستند سازی کرده است ارزیابی میشود. از آنجا که به روش روایی و تحلیلی نوشته شده است، ابتدا مساله فقهی را ازمتن لمعه ذکر می کند سپس روایات آن را از منابع دست اول مجامع روایی همراه با تصحیح و تدقیق می آورد و آنگاه اقوال فقهای متقدم را همراه با تحلیل نقل می کند. روش مولف در نقل احادیث چنین است که آنها به طور صحیح و منقح از منابع اصلی کتب اربعه و غیر آن بدون واسطه نقل میکند لذا لغزشهایی که در منابع روایی متاخر مانند وسائل الشیعه رخ داده و به تبع در کتب فقهی پدید آمده را تذکر می دهد .و روش او در نقل دیدگاه فقها اولا تمرکز بر متقدمین است به گونه ای که از محقق حلی( متوفای ۶۷۶ق) به بعد نقل نمی کند جز موارد نادر، و ثانیا تحلیل و ارزیابی آراء فقها . روایی بودن موجب کم رنگ شدن جانب استدلالی بودن و تحلیلی بودن اثر نشده است چنانکه استدلالی بودن آن، و از سویی کم بودن تمسک به اصول عملیه به وضوح هویدا است. این اثر ماندگار به خامه قلم از رجالیان و حدیث شناسان شیعه در قرن ۱۴ متولد ۱۳۲۰ق (و به گفته آقابزرگ ۱۳۲۱ق)و متوفای ۱۴۱۶ق درشوشتر است. تالیف کتب متعدد حدیثی،فقهی، رجالی که قاموس الرجال مشهور ترین آن است و تربیت شاگردان و خدمات اجتماعی از برکات عمر ۹۶ ساله این مرجع تقلید خوزستانی است. 🔹 مطالعه این کتاب و دست کم مراجعه و آشنایی با آن را به مدرسین جوان توصیه میکنم برای استفاده و پس از آن افاده در تدریس ها و بحثهای علمی. ✍رضاحیدری ۱۳۹۹/۳/۱۰- اهواز http://eitaa.com/Heydari_org
۴ 🔴اعلامیه شدید اللحن پس از ره و قیام ۱۵ خرداد دراوج خفقان : ...آیا در این مملکت مرجع صلاحیتداری نیست که در این محیط خفقان آور به این تجاوزات و قانون شکنیهای دستگاه دیکتاتوری خاتمه دهد و این نگرانی شدید را از ملت مسلمان ایران مرتفع سازد؟.....روحانیت همواره به وظایف شرعی خود عمل نموده و تا برآورده شدن تمام خواسته های قانونی ملت ایران در مقابل دستگاه فاسد و از پای نخواهد نشست.... تاریخ صدور۱۴مرداد۱۳۴۲ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ پی نوشت : ایشان در تمام مراحل حرکت انقلابی امام خمینی ره تقویت و حمایت از امام را در اولویت اقدامات خود قرار داده بود: ۱-پس از فاجعه فیضیه در فروردین ۴۲ و قبل از دستگیری امام و قیام یکی از مهمترین تلگرافها و نامه ها به امام که از سوی مراجع و علما مخابره و ارسال شد مربوط به ایشان بود. ۲-پس از دستگیری امام در خرداد۴۲ ؛ *منزل ایشان در اهواز،کانون تجمع علما و بازاریها و شخصیت های موثر بود. * با حضور علمای شهر مصوب کردند که بازار اهواز از۱۶خرداد به نشانه اعتراض تعطیل شود. *دستوردادند که جمعیت زیادی از تمام استان در ۱۷خرداد دعوت شوند تا در مراسمی در مسجد جامع اهواز برضد رژیم و در حمایت از امام شرکت کنند که ساواک مانع شد. * ایشان در سن ۸۲ سالگی! از جمله مراجعی بود که در دفاع و حمایت از امام به تهران مهاجرت کردند و چهار ماه ماندند. به شهادت آیت الله پسندیده و اسناد ساواک، جلساتی که ایشان در محل سکونت خود در تهران با حضور علما و مراجع و شخصیتهای تاثیر گذارتشکیل میدادند،خطر بزرگی برای رژیم بود و آنها بسیار تلاش میکردند ایشان را از تهران به اهواز برگردانند. *در۱۴مرداد۴۲ متن بالا را نوشتتد که ساواک دستور بازداشت توزیع کنندگان آن را صادر کرد. * انتخابات فرمایشی دولت اسدالله علم برای تشکیل بیست و یکمین دوره مجلس شورای ملی را تحریم کردند و منتخبین را برای نمایندگی مردم به رسمیت نشناختند. ۳-پس از سخنرانهای مهم امام خمینی در سال ۴۳و اراده رژیم بر اعدام امام خمینی، در شمار مراجعی بود که با ۸۳سال سن "مرجع بودن " امام خمینی را (که ۶۲سال سن داشتند) فریاد زدند و خواستاراعمال مصونیت قضایی و سیاسی برای این مرجع تقلید شدند و با همت سایر مراجع، را به منصه ظهور رساندند. * در تابستان ۴۳ با امام در قم دیدار کردند و انتشار تصاویر حضور ایشان، پیام مهمی داشت. به مدت ده روز حضور ایشان در بیت امام،گزارش شده است. ۴-پس از ۴۳ و تبعید امام به ترکیه بیانیه مهمی صادر کردند که در فرصت دیگری از آن خواهیم گفت. ۵-تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. 📌کانال استاد رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
رحلت امام کيفيت متوسط و حجم بالاتر.mp3
16.68M
👆 🎧 رحلت امام و قیام پانزدهم خرداد استاد شیخ رضاحیدری در موضوعات روز مدت : ۳۵دقیقه موضوع : تحلیل مبارزات امام خمینی محورها: ۱- نیازمندی تحلیل حوادث سال ۴۲ و قیام پانزدهم خرداد به دانستن زمینه ها و پیشینه ها . ۲- تفاوت مبارزات امام خمینی با مبارزات جریان و جریان ملی شدن صنعت نفت. (👆تادقیقه ۱۰سخنرانی) ۳-اقدامات شاه پس از رحلت آیت الله العظمی بروجردی و اقدامات متقابل امام خمینی. ۴- دستگیری امام در خرداد۴۲و بازداشت ده ماهه. دستگیری مجدد و به خارج از کشوردر آبان۴۳. (👆تادقیقه ۲۰ سخنرانی ) ۵-از ویژگیهای مبارزه امام ؛ یکی مبارزه همزمان با و استعمارو استکبار خارجی و دیگری وارد نمودن ادبیات قرآن در فرهنگ عمومی مردم و سخن گفن به زبان قوم نه زبان قم! (👆تا دقیقه ۲۵سخنرانی ) ۶-دفاع از محرومان و در گفتمان مقام معظم رهبری و تفاوت آن با روش امام راحل. ۷- در کلام و روش آیت الله خامنه ای. ( 👆۱۰دقیقه پایان سخنرانی) 🔴تاریخ و محل سخنرانی : خرداد ۹۷ اهواز،سالن اجتماعات امام رضا ع به دعوت حوزه بسیج شهید تندگویان با حضور مدیران و کارکنان صنعت نفت. http://eitaa.com/Heydari_org
۷ 🔹عنوان کتابی تک جلدی به زبان فارسی در موضوع اندیشه سیاسی اجتماعی است که به قلم در۱۳۸۱ش به پایان و چاپ رسیده است. کتاب در بردارنده جملات و اعترافات مهمترین شخصیت های سیاسی، علمی و معنوی جهان درباره امام خمینی، اسلام گرایی و تاثیرات انقلاب اسلامی ایران در تحولات عصر حاضر است و منبعی مناسب برای دوره های آموزشی فرهنگی شمرده میشود. 🔻روش شناسی کتاب از نگاه استاد رضا حیدری به زودی در : http://eitaa.com/Heydari_org
(۷) 🔴 عصر امام خمینی در یک جلد به زبان فارسی درباره شخصیت امام خمینی و تحولاتی که وی در عرصه جهانی پدید آورد نوشته شده است. این کتاب در سال ۱۳۸۱ش توسط بوستان کتاب قم در ۴۰۰ صفحه وزیری منتشر شده است و تا امروز بیش از بیست بار تجدید چاپ شده است. در سال ۱۳۸۲ش نسخه تلخیص شده آن نیز در ۲۶۰صفحه رقعی توسط همان ناشر با هدف استفاده در دوره های آموزشی و فرهنگی تهیه و چاپ شد. نگاه شخصیتهای علمی، سیاسی و معنوی اعم از ایرانیان ، مسلمانان و بیگانگان به شخصیت امام، رویکرد دینی و معنوی انسان معاصر و گرایش به اسلام و خیزش جهانی اسلام در جهان بخشهای مهم کتاب را تشکیل می دهند. تبیین بیش از پیش شخصیت ملکوتی امام خمینی ره و آثار عظیم قیام الهی ایشان در عرصه جهانی، نگاه مولف را به خود معطوف داشته است چنانکه در بخش مقدمه به آن تصریح می کند. از ویژگیهای این تحقیق، گردآوری دیدگاههای متعدد در بازه زمانی دهه پنجاه تا هفتاد شمسی در سطح جهان درباره موضوع کتاب است که با حسن سلیقه چینش شده و با زمینه سازی نویسنده قبل از نقل قولها و نیز تبویب نیکو بصورت اثری یکپارچه و متحد جلوه میکند. این اثر ماندگار به خامه قلم حجت الاسلام و المسلمین است. او در ۱۳۴۵ش در مسجدسلیمان متولد شد و تحصیلاتش در مسجدسلیمان و قم بوده است. سخنرانی در دوره های آموزشی و فرهنگی بسیار در مجامع دانشگاهی، مجامع فرهنگی مانند مساجد و هیآت مذهبی، تدریس در حوزه علمیه و حضور در برنامه های تلویزیونی و رادیویی و سنگر امامت جمعه از فعالیتهای ایشان است. تاسیس مدرسه علمیه دراندیکا از توابع شهرستان مسجدسلیمان و تشکیل محافل مذهبی و معرفتی از ثمرات مجاهدتهای این عالم خوزستانی است. 🔹با فرا رسیدن ایام رحلت امام خمینی ره مطالعه کتب تاریخ و کتب خاطرات سیاسی برای استفاده و نیز افاده در منبرها و بحثهای فضای مجازی رونق میگیرد. این کتاب را به فضلا و طلاب توصیه میکنم تا گامی باشد در احیای تراث حوزه پرافتخار خوزستان. ✍رضاحیدری ۱۳۹۹/۳/۱۴- اهواز http://eitaa.com/Heydari_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید ؛ سخنان حجت الاسلام استاد رضا حیدری در بیان ویژگیها و امتیازات مقام معظم رهبری که باعث شده شخصیت ایشان در جهان ممتاز باشد و بیانیه ای که صادر کرده اند جامعیت داشته باشد . 📺 برشی از برنامه که در سه قسمت ۴۰ دقیقه ای با موضوع از سیمای خوزستان در اسفند ۹۷(چند روز پس از صدور بیانیه) پخش شد. ⏳ مدت ویدئو: ۲ دقیقه 🔹باز نشر به مناسبت سالگرد آغاز رهبری آیت الله العظمی خامنه ای. 📌کانال استاد شیخ رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
استاد رضا حیدری در موضوعات روز 🔵 ده سخنرانی کوتاه ۳تا۴دقیقه ای در موضوع سلامت و معنویت با محوریت کرونا توسط سیمای مرکز خوزستان تهیه و از ۱۲تا ۲۱فروردین ۹۹ از شبکه خوزستان و برخی شبکه های استانی پخش شد. 🔗لینک مجموعه این ویژه برنامه ها با عنوان "جسم و جان " جهت دانلود از تلوبیون : https://www.telewebion.com/program/all-episodes/66445 کانال استاد رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
📣 با توجه به وضعیت قرمز استان خوزستان و بالابودن آمارمبتلایان به بیماری کرونا و میزان فوتی های ناشی از این بیماری، برخی اعضای کانال پیشنهاد بارگذاری مجدد بعضی سخنرانیهای استاد حیدری در این موضوع را ارائه نمودند که مورد موافقت واقع شد و به تناوب بارگذاری خواهند شد. امیداست با نشر این ویدئوها، سهمی در بالابردن سطح شناخت مردم خوب استان مان نسبت به این موضوع و کاهش آسیب ها داشته باشیم . شما هم رسانه باشید :👇
هدایت شده از رضا حیدری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جسم و جان ( قسمت یکم) برنامه ای در موضوع معنویت و سلامت با محوریت کرونا و سخنان استاد رضا حیدری. 📺 پخش از شبکه خوزستان: ۱۲ فروردین ۹۹ در ویژه برنامه اذان ظهر به مدت ۴ دقیقه. محورها: ۱-آزمون های الهی و ۲- آزمونی جامع ۳-وظیفه ما در مواجهه با کرونا ۴- معنی در شرایط آزمون کرونا http://eitaa.com/Heydari_org
۵ 🔴 شعری زیبا در محبت پیامبراسلام حضرت محمد ص و امیرمومنان علی از . وی در سال ۱۳۰۲ش درشادگان متولد شد و از شعرای آئینی و مادحین خاندان نبوت بود. از سال ۱۳۹۲ش در زادگاهش ، آرمیده است. 🔹یروحی ابطلب حگ شرعی دعینی وعن حب غير اهل طه دعيني دوفی ابدمچ الیسره دعینی حب المصطفى وحيدر وصيه ای جان من ،در طلب حق ودین صحیح مرا یاری کن واز محبت به غير اهل بيت پیامبر مرا رها کن با خونى كه در رگهایت جاریست عهد وتعیین كن محبت مصطفى ص وحيدر وصي او ...سکرانی خواندن و سرودن انواع اشعار را از استادش سید رضا ابراهیمی آموخت. دراولین مدرسه ابتدائی دورق (شادگان) تحصیل کرد و اولین شعرش را در۱۱سالگی سرود و چون ابوذیه( یکی از قالبهای شعر عربی) را خوب و بدیع می سرود به "عمید ابوذیه" شهرت یافت. او برنده جایزه های کشوری بود و تاثیر سروده هایش در شعر عربی شعبی، فراتر از مرزها. از او دو دیوان شعر باقی مانده است ولی حافظه مردم هر کدام دیوانی از اشعار اوست. 📌کانال استاد رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جسم و جان ( قسمت دوم) برنامه ای در موضوع معنویت و سلامت با محوریت کرونا و سخنان استاد رضا حیدری. 📺 پخش از شبکه خوزستان: ۱۳ فروردین ۹۹ در ویژه برنامه اذان ظهر به مدت کمتر از ۴ دقیقه. محورها: ۱-ابتلاء مردم جهان به ۲-جنبه های ناشناخته در علم پزشکی بیش از جنبه های شناخته شده تا امروز ۳- حفظ سلامتی خود واجب شرعی است ۴-مسولیت در برابر سلامتی و حفظ جان دیگران و در صورت سهل انگاری فرد ناقل بیماری. http://eitaa.com/Heydari_org
🔍 پرسش : آیا درست است که تمام اجماعات منقوله ازشیخ طوسی باطل اند؟ ✍ پاسخ استاد حیدری: در یک تقسیم بندی، را به؛ حسی، لطفی، حدسی تقسیم میکنند. مبنای آن عبارت است از مستند محصل(به کسر صاد؛تحصیل کننده) اجماع برای علم به رای معصوم چون اعتبار اجماع به کاشفیت آن از رای معصوم است نه به خودی خود. واین تقسیم در اجماعات منقوله (به خبر واحد یا متواتر)هم راه دارد. قائلین به از جمله شیخ طوسی به گونه ای تقریر میکنند که ازلوازم و ثمرات پذیرش ، این است که ؛ خرق اجماع علما توسط امام معصوم در مواردی که اجماع آنان خلاف رای امام معصوم باشد بر او لازم و واجب است. پس هرگاه علما بر چیزی اجماع کردند کشف میشود که امام معصوم با آنها موافق است یا دست کم مخالف نیست. شیخ انصاری در رسائل، در بحث اجماعات منقوله، ابتدا امکان تمسک به قاعده لطف برای کشف رای معصوم، را رد میکند به بیان دیگر اعتبار بخشی به اجماع را به استناد قاعده لطف نمیپذیرد. آنگاه ازکلام (متوفای۴۶۰ق) درعده و غیر آن چنین استفاده میکند که یگانه راه شیخ طوسی در کشف رای معصوم از اجماع علما، قاعده لطف بوده است. به بیان دیگر تمام اجماعات منقوله شیخ طوسی اجماع لطفی هستند. لذا تمام اجماعات منقوله شیخ طوسی باطل اند. 🔹مطابق آنچه به نظر این حقیر می رسد و در ( جلد سوم صفحه ۴۵تا ۶۰ بویژه پاورقی صفحه ۵۱)نیز ذکر کرده ام ؛ راه شیخ طوسی منحصر در قاعده لطف نبوده است بلکه مستند برخی اجماعات او حس بوده (پس برخی اجماعات او دخولی یا تضمنی یا حسی بوده اند) بنابراین نمیتوان صرفابه دلیل بطلان اجماع لطفی، حکم به بطلان تمام اجماعات منقوله او داد. 📌کانال استاد شیخ رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏ جسم و جان ( قسمت سوم) برنامه ای در موضوع معنویت و سلامت با محوریت و سخنان استاد رضا حیدری. 📺 پخش از شبکه خوزستان: ۱۴ فروردین ۹۹ در ویژه برنامه اذان ظهر به مدت ۴دقیقه. محورها : ۱-حکم عقل و حکم شرع در حفظ سلامتی و رعایت بهداشت ۲-دستورات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید نسبت به اقدامات پیشگیرانه ۳-تعطیل شدن بزرگ ترین اجتماعات دینی به خاطر مردم ۴- نیاز بیش از پیش انسان به و دعا و مناجات با پروردگار http://eitaa.com/Heydari_org
🔴 ابوذیه عاشقانه ای كه خواندن آن باعث بهت همه جلسه شد: «إلبدر شع ابجبینك والله لیله إلبرد بشفاك یدعج والله لیله مضت لیله ابوصالك والله لیله عثربیها الدهر واحواك لیه» [ترجمه: ماه كامل در حسن تو تابید و نمایان شد و دانه‌های باران بر لبان تو به گوهرهای گرانبها می‌مانست در وصل تو شبی بر من گذشت كه با همه‌ی شب‌ها تفاوت داشت شبی كه روزگار حواسش نبود و تو را نصیب من كرد] 🔻یکی از شعرای آئینی خوزستان در جلسه شعرا بارهبر انقلاب در خرداد۱۳۹۰ یک خواند با مضمون امام زمان و قافیه "شعبان". شعر كه تمام شد رهبر گفت:《آفرین آفرین. از این ابوذیه‌های عربی ما خاطره‌های خوبی داریم با این آقایان عرب‌های خوزستانی در زندان در سال ۴۲. آنها آنجا می‌خواندند. ابوذیه یك قالب ویژه شعر است با زبان محلی. سه مصرع با یك قافیه كه هركدام به یك معنا هستند هر چند در تكلم به یك شكل است. مانند شعبان در این شعر》. آنگاه بی درنگ آن عاشقانه را خواند و حاضران مبهوت شدند از اشراف و اطلاع ایشان از شعر عربی و خندیدند و صلوات فرستادند. ظاهرا شاعر ابوذیه عاشقانه ای که رهبر خواند ؛ است. 📌کانال استاد شیخ رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جسم و جان ( قسمت چهارم) برنامه ای در موضوع معنویت و سلامت با محوریت کرونا و سخنان استاد رضا حیدری. 📺 پخش از شبکه خوزستان: ۱۵ فروردین ۹۹ در ویژه برنامه اذان ظهر به مدت بیش از ۴ دقیقه. محورها: ۱-نهی دین از ضرر زندن به خود حتی در عبادات ۲- عدم استثنای هیچ گروهی (ورزشکاران ، مسجدی ها) از ابتلای به بیماری ۳-حسنه بودن هرکاری که از گسترش بیماری جلوگیری کند ۴- مسئولیت بیشتر همگان دربرابر کسانی که آسیب پذیری بالاتری دارند http://eitaa.com/Heydari_org
🔹پرسش: حجت الاسلام و المسلمین حاج سید محمود میرسالاری که امروز تدفین شد، چند دهه استاد مدرسه علمیه امام صادق ع اهواز بود. کاش از بیان و قلم استاد حیدری که مدتی در آن مدرسه تدریس داشتند قدری از شخصیت آن استاد فقید می دانستیم. ✍ پاسخ استاد شیخ رضا حیدری: حقیر طی سالهای ۱۳۸۲تا ۱۳۸۸روزی چند ساعت در آن مدرسه علمیه مبارکه تدریس داشتم از ادبیات تا اصول مظفر و شرح لمعه. البته همزمان در مدارس دیگر مانند امام خمینی و دارالعلم هم درس میگفتم، آن وقتها کثیرالتدریس بودم گاهی تا روزی ۷ تدریس. لذا از افتخاراتم ارتباط نزدیک با استاد سید محمود میرسالاری بود. تفاوت سنی ما چهل سال بود اما فروتنی و زهد اجتماعی و اخلاق ایشان باعث ارتباط میشد. روحیات او الهام بخش بود و انسان در حضورش حس خوبی داشت نوعی احساس کوچکی همراه با افتخار. همیشه به مدیران مدارس اهواز میگفتم که او را برای تدریس اخلاق و آداب المتعلمین دعوت کنند اما آنها ترجیح می دادند طلاب را با درس اخلاق علمای قم و تهران و اصفهان بار بیاورند البته همچنان روال همین است. سید محمود فرزند حجت الاسلام سید عبد الله متولد روستای آبلشکر از توابع شهرستان باغملک در ۱۳۱۷ش بود . خواندن و نوشتن زبان فارسی و ادبیات عرب و قران را نزد والد در آبلشکر و نزد علمای دزفول و شوشتر و سپس نجف فراگرفت. کتب شرائع الاسلام، شرح لمعه، معالم الدین، قوانین الاصول، را نزد آیات عظام هادی معرفت و سید محسن کشمیری، راستی کاشانی و شهید سید اسدالله مدنی درس گرفت. در درس خارج فقه واصول آیات عظام: شهید سید محمد باقر صدر، سید ابوالقاسم خویی و امام خمینی و سید علی سیستانی حضور فعال داشت. پس از مهاجرت به ایران در حوزه علمیه اهواز ضمن تدریس دروس سطح، از محضر دو مرجع عالی قدر آیت الله العظمی میر سید علی بهبهانی و آیت الله العظمی مروج جزایری بهره برد. وی مورد وثوق و تایید اعاظم علمای حوزه نجف و اهواز و قم بود و از آیات عظام خویی، گلپایگانی و اراکی و مکارم شیرازی و ... اجازاتی داشت. از روحیات انقلابی او همین بس که در اوج اختناق حزب بعث در عراق، در درس امام راحل و شهید صدر حضور یافت و در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی در خطابه های خود در مسجد امام حسن ع خیابان ۵ حصیر آباد به روشنگری و حمایت از امام و انقلاب می پرداخت و مسجدش کانون اعزام بسیجیان به جبهه های حق علیه باطل بود و تعداد شهدا و ایثارگران آن مسجد هنوز هم مثال زدنی است. به یاد دارم وقتی در سال ۸۸ به او گفتم از سوی نهاد رهبری مسولیتی در دانشگاه به من سپرده اند و امسال از تدریس در این مدرسه و درکنار شما محروم میشوم و باید به تدریس مدرسه امام خمینی اکتفا کنم، برای من دعای خیر کردند و با اینکه معمولا به پایین نظر میدوخت و سخن میگفت، نگاهش را بالا آورد و در چشمانم نگریست وگفت؛ "خدمت به رهبری و نظام واجب و لازم است و بر امثال شما عینیت دارد، برای تدریس در اینجا من به الکفایه هست ". شخصیت اخلاقی ایشان که در تواضع و فروتنی و مردمداری وی هویدابود برای شاگردان، ارادتمندان و دوستان و اقشار مردم درس عملی اخلاق بود.زهد ایشان و روحیه اعراض ازشهرت و حب خمول مانع از شناخت عموم مردم و طلاب از مکارم اخلاقی و علمش شد و البته کم کاری متولیان حوزه اهواز در دو دهه اخیر مزید بر علت. وی پس از نیم قرن تدریس و تبلیغ و تربیت شاگرد در تاریخ ۲۱خرداد۱۳۹۹ در اهواز دعوت حق را لبیک گفت و امروز ۲۲خرداد در زادگاهش به خاک سپرده شد. تغمده الله بوجهه الکریم و طاب ثراه. دیروز و امروز به فرزندان شان و سادات و علمای میر سالاری تلفنی تسلیت گفتم. رضاحیدری ۱۳۹۹/۳/۲۲ http://eitaa.com/Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جسم و جان ( قسمت پنجم) برنامه ای در موضوع معنویت و سلامت با محوریت و سخنان استاد رضا حیدری. 📺 پخش از شبکه خوزستان: ۱۶ فروردین ۹۹ در ویژه برنامه اذان ظهر به مدت بیش از۴ دقیقه. محورها: ۱-تعطیلی موقت مراکز معنوی ما را به تضرع و توسل بیشتر فرامیخواند ۲-اغتنام فرصت برای نورانی کردن خانه با قرائت قرآن و مهرورزی به خانواده ۳- نقش دعا و توسل در بهداشت روان و کاهش آسیب پذیری جسمی ۴- شیوع کرونا در جهان فرصتی است برای دیدن ضعف انسان و نیاز او به دستگیری پروردگار http://eitaa.com/Heydari_org
هدایت شده از حوزه نیوز خوزستان
🔰یادداشت استاد حوزه علمیه اهواز؛ 🔅مرحوم میرسالاری؛ اسوه اخلاق‌ و مردم‌داری حوزه| حجت‌الاسلام رضا حیدری، در خصوص ویژگی‌های اخلاقی مرحوم میرسالاری گفت: شخصیت اخلاقی ایشان که در تواضع و فروتنی و مردم‌داری وی هویدا بود برای شاگردان، ارادتمندان و دوستان و اقشار مردم درس عملی اخلاق بود؛ زهد ایشان و روحیه اعراض از شهرت و حب خمول مانع از شناخت عموم مردم و طلاب از مکارم اخلاقی و علمش شد. ◀️ ادامه یادداشت؛ hawzahnews.com/news/905011 🌐 مرکز خبر رسمی حوزه در خوزستان eitaa.com/joinchat/1139933203Ced8a13e413
🔹پرسش: درباره ابوالشهید مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید علاء الدین موسوی که اواخر ماه رمضان درگذشت،چیزی نمی دانیم آیا استاد حیدری قدری از شخصیت آن مبلغ فقید می نویسند؟ ✍ پاسخ استاد شیخ رضا حیدری: آشنایی حقیر با آن عالم فقید از ابتدای طلبگی و از طریق دوستان همدرس از سادات جزایری بود. و معمولا در جلسات عمومی، جلسات عقد طلاب و مراسمات روضه ایشان را می دیدم. فرزند حجت الاسلام سید محمدحسن سیدموسوی جزایری متولد شهرستان شوشتر در ۱۳۰۷ش بود. نسب او با ۷ واسطه به محدث کبیر سید نعمت الله می رسد. خواندن و نوشتن زبان فارسی و ادبیات عرب و قرآن را از مکتب شروع کرد و با ترغیب والدش که خود از روحانیون سرشناس و مورد اعتماد مردم شوشتر و وثوق مراجع عظام و معروف به "پیشنماز" بود در پانزده سالگی وارد حوزه علمیه شد. نزد علمای شوشترحضرات آیات؛ سید محمدحسن آل طیب، سید محمد موسوی جزایری، شیخ جعفر شوشتری(ایشان غیر از صاحب خصائص الحسینیه است) درس خواند و از ۱۸سالگی امامت جماعت را از مسجد میرزا هادی شوشتر شروع کرد. اقامه نماز جماعت سه وقت از ویژگیهای ایشان بود و پس از انتقال به اهواز نیز امامت جماعت را تا نیمه سال ۹۸ ادامه داد ؛نماز صبح در مسجد حاج علوان (خیابان حافظ -شهید موسوی)و ظهر و عصر ومغرب و عشا در مسجدحاج رضا (بازار کاوه). چهار سال در نجف در جلسات درس علما از جمله آیت الله شهید سید اسدالله مدنی شرکت کرد ( گفته اند؛ حوالی ۳۵تا ۴۰). مدتی هم در مدرسه مروی تهران درس گرفت و از سال ۱۳۴۸ به اهواز آمد. توزیع مجله مکتب اسلام و همراهی با مراجع و علما در اقدامات انقلابی و ضد طاغوت در دهه پنجاه و حضور درجبهه ها بعنوان نیروی رزمی تبلیغی و سفر تبلیغی به سوریه در دهه شصت از مجاهدتهای انقلابی اوست. چنانکه فرزندانش در دفاع مقدس حضور فعال داشتند و سید محمدحسین در عملیات کربلای چهار سال ۶۵مفقود الاثر شد و پانزده سال پیش، پیکر پاک آن طلبه شهید برگشت ودر بهشت آباد اهواز تدفین شد. از پنج فرزند ذکور دیگر او آقایان حجت الاسلام سید صادق و حجت الاسلام سید محمد نیز در سلک روحانیت هستند و به تدریس در مدارس علمیه و مسولیت در مراکز حوزوی اشتغال دارند. شخصیت اخلاقی او در فروتنی و صبر و حوصله در تبلیغ دین و آموزش احکام شرعی و معارف دینی نمایان بود .نظم ، خوش خط نویسی ، پوشش مرتب و آراسته، مردمداری او مایه جذب افراد به دین بود. صرف وقت برای فصل خصومات و تالیف قلوب، دریافت و توزیع وجوهات شرعیه بر اساس اجازاتی از مراجع و اعاظم علما نظیر آقایان میلانی،خویی، امام خمینی، سیستانی و... او را به ملاذ الانام تبدیل کرده بود و خانه او همواره محل مراجعه نیازمندان بود و به تعبیر بزرگان؛ هو ممن اجتمعت العصابه علیه. فرزندان و نزدیکان او تهجد و اقامه نماز جماعت صبح و تعقیبات پس از آن و پیاده روی یک ساعته بین الطلوعین را تا یکسال مانده به وفات، سیره مستمره او می دانند چنانکه به سفرهای تبلیغی به روستاها و مناطقی بین شوشتر و دزفول و نیز همراهی با زائران و حجاج به عنوان روحانی کاروان اهتمام داشت. یادداشتهای تبلیغی خود را در سال۱۳۷۸ش به یاری حاج سید محمد با عنوان منتشر کرد و درسال ۱۳۹۲ش کتاب چاپ شد. وی پس از هفت دهه تبلیغ و تربیت و ارشاد مردم در۹۲سالگی در تاریخ ۱خرداد۱۳۹۹ در اهواز دعوت حق را لبیک گفت و در بهشت آباد اهواز (قبل از قطعه یک، مقبره ۱۸ با کمی فاصله از فرزند شهیدش) به خاک سپرده شد. آیت الله جزایری زعیم حوزه های علمیه و حجت الاسلام و المسلمین نواب نماینده رهبری در سازمان حج، وفات او را تسلیت گفتند. حشره الله مع اجداده و طاب ثراه. رضاحیدری ۱۳۹۹/۳/۲۵ http://eitaa.com/Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جسم و جان ( قسمت ششم) برنامه ای در موضوع معنویت و سلامت با محوریت و سخنان استاد رضا حیدری. 📺 پخش از شبکه خوزستان: ۱۷ فروردین ۹۹ در ویژه برنامه اذان ظهر به مدت بیش از۴ دقیقه. محورها: ۱-دستور قرآن به برخدا ۲- معنای درست و نادرست توکل ۳- توکل همراه با عمل همسو ۴-خدا سبب ساز است و سبب سوز http://eitaa.com/Heydari_org
📚 معرفی کتاب 🎙درکلام استاد شیخ رضا حیدری : کتابی است که توصیه میکنم برادران گرامی مطالعه بفرمایند ...گاهی در مورد امامان ما قضاوتهای نابجا داشته اند مثلا درباره امام صادق تحلیل هایشان به گونه ای است که تلاش علمی او را به جای نقطه قوت او، نقطه ضعف قلمداد می کنند... تلاش او را تلاش یک انسان عافیت طلب، منهای جامعه، چشم پوشیده از وقایع اجتماعی نشان می دهند. در بین سالهای ۴۵ تا۵۰ متفکرجوانی که تقریبا سی سال داشت به میدان آمد و با سخنرانیهای خود سعی کرد نه تنها آن شبهه را دفع کند بلکه دو هدف بزرگ را برای امام صادق نشان دهد: یکی؛ رسواکردن جریان خلافت که بی نصیب است از هرآنچه که میتوانیم برآن نام علم بنهیم. دو؛ فقه حقیقی واقعی را ترویج کند درمقابل فقه رسمی درباری...آن عالم جوان بود. آن سخنرانیها بعدها در سال ۵۸ در روزنامه جمهوری اسلامی به صورت چند یادداشت چاپ شد و قبل از سال ۶۰توسط نشر سید جمال بصورت یک کتاب ۱۱۱صفحه ای در قطع رقعی با عنوان چاپ شد. در سالهای اخیر چاپهای بهتری توسط موسسه انقلاب اسلامی و نشر آستان قدس رضوی و دفترنشرفرهنگ اسلامی ارائه شده است. پیشوای صادق را بخوانید... انسان را از این مطالب جسته وگریخته ای که درباره امامان در ذهن دارد نجات می دهدو یک نظام و ساختار درستی می دهد. 🔴تاریخ سخنرانی: ۱۳۹۸/۴/۰۸سالروز شهادت امام صادق ع در مدرسه علمیه امام صادق ع با حضور علما، مدرسین ،طلاب و عموم مردم اهواز. 💾 فایل متنی کلام استاد حیدری در روزهای آینده در کانال: http://eitaa.com/Heydari_org