eitaa logo
رضا حیدری
593 دنبال‌کننده
164 عکس
51 ویدیو
26 فایل
https://eitaa.com/H878787 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸عرضه پیام قرآن برای بهبود زندگی در تفسیر علامه کرمی/ التفسیر لکتاب الله المنیر تفسیری مترقی با رویکرد "دین و مدرنیته" https://khouzestan.iqna.ir/fa/news/3967278 🔍مصاحبه حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری را بخوانید🔺 http://eitaa.com/Heydari_org
روز قدس1.mp3
965.2K
🎧 روز قدس استاد حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در موضوعات روز *برشی از ویژه برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت مدت : ۲ دقیقه موضوع : تعیین روز قدس محورها: ۱- نامگذاری آخرین جمعه رمضان ۲- دلیل نامگذاری ۳-پذیرش روز قدس در تمام جهان 🔹ادامه دارد.... 🔴تاریخ برنامه زنده: ۱۳۹۶/۴/۱ http://eitaa.com/Heydari_org
روز قدس2.mp3
3.87M
🎧 روز قدس استاد شیخ رضاحیدری در موضوعات روز *برشی از ویژه برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت مدت : ۸ دقیقه موضوع : ریشه یابی دشمنی ها با مسلمانان و مردم فلسطین 📝محورها: ۱- باخبر بودن از بعثت پیامبر اسلام قبل از بعثت. ۲- دشمنی بنی اسرائیل با پیامبر اسلام پس از بعثت. ۳-گزارش قرآن از دشمنی بنی اسرائیل با پیامبران پیشین ۴- بیان روحیه بغی، سرکشی و طغیان و خود برتر بینی به عنوان عامل دشمنی ها. ۵-مخالفت آنان با سیطره دین خدا و عدالت فراگیر. 🔹ادامه دارد.... 🔴تاریخ برنامه زنده: ۱۳۹۶/۴/۱ http://eitaa.com/Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
۳ 🔴اعلامیه آیت الله العظمی سید علی بهبهانی بر ضد رژیم اشغالگر قدس، در پی جنایات صهیونیستها در جنگ شش روزه با مسلمانان و تقبیح ارتباط دولت ایران با اسرائیل در اوج خفقان سال ۱۳۴۶ش=۱۳۸۷ق : بسم الله الرحمن الرحیم ولاتهنوا ولاتحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنین..... برقاطبه مسلمین لازم است، الفت و دوستی و معامله، و معاشرت با کفار خاصه اسرائیلی ها که جوانان و افراد مسلمین را به خاک و خون کشیده و با اشغال متجاوزانه شهرهای مسلمین، اعراض و نوامیس آنان را هتک می کنند بکلی ترک و از این راه و هم از طریق کمک و اعانت به آسیب دیدگان مسلمین به هر نحو مقدور، انزجار خود را علیه اسرائیل و متجاوزین به حقوق اعلام دارند. ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم ... الاحقر علی الموسوی البهبهانی اصفهان ۲۸ ربیع الاول ۱۳۸۷ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ پی نوشت : ۱-ایشان چند سالی بود که به دعوت روحانیون و مردم، در فصول گرم در اصفهان به سر می برد لذا امضای اعلامیه مختوم به اصفهان است. ۲- پس از صدور این اعلامیه که در بیشتر نقاط کشور تاثیرات انقلابی خوبی درپی داشت، این مرجع ۸۴ ساله توسط سرهنگ تقوی رئیس وقت ساواک اصفهان احضار و مورد بازجویی واقع میشود که فشار افکار عمومی و تعطیلی اعتراضی بازاراصفهان موجب آزادشدن ایشان پس از۶ ساعت میشود اما فرزند عالم ایشان که در خوزستان در همین رابطه دستگیر شده بود۲۰روز زندانی شد . ۳- در سال ۱۳۵۷ تقوی که قبل از پیروزی انقلاب، سرلشکر شده بود از کشور فرار کرد. 📌کانال استاد رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
روز قدس3.mp3
4.11M
🎧 روز قدس استاد شیخ رضاحیدری در موضوعات روز *برشی از ویژه برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت مدت : ۸دقیقه موضوع : خصوصیات قوم بنی اسرائیل و سابقه سکونت آنان در فلسطین محورها: ۱- حسادت به پیامبر اسلام، نژاد پرستی و برتری جویی قومی، مال اندوزی، عدم حسن معاشرت ، ترویج فساد ... از بارزترین بنی اسرائیل . ۲- نه تنها هنگام ( که بدون جنگ و خون ریزی بوده است) مسلمانان، یهودی ها را اخراج نکردند که آنها در آن سرزمین حضور نداشتند. ۳-نه تنها یهودی ها حضور نداشتند که ساکنان آنجا با مسلمانان فاتح در ضمن قرارداد ذمه، شرط کردند مبادا یهودی ها را به این سرزمین راه دهید! ۴- در دوره ای خیلی پیش تر از فتح مسلمانان ، یهودی ها در آن سرزمین سکونت داشتند اما به دلیل کج خلقی ها توسط سایر ساکنان اخراج شدند. ۵ - به دلیل ویژگیهایش در طول تاریخ زیاد دست به دست شده است. ۶-داشتن سرزمین واحد برای یهودی ها مهم است چون از ارکان چهارگانه تشکیل دولت و حکومت است. 🔹ادامه دارد.... 🔴تاریخ برنامه زنده: ۱۳۹۶/۴/۱ http://eitaa.com/Heydari_org
روز قدس4.mp3
4.77M
🎧 روز قدس استاد شیخ رضاحیدری در موضوعات روز *برشی از ویژه برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت مدت : ۹ دقیقه موضوع : چگونگی مراحل توسط یهودی های صهیونیست محورها: ۱-یهودی های بنی اسرائیل در طول تاریخ بیش از دوهزارساله خود در هر سرزمینی که وارد میشدند اخراج می شدند به دلیل سوء هم زیستی. ۲-صهیونیستها که پراکنده بودن یهودی ها در دنیا را نمی پسندیدند تصمیم گرفتند در یک سرزمین جمع شوند. ۳- ابتدا به سراغ اوگاندا و طرابلس و... رفتند اما موفق نشدند.... ۴- ایده وارد شدن به فلسطین را با انگلیسی ها مطرح کردند آنها استقبال کردند. ۵-تنها ۲.۵تا ۵.۱ درصد اراضی سرزمین فلسطین را خریدند آن هم با چند واسطه از مالکان بزرگی که خودشان در اروپا و... ساکن بودند. ۶- زمین ها را پراکنده خریدند و بعد از ساکن شدن و اخراج بومیها، تعدی به زمین های همسایه ها را شروع کردند. ۷- خرید زمین، تعدی به زمینهای همسایه ، درگیری ، مذاکره و صدور قطعنامه توسط قدرتهای استکباری مثلا ۱۹۴۸ که طی آن ۵۷ درصد اراضی به یهودی های صهیونیست داده شد و امروز بیش از ۹۰ درصد را در اختیار دارند !. ۸- با جریان سازی رسانه ای ، مظلوم نمایی در فیلمها و رمان و ... نگذاشته اند فریاد مردم فلسطین به گوش جهانیان برسد. 🔹ادامه دارد.... 🔴تاریخ برنامه زنده: ۱۳۹۶/۴/۱ http://eitaa.com/Heydari_org
روز قدس5.mp3
3.53M
🎧 روز قدس استاد شیخ رضاحیدری در موضوعات روز *برشی از ویژه برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت مدت : ۷دقیقه موضوع : وظیفه ما درباره روز قدس و تاثیر فریادها و مقاومت در این سالها محورها: ۱-توصیه دین ما این است که یاریگر مظلوم و دشمن ظالم باشیم. ۲- نوع شکل گیری دولت و در فلسطین اشغالی بی سابقه است با خدعه، قتل ، کشتار ، تزویر.... ۳-اگر فریادهای ما نبود محقق شده بود.مقاومت ما، آنها را از برنامه زمانبندی عقب انداخته است. آنها علنا گفته اند که به مصر و اردن و... طمع دارند. ۴-آنها سودای حکومت بر جهان دارند لذا موضوع آزادی قدس موضوعی مربوط به فلسطین نیست، مربوط به منطقه نیست، مربوط به جهان است. ۵- غده سرطانی اسرائیل برای همه جهان خطراست . ۶-با همه کارهای خوب و اثر گذاری که کرده ایم اما کم کاری هایی در عرصه رسانه، و آگاه سازی مردم دنیا داریم. 🔹آخرین برش و پایان برنامه 🔴تاریخ برنامه زنده: ۱۳۹۶/۴/۱ http://eitaa.com/Heydari_org
🔹نگاهی بر تفسیر «صوافی الصافی» علامه بختیاری https://khouzestan.iqna.ir/fa/news/3969764 🔍مصاحبه حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری را بخوانید🔺 http://eitaa.com/Heydari_org
🔹عنوان کتابی ۵ جلدی در تفسیر قرآن است که به قلم در چهار سده پیش، به انجام رسیده است. کتاب در بردارنده بیش از ۱۳هزار حدیث از اهل البیت ع در تفسیر آیات است و از منابع مهم تفسیر ماثور شیعی شناخته می شود. 🔻روش شناسی کتاب از نگاه استاد رضا حیدری سال گذشته ارائه شد و در ادامه بازنشر میشود: http://eitaa.com/Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
۴ 🔴 نورالثقلین تالیف این کتاب به زبان عربی بیش از سیصد سال پیش در حویزه انجام شده است. این کتاب، نوعی تفسیر ترتیبی قرآن است که از ابتدای قرآن شروع میشود و تا انتهای آن ادامه می یابد اما از آنجا که به روش روایی (ماثور) نوشته شده است، تنها آیاتی را ذکر وتفسیر کرده که در رابطه با آن حدیثی رسیده است. وچنانکه در مقدمه مفسر مذکور است از بحثهای استدلالی، نظرات اجتهادی، بحثهای ادبی، کلامی و...برکنار است و تلاش کرده است ۱۳۴۲۲ حدیث از بیانات اهل بیت را ذیل آیات گرد آورد تا آیندگان در آن بیندیشند لذا چنانکه تصریح کرده است؛لزوما آراء مفسر را نمایندگی نمی کند. از آنجا که این کتاب دربرگیرنده نورثقل اکبر(قرآن)و نورثقل اصغر(احادیث اهل البیت)است لذا نام نهاده شد. روش مولف در نقل احادیث در ذیل آیه به این ترتیب است : احادیث تبیین و توضیح آیه، احادیث بیان شان نزول، احادیثی که به نظر می رسد تفسیر و ترجمانی برآیه اند( هرچند به انگیزه تفسیر آیه ازامام معصوم صادر نشده باشد)، احادیث بیانگر تاویل و مصداق یا تطبیق. در طول چهارسده که از تالیف آن می گذرد به صورت های مختلف درقم ، نجف، تهران، بیروت ، دمشق... به چاپ رسیده است. یکی از چاپهای آن با افزایش تحقیقات و ویرایش جدید با مقدمه علامه طباطبایی صاحب المیزان،در سال ۱۳۸۳ق در قم توسط المطبعه العلمیه چاپ شده است. برگردان فارسی آن نیز به همت عقیقی بخشایشی و همکارانش به چاپ رسیده است. از جهت روش به آثاری از قدما مانند تفسیرهای فرات کوفی ،قمی، عیاشی شباهت دارد و البته تفاسیری با شباهت روشی بعد از آن نگارش شده مانند البرهان اثر سید هاشم بحرانی. یک نسخه خطی آن در کتابخانه آستان قدس رضوی به شماره ۸۰۵۵ نگهداری می شود و نسخه ای در کتابخانه شخصی عبدالحسین شهید صالحی. این اثر ماندگار به خامه قلم محدث خبیر است. تحصیل ،تدریس و افادات او در شیراز و حویزه بوده است. ولادت او را در حویزه نوشته اند بدون ذکر تاریخ آن.ولی زمان وفات و محل تدفین او معلوم نیست هر چند گمانه زنی هایی هست. تالیفات بسیار در علوم مختلف اسلامی، و تربیت شاگردان عالم در حویزه (هویزه)از ثمرات مجاهدتهای پر برکت این فقیه ،مفسر، ادیب و محدث خوزستانی است. 🔹با فرا رسیدن شبهای قدر، شبهای نزول قرآن و توسل به ثقلین، مطالعه کتب تفسیرقرآن و مناقب اهل بیت، برای استفاده و نیز افاده در منبرها و بحثهای فضای مجازی رونق میگیرد. این کتاب را به فضلا و طلاب توصیه میکنم تا گامی باشد در احیای تراث حوزه پرافتخار خوزستان. ✍رضاحیدری ۱۳۹۹/۲/۲۷- اهواز http://eitaa.com/Heydari_org
🔹معرفی اجمالی تفسیر نورالثقلین / منبعی مهم در تفاسیر روایی شیعی https://khouzestan.iqna.ir/fa/news/3970482/ 🔍مصاحبه حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری را بخوانید🔺 http://eitaa.com/Heydari_org
♦️فقه استنطاقی ۴ کاربرد واژه «استنطاق» به معنی «درخواست سخن گفتن؛ به سخن درآوردن» در فقه بسیار معدود بوده است. ظاهرا تنها در دو باب قضاء و شهادات بکار رفته است آنهم به معنی؛ بازپرسی کردن از متهم و حرف کشیدن از او... اما سابقه و کاربرد آن در علوم قرآن و نزد عالمان تفسیر بیشتر است. پیشتر «استنطاق قرآن» را به تفسیرِ قرآن به قرآن، تاویل الآیات و تفسیرِ موضوعی اطلاق میکردند که هریک بعدی از ابعاد استنطاق است. اما اخیرا را به معنی طرح پرسش در پیشگاه قرآن با هدف پاسخ گرفتن از آن، میدانند و آن را امری فراتر از تفسیر و تاویل، و دارای تفاوت ماهوی با تفسیر قرآن به قرآن یا تاویل الآیات یا تفسیر موضوعی میدانند... میگویند شروع استنطاق از متن جامعه و مشکلات آن است که در قالب پرسش جلوه میکند و به پاسخ بدست آمده از متن قرآن، ختم می شود اما سایر روشها از متن قرآن شروع میشوند و خطاب به جامعه دستورالعمل می دهند. آنها به خطبه ۱۵۸ نهج البلاغه امیرالمومنین ع تمسک میکنند که امام دستور داده اند به استنطاق قرآن؛ « ذلک القرآن فاستنطقوه» قرآن را به نطق بیاورید. حالا نمیخواهم وارد مبانیِ استنطاقِ قرآن، مانند جامعیّت قرآن، جاودانگی قرآن و نظام مندی قرآن و...شوم و یا این بحث که پرسش ها در چه حوزه‌ای می تواند باشد؟ یا استنطاق قرآن، از عهده ی چه کسی بر می آید؟ مثلا آیا غیر معصوم (ع)، با کسب شایستگی لازم، میتواند فی الجمله از عهده‌ی استنطاق قرآن برآید؟ بالجمله بمعنی همه مراتب (بصورت موجبه کلیه) که قطعا نمیتواند اما فی الجمله (بصورت موجبه جزئیه) بمعنی مراتبی از آن در مقابل سلب کلی چطور؟ و اینکه آیا استنطاق به این معنی سر از تفسیر به رأی در می آورد یا خیر؟... بلکه این نکته را میخواهم بگویم که آیا آن کلام حضرت امیر اینقدر کشش و دلالت دارد که معنای اخیر را دلالت کند؟ یعنی استنطاقی به معنایی فراتر از تفسیر و تاویل؟ به نظر میرسد ندارد زیرا وقتی به ادامه کلام نگاه میکنیم فرموده است: «ِ ذَلِكَ الْقُرْآنُ فَاسْتَنْطِقُوهُ وَ لَنْ يَنْطِقَ وَ لَكِنْ أُخْبِرُكُمْ عَنْهُ أَلَا إِنَّ فِيهِ عِلْمَ مَا يَأْتِي وَ الْحَدِيثَ عَنِ الْمَاضِي وَ دَوَاءَ دَائِكُمْ وَ نَظْمَ مَا بَيْنَكُم‌»؛ آن- كتاب خدا است- قرآن، از آن بخواهيد تا سخن گويد. و هرگز سخن نگويد. امّا من شما را از آن خبر مى‌دهم. بدانيد كه در قرآن علم آينده است، و حديث گذشته. درمان درد شما در آن است، و راه سامان دادن كارتان در آن است. پس حضرت میخواهد بفرماید قرآن کتابی نیست که همه آنچه دارد را با شما درمیان بگذارد (و لن ینطق) بلکه زبان این کتاب من هستم (ولکن اخبرکم عنه). لذا به نظر می رسد این کلام معصوم و دیگر کلمات مشابه آن که از امام صادق ع رسیده دلالتی بر آن ادعای بزرگی که اخیرا از سوی برخی عالمان تفسیر صادر شده، ندارد و باید به قرینه ذیل، این امر را نوعی مانند؛《 قُلْ فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِثْلِهِ وَادْعُوا مَنِ اسْتَطَعْتُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ 》بدانیم لذا حضرت میخواهد بگوید همانا امام، قرآن ناطق است و شما با داشتن قرآن، بی نیاز از مفسر و مبین و مستنطق آن نیستید. اما در مقام بیان استنطاق قرآن به معنای گسترده آن توسط غیر معصوم نیست. برگردیم به روش استنطاق در علم فقه... (ادامه دارد) 🔺برشی از تقریرات درس آزاد حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری. ۹۹/۱۱/۱۴ http://eitaa.com/Heydari_org
۱۴ 🔸عقود المرجان عنوان کتابی ۵ جلدی در تفسیر قرآن است که به قلم در سال ۱۱۰۲ق به پایان رسیده است.  تفسيرى در حواشى قرآن كريم و برگرفته از تفاسير معتبر خاصه و عامه كه نگارش آن به زبان عربى در سال ۱۱۰۲ق به اتمام رسيده است. 🔻روش شناسی کتاب از نگاه حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری به زودی در : http://eitaa.com/Heydari_org
۱۴ 🔴 عقود المرجان تألیف این کتاب به زبان عربی، در ربیع الثانی سال ۱۱۰۲ق در شوشتر به پایان رسیده است. این کتاب، نوعی تفسیر ترتیبی قرآن است که از ابتدای قرآن شروع میشود و تا انتهای آن ادامه می یابد و در ضمن اختصار و سادگی، دربردارنده مهمترین و دقیقترین مباحث است. گرچه روش مولف روایی ( أثری ) محسوب میشود اما در موارد کمی از سایر روشها مانند تفسیر قرآن به قرآن و روش عقلی بهره برده است چنانکه از بحثهای ادبی (پرداختن به جنبه های نحوی، صرفی، بلاغی و شعری) خالی نیست و در موارد محدود به نقل نظرات فقهی نیز پرداخته است. از آنجا که این تفسیر را بر حاشیه قرآن نوشته است نام نهاده شده و مولف به آن تصریح کرده است لذا سایر نامهایی که گاهی برای این کتاب گفته شده مانند؛ «العقود المرجان لحواشي القرآن» و یا «العقود و المرجان» و نیر «الحواشي على القرآن- العقود و المرجان» صحیح نیست. از جهت روشی به سایر کتب تفسیر مأثور شباهت دارد و البته تفاوتهایی دارد تا جایی که بر 《نسقی عجیب》 توصیف شده است. بهره گیری از روش عقلی از مهمترین تفاوتهاست گرچه به دلیل رعایت احتیاط، به ندرت مستقیماً و مستقلاً نظری داده است اما آراء و استنباطات عقلی و اجتهادات سایر مفسران را نقل کرده است چنانکه در مقدمه، بر اعتماد خود به این روش و استفاده از آن در تفسیرش اشاره کرده است. از دیگر تفاوتهای این تفسیر، این است که مولف در نقل روایات رسیده از معصومین دست به گزینش زده است از سوی دیگر در این تفسیر بر نقل اخبار رسیده از معصومین اکتفا نشده است بلکه اقوال و موقوفات صحابه و تابعین نیز ذکر شده و گاهی به توجیه آنها پرداخته است بدون ترجیح. مولف از کتب تفسیر فریقین مانند تفسیر قمی، ثعلبی، سورآبادی(مولف با نام تفسیر نیسابوری از آن نام میبرد) تبیان ، کشاف، جوامع الجامع، بیضاوی، التیسیر استفاده کرده است و بیشترین نقل از مجمع البیان طبرسی است و اینکه برخی نورالثقلین را منبع اصلی معرفی کرده اند صحیح نیست. نسخه خطی یکی از نوادگان مؤلف مبنای کار محققان موسسه "شمس الضحی " در مدرک یابی و تصحیح برای چاپ و انتشار بوده است. پس از تصحیح تصحيفات و دگرگونى‌ها و افتادگى‌ها، موارد ناخوانا در نسخه را با «...» معلوم كرده و عباراتى كه افزودن آن‌ها را لازم ديده‌اند، ميان دو قلاب ذکر کرده اند. و در سال ۱۳۸۸ش توسط انتشارات نور وحی در پنج جلد و بیش از ۳۱۰۰صفحه منتشر شده است. این اثر ماندگار به خامه قلم است. تحصیل او در جزائر، حویزه (هویزه)، شیراز و اصفهان و عمدتا نزد علامه حویزی صاحب نورالثقلین و محقق سبزواری، محقق خوانساری، شیخ حر عاملی و فیض کاشانی و البته علامه مجلسی صاحب بحار الاَنوار بوده است که از مشایخ مهم او بود و در تدوین بخشی از بحار از مدد شاگرد استفاده کرده است. ولادت خود را در صباغیه (از جزایر بصره) در سال ۱۱۵۰ نوشته است . وفات او ۱۱۱۲ق در منطقه جایدَر (پلدختر از توابع استان لرستان) هنگام مراجعت از زیارت امام رضا ع واقع شده و در همان جا تدفین شده است و بقعه ای دارد که مورد احترام مردم است. بیش از پنجاه عنوان تألیف در علوم مختلف اسلامی که برخی در چند مجلد است، تأسیس حوزه علمیه شوشتر و تربیت شاگردان عالم، ترویج مذهب تشیع در شوشتر و خوزستان، تصدی منصب شیخ الاسلامی جنوب از سوی شاه صفوی از مجاهدتهای پر برکت این محدث ، فقیه ،مفسر و ادیب خوزستانی است. 🔹 این کتاب را به فضلا و طلاب توصیه میکنم تا گامی باشد در احیای تراث حوزه پرافتخار خوزستان. ✍رضاحیدری ۱۴۰۰/۰۳/۰۳- اهواز http://eitaa.com/Heydari_org
📚گزارشی از «مسند عبدالعظیم حسنی» در مصاحبه با استاد محقق حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری 🔍متن کامل مصاحبه را در خبرگزاری قرآن بخوانید؛ https://khouzestan.iqna.ir/fa/news/3973771 📌کانال علمی پژوهشی و علمی تبلیغی استاد رضا حیدری را در ایتا دنبال کنید : http://eitaa.com/Heydari_org
🔻عبدالعظیم حسنی مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم... از امام رضا(ع) و امام جواد(ع) و امام هادی (ع) بی واسطه حدیث نقل کرده. 🔸 ظواهر و قرائن حکایت از وفات او در زمان امام هادی ع دارد... البته برخی مصاحبت او با امام رضا ع را رد کرده اند و در مقابل، بعضی زندگانی او در دوره امام کاظم ع را نیز تقریب و ادعا نموده اند. 🔸اما درباره تاریخ ۱۵ شوال سال ۲۵۲ قمری که به عنوان سالروز وفات ایشان مشهور شده، بحث‌هایی وجود دارد که مجال طرح آنها در این جا نیست و مخاطبان گرامی را به مطالعه مقاله آیت‌الله رضا استادی در مجله نور علم شماره ۵۰-۵۱ ص ۲۹۷-۳۰۱ دعوت می‌کنم. البته تعیین یک روز به عنوان بزرگداشت، امری پسندیده و بهانه‌ای برای یادبود ایشان است. 🔍متن کامل مصاحبه را در خبرگزاری قرآن بخوانید؛ https://khouzestan.iqna.ir/fa/news/3973771 📌کانال علمی پژوهشی و علمی تبلیغی استاد رضا حیدری را در ایتا دنبال کنید : http://eitaa.com/Heydari_org
🔰میراث حدیثی عبدالعظیم حسنی 🔹شیخ صدوق (م ۳۸۱)، مجموعه روایات وی را با عنوان «جامع اخبار عبدالعظیم‌» گردآوری کرده است، ولى متأسفانه نسخه‌اى از آن در دست نيست (رجوع کنید: رجال النجاشى، ص ۳۹۲، ش‌۱۰۴۹). 🔹برخی محققان شمار احادیثی را که وی بی‌واسطه و با واسطه از امامان(ع) نقل می‌کند ۱۰۲ روایت دانسته‌اند؛ ۲ روایت از امام رضا(ع)، ۲۶ روایت از امام جواد(ع) و ۹ روایت از امام هادی(ع) است و روایات با واسطه وی هم به ۶۵ حدیث می‌رسد. 🔹در کتاب‌هايى که در شرح حال عبدالعظیم نوشته شده است، نویسندگان بخش‌هايى را به ذکر روايات او اختصاص داده‌اند؛ مثلا...مرحوم عزیزالله عطاردى در کتابی که در سال ۱۳۴۲ شمسی با نام «عبدالعظيم الحسني حياته و مسنده» به زبان عربی نوشته بود ۷۸ یا ۷۹ روايت از ایشان را جمع‌آورى کرده است. 🔹خود مرحوم استاد عطاردی چهل سال بعد با همکاری فاضل گرامی علیرضا هزار در سال ۱۳۸۲ شمسی کتابی با نام «مسند حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام» را به زبان فارسی منتشر می‌کند که ظاهرا توسعه یافته همان کتاب اول او است و  عدد روایات را به ۱۰۲ نزدیک می‌کند. 🔹کتاب دیگری با عنوان «الشريف المعتمد شاه عبدالعظيم الحسنى حياته و مسنده» به قلم عبدالزهرا عثمان محمد در بيروت دارالهادى در سال ۱۴۲۲ قمری چاپ شده است که حدود دو سال بر مسند عطاردی سابق است. 🔍متن کامل مصاحبه را از اینجا بخوانید؛ https://khouzestan.iqna.ir/fa/news/3973771 📌کانال علمی پژوهشی و علمی تبلیغی استاد رضا حیدری را در ایتا دنبال کنید : http://eitaa.com/Heydari_org
سالگرد مرحوم استاد میرسالاری1.mp3
3.1M
🎧بشنوید 🔰هر وقت جامعه اینطور شد رو به رشد و بالندگی است. 🔻یک مجتمع فعال، یک جامعه پویا جامعه ای است که اوتاد و اعلام خود را، بزرگان علم و ملکات اخلاقی و مروجان مذهب را تکریم می کند و بزرگ میدارد. 🔸مرحوم در کوران پیروزی انقلاب سخنرانی میکرد. در دوران دفاع مقدس مسجد او کانون اعزام به جبهه ها بود. 🔸در حوادث و فتنه انگیزی هایی که در دو دهه اخیر دشمنان در موضوعات اقتصادی، قومیتی برای مناطق محروم حاشیه اهواز بوجود آوردند هیچگاه در تحرکی نبود. قطعا از مهمترین دلائل آن؛ حضور دائمی عالمان دینی در این منطقه است... 📌برشی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در مراسم یکمین سالگرد ارتحال عالم ربانی استاد سید محمود میرسالاری . اهواز ۱۷شوال۱۴۴۲ http://eitaa.com/Heydari_org
سالگرد مرحوم استاد میرسالاری2.mp3
3.67M
🎧بشنوید 🔰انقلابی این است نه آنچه تو میپنداری 🔻متاسفانه از اشکالاتی که به حوزه علمیه اهواز وارد است این است که اوتاد و اعلام و علمایش را تکریم نمیکند. من از سال ۷۹ مدرس بودم در اهواز اما تا قبل از سال ۸۲ که هنوز برای تدریس به مدرسه امام صادق ع نیامده بودم با مرحوم میرسالاری آشنا نبودم. 🔹از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۸۸ در این مدرسه تدریس کردم. در جریان فتنه ۸۸ ماموریتی به من سپرده شد که به دانشگاه صنعت نفت بروم و ناچار بودم که به خدمت در این مدرسه پایان دهم. 🔹سید محمود جمله ای فرمود که هم گویای وجوه علمی و فقهی ایشان بود و هم بیانگر روحیه انقلابی ایشان بود... فرمودند کاری که به شما سپرده اند وجوبش بر شما 《عینی》 است اما برای تدریس در اینجا 《من به الکفایه》 هست...یعنی در تزاحم این دو واجب برو واجب عینی را انجام بده... 🔹تقویت نظام اسلامی، تقویت حکومت دینی و نظام ولایت فقیه با این بیان عالمانه و کوتاه در جان من نشست و یک قاعده برای این طلبه کوچک درست کرد... 📌برشی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در مراسم یکمین سالگرد ارتحال عالم ربانی استاد سید محمود میرسالاری . اهواز ۱۷شوال۱۴۴۲ http://eitaa.com/Heydari_org
🔻سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری به مناسبت سالگرد ره 🔹نظریه یکی از مدلهای عملی شدن ولایت فقیه است. 🔹 نظریه پیشینه درازی دارد اما عملیاتی نمودن آن در قالب مدل جمهوری اسلامی از ابتکارات امام راحل بود. 🔹امام خمینی در این مدل حکومتی، مردم و اسلام را باهم می خواست. 🔍از اینجا بیشتر بخوانید؛ http://www.khoozna.ir/view-105082-.html
🔰سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری به مناسبت سالگرد قیام پانزدهم خرداد۴۲ 🔸این نکته را کمتر میگویند که در شمار مراجعی که با ۸۳سال سن "مرجع بودن " امام خمینی ره را (که ۶۲سال سن داشتند) فریاد زدند و خواستار اعمال مصونیت قضایی و سیاسی برای این مرجع تقلید شدند، بود و به این ترتیب با همت سایر مراجع، را به منصه ظهور رساندند. لذا رژیم، از اعدام امام عقب نشینی کرد و تصمیم گرفت امام را تبعید کند و سیزدهم آبان ۴۳ بود که امام به ترکیه تبعید شد. 🔍از اینجا بیشتر بخوانید؛ http://www.khoozna.ir/view-105082-.html
💠مردم اهواز همپای مردم قم در قیام پانزدهم خرداد۴۲ 🎙همزمان با قیام مردم قم در پانزدهم خرداد ۴۲، منزل آیت الله العظمی بهبهانی در اهواز به کانون تجمع علما، بازاریها و شخصیت های موثر تبدیل شد. ایشان با حضور علمای شهر، مصوب کردند که بازار اهواز از ۱۶خرداد به نشانه اعتراض تعطیل شود. همچنین دستوردادند که جمعیت زیادی از تمام استان در ۱۷خرداد دعوت شوند تا در مراسمی در مسجد جامع اهواز برضد رژیم و در حمایت از امام شرکت کنند که البته ساواک مانع برگزاری آن شد... 🔺بخشی از سخنرانی حجت الاسلام استاد رضا حیدری در سالگرد قیام پانزدهم خرداد. اهواز ۱۴۰۰/۰۳/۱۴ 🔍از اینجا بیشتر بخوانید؛ http://www.khoozna.ir/view-105082-.html
هدایت شده از رضا حیدری
💠تبلیغ دین به زبان قم یا به زبان قوم کانال استاد شیخ رضا حیدری http://eitaa.com/Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
📚 معرفی کتاب 🎙درکلام استاد شیخ رضا حیدری : کتابی است که توصیه میکنم برادران گرامی مطالعه بفرمایند ...گاهی در مورد امامان ما قضاوتهای نابجا داشته اند مثلا درباره امام صادق تحلیل هایشان به گونه ای است که تلاش علمی او را به جای نقطه قوت او، نقطه ضعف قلمداد می کنند... تلاش او را تلاش یک انسان عافیت طلب، منهای جامعه، چشم پوشیده از وقایع اجتماعی نشان می دهند. در بین سالهای ۴۵ تا۵۰ متفکرجوانی که تقریبا سی سال داشت به میدان آمد و با سخنرانیهای خود سعی کرد نه تنها آن شبهه را دفع کند بلکه دو هدف بزرگ را برای امام صادق نشان دهد: یکی؛ رسواکردن جریان خلافت که بی نصیب است از هرآنچه که میتوانیم برآن نام علم بنهیم. دو؛ فقه حقیقی واقعی را ترویج کند درمقابل فقه رسمی درباری...آن عالم جوان بود. آن سخنرانیها بعدها در سال ۵۸ در روزنامه جمهوری اسلامی به صورت چند یادداشت چاپ شد و قبل از سال ۶۰توسط نشر سید جمال بصورت یک کتاب ۱۱۱صفحه ای در قطع رقعی با عنوان چاپ شد. در سالهای اخیر چاپهای بهتری توسط موسسه انقلاب اسلامی و نشر آستان قدس رضوی و دفترنشرفرهنگ اسلامی ارائه شده است. پیشوای صادق را بخوانید... انسان را از این مطالب جسته وگریخته ای که درباره امامان در ذهن دارد نجات می دهدو یک نظام و ساختار درستی می دهد. 🔴تاریخ سخنرانی: ۱۳۹۸/۴/۰۸سالروز شهادت امام صادق ع در مدرسه علمیه امام صادق ع با حضور علما، مدرسین ،طلاب و عموم مردم اهواز. 💾 فایل متنی کلام استاد حیدری در روزهای آینده در کانال: http://eitaa.com/Heydari_org
🔸اهمیت شرکت در انتخابات 🎙 ...شرکت در این همانطور که علمای بزرگ ما و رهبر عظیم الشان ما فرمودند هم یک حق است هم یک وظیفه است. هم حق داریم در سرنوشت خودمان ثأثيرگذار باشیم. هم از آنجائیکه دشمنان ما چشم دوخته اند به حضور ما در این میدان و هر رأی ما میتواند تقویت کننده نظام اسلامی باشد تقویت کننده درختی باشد که با خون شهیدان مان آبیاری شده وظیفه است و همه باید اهتمام داشته باشیم... 📌برشی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در مسجد امام حسن مجتبی ع. حصیرآباد اهواز- ۱۴۰۰/۰۳/۰۸ http://eitaa.com/Heydari_org