🔸آیا ما در بسط عدالت موفق بوده ایم!؟
🎙...ممکن است جوانها بپرسند با وجود ضعف ها، اختلاس ها، فاصله طبقاتی، فقر و محرومیت و کاهش قدرت خرید چگونه از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دفاع می کنید؟ در جواب باید گفت؛ واقعیت های موجود و وضع فعلی به هیچ وجه رضایت بخش نیست هرچند کارهای خوبی شده است. بدتر از فقر و محرومیت، وجود #تبعیض یا احساس تبعیض است. اینکه مردم ببینند عده ای ویژه خواهی و ویژه خواری می کنند یا برخی مسئولان شعارهایشان با زیست فرزندان و خانواده شان همخوانی ندارد اینها بیشتر آزار دهنده است و تولید نارضایتی و خشم می کند و مقبولیت اجتماعی نظام را با خطر جدی مواجه می کند هرچند تعداد این موارد اندک باشد.
اما اگر با انصاف و اشراف بنگریم نسبت به پیش از انقلاب کارهای زیادی شده است هرچند هنوز راه نرفته بسیار داریم. وضعیت موجود تا وضعیت مطلوب فاصله دارد، فاصلهی زیادی هم دارد و باید تلاش مضاعف کرد. تلاشهای خوب زیادی در این چهل و چند سال برای بسط #عدالت صورت گرفته اما روشها دقیق و اصیل و ناب و اسلامی نبوده. این یک واقعیت است. وجود ناعدالتی ها یک واقعیت است تلاشها برای بسط عدالت هم واقعیت است. تحقق عدالت نسبت به قبل از انقلاب واقعیت است راضی کننده نبودنِ وضعِ فعلی هم یک واقعیت است. لذا باید به فکر افتاد و با هم اندیشی و هم افزایی و البته پس از آن شجاعت و قاطعیت اقدامات اصلاحی را انجام داد.
📌بخشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در جمع نیروهای ستاد فرماندهی انتظامی کلانشهر اهواز ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
@Heydari_org
♦️لبه های یک قیچی
🎙... در مقطع کنونی چند دیدگاه وجود دارد؛ گروه اول با شمردن مشکلات و نابسامانی ها به این نتيجه می رسند که راه را اشتباه آمده ایم، نباید انقلاب می کردیم، باید با استکبار #سازش کنیم، و نتایجی از این قبیل... معمولا دشمن هم همین دیدگاه را القاء میکند. گروه دوم با تکیه بر اصیل بودن اهداف و آرمان ها و حقانیت نظریه ولایت فقیه و ویژگیهای دو امام انقلاب، هرگونه #نقد عملکرد دستگاهها و نهادها و آیین نامه ها و ساختارها و مسئولان را برنمی تابند و به نقدها حساسیت منفی نشان می دهند. این هر دو گروه در دو سوی افراط و تفریط اند. خطر گروهی که دیدگاه دوم را دارند اگر از گروه اول بیشتر نباشد کمتر نیست. این هردو، لبه های یک قیچی اند که ارتباط مردم با انقلاب را قطع می کنند.
دیدگاه سوم که اکثریت به آن معتقدند و دیدگاه درستی است اين است که: باید با حفظ ارزشها، برخی روش ها را تغییر داد. اهداف انقلاب ما بلند و مترقی است و مبانی ما اصیل است، رهبری ما از حقانیت و مشروعیت برخوردار است و در اینها تجدید نظر نخواهیم کرد اما ناکارایی و اثربخش نبودن برخی روشهای ما و نا کارآمدی و خطای برخی مسئولان ما و نادرستی برخی ساختارهای ما اینها غیر قابل انکار است و باید در آنها تجدیدنظر کنیم. بر اساس بیانیه گام دوم، انقلاب ما یک پدیده زنده است لذا نقد ها را می شنود و عملکرد خود را ارزیابی می کند و برای تصحیح خطاهای خود آمادگی دارد.
📌بخشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری / اهواز ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
🔍در خوزنا بیشتر بخوانید:
http://www.khoozna.ir/view-160900-.html
@Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
🔹مسلمانان هیچگاه قرون وسطی نداشته اند
🎙شش قرن پس از میلاد حضرت مسیح ع جریانهایی در اروپا شکل گرفت و تغییراتی به وجود آمد که تا نه قرن، یعنی قریب هزارسال ادامه پیدا کرد. شاخصه اصلی این دوران که به #قرون_وسطی معروف شد، مبارزه با #علم با شعار دفاع از #دین بود. جریانِ غالب بر پایه برخی آیات تحریف شده کتاب مقدس، علم آموزی را حرام دانستند و دانشگاهها و مراکز علمی را تعطیل کردند و دانشمندان متفرق و آواره شدند. علم کالای قاچاق و ممنوعه شد و طالبان علم مُحارب با خدا...
اما در این سوی کره خاکی در اواخر قرن ششم پس از میلاد، مردی متولد می شود و در اوایل قرن هفتم با اسم رمز «بخوان» به پیامبری می رسد. کتاب او ابرِ سیاه تحریفات بوجود آمده در کتاب مقدس را کنار می زند و آفتاب علم و دانش را به شکوفه ها می تاباند تا عطرش در جهان بپیچد... آثار علمی دانشمندان مسلمان چند قرن بعد اروپا را از تاریکی جهلِ قرون وسطایی خارج کند... مسلمانان نه تنها هیچگاه به نام دین، با علم مبارزه نکردند بلکه به نام دین به علم آموزی و نشر دانش همت کردند.
با #بعثت محمد ص، عالمان تکریم می شوند و به قلمِ آنها قسم خورده می شود و بالاتر از خون شهید معرفی می شود. طلب علم، وظیفه و فریضه دانسته می شود. محدوده سنی و زمان هم ندارد؛ « مِنَ المَهدِ إلَى اللَّحْدِ». قُرب و بُعد مکانی ندارد؛ « ولو بالصین». به هر قیمتی؛ « وَ لَوْ بِسَفْكِ اَلْمُهَجِ وَ خَوْضِ اَللُّجَجِ » و نکته جالب توجه این است که ظهور اسلام و آغاز حرکت علمی مسلمانان درست در زمانی است که سالهای اولیه رکود علم در جهان غرب و مسیحیت است و در قرن چهارم هجری که مقارن است با قرن یازدهم میلادی مسلمانان در اوج شکوفایی علمی اند و غرب در چاه تاریک جهل و خرافه.
#عید_مبعث
بخشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. سال ۱۳۸۶
http://eitaa.com/Heydari_org
📣اطلاعیه درس القواعد الفقهية
🔹 دوره جدید درس 《 القواعد الفقهية 》 استاد گرامی حجت الاسلام و المسلمین شیخ رضا حیدری از ابتدای ماه شعبان ۱۴۴۴ برگزار می شود:
زمان:
یکشنبه ها ساعت ۱۷ تا ۱۸
دوشنبه ها ساعت ۲۰ تا ۲۱
مکان:
دارالعلم آیت الله العظمی بهبهانی(ره)
✅شرکت برای عموم طلاب اهواز که سطح ۲ را به پایان رسانده اند آزاد می باشد.
☎️ شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر: ۰۹۱۶۹۹۹۱۵۴۴
💠عدالت در اندیشه فقهی امام خمینی
... وقتی نگاه میکنیم در اندیشه برخی فقهای نو اندیش مثل امام راحل والامقام بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی می بینیم امام طور دیگری به قضیه نگاه میکند. در کتاب البیع حدیثی وجود دارد که مختصر عرض میکنم. یک روایتی داریم به صحیحه ابی ولاد معروف است.
یک بنده خدایی است که مرکبی را اجاره میکند تا با این مرکب در جستجوی فردی به نقطه الف برود و برگردد. وقتی میرسد به الف متوجه میشود که آن فرد آنجا نیست لذا به نقطه ب میرود و از آنجا به نقطه ج ... بالاخره فرد را پیدا میکند. وقتی برمیگردد به شهر خودش، مراجعه می کند به مالک مرکب، ولی مالک مرکب پول بیشتری از آنچه در قرارداد اجاره توافق شده بود ( اُجرة المسمّی) مطالبه می کند. حکمیت به ابوحنیفه می رسد او اینطور قضاوت میکند که اجاره این مرکب تا نقطه الف بوده ولی بعد از الف بدون اذن مالک مرکب را به ب بردی لذا تصرف شما عدوانی بوده و معصيت كردی و ضامن مرکب شده ای ولی حالا که برگرداندی چیز بیشتری بر گردن تو نیست.
... پرونده رسید به امام صادق ع. امام ع فرمود اگر آسمان بگیرد. آسمان فروریزد ( تعبیری شبیه این) از اینجور حکم کردن، جا دارد. شما تا نقطه الف باید《 اُجرة المسمّى》 را بپردازی و برای رفتن به نقطه ب و ج و برگشتن 《 اُجرة المثل》گردن شماست. امام صادق (علیه السلام) به همین مقدار اکتفا می کند اما امام راحل (اعلی الله مقامه ) می فرماید؛ می دانید چرا امام صادق ع چنین فرمایشی می کند!؟ این بخاطر قاعده #عدالت و انصاف است. و امام راحل متاسفانه به همین مقدار اندک اکتفاء می کنند و رد می شود و ما عبارات بعضی از فقهای دیگر را که می بینیم همین مقدار هم به قاعده عدالت و انصاف در آنجا نمی پردازند و از کنار این مساله رد می شوند...
📌بخشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در میزگرد انتقادی با موضوع نقش مراکز علمی در بسط عدالت در جامعه، ۱۴۰۰/۰۹/۲۷ در دانشگاه پیام نور خوزستان
@Heydari_org
🔴 نقش مراکز علمی در بسط عدالت
محورهای سخنان حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری در میزگرد انتقادی با موضوع نقش مراکز علمی در بسط #عدالت در جامعه، مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۷ در دانشگاه پیام نور خوزستان را از لینک های زیر بخوانید؛
🔸اصلِ عدالت، اصلی سایه گستر بر تمام قوا اعم از مقننه، مجریه و قضائیه است
https://eitaa.com/Heydari_org/678
🔹کم کاری فقه در تبیین عدالت
https://eitaa.com/Heydari_org/682
🔰حُسنِ عدل و قُبحِ ظلم باید در فقه امتداد پیدا کند
https://eitaa.com/Heydari_org/687
💠عدالت در اندیشه فقهی امام خمینی
https://eitaa.com/Heydari_org/788
May 11
🔊 صوت درس #القواعدالفقهية را از اینجا دریافت کنید:
🔹 دوره جدید درس 《 القواعد الفقهية 》 استاد گرامی حجت الاسلام و المسلمین شیخ رضا حیدری از ابتدای ماه شعبان ۱۴۴۴ به صورت حضوری برگزار شد و صوت درسها برای استفاده علاقه مندان در این کانال بارگذاری خواهد شد.: @alfaegh_heydari
May 11
🔘 البهجة المرضية یا النهجة المرضية ؟
📚 نام این شرح، البهجة المرضیة به معنی سرور و خرمی پسندیده و مورد رضایت است. گویا شارح با شرحی که بر الفیه نگاشته است به سرور و بهجت رسیده است یا معتقد است که مخاطب را به بهجت و سرور می رساند. لذا نباید این نامگذاری را عجیب و غیر متناسب با کتاب ادبی و نحوی دانست (چنانکه برخی مدرسین صرفا به دلیل عدم استظهار تناسب، درصدد بر آمده اند که نام آن را به النهجة المرضیة به معنی روش و راه پسندیده و مورد رضایت تغییر دهند) زیرا سابقاً علما و نویسندگان در نامگذاری کتب خود ذوق و سلیقه و ظرافت هنری به خرج می دادند...
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
پی نوشت:
بخشی از مقدمه کتاب #بازنویسی_فارسی_سیوطی اثر رضا حیدری، چاپ ۱۳۹۴، تهران .
http://eitaa.com/Heydari_org
هدایت شده از الفائق فی الأصول / القواعد الفقهیة استاد رضا حیدری
📣اطلاعیه
💠 برنامه جلسات درس القواعد الفقهیه در ماه رمضان
زمان : دوشنبه ها ( ۷ و ۱۴ و ۲۸ فروردین)
ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲:۰۰
مکان:
دارالعلم آیت الله العظمی بهبهانی(ره)
🔸مکه شهر خدا، رمضان شهر الله
🎙...《و هو شهرٌ دُعيتم فيه إلى ضيافة الله و جُعلتم فيه من أهل كرامة الله...》رمضان ماهی است که شما به میهمانی خدا فراخوانده شده اید. شما در این ماه از اهل کرامت خدا قرار گرفته اید.
میهمانی خدا یعنی چه؟
ضيافة الله يعني چه؟
ما میهمان خدا هستیم یعنی چه؟
ضيوف الرحمان هستیم یعنی چه؟
آنها که مکه مشرف شده اند دیده اند وقتی وارد میشوید در جاهای مختلف نوشته شده است؛ اهلاً بضيوف الرحمن... مرحباً بضيوف الرحمن؛ خوش آمدید ای مهمانان خدای متعال.
ضیافت و مهمانی گاهی در مکان است مثل وقتی که ما به مکه می رویم و گاهی در زمان است مثل وقتی که ما وارد ماه مبارک رمضان می شویم. مکه شهر خداست؛ شهر به معنی فارسی آن... و رمضان شهر الله است؛ به معنی عربی آن.
زمان و مکان هردو مخلوق خدا هستند ایستگاه هایی هستند که خدای متعال در طول زندگی ما در عمود مکان در عمود زمان قرار داده است برای تطهیر ما برای اینکه از ما بخرد کالاهای ما را زیبا کند رفتارهای ما را. ما گاهی مکان مقدس داریم و گاهی زمان مقدس...
🔻بخشی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری: ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
http://eitaa.com/Heydari_org
📚 تفاسير قرآن از اعلام خوزستان
طی سالهای گذشته، تعدادی از کتب تفسیر قرآن کریم از آثار ماندگار اعلام و رجال خوزستان به قلم استاد گرامی حجت الاسلام و المسلمین #رضاحیدری معرفی شد. به مناسبت ماه مبارک رمضان، بهار قرآن، معرفی و روش شناسی این آثار را از لینک های زیر بخوانید؛
🔸التفسیر لکتاب الله المنیر
عنوان کتابی ۸ جلدی در تفسیر قرآن است که به زبان عربی به قلم علامه شیخ محمد #کرمی حویزی اهوازی در سال ۱۴۰۲ ق به چاپ رسیده است. تفسیری مترقی با گرایش اجتماعی برای بهبود زندگی فردی و اجتماعی انسانها و بیان وظیفه انسان عاقل آزاد متدین در مواجهه با دنیای مدرن
https://eitaa.com/Heydari_org/61
🔹نور الثقلین
عنوان کتابی ۵ جلدی در تفسیر قرآن است که به زبان عربی به قلم علامه شیخ عبد علی عروسی #حویزی در چهار سده پیش، به انجام رسیده است.کتاب در بردارنده بیش از ۱۳هزار حدیث از اهل البیت ع در تفسیر آیات است و از منابع مهم تفسیر مأثور شیعی شناخته می شود.
https://eitaa.com/Heydari_org/74
🔴صوافی الصافی
عنوان کتابی ۴ جلدی به زبان عربی در تفسیر قرآن است که به قلم علامه شیخ یعقوب #بختیاری حویزی در ۱۱۴۰ ق به پایان رسیده است. کتاب در بردارنده احادیثی از اهل البیت ع در تفسیر آیات است و از منابع مهم تفسیر مأثور شیعی شناخته می شود.
https://eitaa.com/Heydari_org/86
💠عقود المرجان
عنوان کتابی ۵ جلدی در تفسیر قرآن است که به قلم علامه محدث سید نعمت الله #جزائری در سال ۱۱۰۲ ق به پایان رسیده است. تفسيرى در حواشى قرآن كريم و برگرفته از تفاسير معتبر خاصه و عامه كه نگارش آن به زبان عربى در سال ۱۱۰۲ق به اتمام رسيده است
https://eitaa.com/Heydari_org/527
علاوه بر تفاسير ترتیبی که ذکر آن گذشت، می توان به برخی تفاسير موضوعی و نیز ترجمه قرآن اشاره کرد:
❇️مصباح الهدایه فی اثبات الولایه
عنوان کتابی درباره ولایت امام علی ع است که به زبان عربی به قلم آیت الله العظمی سید علی #بهبهانی در سال۱۳۶۴ ق به پایان رسیده است. کتاب در بردارنده ۴۰ آیه قرآن و روایاتی در تفسیر آیات از طرق شیعه و سنی است که به عنوان مرجعی در تفسیر، حدیث، عقائد، تاریخ، کلام شناخته می شود.
https://eitaa.com/Heydari_org/69
🔘ترجمه قرآن
عنوان کتابی تک جلدی به زبان فارسی در ترجمه قرآن کریم است که به قلم آیت الله شیخ محمدکاظم #معزی نوشته شده و انتشار گسترده آن در ۱۳۷۲ ش در تهران انجام شده است.
https://eitaa.com/Heydari_org/635
🔹ظرفیت اخلاق برای مقابله با دین!
🔸پس از نماز جماعت، سخنان آقای ... در برنامه سحرگاهی که جنجال برانگیز شده را نقد کردم آنجا که با بازرواییِ تاریخِ صدرِ اسلام و دوره امیرالمومنین علی ع و خوانشِ جهت دار، به دنبالِ اثبات این مدعای خود است که ؛《اخلاق این ظرفیت را دارد که در مقابل دین بایستد》.
یکی از نمازگزاران پیشنهاد کرد که پاسخی برای شبکه سه بفرستم یا در در رسانه ها منتشر کنم. دیگری گفت فایده ای ندارد چون رسانه همیشه در دست اوست و فردا می آید و در همان برنامه بدون رقیب کلمات خود را توجیه می کند. سومی گفت عدالت حتی در نظریه پردازی هم رعایت نمی شود. نظریه پرداز و تئوری ساز کم نداریم اما تریبون ندارند و صدایشان طنین نمی اندازد.
با خود فکر کردم که بدتر از همه، این است که مخاطبان این افراد این تقریر را تقریرِ نابِ شیعی قلمداد کنند آنگاه در آیندهای نه چندان دور، زبان مشترکی با مذهبی های این نسل نخواهیم داشت.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
📒از دفتر یادداشت های روزانه استاد شیخ رضا حیدری ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
http://eitaa.com/Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
📚 معرفی کتاب
🎙درکلام استاد شیخ رضا حیدری :
کتابی است که توصیه میکنم برادران گرامی مطالعه بفرمایند ......در سال ۱۳۴۸ شمسی کتابی ترجمه میشود که توسط انتشارات آسیا به چاپ می رسد؛ #صلح_امام_حسن_ع_پر_شکوه_ترین_نرمش_قهرمانانه_تاریخ .
اصل کتاب به وسیله یکی از علمای شیعه نجف نوشته شده به نام شیخ #راضی_آل_یاسین (متوفای ۱۳۷۲ق) . ترجمه کننده این کتاب یک عالم جوان ۳۰ساله بوده است که احساس کرده مسئولیتی در قبال جامعه اش دارد .در آن سالها جریانهای مارکسیستی و جریانات چپ داشتند نشان می دادند که اسلام دو قرائت دارد؛ یکی قرائت حسنی و یکی حسینی، با خود می گفتند:《اگر امام خمینی تلاش می کند قرائت حسینی را جا بیندازد ما باید جوانان را جذب قرائت حسنی کنیم و ازاردوگاه امام خمینی دور کنیم》آن کسی که به میدان آمد و این کتاب را ترجمه کرد و به بازار نشر فارسی زبانان فرستاد، #آیه_الله_خامنه_ای بود. خود او این زیرتیتر را برای کتاب برگزید : "پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ"...
چاپ اخیر این ترجمه با مطالبی که در قلاب نهاده و در پاورقی آورده دقت کتاب را بالا برده و حساسیت موضوع را نشان داده است و بخوبی مخاطب را به این حقیقت رهنمون میشود که : صلح امام حسن ع همانقدر به اسلام خدمت کرد که خون امام حسین ع.
🔴تاریخ سخنرانی :۱۳۹۸/۲/۳۰در جمع مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب.
🎧فایل صوتی کلام استاد حیدری به زودی در:
http://eitaa.com/Heydari_org
معرفي کتاب(1).mp3
1.78M
🎧فایل صوتی 👆
#از_سلسله_سخنرانی_های_تبلیغی استاد رضا حیدری در موضوعات روز
مدت : کمتر از۴ دقیقه
موضوع :
معرفی کتاب#صلح_امام_حسن ع
🎙 کتابی است که توصیه میکنم برادران گرامی مطالعه بفرمایند ......در سال ۱۳۴۸ شمسی کتابی ترجمه میشود که توسط انتشارات آسیا به چاپ می رسد؛ "صلح امام حسن ع پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ".
اصل کتاب به وسیله یکی از علمای نجف نوشته شده به نام شیخ راضی آل یاسین (متوفای ۱۳۷۲ق) . ترجمه کننده این کتاب یک عالم جوان ۳۰ساله بوده است که احساس کرده مسئولیتی در قبال جامعه اش دارد .در آن سالها جریانهای مارکسیستی و جریانات چپ داشتند نشان می دادند که اسلام دو قرائت دارد؛ یکی قرائت حسنی و یکی حسینی، با خود می گفتند:《اگر امام خمینی تلاش می کند قرائت حسینی را جا بیندازد ما باید جوانان را جذب قرائت حسنی کنیم و ازاردوگاه امام خمینی دور کنیم》آن کسی که به میدان آمد و این کتاب را ترجمه کرد و به بازار نشر فارسی زبانان فرستاد، آیه الله خامنه ای بود. خود او این زیرتیتر را برای کتاب برگزید : "پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ"...
...چاپ اخیر این ترجمه با مطالبی که در قلاب نهاده و در پاورقی آورده دقت کتاب را بالا برده و حساسیت موضوع را نشان داده است و بخوبی مخاطب را به این حقیقت رهنمون میشود که : صلح امام حسن ع همانقدر به اسلام خدمت کرد که خون امام حسین ع.
📌سخنرانی در جمع مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ۱۳۹۸/۲/۳۰
http://eitaa.com/Heydari_org
🔹کاش یک آه برخیزد از ما
🎙️ قدر یعنی اندازه. #لیله_القدر شب اندازه گیری است. حتی اگر قدر به معنی تقدیر و سرنوشت باشد باز هم به اندازه گیری برمیگردد. پس اندازه ها را باید بفهمی .... خود به خود فاصله ها را می فهمی. استعدادها، داشته ها، ...را باید بشمری و قدرش را اندازه اش را بدانی...
راه نرفته را، پاهای خسته و ناتوان را که دیدی و دوری مقصد را... آن وقت با خود می خوانی؛ کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش! کی روی!؟ ره ز که پرسی!؟ چه کنی چون باشی!؟... ناگهان آه میکشی. آه از سویدای دل. از نهاد میسوزی... این آه امشب ارزش دارد... طی شود جاده صدساله به آهی گاهی... کاش یک آآآه برخیزد از ما امشب.
برگرفته از سخنان استاد رضا حیدری در منبر #شب_قدر سال ۱۳۹۸
http://eitaa.com/Heydari_org
▪️در برابر ظلم
🎙...در نهج البلاغه متن وصیت امام #علی علیه السلام خطاب به امام حسن و امام حسین علیهماالسلام ذکر شده... وصیت عجیبی است هم متن آن عریق و عمیق و دقیق است و هم اصل صدور آن در آن حال از عجائب و غرائب است.
اینکه زخم شمشیر جمجمه را شکافته باشد و به ام الرأس رسيده باشد عادتا باید فرد را به حال اغماء ببرد و هشیاری نداشته باشد اما اینکه حضرت با این دقت و فکرت و جامعیت نصیحت کند از نظر علمای طب و وظائف الأعضاء محال است و خرق عادت است، از عجائب است، از کرامات و معجزات است...
اولین وصیت او به تقوی است بعد می فرماید که فریفته دنیا نشوید، حق گو باشید، آخرت اندیش باشید...《 و کونا للظالم خصماً و للمظلوم عوناً》 ما در مواجهه با #ظلم سه جور ممکن است رفتار کنیم؛ یکی اینکه بی طرفی اختیار کنیم و بگوییم به من چه!؟ گونه دیگر اینکه یاریگر ظالم شویم هرچند با سکوتمان و به این ترتیب مظلومیت مظلوم را مضاعف کنیم. سوم اینکه یاریگر مظلوم شویم هرچند با یک اخم و یک جمله ساده. پله بالاتر اینکه جلو ظالم بایستیم و او را از کرده اش پشیمان کنیم.
🔺بخشی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین استاد رضا حیدری به مناسبت شهادت امام علی ع. اهواز ۱۳۹۵
http://eitaa.com/Heydari_org
روز قدس3.mp3
4.11M
🎧 خصوصیات بنی اسرائیل و سابقه سکونت آنان در فلسطین
مدت : ۸ دقیقه
محورها:
۱- بارزترین خصوصیات رفتاری یهودیان بنی اسرائیل
۲- عدم حضور يهودی ها در فلسطین هنگام فتح آن توسط مسلمانان
۳-شرط ساکنان فلسطین با مسلمانانِ فاتح در ضمن قرارداد ذمه
۴- علت اخراج بنی اسرائیل از فلسطین در دوره های پیش از اسلام
۵ - دست به دست شدن سرزمین فلسطین در دوره های پیش از اسلام
۶-دلیل اهمیت داشتن سرزمین واحد برای یهودی ها
🔹ادامه دارد....
🔴 ویژه برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت روز #قدس : ۱۳۹۶/۴/۱
@Heydari_org
🔹آیا مسلمانان، بنی اسرائیل را از سرزمین فلسطین اخراج کردند!؟
🎙...نه تنها هنگام فتحِ فلسطین توسط مسلمانان ( که بدون جنگ و خون ریزی بوده است) مسلمانان، یهودی ها را اخراج نکردند که آنها در آن سرزمین حضور نداشتند... نه تنها یهودی ها حضور نداشتند که ساکنان آنجا با مسلمانانِ فاتح در ضمن قرارداد ذمه، شرط کردند مبادا یهودی ها را به این سرزمین راه دهید! ... در دوره ای خیلی پیش تر از فتحِ مسلمانان، یهودی ها در آن سرزمین سکونت داشتند اما به دلیل کج خلقی ها توسط سایر ساکنان اخراج شدند.
🔊 صوت سخنان حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری در ویژه برنامه زنده سال ۹۶ به مناسبت روز #قدس را از لینک زیر بشنوید👇
https://eitaa.com/Heydari_org/814
روز قدس4.mp3
4.77M
🎧 چگونگی مراحل اشغال فلسطین توسط یهودی های صهیونیست
⏳مدت : ۹ دقیقه
📝محورها:
۱- اخراج یهودی های بنی اسرائیل در طول تاریخِ بیش از دوهزارساله خود از هر سرزمینی که وارد آن شدند
۲- تصمیم صهیونیست های پراکنده در دنیا برای جمع شدن در یک سرزمین
۳- اوگاندا و طرابلس اولین مقصد صهیونیستها
۴- استقبال انگلیسی ها از ایده وارد شدن به فلسطین
۵- خریدن تنها ۲.۵تا ۵.۱ درصد اراضی سرزمین فلسطین، آن هم با چند واسطه از مالکان بزرگی که خودشان در اروپا ساکن بودند
۶- خرید زمین، اسکان، اخراج بومیها، تعدی به زمینهای همسایه، درگیری، مذاکره و صدور قطعنامه توسط قدرتهای استکباری
۷- جریان سازی رسانه ای، مظلوم نمایی در فیلمها و رمان و جلوگیری از اینکه فریاد مردم فلسطین به گوش جهانیان برسد.
🔹ادامه دارد....
🔴 ویژه برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت روز #قدس: ۱۳۹۶/۴/۱
@Heydari_org
روز قدس5.mp3
3.53M
🎧 وظیفه ما درباره روز قدس و تاثیر فریادها و مقاومت در این سالها
محورها:
۱-توصیه دین ما برای یاری مظلوم و دشمنی با ظالم
۲- بی سابقه بودن نوع شکل گیری دولت و رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی
۳- عقب افتادن برنامه زمانبندی صهیونیستها به دلیل فریادهای ما
۴- ارتباط آزادی قدس با منطقه، با جهان
۵- خطر غده سرطانی اسرائیل برای همه جهان
۶- کم کاری های ما در عرصه رسانه، فیلمسازی و آگاه سازی مردم دنیا
🔹آخرین برش و پایان برنامه
📌برشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری در ویژه برنامه زنده سال ۹۶ به مناسبت روز جهانی #قدس
@Heydari_org
🌙 الوداع ماه خدا
🎙...از دعاهاى امام سجاد عليه السلام یکی دعای ۴۵ صحیفه است که هنگام وداع با ماه رمضان این جور با خدا نجوا می کند:
اَللَّهُمَّ يَا مَنْ لاَ يَرْغَبُ فِي الْجَزَاءِ وَ يَا مَنْ لاَ يَنْدَمُ عَلَى الْعَطَاءِ
اى خدایی كه در برابر نعمتهايى كه به بندگانت ارزانى مى دارى به پاداش رغبتى نداری. اى خدایی كه از بخشيدن پشيمان نمى شوى....
...تَشْكُرُ مَنْ شَكَرَكَ وَ أَنْتَ أَلْهَمْتَهُ شُكْرَكَ
پاداش نيك دهى كسى را كه تو را شکرگذاری کند و سپاست گويد، با آنكه تو خود او را سپاس گفتن الهام كرده اى.
وَ تُكَافِئُ مَنْ حَمِدَكَ وَ أَنْتَ عَلَّمْتَهُ حَمْدَكَ
جزاى خير دهى كسى را كه تو را حمد گويد و بستايد، با آنكه تو خود او را ستايشگرى آموخته اى.
...این الله الله گفتنِ ما، این خوف و رجای ما، این سوز و درد و این راز و نیاز مالطف خداست، همین که دعا می کنیم یعنی به حضور راه یافته ایم.
گاهی ممکن است انسان زبانش به ذکر مترنم شود اما قلبش از ذکر حقیقی بازماند. همین بازماندن، همین فروماندن از ذکرِ درونی، همین غفلت، فرصتی می شود برای وسوسه گرِ درونی، برای آن وسواسِ خناس که بر ما نهیب بزند که این همه الله الله گفتی چه جوابی گرفتی، کجا تو را راه داده اند به درگاه خدا.
این داستانی که در مثنوی آمده ممکن است برای ما هم پیش بیاید:
گفت لبیکم نمیآید جواب
زان همیترسم که باشم رد باب
در مثنوی می گوید اگر با چشم سِر ببینی نه با چشم سَر، می دیدی که این الله الله گفتن تو، الهام اوست. این شکر، توفیق از اوست. این سپاس، تعلیم اوست. می دیدی که به حضور راه یافته ای و اینکه تو او را می خوانی در رتبه قبل او تو را خوانده است.
لذا مثنوی از قول پروردگار به ما پیغام می دهد که:
گفت آن اللهِ تو، لبیکِ ماست
و آن نیاز و درد و سوزت، پیکِ ماست
...مبادا در روزهای پایانی این ماه نا امید باشیم از رحمت پروردگار. بلکه باید از او بخواهیم که مرحوم باشیم نه محروم.
اللَّهُمَّ اسْلَخْنَا بِانْسِلَاخِ هَذَا الشَّهْرِ مِنْ خَطَایانَا، وَ أَخْرِجْنَا بِخُرُوجِهِ مِنْ سَیئَاتِنَا، وَ اجْعَلْنَا مِنْ أَسْعَدِ أَهْلِهِ بِهِ، وَ أَجْزَلِهِمْ قِسْماً فِیهِ، وَ أَوْفَرِهِمْ حَظّاً مِنْهُ.
بارالها پایانیافتن این ماه را پایان یافتن خطاهایمان قرار ده، و به دنبال خارج شدنش، ما را از بدیهامان خارج کن، و ما را از سعادتمندترین اهل این ماه به آن، و پرنصیبترین آنان در آن، و بهرهمندترین ایشان از خودت قرار ده.
🔻بخشی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری/ اردیبهشت ۱۴۰۰
http://eitaa.com/Heydari_org