روز قدس1.mp3
965.2K
👆
🎧 روز قدس #از_سلسله_سخنرانی_های_تبلیغی استاد شیخ رضاحیدری در موضوعات روز
*برشی از ویژه برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت #روز_قدس دررمضان سال ۱۳۹۶
مدت : ۲دقیقه
موضوع : تعیین روز قدس
محورها:
۱- نامگذاری آخرین جمعه رمضان
۲- دلیل نامگذاری
۳-پذیرش روز قدس در تمام جهان
🔹ادامه دارد....
🔴تاریخ برنامه زنده: ۱۳۹۶/۴/۱
http://eitaa.com/Heydari_org
روز قدس2.mp3
3.87M
👆
🎧 روز قدس #از_سلسله_سخنرانی_های_تبلیغی استاد شیخ رضاحیدری در موضوعات روز
*برشی از ویژه برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت #روز_قدس در رمضان سال ۱۳۹۶
مدت : ۸دقیقه
موضوع : ریشه یابی دشمنی #صهیونیست ها با مسلمانان و مردم فلسطین
محورها:
۱- باخبر بودن #بنی_اسرئیل از بعثت پیامبر اسلام قبل از بعثت.
۲- دشمنی بنی اسرائیل با پیامبر اسلام پس از بعثت.
۳-گزارش قرآن از دشمنی بنی اسرائیل با پیامبران پیشین
۴- بیان روحیه بغی، سرکشی و طغیان و خود برتر بینی به عنوان عامل دشمنی ها.
۵-مخالفت آنان با سیطره دین خدا و عدالت فراگیر.
🔹ادامه دارد....
🔴تاریخ برنامه زنده: ۱۳۹۶/۴/۱
http://eitaa.com/Heydari_org
روز قدس3.mp3
4.11M
👆
🎧 روز قدس #از_سلسله_سخنرانی_های_تبلیغی استاد شیخ رضاحیدری در موضوعات روز
*برشی از ویژه برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت #روز_قدس در رمضان سال ۱۳۹۶
مدت : ۸دقیقه
موضوع : خصوصیات قوم بنی اسرائیل و سابقه سکونت آنان در فلسطین
محورها:
۱- حسادت به پیامبر اسلام، نژاد پرستی و برتری جویی قومی، مال اندوزی، عدم حسن معاشرت ، ترویج فساد ... از بارزترین #خصوصیات_رفتاری_یهودیان بنی اسرائیل .
۲- نه تنها هنگام #فتح_فلسطین ( که بدون جنگ و خون ریزی بوده است) مسلمانان، یهودی ها را اخراج نکردند که آنها در آن سرزمین حضور نداشتند.
۳-نه تنها یهودی ها حضور نداشتند که ساکنان آنجا با مسلمانان فاتح در ضمن قرارداد ذمه، شرط کردند مبادا یهودی ها را به این سرزمین راه دهید!
۴- در دوره ای خیلی پیش تر از فتح مسلمانان ، یهودی ها در آن سرزمین سکونت داشتند اما به دلیل کج خلقی ها توسط سایر ساکنان اخراج شدند.
۵ -#سرزمین_فلسطین به دلیل ویژگیهایش در طول تاریخ زیاد دست به دست شده است.
۶-داشتن سرزمین واحد برای یهودی ها مهم است چون از ارکان چهارگانه تشکیل دولت و حکومت است.
🔹ادامه دارد....
🔴تاریخ برنامه زنده: ۱۳۹۶/۴/۱
http://eitaa.com/Heydari_org
#معرفی_آثار_مفاخر_خوزستان_۵
#صوافی_الصافی
🔹عنوان کتابی ۴جلدی به زبان عربی در تفسیر قرآن است که به قلم #علامه_شیخ_یعقوب_بختیاری_حویزی در ۱۱۴۰ق به پایان رسیده است.
کتاب در بردارنده احادیثی از اهل البیت ع در تفسیر آیات است و از منابع مهم تفسیر ماثور شیعی شناخته می شود.
🔻روش شناسی کتاب از نگاه استاد رضا حیدری به زودی در :
http://eitaa.com/Heydari_org
#معرفی_آثار_مفاخر_خوزستان_۵
🔴 صوافی الصافی
تالیف این کتاب به زبان عربی، در یک جلد بزرگ ، سیصد و یک سال پیش در حویزه انجام شده است.
این کتاب، نوعی تفسیر ترتیبی قرآن است که از ابتدای قرآن شروع میشود و تا انتهای آن ادامه می یابد اما از آنجا که به روش روایی (ماثور) نوشته شده است، تنها آیاتی را ذکر وتفسیر کرده که در رابطه با آن حدیثی رسیده است.
از آنجا که این کتاب تحریر و بازنویسی تفسیر الصافی و الاصفی اثر فیض کاشانی (و احتمالا سایر آثار وی) است لذا #صوافی_الصافی نام نهاده شد.
روش مولف در نقل احادیث کمی با فیض کاشانی متفاوت است و سعی کرده است تا جایی که ممکن است از ذکر مطالب کلامی عرفانی و ادبی در متن پرهیز نماید و ذیل هر آیه، احادیث بیان شان نزول، احادیثی که به نظر می رسد تفسیر و ترجمانی برآیه اند( هرچند به انگیزه تفسیر آیه ازامام معصوم صادر نشده باشد) و احادیث بیانگر تاویل و مصداق یا تطبیق و فضائل اهل البیت را با ذکر منبع و بدون ذکرسند ذکر کرده و نکات ادبی و لغوی خود را در حاشیه یا لابلای سطور بیاورد مختوم به عبارت "منه".
در طول بیش از سیصد سال که از تالیف آن می گذرد تنها یک بار در سال ۱۳۹۳ ش درقم، توسط مجمع الذخائر الاسلامیه در چهار جلد و تعداد محدود به چاپ رسیده است.
از جهت روشی به آثاری از قدما مانند تفسیرهای ،قمی، عیاشی شباهت دارد و از معاصرینش به نور الثقلین.
دراین تفسیر بیشترین روایات ازتفسیر قمی، عیاشی، مجمع البیان وکتب اربعه روایی شیعه است.
تنها نسخه خطی آن در کتابخانه مرحوم سید محمدعلی روضاتی نگهداری می شود.
این اثر ماندگار به خامه قلم #علامه_شیخ_یعقوب_بختیاری_حویزی است. تحصیل او عمدتا نزد علامه سید نعمت الله جزایری بوده است و افادات و تدریسهای او درشوشتر و پس از آن درحویزه بوده است.
ولادت او را در مناطق بختیاری جبال زاگرس نوشته اند بدون ذکر تاریخ آن. زمان وفات او مطابق تحقیق ۱۱۴۷ق بوده است و آنچه غیر ازآن نوشته اند دقیق و صحیح نیست.
بیش از چهل عنوان تالیف در علوم مختلف اسلامی، مشارکت با علامه سید نعمت الله جزایری در تاسیس حوزه علمیه شوشتر و تربیت شاگردان عالم در شوشتر و پس از وفات سید جزایری در حویزه (هویزه) از ثمرات مجاهدتهای پر برکت این فقیه ،مفسر، ادیب و محدث خوزستانی است.
اولین کتاب مستقل درباره زندگانی و آثار او که در بردارنده تحقیقات میدانی از کتابخانه های نسخ خطی و بررسی فهرستهای آنهاست در سال ۱۳۹۴ش به قلم حقیر توسط نشر تمتی درتهران در ۱۲۴ صفحه به عربی منتشر شد.
🔹در ماه مبارک رمضان، شبهای نزول قرآن و توسل به ثقلین، مطالعه کتب تفسیرقرآن و مناقب اهل بیت، برای استفاده و نیز افاده در منبرها و بحثهای فضای مجازی رونق میگیرد. این کتاب را به فضلا و طلاب توصیه میکنم تا گامی باشد در احیای تراث حوزه پرافتخار خوزستان، هر چند بعید می دانم در هیچ یک از کتابخانه های عمومی و شخصی خوزستان، دوره چهار جلدی چاپ شده یافت شود جز کتابخانه حقیر که آن دوره را به سه برابر قیمت متعارف از ناشر خریده ام.
✍رضاحیدری ۱۳۹۹/۲/۳۰- اهواز
http://eitaa.com/Heydari_org
📎پی نوشت:
در پی پرسش برخی فضلای گرامی عضو کانال، مطالبی را بر نوشتار پیشین می افزاییم؛
🔹 تصویر سمت راست :
آخرین صفحه از تنها نسخه خطی کتاب #صوافی_الصافی را نشان می دهد که به خط مولف آن علامه شیخ یعقوب بختیاری حویزی در سال ۱۱۴۰قمری ( غره ذی القعده) به پایان رسیده است.
هرچند نام این تفسیر در کتب فهرست و تراجم ذکر شده است اما تنها اثر مستقلی که درباره آن نوشته شده مقاله ای است که در مجله بینات (سال ۱۳۷۵ ش شماره ۱۲) به قلم سید محمدعلی روضاتی چاپ شده است.
مرحوم علامه سید محمدعلی روضاتی (متوفای تیرماه ۱۳۹۱ش) از نوادگان افندی صاحب روضات الجنات است و در این مقاله وجود نسخه اصلی کتاب به خط مولف نزد خود را اعلام داشته و اظهار داشته است که آن را از ورثه شیخ محمد رضاابوالمجد اصفهانی وقتی در بازار به معرض بیع نهاده شده بود!!! ابتیاع کرده است و گمان روضاتی این است که اصفهانی آن را از ورثه آیت الله حاج ملا باقر شوشتری خریده باشد! چون کتابخانه بزرگ مرحوم ملاباقرشوشتری در نجف پس از فوتش به فروش رسید!!! پس نسخه ای که صاحب الذریعه، وجود آن را مکتبه ملاباقر شوشتری گزارش کرده است همین نسخه روضاتی است که دست به دست شده است از حویزه به نجف و از آنجا به اصفهان.
این نسخه خطی در نوشتار روضاتی چنین توصیف شده است: ۲۳۱ برگ و یک برگ عطف و دیگری بدرقه که مجموعا ۲۳۳برگ ( ۴۶۶ صفحه) به حجم ۲۲×۳۰ سانتی مترو هر صفحه دارای ۲۲سطر به خط جلی درشت خوانا با مرکب سیاه ممتاز بر روی کاغذ هندی ضخیم و خوب رایج زمان.اولین برگ این تفسیر که مقدمه مولف بوده است نابود شده و صفحه ۲و ۳ و برخی دیگر از صفحات نیز پارگی و موریانه زده هستند اما بیشترمتن روایات با توجه به منابعی که ذکر شده، قابل بار آفرینی اند.
🔹تصویر سمت چپ، جلد کتاب #الخمول_الاختیاری را نشان می دهد. این کتاب تنها اثری است که به طور مستقل درباره علامه بختیاری حویزی و آثار وی چاپ شده است و حاصل سالها جستجوی میدانی یک گروه پژوهشی است که با نظارت حجت الاسلام شیخ رضا حیدری در کتابخانه ملی، مجلس ، مرعشی ، آل کاشف الغطا و ... به بررسی پرداخته اند و فهرست کتب شیخ یعقوب را به بیش از چهل عنوان ارتقا داده اند در حالی که آثار چاپ شده در زمینه تراجم و شرح حال، بیش از بیست اثر را برای وی نام نبرده بودند. کتاب در سال ۱۳۹۴ به زبان عربی در ۱۲۴صفحه وزیری توسط نشر تمتی تهران در هزار نسخه به چاپ رسید.
درباره ویژگیها و نوآوری ها و فتوحات این کتاب در آینده مطالبی به قلم استاد حیدری ارائه خواهد شد... ادمین.
http://eitaa.com/Heydari_org
روز قدس4.mp3
4.77M
👆
🎧 روز قدس #از_سلسله_سخنرانی_های_تبلیغی استاد شیخ رضاحیدری در موضوعات روز
*برشی از ویژه برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت #روز_قدس در رمضان سال ۱۳۹۶
مدت : ۹ دقیقه
موضوع : چگونگی مراحل #اشغال_فلسطین توسط یهودی های صهیونیست
محورها:
۱-یهودی های بنی اسرائیل در طول تاریخ بیش از دوهزارساله خود در هر سرزمینی که وارد میشدند اخراج می شدند به دلیل سوء هم زیستی.
۲-صهیونیستها ها که پراکنده بودن یهودی ها در دنیا را نمی پسندیدند تصمیم گرفتند در یک سرزمین جمع شوند.
۳- ابتدا به سراغ اوگاندا و طرابلس و... رفتند اما موفق نشدند....
۴- ایده وارد شدن به فلسطین را با انگلیسی ها مطرح کردند آنها استقبال کردند.
۵-تنها ۲.۵تا ۵.۱ درصد اراضی سرزمین فلسطین را خریدند آن هم با چند واسطه از مالکان بزرگی که خودشان در اروپا و... ساکن بودند.
۶- زمین ها را پراکنده خریدند و بعد از ساکن شدن و اخراج بومیها، تعدی به زمین های همسایه ها را شروع کردند.
۷- خرید زمین، تعدی به زمینهای همسایه ، درگیری ، مذاکره و صدور قطعنامه توسط قدرتهای استکباری مثلا #قطعنامه_۱۹۴۸ که طی آن ۵۷ درصد اراضی به یهودی های صهیونیست داده شد و امروز بیش از ۹۰ درصد را در اختیار دارند !.
۸- با جریان سازی رسانه ای ، مظلوم نمایی در فیلمها و رمان و ... نگذاشته اند فریاد مردم فلسطین به گوش جهانیان برسد.
🔹ادامه دارد....
🔴تاریخ برنامه زنده: ۱۳۹۶/۴/۱
http://eitaa.com/Heydari_org
روز قدس5.mp3
3.53M
👆
🎧 روز قدس #از_سلسله_سخنرانی_های_تبلیغی استاد شیخ رضاحیدری در موضوعات روز
*برشی از ویژه برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت #روز_قدس در رمضان سال ۱۳۹۶
مدت : ۷دقیقه
موضوع : وظیفه ما درباره روز قدس و تاثیر فریادها و مقاومت در این سالها
محورها:
۱-توصیه دین ما این است که یاریگر مظلوم و دشمن ظالم باشیم.
۲- نوع شکل گیری دولت و #رژیم_صهیونیستی در فلسطین اشغالی بی سابقه است با خدعه، قتل ، کشتار ، تزویر....
۳-اگر فریادهای ما نبود #شعار_از_نیل_تا_فرات محقق شده بود.مقاومت ما، آنها را از برنامه زمانبندی عقب انداخته است. آنها علنا گفته اند که به مصر و اردن و... طمع دارند.
۴-آنها سودای حکومت بر جهان دارند لذا موضوع آزادی قدس موضوعی مربوط به فلسطین نیست، مربوط به منطقه نیست، مربوط به جهان است.
۵- غده سرطانی اسرائیل برای همه جهان خطراست .
۶-با همه کارهای خوب و اثر گذاری که کرده ایم اما کم کاری هایی در عرصه رسانه، #فیلمسازی و آگاه سازی مردم دنیا داریم.
🔹آخرین برش و پایان برنامه
🔴تاریخ برنامه زنده: ۱۳۹۶/۴/۱
http://eitaa.com/Heydari_org
#برگی_از_آثار_ماندگار_خوزستان۳
🔴اعلامیه آیت الله العظمی سید علی بهبهانی بر ضد رژیم اشغالگر قدس، در پی جنایات صهیونیستها در جنگ شش روزه با مسلمانان و تقبیح ارتباط دولت ایران با اسرائیل در اوج خفقان سال ۱۳۴۶ش=۱۳۸۷ق :
بسم الله الرحمن الرحیم
ولاتهنوا ولاتحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنین.....
برقاطبه مسلمین لازم است، الفت و
دوستی و معامله، و معاشرت با کفار خاصه اسرائیلی ها که جوانان و افراد مسلمین را به خاک و خون کشیده و با اشغال متجاوزانه شهرهای مسلمین، اعراض و نوامیس آنان را هتک می کنند بکلی ترک و از این راه و هم از طریق کمک و اعانت به آسیب دیدگان مسلمین به هر نحو مقدور، انزجار خود را علیه اسرائیل و متجاوزین به حقوق اعلام دارند. ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم ...
الاحقر علی الموسوی البهبهانی
اصفهان ۲۸ ربیع الاول ۱۳۸۷
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
پی نوشت :
۱-ایشان چند سالی بود که به دعوت روحانیون و مردم، در فصول گرم در اصفهان به سر می برد لذا امضای اعلامیه مختوم به اصفهان است.
۲- پس از صدور این اعلامیه که در بیشتر نقاط کشور تاثیرات انقلابی خوبی
درپی داشت، این مرجع ۸۴ ساله توسط سرهنگ تقوی رئیس وقت ساواک اصفهان احضار و مورد بازجویی واقع میشود که فشار افکار عمومی و تعطیلی اعتراضی بازاراصفهان موجب آزادشدن ایشان پس از۶ ساعت میشود اما فرزند عالم ایشان که در خوزستان در همین رابطه دستگیر شده بود۲۰روز زندانی شد .
۳- در سال ۱۳۵۷ تقوی که قبل از پیروزی انقلاب، سرلشکر شده بود از کشور فرار کرد.
📌کانال استاد رضا حیدری
http://eitaa.com/Heydari_org
🔍 پرسش :
نظر استاد در بحث" مرجع اصول لفظیه " را چگونه میتوانیم بدانیم؟
✍ پاسخ استاد :
حقیر بحث #اصول_لفظیه را به تبع عبارتهای شیخ انصاری، شرح داده ام و درجلد دوم از "شرح نوین رسائل "، در دسترس است هرچند مختار حقیر در آنجا مذکور نیست.
شیخ انصاری در رسائل، مرجع همه اصول لفظیه حتی اصاله الظهور را اصاله عدم القرینه معرفی می کند و محقق خراسانی در کفایه، مرجع همه اصول لفظیه حتی اصاله عدم القرینه را اصاله الظهور می داند البته با توضیحات و دقایقی که مستحضرید و ارباب حواشی هم به نقض و ابرام و تقسیم و تجمیع پرداخته اند و گاهی در صدد ترجیح یکی بر دیگری و گاهی توفیق!بر آمده اند ....
اما به نظر می رسد توجه به چند نکته ما را به نتیجه می رساند ؛
۱-آنچه به عنوان اصول وجودیه (الحقیقه، العموم، الاطلاق...) و اصول عدمیه (عدم مجاز، تخصیص، تقیید)مصطلح است، عبارت دیگری از یکدیگر هستند.
۲- میتوان به گونه ای تقریر کرد که همه آن اصول وجودی به اصاله الظهور و همه آن اصول عدمیه حتی عدم تقدیر، عدم نقل، عدم اشتراک....به اصاله عدم القرینه برگردند.
۳- خاستگاه همه این اصول و مدرک اعتبار آنها چیزی جز بناء عقلا در محاورات عرفی نیست.
۴- عقلا بنائشان بر این است که هرگونه احتمال خلاف ظاهر را کنار میگذارند(الغاء کل احتمال ینافی الظهور من احتمال الغفله او الخطا او وجود القرینه او قرینیه الموجود...)حتی اگر آن احتمال خلاف ظاهر ، احتمال اراده معنای حقیقی باشد یا احتمال اراده عموم باشد... اینجا هم بنا میگذارند بر ظاهر که مجاز است یا تخصیص است یا...
۵- غیر از اصاله الظهور، بناء عقلا بر هیچیک از آن اصول اعم از وجودی و عدمی، به صورت مستقل و علیحده، محرز نیست حتی اصاله عدم القرینه چیز مستقلی نیست .
۶- اصاله الظهور در جاهای مختلف اجرا میشود مثلا در جایی که احتمال تخصیص میرود، اجرا میشود و از آن به اصاله العموم یا اصاله عدم التخصیص تعبیر میشود و از اجرای اصاله الظهور در جایی که احتمال غفلت میرود به اصاله عدم الغفله تعبیر میشود.... پس این تعابیر تسامحی و به حسب مورد اجرا هستند.
نتیجه: #اصاله_الظهور، یگانه اصل لفظی برای #کشف_مراد_متکلم است و سایر اصول وجودیه لفظیه، تجلیات آن است در شکوک مختلف، همانطورکه اصول عدمیه لفظیه که به اصاله العدم برمیگردند تجلیات آنند.
نامگذاری های متعدد به حسب مورد، نباید ما را به اشتباه بیندازد و گمان کنیم اصول لفظیه متعددند تا رسد به اینکه بخواهیم مرجع آن اصول متعدد را بجوییم و معرفی کنیم.
📌کانال استاد شیخ رضا حیدری
http://eitaa.com/Heydari_org
#معرفی_آثار_مفاخر_خوزستان_۶
#النجعه
🔹عنوان کتابی ۱۱جلدی به زبان عربی در علم فقه است که به قلم #علامه_شیخ_محمد_تقی_شوشتری در۱۳۵۴ق به پایان رسیده است.
کتاب در بردارنده احادیثی از اهل البیت ع و بحثهای فقهای متقدم درشرح عبارات کتاب فقهی اللمعه الدمشقیه است و از منابع اصیل فقهی شناخته می شود.
🔻روش شناسی کتاب از نگاه استاد رضا حیدری به زودی در :
http://eitaa.com/Heydari_org
#معرفی_آثار_مفاخر_خوزستان_۶
🔴 النجعه فی شرح اللمعه
تالیف این کتاب به زبان عربی، در ۱۱ جلد ، هشتاد وهفت سال پیش (۱۳۵۴ق) در شوشتر به انجام رسیده است.
این کتاب هرچند شرحی بر لمعه شهید اول است که از ابتدای باب طهارت شروع میشود و تا انتهای باب دیات ادامه می یابد اما به عنوان یک کتاب مستقل که همه مسائل فقهی را مستند سازی کرده است ارزیابی میشود.
از آنجا که به روش روایی و تحلیلی نوشته شده است، ابتدا مساله فقهی را ازمتن لمعه ذکر می کند سپس روایات آن را از منابع دست اول مجامع روایی همراه با تصحیح و تدقیق می آورد و آنگاه اقوال فقهای متقدم را همراه با تحلیل نقل می کند.
روش مولف در نقل احادیث چنین است که آنها به طور صحیح و منقح از منابع اصلی کتب اربعه و غیر آن بدون واسطه نقل میکند لذا لغزشهایی که در منابع روایی متاخر مانند وسائل الشیعه رخ داده و به تبع در کتب فقهی پدید آمده را تذکر می دهد .و روش او در نقل دیدگاه فقها اولا تمرکز بر متقدمین است به گونه ای که از محقق حلی( متوفای ۶۷۶ق) به بعد نقل نمی کند جز موارد نادر، و ثانیا تحلیل و ارزیابی آراء فقها .
روایی بودن #النجعه موجب کم رنگ شدن جانب استدلالی بودن و تحلیلی بودن اثر نشده است چنانکه استدلالی بودن آن، و از سویی کم بودن تمسک به اصول عملیه به وضوح هویدا است.
این اثر ماندگار به خامه قلم #علامه_حاج_شیخ_محمد_تقی_شوشتری از رجالیان و حدیث شناسان شیعه در قرن ۱۴ متولد ۱۳۲۰ق (و به گفته آقابزرگ ۱۳۲۱ق)و متوفای ۱۴۱۶ق درشوشتر است.
تالیف کتب متعدد حدیثی،فقهی، رجالی که قاموس الرجال مشهور ترین آن است و تربیت شاگردان و خدمات اجتماعی از برکات عمر ۹۶ ساله این مرجع تقلید خوزستانی است.
🔹 مطالعه این کتاب و دست کم مراجعه و آشنایی با آن را به مدرسین جوان توصیه میکنم برای استفاده و پس از آن افاده در تدریس ها و بحثهای علمی.
✍رضاحیدری ۱۳۹۹/۳/۱۰- اهواز
http://eitaa.com/Heydari_org
#برگی_از_آثار_ماندگار_خوزستان۴
🔴اعلامیه شدید اللحن #آیت_الله_العظمی_سید_علی_بهبهانی پس از #دستگیری_امام_خمینی ره و قیام ۱۵ خرداد دراوج خفقان :
...آیا در این مملکت مرجع صلاحیتداری نیست که در این محیط خفقان آور به این تجاوزات و قانون شکنیهای دستگاه دیکتاتوری خاتمه دهد و این نگرانی شدید را از ملت مسلمان ایران مرتفع سازد؟.....روحانیت همواره به وظایف شرعی خود عمل نموده و تا برآورده شدن تمام خواسته های قانونی ملت ایران در مقابل دستگاه فاسد #استعماری و #استبدادی از پای نخواهد نشست....
تاریخ صدور۱۴مرداد۱۳۴۲
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
پی نوشت :
ایشان در تمام مراحل حرکت انقلابی امام خمینی ره تقویت و حمایت از امام را در اولویت اقدامات خود قرار داده بود:
۱-پس از فاجعه فیضیه در فروردین ۴۲ و قبل از دستگیری امام و قیام #پانزدهم_خرداد یکی از مهمترین تلگرافها و نامه ها به امام که از سوی مراجع و علما مخابره و ارسال شد مربوط به ایشان بود.
۲-پس از دستگیری امام در خرداد۴۲ ؛
*منزل ایشان در اهواز،کانون تجمع علما و بازاریها و شخصیت های موثر بود.
* با حضور علمای شهر مصوب کردند که بازار اهواز از۱۶خرداد به نشانه اعتراض تعطیل شود.
*دستوردادند که جمعیت زیادی از تمام استان در ۱۷خرداد دعوت شوند تا در مراسمی در مسجد جامع اهواز برضد رژیم و در حمایت از امام شرکت کنند که ساواک مانع شد.
* ایشان در سن ۸۲ سالگی! از جمله مراجعی بود که در دفاع و حمایت از امام به تهران مهاجرت کردند و چهار ماه ماندند. به شهادت آیت الله پسندیده و اسناد ساواک، جلساتی که ایشان در محل سکونت خود در تهران با حضور علما و مراجع و شخصیتهای تاثیر گذارتشکیل میدادند،خطر بزرگی برای رژیم بود و آنها بسیار تلاش میکردند ایشان را از تهران به اهواز برگردانند.
*در۱۴مرداد۴۲ متن بالا را نوشتتد که ساواک دستور بازداشت توزیع کنندگان آن را صادر کرد.
* انتخابات فرمایشی دولت اسدالله علم برای تشکیل بیست و یکمین دوره مجلس شورای ملی را تحریم کردند و منتخبین را برای نمایندگی مردم به رسمیت نشناختند.
۳-پس از سخنرانهای مهم امام خمینی در سال ۴۳و اراده رژیم بر اعدام امام خمینی، در شمار مراجعی بود که با ۸۳سال سن "مرجع بودن " امام خمینی را (که ۶۲سال سن داشتند) فریاد زدند و خواستاراعمال مصونیت قضایی و سیاسی برای این مرجع تقلید شدند و با همت سایر مراجع، #حوزه_انقلابی را به منصه ظهور رساندند.
* در تابستان ۴۳ با امام در قم دیدار کردند و انتشار تصاویر حضور ایشان، پیام مهمی داشت. به مدت ده روز حضور ایشان در بیت امام،گزارش شده است.
۴-پس از #سیزدهم_آبان ۴۳ و تبعید امام به ترکیه بیانیه مهمی صادر کردند که در فرصت دیگری از آن خواهیم گفت.
۵-تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
📌کانال استاد رضا حیدری
http://eitaa.com/Heydari_org
رحلت امام کيفيت متوسط و حجم بالاتر.mp3
16.68M
👆
🎧 رحلت امام و قیام پانزدهم خرداد #از_سلسله_سخنرانی_های_تبلیغی استاد شیخ رضاحیدری در موضوعات روز
مدت : ۳۵دقیقه
موضوع : تحلیل مبارزات امام خمینی
محورها:
۱- نیازمندی تحلیل حوادث سال ۴۲ و قیام پانزدهم خرداد به دانستن زمینه ها و پیشینه ها .
۲- تفاوت مبارزات امام خمینی با مبارزات جریان #مشروطه_خواهی و جریان ملی شدن صنعت نفت.
(👆تادقیقه ۱۰سخنرانی)
۳-اقدامات شاه پس از رحلت آیت الله العظمی بروجردی و اقدامات متقابل امام خمینی.
۴- دستگیری امام در خرداد۴۲و بازداشت ده ماهه. دستگیری مجدد و #تبعید_امام به خارج از کشوردر آبان۴۳.
(👆تادقیقه ۲۰ سخنرانی )
۵-از ویژگیهای مبارزه امام ؛ یکی مبارزه همزمان با #استبداد_داخلی و استعمارو استکبار خارجی و دیگری وارد نمودن ادبیات قرآن در فرهنگ عمومی مردم و سخن گفن به زبان قوم نه زبان قم!
(👆تا دقیقه ۲۵سخنرانی )
۶-دفاع از محرومان و #مستضعفان در گفتمان مقام معظم رهبری و تفاوت آن با روش امام راحل.
۷-#استکبار_ستیزی در کلام و روش آیت الله خامنه ای.
( 👆۱۰دقیقه پایان سخنرانی)
🔴تاریخ و محل سخنرانی : خرداد ۹۷ اهواز،سالن اجتماعات امام رضا ع به دعوت حوزه بسیج شهید تندگویان با حضور مدیران و کارکنان صنعت نفت.
http://eitaa.com/Heydari_org
#معرفی_آثار_مفاخر_خوزستان_۷
#عصر_امام_خمینی
🔹عنوان کتابی تک جلدی به زبان فارسی در موضوع اندیشه سیاسی اجتماعی است که به قلم
#میر_احمد_رضا_حاجتی در۱۳۸۱ش به پایان و چاپ رسیده است.
کتاب در بردارنده جملات و اعترافات مهمترین شخصیت های سیاسی، علمی و معنوی جهان درباره امام خمینی، اسلام گرایی و تاثیرات انقلاب اسلامی ایران در تحولات عصر حاضر است و منبعی مناسب برای دوره های آموزشی فرهنگی شمرده میشود.
🔻روش شناسی کتاب از نگاه استاد رضا حیدری به زودی در :
http://eitaa.com/Heydari_org
#معرفی_آثار_مفاخر_خوزستان(۷)
🔴 عصر امام خمینی
در یک جلد به زبان فارسی درباره شخصیت امام خمینی و تحولاتی که وی در عرصه جهانی پدید آورد نوشته شده است.
این کتاب در سال ۱۳۸۱ش توسط بوستان کتاب قم در ۴۰۰ صفحه وزیری منتشر شده است و تا امروز بیش از بیست بار تجدید چاپ شده است. در سال ۱۳۸۲ش نسخه تلخیص شده آن نیز در ۲۶۰صفحه رقعی توسط همان ناشر با هدف استفاده در دوره های آموزشی و فرهنگی تهیه و چاپ شد.
نگاه شخصیتهای علمی، سیاسی و معنوی اعم از ایرانیان ، مسلمانان و بیگانگان به شخصیت امام، رویکرد دینی و معنوی انسان معاصر و گرایش به اسلام و خیزش جهانی اسلام در جهان بخشهای مهم کتاب را تشکیل می دهند.
تبیین بیش از پیش شخصیت ملکوتی امام خمینی ره و آثار عظیم قیام الهی ایشان در عرصه جهانی، نگاه مولف را به خود معطوف داشته است چنانکه در بخش مقدمه به آن تصریح می کند.
از ویژگیهای این تحقیق، گردآوری دیدگاههای متعدد در بازه زمانی دهه پنجاه تا هفتاد شمسی در سطح جهان درباره موضوع کتاب است که با حسن سلیقه چینش شده و با زمینه سازی نویسنده قبل از نقل قولها و نیز تبویب نیکو بصورت اثری یکپارچه و متحد جلوه میکند.
این اثر ماندگار به خامه قلم حجت الاسلام و المسلمین #میر_احمد_رضا_حاجتی است. او در ۱۳۴۵ش در مسجدسلیمان متولد شد و تحصیلاتش در مسجدسلیمان و قم بوده است. سخنرانی در دوره های آموزشی و فرهنگی بسیار در مجامع دانشگاهی، مجامع فرهنگی مانند مساجد و هیآت مذهبی، تدریس در حوزه علمیه و حضور در برنامه های تلویزیونی و رادیویی و سنگر امامت جمعه از فعالیتهای ایشان است. تاسیس مدرسه علمیه دراندیکا از توابع شهرستان مسجدسلیمان و تشکیل محافل مذهبی و معرفتی از ثمرات مجاهدتهای این عالم خوزستانی است.
🔹با فرا رسیدن ایام رحلت امام خمینی ره مطالعه کتب تاریخ و کتب خاطرات سیاسی برای استفاده و نیز افاده در منبرها و بحثهای فضای مجازی رونق میگیرد. این کتاب را به فضلا و طلاب توصیه میکنم تا گامی باشد در احیای تراث حوزه پرافتخار خوزستان.
✍رضاحیدری ۱۳۹۹/۳/۱۴- اهواز
http://eitaa.com/Heydari_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید ؛
سخنان حجت الاسلام استاد رضا حیدری در بیان ویژگیها و امتیازات مقام معظم رهبری که باعث شده شخصیت ایشان در جهان ممتاز باشد و بیانیه ای که صادر کرده اند جامعیت داشته باشد .
📺 برشی از برنامه #مسیر_فردا که در سه قسمت ۴۰ دقیقه ای با موضوع #تبیین_بیانیه_گام_دوم_انقلاب از سیمای خوزستان در اسفند ۹۷(چند روز پس از صدور بیانیه) پخش شد.
⏳ مدت ویدئو: ۲ دقیقه
🔹باز نشر به مناسبت سالگرد آغاز رهبری آیت الله العظمی خامنه ای.
📌کانال استاد شیخ رضا حیدری
http://eitaa.com/Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
#از_سلسله_سخنرانی_های_تبلیغی استاد رضا حیدری در موضوعات روز
🔵 ده سخنرانی کوتاه ۳تا۴دقیقه ای در موضوع سلامت و معنویت با محوریت کرونا توسط سیمای مرکز خوزستان تهیه و از ۱۲تا ۲۱فروردین ۹۹ از شبکه خوزستان و برخی شبکه های استانی پخش شد.
🔗لینک مجموعه این ویژه برنامه ها با عنوان "جسم و جان " جهت دانلود از تلوبیون :
https://www.telewebion.com/program/all-episodes/66445
کانال استاد رضا حیدری
http://eitaa.com/Heydari_org
📣 با توجه به وضعیت قرمز استان خوزستان و بالابودن آمارمبتلایان به بیماری کرونا و میزان فوتی های ناشی از این بیماری، برخی اعضای کانال پیشنهاد بارگذاری مجدد بعضی سخنرانیهای استاد حیدری در این موضوع را ارائه نمودند که مورد موافقت واقع شد و به تناوب بارگذاری خواهند شد.
امیداست با نشر این ویدئوها، سهمی در بالابردن سطح شناخت مردم خوب استان مان نسبت به این موضوع و کاهش آسیب ها داشته باشیم . شما هم رسانه باشید :👇
هدایت شده از رضا حیدری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جسم و جان ( قسمت یکم) برنامه ای در موضوع معنویت و سلامت با محوریت کرونا و سخنان استاد رضا حیدری. 📺 پخش از شبکه خوزستان: ۱۲ فروردین ۹۹ در ویژه برنامه اذان ظهر به مدت ۴ دقیقه.
محورها:
۱-آزمون های الهی و #سنت_ابتلاء
۲-#کرونا آزمونی جامع
۳-وظیفه ما در مواجهه با کرونا
۴- معنی #صبر در شرایط آزمون کرونا
http://eitaa.com/Heydari_org
#برگی_از_آثار_ماندگار_خوزستان۵
🔴 شعری زیبا در محبت پیامبراسلام حضرت محمد ص و امیرمومنان علی از #ملا_فاضل_سکرانی.
وی در سال ۱۳۰۲ش درشادگان متولد شد و از شعرای آئینی و مادحین خاندان نبوت بود. از سال ۱۳۹۲ش در زادگاهش ، آرمیده است.
🔹یروحی ابطلب حگ شرعی دعینی
وعن حب غير اهل طه دعيني
دوفی ابدمچ الیسره دعینی
حب المصطفى وحيدر وصيه
ای جان من ،در طلب حق ودین صحیح مرا یاری کن
واز محبت به غير اهل بيت پیامبر مرا رها کن
با خونى كه در رگهایت جاریست عهد وتعیین كن
محبت مصطفى ص وحيدر وصي او
...سکرانی خواندن و سرودن انواع اشعار را از استادش سید رضا ابراهیمی آموخت. دراولین مدرسه ابتدائی دورق (شادگان) تحصیل کرد و اولین شعرش را در۱۱سالگی سرود و چون ابوذیه( یکی از قالبهای شعر عربی) را خوب و بدیع می سرود به "عمید ابوذیه" شهرت یافت. او برنده جایزه های کشوری بود و تاثیر سروده هایش در شعر عربی شعبی، فراتر از مرزها. از او دو دیوان شعر باقی مانده است ولی حافظه مردم هر کدام دیوانی از اشعار اوست.
📌کانال استاد رضا حیدری
http://eitaa.com/Heydari_org
هدایت شده از رضا حیدری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جسم و جان ( قسمت دوم) برنامه ای در موضوع معنویت و سلامت با محوریت کرونا و سخنان استاد رضا حیدری. 📺 پخش از شبکه خوزستان: ۱۳ فروردین ۹۹ در ویژه برنامه اذان ظهر به مدت کمتر از ۴ دقیقه.
محورها:
۱-ابتلاء مردم جهان به #کرونا
۲-جنبه های ناشناخته #رفتار_ویروس در علم پزشکی بیش از جنبه های شناخته شده تا امروز
۳- حفظ سلامتی خود واجب شرعی است
۴-مسولیت در برابر سلامتی و حفظ جان دیگران و #تعلق_دیه در صورت سهل انگاری فرد ناقل بیماری.
http://eitaa.com/Heydari_org
🔍 پرسش :
آیا درست است که تمام اجماعات منقوله ازشیخ طوسی باطل اند؟
✍ پاسخ استاد حیدری:
در یک تقسیم بندی، #اجماع را به؛ حسی، لطفی، حدسی تقسیم میکنند. مبنای آن عبارت است از مستند محصل(به کسر صاد؛تحصیل کننده) اجماع برای علم به رای معصوم چون اعتبار اجماع به کاشفیت آن از رای معصوم است نه به خودی خود. واین تقسیم در اجماعات منقوله (به خبر واحد یا متواتر)هم راه دارد.
قائلین به #اجماع_لطفی از جمله شیخ طوسی به گونه ای تقریر میکنند که ازلوازم و ثمرات پذیرش #قاعده_لطف، این است که ؛ خرق اجماع علما توسط امام معصوم در مواردی که اجماع آنان خلاف رای امام معصوم باشد بر او لازم و واجب است. پس هرگاه علما بر چیزی اجماع کردند کشف میشود که امام معصوم با آنها موافق است یا دست کم مخالف نیست.
شیخ انصاری در رسائل، در بحث اجماعات منقوله، ابتدا امکان تمسک به قاعده لطف برای کشف رای معصوم، را رد میکند به بیان دیگر اعتبار بخشی به اجماع را به استناد قاعده لطف نمیپذیرد. آنگاه ازکلام #شیخ_طوسی (متوفای۴۶۰ق) درعده و غیر آن چنین استفاده میکند که یگانه راه شیخ طوسی در کشف رای معصوم از اجماع علما، قاعده لطف بوده است. به بیان دیگر تمام اجماعات منقوله شیخ طوسی اجماع لطفی هستند. لذا تمام اجماعات منقوله شیخ طوسی باطل اند.
🔹مطابق آنچه به نظر این حقیر می رسد و در #شرح_نوین_رسائل( جلد سوم صفحه ۴۵تا ۶۰ بویژه پاورقی صفحه ۵۱)نیز ذکر کرده ام ؛ راه شیخ طوسی منحصر در قاعده لطف نبوده است بلکه مستند برخی اجماعات او حس بوده (پس برخی اجماعات او دخولی یا تضمنی یا حسی بوده اند) بنابراین نمیتوان صرفابه دلیل بطلان اجماع لطفی، حکم به بطلان تمام اجماعات منقوله او داد.
📌کانال استاد شیخ رضا حیدری
http://eitaa.com/Heydari_org