eitaa logo
انجمن‌علمی‌دانشجویی‌تاریخ‌تشیع
601 دنبال‌کننده
541 عکس
58 ویدیو
153 فایل
«این‌کانال‌وابسته‌به‌دانشکده‌ی‌تاریخ‌‌ دانشگاه‌ادیان‌ومذاهب‌‌است» 📌مدیرمحتوایی‌کانال @z_kabiri (زهراکبیری‌پور) تحت اشراف و نظارت: آقایان دکتر حسینی (رئیس‌دانشکده) و دکتر موسوی(معاون‌آموزش‌دانشکده) https://instagram.com/society_history_shiism
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 اطلاع‌رسانی ▫️سلسله نشست‌های پژوهش 🔹استاد مدعو: دکتر محمدرضا جباری؛ دانشیار، عضو هیئت علمی و مدیر گروه تاریخ مؤسسه‌ی امام خمینی(ره) 📝عنوان نشست: "اقتضائات استنباط سیره‌ی معصومان(ع)" 📌زمان برگزاری: پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۸؛ رأس ساعت: ۱۱ 🔘مکان برگزاری: قم، دانشگاه ادیان و مذاهب، شعبه‌ی ساختمان دارالحدیث،ساختمان شماره‌ی ۳، دانشکده‌ی تاریخ، سالن اجتماعات شیخ کلینی 🌀با مشارکت گروه فرق و تاریخ تشیع ⭕️ حضور تمامی دانشجویان گرایش تاریخ اسلام و تشیع الزامی است. 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1626758722-9712-48-3.pdf
332.3K
🔹عنوان مقاله: تحلیل علائق شامیان به امویان؛ عوامل و پیامدها ✍🏻نویسندگان:  دکتر علی اکبر عالمیان  دکتر محمدرضا جباری 📌چکیده‌ی مقاله: بسیاری از اهالی شام به خاندان بنی امیه علاقه داشته‌اند. این علاقه از دوران معاویه آغاز شده بود. امویان با در پیش گرفتن تدابیری خاص، توانستند نظر شامیان را به سمت خود جلب کنند و آنان را مطیع و مشتاق خود نمایند. بنی امیه بیش از هر چیز مردم شام را در حصار تبلیغاتی قرار دادند که حاصل آن چیزی جز «جهل» نبود. در واقع، عنصر جهل در کنار استفاده از عوامل روانی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، اصلی‌ترین عامل جذب شامیان به شمار می‌آمد. برایند این موضوع نیز در اطاعت‌پذیری مردم شام نمود یافت. تبعیت شامیان از امویان، بازخوردها و پیامدهایی نظیر اطاعت، جانفشانی برای بنی امیه، تلاش برای تثبیت و گسترش حاکمیت امویان، بغض و دشمنی نسبت به خاندان رسالت و در نهایت حاکم شدن اسلام اموی را به همراه داشت. 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹 🔸نکته‌ی ویرایشی 🌀 بازخوانی در نگارش متن چه‌ بسا حشو و تکرار، ناپیوستگی، بی‌سازمانی، عدم‌تناسب، زیاده‌گویی و جز آن راه یافته باشد. بسیاری از این نقایص و ناهنجاری‌ها با سرد شدن نوشته (در فاصله‌ی زمانی که اثر نویسنده برای خود او تازه و داغ نباشد) و بازخوانی آن کشف می‌شود. از این‌رو، پیش از بازخوانی، دست‌کاری، حکّ و اصلاح، حذف و اضافه، جابه‌جا کردن مطالب و آراستن و پیراستنِ نوشته نباید آن را عرضه‌داشتنی شمرد. در بازخوانی است که آشکار می‌شود کجای نوشته نامفهوم و مبهم است، در کجا استدلال ضعیف است، چه دعوی‌هایی به شواهد و حجّت‌های قوی‌تر نیاز دارد در چه مورد تداوم منطقی ضعیف است، در کجا قوام سبک سست است، آیا موادّ در بهترین جا قرار گرفته‌اند، آیا عبارات زائد و حذف کردنی وجود ندارد، استفاده از کدام داده‌ها ناموجّه است. منبع: علی قنبریان، کشکول: نکته‌های کاربردی ویرایش، تهران، میراث فرهیختگان، ۱۳۹۷ش، ص۶٠. 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ-قاضی خانی-فلاح زاده.mp3
16.17M
🔈 اثبات تاریخی وجود امام زمان(عج) از طریق بررسی منصب وکالت 🎙ارائه دهنده: دکتر حسین قاضی‌خانی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🖋ناقد: حجت‌الاسلام دکتر احمد فلاح‌زاده 📌دبیرعلمی: حجت الاسلام دکتر مجید احمدی کچایی 🌀برگزار شده در تاریخ ۱۵ اسفند سال ۱۴٠۱ 🔹به همت گروه تاریخ، مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
PE_Volume 15_Issue 60_Pages 107-130 (1).pdf
827.8K
🔹عنوان مقاله: بررسی و نقد نگاه مستشرقان به مسئله جانشینی امام یازدهم شیعیان ✍🏻 نویسنده: دکتر علی‌اکبر عالمیان 📌چکیده‌ی مقاله: دیدگاه مستشرقان به مسئله جانشینی امام یازدهم شیعیان را می‌توان به سه رویکرد تقسیم کرد. برخی از آنان معتقدند که امام حسن عسکری(ع) فرزندی نداشته است و به همین خاطر معتقدند که ایشان جانشینی ندارد. عمده تکیه این رویکرد بر مدار شبهه عقیم بودن امام یازدهم برمی‌گردد. رویکرد دوم به جانشینی جعفربن علی معروف به جعفر کذاب اشاره دارد. رویکرد سوم اما به بحثی پردامنه در اندیشه سیاسی شیعه می‌پردازد که بسیار مورد توجه خاورشناسان واقع شده است. این رویکرد به اصل مسئله مهدویت می‌پردازد و عمدتاً نگاهی انتقادی و نادرست به آن دارد. این رویکرد، مهدویت به عنوان اصل جانشینی امام یازدهم را دارای ریشه اسطوره‌ای و سیاسی دانسته و منشعب از سایر ادیان می‌داند. از حیث روشی، روش پردازش داده‌ها در این پژوهش، توصیفی‌تحلیلی و نیز تحلیل محتوا است. 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا