▫️🔅▫️🔅▫️🔅▫️🔅▫️🔅▫️🔅
به استناد آیهی شریفهی ۱۰ از سورهی مبارکهی فاطر که خداوند میفرماید:
«الیه یصعد الکلم الطیب و العمل الصالح یرفعه»، هركس خواهان عزت است،[بداند] كه عزت همگى از آن خداوند است سخن پاك به سوى او بالا مىرود و كار شايسته را [خداوند] بلند مىگرداند.
شایسته است از دلسوزی، تلاش و کوشش اساتید گرانقدر #دانشکدهی_تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب که در تعلیم، تربیت، انتقال معلومات و تجربیات ارزشمند، در کنار برقراری رابطهی خالصانه و دلسوزانه با دانشجویان و ایجاد فضائی دلنشین برای کسب علم و دانش و همچنین درک شرایط دانشجویان که حقیقتاً قابل ستایش است، از هیچ کوششی فرو نمیگذارند، در کمال امتنان و افتخار تقدیر و تشکر نمود.
از همین رو انجمن تاریخ اسلام و تشیع دانشکدهی تاریخ بر خود وظیفه میداند از اساتید ارجمند و گرانقدر گروه تاریخ اسلام و تشیع دانشکدهی تاریخ و به ویژه ریاست محترم دانشکده، جناب آقای دکتر سید محمد حسینی در کسوت شاگردی، به پاس زحمات و خدمات ارزشمندشان در سالروز بزرگداشت مقام معلم تقدیر و تشکر نماید.
از خداوند متعال برای تمامی اساتید بزرگوار سلامتی، موفقیت و عاقبت بخیری را مسئلت مینماییم.
🔅یرفع الله الذین آمنوا منکم و الذین اوتو العلم درجات و الله به ما تعلمون خبیر🔅
▫️اعضای انجمن تاریخ اسلام و تشیع دانشکدهی تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب
#سالروز_بزرگداشت_مقام_استاد
#دانشکدهی_تاریخ
💠انجمنعلمیپژوهشیتاریخاسلاموتشیع
-----------❀❀✿❀❀---------
@HistorySociety
کرسی عصری سازی سیره وسبک زندگی معصومین .د. رفیعی کم حجم.mp3
27.18M
🔊 صوت کرسی علمی «عصریسازی سیره و سبک زندگی معصومان»
🎙ارائهدهنده:
حجتالاسلام و المسلین دکتر ناصر رفیعی محمدی
🖋ناقدان:
دکتر نعمتالله صفری فروشانی
حجتالاسلام و المسلین دکتر حسین عبدالمحمدی
#صوت
#کرسی_ترویجی
#دانشکدهی_تاریخ
💠انجمنعلمیپژوهشیتاریخاسلاموتشیع
-----------❀❀✿❀❀---------
@HistorySociety
📣 اطلاعرسانی
▫️دانشکدهی تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب در رشتهی تاریخ و تمدن ملل اسلامی در مقطع كارشناسی ارشد، ویژه طلاب و روحانیون شیعه و سنی سراسر کشور دانشحو میپذیرد.
💠مزایای رشتهی تاریخ تمدن و ملل اسلامی👇🏻
🔹 اخذ مدرک علمی معتبر
🔸تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد
🔹کسب تخصص منطبق با نیازهای روز
🔸اردویهای علمی و فرصتهای مطالعاتی خارج از کشور
▫️برای ثبتنام و دانلود دفترچهی آزمون از طریق لینک زیر اقدام کنید.👇🏻
🌐azmoon.urd.ac.ir
⭕️ پاسخگویی به سؤالات آموزشی👇🏻
⏩ 09332440228
🌐@amozesh_sabtenam
⏩ 02532802626
#دانشکدهی_تاریخ
🌐@facultyofhistort
💠انجمنعلمیپژوهشیتاریخاسلاموتشیع
-----------❀❀✿❀❀---------
@HistorySociety
1595304596-10055-43-7.pdf
347.8K
🔹عنوان مقاله:
عوامل شکل گیری فرقه حسینیه و زمینه های گرایش آن به غلو
✍🏻نویسنده:
دکتر منصور داداش نژاد
دکتر فاضل گرنه زاده
📌چکیدهی مقاله:
با وجود رویکرد عقل گرایانه زیدیه ی یمن، در آغاز قرن پنجم هجری قمری جریانی با ماهیتی غالیانه در میان آن بالیدن گرفت. این جریان که پس از کشته شدن یکی از امامان زیدیه یمن یعنی حسین بن قاسم عیانی و بر محور غیبت و طرح باورهای نامانوس و اغراق آمیز نسبت به او شکل گرفت به «حسینیه مشهور» گردید. هرچند که دعاوی حسین بن قاسم عیانی در منشا شکل گیری این جریان بی تاثیر نبود، اما نقش اساسی را باید به جانشینان و پیروان آن داد. حفظ اقتدار سیاسی در خاندان عیانی، ایستادگی در برابر مخالفان زیدیه و محافظت بر روابط با برخی از همپیمان سیاسی از جمله انگیزهای مهم طرح غیبت حسین بن قاسم و غلو در مورد او بود. این در حالی است که وجود تمایلات غالیانه در میان برخی از قبایل یمنی زمینه مساعدی را به لحاظ فکری برای شکل گیری این جریان به وجود آورده بود.
#معرفی_مقاله
#حسینیه
#غلو
#دکتر_منصور_داداشنژاد
#دانشکدهی_تاریخ
💠انجمنعلمیپژوهشیتاریخاسلاموتشیع
-----------❀❀✿❀❀---------
@HistorySociety
📣اطلاعرسانی
انجمن علمی پژوهشی تاریخ اسلام و تشیع با همکاری دانشکدهی تاریخ برگزار میکند:
▫️سلسله نشستهای علمی پژوهشی دانشکدهی تاریخ
📌عنوان نشست:
«تبیین مؤلفههای تاریخ فرهنگی»
🔹استاد مدعو:
استاد محترم دکتر حسن احمدزاده
▫️زمان برگزاری نشست:
روز پنج شنبه چهاردهم اردیبهشت ۱۴٠۲، ساعت: ۱۱
▫️مکان برگزاری نشست:
قم، ساختمان شماره ۳ دانشگاه ادیان و مذاهب( دارالحدیث)، طبقه دوم ، سالن شیخ کلینی
🔹برگزاری همزمان جلسه به صورت آنلاین
🌐لینک ورود به جلسه: 👇🏻
🌐https://b2n.ir/el.urd.ac.ir
▫️نام کاربری: نام شرکت کننده
▫️رمز عبور: ۲۲
♦️ شرکت به صورت حضوری برای دانشجویانی که در دوره آموزشی خود قرار دارند الزامی است.
#پژوهش
#تاریخ
#دکتر_احمدزاده
#دانشکدهی_تاریخ
💠@facultyofhistort
💠انجمنعلمیپژوهشیتاریخاسلاموتشیع
-----------❀❀✿❀❀---------
💠@HistorySociety
🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️
🌀 نکتهی ویرایشی:
آوردن تنوین (در صورتی که تلفظ شود) در نوشتههای رسمی و نیز در متون آموزشی الزامی است. تنوین به صورتهای زیر نوشته میشود:
۱) تنوین نصب: در همه جا به صورت «اً/ـــاً» نوشته میشود:
واقعاً، جزئاً، موقتاً، عجالتاً، نتیجاً، مقدمتاً، عمداً، ابداً.*
تبصرهی ۱: کلمههای مختوم به همزء، مانند: جزء، استثناء، ابتداء، هرگاه با تنوینِ نصب همراه باشد، همزهی آنها روی کرسی «یـ» میآید و تنوین روی «الفِ» بعد از آن قرار میگیرد: جزئاً، استثنائاً، ابتدائاً.
تبصرهی ۲: تاء عربی «ة/ـــة» اعم از آنکه در فارسی به صورتِ «ت» یا «ه/ـه» (های غیرملفوظ) نوشته یا تلفظ شود، در تنوین نصب، بدل به «ت» کشیده میشود و علامت تنوین روی الفی قرار میگیرد که پس از «ت» میآید، مانند: نتیجتاً، موقتاً، نسبتاً، مقدمتاً، حقیقتاً.
۲) تنوین رفع و تنوین جرّ: در همه جا به صورت ـــــــٌ و ــــــــٍ نوشته میشود و فقط در ترکیبات مأخوذ از عربی که در زبان فارسی رایج است به کار میرود:
مشارٌالیه، مضافٌالیه، منقولٌعنه، مختلفٌفیه، متفقٌعلیه، بعبارةٍاُخری، اباٌعنجدٍ، بایّنحوٍکان.
▫️گذاشتن تشدید همیشه ضرورت ندارد مگر در جایی که موجب ابهام و التباس شود که یکی از مصادیق آن همنگاشتهاست**:
معین/معیّن؛ علی/عِلّی؛ دوار/دوّار؛ کره/کُرّه؛ بنا/بنّا.
تبصره: در متون آموزشی برای نوآموزان غیر فارسی زبانان و نیز در اسناد و متون رسمی دولتی، گذاشتن تشدید در همهی موارد ضروری است.
▫️حرکتگذاری تنها در حدّی لازم است که احتمال بدخوانی داده شود:
عُرضه/عَرضه؛ حَرف/حِرَف؛ بُرْد/بُرَد؛ سرْچشمه/سرِچشمه.
▫️واژههای دارای هجای میانی «_ وو _» با دو واو نوشته میشوند:
طاووس لهاوور، کیکاووس، داوود.
تبصرهی۱: نوشتن «داود» با یک واو به تبعیت از رسمالخط قرآنی بلامانع است.
تبصرهی۲: در مورد نام شخص، ضبط نهادی شده(مطابق شناسنامه) اختیار میشود:
کاوس، کاوسی
❗️پاورقی:
* اگر بخواهیم بیتنوین خوانده شود: مطلقا، اصلا، ابدا.
** همانگاشت: به واژههایی اطلاق میشود که املای واحد اما دو تلفظ و دو معنای متفاوت دارند.
‼️ لازم به ذکر است گاهی رعایت نکردن همین نکات به ظاهر ساده باعث گرفتن نمرهی منفی در پایاننامه و رساله از سوی داوران میشود.
منبع: دستور خط فارسی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، ص۳۷_۳۸
#نکات_ویرایشی
#دانشکدهی_تاریخ
💠@facultyofhistort
💠انجمنعلمیپژوهشیتاریخاسلاموتشیع
-----------❀❀✿❀❀---------
💠@HistorySociety