eitaa logo
انجمن‌علمی‌دانشجویی‌تاریخ‌تشیع
601 دنبال‌کننده
541 عکس
58 ویدیو
153 فایل
«این‌کانال‌وابسته‌به‌دانشکده‌ی‌تاریخ‌‌ دانشگاه‌ادیان‌ومذاهب‌‌است» 📌مدیرمحتوایی‌کانال @z_kabiri (زهراکبیری‌پور) تحت اشراف و نظارت: آقایان دکتر حسینی (رئیس‌دانشکده) و دکتر موسوی(معاون‌آموزش‌دانشکده) https://instagram.com/society_history_shiism
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 اطلاع‌رسانی ▫️دانشکده‌ی تاریخ دانشگاه ادیان و مذاهب در رشته‌ی تاریخ و تمدن ملل اسلامی در مقطع كارشناسی ارشد، ویژه طلاب و روحانیون شیعه و سنی سراسر کشور دانشحو می‌پذیرد. 💠مزایای رشته‌ی تاریخ تمدن و ملل اسلامی👇🏻 🔹 اخذ مدرک علمی معتبر 🔸تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد 🔹کسب تخصص منطبق با نیازهای روز 🔸اردوی‌های علمی و فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور ▫️برای ثبت‌نام و دانلود دفترچه‌ی آزمون از طریق لینک زیر اقدام کنید.👇🏻 🌐azmoon.urd.ac.ir ⭕️ پاسخگویی به سؤالات آموزشی👇🏻 ⏩ 09332440228 🌐@amozesh_sabtenam ⏩ 02532802626 ‌‌🌐@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1595304596-10055-43-7.pdf
347.8K
🔹عنوان مقاله: عوامل شکل گیری فرقه حسینیه و زمینه های گرایش آن به غلو ✍🏻نویسنده:  دکتر منصور داداش نژاد دکتر فاضل گرنه زاده  📌چکیده‌ی مقاله: با وجود رویکرد عقل گرایانه زیدیه ی یمن، در آغاز قرن پنجم هجری قمری جریانی با ماهیتی غالیانه در میان آن بالیدن گرفت. این جریان که پس از کشته شدن یکی از امامان زیدیه یمن یعنی حسین بن قاسم عیانی و بر محور غیبت و طرح باورهای نامانوس و اغراق آمیز نسبت به او شکل گرفت به «حسینیه مشهور» گردید. هرچند که دعاوی حسین بن قاسم عیانی در منشا شکل گیری این جریان بی تاثیر نبود، اما نقش اساسی را باید به جانشینان و پیروان آن داد. حفظ اقتدار سیاسی در خاندان عیانی، ایستادگی در برابر مخالفان زیدیه و محافظت بر روابط با برخی از همپیمان سیاسی از جمله انگیزهای مهم طرح غیبت حسین بن قاسم و غلو در مورد او بود. این در حالی است که وجود تمایلات غالیانه در میان برخی از قبایل یمنی زمینه مساعدی را به لحاظ فکری برای شکل گیری این جریان به وجود آورده بود. 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- @HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣اطلاع‌رسانی انجمن علمی پژوهشی تاریخ اسلام و تشیع با همکاری دانشکده‌ی تاریخ برگزار می‌کند: ▫️سلسله نشست‌های علمی پژوهشی دانشکده‌ی تاریخ 📌عنوان نشست: «تبیین مؤلفه‌های تاریخ فرهنگی» 🔹استاد مدعو: استاد محترم دکتر حسن احمدزاده ▫️زمان برگزاری نشست: روز پنج شنبه چهاردهم اردیبهشت ۱۴٠۲، ساعت: ۱۱ ▫️مکان برگزاری نشست: قم، ساختمان شماره ۳ دانشگاه ادیان و مذاهب( دارالحدیث)، طبقه دوم ، سالن شیخ کلینی 🔹برگزاری همزمان جلسه به صورت آنلاین 🌐لینک ورود به جلسه: 👇🏻 🌐https://b2n.ir/el.urd.ac.ir ▫️نام کاربری: نام شرکت کننده ▫️رمز عبور: ۲۲ ♦️ شرکت به صورت حضوری برای دانشجویانی که در دوره آموزشی خود قرار دارند الزامی است. ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹▫️ 🌀 نکته‌ی ویرایشی: آوردن تنوین (در صورتی که تلفظ شود) در نوشته‌های رسمی و نیز در متون آموزشی الزامی است. تنوین به صورت‌های زیر نوشته می‌شود: ۱) تنوین نصب: در همه جا به صورت «اً/ـــاً» نوشته می‌شود: واقعاً، جزئاً، موقتاً، عجالتاً، نتیجاً، مقدمتاً، عمداً، ابداً.* تبصره‌ی ۱: کلمه‌های مختوم به همزء، مانند: جزء، استثناء، ابتداء، هرگاه با تنوینِ نصب همراه باشد، همزه‌ی آن‌ها روی کرسی «یـ» می‌آید و تنوین روی «الفِ» بعد از آن قرار می‌گیرد: جزئاً، استثنائاً، ابتدائاً. تبصره‌ی ۲: تاء عربی «ة/ـــة» اعم از آنکه در فارسی به صورتِ «ت» یا «ه/ـه» (های غیرملفوظ) نوشته یا تلفظ شود، در تنوین نصب، بدل به «ت» کشیده می‌شود و علامت تنوین روی الفی قرار می‌گیرد که پس از «ت» می‌آید، مانند: نتیجتاً، موقتاً، نسبتاً، مقدمتاً، حقیقتاً. ۲) تنوین رفع و تنوین جرّ: در همه جا به صورت ـــــــٌ و ــــــــٍ نوشته می‌شود و فقط در ترکیبات مأخوذ از عربی که در زبان فارسی رایج است به کار می‌رود: مشارٌالیه، مضافٌ‌الیه، منقولٌ‌عنه، مختلفٌ‌فیه، متفقٌ‌علیه، بعبارةٍاُخری، اباٌعن‌جدٍ، بایّ‌نحوٍکان. ▫️گذاشتن تشدید همیشه ضرورت ندارد مگر در جایی که موجب ابهام و التباس شود که یکی از مصادیق آن هم‌نگاشت‌هاست**: معین/معیّن؛ علی/عِلّی؛ دوار/دوّار؛ کره/کُرّه؛ بنا/بنّا. تبصره: در متون آموزشی برای نوآموزان غیر فارسی زبانان و نیز در اسناد و متون رسمی دولتی، گذاشتن تشدید در همه‌ی موارد ضروری است. ▫️حرکت‌گذاری تنها در حدّی لازم است که احتمال بدخوانی داده شود: عُرضه/عَرضه؛ حَرف/حِرَف؛ بُرْد/بُرَد؛ سرْچشمه/سرِچشمه. ▫️واژه‌های دارای هجای میانی «_ وو _» با دو واو نوشته می‌شوند: طاووس لهاوور، کیکاووس، داوود. تبصره‌ی۱: نوشتن «داود» با یک واو به تبعیت از رسم‌الخط قرآنی بلامانع است. تبصره‌ی۲: در مورد نام شخص، ضبط نهادی شده(مطابق شناسنامه) اختیار می‌شود: کاوس، کاوسی ❗️پاورقی: * اگر بخواهیم بی‌تنوین خوانده شود: مطلقا، اصلا، ابدا. ** هم‌انگاشت: به واژه‌هایی اطلاق می‌شود که املای واحد اما دو تلفظ و دو معنای متفاوت دارند. ‼️ لازم به ذکر است گاهی رعایت نکردن همین نکات به ظاهر ساده باعث گرفتن نمره‌ی منفی در پایان‌نامه و رساله از سوی داوران می‌شود. منبع: دستور خط فارسی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، ص۳۷_۳۸ 💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 در حال برگزاری انجمن علمی پژوهشی تاریخ اسلام و تشیع با همکاری دانشکده‌ی تاریخ برگزار می‌کند: ▫️سلسله نشست‌های علمی پژوهشی دانشکده‌ی تاریخ 📌عنوان نشست: «تبیین مؤلفه‌های تاریخ فرهنگی» 🔹استاد مدعو: استاد محترم دکتر حسن احمدزاده ▫️زمان برگزاری نشست: روز پنج شنبه چهاردهم اردیبهشت ۱۴٠۲، ساعت: ۱۱ ▫️مکان برگزاری نشست: قم، ساختمان شماره ۳ دانشگاه ادیان و مذاهب( دارالحدیث)، طبقه دوم ، سالن شیخ کلینی 🔹برگزاری همزمان جلسه به صورت آنلاین 🌐لینک ورود به جلسه: 👇🏻 🌐https://b2n.ir/el.urd.ac.ir ▫️نام کاربری: نام شرکت کننده ▫️رمز عبور: ۲۲ ♦️ شرکت به صورت حضوری برای دانشجویانی که در دوره آموزشی خود قرار دارند الزامی است. ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دکتر احمدزاده.mp3
46.01M
‌ 🔊 صوت سلسله نشست‌های زنگ پژوهش 🔹استاد مدعو: دکتر حسن احمدزاده 🖋موضوع نشست: «تبیین مؤلفه‌های تاریخ فرهنگی» ▫️تاریخ برگزاری: پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴٠۲ ‌💠@facultyofhistort 💠انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌اسلام‌و‌تشیع -----------❀❀✿❀❀--------- 💠@HistorySociety