eitaa logo
پژوهش های اصولی
298 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
729 ویدیو
119 فایل
﷽ 📌نکات اخلاقی واعتقادی 📌تحلیل های سیاسی وبصیرت افزا در راستای آشنایی با مقتضیات زمان 📌آرشیوی از اهم علوم مقدماتی اجتهاد 📌آموزش اصول وفنون پژوهش از طریق ارائه سلسله مباحث علمی از اینکه بدلیل مشغله، توفیق پاسخگویی ندارم، عذر خواهم @HosseinMehrali
مشاهده در ایتا
دانلود
جایزه بزرگ 🌱فیلمهای اصغر فرهادی سطوح و لایه هایی دارد. سطح ظاهری آن با شریعت و ظواهر دین درگیر میشود. این سطح نقطه تمرکز فرهادی نیست ولی خودآگاه به آن توجه دارد. لذا در «درباره الی» آن مردی که از او متنفریم و الی از او فرار کرده و خواسته با پسر دیگری آشنا شود، او اهل نماز است و متشرع. در «جدایی نادر از سیمین» آنجا که در دادگاه فشار زیاد میشود صدای اذان میآید که به صورت طبیعی از این صدا متنفر شوی، قسم به قرآن نخوردن زن چادری همه چیز را خراب میکند و از این عقاید متنفر میشوی. در «فروشنده»، از هر نوع رفتار حقوقی مقابل مجرم متنفرید حتی اندازه یک سیلی زدن. غیرت مرد و بی غیرتی دیگران مساله تو نیست. مهم هم نیست. 🌱اما این ها نقطه تاکید فیلم های او نیست به هیچ وجه. نقطه اصلی تمرکز اصغر فرهادی هویت ما است. فرهنگ ما. خود ما ایران. او با حکومت هم کاری ندارد. او با مردم کار دارد. در فروشنده با خانه در حال ویران شدن مواجهید، در یک گفتگو یکی میگوید کاش میشد شهر را لودر بندازیم خراب کنیم و از نو بسازیم. دیگری جواب میدهد یک بار خراب کردیم و از نو ساختیم این شده. این یعنی چی؟ یعنی ما همینیم. معلم به دانش آموزی که درباره فیلم گاو میپرسد که یک نفر چگونه گاو میشود، جواب میدهد : به مرور. ما به مرور گاو شده ایم. عاشق گاو شده ایم و حالا گاویم. در فروشنده، همه نفرت شما که در طول فیلم جمع کرده اید در نهایت نصیب یک خانواده معمولی با ظاهر ساده ایرانی میشود. همه روابط مورد سوء ظن است. روابط دوستانه شما روابط با تک تک مردم شهر با همه. زیر پوست همه روابط عادی ما یک شیطنت و خباثت نهفته است. این حال در فیلم جریان دارد. این همان هویت است که سیمین از آن فرار میکند و نادر میخواهد با آن بجنگد. این همان است که پشت روابط دوستان و خانواده اطراف الی موج میزند. فرهنگ دروغ و نفاق و شیطنت و سیاهی و پلشتی. ما بدیم هویت پشت روابطمان همه بد است از خودمان باید متنفر شویم از همه داشته هایمان. اصل تمرکز فرهادی بر این خودحقیرپنداری جدی او نسبت به فرهنگ ما است. او با ریشه سیاست و حکومت و همه چیز ما کار دارد. ریشه هویت ما است. هویت مسخ شده. گاو شده. رو به مرگ. پر نفاق. پر دروغ. رو به ویرانی. آلزایمری. بی فایده. روی اعصاب. همه نمادهایش روی اعصاب و تلخ. 🌱البته فرهادی از این هم عمیقتر میشود هر چند این سطح هم مورد تاکید او نیست ولی مورد توجه او هست. یک تنفر عجیب از کل دستگاه خلقت و دنیا و بی اعتمادی به خالق آن. یک تلخی و پوچی ناگزیر که راه انتقام گرفتن از آن، خودکشی است. حذف کردن خود. یک پایان تلخ. هم الی خودکشی میکند هم در فیلم فروشنده، تئاتر (که شعار کارگردان آنجا داده میشود) با خودکشی فروشنده تمام میشود. و طعم تلخ خانواده نادر و سیمین و هم تلخی خانواده مذهبی که تمامی ندارد. طعم تلخ زندگی نامزد الی و همه خانواده در ساحل ماندگان. طعم تلخ زندگی پیرمرد و پیرزن و زن و مرد در فروشنده. اعتقادی به اینکه کسی دست بگیرد نداری زندگی تلخ است و پوچ و همیشه همین هست. این فلسفه پوچ و سیاه به عالم در پشت سر همه وقایع وجود دارد. 🌱جایزه بزرگ نصیب او و فیلمهایش نخل طلایی هم اسکار هم. همه افتخار دولت روحانی وسط دردها و مشکلات مردم هم. آری او نماد خودحقیرپنداری و فرار از خود است به سمت هیچ. @ali_mahdiyan
⚫️ تقصیر خواص طرفدار حق در شهادت حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام. 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
5.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖋 سلام عليكم عرض ادب و احترام لطفا نشر دهید، زیرا نشر هم نوعی اقدام در راستای غدیر است ان شاء الله تعالی. تشکر فراوان از محبت شما 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
💠 لحظه لحظه از ظهر عرفه تا غروب آن، مثل اکسیر حائز اهمیت است ... 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
* 🔻حضرت مسلم (علیه السلام) خيلي باب الحوائج است. عرب‌ها به ایشان خيلي اعتقاد دارند. شایسته است كه انسان گاهي يك توسلي به این بزرگوار داشته باشد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
20.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بیانات استاد احمد عابدی درباره عرفه 🔹 سالروز شهادت جناب مسلم بن عقیل سلام الله علیه 🔹 «فرض النبی» و عرفه 🔹**دعای شب عرفه** در مفاتیح الجنان 🔹 اهمیت دعای روز عرفه امام سجاد علیه السلام در صحیفه سجادیه 🔹 دعا برای دیگران ------------------------------------------------- 🆔 @ahmad_aabedi
📿عرفان در بیان اباعبدالله الحسین 📻 فرازهایی از دعای عرفه در محضر آیت الله حق شناس 🔷« و انت الذی ازلت الاغیار عن قلوب احبائک حتی لم یحبوا سواک»؛ آیا می شود که إن شاالله صفحه ی قلب من و شما هم پاک شود و قلبمان سلیم بشود، تا غیر از پروردگار کسی دیگر در این خانه راه پیدا نکند؟! 🔶جمال یار ندارد حجاب و پرده ولی غبار ره بنشان تا نظر توانی کرد حضرات فلاسفه و آقایان اهل علم می فرمایند: اینکه می گویند: (چشم من غبار آلود است)، یعنی من به مقام کثرت توجه دارم. مقام کثرت، مقابل مقام وحدت است. وقتی به مقام کثرت توجه داشته باشی، دیگر دلت گنجایش این را ندارد که به پروردگار توجه کنی آقا جان من! برای همین است که امام حسین علیه السلام به پروردگار عزیز عرض می کند: «انت الذی ازلت الاغیار عن قلوب احبائک حتی لم یحبوا سواک و لم یلجئوا الی غیرک»؛ این کثرت باید به مدد پروردگار از قلب شما مرتفع شود. 🔷بر حسب فرمایش اباعبدالله: «ماذا وجد من فقدک»؛ کسی که تو را ندارد چه چیز دارد؟! چه در دنیا و چه در آخرت؟! .... «و ما الذی فقد من وجدک» کسی که تو را ندارد چه چیز یافته است؟ حال اگر به خدا متصل شوی و خالصانه برای تو عبادت کنی، چه چیزی را از دست داده ای؟ کسی که پروردگار عزیز را دارد چه چیز ندارد؟ 🔶پروردگاری که نانت را می دهد، آبت را می دهد، اگر واقعا اطاعت کردی، تمام درها را به روی تو باز می کند و دیگر به دیگران چه کار است؟! حالا فلانی به من ارادت نداشته باشد و مرا دوست نداشته باشد! دیگر این مسائل مطرح نیست! «و مالذی فقد من وجدک»؛ ای پروردگار! آن کس که تو را دارد، چه ندارد؟ همه ی درها را به روی خودش می بندد، چون می داند هیچ کس کاره ای نیست. التفات ما به دیگران به خاطر آن است که ما گمان می کنیم دیگران کاره ای هستند. 🔷اباعبدالله در دعای عرفه عرضه می دارد: «عمیت عین لا تراک علیها رقیبا» کور باد آن چشمی که تو را نبیند! آن قبض و بسط هایی که در قلب ما می شود، همه اش کار توست. 🔶حضرت صادق ( در پاسخ به فرد مخالف) فرمود: خدا همین ساعت هم حاضر است، اما تو نمی بینی. «عمیت عین لا تراک علیها رقیبا»؛ کور باد چشمی که تو را نمی بیند! اگر چه ذات پاکش لا مکان است چو نیکو بنگری در دل نهان است 🔷«وانت الذی هدیتهم حیث استبانت لهم المعالم»؛ وقتی راه برای بندگانت گم می شود و کسی نیست که آن ها را از حیرت نجات دهد، خودت دستشان را می گیری و نشانه ی هدایتی برایشان می فرستی. @hhaghshenas
پژوهش های اصولی
#کتاب1 (خون دلی که لعا شد ۱۴۸) #فصل_دوازدهم (سلول شماره چهارده ۱۴) #شاگردانم_را_شکنجه_کردند(بخش ا
(خون دلی که لعل شد ۱۴۹) (سلول شماره چهارده ۱۵) (بخش دوم) مقامات زندان تصمیم گرفتند موسوی را از آن شیخ دور کنند؛ لذا او را به مجموعه ی سلولهای مقابل بردند. او در آنجا غریب افتاد و کسی را نمی یافت که دلداری اش بدهد. از همین رو به انواع ترفندها متوسل میشد تا به من نزدیک شود و صدایم را بشنود. پایش در اثر شکنجه زخم شده بود و نمیتوانست راه برود؛ لذا برای رفتن به دستشویی، روی باسن خود میخزید. دو دستشویی بود؛ یکی از آنها نزدیک سلول او، و دیگری نزدیک سلول من قرار داشت. یکی از ترفندهایش برای نزدیک شدن به من این بود که به نگهبان میگفت: می بینی که من پایم زخمی است و نمیتوانم از این دستشویی (با اشاره به دستشویی نزدیک به سلول خودش) استفاده کنم و باید به آن یکی بروم (با اشاره به دستشویی نزدیک سلول من!). نگهبان معمولا از سربازهای ساده دل بود و غالبا هم به زندانیان -بویژه زندانیان مجروح- گرایش داشت. حتی دیدم یکی از آنها موسوی را بر پشت خود حمل میکند تا به دستشویی برساند. نگهبان به او اجازه داد به دستشویی نزدیک سلول من بیاید. وقتی از دستشویی بیرون آمد، به نگهبان گفت: میخواهم تیمم کنم، چون به علت زخمها نمیتوانم وضو بگیرم. بعد گفت: این خاکی که نزدیک دستشویی است، نجس است و لذا میخواهم آنجا تيمم کنم. ( به زمين مقابل سلول من اشاره کرد.) این را هم نگهبان اجازه داد. او نزدیک شد و شروع کرد به تیمم کردن، و هم زمان، صحبت کردن به زبان عربی، با آهنگی شبیه دعا خواندن؛ که هرکس بشنود و عربی نداند، خیال کند که او مشغول دعا خواندن است! ازجمله حرفهایش که به یاد دارم، این بود که به عربی میگفت: آقا... السلام علیک و رحمة الله و بركاته... شما نمیدانید من چه عذابی میکشم... آیا اگر در این وضع بمیرم، شهید به حساب می آیم؟ وقتی تیمم را تمام کرد، پایش را دراز کرد؛ به شکلی که گویی نمیتواند حرکت کند. نگهبان به او گفت: زود باش... زود باش! پاسخ داد: نمیتوانم... بگذار کمی استراحت کنم. نگهبان هم چاره ای جز این نداشت که به او اجازه دهد. پس از آنکه سخنانش به پایان رسید، من شروع کردم به جواب دادن به زبان عربی و با همان آهنگ دعایی، و گفتم: صبر کن ای سید بزرگوارا صبر کن... تا این جنایتکاران از تو نومید شوند... چیزی نگو، که حتما خدا تو را نجات میدهد.... به صحبت با او ادامه دادم تا اینکه روحیه گرفت و به سلولش بازگشت. این ترفند از جانب او بارها تکرار شد. این تنها یک نمونه از شاگردان من بود که در این زندان شکنجه شدند؛ و البته از این نمونه ها بسیار بود. 📚 کانال پژوهش های اصولی https://eitaa.com/joinchat/1772093454C44c5b95945
10.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ استاد فرج نژاد در حال ترسیم صحنه جنگ آب ▪️ واقعا این حرف‌ها برای بعضی افراد موی دماغ بود 📌 @ponezs
هدایت شده از KHAMENEI.IR
14000501_41600_1281k.mp3
8.69M
🎙بشنوید | صوت کامل بیانات امروز رهبر انقلاب پس از دریافت نوبت دوم واکسن ایرانی کرونا. ۱۴۰۰/۰۵/۰۱ 💻 @Khamenei_ir
🔺اول مردادماه سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت ایت الله حق شناس تهرانی (رضوان الله تعالی علیه) 🔹نثار روح مطهر مادر امام زمان عجل الله فرجه و ایت الله حق شناس (رضوان الله علیه )فاتحه مع الصلوات @hhaghshenas
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه🔹 🔸باید شرط بندی حلال در تیراندازی را بین مردم عمومیت بدهیم🔸 🎯 همه باید آمادگی و توانایی را داشته باشند و اگر دیگران بگویند که ایرانی‌ها‌ تیر‌اندازیشان خوب است به نفع اسلام است. از بیرون همه باید بگویند که صغیر و کبیر، پیر و جوان در جمهوری اسلامی تک تیر‌انداز هستند. 🎯 خود من، تفریحم تیراندازی است و هرجا که بروم جزء پذیرایی ای که از من می‌شود، میدان تیری ترتیب داده می شود و من هم می‌روم. مثلا با آقای‌ ها‌شمی‌ (رییس فدراسیون) 50 هزار تومان وسط گذاشتیم، یکبار او برد و یکبار هم من بردم! من با فرماند‌ها‌ن [نظامی] زیاد مسابقه می‌دهم و اگر عینکم همراهم باشد از عهده آن‌ها‌ بر می‌‌آیم. خیلی اوقات هم شده ام. حتی یکبار در اتریش با رییس جنگلبانی آنها مسابقه تیر‌اندازی دادیم. قبل از مسابقه به زبان آلمانی گفت که می‌ترسد مغلوب بشود! 🎯 ما باید مسئله‌ی برد و باخت [و شرط بندی در تیراندازی را بین مردم] عمومیت دهیم تا مردم را از قمار [در سایر بازی ها] به [شرط بندی در] تیر‌اندازی بکشانیم. این است و اگر کسی یک میلیون تومان هم بگذارد و ببرد، حلال است. @haerishirazi