📣 اطلاعیه
💢 مجمع بانوان یاری دهنده نظام اسلامی«مبین» با همکاری سازمان تبلیغات برگزار میکند:
🛑 سلسله نشستهای تخصصی در
#حوزه زنان و خانواده
🔸نشست #چهارم: زن تراز جامعه منتظر، سرپرست عواطف اجتماعی جامعه ایمانی
🔸سخنران: استاد سرکار خانم رضیه کشتکاران (سرپرست واحد خواهران حسینیه اندیشه)
🔸زمان: پنجشنبه، ۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۵الی۱۷
🔸مکان: مشهد، بلوار مدرس، سالن همایش های سازمان تبلیغات اسلامی
🔷 جهت حضور در جلسه مجازی از طریق پیامرسان ایتا روی لینک زیر بزنید و وارد کانال «مبین» شوید
https://eitaa.com/joinchat/4119134328C112e25a644
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📢 اطلاعیه
◀️ بهمناسبت ماه مبارک رمضان برگزار میشود:
سلسله مباحث
🔅فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی🔅
🎙سخنران: حجتالاسلام احمد زیبایی نژاد (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه)
🕌 خیابان کارگر شمالی، مسجد مجتمع کوی دانشگاه تهران
🗓از ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ (۱۶ ماه رمضان)
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔅گلایهای از یک نامگذاری متداول🔅
یا
🔅بحثی بسیار فشرده درباره «دعای اللهم کن لولیک» در شب قدر🔅
••─━⊱✦ صفحه یک ✦⊰━─••
🤲 «همه با هم دعای سلامتی امامزمان را زمزمه میکنیم: اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن....»
✅ این جمله را شاید سالهاست توی مساجد و هیأتها میشنویم و با آن همراهی میکنیم. اما من سالهاست (یا به تعبیر دقیقتر از موقعی که «حاجآقا» بحثگفتن درباره شب قدر را شروع کرد) وقتی این جمله را میشنوم، با سوال و اشکال از خودم میپرسم «دعای سلامتی؟!؟» و شروع میکنم:
🔹یک. روایات معصومین که همچین اسمی روی این دعا نگذاشتهاند. پس میشود این نامگذاری را نقد کرد.
🔸دو. خصوصن وقتی این نامگذاری را با مضمون دعا مقایسه کنیم. مضمون دعا به طور خلاصه این است: خدایا لطفا شش تا کار برای امامزمان ما بکن: «سرپرست» و «نگهدار» و «راهبر» و «یاریکننده» و «راهنما» و «چشمِ»او باش. معلوم است که از بین این شش خواسته، فقط «حافظاً» یا همان «نگهدار» است که با مفهوم «سلامتی» تناسب دارد. یعنی نامگذاری دعا به «دعای سلامتی» با بخش اعظم دعا یعنی پنجتا وصف دیگر سازگار نیست.
🔹سه. پس چکار کنیم؟ واقعا مضمون و معنای این دعا چیست؟ بنظرم باید به اصل منابعی مراجعه کرد که دعا را نقل کردهاند. مثلا «کافی شریف» که میگوید این دعا اساساً از اعمال شب بیست و سوم ماه مبارک است و در شب قدر در هر حالتی باید تکرار شود؛ چه ایستاده، چه نشسته و چه در سجده. باید تکرار شود «و تکرّر فی لیله ثلاث و عشرین من شهر رمضان هذا الدعاء ساجداً و قائماً و قاعداً و علی کل حال»
🔸چهار. خب شب قدر چه خبر است که باید در آن، این شش خواسته را برای امام زمان داشته باشیم؟ خیلی خلاصه میشود از روایات برداشت کرد که در شب «قدر»، «اندازه»ی همه چیز معیّن میشود و این «اندازهی همه چیز» شامل «اندازهی دستگاه طغیان» هم میشود. لذا فرمود «یا من قدّر الخیر و الشرّ» یا فرمود «یقدّر فی لیله القدر کل شیء... خیر و شر و طاعه و معصیه» معلوم است که مقدر شدن ِ اندازهی شر و معصیت فقط به گناه چند تا لات و الواط محدود نمیشود. چون شأن خدا «مدیریت عالَم» است و آنهایی که مدیر عالَم هستند، به اندازههای خیلی بزرگتری هم توجه میکنند: «اندازهی امتها، اندازهی حکومتها، اندازهی تمدنها». خصوصن این که خدا تصمیم گرفته «دار اختیار» درست کند و گرچه به گناه و طغیان راضی نیست، اما به امت و حاکمیت و تمدن ِ «کفر و نفاق» هم اجازه حیات و تحرک داده و در قرآنش کلی از «ملأ» و «طواغیت» و «ائمه کفر» و «مستکبرین» و «اکابر مجرمین» و «مترفین» صحبت کرده و اختیار آنها را در راه دنیاپرستی و هجمه به دستگاه ایمان، مطلقاً صفر نکرده و گفته «کلاً نُمدّ هولاء و هولاء... هر دو دستگاه را امداد میکنیم» حالا چقدر از خواستههای دستگاه طغیان، مقدّر میشوند و چه قدر و اندازهای برای شرارت آنها تعیین میشود؟ طبعاً بستگی دارد به قدر و اندازهی همّت و خواست مومنین برای دفاع از دستگاه توحید و خداپرستی...
🔹پنج. شب قدر خدا نگاه میکند به اندازه همت و خواست مومنین برای دفاع از امامشان. هر چقدر حاضر به فداکاری باشند که الحمدلله. اما هر جا را پوشش ندهند، دستگاه تولید شرور و مهندسان طغیان که کارشان را تعطیل نکرده اند و تدابیر وحشتناکی دارند که نتیجه اش را خدا حکایت کرده: «و زلزلوا حتی یقول الرسول و الذین آمنوا متی نصرالله... و به تکان درآمدند و لرزانده شدند تا جایی که پیامبر خدا و مومنین گفتند یاری خدا کی خواهد بود؟» . پس خدا با حکمتش _ بدون اینکه راضی باشد _ سطحی از توان و قدرت را برایشان مقدّر میکند و بعد فرشتگان هستند که _ به گمان من با سرافکندگی _ این تقدیر پُردرد را به محضر صاحب شب قدر میبرند و برنامه پر از بلای سال آینده را به امامزمان تحویل میدهند تا به آن رضایت بدهد و مثل همه انبیا و اوصیا به استقبال بلا برود و با یقین به حکمت خدا، به تنهایی به امواج خون و آتش و مصیبت بزند تا با این حلم، مومنین به تدریج بیدار شوند و با این تحمل، تاریخ آهستهآهسته تکامل پیدا کند. انگار کن که به کسی بگویند: بفرمایید وارد این اتاقی شوید که پر از افعی و عقرب و گرگ است که همگی با هم آمادهاند به شما حمله کنند یا زهر خود را به پیکرتان بریزند... زهرهایی در مقیاس جوامع و حاکمیتها و تمدنها... پر از زخم و جراحت و ابتلا... اگر کسی شب قدر و معنای تعیین مقدرات را بفهمد و همچین صحنهای را ببیند، باید هم به خدا بگوید به داد ولیّت برس و در این معرکهی غوطهور در بلا سرپرست و نگهدار و راهبر و یاریگر و راهنما و چشمش باش... و قبل از همه اینها به این فکر کند که من در همکاری با بقیه مومنین جلوی کدام یک از این افعیها و عقربها و گرگها را میتوانم بگیرم...
ادامه دارد👇👇
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔅گلایهای از یک نامگذاری متداول🔅
یا
🔅بحثی بسیار فشرده درباره «دعای اللهم کن لولیک» در شب قدر🔅
••─━⊱✦ صفحه دوم ✦⊰━─••
🔸شش. مثلا؟ مثل سالی که غفلت شیعهی عراق در مقابل کفار حربی ِ لانهکرده در کشورشان، دشمن را طوری امیدوار کرد که منافقین تکفیری هم به آنها طمع کنند و خواست و تدبیرشان، حمله به عرض و ارض و ناموس و مال شیعه شود. خدا در آن #شب_قدر ، هر چه نگاه کرده بود خواست و هوشیاری و توان دفاع را در جامعه مومن ندیده بود و ملائکه «کل امر» را فرستاده بود تا امامزمان را در جریان همه خونهایی که قرار است بریزد و همه ناموسهایی که قرار است هتک شود، بگذارند... و فشار همه این مصیبتها قبل از همه، به قلب او وارد شده بود... شاید به خاطر همینها بوده که امام عسکری به شیعیانش یاد داده تا این طور برای پسرش دعا کنند: «رُدّ عنه من سهام المکائد ما یوجّهه اهل الشنئان الیه و الی شرکائه فی امره و معاونیه علی طاعه ربه... تیرهای حیلهای را که دشمنانش به سوی او میاندازند، از او دور کن؛ از او و از کسانی که شریک کار او هستند و او را در طاعت خدا کمک میکنند...» شب قدر شبی است که به دلیل سستی و ضعف امثال من و شدت حرص و همت دشمنان به دنیایشان، میشود شب بارش تیرهای زهرآگین و باران بلا و امواج مصیبت بر حضرت ولیعصر و نائب عام او که معاون و شریکش در دفاع از پرستش خدای متعال است. پس حداقل این است که در این معرکه پر از زخم همدردی کنیم با صاحب این دردها و برای اینکه وانمود کنیم که ما هم چیزی از واقعیت سرمان میشود، از خدا برای نمایندهاش کمک بخواهیم...:
_ «همه با هم دعای همدردی با امامزمان را زمزمه میکنیم: اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن....»
✅زمزمه. البته بعضیها هم هستند که فقط به دعا اکتفا نمیکنند و میشوند مثل «عمرو بن قرظه انصاری» که «کَانَ لَا يَأْتِي إِلَى الْحُسَيْنِ سَهْمٌ إِلَّا اتَّقَاهُ بِيَدِهِ وَ لَا سَيْفٌ إِلَّا تَلَقَّاهُ بِمُهْجَتِهِ ... هیچ تیر و شمشیری به سوی حسین نمیآمد مگر اینکه خودش را جلوی آنها میانداخت که ضربهای به حسین وارد نشود... تا از شدت جراحتها به زمین افتاد. شاید باز هم شک داشت که کارش را کرده یا نه... و پرسید: «یا بن رسول الله... أ وفیتُ؟... ای پسر رسول خدا... آیا وفا کردم؟»
🤲 آقا جان! من که عرضه و جربزهی عمرو بن قرظه را ندارم اما شما از خاندان کرم هستید... «اللهم کن لولیک» های ما را به حساب «أ وفیت» بگذارید و ما را اهل بدانید تا معرکه را درست تشخیص بدهیم و جلوی تیرهای بزرگ بایستیم... از آن بلاهایی که نصیب عمرو شد، به ما هم بدهید... ما بیآبرویی را دوست نداریم... به خدا برای ما زشت است که هنوز شما «بلاگردان» ما باشید... آخر امامی گفتند، مأمومی گفتند...
❤️ تقدیم به #خمینی کبیر و شهدای عاشقش که با غیرت نسبت به حضرت ولیعصر، راه هجمه سیاسی و نظامی کفر به دستگاه ایمان را سد کردند و چکمهی کفار حربی را از روی گلوی مومنین برداشتند و این جمله صحیفه نور را که: «حاشا که خلوص عشق موحدین جز به ظهور کامل نفرت از مشرکین و منافقین میسر شود» به زیباترین وجه عملی کردند، تقدیم به #خامنهای عزیز که سی سال است نه تنها از پرچم برافراشتهی خمینی حفاظت کرده، که با اعلام «تهاجم فرهنگی» و «جنگ اقتصادی»، به دنبال سد کردن ِ راه هجمههای پیچیدهتر است و همچنان منتظر مجموعهای از ارادهها و فکرها در بین نخبگان حوزوی و دانشگاهی که بتوانند سنگرهای جدید را طراحی کنند تا از این همه کشته و مجروح و اسیر فرهنگی و اقتصادی نجات پیدا کنیم...
🖤 تقدیم به شهید ِ یک و بیست دقیقهی همهی شبهای جمعه که حفاظت امنیتی و نظامی از مومنان در برابر کفر و نفاق را مدیریت کرد و آن را از ایران به خاورمیانه گستراند و تقدیم به «مرحوم استاد» که با عقلانیت بینظیرش نَمی از یم شب قدر را به ما آموخت و با سوز دلی که از شب قدر گرفته بود، راههای دفاع فرهنگی و اقتصادی را به ما پیشنهاد داد ...
✍️ محمدصادق حیدری
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣 #اعلام_مراسم
مراسم #شهادت_امام_صادق علیه السلام
🔹سخنران: حجت الاسلام والمسلمین روح الله صدوق (سرپرست حسینیه اندیشه)
▪️موضوع سخنرانی:
«تحلیلی نوین از دوران امامت امام جعفر صادق علیه السلام از دیدگاه فلسفه تاریخ»
🗓دوشنبه شب، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
🕌 پردیسان، خیابان سبلان، مسجد چهارده معصوم (ع)، بعد از نماز مغرب و عشاء
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
◼️سالگرد ارتحال جانگداز و جانسوز بنیانگذار انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (قدس سره) تسلیت باد.
🏴مقام معظم رهبری:
امام بزرگوار یکی از معجزات دهر بود، خود او از آیات بزرگ الهی بود، آیتالله العظمای واقعی، او بود.
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔹بخشهایی از وصیتنامه حضرت امام خمینی:
🏴باید بدانند که اگر این جمهوری اسلامی شکست بخورد، به جای آن یک رژیم اسلامی دلخواهِ بقیه الله ـ روحی فداه ـ یا مطیع امر شما آقایان تحقق نخواهد پیدا کرد، بلکه یک رژیم دلخواه یکی از دو قطب قدرت به حکومت می رسد و محرومان جهان، که به اسلام و حکومت اسلامی رو[ی] آورده و دل باخته اند، مأیوس می شوند و اسلام برای همیشه منزوی خواهد شد؛ و شماها روزی از کردار خود پشیمان میشوید که کار گذشته و دیگر پشیمانی سودی ندارد.
🏴و شما آقایان اگر توقع دارید که در یک شب همه امور بر طبق اسلام و احکام خداوند تعالی متحول شود یک اشتباه است، و در تمام طول تاریخ بشر چنین معجزهای روی نداده است و نخواهد داد. و آن روزی که ان شاءالله تعالی مصلح کل ظهور نماید، گمان نکنید که یک معجزه شود و یکروزه عالم اصلاح شود؛ بلکه با کوششها و فداکاریها ستمکاران سرکوب و منزوی می شوند...
🏴یک مرتبه دیگر در خاتمه این وصیتنامه، به ملت شریف ایران وصیت میکنم که در جهان حجم تحمل زحمتها و رنجها و فداکاریها و جان نثاریها و محرومیتها مناسب حجم بزرگی مقصود و ارزشمندی و علوّ رتبه آن است، آنچه که شما ملت شریف و مجاهد برای آن بپاخاستید و دنبال میکنید و برای آن جان و مال نثار کرده و میکنید، والاترین و بالاترین و ارزشمندترین مقصدی است و مقصودی است که از صدر عالم در ازل و از پس این جهان تا ابد عرضه شده است و خواهد شد؛ و آن مکتب الوهیت به معنی وسیع آن و ایده توحید با ابعاد رفیع آن است...
☑️@HossiniehAndisheh
▪️بمناسبت سالگرد رحلت جانسوز بنیانگذار انقلاب اسلامی▪️
🔹مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی:
🏴«شدّت موضعگیری رهبر» در برابر موضوعات اصولی است كه امكان تحرک در عموم را ایجاد میكند. شدّت موضع #امام_خمینی در طول مبارزهای كه در برابر طاغوت پهلوی و سپس در برابر آمریكا داشتند، کاملاً در نوشتههای ایشان منعکس است. شما خیال نكنید هر كسی که تمرین نویسندگی بكند، میتواند عباراتی مثل عبارات حضرت نائبالامام امام خمینی را بنویسد. این شدّت روحی ایشان بود كه در یک صفحه اعلامیه به ظهور میرسید و جمعیتها را به حرکت در میآورد. یعنی اگر یک استراتژی برای انقلاب ترسیم شود، فقط کسی میتواند آن را محقق کند که به هیچ وجه و در هیچ مرحلهای، هیچ تردیدی در او پیدا نشود.
🏴 اگر ایشان میخواست در «موضوعشناسی» به نظریه كارشناسان اعتماد کند، هیچ گاه به پیروزی نمیرسید. شما تصور میکنید تردیدهایی که كارشناسان وارد كردند، کم بود؟! پیش از پیروزی انقلاب، كارشناسهای «مبارزه» عبارت بودند از آقای بازرگان و اتباعش که تابع نظریات غرب بودند و همچنین امثال مجاهدین خلق که تابع نظریات شرقی در مبارزه بودند. هر دو گروه، در مسیر انقلاب دچار تردید شدند. حتی بزرگان مذهبی هم كه مُشرف بر زمان و مكان نبودند، ایستادند و تردید كردند. كسی كه به هیچ وجه دچار تردید نشد، خود امام خمینی بود.
🏴 بعد از پیروزی انقلاب هم ایشان در راهی كه انتخاب کرده بود، ابداً به تردید نیافتاد. کما اینکه در طول هشت سال جنگ خیلی از این گزارشهای کارشناسی را خدمت امام فرستادند اما امام به همین راحتی نمیپذیرفت بلکه میتوانست به گزارشگران وضعیت و کارشناسها در تحقیقشان خط بدهد. بله، یک وقتی است كه معلوم میشود كسانی كه باید همراه باشند، در یک سطوحی همراهی نمیكنند. در این صورت، از این باب که جامعه دیگر ظرفیت و کشش ندارد، جام زهر را مینوشد. اما در همان پیام قطعنامه هم هیچ مطلبی که دالّ بر تردید باشد، وجود ندارد بلکه مینویسد: «خدایا تو شاهد باش که ما قصد سازش با کفر نداریم».
🏴 لذا فتوای قتل سلمان رشدی انصافاً حادثهای بود كه ایشان به نحو بسیار زیبایی در موضوع ولایت كفار تصرف کرد. آنها شرائطی را ایجاد كردند كه امام قطعنامه را بپذیرد تا از ایشان نسبت به سازمان ملل و چارچوب آن، امضاء گرفته باشند که در نتیجه، کفر به اعتراف رهبر مسلمین، حق قضاوت بر اسلام پیدا کند. اما امام گرچه قطعنامه را امضاء کرد اما فوراً با فتوای قتل سلمان رشدی، آن را پارهپاره کرد. پاره کردنش هم به این صورت نبود که آتشبس را نقض کند و دوباره فرمان آغاز جنگ را آغاز بدهد. بلکه با «عواطف عمومی نسبت به دین»، اصول دموکراسی غربی را نقض کرد و شکست. یعنی فرهنگ ولایت غرب، بر ادعای عدم دخالت در امور دیگر کشورها [و آزادی بیان تکیه داشت] اما امام خمینی(ره) فرمود دین میگوید كسی كه به پیامبر صلیاللهعلیهوآله اهانت کرده، باید کشته شود گرچه در کشور دیگر باشد. معنای آن این است كه ایشان در یک وجه، چنان حادثهای ایجاد كرد كه آنها به انفعال افتادند. در ابتدا هم سفرایشان را فراخواندند اما بعداً مجبور شدند با سرافكندگی خاصی آنها را برگردانند.
🏴 البته بعضی از مقامات داخلی هم در ابتدا بسیار نگران بودند و میگفتند كه چرا امام این دستور را داده است. ولی توجه نداشتند که سیاستهای سطح «كلان» همیشه رهین سیاستهای سطح «توسعه» است. یعنی تصمیمگیری درباره پول، درباره تولید، درباره بازار كار و... رهین این است كه شما قدرت داشته باشید. پس محال است که بدون عنصری که محور قرار بگیرد و شدّت داشته باشد، بتوان برنامه تغییر را محقق کرد. در واقع جریان جزمیّت در مراتبی که بیان شد، ضابطهای عقلی در تعیین ولیفقیه است.
📘سلسله مباحثی پیرامون ولایت مطلقه فقیه
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
✳️ #تعادل_قوا ✳️
☑️ این روزها،
ذهنم مدام میدوَد طرف تو
و هی دارم به این فکر میکنم که الان در چه حالی هستی
و تخیّلات میکنم که جایی در آن بالاها
به حالتی شبیه همین عکس
بر ارائک بهشتی ِ برزخ تکیه زدهای
و از پشت آن ابروهای پرپشتات
با لبخندی ملیح داری به نتیجهی دسترنج هایت نگاه میکنی
حالا دیگر آن غیرتی که در رگهایت جوشید
خیلی از جوانهای منطقه را هم به خروش درآورده وحتی اگر هنوز خیلی از حقائق را بلد نباشند
بر وحشت از مرگ غلبه کردهاند و یاد گرفتهاند که آزادگی و کرامت، از زنده ماندن مهمتر است و دیگر یقین کردهاند که بقول خودت، دوران بن بست و ناامیدی و تنفس در منطقه کفر بسر آمده است
خیالت راحت که آن نظم لعنتی که دائما نگرانش بودی، بدجور بهم ریخته و
نفَست، از دالانهای زمان گذشته و تاریخ را درنوردیده و بعد از سالها، تعادل قوا را در جهان به هم ریخته؛ #خمینی!
☑️ کاش بلد بودم بگویم و لفظها قدرتش را داشتند برسانند که چقدر دلم را ربودهای...
همیشه پیش خودم میگویم اگر پیرغلام ِاربابم، عظمت غیرتش و پولادین بودن ِ یقینش اینطور معجزه میکند،
پسای دل! دریاب ارباب را
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
❇️بهمناسبت رهبری حضرت آیتالله العظمی خامنهای❇️
🔸مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی:
🔹«اَعدل بودن» [برای ولایت و مرجعیت] به عدالت فردی در موضوعات جزئی توصیف نخواهد شد، بلکه توسعه یافتهتر میشود. مثلاً اگر کسی سؤال کند که «أعدل» مقام رهبری است یا یک عالم درجه یک خوبی که زهد دارد و در قم است (در عین حال که شرافت و مقام این بزرگواران خیلی زیاد است. من نمیخواهم خدای ناخواسته تنقیص و تضعیف کنم بلکه میخواهم مثال بزنم) اگر بگویند فلان مرجع عارف، اعدل است یا آقای «خامنهای»؟ میگویم ریسک خطری را که آقای خامنهای از اول عمر خود تا به حال کرده است، خیلی عظیم بوده است. شاید کسی بگوید که «ریسک خطر را که (بلا نسبت حضرت آیةالله خامنهای) مبارزین کمونیست هم کردهاند؛ خوب این چه ربطی به عدالت دارد؟!» میگوئیم آنها در جهت کفر، عادل هستند و حضرت ایشان در جهت ایمان، عادل است. دلخوشی ایشان به این نبوده است که معروف شود بلکه دلخوشی ایشان به این بوده است که در برابر جدش چگونه کار کرده است. الان مخاطراتی که روبروی ایشان قرار دارد، مسأله کوچکی نیست. بهرحال خبرهای جزئی، من و شما را تکان میدهد اما به ایشان خبرهای مهم میرسد. اینکه دشمنان حملات سختی دارند اما ایشان از جا تکان نخورد [مساله عظیمی است].
🔹من معذرت میخواهم از اینکه اینگونه مثالها را مطرح می کنم اما اگر همسر شما بر علیه شما ادعای تندی کند، حداقل یک ساعت در فکر میروید (حالا چه جواب به او بدهید چه جواب ندهید) حالا کسانی به سوی مقام معظم رهبری توپ بسته و ایشان را تهدید میکنند که مثل کلینتون و امثال آن، در موضوع کار خودشان صاحب قدرت هستند؛ یعنی فشارهایی که بر علیه ایشان وارد میشود فشارهای زیادی است. از داخل حوزه گرفته (که پشتیبانها و دوستهای اسلام هستند) تا آنهایی که ضد اسلام هستند. در این فشارهای جهانی و داخلی، وقتی ایشان استعانت خود را به خدای متعال محکم نگه میدارد، از نظر عقلی عدالت خیلی بیشتری دارد از کسی است که صرفاً اهل مراقبت نسبت به خطورات ذهنیهی خودش است. آیت الله خامنهای نیز طبیعی است که خطورات ذهنیه شخصیه خود را مراقبت کند. ولی این خطورات برای ایشان در موضوعات و برخوردهایی است که شعاع و توسعه و موضوعات آن بسیار متنوعتر و گستردهتر است. در این صورت، چگونه میتوان گفت ایشان در مقایسه با کسی که چنین فشارهایی روی او وجود ندارد، اعدل نیست؟!
🔹علاوه بر این، با وجود اینکه حوزه نتوانسته «اصول فقه احکام حکومتی» را تولید کند و در اختیار نظام بگذارد، آیت الله خامنهای مجبور است که موضعگیری کند و تصمیم بگیرد و این برای کسی که اهل توحید باشد، سختی زیادی دارد.
📘جلسه ۲۶ مبادی علم اصول فقه احکام حکومتی، ۱۳۷۴/۲/۲۳.
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
به مناسبت روز زیارتی امام رضا-22-3-1402.mp3
20.05M
🎙صوت سخنرانی بمناسبت روز زیارتی مخصوص حضرت #امام_رضا علیهالسلام
🔲 با موضوع: تبیین سیره حضرت رضا علیه السلام در مدیریت اختلافات شیعیان و بنیهاشم؛ و ضرورت امتداد امروزین آن در تحکیم وحدت سیاسی و اقتصادی جامعه در شرایط «مشروطه اقتصادی»
☑️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 دوشنبه، ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
🕌مدرسه فقهی شمس الشموس ــ شهر مقدس قم
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
شهادت امام جواد-1402.mp3
21.12M
🎙صوت سخنرانی بمناسبت شهادت #امام_جواد علیهالسلام
🔲 با موضوع: ماجرای «حرز امام جواد» علیه السلام، تغییر «توازن قوای جهانی» به نفع اسلام و مسائل پیش روی جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب
☑️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 دوشنبه، 29 خرداد 1402
🕌در جمع طلاب حوزه علمیه قم
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
شهادت امام باقر ع. حجت الاسلام حیدری.mp3
21.01M
🎙صوت سخنرانی بمناسبت شهادت #امام_باقر علیهالسلام
(و سالگرد قمری رحلت مرحوم علامه آیت الله سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی)
🔲 با موضوع: نحوه مواجهه امام باقر علیه السلام با گرفتار شدن مومنین به تئوری قدرت مادی و پیام های آن برای نحوه مواجهه با چالش های امروزین نظام مقدس جمهوری اسلامی
☑️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 یکشنبه، ۴ تیر ۱۴۰۲
🕌 محفل اشک انصارالحســین علیه السلام
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
حجاب و عفاف.pdf
305.9K
📃فایل تحلیل راهبردی پیرامون موضوع: «#حجاب و #عفاف»
🔰بهمناسبت روز عفاف و حجاب، خلاصهی فشردهای از تحلیل راهبردی «حسینیه اندیشه» پیرامون وضعیت حجاب و عفاف، به پیوست منتشر میشود.
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🖼نمای نمایشگاهی از تولیدات و فعالیتهای #تبلیغی حسینیه اندیشه
❇️این پوستر برای «نمایشگاه مجموعههای جهادی تبلیغی» ـ که در حاشیه دیدار مقام معظم رهبری با روحانیون و مبلغین (۲۱ تیر ۱۴۰۲) برپا شده بود ـ تنظیم شد.
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
حسینیه اندیشه.png
12.91M
#فایل_اصلی و با کیفیت
🖼نمای نمایشگاهی از تولیدات و فعالیتهای #تبلیغی حسینیه اندیشه
❇️این پوستر برای «نمایشگاه مجموعههای جهادی تبلیغی» ـ که در حاشیه دیدار مقام معظم رهبری با روحانیون و مبلغین (۲۱ تیر ۱۴۰۲) برپا شده بود ـ تنظیم شد.
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣قابل توجه #مبلغین محترم ایام محرم
🏴 بهمناسبت ایام تبلیغی محرم، حسینیه اندیشه پنج محتوای تبلیغی که در سالهای گذشته در قالب منبر تولید و ارائه شده را باز نشر مینماید:
✔️ ۱. قیام حسینی در برابر جاهلیت اولی؛ قیام خمینی در برابر جاهلیت مدرن🔽
hsnand.ir/p7e7
✔️۲. ساختارهای اجتماعی قاتل امام (ع)؛ ساختارهای اجتماعی برانداز نظام🔽
hsnand.ir/5q0j
✔️۳. «فهم مجتهدانه از عوامل غیبت کبری» زمینهی «تلاش مجاهدانه برای ظهور ولایت عظمی»🔽
https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/863
✔️۴. فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی «۱» (برای مدیران و فعالان جبهه انقلاب)🔽
https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/864
✔️۵. فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی «۲» (برای عموم مردم)🔽
https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/867
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فهم مجتهدانه از عوامل غیبت کبری؛ تلاش مجاهدانه برای ظهور ولایت عظمی.pdf
1.38M
#منبر_انقلابی
📃محتوای تبلیغ ایام محرم با موضوع:
«فهم مجتهدانه از عوامل غیبت کبری» زمینهی «تلاش مجاهدانه برای ظهور ولایت عظمی»
✔️چیستی وظیفه جامعه شیعه برای پایان غیبت حضرت ولیعصر(عج) و تعجیل در فرج، از سوالات مهمّی است که پاسخ به آن، همواره باید دقیقتر و عمیقتر شود.
✔️در زمانهای که شیعه موفق شده تا توانمندیهای یک حاکمیت را در اختیار بگیرد، این پاسخ باید عمقی متناسب با این مقدورات عظیم داشته باشد تا آنها را در مسیر فرج جهتدهی کند.
✔️ متن تبلیغی پیوستی، ابتدائاً به نقد ادراکات متداول درباره علت غیبت و ظهور میپردازد و سپس با دستهبندی روایاتی که عوامل غیبت را بیان کردهاند، محوریت روایات «خوف حضرت ولیعصر از شهادت» را تقویت مینماید و بر اساس دیگر آیات و روایات، این خوف را به خوف از وضعیت «توازن قوا بین دستگاه کفر، نفاق، ایمان» تعریف میکند.
✔️انقلاب اسلامی موفق به ایجاد حاکمیت الهی شده و حضور موثر در «توازن قوای سیاسی» جهان پیدا کرده اما تغییر در «توازن قوای فرهنگی و اقتصادی» هنوز رقم نخورده است.
✔️اگر اهل ایمان بدون تمرین لازم برای حضور در این سطح از منازعه قبل از ظهور آن حضرت، قدرت ایفای نقش موثر در توازن قوا را به دست نیاورده باشند، به تدریج توانایی مقابله را از دست خواهند داد و آن حضرت نهایتاً در این منازعه تنها شده و قبل از تحقق مأموریت خود به شهادت خواهند رسید.
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
کتاب فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی-فعالان جبهه انقلاب.pdf
1.97M
#منبر_انقلابی
📃محتوای تبلیغ ایام محرم با موضوع:
فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی «۱» (برای فعالان جبهه فرهنگی انقلاب)
✔️ فوریت مسأله اقتصاد در بیانات مقام معظم رهبری و تلاش دشمن برای جداکردن بدنه مردم از نظام و اسلام ناب از طریق جنگ اقتصادی از یکسو و انتظار و مطالبه بحق عمومی از روحانیت برای نقشآفرینی در چالشهای مهم جامعه اسلامی که امروزه در مسائل معیشتی متبلور شده از سوی دیگر، «روحانیت و مبلغین» را بر آن میدارد تا پیرامون چالشهای اقتصاد ایران، وارد گفتگوی صریح با افکار عمومی در موضوع اقتصاد شوند
✔️از طرفی، شکست کارشناسی متداول در کنترل ناهنجاریهای اقتصاد ایران و بالتبع عدم توفیق دولتهای مختلف از هر جناح و سلیقهای برای حل معضلات اقتصادی، باعث نارضایتی مردم و ضربه به ایمان و اعتقاداتِ بخشهایی از جامعه شده است.
✔️در واقع عدم قبول مسئولیت نسبت به مقوله «تحقق» از سوی متولیان دین یا عدم شناخت صحیح از موضوعات جدید و عینی و نحوه جریان دین در آنها، از عواملی است که حوادث تلخ دوران مشروطه را رقم زد و لذا امکان تکرار آن در عرصه اقتصاد و خطر شکلگیری «مشروطه اقتصادی» را نباید دور از ذهن داشت.
✔️متن تبلیغی پیوستی، بر اساس آیات و روایات و تطبیق آن به شرایط موجود، به بررسی «اوصاف جامعه» و «اخلاق اجتماعی» و بیان تفاوت آن با اخلاق فردی در فرهنگ دین میپردازد و سپس ضرورت موضعگیری در مقابل «مدل ادارهی اقتصادمحور غربی» (به عنوان «بستر پرورش جوامع» در دنیای امروز) را برای فعالان جبهه فرهنگی انقلاب تبیین مینماید.
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی 2 ـ برای عموم مردم.pdf
3.18M
#منبر_انقلابی
📃محتوای تبلیغ ایام محرم با موضوع:
«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی ۲» (برای عموم مردم)
✔️ شکست کارشناسی متداول در کنترل ناهنجاریهای اقتصاد ایران و بالتبع عدم توفیق دولتهای مختلف از هر جناح برای حل معضلات اقتصادی، باعث نارضایتی مردم و ضربه به اعتقاداتِ بخشهایی از جامعه شده است. در واقع واگذاری مطلق این امور به متخصصین رایج و عدم قبول مسئولیت نسبت به «شرایط و ملزمات تحقق دین» از سوی متولیان دین، از عواملی است که حوادث تلخ دوران مشروطه را رقم زد و امکان تکرار آن در قالب شکلگیری «مشروطه اقتصادی» را نباید دور از ذهن داشت.
✔️متن تبلیغی پیوستی، با تطبیق حادثه عاشورا بر شرایط اقتصادی موجود (خصوصا مسئله تورم و گرانی)، علت شکست کارشناسی متداول در کنترل این مسأله را برای افکار عمومی تبیین میکند.
✔️راهحل خروج از این چالشهای اقتصادی، فقط از مسیر «طراحی جدید در الگوی تولید و الگوی مصرف» میگذرد که دارای بالاترین تناسب با انگیزههای عدالتخواهانه مردم ایران باشد و قدرت جذب «نیروهای جهادی» را به عنوان «پیشران تولید در بخش غیردولتی» داشته باشد و از این طریق، تعریف عملیاتیِ جدیدی از «بخش خصوصی» را محقق کند.
✔️در این صورت، محتوای لازم برای «پیچیدگیهای طراحی اقتصاد ایران بر اساس شعار عدالت» (در برابر اقتصاد سرمایهداری)، برای قشر متدین روشن میگردد و زمینه تولیدِ «بصیرت و امید لازم» برای مقابله با جنگ اقتصادی را که منجر به «مشارکت همگانی در دفاع مقدس اقتصادی» خواهد شد، فراهم خواهد کرد.
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
#سورهی_قیام
فأشارت الیه قالوا کیف نکلّم من کان فی المهد صبیاً
🏴دیدید واکنش یک بچهی کوچک را وقتی کسی ـ حتی اگر از نزدیکان و آشنایان باشد ـ با آن طفل معصوم تندی کند؟ بغض میکند و میترسد و سمت پدر و مادرش میدود و پشت آنها پناه میگیرد و تا مدّتها بعد هم اگر دوباره طرف را ببیند، غریبی میکند و لب میگزد و احتیاط به خرج میدهد و دور و بر آن مرد یا زن نمیپلکد. انگار که ترس، غل و زنجیری شده که دست و پایش را بسته و به هیولایی تبدیل شده که زبانش را بند آورده ...
🏴بچههای اهلبیت اما حساب جداگانهای دارند. حتی اگر قواعد وراثت را در نظر بگیریم، امامزادهها اولین ورثهی شجاعت و حمیّت و هیبت و عقلانیت و ذکاوت ِ پدرانشان هستند. معنا ندارد که پدرشان در یک جنگ نمایان کشته شود و چهل منزل با سرش همسفر شوند و بعد بگوییم بچه خیال میکرده که بابایش به مسافرت رفته ...
🏴 سید بن طاووس در لهوف حکایتی را نقل میکند که ثابت میکند به عجز درآوردن ِ ائمّهی کفر و پیشوایان نفاق، نه فقط کار بزرگان بنیهاشم است؛ که بخشی جدانشدنی از زندگی کودکان این قوم بوده؛ نشان میدهد که به کار بردن واژهای مانند «کودک» برای خردسالان ِ این خاندان هم، یکی از کارهای کودکانهی ماست.
🏴 یزیدی که در پایتخت امپراطوریش مفتضح شده و در جنگ خطبهها و گریهها و روضهها دستهای نجسش را بالا برده، به حضرت سجاد پیشنهاد میدهد که پسرش با یکی از پسران حسین کشتی بگیرد. حتماً خیال میکرده با این مکر، میتواند در مقابل مردم جنایتش را به یک دعوای خانوادگی بین پسرعموها تقلیل دهد که بعد از جنگی اتفاقی، تصمیم گرفتهاند آشتی کنند و کینهها را کنار بگذارند و به بازی و تفریح و شادی بگذرانند.
🏴حالا در نظر بگیرید طفل معصومی را که بزرگترین فجایع را به چشم خود دیده و عمق جنایت وحشیترین سلّاخها را با تمام وجود درک کرده و حالا هم در اسارت همان آدمکشهاست؛ بغض میکند و میترسد و پناه میگیرد و زبانش بند میآید و به خود میلرزد؟! ابداً! با عقلانیت و ذکاوتش به خوبی فهمیده که یزید چه معرکهای به راه انداخته و چه نیرنگی را تدبیر کرده و شجاعت و حمیّتش را طوری در کلمات سرازیر میکند که ...
🏴 من حدس میزنم زینالعابدین بعد از شنیدن پیشنهاد یزید، به جای آنکه حرفی بزند، مثل مریم مقدس، دشمنان را به کودکی حواله داد که در کنارش بود: «فاشارت الیه».
یزید هم مثل علمای یهود پر از تعجب شده و با خودش گفته: «کیف نکلّم من کان فی المهد صبیا» اما عمرو بن الحسین ـ که به روایت سید بن طاووس «صغیر» بوده ـ چیزی نگفته جز این:
«هرگز! به جای این کار، یک خنجر به من و یک خنجر به فرزندت بده تا با او بجنگم».
لابدّ لحنش همان لحن محکمی بوده که عیسی در گهواره داشته: «انی عبدالله ... جعلنی مبارکا این ما کنت ...»
🏴 اعجازی که روح این پسر در برابر امپراطور به نمایش میگذارد، طوری زادهی معاویه را به عجز میرساند و به زمین گرم میکوبد که راهی جز یک فحّاشیِ بچهگانه برایش باقی نمیماند؛ کاری که یک مرد عادی در برابر یک بچهی کوچک هیچوقت انجام نمیدهد و آن را خفّت و خواری برای خودش حساب میکند. چه برسد به اینکه یک امپراطور به پسری فحّاشی کند که پدر و برادرانش را از دست داده و به اسارت قاتلان آنها در آمده. این ناسزاها به عمرو و پدرش طبعاً قابل نقل و ترجمه نیستند ... اما این حجم از استیصال و درماندگی و انفعال برای یک حاکم فاتح در برابر یک خردسالِ دربند کشیده شده، همان معجزهای است که کار هر روز ِ آلالله است. آلالله هم که میدانید یعنی چه؟ یعنی خانوادهی خدا ...
🏴 جامعهی کبیره است که روی لبهایم میلغزد:
خضع کل جبّار لفضلکم و ذلّ کلّ شیء لکم
تمامی جباران در برابر فضل شما خاضع شدهاند و همه چیز در مقابل شما به خاک ذلّت افتاده ...
▪️خیلی مانده تا شیعه بفهمد حقیقت روضههای سه سالهی حسین را ...
🖊محمدصادق حیدری
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽️ #استوری سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ مراسم شب دوم محرم
🎙️سخنران: حجتالاسلام محمدصادق حیدری
📅 تاریخ : ۲۸ تیر ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب دوم◀️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/871
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
سخنرانی شب دوم محرم(هیئت بقیه الله(عج) قرارگاه جهادی شهید بلباسی).mp3
16.28M
🔊 #صوت_سخنرانی با موضوع:
《فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی》
🎙️حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 #شب_دوم محرم ۱۴۴۵
◾️چهارشنبه ۲۸تیر۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
سخنرانی شب سوم محرم_هیئت بقیه الله (عج) قرارگاه جهادی شهید بلباسی.mp3
32.85M
🔊 #صوت_سخنرانی با موضوع:
《فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی》
🎙️حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 #شب_سوم محرم ۱۴۴۵
◾️پنجشنبه ۲۹ تیر۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
27.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽️ #استوری سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی
⚫️ گزینشی از مراسم شب سوم
▪️حتی کیفیت عبادات فردی امام حسین ع، روابط اجتماعی باطل را تحقیر میکرد
📅 تاریخ : ۲۹ تیر ۱۴۰۲
🕌هیئت معظم بقیه الله (عج) و قرارگاه جهادی شهید بلباسی. شهر ساری
🔊 دریافت صوت سخنرانی شب سوم◀️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/872
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh