eitaa logo
ایران آینده🇮🇷
2.1هزار دنبال‌کننده
734 عکس
71 ویدیو
114 فایل
کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم ع @safari_67 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
مشاهده در ایتا
دانلود
پدر امت معمار ایران آینده روزت مبارک ایران آینده🇮🇷
⭕️ویژگی‌های استراتژیست‌ها ۱. چشم انداز دارند: 💠آنها تصوری از آینده در ذهن خود دارند و برای دست یافتن به آن تلاش می‌کنند. ۲. تجزیه و تحلیل‌گرند: 💠آنها موضوعات را به اجزای سازنده شان می‌شکنند و هر مسئله‌ای را با دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند. ۳. روابط را می‌بینند: 💠آنها بطور بخشی تصمیم نمیگیرند. می‌دانند که هر مسئله‌ای ابعاد گوناگونی دارد و تأثیرات آن وسیع است. به علاوه موضوعات بسیاری هستند که می‌توانند آن را تحت تأثیر خود قرار دهند. ۴. پرسشگرند: 💠فرضیات بدیهی را به چالش میکشند. از نظر آنان اگر کاری تا به امروز به شیوه یکسانی انجام میگرفته از این پس میتواند به شکل متفاوتی انجام شود. آنها به موضوعات و علل آنها جور دیگری می‌نگرند. ۵. خلاقند: 💠آنها موضوعات ظاهراً نامرتبط را به هم متصل می‌کنند و راه‌حلهای جدیدی برای مسائل پیدا میکنند. ۶. هم افزایی ایجاد میکنند: 💠آنها منابع و قابلیتهای موجود را به گونه‌ای با هم ترکیب می‌کنند که نتیجه از مجموع اجزا بزرگتر و مؤثرتر باشد. ۷. مزیت خلق می‌کنند: 💠آنها قادرند به منابع و قابلیتهای برتر و عملکرد و نتایجی بهتر از رقبا دست پیدا کنند. 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
saesli2e5gm7.jpeg
43.6K
حکمرانی؛مقدمه‌ای بسیار کوتاه (Governance; A very short introduction) این کتاب نوشته پروفسور مارک بِوِر (Mark Bevir) استاد علوم سیاسی دانشگاه برکلی‌کالیفرنیا است. وی مؤلف ده‌ها کتاب و مقاله پر‌استناد است که به‌طور عمده در حوزه حکمرانی نوشته شده‌اند، این کتاب در سال۲۰۱۲ در قالب مجموعه کتاب‌های پرفروش انتشارات آکسفورد به رشته تحریر درآمده‌است.
ایران آینده🇮🇷
#معرفی_کتاب حکمرانی؛مقدمه‌ای بسیار کوتاه (Governance; A very short introduction) این کتاب نوشته پروف
نویسنده در این کتاب با بیانی ساده مفهوم گسترده حکمرانی را در6 فصل توضیح می‌دهد. این کتاب چنان‌است که آن را به یکی از بهترین کتاب‌ها در حوزه حکمرانی برای کسانی که با این مفهوم آشنا نیستند تبدیل‌کرده‌است. فصل اوّل با عنوان «حکمرانی‌چیست؟» به تبیین مفهوم حکمرانی در قالب تعریف آن، بیان تاریخچه این مفهوم و بسترها و دلایل گسترش کاربرد آن می‌پردازد. فصل دوّم با عنوان «حکمرانی‌سازمانی» با برقراری ارتباط میان مفهوم حکمرانی و نظریه‌های مدرن سازمانی آغاز و در طول فصل مفاهیمی از جمله سلسله‌مراتب‌ها، بازارها و شبکه‌ها تبیین می‌شود. فصل سوّم «حکمرانی‌شرکتی» است که در آن مفهوم حکمرانی در سطوح شرکتی مطرح می‌شود. در فصل چهارم «حکمرانی‌عمومی» از حکمرانی در فضای‌عمومی و در قیاس با مدیریت‌عمومی بحث می‌شود. در فصل پنجم تمرکز بر مفهوم «حکمرانی‌جهانی» است اینکه چرا حکمرانی در سطوح جهانی اهمیت دارد و چگونه این حکمرانی می‌تواند به حل مسائل جهانی کمک‌کند. در فصل پایانی نیز نویسنده به اختصار درباره «حکمرانی‌شایسته» توضیح می‌دهد. نویسنده در هر فصل سعی می‌کند با بیان داستانی واقعی به نحوی ملموس‌تر مفاهیم را منتقل‌کند. حکمرانی به طور خلاصه می‌تواند به معنای تمامی فرآیندهای حکومت‌‌کردن باشد. این واژه، تمرکز بر نهادهای رسمی حکومت را با شناسایی فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای که فراتر از مرزهای دولت و جامعه است، تکمیل می‌کند. این واژه توجه را به سوی فرآیندها و برهم‌کنش‌های پیچیده‌ای که در حکومت‌ کردن دخیلند، معطوف می‌کند. به طور مشخص‌تر حکمرانی دربرگیرنده خیزش فرآیندهای نوینی از حکومت کردن است که ترکیبی، دارای صلاحیت‌های چندگانه و طرف‌های ذی‌نفع پرشماری است که در یک شبکه با هم کار می‌کنند. در واقع، حکمرانی دگرگونی‌های اخیر در جهان را توصیف می‌کند. شهرتی که امروز واژه حکمرانی به دست آورده، بدون شک مرهون تناسب آن با دگرگونی‌های اخیر در جهان است. در جامعه مدنی دولت روزبه‌روز به سازمان‌ها وابسته‌تر و بیش از پیش توسط پیوندهای بین‌المللی محصور شده است. از یک‌ سو، بخش عمومی در بسیاری از دولت‌ها از ساختار دیوان‌سالاری هرمی به‌سوی شبکه‌ها و بازارها گذر کرده است. در این معنا، حکمرانی دربرگیرندۀ الگوهایی از حاکمیت است که گروه‌ها در بخش خصوصی و داوطلبانه آن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند. 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
* 📣 فراخوان پذیرش مقاله برای انتشار در فصلنامه «مطالعات راهبردی فرهنگ» * 🔸نشریه «مطالعات راهبردی فرهنگ» از استادان دانشگاه‌، پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌مند به حوزه‌های مطالعات راهبردی و میا‌ن‌رشته‌ای فرهنگ، برای انتشار مقاله‌های علمی، دعوت به همکاری می‌نماید. محورهای پذیرش مقالات : *♦️سیاست‌گذاری فرهنگی یا حکمرانی فرهنگی در ایران ♦ارائه ایده‌ها، طرح‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌های مسأله‌محور در حوزه فرهنگی ♦تحلیل فرایندهای تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی در دستگاه‌های مختلف فرهنگی کشور ♦تحلیل نظام‌های آموزشی، پژوهشی و خدمات فرهنگی در ایران ♦ تحلیل و ارزیابی گفتمان‌ها و سیاست‌های بالادستی کشور در حوزه فرهنگ ♦ مدیریت تغییرات و تحولات فرهنگی ♦ تحلیل تغییرات فرهنگی و مدیریت تحولات فرهنگی در ایران و سایر کشورها ♦ مباحث توسعه فرهنگی، دین و توسعه، فرهنگ و تکنولوژی و ... ♦ دیده‌بانی یا رصد تحولات فرهنگی ♦ مسائل فرهنگی بین‌المللی ♦ دیپلماسی فرهنگی ♦ روابط فرهنگی بین‌المللی ♦ قدرت نرم، تهدیدات نرم و ... ♦ آینده‌پژوهی در حوزه‌های مختلف فرهنگی * 🔸نویسندگان مقالات می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه مجله به نشانی http://scsj.ricac.ac.ir مراجعه و در صورت نیاز در ساعات اداری با شماره 88919176 دفتر نشریات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تماس حاصل فرمایند. https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 سیاست‌گذاری، برنامه ریزی، امکانات مادی و... همه اینها مهم است؛ ❗️ لکن اصل و همه اینها است! 💬 شهید عماد مغنیه 🔹 سالروز شهادت حاج عماد مغنیه شادی روح همه شهدا از صدر اسلام تا کنون و شادی روح امام شهدا صلواتی نثار کنیم https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
❇️در حوزه سیاستگزاری سه دسته سیاست داریم💡 ◀️این سیاست ها عبارتند از : 🔸سیاست های توزیعی 🔹سیاست های باز توزیعی 🔸سیاست های تنظیمی ⏪ سیاست های تنظیمی به طور مثال به ما می گویند از چراغ قرمز عبور نکنید. ⏪سیاست های توزیعی به تقسیم منابع کشور بر می گردد، به عنوان مثال می گویند کسانی که فیلم های مذهبی می سازند مورد حمایت قرار می گیرند. ⏪ در سیاست بازتوزیعی به طور مثال گفته می شود از کسانی که فیلم هایی با فرهنگ غرب تولید می کنند، مالیات بیشتری می گیریم و آن را به سازندگان فیلم های مذهبی می دهیم. ▪️▫️هرچه از سیاست توزیعی به بازتوزیعی رویم، مقاومت مردم بیشتر می شود. https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
فرهنگ_و_خط_مشی_گذاری_فرهنگی_در_جمهوری.pdf
1.86M
تصمیم گیری در سطح کلان برای حل مسائل و مشکلات کلان توسط دولت‏ها برای رسیدن به مصالح و منافع عامه مردم را خط مشی گذاری می‌گویند. که فرآیند آن به طور کلی بعد از احساس مشکل و ادراک مشکل شامل تدوین خط مشی، اجرای خط مشی و ارزیابی خط مشی می‌شود. باید توجه داشت که علم خط مشی گذاری عمر چندانی نداشته، اما به دلیل تاثیرات عمیق آن در یرطرف کردن مشکلات و مسائل عامه جامعه در زمینه‏های مختلف از جمله خط مشی گذاری فرهنگی، خط مشی گذاری فضای مجازی و خط مشی گذاری اقتصادی و غیره، از اهمیت ویژه ای برخوردار شده و مورد توجه و اقبال ویژه ای قرار گرفته است. یکی از حوزه‏های خط مشی گذاری، فرهنگ است. اما به دلیل پیچیدگی موضوع فرهنگ و وسعت قلمرو تحقیقات در زمینه شناخت شناسی فرهنگ و از همه مهم تر عدم وجود ساختار، فرآیند خط مشی گذاری که خود امری نیازمند دقت و تمرکز است، در این زمینه بسیار پیچیده می‌شود؛ بنابراین خط مشی گذاری فرهنگی نسبت به سایر زمینه‏ها حائز اهمیت و دقت فراوانی از سوی خط مشی گذاران می‌باشد . در این مقاله به دنبال بحث درباره مبانی نظری فرهنگ از نگاه دانشمندان داخلی و خارجی و بررسی خط مشی گذاری فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران هستیم . 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
💠 و برگزار می‌کنند: 💥سلسله نشست‌های حجاب، ملاحظات و الزامات حکمرانی💥 🔻🔻 🔹 با ارائه: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی موسوی (ریاست پژوهشکده باقرالعلوم) 🔸 دبیر علمی: حجت‌الاسلام دکتر حسن شفیعی (استاد حوزه و دانشگاه) ⏱ زمان: سه‌شنبه، ساعت 16:30 🏢مکان: پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام (جنب میدان مصلی) 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
◼️◾️▪️انا لله و انا الیه راجعون◼️◾️▪️ بسمه تعالی ومن يخرج من بيته مهاجرا إلى الله ورسوله ثم يدركه الموت فقد وقع أجره على الله بدینوسیله ارتحال زائر حضرت رضا علیه السلام، دوست صمیمی مان، فاضل ارجمند حجت الاسلام سید مصطفی مدرس مصلا را خدمت همه دوستان و آشنایان این مرحوم تسلیت عرض می کنیم و از خداوند متعال جبران مصیبت فقدان ایشان در جامعه نخبگانی دردمندان انقلاب اسلامی را مسئلت می نماییم. لازم به ذکر است اطلاعیه های در رابطه با مراسم خاکسپاری ایشان تا ساعاتی دیگر اطلاع رسانی میشود. ◾️◾️◾️◾️
⬛️ مراسمات ترحیم مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی مدرسی که در راه زیارت امام هشتم حضرت رضا (علیه السلام) به لقاء الله پیوست. ◼️ تمامی مراسمات فوق در شهر برگزار می شود. ◾️ مراسمات شهر مقدس به زودی اطلاع رسانی می شود. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• ⚫️ مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗 https://eitaa.com/fvtt_ir
▪️پیام تسلیت درپی درگذشت فاضل فرهیخته مرحوم حجت‌الاسلام سیدمصطفی مدرس مصلی بسم الله الرحمن الرحیم انّا للّه و انّا الیه راجعون ▪️با کمال تأثر و تألم امروز با خبر شدیم که فاضل ارجمند حجه الاسلام والمسلمین سید مصطفی مدرس مصلی به دیار باقی شتافت. ▪️این دوست عزیز سفرکرده از سر بصیرت پای در حوزه علمیه گذاشت و با جدیت مسیر علمی و سنت معقول را برای تحکیم پایه‌های انقلاب پی گرفت. ▪️وی ضرورت بسط معنویت و دیانت را در ساحت تمدنی به‌حقیقت باور داشت و انقلاب را ارمغانی الهی برای زمینه‌سازی ظهور بقیه الله اعظم (عج) می‌دانست. از این‌رو با تمام وجود خود را وقف اندیشه‌های اجتماعی و تمدنیِ دین و انقلاب و رهبر حکیم و فرزانه کرد. ▪️ضایعۀ ارتحال این عزیز گران‌‌قدر را خدمت خانواده گرامیش و دوستان و طلاب انقلابی و مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم. ▪️از خداوند منّان علوّ درجاتش را خواهانم. ان‌شاءالله عنایت ویژۀ امام رئوف(ع) بدرقه راهش باشد. سید یدالله یزدان‌پناه 🆔 @taalighat
💬 بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم اِنَّا لله وَ اِنَّا اِلَیهِ رَاجِعُون ▪️ پر کشیدن سید عزیزمان، را که شاخصه کاملش، ولایی بودن محض وخوش فکری و به وقت در صحنه بودن او بود را، به همه دوستان ولایی تسلیت عرض می‌کنم. ▪️ او که خوش درخشید و رو به بالیدن و رشد سریع بود و حلقه های دوستان مختلف را به هم متصل می‌کرد، ان‌شاءالله تحت ولایت باب الحوائج به همه کمالات برسد. ▪️ طوبی لَه که از هم و غم دنیا و دار غرور آسوده و خلاص شد و در جوار امن رحمت الهی آرام گرفت. ✍🏻 محمدرضا عابدینی 🗓 ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ه.ش ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
جوان نازنین در خاک رفتی از این دنیای غم، غمناک رفتی زدی آتش به جان دوستداران چو گل پاک آمدی و پاک رفتی
ایران آینده🇮🇷
جوان نازنین در خاک رفتی از این دنیای غم، غمناک رفتی زدی آتش به جان دوستداران چو گل پاک آمدی و پاک ر
پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی مدیر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی، به مناسب رحلت حجت الاسلام و المسلمین «وَ بَشِّرِ اَلصّٰابِرِينَ، اَلَّذِينَ إِذٰا أَصٰابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ، قٰالُوا إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ»(البقرة، 155 و 156) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️رخنه می‌جویی خلاص خویشتن ▫️رخنه‌ای جز مرگ ازین زندان که یافت بامداد ۲۷ بهمن مصادف با شهادت امام موسای کاظم علیه السلام، فاضل ارجمند حجت‌الاسلام سیدمصطفی مدرس مصلی در راه زیارت امام رؤوف از میان ما پر کشید و به دیار باقی شتافت. برادر بسیار عزیزی را از دست دادیم. به او امیدهای بسیاری بود و هرچند هنوز در موقف خود به طور کامل نشکفته بود، ولی انسان بزرگی بود. باید درباره سیدمصطفی کمی تفصیلی سخن گفت. شخصیت او باید برای جوان امروز بازنموده شود تا بیاندیشد که در این زمانه چنین هم می‌توان بود. اندیشه‌ها و ایده‌هایش برای جوان امروز جذاب است و افق‌گشاست. خاطرات زندگیش نیز الهام‌بخش است. سالهای سال بود که تلاش می‌کرد کار بزرگی برای انقلاب بکند. کارهای متنوعی کرده بود و دائما می‌آموخت و میشنید تا عملیات خود را دقیقتر کند. نقطه عملیات او تیزتر شده بود و سرعت رشدش خیلی بالا رفته بود. اقلا تنها یکی دو سال لازم بود تا بخش خوبی از ثمرات تلاش‌های این سالهایش را ببیند. دریغ که خدای بی‌نیاز او را در همین مقطع طلبید و ظاهراً این کارها بدون مجری ماند. از همه چیز و همه کس می‌آموخت. با سرعت زیادی در حال اندوختن بود. نکته‌های دقیق را درمی‌یافت و پس از آن نزدش حاضر بود. اهل یقین بود، اهل توقف‌ها و تردیدهای بی‌جا و از سر کاهلی نبود، در هدف و مسیر تردید نداشت. منطق داشت، منطق او پیشرفت کار بود و برای آن بسیار می‌سوخت و می‌کوشید و تواضع و فداکاری می‌کرد. مهمترین و بارزترین خصلت او این بود که عظمت انقلاب اسلامی را درک کرده بود. انقلاب اسلامی همه وجودش را تسخیر کرده بود. ریشه‌های انقلاب را یافته بود و همه آنها را جدی می‌گرفت. دانش‌های حوزوی را از ریشه‌های قطعی انقلاب یافته بود و با جدیتی مثال زدنی هر محفل علمی وزینی می‌یافت خود را به آن می‌رساند تا از تراث معرفتی اسلامی چیز بیشتر و سنگین‌تری بیاموزد. باز هم شیرین‌ترین گفتگوها برای او گفتگوی عالمانه درباره گذشته، حال و آینده انقلاب بود. غیر از عشق به اهل‌بیت که شاید از کودکی با او همراه بود، دردهای معنوی را از ابتدای حیات حوزوی برگزیده بود و علاقه داشت همه چیز را به این افق بکشد و با این رائحه بشنود. شاید زیباترین رائحه حضور و بروز او اخلاص و صداقتش بود. اگر دردها و غصه‌ها رهایش می‌کرد او را بسیار اهل رفاقت می‌یافتی، با گام‌های سریعی به سمت رفیق می‌آمد و در زمان کمی حجم عظیمی از عواطف ناب را به رفیق خود هدیه می‌کرد. حجم فعالیتش بالا بود و تنوع آنها تعجب دوستان را برمی‌انگیخت. اهل ارتباط بود. در ذهن و سینه وسیعش اشخاص و گروه‌های زیادی جا می‌شدند و هر کدام سهمی داشتند. نگاه او به اشخاص و مجموعه‌ها و حرکت‌ها احترام‌آمیز بود و هرچه می‌گذشت این خصلت در او برجسته‌تر می‌شد. جالب این بود که این ارتباطها او را منفعل و صرفا اهل رفیق‌بازی نمی‌کرد. ارتباط‌ها همه با معنا بود. خدا جابر است و به او صد امید و هزاران طمع داریم، ولی می‌پرسیم چگونه این ثلمه جبران خواهد شد؟! ┄┅••؛••┅┄ درگذشت این عزیز را به خانواده مکرم، اساتید معزز و دوستان ارجمند ایشان صمیمانه تسلیت می‌گوییم و روح شریف ایشان را در حشر اصفیای الهی و در جوار امام رؤوف ع می‌خواهیم. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ◾️◾️@faslefarhang —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰پرده اول: من شُغلُهُ السَّفَر ............... من شُغلُهُ فی السَّفَر در باب صلات مسافر دو اصطلاح مَن شُغلُهُ السَّفَر (کسی که شغلش مسافرت است) و مَن شُغلُهُ فی السَّفَر (کسی که شغلش در مسافرت است) از تعبیراتی هستند که در بحث نماز مسافر در کتاب‌های فقهی مطرح شده‌اند. ریشه این اصطلاحات چند حدیث از امام باقر (ع) و امام صادق (ع) است. در این دو تعبیر تفاوت به تمامه فهم می شود برای توضیح بیشتر مثال میزنم: کسی که شغلش سفر است مثل سالار کاروان، شتردار و یا ناخدای کشتی ای است که مشغله اصلی او از آب در آوردن سفر به احسن وجه می باشد. در کاروان ممکن است فرد ناشی، دزد، تاجر، طبیب، عالم و ... باشد. اما او همه این کاروان را بسان یک می بیند و قصدش به مقصد و مقصود رساندن است. اما کسی که شغلش در سفر است مانند تاجری که مدام در حال سفر کردن است مشغله اصلی او تدارک یک سفر و کاروان نیست بلکه در سفر او مشغله اش تجارت است البته با کاروان هم همراه است و شاید به کاروان هم کمکی بکند اما در کار مدیریت کلان و سامان کاروان نیست. 🔰پرده دوم: بسان یک انقلاب اسلامی ایران در دورۀ سیطرۀ تمدن غرب بر جهان بشری، رستاخیزی عظیم در جانها رقم زد چرا که: ⬅️انقلاب اسلامی بندگی یک امت در گستره تاریخی و اجتماعی است. ⬅️انقلاب اسلامی یک مدرسه عالی برای پرورش انسانهای وارسته ای است که یک شبه راه صد ساله را پیمودند. انقلاب اسلامی به دنبال طهارت نفوس انسانی و برساختن یک بهشت معنوی روی زمین است. ⬅️انقلاب اسلامی یک است. اندیشه ای که داعیه به چالش کشیدن تمامی مکاتب غربی و شرقی را دارد. چرا که اندیشه انقلاب اسلامی، اندیشه ای فطری است فلذا از آنجا که هیچ مذهب و مکتبی جز مذهب شیعه(به تقریر امام خمینی ره) فطرت انسانی را نشناخته است بالاترین شعور اسلامی(همچنین بشری) در کار انقلاب اسلامی آمده است. ⬅️انقلاب اسلامی یک زندگی است، نه یک عارضۀ موقتی که بهتر است از آن زودتر عبور بشود. انقلاب یک زندگی کامل اسلامی است. این انقلاب تمام ارزشهای اسلامی را به صحنه فراخواند؛ زیرا به همۀ آنها احتیاج داشت. کسی که در موقف کانونی انقلاب قرار بگیرد با تمام دین سر و کار خواهد داشت و به تمام پاسخهای دین احتیاج پیدا خواهد کرد. ⬅️همه اینها بیانگر آنست که این انقلاب آغازگر عصر جدیدی برای بشر بوده است فلذا: مکتب انقلاب یک است، یک «کل» فعال، خلاق، مهاجم و ویرایشگر که (بخوانید دستگاه استکبار) را بسان یک به چالش کشید. 🔰پرده سوم: .................. اکثریت قریب به اتفاق مردمان و نخبگان را می توانم نام ببرم که به قطع مصداق هستند. کسانی که به نام نامی الله، به نام نامی الله مخلصانه در کاروانی که به سوی فجر انسانی به پیش می رود تلاش می کنند... کسانی در این انقلاب دغدغه دانشگاه اسلامی را دارند... کسانی دیگر دغدغه تحول حوزه را دارند..... کسانی دیگر دغدغه وحدت حوزه و دانشگاه را دارند... کسانی دیگر دغدغه سبک زندگی را دارند.... کسانی دیگر دغدغه رسانه دارند..... کسانی دیگر دغدغه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی را دارند...... کسانی دیگر دغدغه فرهنگ جامعه را دارند...... اما انقلاب همه، این هست و این همه نیست......حال یک پرسش: در این زمانه کنونی چه کسی را میتوانیم نام ببریم که یقینا مصداق است؟ .
🔰پرده چهارم: () آیا جز رهبری این بار سنگین را به دوش می کشد؟ چه کسی سینه اش را برای تحمل این همه دغدغه و مشغله سعه داده است؟ آیا کسی هست که نصرت ولی را بدین معنا که شغلش را قرار دهد میتوان در نظر بیاوریم؟ حال میتوان یک را کمی بهتر تبیین کرد..........او آنچنان بر بلندای قله دغدغه سعادت بشریت ایستاده است که سختی طی راه تا رسیدن بدان قله، او را در یک قرار داده است. نصرت ولی و ولایتمداری اصلا پدیده سهل و ساده ای نیست سربسته میگویم بسیاری از اعاظم و اکابر در این صحنه لغزیدند.........قلم اینجا رسید و سر بشکست....... ولی فقیه، سالار یک کاروان انسانی است که بر مبنای اداره می شود. وظیفه او شکوفایی استعدادهای انسانی و اثاره دفائن عقول می باشد. وظیفه او حفظ جهت کلی و ارزشهای اصیل این کاروان می باشد. اما ولایت فقیه فقط ولی فقیه نیست بلکه یک است که بایستی همه عرصه های انقلاب را در نوردد. این کاروان انسانی منازل سلوک الی الله را برای تحقق هر چه بیشتر حاکمیت الله بر روی زمین در می نوردد هر چند افت و خیزهایی در این میانه دارد اما آنچه که ضرورت دارد آنست که عده ای آنچنان شرح صدری کسب کنند که بتوانند تمام دغدغه های سعادت حیات بشری را یکجا در سینه خود جا بدهند. در انتها به بیانی از رهبری در باب تعریف و نقش و جایگاه رهبری اشاره میکنم: 💠رهبری یک مدیریت است؛ البته مدیریتِ اجرائی نیست. این اشکال و اشتباه هم در طول زمان، از اول انقلاب تا امروز، در بعضی از تبلیغات ادامه دارد. اینجور تلقی کنند که رهبری یک مدیریت اجرائی است؛ نه، مدیریت اجرائی، مشخص است. مدیریت اجرائی در بخش قوه‌ی مجریه ضوابط مشخصی دارد، معلوم است، مسئولین معینی دارد؛ در قوه‌ی قضائیه هم - که آن هم مدیریت اجرائی است - همین طور، هر کدام مسئولیتهائی دارند؛ قوه‌ی مقننه هم که معلوم است. رهبری، ناظر بر اینهاست. به چه معنا؟ به این معنا که از حرکت کلی نظام مراقبت کند. در واقع رهبری، یک است.💠۱۳۹۰/۰۷/۲۴ 💠ولایت فقیه، جایگاه و و و به چپ و راست است؛ این اساسی ترین و محوری ترین مفهوم و معنای ولایت فقیه است. ... نقش ولایت فقیه این است که در این مجموعه ی پیچیده و در هم تنیده ی تلاشهای گوناگون نباید حرکت نظام، انحراف از هدفها و ارزشها باشد؛ نباید به چپ و راست انحراف پیدا شود. پاسداری و دیده بانی حرکت کلی نظام به سمت هدفهای آرمانی و عالی اش، مهمترین و اساسی ترین نقش ولایت فقیه است.💠۱۳۸۳/۰۳/۱۴ 🔰🔴🔰این یک ضرورت راهبردی است که عده ای بایستی شغل خود را انقلاب بسان یک کل تعریف کنند. ضرورتا شخصیت چنین افراد به شدت بایستی ذوابعاد و ذو وجوه است و طی این مسیر سختگیری فوق العاده ای بر خویشتن خویش می طلبد. .
مطالعه کانال سید عزیزمان را به همه دوستان توصیه میکنم @Rebbioun
📝به یاد برادرم 🔸و من در شگفتم از عظمت نبی مرسلی که این چنین پیامش «جانهای جویایی شدن» را از پس قرنها بر «بودنهای کم» می شوراند و دلهای خشک بایر را به گلستان دایر مبدل می سازد.... 🔹این چه «اکسیری» است که چون بر «مرده» خوانندش زنده وگوینده شود، چون بر «زنده» خوانند بی قرار و پوینده شود و چون بر«خفته» خوانندش بیدار و بالنده شود...؟! 🔸سرّش چیست؟ نمیدانم! ولی آنچه روشن است، مبعوث این رسالت عظیم خود «برافروخته ی برانگیخته ای» بود که پیام «رب العالمین» ابتدا جان او را روشن و شعله ور ساخت زان پس این "نبی مبعوث" به هر دل تاریک بیغوله ای که رسید نوری در جان مردگان و خفتگان و غافلان انداخت که سلمانها و مقدادها و ابوذرها و ... پدید آمدند... ❇️و چه اعجازی از این بالاتر که «انسانی» ساخته شود... 🔸اما این نور که از «حراء» تابید و در «اسراء» یکی شد پشت دیوار زمان نماند و تاریخ را در نوردید، هر جا، جان شیفته ای دید در آنجا خانه گزید و قبله ی عالمی و آدمی کرد ... و این دعوتی است که بوده و هست و خواهد بود ... 🔹«بعثت» آری این بعثت نه مخصوص زمانی است و نه مخصوص مکانی، هدیه ایست، عطیه ایست که رب العالمین منت نهاده و بر انسان عرضه داشته... . 🔸و «خمینی کبیر» این وارث نبی و ولی الهی دل بر این خورشید تابان گشود و بر این صلا لبیک گفت و «بیعت» به دل کرد و «مبعوث» بر جهانی شد و ندای «قوموا لله» سر داد، در عصری که می رفت در ظلمت تاریک جهانخواران به حیرتی دائمی دچار شود، دست خدا از آستین این مرد بزرگ دوران تابید و ید بیضایش ظلمتکده کفر را در هم شکست و کار کفرستان را یکسره کرد ... . 🔹و اکنون این «دعوت» جاری است و هرکس جان در این جریان یکی کند، «توحید» در او روشن خواهد شد و وجودش ذی اثر خواهد شد که «لا موثر فی الوجود الا الله» و «ما رمیت اذ رمیت ولکن الله رمی» کافی است یکی شود و از جام وحدت سر کشد... . 🔸و چه شوق انگیز است جهانی که جانهای ناب «موحدین» به مشاهده اش نشسته اند، روح های رهیده و وارسته از بند زندان و نشسته به تماشای "اسماء" و "صفات الهی" ... . که جز زیبایی نمی بینند و غصه ناک از اینکه دیگران چه نشسته اند و چه به بطالت ایام میگذرانند ... 🔹و مصطفای ما یکی از آنان بود که هم «اقرأ» شنید و هم «قوموا» را هم «یعلّمهم» را شنید و هم «یزکّیهم» را. او هم «اشدّاء علی الکفار» را شنید و هم «رحماء بینهم» را، او هم «آیات مکی» را خواند و هم «آیات مدنی» را او همه را شنید و این چنین بود که تمام وجودش مومن به "مکتب توحیدی انقلاب اسلامی" شد... ❇️و چه اعجازی از این بالاتر که «انسانی» ساخته شود... 🔸او تن به «مکتب روزمرگی» نداد و دل بسته «مکتب قیام لله» بود و جانش با جان انقلاب متحد شده بود. 🔹او خود را و تمام خویشتنش و خواسته اش را در «قامت انقلاب» دیده بود و با دردهایش درد میکشید و با زیباییهایش میشکفت و خود را فرزند «انقلاب» میدانست که باید ولی الهی را در مأموریت «الانقلاب» یاری کند... 🔸و "انسان انقلابی" بس عجیب موجودی است، "انسان انقلاب" انسان «خود» نیست، نه مدارش و نه حرکتش نه میلش و نه سیرش و نه منشش رنگ «خود» به خود ندارد بل همه رنگ خداست « صِبْغَةَ اللَّهِ و َمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً»، انسان انقلاب انسان زیباییست که با اینکه یک رنگ است ولی واجد تمام رنگهاست چون اشعه ی خورشید که چون رُخ باز نماید تمام رنگها از او پیدا شود. 🔹انسان انقلاب اسلامی «مبعوث به تحقق» است، که عرصه ماموریتش تمام تاریخ است و او در این ماموریت فرازمانی و فرامکانی می اندیشد و اینگونه شاکله اش شکل گرفته است... . انسان انقلاب را مگر میشود به بند کشید نه ... خام اندیشی است اینها ... 🔸او که از بودن در "مقیاس فرد" رها شده بود و در "جهان انقلاب اسلامی" تولدی دوباره یافته بود فهمش و میلش و شوقش و همتش و فعلش افق گشا بود چون او بر "اعراف انقلاب" نشسته بود و "علم دعوت" به دست تا برزخیان گرفتار در خویشتن را به گذر از «فردیت» و «قیام لله» و یکی شدن دعوت کند. او آنچه از ندای فطرت است و منسیّ، به یاد آورده بود و دفائن عقلش را به مدد تمسک به ولی الهی در معرض إثاره قرار داده بود و در مسیر شدن به سرعت در حال سیر بود... 🔹و کسی که بر "میثاقی" که انبیاء لبیک گفتند لبیک گوید و «قیام لله» کند باقی است به «وجه الله» و کسی که نصرت ولی الهی در سر دارد، نصر الهی همراه اوست، و فانی کسی است که اینگونه نیست... . 🔸و ما اما نمیدانم که مرده ایم یا خفته یا بیدار نیم مست و ره گم کرده که در هر صورت او چراغی است بر جوینده ره گم کرده که چه بجوید چه سان بجوید ... . ❇️و چه اعجازی از این بالاتر که «انسانی» ساخته شود .... 🔹مبعث 1444 قم المقدسه صفری 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a