eitaa logo
ایران آینده🇮🇷
2.1هزار دنبال‌کننده
698 عکس
63 ویدیو
114 فایل
کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم ع ادمین @safari_67 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
مشاهده در ایتا
دانلود
پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی مدیر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی، به مناسب رحلت حجت الاسلام و المسلمین «وَ بَشِّرِ اَلصّٰابِرِينَ، اَلَّذِينَ إِذٰا أَصٰابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ، قٰالُوا إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ»(البقرة، 155 و 156) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️رخنه می‌جویی خلاص خویشتن ▫️رخنه‌ای جز مرگ ازین زندان که یافت بامداد ۲۷ بهمن مصادف با شهادت امام موسای کاظم علیه السلام، فاضل ارجمند حجت‌الاسلام سیدمصطفی مدرس مصلی در راه زیارت امام رؤوف از میان ما پر کشید و به دیار باقی شتافت. برادر بسیار عزیزی را از دست دادیم. به او امیدهای بسیاری بود و هرچند هنوز در موقف خود به طور کامل نشکفته بود، ولی انسان بزرگی بود. باید درباره سیدمصطفی کمی تفصیلی سخن گفت. شخصیت او باید برای جوان امروز بازنموده شود تا بیاندیشد که در این زمانه چنین هم می‌توان بود. اندیشه‌ها و ایده‌هایش برای جوان امروز جذاب است و افق‌گشاست. خاطرات زندگیش نیز الهام‌بخش است. سالهای سال بود که تلاش می‌کرد کار بزرگی برای انقلاب بکند. کارهای متنوعی کرده بود و دائما می‌آموخت و میشنید تا عملیات خود را دقیقتر کند. نقطه عملیات او تیزتر شده بود و سرعت رشدش خیلی بالا رفته بود. اقلا تنها یکی دو سال لازم بود تا بخش خوبی از ثمرات تلاش‌های این سالهایش را ببیند. دریغ که خدای بی‌نیاز او را در همین مقطع طلبید و ظاهراً این کارها بدون مجری ماند. از همه چیز و همه کس می‌آموخت. با سرعت زیادی در حال اندوختن بود. نکته‌های دقیق را درمی‌یافت و پس از آن نزدش حاضر بود. اهل یقین بود، اهل توقف‌ها و تردیدهای بی‌جا و از سر کاهلی نبود، در هدف و مسیر تردید نداشت. منطق داشت، منطق او پیشرفت کار بود و برای آن بسیار می‌سوخت و می‌کوشید و تواضع و فداکاری می‌کرد. مهمترین و بارزترین خصلت او این بود که عظمت انقلاب اسلامی را درک کرده بود. انقلاب اسلامی همه وجودش را تسخیر کرده بود. ریشه‌های انقلاب را یافته بود و همه آنها را جدی می‌گرفت. دانش‌های حوزوی را از ریشه‌های قطعی انقلاب یافته بود و با جدیتی مثال زدنی هر محفل علمی وزینی می‌یافت خود را به آن می‌رساند تا از تراث معرفتی اسلامی چیز بیشتر و سنگین‌تری بیاموزد. باز هم شیرین‌ترین گفتگوها برای او گفتگوی عالمانه درباره گذشته، حال و آینده انقلاب بود. غیر از عشق به اهل‌بیت که شاید از کودکی با او همراه بود، دردهای معنوی را از ابتدای حیات حوزوی برگزیده بود و علاقه داشت همه چیز را به این افق بکشد و با این رائحه بشنود. شاید زیباترین رائحه حضور و بروز او اخلاص و صداقتش بود. اگر دردها و غصه‌ها رهایش می‌کرد او را بسیار اهل رفاقت می‌یافتی، با گام‌های سریعی به سمت رفیق می‌آمد و در زمان کمی حجم عظیمی از عواطف ناب را به رفیق خود هدیه می‌کرد. حجم فعالیتش بالا بود و تنوع آنها تعجب دوستان را برمی‌انگیخت. اهل ارتباط بود. در ذهن و سینه وسیعش اشخاص و گروه‌های زیادی جا می‌شدند و هر کدام سهمی داشتند. نگاه او به اشخاص و مجموعه‌ها و حرکت‌ها احترام‌آمیز بود و هرچه می‌گذشت این خصلت در او برجسته‌تر می‌شد. جالب این بود که این ارتباطها او را منفعل و صرفا اهل رفیق‌بازی نمی‌کرد. ارتباط‌ها همه با معنا بود. خدا جابر است و به او صد امید و هزاران طمع داریم، ولی می‌پرسیم چگونه این ثلمه جبران خواهد شد؟! ┄┅••؛••┅┄ درگذشت این عزیز را به خانواده مکرم، اساتید معزز و دوستان ارجمند ایشان صمیمانه تسلیت می‌گوییم و روح شریف ایشان را در حشر اصفیای الهی و در جوار امام رؤوف ع می‌خواهیم. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ◾️◾️@faslefarhang —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰پرده اول: من شُغلُهُ السَّفَر ............... من شُغلُهُ فی السَّفَر در باب صلات مسافر دو اصطلاح مَن شُغلُهُ السَّفَر (کسی که شغلش مسافرت است) و مَن شُغلُهُ فی السَّفَر (کسی که شغلش در مسافرت است) از تعبیراتی هستند که در بحث نماز مسافر در کتاب‌های فقهی مطرح شده‌اند. ریشه این اصطلاحات چند حدیث از امام باقر (ع) و امام صادق (ع) است. در این دو تعبیر تفاوت به تمامه فهم می شود برای توضیح بیشتر مثال میزنم: کسی که شغلش سفر است مثل سالار کاروان، شتردار و یا ناخدای کشتی ای است که مشغله اصلی او از آب در آوردن سفر به احسن وجه می باشد. در کاروان ممکن است فرد ناشی، دزد، تاجر، طبیب، عالم و ... باشد. اما او همه این کاروان را بسان یک می بیند و قصدش به مقصد و مقصود رساندن است. اما کسی که شغلش در سفر است مانند تاجری که مدام در حال سفر کردن است مشغله اصلی او تدارک یک سفر و کاروان نیست بلکه در سفر او مشغله اش تجارت است البته با کاروان هم همراه است و شاید به کاروان هم کمکی بکند اما در کار مدیریت کلان و سامان کاروان نیست. 🔰پرده دوم: بسان یک انقلاب اسلامی ایران در دورۀ سیطرۀ تمدن غرب بر جهان بشری، رستاخیزی عظیم در جانها رقم زد چرا که: ⬅️انقلاب اسلامی بندگی یک امت در گستره تاریخی و اجتماعی است. ⬅️انقلاب اسلامی یک مدرسه عالی برای پرورش انسانهای وارسته ای است که یک شبه راه صد ساله را پیمودند. انقلاب اسلامی به دنبال طهارت نفوس انسانی و برساختن یک بهشت معنوی روی زمین است. ⬅️انقلاب اسلامی یک است. اندیشه ای که داعیه به چالش کشیدن تمامی مکاتب غربی و شرقی را دارد. چرا که اندیشه انقلاب اسلامی، اندیشه ای فطری است فلذا از آنجا که هیچ مذهب و مکتبی جز مذهب شیعه(به تقریر امام خمینی ره) فطرت انسانی را نشناخته است بالاترین شعور اسلامی(همچنین بشری) در کار انقلاب اسلامی آمده است. ⬅️انقلاب اسلامی یک زندگی است، نه یک عارضۀ موقتی که بهتر است از آن زودتر عبور بشود. انقلاب یک زندگی کامل اسلامی است. این انقلاب تمام ارزشهای اسلامی را به صحنه فراخواند؛ زیرا به همۀ آنها احتیاج داشت. کسی که در موقف کانونی انقلاب قرار بگیرد با تمام دین سر و کار خواهد داشت و به تمام پاسخهای دین احتیاج پیدا خواهد کرد. ⬅️همه اینها بیانگر آنست که این انقلاب آغازگر عصر جدیدی برای بشر بوده است فلذا: مکتب انقلاب یک است، یک «کل» فعال، خلاق، مهاجم و ویرایشگر که (بخوانید دستگاه استکبار) را بسان یک به چالش کشید. 🔰پرده سوم: .................. اکثریت قریب به اتفاق مردمان و نخبگان را می توانم نام ببرم که به قطع مصداق هستند. کسانی که به نام نامی الله، به نام نامی الله مخلصانه در کاروانی که به سوی فجر انسانی به پیش می رود تلاش می کنند... کسانی در این انقلاب دغدغه دانشگاه اسلامی را دارند... کسانی دیگر دغدغه تحول حوزه را دارند..... کسانی دیگر دغدغه وحدت حوزه و دانشگاه را دارند... کسانی دیگر دغدغه سبک زندگی را دارند.... کسانی دیگر دغدغه رسانه دارند..... کسانی دیگر دغدغه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی را دارند...... کسانی دیگر دغدغه فرهنگ جامعه را دارند...... اما انقلاب همه، این هست و این همه نیست......حال یک پرسش: در این زمانه کنونی چه کسی را میتوانیم نام ببریم که یقینا مصداق است؟ .
🔰پرده چهارم: () آیا جز رهبری این بار سنگین را به دوش می کشد؟ چه کسی سینه اش را برای تحمل این همه دغدغه و مشغله سعه داده است؟ آیا کسی هست که نصرت ولی را بدین معنا که شغلش را قرار دهد میتوان در نظر بیاوریم؟ حال میتوان یک را کمی بهتر تبیین کرد..........او آنچنان بر بلندای قله دغدغه سعادت بشریت ایستاده است که سختی طی راه تا رسیدن بدان قله، او را در یک قرار داده است. نصرت ولی و ولایتمداری اصلا پدیده سهل و ساده ای نیست سربسته میگویم بسیاری از اعاظم و اکابر در این صحنه لغزیدند.........قلم اینجا رسید و سر بشکست....... ولی فقیه، سالار یک کاروان انسانی است که بر مبنای اداره می شود. وظیفه او شکوفایی استعدادهای انسانی و اثاره دفائن عقول می باشد. وظیفه او حفظ جهت کلی و ارزشهای اصیل این کاروان می باشد. اما ولایت فقیه فقط ولی فقیه نیست بلکه یک است که بایستی همه عرصه های انقلاب را در نوردد. این کاروان انسانی منازل سلوک الی الله را برای تحقق هر چه بیشتر حاکمیت الله بر روی زمین در می نوردد هر چند افت و خیزهایی در این میانه دارد اما آنچه که ضرورت دارد آنست که عده ای آنچنان شرح صدری کسب کنند که بتوانند تمام دغدغه های سعادت حیات بشری را یکجا در سینه خود جا بدهند. در انتها به بیانی از رهبری در باب تعریف و نقش و جایگاه رهبری اشاره میکنم: 💠رهبری یک مدیریت است؛ البته مدیریتِ اجرائی نیست. این اشکال و اشتباه هم در طول زمان، از اول انقلاب تا امروز، در بعضی از تبلیغات ادامه دارد. اینجور تلقی کنند که رهبری یک مدیریت اجرائی است؛ نه، مدیریت اجرائی، مشخص است. مدیریت اجرائی در بخش قوه‌ی مجریه ضوابط مشخصی دارد، معلوم است، مسئولین معینی دارد؛ در قوه‌ی قضائیه هم - که آن هم مدیریت اجرائی است - همین طور، هر کدام مسئولیتهائی دارند؛ قوه‌ی مقننه هم که معلوم است. رهبری، ناظر بر اینهاست. به چه معنا؟ به این معنا که از حرکت کلی نظام مراقبت کند. در واقع رهبری، یک است.💠۱۳۹۰/۰۷/۲۴ 💠ولایت فقیه، جایگاه و و و به چپ و راست است؛ این اساسی ترین و محوری ترین مفهوم و معنای ولایت فقیه است. ... نقش ولایت فقیه این است که در این مجموعه ی پیچیده و در هم تنیده ی تلاشهای گوناگون نباید حرکت نظام، انحراف از هدفها و ارزشها باشد؛ نباید به چپ و راست انحراف پیدا شود. پاسداری و دیده بانی حرکت کلی نظام به سمت هدفهای آرمانی و عالی اش، مهمترین و اساسی ترین نقش ولایت فقیه است.💠۱۳۸۳/۰۳/۱۴ 🔰🔴🔰این یک ضرورت راهبردی است که عده ای بایستی شغل خود را انقلاب بسان یک کل تعریف کنند. ضرورتا شخصیت چنین افراد به شدت بایستی ذوابعاد و ذو وجوه است و طی این مسیر سختگیری فوق العاده ای بر خویشتن خویش می طلبد. .
مطالعه کانال سید عزیزمان را به همه دوستان توصیه میکنم @Rebbioun
📝به یاد برادرم 🔸و من در شگفتم از عظمت نبی مرسلی که این چنین پیامش «جانهای جویایی شدن» را از پس قرنها بر «بودنهای کم» می شوراند و دلهای خشک بایر را به گلستان دایر مبدل می سازد.... 🔹این چه «اکسیری» است که چون بر «مرده» خوانندش زنده وگوینده شود، چون بر «زنده» خوانند بی قرار و پوینده شود و چون بر«خفته» خوانندش بیدار و بالنده شود...؟! 🔸سرّش چیست؟ نمیدانم! ولی آنچه روشن است، مبعوث این رسالت عظیم خود «برافروخته ی برانگیخته ای» بود که پیام «رب العالمین» ابتدا جان او را روشن و شعله ور ساخت زان پس این "نبی مبعوث" به هر دل تاریک بیغوله ای که رسید نوری در جان مردگان و خفتگان و غافلان انداخت که سلمانها و مقدادها و ابوذرها و ... پدید آمدند... ❇️و چه اعجازی از این بالاتر که «انسانی» ساخته شود... 🔸اما این نور که از «حراء» تابید و در «اسراء» یکی شد پشت دیوار زمان نماند و تاریخ را در نوردید، هر جا، جان شیفته ای دید در آنجا خانه گزید و قبله ی عالمی و آدمی کرد ... و این دعوتی است که بوده و هست و خواهد بود ... 🔹«بعثت» آری این بعثت نه مخصوص زمانی است و نه مخصوص مکانی، هدیه ایست، عطیه ایست که رب العالمین منت نهاده و بر انسان عرضه داشته... . 🔸و «خمینی کبیر» این وارث نبی و ولی الهی دل بر این خورشید تابان گشود و بر این صلا لبیک گفت و «بیعت» به دل کرد و «مبعوث» بر جهانی شد و ندای «قوموا لله» سر داد، در عصری که می رفت در ظلمت تاریک جهانخواران به حیرتی دائمی دچار شود، دست خدا از آستین این مرد بزرگ دوران تابید و ید بیضایش ظلمتکده کفر را در هم شکست و کار کفرستان را یکسره کرد ... . 🔹و اکنون این «دعوت» جاری است و هرکس جان در این جریان یکی کند، «توحید» در او روشن خواهد شد و وجودش ذی اثر خواهد شد که «لا موثر فی الوجود الا الله» و «ما رمیت اذ رمیت ولکن الله رمی» کافی است یکی شود و از جام وحدت سر کشد... . 🔸و چه شوق انگیز است جهانی که جانهای ناب «موحدین» به مشاهده اش نشسته اند، روح های رهیده و وارسته از بند زندان و نشسته به تماشای "اسماء" و "صفات الهی" ... . که جز زیبایی نمی بینند و غصه ناک از اینکه دیگران چه نشسته اند و چه به بطالت ایام میگذرانند ... 🔹و مصطفای ما یکی از آنان بود که هم «اقرأ» شنید و هم «قوموا» را هم «یعلّمهم» را شنید و هم «یزکّیهم» را. او هم «اشدّاء علی الکفار» را شنید و هم «رحماء بینهم» را، او هم «آیات مکی» را خواند و هم «آیات مدنی» را او همه را شنید و این چنین بود که تمام وجودش مومن به "مکتب توحیدی انقلاب اسلامی" شد... ❇️و چه اعجازی از این بالاتر که «انسانی» ساخته شود... 🔸او تن به «مکتب روزمرگی» نداد و دل بسته «مکتب قیام لله» بود و جانش با جان انقلاب متحد شده بود. 🔹او خود را و تمام خویشتنش و خواسته اش را در «قامت انقلاب» دیده بود و با دردهایش درد میکشید و با زیباییهایش میشکفت و خود را فرزند «انقلاب» میدانست که باید ولی الهی را در مأموریت «الانقلاب» یاری کند... 🔸و "انسان انقلابی" بس عجیب موجودی است، "انسان انقلاب" انسان «خود» نیست، نه مدارش و نه حرکتش نه میلش و نه سیرش و نه منشش رنگ «خود» به خود ندارد بل همه رنگ خداست « صِبْغَةَ اللَّهِ و َمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً»، انسان انقلاب انسان زیباییست که با اینکه یک رنگ است ولی واجد تمام رنگهاست چون اشعه ی خورشید که چون رُخ باز نماید تمام رنگها از او پیدا شود. 🔹انسان انقلاب اسلامی «مبعوث به تحقق» است، که عرصه ماموریتش تمام تاریخ است و او در این ماموریت فرازمانی و فرامکانی می اندیشد و اینگونه شاکله اش شکل گرفته است... . انسان انقلاب را مگر میشود به بند کشید نه ... خام اندیشی است اینها ... 🔸او که از بودن در "مقیاس فرد" رها شده بود و در "جهان انقلاب اسلامی" تولدی دوباره یافته بود فهمش و میلش و شوقش و همتش و فعلش افق گشا بود چون او بر "اعراف انقلاب" نشسته بود و "علم دعوت" به دست تا برزخیان گرفتار در خویشتن را به گذر از «فردیت» و «قیام لله» و یکی شدن دعوت کند. او آنچه از ندای فطرت است و منسیّ، به یاد آورده بود و دفائن عقلش را به مدد تمسک به ولی الهی در معرض إثاره قرار داده بود و در مسیر شدن به سرعت در حال سیر بود... 🔹و کسی که بر "میثاقی" که انبیاء لبیک گفتند لبیک گوید و «قیام لله» کند باقی است به «وجه الله» و کسی که نصرت ولی الهی در سر دارد، نصر الهی همراه اوست، و فانی کسی است که اینگونه نیست... . 🔸و ما اما نمیدانم که مرده ایم یا خفته یا بیدار نیم مست و ره گم کرده که در هر صورت او چراغی است بر جوینده ره گم کرده که چه بجوید چه سان بجوید ... . ❇️و چه اعجازی از این بالاتر که «انسانی» ساخته شود .... 🔹مبعث 1444 قم المقدسه صفری 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
پیام تسلیت حضرت آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، به مناسبت رحلت حجت الاسلام و المسلمین انا لله و انا الیه راجعون درگذشت فاضل مجاهد و مبلغ انقلابی حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی مدرس (ره) موجب تأسف گردید. آرمان‌گرایی و مجاهدت خالصانه برای تعمیق و توسعه گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه از ویژگی‌های بارز ایشان در میان دوستان و آشنایان بود. اینجانب فقدان آن دانشور پرتلاش را به خانواده و دوستان و همکاران تسلیت عرض نموده و از درگاه غفور ودود برای ایشان رفعت مقام و حشر با اولیای الهی و برای بازماندگان ، آرامش قلبی توأم با أجر فراوان و پایدار خواستارم. https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
مصطفای مکتب امام(ره) 🔸نگاهی به فعالیت‌های طلبه فاضل، مرحوم سید مصطفی مدرس مصلی 🔹با حضور دوستان و همکاران آن مرحوم 🔸زمان: دوشنبه یکم اسفندماه 1401 ساعت: ۱۳ الی ۱۵ 🔹مکان: بلوار جمهوری اسلامی،‌ مدرسه علمیه مشکات، مدرس پیامبر اعظم(ص) 🆔 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
... بنا نداشتم به صورت فاش و عیان مشکلات و دردها را در فجازی فریاد بزنم اما از آنچه که بر ما می رود دیگر نمیتوانم تغافل کنم و حسن ظن پیشه سازم. فلذا از آن رو که لَا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ، این سرزمین و مردمانش را در ظلمی می بینم که ناجوانمردانه با غفلت خودمان و زیرکی دشمنان تحمیل شده است فلذا سلسله یادداشتهایی با عنوان کلی را بنویسم تا فریاد بزنم دسیسه های شیطان و وساوس خناسان و حجم غفلت و ناهشیاری هایی که در آن غرقه هستیم. 1️⃣فقدان روایت تجربه های چهل سال گذشته .