۹۸۷۷۶۷۸۸۷۷۸.m4a
10.15M
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺
📜 موضوع: نهج ابلاغه
🗓 تاریخ: شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری
#شنبه #نهج_البلاغه #استاد_مهندس_علی_اصغر_اکبری
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺
📜 موضوع: نهج ابلاغه
🗓 تاریخ: شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری
علامه بحرینی در شرح نهج البلاغه میخواند این نامه را برای محمد حنفیه نوشته است
مروحوم شیخ السلام میگوید این نامه برای امام مجتبی نوشته شده است منظورامیر المومنین مطابق ایاک اعنی واسمعی یا جاره
اما باید این نکته را بدانیم برای تربیت فرزندانمان کوشا باشیم اون ها را موعضه و راهنمایی کنیم
حضرت در نامه اینگونه میفرماید انی اوسیک به تقو الله
ای پسرم من تو را نصیحت میکنم به تقوای الهی
تقوا چیست تقوا ملکه است که در روح ایجاد میشود و انسان نسبت به گناه مصونیت پیدا میکند و همیشه در فکر انجام کارهای نیکو است تقوا فرار از گناه نیست تقوا مصونیتی است که که خود به خود گناه نمیکند
توجه کنید اولین قدم خود سازی ایجاد تقوای الهی در نفس است
ای فرزندم بعد از ایجاد تقوا در نفست ملازم و همراه امر الهی باشید
3 و عمارت به قلبه و ذکره ای یعنی قلبت را به ذکر و یاداوری خدا عمران و ابادانی کنی
قلب وصدر عقل و جان و روان همان روح است
و حبل و ریسمان خدا چنگ بزن محکم نگاهش دار و تو محکم تر از این حبل و رشته بین خودت و خدا میشناسی که اگر به آن چنگ زدی در در امان خواهی بود
5 و احی قلبک به موعظه و قلبت را زنده نگهدار با موعظه
جلسه 615.amr
4.78M
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺
📜 موضوع: آیات الولایه الامامه الخلافه
🗓 تاریخ: شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری
#شنبه #آیات_الولایه #استاد_مهندس_علی_اصغر_اکبری
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺
📜 موضوع: آیات الولایه الامامه الخلافه
🗓 تاریخ: شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری
- رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند من تمام فضایل و مقام و منزلت امیرالمومنین علیه السلام را بیان نکردم زیرا میترسیدم اگر بگویم، مردم او را مانند عیسی بن مریم پسر خدا بدانند و هر جا برود خاک زیر پایش را بردارند.
۱ موفق بن احمد خوارزمی حنفی در مقتل الحسین جلد ۱ صفحه ی ۴۵ - خواجه کلان قندوزی حنفی در ینابیع الموده صفحه ۱۳۱ - خوارزمی در مناقب صفحه ی ۲۲۰ سید شهاب الدین احمد شافعی در توضیح الدلایل صفحه ی ۳۴۹ - ابن ابی الحدید معتزلی در شرح نهج البلاغه، جلد ۲ صفحه ی ۴۴۹ آورده اند:
قال رسول الله صلى الله عليه وآله : والذي نفسي بيده لو لا أَن تَقُولُ طوائف مِن أُمّتي فيك ما قالت النصارى في ابن مريم سلام الله عليها لَقُلتُ اليوم فيك مقالاً لا تَمَرَ بِمَلاءِ مِن المُسلمين الا اخذوا التّرابِ من تحت قدميك للبركة
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند قسم به آن کسی که جانم در ید قدرت اوست اگر چنین نبود که طایفه ای از امت من بگویند و قائل شوند دربارهی تو چیزی را که مسیحیان دربارهی گفتند ) و قائل به ابن الله و یا الوهيت او شدند ) عیسی بن مریم امروز من سخنی درباره ی تو میگفتم که تو گذر نمی نمودی به محلی از مسلمانان مگر آنکه از زیر پایت خاک بر میداشتند تا به وسیله ی آن برکت یابند.
در اینجا باید با کمال تاسف بگوییم یا رسول خدا شما از ترس این که بگویند علی علیه السلام خداست فضائل او را بیان ننمودید اما عده ای در جهان او را خدا میدانند و به علی اللهی مشهورند که عقاید آنها باطل است.
۲. موفق بن احمد خوارزمی معروف به اخطب الخطبا در مناقب آورده است. حضرت سیدالشهدا علیه السلام از رسول خدا صلى الله عليه وآله چنین نقل می کند:
لَو حَدَّثَتُ بِكُلِّ ما نَزَل في على ما وَ طِىء على موضعِ الَّا أُخِذ تُرابُه إِلَى
الماء
اگر همه ی آن چیزهایی که درباره ی علی علیه السلام نازل شده است را بگویم علی علیه السلام قدم به هرجایی که بگذارد مردم خاک زیر پای او را بر میدارند و با آب میریزند و به عنوان شفا می نوشند.
۲- رسول خدا صلی الله علیه و آله به امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: ای علی، خداوند عزوجل سه خصلت به تو داده است که به هیچ کس دیگری جز تو نداده است؛ حتی به من
جواهر المطالب في مناقب الامام على علیه السلام ابن الدمشقی، صفحه ی ۲۰۹ - الرياض النضره جلد ۲ صفحه ی ۲۰۲
ابن الدمشقی و محب الدین طبری مینویسند
إن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال لعلي: اوتيت ثلاثاً لم يوتهنَّ احد ولا انا. اوتيت صهراً مثلى و لم اوتُ انا مثلى و اوتيت زوجة صديقه مثل بنق و لم اوت مثلها زوجة. و اوتيت الحسن و الحسين من صلبك و لم اوت صلبي مثلهما ، ولكنكم منى و انا منكم رسول خدا صلى الله عليه وآله به علی علیه السلام فرمودند: یا علی، خدای متعال سه گونه موهبت به تو عنایت فرموده است که به من و هیچ یک از مردم عنایت نفرموده است: اول پدرزنی مانند من به تو ارزانی داشته است که به من عنایت نکرده است. دوم همسر پاکیزه ،گوهر راستگو و راست رو به تو
مرحمت فرموده که به من عنایت نفرموده است. سوم. حسن و حسینی از پشت تو به وجود آورده است و چنان دو فرزندی از پشت من به وجود نیاورده است آری من از شمایم و شما ازمن میباشید.
- ابن عباس میگوید امیرالمومنین علیه السلام بیش از ده فضیلت دارد که احدی آن را دارا نیست مسند امام احمد حنبل جزء اول در آخر صفحه ی ۳۳۰ – امام نسایی حاکم نیشابوری، مستدرک الصحيحين خصائص العلويه صفحه ی صفحه ی ۱۲۳ - و ذهبی در ،تلخیص که به صحت این قضیه اعتراف نموده است.
جلسه 616.amr
6.7M
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺
📜 موضوع: عالم ذر اولی
🗓 تاریخ: یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری
#یکشنبه #عالم_ذر #استاد_مهندس_علی_اصغر_اکبری
@Islam66
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺
📜 موضوع: عالم ذر اولی
🗓 تاریخ: یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری
در ذر، اول نبوت رسول خدا محمد مصطفی (ص) به فرزندان آدم ابوالبشر عرضه داشته شده
سوره نجم آیه 56
(هَٰذَا نَذِيرٌ مِنَ النُّذُرِ الْأُولَىٰ)
این انذار کننده، انذار کننده اول است
در عالم ذز اولی ابتدا ربوبیت پروردگار به بنی نوع بشر عرضه داده میشود (وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَنِي آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَىٰ أَنْفُسِهِ) خداوند از بنی نوع بشر درباره ربوبیت خودش عهد و پیمان میگیرد (أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ) آیا من پروردگار شما نیستم همه جواب دادند (قَالُوا بَلَىٰ) بله شما پروردگار ما هستید، و اولین کسی که به این ندا جواب میدهد رسول خدا محمد مصطفی است او شاگرد اول عالم ذر است لذا او پیامبر میشود
پس این شاگرد اول به عنوان اولین پیامبر در عالم ذر اولی و آخرین پیامبر در این جهان به بنی نوع بشر عرضه داشته میشود و از بشر خواسته میشود به او ایمان آورند، لذا قرآن سوره نجم آیه 56 میفرمایند (هَٰذَا نَذِيرٌ مِنَ النُّذُرِ الْأُولَىٰ) این پیامبر و این انذار کننده اول، به نبوت او ایمان آورید، عده ای خوشبختانه ایمان به او آوردند عده ای هم ایمان نمی آورند چون در عالم ذر همه انسانها برای جوای دادن هم عاقل وبالغ بودند و هم اختیار داشتند و مجبور نبودند لذا متاسفانه عده ای نبوت رسول خدا را قبول نکردند
در تفسیر قمی مجلد 2 صفحه 340 (و تفسیر یک جلدی صفحه ) و تفسیر نور الثقلین مجلد 5 صفحه 173 و بصائر الدرجات صفحه 84 حدیث 6 و بحارالانوار مجلد 5 صفحه 234 باب 10 حدیث 7 و مجلد 16 صفحه 372 آمده است:
(هذا نذیر) یعمی رسول خدا (من النذر الاولی)
حدثنا علی¬بن الحسین عن احمدبن ابی عبدالله عن محمدبن علی عن علی¬بن اسباط عن علی¬بن معمر ابیه قال: سألت اباعبدالله عن قول الله (هَٰذَا نَذِيرٌ مِنَ النُّذُرِالْأُولَىٰ)
قال ان الله تبارک و تعالی لما ذر أ الخلق فی الذر الأول فاقامهم صفوتا و بعث محمد فآمن به قوم و أنکره قوم فقال الله: (هَٰذَا نَذِيرٌ مِنَ النُّذُرِ الْأُولَىٰ) یعنی به محمدا حیث دعاهم الی الله عزوجل فی الذر الاول
علی بم الحسین ازبرقی (احمدبن عبدالله) و او از محمدبن علی و او از علی بن اسباط و او از علی¬بن معمر و او از پدرش روایت میکند که گفت از امام صادق درباره این قول خداوند تعالی سوال کردم حضرت فرمودند (هَٰذَا نَذِيرٌ مِنَ النُّذُرِ الْأُولَىٰ) این نذیر و بیم دهنده اولین بیم از بیم دهندکان (عالم ذر) اول است سپس حضرت فرمودند: زمانیکه خداوند تعالی خلق کرد (فرزندان آدم) را در عالم ذر اولی آنها را در صفوفی قرار دادند و رسول خدا محمد مصطفی را در میان آنها مبعوث کرد، (و این بعثت در عالم ذر است و نبوت ایشان را بر همه عرضه داشت) گروهی قبول کردند و ایمان آوردند و گروهی هم ایمان نیاوردند و به آن حضرت منکر شدند، پس خداوند فرمودند: (هَٰذَا نَذِيرٌ مِنَ النُّذُرِ الْأُولَىٰ) این پیامبر و نذیر است از آنها در عالم ذر بسیار ریز و مانند مور بودند و رسول خدا آنها را به سوی خداوند فراخواند
رسول خدا را شهید کردند
سوره آل عمران آیه 144
وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ ۚ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِكُمْ ۚ وَمَنْ يَنْقَلِبْ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا ۗ وَسَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ
محمد رسول الله نیست مگر رسول الله و قبل از او هم رسولانی بودند که مردند یا به قتل رسیدند اگر برگردید به گذشته و هر کس که برگردد ضرری به خدا نمیرسانند و جزای خیر برای شاکرین است
تلاش یهودی برای کشتن اجداد رسول خدا
یکی از جنایت های بزرگ یهود کشتن انبیاء الهی بوده است تا آن جایی که ما میدانیم این قوم کثیف همه پیامبران را به قتل میرسانند که در قرآن نیز به آن اشارات زیادی دارد. آنها تلاش میکردند حضرت ابراهیم را ترور کنند تلاش میکردند حضرت موسی را بکشند آنها تلاش میکردند که حضرت مسیح را به قتل برسانند حضرت زکریا و یحی را این قوم عنود کشتند و رسول خدا نیز به دست اینها به شهادت رسید. آنها می دانستند که رسول خدا پیامبر آخرالزمان است و فرزند عبدالله است. و عبدالله فزند عبدالله المطلب است و عبدالمطلب فرزند هاشم است و هاشم فرزند عبد مناف است می باشد لذا در طول تاریخ تلاش میکردند که پیامبر به دنیا نیاید و یا کسانی که در به دنیا آمدند پیامبر نقش داشتند مثل ----- آنها را بکشند پیامبر به دنیا نیاید تا انکه در غزه رسیدند و در آنجا وفات کرد (تاریخ یعقوبی مجلد صفحه 315)
تلاش یهود برای کشتن هاشم
مثلا درباره قتل هاشم میگویند: یهودی ها هاشم را دزدیدند و به غزه بردند (غزة الهاشم) و در آن جا هاشم را کشتند، هاشم در یک سفر تجارتی به مدینه می¬روند رئیس قبیله خزرج می¬فهمد که رسول الله از هاشم است او را به خانه اش دعوت می¬کند دخترش را به هاشم می¬دهد و هاشم قبل از مرگش با سلما دختر رئیس خزرج ازدواج میکند هاشم قبل از اینکه از مدینه بیرون بیاید به همسرش فرمودند از فرزندت مواظبت کن اگر یهودی ها او را بشناسند او را می¬کشند. تمام خصوصیات این فرزند و پیامبر را برای او می¬گوید و این فرزند در مدینه مشخص بوده است که با بچه های دیگر فرق دارد این بچه شخصی بوده است به نام مطلب او به مدینه می¬رود به این بچه برخورد می¬کند، می¬بیند این بچه با بقیه فرق دارد و در بازی با بچه ها می¬گوید «انا ابن الهاشم» مادر بچه تمام خصوصیات بچه را برای مطلب می¬گیود و به او می¬گوید که هاشم به او گفته است نباید بهودی ها او را بشناسند مطلب بچه را می¬گیرد و به مکه می¬آورد برای اینکه سناخته نشود به او می¬گوید این بچه کیست؟ می¬گوید او را از مدینه خریده ام، غلام من است لذا به او می¬گویند عبدالمطلب. تا 15 سال به هیچ کس نمی¬گفت این بچه غلام و بچه من نیست - - - بلکه پسر هاشم است اما مطلب برای افراد خاص شرح داده بود که این بچه غلام من نیست او برادر زاده من هاشم است اما یهودیان او را شناختند و طایفه قریش او را همچون مردمک چشم حفظ میکرد و عبدالمطلب 10 پسر داشت که یکی از آنها عبدالله پدر رسول خدا بود و یهود او را شناخته بود، یهود تلاش میکرد که قبل از تولد رسول خدا عبدالله را بکشد و تلاش دیگرش این بود که زن یهودیه زیبایی را مأموریت داده بودند تا با عبدالله ازدواج کند که مادر پیغمبر خاتم یهودی باشد.
عبدالمطلب پس از قرعه کشی در مسجدالحرام که 10 بار قرعه به نام عبدالله افتاد که او را بکشند و بار یازدهم به شتر ها افتاد عبدالمطلب از همان جا به خانه وهب می¬آید، و همان شب که به خانه وهب می¬آید آمنه بنت وهب را به عقد عبدالله در می¬اورد و تلاشش این بوده است که فرزند عبدالله شناخته نشود اما دختر زیبای یهودی که عبدالله را می¬بیند، آن نوری که در چهرا داشت، نوره منتقل شده است. ما در تاریخ نداریم که برای عبدالله عروسی مفصل گرفته باشند اما یک باره می-بینیم که عبدالمطلب برای حفظ عبدالله او را برای تجارت می¬فروشد
یهود در این فکر بود که عبدالله بن عبدالمطلب را به قتل برساند
یهود تلاش میکرد عبدالله را بکشد که حضرت خاتم به دنیا نیاید چنانکه
1- در بحارالانوار مجلسی مجلد 15 صفحه 91 و 90 آمده است:- - - - - - - تلاش می¬کردند عبدالله را بکشند، بزرگشان به نام رَبیان گفت: غذایی فراهم کرده و بپزید و آن را به سم مهلک آغشته کنید و آن را نزد عبدالمطلب ببرید که عبدالمطلب و عبدالله و بقیه خانواده کشته شوند. این غذا را به چند زن یهودیه دادند که صورت خود را پوشانیده و به درب خانه عبدالمطلب آمدند. همسر عبدالمطلب به درب خانه آمد و به آنها خوش¬آمد گفت، آنها گفتند که ما از فامیل های شما هستیم و با شما نسبت --- داریم ما از بستگان عبدمنافیم و فامیل دور شما هستیم این غذا به عنواع هدیه آوردیم تا میل کنید غذا را گذاشتند و رفتند عبدالمطلب به همه اعضای خانواده گفت: بیایید همه باهم ببخوریم، وقتی که خواستند غذا بخورند غذا گفت مرا نخورید که مرا مسموم کرده اند و اگر بخورید می¬میرید خانواده عبدالمطلب از خانه بیرون آمدند به دنبال زن ها گشتند آنها را نیافتند. در کتاب های اسلامی این واقعه را فقط به عنوان معجزه ای برای اثبات نبوت پیامبر آورده اند.
2- بحارالانوار مجلد 15 صفحه 90 و 91 آمده است: گروهی از - - - یهودی در لباس تجار به مکه آمدند، هدفشان ترور عبدالله بود ولی به لباس تجار آمدند تا عبدالله بن عبدالمطلب را بکشند آنها شمشیرهای آغشته به سم همراه خود آورده بودند و به دنبال فرصت بودند تا عبدالله را به قتل برسانند، عبدالله به قصد شکار از مکه خارج شد و یهودیان فرصت را غنیمت شمردند و در خارج شهر او را محاصره کردند خواستند او را بشکند اما خداوند به وسیله گروهی از بنی هاشم که یکدفعه از راه رسیدند و او را نجات دادند آنها گروهی از احبار را کشتند و بعضی دیگر را به اسارت در آوردند
3- یهود در مدینه عبدالله را کشتند
عبدمناف
هاشم
شیبه (عبدالمطلب)
عبدالله
حضرت محمد (ص)
2023-06-12 21-54-56_13062023.mp3
15.48M
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺
📜 موضوع: مهدویت
🗓 تاریخ: دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری
#دوشنبه #مهدویت #استاد_مهندس_علی_اصغر_اکبری
@Islam66
🌺 السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) 🌺
📜 موضوع: مهدویت
🗓 تاریخ: دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
🎤 مدرس: استاد مهندس علی اصغر اکبری
3- یاران صاحب الزمان و تهزیب نفس و خود سازی
وقتی ما می¬گوییم اللهم اجعلنا من انصاره و اعوانه و ذابین عنه و المستشهدین بین یدیه
خدایا مرا از اعضا و یاران مهدی قرار بده و نزدیکان و کمک کنندگان به امام زمان و از کسانی قرار بده که به ان حضرت کمک و یاری برسانم و در آن حضرت ذوب شوم و در مقابل او و درقیامش به شهادت برسم
اینها کم منسبی نیست لذا برای رسیدن به این مقامات باید صفاتی را در خودمان زنده کنیم و به وجود در آوریم که ان شاء الله خدا توفیق بدهد در خودمان ایجاد کنیم، پاره ای از صفات عبارت است از:
1- اینها باید مردان و زنان با تقوا باشند
الم ذَلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ
2- ایمان به امام زمان داشته باشیم و به او - - -
الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ
3- نماز را به پا داریم نه اینکه بخوانیم
يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ
4- از ثروت ها و دارایی هایی که خداوند به آنها بخشیده است انفاق میکنند
وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ
5- به قرآن ایمان دارند
وَالَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ
6- به پیامبران و همه کتب قبل ایمان دارند
وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ
7- اینها به جهان و آخرت ایمان دارند
وَبِالْآخِرَةِ هُمْ يُوقِنُونَ
لازم به ذکر است که در تفسیر نورالثقلین نوشته آیت الله عبدالعلی هویزی مجلد 1 صفحه 31 در ذیل تفسیر آیات فوق می¬گوید:
قال الصادق: المتقین شیعة العلی و الغیبة هو الحجة الغائب
یعنی: متقون شیعه علی هستند و غیبت حجت غائب است
کمال الدین شیخ صدوق صفحه 448 باب 43 حدیث 19:
واعلم إن قلوب أهل الطاعة والاخلاص نزع إليك (4) مثل الطير إلى أو كارها وهم معشر يطلعون بمخائل الذلة والاستكانة
8- اینها مردان فرمانبرداران از خدا و پیامبر و ائمه طاهرینند (اهل الطاعة)
9- اینها در تمام حرکاتشان و سکناتشان و قیامشان همه خلوص نیست است (والاخلاص)
10- اینها نیکوکارهستند کار نیک انجام می¬دهند
نُزَّع إلیکِ
11- اینها عزت مند هستند
یطلعون بمخائل ذله و الاستکانة
12- اینها قناعت پیشه هستند
و هم اهل الضاعة الاعتصام
13- یار و یاور دین هستند
استنبطوا الدین تا الاضرار
14- همیشه مظلوم هستند
خصهم الله باحتمال تا دنیا
15- بردبار می¬باشند
ای خلقهم علی تا الصبر
16- پاکزاد هستند
تکون لهم العاقبة تا العقبی
17- نیک سرشت هستند
18- پاک دل هستند
19- خوش قلب هستند
الزام - - - فی اثبات الحجة الغائب مجلد 1صفحه 68
20- آنها دلهایی سخت تر از پولاد دارند
اصحابه فان رجل اربعین رجلا و ان قلب اشد من زبر الحدید
21- اگر انها بر کوهساری آهنین بگذرند از - - -آنها کوه ها فرو می¬ریزند
لو مروا بالجبال الحدید لتدکدت
8.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان صلوات ⚘️
#الله #خدا #اهلبیت #حدیث #ولادت
#شهادت #خرداد #امام_زمان #حضرت_مهدی #اللهم_عجل_لولیک_الفرج #استاد_مهندس_علی_اصغر_اکبری
🔰 لینک گروه و پیج روبیکا
https://rubika.ir/haj_ali_asghar_akbari
🔰لینک گروه ایتا
https://eitaa.com/Islam66
🌸 السلام علی المهدی 🌸
✋خداوند هم با منتظران است.
خداوند در سوره هود آیه ۹۳ میفرماید:
(حضرت شعیب علیه السلام به قومش فرمود) باز ای قوم، شما هر کاری می توانید انجام دهید من هم هر چه که وظیفه دارم انجام میدهم، به زودی شما خواهید دانست که عذاب ذلت و خواری بر کدام یک از من و شما خواهد آمد و ما بین من و شما دروغگو کیست. پس شما منتظر باشید که من هم منتظرم.
📚 کتاب کمال الدین جلد ۲ صفحه ۳۵۸ باب ۵۹ حدیث ۵:
احمد بن محمد ابی نصر گوید امام رضا علیه السلام فرمودند: چقدر صبر و انتظار فرج خوب است، آیا نشنیدهاید فرموده خدای عزوجل را در سوره هود آیه ۹۳ که میفرماید انتظار برید که من هم با شما انتظار برنده ام.
بر شما باد که صبر کنید زیرا فرج در نومیدی میآید و هر آینه کسانی که پیش از شما بودند از شما صابر تر بودند.
📚 کتاب کمال الدین جلد ۲ باب ۵۹ صفحه ۳۵۸ حدیث ۶:
امام ششم از گفته پدرانش از امیرالمومنین علیه السلام روایت کرده است که فرمودند: منتظر امر ما مانند کسی است که در جهاد در راه خدا به خون خود بغلطد.
💠💠💠💠💠💠💠💠
📚 برگرفته از کتاب آیات الکریم فی ما نزل فی بقیه الله فی الارضین صفحه ۲۲۷
📝 نوشته استاد ارجمند مهندس علی اصغر اکبری
"کپی با ذکر اللهم عجل لولیک الفرج"
سلام عرض ادب 🍎⚘️
تاریخ امروز
خورشیدی
۱۴۰۲/۰۳/۲۵
پنج شنبه - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
میلادی
2023-06-15
Thursday - 2023 15 June
قمری
۱۴۴۴/۱۱/۲۶
الخميس - ٢٦ ذوالقعده ١٤٤٤
برج فلکی
جوزا
🌞اذان صبح ۰۲ : ۵۹
🌞طلوع خورشید ۰۴ : ۴۸
☀️اذان ظهر ۱۲ : ۰۵
🌖غروب خورشید ۱۹ : ۲۲
🌔اذان مغرب ۱۹ : ۴۲
🌒نیمه شب شرعی ۲۳ : ۱۰
برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان صلوات ⚘️
#الله #خدا #اهلبیت #حدیث #ولادت
#شهادت #خرداد #امام_زمان #حضرت_مهدی #اللهم_عجل_لولیک_الفرج #استاد_مهندس_علی_اصغر_اکبری
🔰 لینک گروه و پیج روبیکا برای پخش زنده
https://rubika.ir/haj_ali_asghar_akbari