فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقابل صریح مجری الجزیره
مدافع معارضین سوریه علیه ایران
سلام رفقا، ارادت
شیخ قمی هستم.
حتما کانال دوست خوبم علیرضا خوش منظر رو که چندبار توی این کانال معرفی کردم دنبال کنید👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/955187263Ce043bc8071
ایشون در زمینه تربیت،
به خصوص تربیت نوجوان؛
بسیار دغدغه مند و از فعالان
این عرصه مهم هستن.
امسال هم میخوان یه بحث جدید با عنوان { ناگفتههای فاطمیه } رو داشته باشند.
همچنین درباره روش بیان فاطمیه برای نوجوان و کودک هم میخوان صحبت کنند.
ما رو هم دعا کنید🌹
هدایت شده از موسسه مصاف
دیگران مشغول جنگ و آمادهشدن برای حمله، مسئول ما خارج از ماتریکس!
👤 اردوغان:
در پی آن هستیم که از مدیترانه تا مرز ایران را دیوار امنیتی بکشیم.
👤 نتانیاهو:
بشار اسد با آتش، بازی میکند و بهای همپیمانیاش با ایران و حزبالله را خواهد پرداخت.
👤 تکفیریها:
مشغول آمادهسازی برای رسیدن به دمشق و قطع ارتباط ایران و لبنان.
👤 ترامپ:
در تدارک چینش کابینه جنگی برای بستن راههای فروش نفت ایران.
👤دغدغههای اصلی یک مسئول ردهبالای ایران:
بازگشت فردوسیپور به تلویزیون و حضور در کنسرت منظومه سیمرغ!
🆔 @Masaf
⭕️پرچم یکی از کشورهای منطقه که ما نمیدانیم کدام کشور است بدست یکی از تروریست ها در دژ باستانی حلب به اهتزاز درآمد.
ان شاء الله که صهیونیستها هستند و میخواهند برادران عزیز و انقلابی ترکیه را بدنام کنند
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موسس داعش کیست؟
آمریکای جنایت کار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینستا گردی
روحانیت و سینما
➖➖➖
پ.ن.
فعال هستند ولی نقد جدی باید بکنند
بشارت ظهور به کسانی که استقامت می کنند.mp3
2.68M
راه جبهه مقاومت به سمت ظهور است ولی سختی هایی نیز در مسیر وجود دارد 🤲
👤 استاد آیت الله میرباقری
به 🌏✨بصیرت بپیوندید✨📡👇
@Baciratnew
ستون پنجم دشمن در کشور.mp3
2.25M
ستون پنجم دشمن در کشور چه کسانی هستند 🤔
👤 استاد آیت الله میرباقری
به 🌏✨بصیرت بپیوندید✨📡👇
@Baciratnew
💥لیست گروههای معارض سوری و اعتقادات مذهبی آنها
توجه: درگیری در سوریه بسیار پیچیده است و مرزهای ایدئولوژیکی و مذهبی در آن به شدت مبهم شدهاند. بسیاری از گروهها برای کسب حمایتهای خارجی یا حفظ اتحاد داخلی، مواضع ایدئولوژیکی خود را تعدیل یا پنهان میکنند. همچنین، برخی گروهها دارای ایدئولوژیهای ترکیبی و متناقضی هستند.
با این حال، به طور کلی میتوان گروههای معارض سوری را به چند دسته اصلی تقسیم کرد:
1. گروههای اسلامی:
* سلفیها: این گروهها به تفسیر ادبی و سنتی از قرآن و سنت پایبند هستند و خواهان ایجاد یک حکومت اسلامی بر اساس شریعت هستند. برخی از زیرمجموعههای سلفی مانند جبهة النصره (هیئت تحریر الشام) و داعش، از افراطیترین گروههای سلفی محسوب میشوند.
* اخوان المسلمین: این گروه اسلامی به دنبال ایجاد یک دولت اسلامی با رویکردی معتدلتر نسبت به سلفیها است. شاخه سوری اخوان المسلمین یکی از قدیمیترین و سازمانیافتهترین گروههای مخالف در سوریه است.
* گروههای اسلامی میانهرو: این گروهها به دنبال ایجاد یک دولت دموکراتیک با پایبندی به اصول اسلامی هستند. آنها معمولاً از خشونت پرهیز میکنند و خواهان گفتگو و مذاکره با دولت هستند.
2. گروههای سکولار:
* ناسیونالیستهای عرب: این گروهها بر هویت عربی و استقلال سوریه تاکید دارند و خواهان ایجاد یک دولت سکولار و دموکراتیک هستند.
* کردها: گروههای کردی در سوریه به دنبال خودمختاری یا استقلال برای مناطق کردنشین هستند و اغلب دارای دیدگاههای سکولار هستند.
* مارکسیستها: این گروهها به ایدئولوژی مارکسیسم-لنینیسم پایبند هستند و خواهان ایجاد یک دولت سوسیالیستی در سوریه هستند.
3. گروههای قومی و مذهبی دیگر:
* دروزها: این گروه مذهبی عمدتاً در جنوب سوریه سکونت دارند و به دنبال حفظ هویت و خودمختاری خود هستند.
* اسماعیلیان: این گروه شیعه نیز در برخی مناطق سوریه سکونت دارند و به دنبال حفظ هویت و خودمختاری خود هستند.
تغییرات در ائتلافها و ایدئولوژیها:
* تغییر ائتلافها: با توجه به پیچیدگی جنگ در سوریه، ائتلافها بین گروههای مختلف به طور مداوم در حال تغییر هستند. برخی گروهها برای دستیابی به اهداف مشترک، با گروههایی با ایدئولوژیهای متفاوت متحد میشوند.
* تغییر ایدئولوژیها: برخی گروهها برای کسب حمایتهای بیشتر یا تطبیق با شرایط جدید، ایدئولوژیهای خود را تعدیل میکنند.
اهمیت شناخت این گروهها:
شناخت دقیق گروههای معارض سوری و ایدئولوژیهای آنها برای درک بهتر پیچیدگیهای جنگ در سوریه و پیشبینی تحولات آینده این کشور بسیار مهم است. همچنین، این شناخت برای تدوین سیاستهای مناسب در قبال بحران سوریه ضروری است.
منابع بیشتر:
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گروههای معارض سوری، میتوانید به منابع زیر مراجعه کنید:
* ویکیپدیا: صفحه مربوط به اپوزیسیون سوریه و گروههای مختلف آن
* مطالعات دانشگاهی و مقالات تخصصی: بسیاری از دانشگاهها و مراکز پژوهشی در مورد سوریه مطالعات گستردهای انجام دادهاند.
* گزارشهای سازمانهای بینالمللی: سازمانهایی مانند سازمان ملل متحد و سازمان عفو بینالملل گزارشهای جامعی در مورد وضعیت حقوق بشر و گروههای مسلح در سوریه منتشر میکنند.
base.apk
3.38M
Gemini
جیمینای هوش مصنوعی گوگل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ابوموسی اشعری فریب نخورد؛ وانمود میکرد که فریب خورده ...
💠 یک مدل از زرنگی این است که آدم خودش را در موضوعات به احمق بودن بزند ...!
وقتی ۸۸۰ سال پیش، آلپ ارسلان سلجوقی در شهر #حلب خود را « پادشاه ایران » میخواند ...
اردوغان میگوید طبق تاریخ « حلب » مال ماست ! نمیدانم منظورش از « ما » کیست ؟ و کدام « تاریخ » را میگوید ؟ اما بد نیست نگاهی کنیم به کتیبههای تاریخی شهر حلب
مشروعیت الزام حکومتی به حجاب.pdf
1.34M
❇️ مشروعیت الزام حکومتی به مراعات حجاب شرعی
📝 پژوهشی مستدل و فقهی
❓آیا الزام به مراعات حجاب از وظایف حکومت اسلامی است؟ چه دلایلی بر این الزام وجود دارد؟
❓آیا سیره پیامبر در صدر اسلام به الزام بر حجاب بود؟
❓آیا اجرای قانون حجاب، مشروط به رضایت عمومی مردم است؟
❓از نگاه دین حجاب مسئلهای شخصی است یا اجتماعی؟
✅ و سؤالات دیگر که پاسخ آنها را در این پژوهش فقهی مییابید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوستان این کلیپ رو از دست ندید لطفاً بفهمید این اسلام ظاهریها از کجا فرکانس میگیرن👆🏻🙏👆🏻
🔻آقای خسروپناه! دوران رهاییست!
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. چند سال پیش در یکی از مدارس، چند جلسهای برای دانشآموزان، اخلاق جنسی تدریس کردم؛ اما از تدریس، پا فراتر نهادم و به دانشآموزان نزدیک شدم و از دنیای درونی آنها مطلع شدم. عجیب بود؛ نسبت به نسل و دهۀ من، انحرافهای جنسی، بسیار گسترده شده و آلودگیهای اخلاقی، ریشه دوانیده بودند. بااینحال، این نوجوانان غوطهور در معصیت، مشاور و راهنمای دلسوزی نداشتند که مسألههای درونیشان را با او در میان بگذارند. یکی از دانشآموزان میگفت مبتلا به خودارضایی است و مشاور رسمی آموزشوپرورش به او گفته هفتهای یکبار انجام این عمل اشکالی ندارد. حجم آفتها و انحرافها آنچنان بود که علاج ریشهای و ساختاری میطلبید.
[دوم]. برای گفتگو با دانشآموزان، به یکی از مدارس دخترانه رفته بودم. مشخص بود که به زور و اجبار به نشست آمده بودند. هرچه میگفتم در ذهنها جا نمیگرفت؛ گویا یک شکاف هویّتیِ بزرگ پدید آمده بود که امکان تفاهم و گفتگو را از میان برده بود. این همه فاصله و زاویه، عجیب بود. پس از برنامه، یکی از دانشآموزان کنارم آمد و گفت فقط میخواهم به شما بگویم که بسیار دیر آمدید. او درست میگفت اما مخاطبش من نبودم؛ نویسندهای که تمام توان خود را در دو دهۀ اخیر، صرف روشنگری و اعتراض و انتقاد و مناظره و تبیین کرده است.
[سوم]. در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ که برای اولین بار، دامنۀ کشمکشها و تضادها به مدرسهها هم کشیده شد، دخترم که در یک مدرسۀ دولتی تحصیل میکرد، بهشدت از سوی همکلاسیهایش مورد فشار و تحقیر قرار گرفت. همکلاسیهای او که همگی غیرچادری بودند و ذهنیّت منفی نسبت به انقلاب داشتند، چادریبودن او و عقاید دینی و انقلابیاش را به دستاویزی برای بایکوتکردن وی و سرزنش و ملامتش تبدیل کرده بودند. فشارها و کنایهها به دخترم در حدی بود که در مدت کوتاهی، نشانههای افسردگی در او نمایان گردید. بسیار احساس انزوا و تنهایی میکرد و میگفت در مدرسه، دوستی ندارد که سبک زندگی و تفکرش مانند او باشد. در اینجا بود که من در این اندیشه فرو رفتم که آیا من مقصرم که به دلیل قرار داشتن در طبقۀ متوسط، توان پرداخت شهریۀ مدرسۀ غیردولتی را ندارم، یا نهادهای فرهنگی و از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی که بیخاصیّت و بیکفایت هستند؟!
[چهارم]. از کنار مدرسۀ دولتی پسرم میگذشتم. صدای بلند فحاشیهای ناموسیِ بسیار رکیک دانشآموزان را با یکدیگر شنیدم. گویا با یکدیگر درگیر شده بودند. از پسرم در این باره پرسیدم. پاسخ داد همیشه در مدرسه نزاع هست و هرچه میخواهند میگویند و یکبار هم که معاون مدرسه میخواست اینان را مهار کنند، خودش را کتک زدند. دریافتم مدرسه، رهاست و کنکور و دیوانسالاری و شبکههای اجتماعیِ غربی و بیعملی نهادهای فرهنگی، همهوهمه، هویّت را بر باد دادهاند. نه معاون پرورشی دارند و نه کمترین خبری از کار فرهنگی است و نه معلمان در جهت تربیت تلاشی میکنند و ... . به معنی واقعی کلمه، مدرسه رهاست.
[پنجم]. حجتالاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، چندیست که به منتقدان کارنامۀ شورا میتازد و آنها را بیاطلاع و غیرمیدانی و بیادب میخواند و به دفاع از شورا میپردازد. دیگران را نمیدانم اما من از زندگی روزمرّۀ فرهنگی نوشتم، از عینیّتهای محسوس، از واقعیّتهای کنونی، از زیر پوست جامعه، از ذهنیّتهای فرسودهشده، از لیبرالیسم فرهنگی، از اغتشاش معنایی و زوال هویّت، از سرمایهسالاری در نظام آموزشی، از خاموشی و انحطاط شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دوگانگی فرساینده در درون نظام، از منافقان انقلاب و ... . من از آن انقلابیهایی نیستم که فرزندانم را از جامعۀ واقعی جدا کنم و به درون گلخانههای شبهمذهبی که مدرسه نام گرفتهاند ببرم. همین که انقلابیها، فرزندانشان را از مدرسههای دولتی جدا کردهاند، به معنی شکست نظام در انقلاب فرهنگی نیست؟! مگر بنا نبود توحید در ساخت اجتماعی و زندگی روزمره، مستقر شود و جامعه، به بستری برای کمالات معنوی و ایمانی تبدیل گردد؟! آنقدر از واقعیّتهای جامعه احساس خطر کردهاند که برای خود، کلونیهای آموزشی ساختهاند و فقرا و طبقۀ متوسط را در مدارس دولتی رها کردهاند. این وضع، نه عدالت است و نه اخلاق. و من در شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک مرد نمیشناسم که این دردهای عمیق و مزمن را فریاد بزند و یقه چاک بدهد و از کارگزاران فرهنگیِ بیکفایت و ضعیفالنفس، پاسخ و عمل بطلبد. همه با هم تعارف دارند. سیاست، حقیقت را بلعیده و قدرتطلبی، خدایی میکند و آرمانها، در دهۀ شصت جا ماندهاند.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اعتراف همتی مبنی بر اینکه حتی اگر دو معاهده پالرمو و مقابله با تامین مالی تروریسم را بپذیریم از لیست سیاه خارج نخواهیم شد، بسیار مهم است. این را به خاطر بسپارید.
اینجاست که گامهای بعدی Next Steps خودش را نشان میدهد.
💡آیا مقاومت در سوریه، با سفیانی می جنگد؟
🔖 سخنرانی شهید سیدحسن نصرالله
📆 ۹ محرم سال ۱۴۳۶ ه.ق
🔹امروز بعضی افراد میآیند و به برادران و بچههای ما میگویند شما دارید در سوریه با سفیانی میجنگید! نه هیچ معلوم نیست. به خاطر این که نیرو بسیج کنیم یا برای نبردمان مشروعیت بسازیم؟ نه، ما اصلا به چنین چیزی نیاز نداریم. مشروعیت نبرد ما نیز مبتنی بر مبانی فقهی، شرعی، واقعنگرانه و خارجی است. نیازی هم به مشروعیتها یا بسیجهایی از این جنس نداریم.
🔸تا این لحظه همهی کسانی که ادعای مهدویت کرده یا خود را سید خراسانی، یمانی، حسنی، سفیانی، نفس زکیه یا… نامیدهاند هیچ دلیلی ارائه ندادهاند. همین طور یک حرفی زدهاند. دلیل و بینهشان چیست؟ در این زمینه شک، ظن و احتمال کافی نیست. باید بر اساس علم رفتار کنید اما چنین چیزی وجود ندارد. هیچ کس هیچ دلیلی که علم ایجاد کند که او همان شخصیت مورد نظر روایات و احادیث است ارائه نکرده.
🔹گفتند سفیانی صدام حسین است و این هم کارنامهی ذبح، قتل و جنایاتش. اما زد و فردا صدام حسین مرد! سفیانی رفت! حالا چه کار کنیم؟! متوجه شدید؟ سپس بعد از اشغال عراق توسط آمریکا و عملیاتهای القاعده در این کشور یک نفر به نام ابو مصعب زرقاوی ظهور کرد و شروع کرد به تکفیر و کشتن مردم شیعه، سنی، کرد، ترکمن و… هیچ کس برایش اهمیتی نداشت. همهی جامعه را تکفیر کرد و شروع کرد به کشتن. فرد سفاکی بود. دقیقا مثل سفیانی. عدهی زیادی از مردم گفتند ابو مصعب زرقاوی سفیانی است. پرچم سفیانی ظهور و خروج کرد. پس دیگر تکلیف معین است. سفیانی ابو مصعب زرقاوی است. اما ابو مصعب زرقاوی کشته شد. مشکل وقتی آغاز میشود که مردم را با این روش تربیت میکنند، به مردم این حرفها را میزنند و به مردم وعده و امید میدهند.
🔸در یک برهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم تحت تأثیر عواطف قرار گرفتند و گفتند اینها همان پرچمهای هدایتی هستند که از شرق ظهور میکنند و… . خراسانی کیست؟ خراسانی حضرت امام خمینی هستند. ایشان سید است، میتوانیم همهی ایران را خراسان در نظر بگیریم و خمین یا قم هم بخشی از خراسان هستند. پس امام سید خراسانی است. همان کسی است که پرچم را به امام زمان(ع) تحویل خواهد داد. این دورانها متصل هستند. یعنی میگفتند چند سال صبر کنید خواهید دید. خب، ایشان فوت کردند.
🔹حتی بنده به یاد دارم در دوران حیات امام بعضی افراد چون دیدند امام پیر هستند و مریض به نظر میرسند و در ماههای آخر بیماریشان شدید شده بود ادعا کردند و به این نتیجه رسیدند آیت الله منتظری سید خراسانی هستند. خراسان کل ایران است و در نتیجه نجفآباد و اصفهان بخشی از خراسان هستند. خب، ایشان هم فوت کردند. امروز نیز ممکن است بعضی از ما به واسطهی محبت و علاقه بگویند حضرت سید القائد یعنی امام خامنهای(دام ظله الشریف) سید خراسانی هستند. آماده باشید که سید خراسانی سید القائد است. البته من بیش از همه دوست دارم واقعا اینگونه باشد. ولی بر اساس کدام دلیل؟ بر اساس کدام مبنا، اطلاعات، علم و قرینه؟!
🔸ما برای حفظ سوریه، لبنان، فلسطین، منطقه و ملتهای منطقه در برابر سلطه آمریکا و اسرائیل و تکفیریان در سوریه میجنگیم. تکفیریانی که اگر سوریه یا غیر سوریه به دستشان بیفتد همان کاری را میکنند که امروز ابوبکر بغدادی در عراق با عشیره بوالنمر کرد.
🔹ما نیازی نداریم به خاطر این که جوانان را بسیج کنیم بگویم بلند شوید برویم با سفیانی بجنگیم! آخر این چه حرفی است؟ این حرف غلط است. اگر کسی این گونه رفتار کند در اشتباه است. اینها فریب دادن مردم است. درست نیست.
🔸برادران ما عقل، منطق، علم، قواعد، اصول، مبانی، قرآن، سنت نبوی، ادله، روش استدلال، اجتهاد و استنباط و اصولی مستحکم داریم که جنبش، رفتار و درکمان از احکام و تکلیف شرعیمان را بر اساس آن پایهریزی میکنیم.
🔹نیازی هم به همه این حرفها که مبتنی بر ظن، احتمال و توهم هستند نداریم. الحمدلله ما به اندازه کافی وحی داریم. قرآن و سنت رسول الله. به اندازه کافی هم عقل، علم و معرفت داریم. پس ان شاء الله در این زمانه بسیار دقیق و مراقب باشیم.
متن کامل بیانات جناب سید
https://moqawama.ir/?speech=930811
کانال شیخ قمی
مصادیق مورد استفاده رسانه ها برای سلب امنیت و آرامش روانی جامعه در فضای مجازی
🔘 ارائه خدمات عمومی به مردم
1. یارانه های نقدی و سبد کالا
2. قیمت و نحوه تخصیص سهمیه بنزین و گازوئیل
3. طرح های مسکن و ساخت خانه ارزان قیمت
4. تعیین هزینه های حامل های انرژِی(برق و گاز) و آب
5. عدم پرداخت و سنگ اندازی در مسیر وام ازدواج و فرزند آوری
6. نحوه حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران اقتصادی در کشور
🔘نگرانی ها در حوزه امنیت مردم
1. افزایش سرقت مسلحانه و زورگیری در کشور
2. احتمال وقوع جنگ خونین و گسترده میان ایران و رژیم صهیونیستی
3. ناآرامی ها در منطقه سیستان و بلوچستان وحضور اشرار و تروریست ها
4. امنیت بهداشت و سلامت مردم به طور خاص کمبود داروی بیماران خاص
5. شیوع بیماری های خطرناک و صعب العلاج همچون ایدز
6. امنیت تجارت و سرمایه گذاری در بخش صنعت و تولید کشور
7. ناامنی درمنطقه و قدرت یابی مجدد تکفیری ها در سوریه
8. ترامپ هراسی و القای سلب امنیت اقتصادی و معیشت مردم
🔘بحران های اجتماعی و معیشتی
1. بحران کمبود آب و انرژی در کشور
2. افزایش خودکشی ها به طور خاص خودکشی تقلیدی در میان جوانان
3. گسترش فقر و بیکاری به طور خاص در نسل جوان
4. کاهش قدرت خرید خانواده ها و بالا رفتن ریسک قبول مسئولیت ازدواج
5. گسترش مصرف مواد مخدر در میان جوانان
6. تهدیدات و آسیب های حضور گسترده اتباع افغان در ایران
7. افزایش قیمت بی ضابطه و نبود کیفیت در خودروهای تولید داخل
8. روند افزایشی قیمت مسکن و اجاره بها و نگرانی از ناتوانی در تهیه مسکن
9. افزایش قتل و همسر آزاری در میان خانواده ها
10. افزایش روز افزون و نبود نظارت بر قیمت مایحتاج زندگی مردم
11. قانون حجاب و میزان جریمه و نحوه اخذ آن از افراد بی حجاب
12. افزایش هزینه های درمانی و کاهش توان رسیدگی به سلامت و بهداشت
13. فیلترینگ و تداوم محدودیت های اینترنتی
14. آلودگی هوا و بحران های زیست محیطی
15. جولان دلالان در بازارهای مختلف کشور
16. حقوق پایین و فقر شدید بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران