eitaa logo
روایتی‌نو 🇵🇸 | سید سعید زهرایی
232 دنبال‌کننده
558 عکس
355 ویدیو
63 فایل
▪️کارشناس علوم سیاسی و اجتماعی ▫️پژوهشگر و مدرس 📌محور فعالیت: ۱.علوم سیاسی ۲.اندیشه‌ اسلامی ۳.مبانی انقلاب اسلامی ۴.مبانی رسانه ۵.اقتصاد مقاومتی ۶.امنیت ملی و بین‌الملل 🗞کانال پیشنهادی: @Fact_News1 📩راه ارتباطی: @saeed_hoseyni135
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸از فکاهیات اقتصاد ایران: از ۷۲۶ حکم برنامه هفتم که توسط دولت به کمیسیون تلفیق مجلس ارائه شده، ۱۰۶ حکم حذف و ۹۹۱ حکم دیگر اضافه شده اگر اسم این لایحه است حتماً مجلس هم قوه‌مجریه است! 🔹 اصلاح نظام کشور، نیازمند تجمیع قوا در ارکان حمکرانی کشور است؛ تا این وحدت صورت نگیرد، مسئله حل نمی‌شود. _نمایندگان ! دولت نقش خود را در ایجاد این وحدت اعمال کرده است، دیگر نوبت شماست... 🔴 https://eitaa.com/J_T_zahraii135
ZOOM0011_1.mp3
21.6M
| 📻 روش تحلیل و نقد انیمیشن 🎙 مرحوم دکتر محمدحسین فرج نژاد 🔸در رسانه‌ها به صورت کلی دو مدل روش تحلیل داریم: روش تحلیل کمی، روش تحلیل کیفی. 🔹در روش تحقیقات کمی که مبتنی بر اثبات گرایی یا خرد گراییِ انتقادی راست است، پارادایمِ پوزیتیویستی بر روش تحلیل کمی حاکم است . ▫️از فرمول نمونه گیریِ تصادفی استفاده می‌شود. در واقع پژوهشگر در تحقیق خود از سه روش پوزیتیویسمِ اثبات گرا، تایید گرا و یا ابتال گرا استفاده می‌کند. 🔹 لذا با استفاده از روش‌های کمی که در کتاب‌های روش تحلیل رسانه‌ای هم ذکر شده به نتایج خوبی دست می‌یابند که کارآیی هم دارد. اما نه کارآییِ کامل. 🔸در روش‌های تحلیل کیفی فیلم‌های شاخص یا فیلم‌هایی که ذیلِ جریان خاص ساخته می‌شوند ( مثلا جریان فمینیستی) را انتخاب می‌کنید و با تحلیلِ مثلا دو فیلم جدی در این جریان به تحلیل‌های کیفی می‌رسید که ارزش بسیار جدی دارد و می‌توانید تحلیل‌های بعدیتان را هم روی اینها سوار کنید. 🔸تعداد روش‌های تحلیل کیفی بسیار زیاد است. کسانی که علاقه دارند در این زمینه اطلاعات کسب کنند، می‌توانند به کتاب «دین در سینمای شرق و غرب» مراجعه کنند. 📎تولید در رسانه فکرت 🔴 https://eitaa.com/J_T_zahraii135
روایتی‌نو 🇵🇸 | سید سعید زهرایی
#اختصاصی | #پادکست 📻 روش تحلیل و نقد انیمیشن 🎙 مرحوم دکتر محمدحسین فرج نژاد 🔸در رسانه‌ها به صورت ک
⚠رسانه، ابزار برده‌ سازی انسان 🔹در جهانی که ، حکمران فکر و اندیشه شده‌است، باید ندای آزادی و آزاده خواهی سَر دهیم. به قول آقا مرتضی در مقاله انفجار اطلاعات: برای این دهکده جهانی، شهروند مطیعی نباشیم. 🔸تلقی صاحبان رسانه جهانی، از ما نباید تلقی برده و مستعمره باشد. از این بند و افسار باید کنده شویم و این جز با آشنایی با این ابزار مهم و کاربردی تحقق یافتنی نیست. ◾با رسانه آشنا شویم و خودمان را در آن جستجو کنیم... ____________ مطالعه بیشتر در این زمینه:👇 ⚬انفجار اطلاعات؛ شهید آوینی https://eitaa.com/J_T_zahraii135/257 ⚬مقاله سینما، ساحل نجات صهیون؛ مرحوم فرج‌نژاد https://eitaa.com/J_T_zahraii135/254 ⚬مقاله تعدد نفوذ گسترده رسانه‌های صهیونیستی؛ مرحوم فرج‌نژاد https://eitaa.com/J_T_zahraii135/256 ⚬گزارشی از ورود همجنسگرایی در انیمیشن https://eitaa.com/J_T_zahraii135/255 ⚬مقاله فلسفه و سینما، شک گرایی و صهیون؛ نقد محتوایی فیلم ماتریکس؛ استاد فرج‌نژاد https://eitaa.com/J_T_zahraii135/258 🔴 @J_T_zahraii135
فرج نژاد.pdf
130.8K
🔸مقاله [سینما، ساحل نجات صهیون] 🔹مرحوم استاد فرج نژاد
تعدد و نفوذ گسترده رسانه های صهیونیستی.pdf
244.2K
🔸مقاله [تعدد نفوذ گسترده رسانه‌های صهیونیستی ] 🔹مرحوم استاد فرج‌نژاد
فلسفه و سینما؛ شک گرایی و صهیون - نقد محتوایی فیلم ماتریکس.pdf
713.4K
🔹مقاله[فلسفه و سینما، شک گرایی و صهیون] _نقد محتوایی فیلم ماتریکس 🔸استاد مرحوم فرج‌نژاد
... ... ... نظرات علما در رابطه با عیدالزهرا ایجاد تفرقه حتی به اندازه یک کلمه یا نصف کلمه جایز نیست. "آیت الله سیستانی" روایتی با عنوان رفع قلم در منابع معتبر نداریم و مخالف کتاب و سنت است و تولی و تبری راههای صحیحی دارد نه این راه های خلاف. ‌"آیت الله مکارم شیرازی" چه بسا این کارها موجب اذیت و آزارو یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند؛ گردد در این صورت اگر یک قطره خون از آنها ریخته شود ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود. " آیت الله بهجت ره" چیزی به عنوان رفع قلم نداریم و مسلمانان باید از تفرقه بپرهیزند و از هر چیزی که موجب وهن مذهب میباشد جداً اجتناب نمایند. "آیت الله نوری همدانی " وظیفه شرعی شما آن است که با گوینده شهادتین هر چند شما را کافر بداند به حسن معاشرت رفتار .کنید در روایت معتبره آمده است عیادت کنید مرضای آنها را تشییع کنید جنازه های آنها را. "آیت الله وحید خراسانی" سب صحابه اهانت به مقدسات شیعه یا سنی حرام و ایجاد اختلاف و روشن کردن آتش تفرقه و هدم اساس وحدت امت اسلامی گناهی بزرگ است. "آیت الله جوادی آملی" مومنین باید از انجام اموری که باعث تفرقه و اختلاف و تضعیف اسلام می شود اجتناب کنند. "آیت الله شبیری زنجانی" @J_T_zahraii135
🔹خنثی سازی عملیات بزرگ تروریستی و پیشگیری از انفجار ۳۰ بمب در نقاط پر تردد تهران، اقدام کوچکی نیست. 🔸هوشیاری در این مورد - پس از خنثی سازی ۴۰۰ بمب در خوزستان در آستانه اربعین و ۴۰ بمب بسیار مخرب که قرار بود در دهه اول محرم در هیأت‌های تهران منفجر شود - هم امنیت مردم را تامین کرد و هم رسانه‌های بزرگ دنیا را در ایران هراسی ناکام نمود. ◾قطعا چنین اقدامات تروریستی، بی ارتباط با موفقیت‌های نظام در دیپلماسی و زمینه سازی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طهرانی مقدم مشابه یکی از قهرمانان اسطوره‌ای تاریخ ایران است. قهرمانی که اگر شناخته میشد حتی شرکت کنندگان اعتراضات زن زندگی آزادی عکس او را در اتاقشان اویزان میکردند. چرا که وجود فیزیکی ما در مقام یک ملت مرهون موشکهای اوست. جدال امشب را به او تقدیم میکنیم. 🔴انتشار این ویدیو تائیدیه محتوا دارد و نه تائیدیه گوینده! @J_T_zahraii135
🔸انسان نباید طوری رفتار کند که به سبک خاصی شناخته شود. عادی باشیم، مثل بقیه معمولی باشیم در راه رفتنمان، در عبادتمان، درست رفتار کنیم. 🔹این کارها چیست که فکر می‌کند تواضع به این است که سرش را کج کرده وبا یک حالت خاصی بگوید خدایا!.. _خب خداهم این بنده را نمی‌خواهد 🔸علامه اینطور نبود امام اینطور نبود شهدا اینطور نبودند. همه اینها را که ما دیدیم خیلی عادی و معمولی بودند. ما باید کاری بکنیم که اصلا شناخته نشویم در روایت هم دارد که "ان لا تُعرف" نفس دلش می‌خواهد که به یک حالت خاصی شناخته شود و بگوید من اینطور هستم شاگرد فلان آقا هستم در فلان جلسات شرکت میکنم اینها همه رذیله است همه اش شرک است @J_T_zahraii135
🔸ماهنامه آفتاب توس؛ امروز به دستم رسید. زیبا و خواندنی بود. 🔹ویژگی هایی که این ماهنامه داراست و میتونم از آنها به خوبی یاد کنم: ۱. ادبیات و نوشتار روان و زیبا ۲.سرفصل های مهم و مورد نیاز ۳.طراحی زیبا ۴.مباحث مطرح شده بدون توجه به جناح و گروه خاص ۵.بیان راهکار ها و با پشتوانه تحقیقاتی و پژوهشی ◾پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید. @J_T_zahraii135
🔹برخی اوقات که در جمع دانشجویان و قشر نخبگانی جامعه، حضور پیدا میکنم و شبهاتشون رو میشنوم؛ یک مسئله، در برخی شبهات و سوالات آنها در رشته های علوم انسانی، دیده میشود، و آن مسئله اینست که آیا دین و دینداری موجب نمی‌شود که تفکرات ما، در قید و بند خرافات قرار گیرد و موجب شود که در مسائل علمی پیشرفت نداشته باشیم. و برای این نظریه و سوالشون هم استناد به برخی افراد و تمدن رو به میکنند. 🔸در جواب به این عزیز و پرتلاش باید اندکی تامل کرد. منطق پاسخگویی به این دسته از افراد متفاوت است. این دانشجویان براساس تفکرات و تحصیلاتشان باید به چند گروه تقسیم شوند. گروه اول:دانشجویانی که باورهای دینی ندارند و دین را مخدر و مانند سرعت گیر می‌دانند. گروه دوم: دانش پژوهانی که باورهای دینی و مذهبی دارند، لکن در گیرودار شبهات قرار گرفته و به پیشینه خود توجهی ندارند. 🔹در جواب گروه اول باید به مباحث فلسفه علم و فلسفه دین وارد شویم. و به طور کلی مفاهیم صحیح از چرایی و چگونگی یادگیری علوم و درجه بندی آن را مطرح و در این بخش کتاب( پژوهشی در فلسفه علم دانشمندان مسلمان) نوشته سرکار خانم نادیا مفتونی را به آنها پیشنهاد میکنم. یعنی آنکه باید چهره واقعی علم و دین را بیان کنیم. 🔹در جواب گروه دوم، باید به تاریخ رجوع کنیم و دستاوردهای دانشمندان مسلمان در عرصه علم و فناوری را به آنها گوش زد کنیم تا بدانند، اروپا مدرن نشأت گرفته از علومی است که از آموخته اند. به این اعتراف جان دیون پورت توجه کنید: (به اتفاق آرای همۀ شهود معتبر، هیچ چیز آشفته تر و حزن‌آورتر از ظلمتی که در قرن دهم مسیحی در جهان غرب حکومت می‌کرد وجود نداشت. باید قبول کرد که کلیه علوم اعم از فیزیک، هیئت، نجوم، فلسفه و ریاضیات و... که از قرن دهم به بعد در اروپا رونق گرفته، از مدارس مسلمین اخذ شده است.) [1] باید این را بدانند که دورانی که اروپا در تاریکی قرار داشت، اسلام سردمدار علم و تمدن در جهان بود. مجددا به این اعتراف جان دیون پورت توجه کنید: (همه می‌دانند که بیشتر از ششصد سال صنایع و علوم در میان اعراب رونق و شکوه داشت، در صورتی که میان ما (اروپائیان) وحشی گری خشن و زننده، حکومت می‌کرد) [2] 🔸پیشنهاد حقیر اینست که بیشتر در این زمینه مطالعه کنیم. روبه‌جلو برویم و بخوانیم که خواندن موتور پیشران حرکت است. مبانی معرفتی‌مان را مستحکم کنیم[3] و بدانیم که پشتوانه عظیمی در تاریخ و جهان داریم. 🔹پی‌نوشت: 1.عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن، جان دیون پورت، ص125 2.همان، ص131 3.بیانات رهبرمعظم‌انقلاب درباره استحکام مبانی معرفتی در دیدار با دانشجویان: دانشجو و هرکسی که در جامعه فعال است، حالا چه در مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، و ....باید فکر و مبانی معرفتی آنها محکم باشد. جماعت دانشجو و مجموعه‌های دانشجویی به یک تفکّر زیربنایی محکم احتیاج دارند. این نیاز قطعی آنها است؛ این نصیحت همیشگی من بوده؛ باز هم من همین را میخواهم تأکید کنم. اگر مبانی معرفتی یک جوان، بخصوص جوان دانشجو مستحکم باشد، دل او قرص میشود، گام او استوار میشود،‌ حرکت او استمرار پیدا میکند، دیگر خستگی وجود ندارد.(رمضان 1402) ▪️کتاب های پیشنهادی: _دستاوردهای دانشمندان مسلمان در عرصه علم و فناوری: 1.کتاب تاریخ تمدن؛ ویل دورانت؛ ج4، بخش اول، کتاب دوم، اوضاع کشورهای اسلامی 2.تاریخ عرب، فیلیپ خلیل حتی، ترجمه ابولقاسم پاینده 3. عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن، جان دیون پورت 4. تاریخ تمدن اسلام، جرجی زیدان 5. میراث اسلام(یا آنچه مغرب زمین به ملل اسلامی مدیون است) دکتر ماکس میرهوف، زیر نظر سرتوماس آرنولد ئ آلفرد گیوم، 6. تمدن اسلام و عرب، دکتر گوستاو لوبون، ترجمه سید هاشم حسینی 7. فرهنگ اسلام در اروپا، دکتر زیگرید هونکه 8. تاریخ تحلیلی علم و فناوری در جهان اسلام، دون‍ال‍درات‍ل‍ی‍ج‌ هیل، ترجمه سعید رفعت جاه 9.علم و دین، علامه جعفری 10.دانش مسلمین، مرحوم حکیمی 11.دایرة‌المعارف جهان نوین اسلامT جان‌ل. اسپوزیتو 12.کتاب تاریخ فلسفه قرون وسطی و دوره تجدد ، امیل بریه 13.متفکران اسلام، بارون کارادو وو 14. طب اسلامی، ادوارد براون 15. راهنمای صنایع اسلامی، موریس‌اسون دیماند، 16.پژوهشی در زیجهای دوره اسلامی، ادوارد استوارت کندی. 17.تاریخ نجوم اسلامی، کرلو آلفونسو نلینو. _فلسفه علم و فلسفه دین: 1.تحقیقی در فلسفه علم، علامه جعفری 2.آموزش فلسفه، ، علامه مصباح یزدی، ج 1، درس پنجم 3.کتاب فلسفه دین، علامه جعفری 4.رابطه علم و دین، علامه مصباح یزدی 5.آزادی؛ ناگفته‌ها و نکته‌ها، علامه مصباح یزدی 6.سلسله بحث های فلسفه دین: دین شناسی، آیت الله جوادی آملی 7.انتظار بشر از دین، آیت الله جوادی آملی ____________________________ 🔴 https://eitaa.com/J_T_zahraii135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 در اقتصاد هم اگر عزممان را جزم کنیم، دست به دست هم بدهیم میتوانیم اقتصاد را شکوفا کنیم. 🔶 چشممان به دست دشمن نباشد که کی این تحریم را برمیدارد، کی فلان نقطه را موافقت میکند به درک... @J_T_zahraii135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی قشنگه اما صورتی ها نبینن اگر بهت گفت تو هم بهش بگو 🎥راهکار استاد طناز، به دانشجوی محجبۀ خسته 🔵از ۱۷ دانشجوی دختر، یکی چادری بود و بقیه سوپر سه لوکس! 🔴روز اول با چادر آمد، هفته اول با چادر آمد، چشمتون روز بد نبینه، به ماه اول نرسید، که بدون چادر آمد و نشست...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دقایقی پیش: حالا ما راجع به فولاد و سیمان ی چیزی مطرح کردم همونطور که خودرو از خارج شد و اتفاقات بسیار خوبی افتاد حالا نمیدونم چرا این بورسی ها هی تند تند میخوان جواب منو بدن و که آقا نخیر و فلان و... هی فحش دادن و توهین نداره از جاهای مختلف همانطور که تونستیم قیمت زمین را به صفر برسونیم تمام تلاش ما اینه که قیمت مصالح رو هم بیاریم پایین تر، بسیار پایین تر حتی اگه میخوایید و رو در بورس کالا عرضه کنید باید فرمول قیمت پایه تغییر کنه ما بورس کالا راه ننداختیم که قیمت کالا رو گرانتر کنیم، فلان شرکت فولادی بیاد و قیمت 40% گرونتر از بازار در بورس کالا عرضه کنه بماند ذات بورس چیه بماند سهامداران بورس کالا کین حالا بوقتش عرض میکنم @J_T_zahraii135
✔کافه براندازی! 🔸براساس گزارش یک نهاد امنیتی، در ایران ۲۴ میلیون تا ۳۶ میلیون نفر به عنوان گیمر شناخته می‌شوند. در جریان بازداشتی‌ها در ۱۰ روز اول اغتشاشات، بیش از ۸۰ درصد آنها خود را گیمر معرفی کرده که در اتاق‌های چت‌روم با یکدیگر آشنا شده و سازماندهی شده‌اند. 🔹بررسی‌ها نشان می‌‌داد که در مناطق مرکزی تهران یعنی اطراف میدان انقلاب، دانشگاه تهران تا میدان فردوسی، پل کریم‌خان و بلوار کشاورز و اطراف پارک هنرمندان، بیش از ۱۵۰ کافه تریا راه‌اندازی شده بود که بیش از ۵۰ درصد آن‌ها صرفه اقتصادی ندارند اما از یک منبع مالی تامین می‌شدند. بعد معلوم شده که هزینه مالی بخشی از این کافه‌ها که توانسته پاتوقی برای شبکه‌سازی و انسجام جریان آشوب باشد توسط سفارتخانه‌های اروپایی تامین شده است. به ویژه سفارت فرانسه در این وضعیت بسیار فعال عمل کرده است. 🔹این کافه‌ها محلی برای دورهمی‌ها و شبکه‌سازی بود. مثلا برخی از آن‌ها گفته‌‌اند که ما قرار می‌گذاشتیم، ۴ تا ۶  گیم، ۶ تا ۸ باشگاه، ۸ تا ۱۰ به کافه‌ها می‌رفتیم. یا یک نمونه دیگر، یک جوان ۱۷ ساله با بیش از ۵۰ دختر رابطه برقرار کرده و فیلم‌های آن‌ها را در گوشی تلفن همراه خود داشته است. 🔹نکته قابل تاسف این است که بیش از  ۹۰ درصد جوان‌هایی که بازداشت شدند اگر پسر بوده با یک یا گاهی با چند دوست دختر، و اگر دختر بودند همراه با یک یا چند دوست پسر، به خیابان‌ها آمدند. در واقع یک شبکه‌ای در فضای مجازی در اتاق‌های گیم شکل گرفت. گیمرهایی که طی این سال‌هایی که دانشگاه‌ها تعطیل بوده در فضای گیم اتاق‌هایی داشتند با هم آشنا شدند و هماهنگ شدند و یا در شهرهای بزرگ در کافه‌هایی که قارچ گونه تاسیس شدند. @J_T_zahraii135
♨️ وظیفه حوزه‌های علمیه ما دو نهادِ اصيلِ دانشجويى داريم. يكى متوجّه به كسب علومِ مربوط به فهم و تبليغ دين و نوآورى در مباحث دينى و نوآورى در فهم مسائل روز و حادث شونده در زندگى است، كه اين حوزه است و كارش عبارت است از : ➊ تحقيق در مسائل دينى و فراگرفتن احكام الهى در همه‏ شئون زندگى. آن هم نه فقط در آنچه كه مربوط به كنج محراب يا كنج خانه است؛ بلكه در قلمرو وسيع زندگى بشر. اين گروه، اين را بايد فراگيرند؛ ➋ احكام جديدش را تحقيق كنند؛ ➌ ناخالصی‌ها و ناسره‌‏ها را از آن بزدايند ➍ و آن را با زبان مناسب، در هر جامعه‌‏اى و هر زمانى و هر مخاطبى، ➎ به رساترين شكل ممكن به مخاطبين برساند. اين، وظيفه‏ آن نهاد حوزه‏اى است و اسمش «حوزه‏‌ى علميه» است. (مقام معظم رهبری، 24 آذر 1372) ________________________________ـ خلاصه وظائف: ➊ تحقیق و پژوهش در معارف دین ➋پرداختن به مسائل مستحدثه ➌ مقابله با انحرافات ➍ به‌روزرسانی زبان تبلیغ ➎ معارف را به مردم رساندن(مبلغ بودن) ❓ما کدام بار را برداشته‌ایم و به مشغول به کدام وظیفه‌ایم؟ @J_T_zahraii135
زن زندگی آزادی 🔰 🖋 قدرت‌های استعماری دنیا در طول تاریخ، بارها از بهانه برای توجیه کشورهای دیگر استفاده کردند. یکی از این کشورها است که آمریکایی ها برای تداوم اشغال ژاپن، از بهانه نجات زنان استفاده کردند. 🖋 آمریکایی‌ها، پس از جنگ جهانی دوم، ژاپن را اشغال کردند و یکی از دلایلی که در افکار عمومی آمریکا و دیگر کشورهای دنیا، مطرح کردند این بود که ما باید زنان ژاپنی را نجات دهیم. به اعتقاد آمریکایی‌ها زنان ژاپنی برای قرن‌ها قربانی سنت فئودالی، و فقدان در نظر گرفته می‌شدند، و اکنون! بایست از توسط مردان آمریکایی و سفید پوست شوند. 🖋 آمریکایی‌ها از قالب‌های مختلف هنری از جمله ، و ... استفاده کردند مانند و سایونارا با بازی مارلون براندو از مطرح‌ترین آثار هنری در این زمینه است. 🖋 این در حالی بود که زنان ژاپنی قبل از ورود آمریکایی‌ها، مهمی به دست آورده بودند اما توسط آمریکایی‌ها شد و مطرح نشد مانند سازمان "ضدالکلی مسیحی زنان" یک سازمان ملی که در سال 1893 تاسیس شد و نقش اصلی را در جنبش‌های و اتحادیه زنان قبل از جنگ بازی کرد. سازمان دیگر اتحادیه حق رای زنان بود که نقش مهمی در جنبش حق رای زنان قبل از جنگ ایفا کرد. 🖋 در ارتباط با حق رای، ژاپنی در دوران قبل اشغال حق رای را برای و ... گرفته بودند و عملاً چیزی نمانده بود که حق رای را هم دولت به ایشان بدهد. پس از اشغال ژاپن، اما ژنرال مک‌ارتور دو روز بعد در یک فرمان 5 ماده‌ای، که اولین آن دادن حق رای زنان بود و در آن خواستار رهایی زنان ژاپن از طریق حق رای شده بود این دستاورد را از جنبش حقوق زنان و دولت ژاپن ! 🖋 پس از ورود آمریکایی‌ها به ژاپن، گزارش‌های متعدد و بسیاری از به زنان ژاپنی گزارش شد. در 10 روز اول اشغال، 1336 تجاوز توسط سربازان آمریکایی تنها در استان کاناگاوا گزارش شده است. آمریکایی ها تنها مرتکبان چنین جنایاتی نبودند. یک روسپی سابق به یاد می آورد که به محض ورود سربازان استرالیایی به شهر کوره در اوایل سال 1946، زنان جوان را به داخل جیپ‌های خود کشانده، به کوه بردند و سپس به آنها تجاوز کردند. تقریبا هر شب صدای فریاد آنها را می‌شنیدم که کمک می‌خواستند، چنین رفتاری امری بود. 🖋 به عنوان مثال، در سال 1955، یک به نام ناگایاما یومیکو، در شهر ایشیکاوا، توسط یک سرباز مستقر در پایگاه کادنا ربوده شد، مورد تجاوز جنسی قرار گرفت و به قتل رسید. یکی از مواردی که به طور گسترده منتشر شد، ربودن و تجاوز به یک دختر 12 ساله اوکیناوا در راه بازگشت از خرید به خانه توسط سه سرباز آمریکایی در سپتامبر 1995 بود. این حادثه باعث تظاهرات گسترده علیه ایالات متحده در اوکیناوا شد. 🖋 کار به جایی رسید که دو سال پس از اشغال ژاپن توسط آمریکا، بیماری‌های جنسی شد و به 400.000 مورد رسید. ژاپنی‌ها برای اینکه تمام اقشار زنان آن‌ها مورد تجاوز آمریکایی‌ها قرار نگیرند، ایجاد کردند تا با دادن مزایای بسیار زنان طبقات پایین جامعه را کنند و آن‌ها به مردان آمریکایی خدمات جنسی بدهند اما این کار هم موثر نبود و پس از 2سال شد. 🖋 اینگونه بود که آمریکا با استفاده از بهانه توانست افکار عمومی دنیا را جهت تداوم اشغال ژاپن اقناع کند و نه تنها دستاوردی برای زنان ژاپنی نداشتند، بلکه تجاوزهای گسترده‌ای علیه زنان این کشور انجام دادند و هنوز که هنوز است زنان ژاپنی از آمریکایی‌ها، رنج می‌برند و تجمع‌هایی در اعتراض به این تجاوزها انجام میدهند... 📚 منتظر کتاب باشید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎯 از دولت سیمکش ، ماهیگیر و سیگارفروش تا دولت حافظ ارزش‌ها و ولایت ♦️در فیلم کوتاه بالا، دکتر درخشان از نظریه خود در ترسیم تعامل میان نظام سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و جایگاه دولت سخن می‌گوید. ♦️ ایشان ورود تصدی‌گرایانه دولت در صنعت برق(), صنعت شیلات () و صنعت دخانیات () را مردود می داند. 🔹 از نظر ایشان، هر نهادی که نظام سیاسی مبتنی بر ولایت و نظام فرهنگی مبتنی بر ارزش های اسلامی را مختل کند باید در اختیار دولت و حاکمیت اسلامی باشد. ♦️این بدان معناست که تنها شکست بازار در عرضه ارائه کالاها و خدمات عمومی منشأ تجویز مداخله دولت در امور نیست، بلکه صیانت از ارزش‌های اسلامی () و تقویت ولایت () نیز مجوز مداخله دولت است. ✍️توکلی @J_T_zahraii135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️🎥 فیلم تکاندهنده و کوتاه 📌برگرفته از خاطره همسر شهید نوروزی نژاد ✍ای‌کاش این کلیپ آنقدر دست به دست شود تا همه‌ی مردم و مسئولین ببینند... @J_T_zahraii135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | خستگی ناپذیر یعنی سید مرتضی ✂️برشی از مستند «آقا مرتضی» 🔹تماشای این مستند رو پیشنهاد میکنم. @J_T_zahraii135
🔹تکنولوژى جدید حاصل چیست؟ به تعبیر هایدگر تکنولوژی حاصل انکشافی خاص برای انسان است؛ حاصل نگاه به طبیعت به عنوان منبع تامین کننده انرژى. این نگاه خاص بشر جدید، از رابطه‌ای تازه میان بین انسان و طبیعت حکایت می‌کند. هایدگر این رابطه را "تعرض" و "تصرفِ بى‌امان" می‌داند. نوعی در افتادن با همه‌ی اشیاء به عنوان "منبع" به قصد مصرف آن. 🔸"علم جدید" الهام گرفته از این نگاه تکنولوژیک به جهان است. طبیعت از نیروهاى محاسبه‏پذیری تشکیل شده که به ما امکان کشف و سپس تسخیر و تصرف را می‌دهد. زمین دیگر مکان زندگی ما نیست؛ بلکه مجموعه‌ای از "چیزهای به درد بخور" است که بناست روزی مصرف شود. کوهستان و رودخانه و جنگل، همه منبع تسخیر و تصرف انسان جدید اند نه اقامتگاه انسان روی زمین. انسان جدید، بی‌خانمان و آواره است. ◾هایدگر در پیامی به مردم زادگاهش می‌نویسد: "بیاندیشید که آیا در روزگار تمدن یکسان ساز تکنیکی، هنوز خانه‌ای برای زیستن وجود دارد؟" این عجیب‌ترین بلایی است که بشر جدید را گرفتار کرده؛ مواجهه با هر چیزی به عنوان ابژه‌ی تسخیر و مصرف. وقتی انبوه زائران را در مماس‌ترین حالت به نقطه‌ی قدسی اعتاب مقدس می‌بینم که موبایل به دست در تقلا برای گرفتن سلفی با ضریحِ یک قدّیس هستند، می‌پرسم حتی زیارت، حتی باطنی‌ترین دقایق در ملکوتی‌ترین جغرافیا هم "مصرف" می‌شود. آن لحظه را ثبت می‌کنند تا در نمایشگاهی مثل شبکه‌های اجتماعی یا در یک مهمانی مجازی آنرا مصرف کنند. @J_T_zahraii135