eitaa logo
طبیبِ جان
111.1هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
3هزار ویدیو
102 فایل
🌺طبیبِ جان... همراهی برای جسم و جان 💎مجموعه تخصصی تربیتی جواهرالحیاة 🍜تغذیه @Taghzieh_tabaie_amzaj 💼آموزشگاه @Amoozesh_Javaher 📞مشاوره @Setare_mobin 💞همسرداری @Delbarkade 🛍️فروشگاه @FJawaher ⚘ارسال نظرات @Rahnama_javaher
مشاهده در ایتا
دانلود
࿐🔹❒۝○❷○۝❒🔸࿐ 🔶 روزه سلول های بنیادی بدن را فعال می کند تا سلول های جدید ایجاد شود از جمله سلول های خونی تا خون سالم تولید کنند. 🍭 کسانی که به دیابت نوع دو مبتلا هستند (قند خون شیرین) می توانند روزه بگیرند ولی برای اینکه به بیماری افت قند خون شدید مبتلا نشوند چند عدد خرما در سحر و افطار بخورند.😋 ♦️در افراد سالم، ده روز اول ماه رمضان، قند خون کاهش می یابدو در ده روز دوم بالا می رودو در دهه ی سوم متعادل می شود. ✨ در روایت است که دهه ی اول ماه رمضان دهه ی رحمت است و دهه ی دوم مغفرت و دهه ی سوم آزادی از آتش دوزخ✨ 💵 مستحب است انسان اول افطار صدقه دهد و این علامت آن است که انسان به فکر اقشار آسیب پذیر جامعه می باشد😌 👈 دوم چیز افطاری دادن به افراد است. انسان باید اهتمام به گرسنگان و دیگر مسلمانان باشد. 🌙 کما اینکه ما در دعای ماه رمضان می خوانیم:  🔆 اللهم اغن کل فقیر و یا اللّهم اشبع کل جائع و یا اللّهم اکس کل عریان. مسلمانان باید رنگ الهی بگیرند و خود به مفاد این دعا عمل کنند.👆 این دعاها قید ندارند و هر فقیر و گرسنه ای را شامل می شود.🙏 ✔️ همچنین است سایر دعاهای ماه رمضان که باید به مفاد آنها علاوه بر خواندن آنها عمل کرد. ✅ اگر کسی حاجت یک مؤمن را برآورده کند ثواب شهیدی را داردکه در راه خدا در خون خود غلطیده است:🏹 @Javaher_Alhayat ┅──.──🦋──.─┅
࿐🔹❒۝○❸○۝❒🔸࿐ 🔆الْحَسَنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ شُعْبَةَ فِي تُحَفِ الْعُقُولِ، عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع أَنَّهُ قَالَ لِعَبْدِ اللَّهِ بْنِ جُنْدَبٍ يَا ابْنَ جُنْدَبٍ الْمَاشِي فِي حَاجَةِ أَخِيهِ كَالسَّاعِي بَيْنَ الصَّفَا وَ الْمَرْوَةِ وَ قَاضِي حَاجَتِهِ كَالْمُتَشَحِّطِ بِدَمِهِ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يَوْمَ بَدْرٍ وَ أُحُدٍ وَ مَا عَذَّبَ اللَّهُ أُمَّةً إِلَّا عِنْدَ اسْتِهَانَتِهِمْ بِحُقُوقِ فُقَرَاءِ إِخْوَانِهِمْ الْخَبَرَ[1]🔆 🦋در روایت دیگری از امیر مؤمنان علی علیه السلام آمده است:🔰  وَ بِنَا يَدْفَعُ‌ اللَّهُ‌ الزَّمَانَ الْكَلِبَ[2] 🌷در روایت است که فردی که می گیرد، خداوند خودش متقبل او می شود و یا حتی خود او پاداش روزه ی انسان قرار می گیرد. 🌹در فاعلیت خداوند که صاحب فضل است هیچ شک و شبهه ای نیست بلکه در قابلیت ما شک و شبهه وجود دارد. ✨ جهل، غفلت، گناه عمدی و مانند آن در ما ایجاد مانع می کند. ⚠️اگر افراد جامع تصمیم به خوب شدن نداشته باشند هیچ چیزی نمی تواند آنها را خوب کند. 🔺حتی اگر انبیاء و معصومین نیز در میان آنها باشند. 👌🏻انسان باید معرفت خود را زیاد کند و علت و فلسفه ی روزه شرعی را بداند و بر اساس خود عمل کند 🦋تا زمینه ی تشریف فرمایی مولی صاحب الزمان (عج) نیز فراهم گردد 🤲دراین ایام دعاگوی ما نیز باشید التماس دعای فرج....یامهدی🌹   ✥✥✥✥࿐☀࿐✥✥✥✥   📑 منابع 🔻 ⓵⇤مستدرک الوسائل، میرزا حسین نوری، ج9، ص50، حدیث26. ⓶⇤ بحار الانوار، علامه مجلسی، ج52، ص316، ط بیروت. @Javaher_Alhayat ┅──.──🦋──.─┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طبیبِ جان
࿐🌸○✨﷽✨○🌼࿐ #آموزش_مباحث_طب #درس پنجم (روزه) ←موضوع→ " روزه‌ی شرعی(2)
••••─━━⊱✦☀️✦⊰━━─•••• ⇱ به ابتدای جلسه ی سی وسوم ⇳🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
31734_655.mp3
6.38M
࿐❒○🌙﷽🌙○❒࿐ ✨سلام امام زمانم! ✨سلام مولای من! ✨سلام آقای من! کاش این رمضان، آخرین رمضان بدون تو باشد 😭 https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba ࿐❒❢○🌼🍀🌸○❒❢࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽࿐࿐🐬࿐•°o.O 👈🏻جهت دسترسی راحت به مقالات مختلف کافیه روی متن بزنید 🔰 📜 بررسی خواص ضد دیابتی آویشن 📜 مروری بر گیاهان دارویی(شوید) 📜مروری بر گیاهان دارویی(ریحان) 📜 مروری بر گیاهان دارویی (باریجه) •°o.O🐠🦋🐠•°o.O
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بررسي اثر ضد ميكروبي اسانس آويشن شيرازي بر منحني رشد و توليد شيگا توكسين 2 باكتري.pdf
264.5K
—✧✧🦋✧ ﷽ ✧🦋✧✧— ۵ ✍بررسی خواص ضد میکروبی(آویشن) @Javaher_Alhayat —✧✧🔹✧ 🦋 ✧🔸✧✧—
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸سلام علیکم ✨روز جمعه شما بخیر و سلامتی 🔰عزیزانی که در مباحثات فعال بودند و بعنوان برگزیدگان انتخاب شدند و اسامی آنها در گروه اعلام شده 👈جهت همکاری با مجموعه و فعالیتها و آموزشهای بیشتر در یک گروهی دعوت میشوند ان شاءالله موفق باشید🍀
✨واقعا در حال حاضر قصد ورود به جریان درمانگری را به صورت علنی و شفاف و گسترده نداریم!! 🔰تمام تمرکز ما روی مبانی و آموزش هست ✨اما خب بعضی از این درمانها، ما را هم خوشحال میکنه و گفتیم با شما هم درمیان بگذاریم تا در خوشحالی ما سهیم باشید
طبیبِ جان
✨واقعا در حال حاضر قصد ورود به جریان درمانگری را به صورت علنی و شفاف و گسترده نداریم!! 🔰تمام تمرکز
📌بنده حقیر چند وقتی هست که بخاطر مشغله در بحث آموزش، مشاوره و درمان ندارم خودمون هم از این بابت ناراحتیم اما خب باید صبور باشیم و نیرو پروری کنیم👌🏻
✅حالا ان شاءالله سعی میکنیم، روزانه یکی دو نوبت در خدمت شما سروران گرامی باشیم. دعا بفرمایید🙏🏻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
࿐❒🎊🌙﷽🌙🎊❒࿐ 🌷نمی دانم چه گویم از وجودش 🌷 تمام عـــرشیان محو سجودش ✨حسن را لطف یزدان بی حساب است ✨که قدر و شان ایشان در حجاب است 🦋 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، کریم اهل بیت بر همه ی شما عزیزان مبارک باد. 🌹دراین شب پر از خیر و برکت ما رو از دعای زیباتون بی بهره نذارید https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba ࿐❒❢○🌼🍀🌸○❒❢࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طبیبِ جان
✨واقعا در حال حاضر قصد ورود به جریان درمانگری را به صورت علنی و شفاف و گسترده نداریم!! 🔰تمام تمرکز
💠یکسری پستهایی درباره مبانی و رویکرد فکری که نسبت به علم طب داریم میگذاریم...خیلی خوب و با دقت مطالعه بفرمایید👇
•┈┈••✾🍃1🍃✾••┈┈• 🎙آیت الله میرباقری: ⚡️ «عُرَفا، فلاسفه و دانشمندان» باید در انبیا باشند نه در انبیا. «گاهی کسانی، سه طبقهٔ مرجع و‌ موازی در کنار انبیاء تعریف می‌کنند: عرفا، فلاسفه و دانشمندان. ‌عرفا طبقهٔ مرجع در شهودند؛ فلاسفه طبقهٔ مرجع در علوم عقلی و علوم نظری هستند؛ و دانشمندان هم طبقهٔ مرجع در كارآمدی‌های علمی هستند. این نحوه طبقه‌بندی پذیرفتنی نیست. ما طبقه موازی در کنار انبیاء تعریف نمی‌كنیم.‌ این‌ها باید در طول انبیاء قرار بگیرند. در دستگاه حق، همه‌‌ این‌ها زیرمجموعه انبیا تعریف می‌شوند. 👈 آیا برای حل معضلات علمی باید به دانشمند رجوع كرد؟ بله. آیا نیاز داریم به هوشمندی؟ بله. آیا نیاز داریم به محاسبات نظری؟ بله. آیا نیاز داریم به شهود؟ بله. ولی آیا‌‌ این‌ها مستقل از انبیاء هستند؟ هرگز. بلكه معیار صحتشان به تبع وحی تعریف می‌شود. البته آن دستگاه منطقی كه می‌خواهد صحت را كنترل كند باید حتماً منطقش به حجیت و به تبعیت از وحی برسد. معنای این حرف آن نیست كه همه علوم، نقلی بشود. معنی علم دینی، علم نقلی نیست. علم دینی این نیست كه در آیات و روایات بگردیم و یك گزاره‌ای پیدا كنیم که در باب مسائل علوم باشد و بعد بگوییم این گزاره دینی است. معیار دینی بودن این است كه جریان فرهنگ دین و زبان دین در حوزه علوم وارد شود.» (۱۳‌۸۴) •┈┈••✾🍃🌺🍃✾••┈┈•
•┈┈••✾🍃2🍃✾••┈┈• ⚡️ فرضيه‌هاي مي‌توانند از آزمون و عبور کنند و اثبات شوند. لذا «تجربه‌پذیری» نمي‌تواند تنهاشاخصۀ باشد. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: « تک‌شاخصه‌ای نیست، بلکه سه‌شاخصه‌ای است که اين سه شاخصه بايد در تمامي مراحل شكل‌گيري ادراك و فرآيند پيچيده آگاهي انسان حضور داشته باشد و در مجموع، هماهنگيِ اين سه شاخصه است كه مي‌تواند معيار صحّت باشد: شاخصه اول، است. بر اساس اين شاخصه، زمينه‌ها و مباني علوم بايد مستند به وحي و بر اساس اتكاء به علوم برتر الهي به دست آيد. شاخصه دوم، گذر از بستر است؛ يعني پيش‌فرض‌هاي توليد شده بايد از بستر عقلانيّت منسجم نيز عبور كند. شاخصه سوم، كارآمدي عيني و ، به‌معناي پاسخ‌گويي در_عينيت است. بنابراين، معيار صحّت، فقط پاسخ‌گويي و كارآمدي در عينيت نخواهد بود، بلكه در صورتي كه اين سه شاخصه، در تمام مراحل پيدايش علم با هم حضور داشته باشند، معرفت يا علم حاصل، معرفتي حق و ثابت و صحيح خواهد بود. به اين ترتيب نمي‌توان ادعا كرد دين در مرحله داوري دخالت نمي‌كند، البته اگر داوري فقط به آزمون‌پذيري تعريف شود، ديگر مرتبط به دين نيست؛ اما اگر مرحله داوري تنها از طريق استناد به عينيت تمام نشود و مؤلفه‌هاي ديگري همچون هماهنگي و انسجام، و نيز پيش‌فرض‌ها و مفروضاتِ حاصل از حوزه معرفت‌هاي وحياني هم، در آن دخيل گردد، بايد براي هماهنگي در عينيت يك ارائه داد. اگر معيار صحّت، مرکب از «استناد به وحي، عبور از عقلانيّت منطقي و منسجم، و آزمون‌پذيري» باشد، كه در همه مراحل به شكل تركيبي اثرگذارند، در مرحله داوري نيز مانند ارزيابي ميزان انسجام عقلانيِ نظريه يا فرضيه، بايد ميزان استناد و هماهنگي نظريه با وحي نيز ارزيابي و اثبات گردد. به عنوان مثال، رويكردهاي مختلفي در وجود دارد كه همگي به‌نسبتي آزمون‌پذيرند؛ يعني در مقامِ تجربه و آزمون، اثبات‌پذير، ابطال‌پذير يا پاسخ‌گو هستند. و در تحليل سلامت انسان‌ها متفاوت عمل مي‌كنند. توصيف اين دو رويكرد از بيماري نيز با يكديگر متفاوت هستند. در طب قديم، عواملي مانند مزاج، تراكم مزاجي، طبيعت سرد، گرم، خشك و تر مأكولات يا بحث تعادل مايعات بر اساس اخلاط اربعه، از مباحث بسيار مهمي است كه در تحليل‌هاي طب مدرن مورد استفاده نيست. بر اساس اين تحليل‌ها، بيماري بر اساس علائمي تجربه‌پذير و گاهي علائم باليني و آزمايشگاهي تشخيص داده و درمان مي‌گردد. در طب جديد، علوم ديگري تعليم مي‌گردد و پس از فرضيه‌سازي، در مقام آزمون درمان صورت مي‌گيرد. حال با فرض وجود تحليل‌هاي متفاوتِ اين دو شيوه، از "واقعيّات"، كدام‌يك صحيح هستند؟ آيا تجربه‌پذيري و يا آزمون‌پذيري در فرضيات، باب فرضيات را محدود مي‌كند؟ آيا هميشه يك فرضيه از بوته آزمون بيرون آمده و اثبات مي‌شود يا آن كه فرضيه‌هاي مختلف نيز از عهده يك آزمون بر‌مي‌آيند و ثابت مي‌شوند؟ اگر پذيرفته شود كه فرضيه‌هاي متفاوتي مي‌توانند از عهده آزمون خاصي برآيند و اثبات شدند، ديگر آزمون‌پذيري نمي تواند تنهاشاخصۀ معيار صحت باشد. به اين ترتيب، آزمون‌پذيري و حتي فراتر از آن، كارآمدي عيني نيز يكي از شاخصه‌هاي حقّانيت است، اما علاوه بر اين، شاخصه‌هاي ديگري همچون انسجام عقلاني و استناد ايماني نيز مي‌تواند وجود داشته باشد.» •┈┈••✾🍃🌺🍃✾••┈┈•
•┈┈••✾🍃3🍃✾••┈┈• ⚡️ «واقع‌گرا» بودنِ معرفت، به‌معنای دینی‌بودنِ آن نیست. واقع‌گرایی باید از بستر «تعبد به وحی» عبور کند. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: 🔹 ما باید مسائل جامعه را با روش‌های علمی حل کنیم، منتها علم چیست و روشش چیست؟ این روش‌ها چه نسبتی با واقعیت دارند؟ و چه نسبتی با علوم پیشینی دارند؟ همین چیزهایی که ما در بسیاری اوقات، بدیهی تلقی می‌کنیم، در دنیای علم، بدیهی تلقی نمی‌شود. همین که علم می‌خواهد نظریه‌پردازی کند، یک مفروضاتی دارد و همان‌ها محل بحث هستند که این مفروضات کجا اثبات شده‌اند؟ 🔹 فی‌المثل، طب سلولی، و طب سنتی، نسخه‌های مختلفی می‌دهند و همه هم ناظر به واقعیت هستند. آن کسی که می‌گوید انسان دارای مزاج و اخلاط اربعه است و تعادل مایعات را بر اساس اخلاط اربعه تعریف می‌کند و بیماری و سلامت را به مزاج و تعادل مزاج برمی‌گرداند، او می‌گوید و آن کسی هم که بیماری و سلامت را به رفتار سلولی بدن و ترشح غدد و اینها برمی‌گرداند، او هم می‌گوید ، هر دو هم نسخه می‌دهند. هر دو هم جواب می‌دهد. حال، کدام واقعی است؟ هم مدرن، معطوف به است، هم ، معطوف به است و هم ، معطوف به است و هیچ‌کدام نمی‌گویند ما خلاف واقع داریم حرف می‌زنیم. همه هم، در عمل جواب می‌دهند. 🔹 ما باید به دنبال کارآمدی در جهت خاص باشیم. ما می‌گوییم علوم «جهت‌دار» هستند؛ یعنی هم، مفروضات دارند و هم کارآمدی در جهت دارند. ما هم واقع‌گرا هستیم و می‌گوییم علم ما با واقعیت نسبت دارد اما اگر این نسبتِ به واقع، از بستر تعبد به وحی عبور کرد، حجیت دارد. کارآمدی تنهاملاکِ حجیت نیست. مگر هر چه کارآمدی داشت، حجیت دارد؟! این همه انواع مختلف خمری که، با مصارف مختلف، در غرب درست می‌کنند، آیا کارآمدی دارد؟ بله. آیا حجیت دینی هم دارد؟ خیر. "کارآمدی" که دلیلِ دینی بودن نیست! معرفت، بی‌نسبت به واقع نیست و الا کارآمد نمی‌شد؛ ولی نسبت با واقع، دینی بودن را تمام نمی‌کند. •┈┈••✾🍃🌺🍃✾••┈┈•
•┈┈••✾🍃4🍃✾••┈┈• ⚡️ طب مدرن، جزئی از الگوی توسعه است. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: 🔹 طب مدرن و بهداشت مدرن، جزئی از است و با مدل اقتصادی و سیاسی و فرهنگی‌ آن، و با زندگی صنعتی، همخوان و هماهنگ است. 🔹 اگر شما بهداشت مدرن را از فناوری مدرن جدا کنید، آیا چیزی باقی می‌ماند؟ آیا می‌توانید الگوی بهداشت مدرن را با سطح دانش و فناوری دویست سال قبل تأمین کنید؟ اگر شما مهندسی پزشکی را حذف کنید، حتما یک جایی‌ نقص پیدا می‌کند. اینها به هم پیوسته هستند. نگاه ساده و بسیط به طب مدرن موجب می‌شود که در برابر آن مغلوب ‌شویم. 🔹 در تولید طب اسلامی، متناسب با فضای زندگی خودمان، باید یک طرح جدی و متقن و و داشته باشیم. 🔹 اسلام منکِر تجربه و مطالعات میدانی و نظری نیست. اما اینکه مطالعات میدانی و آزمون‌وخطا را قبول دارد، معنایش این نیست که را مدیریت نمی‌کند و را ارائه نمی‌دهدhttps://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba ࿐❒❢○🌼🍀🌸○❒❢࿐