eitaa logo
طبیبِ جان
106.5هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
3هزار ویدیو
102 فایل
🌺طبیبِ جان... همراهی برای جسم و جان 💎مجموعه تخصصی تربیتی جواهرالحیاة 🍜تغذیه @Taghzieh_tabaie_amzaj 💼آموزشگاه @Amoozesh_Javaher 📞مشاوره @Setare_mobin 💞همسرداری @Delbarkade 🛍️فروشگاه @FJawaher ⚘ارسال نظرات @Rahnama_javaher
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰از دیشب تا حالا، عزیزان درباره لبو برای ما مطالب زیادی فرستادند که بله در فلان روایت از چغندر منع شده است، کاملا درست میفرمایید ⭕️اما سروران خوب ما، قرار نشد ما اخباری باشیم، بالفرض هم اگر خواستیم اخباری باشیم باید به این روایاتی که مصرف خود چغندر را هم میفرمایند، عمل کنیم: 1⃣ نِعْمَ الْبَقْلَةُ السِّلْق‏ 2⃣ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى رَفَعَ عَنِ الْيَهُودِ الْجُذَامَ بِأَكْلِهِمُ السِّلْقَ وَ قَلْعِهِمُ الْعُرُوق‏ 3⃣ مَرَقُ السِّلْقِ بِلَحْمِ الْبَقَرِ يَذْهَبُ بِالْبَيَاض‏ 4⃣ فَعَلَيْكَ بِالسِّلْقِ فَإِنَّهُ يَنْبُتُ عَلَى شَاطِئِ الْفِرْدَوْسِ وَ فِيهِ شِفَاءٌ مِنَ الْأَدْوَاءِ وَ هُوَ يُغَلِّظُ الْعَظْمَ وَ يُنْبِتُ اللَّحْم‏ 5⃣ يَشُدُّ الْعَقْلَ وَ يُصَفِّي الدَّم‏ ✅این روایات در مدح خود چغندر و مصرف آن است. منابع این روایات هم خیلی قوی هستند مثل وسائل الشیعه و الکافی کلینی و الوافی فیض کاشانی و... 📚حالا ما بعد از تحقیقاتی که کردیم، پست های مربوط به چغندر را گذاشتیم. یعنی چغندر و یا برگ آن باید مطابق و و حسب نیاز استفاده ‌شود، برای برخی بیماریها هم روشهای استفاده مختلفی دارد، مثل خورشت گوشت گاو و چغندر برای درمان برص https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba ═════●⃟ ᪥ ⃟●᪥᪥᪥════
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴آیا پزشکی نوین کرونا را درمان میکند؟! 🎥در رابطه با جریان کرونا در کشورهای خارجی و نقد سیستم پزشکی نوین و مافیای پشت بهداشت، در درمان کرونا است. https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba ═════●⃟ ᪥ ⃟●᪥᪥᪥════
⁉️یه سوالی داشتیم از خدمتتون: 17800×500000=? چند میشه؟! 🤔 و اینکه 365 هم شد 459
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا سیدتی و یا مولاتی یا فاطمه المعصومه یا بنت موسی بن جعفر...❤ عمه سادات سلام علیک...✋ اقبــــال عَجـَـم بودقدم رنجھ نمودید یک فاطمہ‌هم،قسمتِ ایران شده‌باشد.. ..🌼 ۲۳ربیع الاول، سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله‌علیها) به شهر قم...🇮🇷 ┏━━━━•❅•°•🌷•°•❅•━━━━┓ ❍ @JAVAHER_ALHAYAT ❍ ┗━━━━•❅•°•🌸•°•❅•━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍درباره جریان آیت الله اراکی و تکفیر آیت الله سید کمال حیدری 🔸قطعا محتوای صحبتهای آقای حیدری قابل نقد و اشکال است، برخی از اظهارنظر های ایشان نیز واقعا خلاف مسلمات شیعه است. درباره اینها صحبتی نداریم و اینجا جای بحث نیست. 👈صحبت ما با این طرف است! 🔸چرا قبل از یک صحبت، نصیحت، مناظره و... تکفیر میکنیم آیا سیره معصومین علیهم السلام این بوده است؟! آیا مناظرات حضرت امام رضا علیه السلام بهترین برخورد با منحرفین فکری و اعتقادی نبود؟! آیا در معارف دینی جدال احسن نداریم؟! ✅بله تکفیر و تفسیق و محاربه هم داریم. اما اینها بعد از ارشاد و مناظره و صحبت و... است. مخصوصاً کسی که جایگاه ویژه ای نزد شیعه دارد را باید با درایت بسیار با او برخورد کرد 🔺تکفیر بی مقدمه بین علمای شیعه خودش ایجاد اختلاف است و یک دستاویزی برای دشمنان 🔹انحراف صحبتهای ایشان از مدتهای بسیار گذشته بود مثلا مواضع ایشان در باب حقوق زنان و عدم توجه به روایات و اصل قرار دادن آیات، چرا از همان زمان اقدامی نکردید؟! 🔸آقای اراکی لطفا تکفیر و طرد بی مقدمه را بین شیعه باب نکنید. قطعا این رفتار شما مضراتش بیش از منافعش است. توضیح شما درباره بیانیه تان را نیز خواندیم، اما بازهم بر این رفتار عجولانه خود مصرّ بودید! 🔹کرسی آزاد اندیشی بگذارید. جلسات مناظره برقرار کنید، صدها راه را امتحان کنید. شاید جناب آقای حیدری با مناظرات و مباحثات با شما متنبه میشدند و تغییر رویه میدادند. ▫️رفتار شما الگوی جامعه و بالخصوص حوزویان میشود. خواهشمندیم روش مناظره محوری را قوت ببخشید نه برخورد سخت! ▪️متاسفانه این فضای برخورد چکشی بین خودی ها در حوزه های علمیه بعضا دیده میشود. وقتی جناب آقای اراکی بی مقدمه یک شخصی را اینطور میکوبند، این رفتار در بین سطوح پایین حوزه و بین طلاب تبدیل به یک فاجعه میشود و برخی طلاب بدون هیچ دانشی و بدون هیچ بحثی با مخالفین، انگ میزنند و این و آن را تکفیر میکنند https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba ═════●⃟ ᪥ ⃟●᪥᪥᪥════
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مذهبی‌های محترم! خدا از شما بیشتر انتظار تغییر داره ... ➕معرفی تکنیک برای دوری از تحجر و تحول گریزی
👈این بنر رو برای مخاطبین ایتا تو گوشیتون بفرستید. اینکار چند دقیقه بیشتر وقتتون رو نمیگیره. واسطه سلامتی و زندگی بخشی به بقیه باشید برای فردا شب دوتا نسخه فوق العاده داریم😍 کرونا که شاخ نداشت اما شاخ و گردن کرونا رو شکستیم💪 ما ثابت کردیم که کرونا بسادگی مثل آنفولانزا درمان میشود✅ منتظر باشید🔅
امشب این دعا هست حتما قرائت بفرمایید🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐سلام وقتتون بخیر ⚠️یکی از اساسی ترین مشکلات برای برخی افراد مشکل خودارضایی هست. 👈امروز یک جزوه ای تقدیمتون میکنیم که در مدیریت و درمان این بیماری بسیار مفید هست 🔹درمان این مشکل بدون دانش طبع و مزاج و تغذیه، یکم سخت هست 🔸در این جزوه ما سعی کردیم بر اساس دانش طبع و مزاج، راهکارهای تغذیه ای، محیطی و رفتاری تقدیم کنیم 🔝والدین و مربیان آموزشی حتماً دانلود کنند 🔖جزوه رایگان هست و پرداخت هزینه اختیاری(هزینه این جزوه هزارتومان هست) 😊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شعر طنز یه جوان در مورد دوران مجردی در حضور رهبر انقلاب لبخندهای زیبا و دلنشین رهبری رو ببینید دلتون شاد بشه☺️ https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba ═════●⃟ ᪥ ⃟●᪥᪥᪥════
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴تلقی ما از معجزه یک امر بیهوده و غیرعالمانه نباشد 🔸معجزه یک حجت و برهان الهی است که بنابر مصلحت و حکمت الهی بر مردم یک زمان عرضه شده است. امام صادق- علیه السلام - در تعریف معجزه می‌فرماید: «و المعجزه علامهٌ الله لا یعطیها إلا انبیاءهُ و رُسُلَهُ و حججه لیعرف به صدق الصادق من کذب الکاذب 👈"معجزه" نشانه‌ای از خداوند است که آن را جز به پیامبران و فرستادگان و حجت‌های خود نمی‌دهد، تا به وسیله‌ی آن، راستگویی (مدّعیان ارتباط با خدا) از دروغگویی (مدّعیان دروغین) شناخته شود.[بحارالانوار،ج۱۱، ص۷۱] 🔹یکی از بزرگترین معجزات الهی قرآن کریم است که این معجزه هم جنبه هدایت، بشارت و انذار دارد و هم بر اساس عقل و حکمت الهی است. یا دیگر معجزات انبیای الهی که هم فاعل آن عاقل و عالم است چون نبی و رسول است و هم فعل عاقلانه است چون مصدر اصلی آن خداوند تبارک و تعالی است و فاعل آن نیز حکیم است 🔸حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنافداه نیز اگر بخواهند با معجزه در جریان تحقق ظهور نقشی داشته باشند کاملا عقلی و بر مبنای مشیت الهی است. اگر منتظران ظهور نیز منتظر یک معجزه برای تحقق ظهور باشند نیز مشکلی ندارد، زیرا انتظارِ یک فعل عاقلانه و عالمانه و بر اساس مشیت الهی هیچ منافاتی با انتظار عالمانه ندارد. هر چند که مراقب باشیم این انتظار ما را از دیگر جنبه های زمینه سازی ظهور حضرت، باز ندارد و همچنان در مسیر مجاهدت و تلاش و انجام وظیفه باشیم. ✍سید روح الله حسینی https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba ═════●⃟ ᪥ ⃟●᪥᪥᪥════
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❗️ هشدار: چرا نرخ فوتی‌های در ایران، دو برابر نرخ میانگین جهانی است؟ https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba ═════●⃟ ᪥ ⃟●᪥᪥᪥════
✅ هماهنگیِ بین «معرفت‌های دینی و معرفت‌های علمی»، نيازمند هماهنگیِ روش‌ها و متدلوژی‌های آنهاست، و هماهنگیِ روش‌ها نیازمند فلسفۀ روش (فلسفۀ شدن). 💬 استاد سید محمدمهدی میرباقری: 🔸 منظومۀ عقلانيت اجتماعی بايد اولاً به‌صورت جزاير مستقل عمل نكنند، بلکه به‌صورت پيوستار عمل كنند و ثانياً، اين منظومه، متعبّد به وحي باشد و بر اساس مديريت ديني شكل بگيرد. 🔸 معرفت‌هاي ديني و نظری و تجربي در اين منظومه بايد مستند به وحي شوند و معرفت ديني، متغيّر اصلی باشد. در اين صورت، بايد مأموريت تفقه ديني گسترش پيدا كند و وارد عرصه‌اي شود كه بتواند نيازهاي دانش‌هاي تجريدي و تجربي به مفروضات اساسی را تأمين كند. 🔸 اگر تفقّه دينی به‌دنبال پاسخ‏‌گويیِ به مفروضات علوم تجربي و علوم تجريدي نباشد، نمي‌تواند در موضع متغيّر اصلي در منظومه‌ معرفتي بشر قرار بگيرد، بلكه ممكن است دانش‌هاي ديگر، معرفت‌هاي ديني را تحت‌تأثير قرار دهند و فقه نيز عرفي شود؛ يعنی در تعامل بين فقه و دانش اقتصادي، روان‏‌شناسي، جامعه‏‌شناسي و ساير دانش‌ها، آن دانش‌ها، عينيت را بازسازي كنند و معرفت ديني را تابع شرايط عيني تغيير دهند. 🔸 معنای ديني‏‌سازیِِ اين فضاي كيهانی آن نيست كه عقل و تجربه و شهود را تعطيل كنيم، بلکه می‌‏خواهيم مبتنی بر دين، آنها را شکوفا کنيم. هم‏چنين، وحی را حوزۀ‌ موازي با شهود و تعقل و تجربه فرض نمی‌‏کنيم و معيار صحّت هر يک را جدا تعريف نمی‏‌کنيم تا هركدام معيار صحّت مستقل و روش تحقيق مستقل از ديگری داشته باشند؛ بلكه اين منظومه‌ کلان تعقّل بايد مبتني بر يك نظام هم‏اهنگ روش تحقيق اتفاق بيفتد كه در آن، استناد به وحي و محاسبات نظري و عقل تجربي و نيز شهود، به هم پيوسته عمل مي‌كند و چگونگی کاربردی کردن فرهنگ دين نشان داده می‌‏شود. به عبارت ديگر، يك در اين منظومه‌ وجود دارد؛ چرا که اگر جزاير مستقلي با معيار صحت‌ها و روش تحقيق‌هاي مختلف درست کنيم، يك به وجود نخواهد آمد و به طور طبيعی يك تصميم‌گيري منسجم هم نخواهيم داشت؛ چرا که تصميم‌گيري‌ها در مقياس توسعه، كلان و خُرد، ناشي از عقلانيت اجتماعي هستند و چنانچه عقلانيت اجتماعی داراي يك پيوستار مناسب نباشد، اين تصميم‌گيري‌ها نيز جزيره‌اي خواهد شد. 🔸 شكل‌‏گيري پيوستار ديني در فضاي عقلانيّت اجتماعي نيازمند نرم‌افزارهايي است كه بتواند تحقيقات را در حوزه‌هاي مختلف به‌گونه‌اي سامان دهد كه همه‌ آنها، مستند به دين شوند و همچنين جايگاه تعقل، تجربه و احساس و شهود انسان در كنار تعبّد به وحي محفوظ بماند. اين امر به يك نياز دارد که بتواند حوزه‌هاي مختلف را به‌صورت پيوسته ببيند و حوزه‌ فقاهت را با حوزه‌ دانش‌هاي تجريدي و تجربي، مرتبط كند و بالعکس. اين نرم‌‏افزار، ايمان به وحي را معيار اصلي صحّت قرار مي‌دهد و در عين حال، معيار صحّت حتماً به كارآمدي تجربي و هم‏اهنگي نظري هم قيد مي‏‌خورد؛ در اين صورت، روش تفقّه ديني با روش‌هاي تجربي در هم تنيده می‌شوند و در یکدیگر ديده مي‏‌شود. 🔸 بنابراين، این نرم‌افزار به‌دنبال ناديده گرفتن جايگاه مطالعات تجربي، مطالعات ميدانی، محاسبات نظري و شهود بشر نيست بلكه به دنبال برقراري نسبتي بين اینها بر اساس تعبّد و استناد به وحي است. 🔸 نظام روش تحقيق به عنوان دينی، بايد به گونه‌اي شکل بگيرد كه تحقيقات را به هم پيوند دهد و بتواند انعكاس آنها را در یکدیگر مشاهده كند. 🔸 روش‌های تحقيق نيازمند به هستند. فلسفه روش تحقيق عهده‏‌دار هماهنگي روش تحقيق‌‏هاست. اين فلسفه مي‌‏تواند فعل تحقيق را تحليل و مدل‏‌سازي كند، و زمينه هم‏اهنگ شدن تحقيقات اجتماعي را فراهم آورد؛ يعني اين فلسفه هم توليد نرم‌‏افزار و هم سازمان‌دهي مديريتِ آن را به عهده دارد. «فلسفه‌ روش تحقيق» را مي‏‌توان نظريه راهنما هم ناميد. اين نظريه بايد در حوزه تفقه ديني و حوزه دانش‌هاي تجربي و تجريدي، هم‏اهنگ ارائه دهد و موجب تعامل محصولات آنها شود. در غير اين صورت، اگر روش تفقه ديني با روش‌ها و تحقيقات تجريدي و تجربي تعامل نداشته باشد، هم‏اهنگ‌‏سازي محصولات آنها دشوار خواهد بود. به عبارت ديگر، قابليت انعكاس دانش‌هاي ديني در حوزه تجريدي و تجربي و نيز انعكاس دانش‌هاي تجربي و تجريدي در تفقه ديني را دارا باشد. بنابراین، فلسفه روش تحقیق عهده‌دار چنين تعاملي در هم‏اهنگي حوزه‌‏های تفقه ديني و حوزه‏‌های علوم تجريدي و تجربي نظام روشگان است. اگر روش علم اين قابليت را نداشته باشد كه مفروضات اساسي حوزه دين را بپذيرد و مانند روش‌هاي پوزيتيويستي عمل كند، هرگز امكان توليد علم ديني وجود نخواهد داشت؛ هم‏چنان كه علم فلسفي الهي نيز به اين ترتيب توليد نخواهد شد؛ لذا به نظريۀ راهنمايي نيازمنديم تا زمينه اين كار را فراهم كند.» @Javaher_Alhayat
⚠️همانطور که قول داده بودیم، امشب دوتا نسخه داریم. تا ساعتی دیگر بارگزاری خواهد شد😇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا