طبیبِ جان
📋این متن را با دقت بخوانید : ⭕️بدیهی است که امور تجربی را باید با روش تجربی مورد بررسی قرار داد و ام
✅ هماهنگیِ بین «معرفتهای دینی و معرفتهای علمی»، نيازمند هماهنگیِ روشها و متدلوژیهای آنهاست،
و هماهنگیِ روشها نیازمند فلسفۀ روش (فلسفۀ شدن).
💬 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
🔸 منظومۀ عقلانيت اجتماعی بايد اولاً بهصورت جزاير مستقل عمل نكنند، بلکه بهصورت پيوستار عمل كنند و ثانياً، اين منظومه، متعبّد به وحي باشد و بر اساس مديريت ديني شكل بگيرد.
🔸 معرفتهاي ديني و نظری و تجربي در اين منظومه بايد مستند به وحي شوند و معرفت ديني، متغيّر اصلی باشد. در اين صورت، بايد مأموريت تفقه ديني گسترش پيدا كند و وارد عرصهاي شود كه بتواند نيازهاي دانشهاي تجريدي و تجربي به مفروضات اساسی را تأمين كند.
🔸 اگر تفقّه دينی بهدنبال پاسخگويیِ به مفروضات علوم تجربي و علوم تجريدي نباشد، نميتواند در موضع متغيّر اصلي در منظومه معرفتي بشر قرار بگيرد، بلكه ممكن است دانشهاي ديگر، معرفتهاي ديني را تحتتأثير قرار دهند و فقه نيز عرفي شود؛ يعنی در تعامل بين فقه و دانش اقتصادي، روانشناسي، جامعهشناسي و ساير دانشها، آن دانشها، عينيت را بازسازي كنند و معرفت ديني را تابع شرايط عيني تغيير دهند.
🔸 معنای دينيسازیِِ اين فضاي كيهانی آن نيست كه عقل و تجربه و شهود را تعطيل كنيم، بلکه میخواهيم مبتنی بر دين، آنها را شکوفا کنيم. همچنين، وحی را حوزۀ موازي با شهود و تعقل و تجربه فرض نمیکنيم و معيار صحّت هر يک را جدا تعريف نمیکنيم تا هركدام معيار صحّت مستقل و روش تحقيق مستقل از ديگری داشته باشند؛ بلكه اين منظومه کلان تعقّل بايد مبتني بر يك نظام هماهنگ روش تحقيق اتفاق بيفتد كه در آن، استناد به وحي و محاسبات نظري و عقل تجربي و نيز شهود، به هم پيوسته عمل ميكند و چگونگی کاربردی کردن فرهنگ دين نشان داده میشود. به عبارت ديگر، يك #معيار_صحّت_تركيبي در اين منظومه وجود دارد؛ چرا که اگر جزاير مستقلي با معيار صحتها و روش تحقيقهاي مختلف درست کنيم، يك #پيوستار_عقلاني به وجود نخواهد آمد و به طور طبيعی يك تصميمگيري منسجم هم نخواهيم داشت؛ چرا که تصميمگيريها در مقياس توسعه، كلان و خُرد، ناشي از عقلانيت اجتماعي هستند و چنانچه عقلانيت اجتماعی داراي يك پيوستار مناسب نباشد، اين تصميمگيريها نيز جزيرهاي خواهد شد.
🔸 شكلگيري پيوستار ديني در فضاي عقلانيّت اجتماعي نيازمند نرمافزارهايي است كه بتواند تحقيقات را در حوزههاي مختلف بهگونهاي سامان دهد كه همه آنها، مستند به دين شوند و همچنين جايگاه تعقل، تجربه و احساس و شهود انسان در كنار تعبّد به وحي محفوظ بماند. اين امر به يك #روش_تحقيق نياز دارد که بتواند حوزههاي مختلف را بهصورت پيوسته ببيند و حوزه فقاهت را با حوزه دانشهاي تجريدي و تجربي، مرتبط كند و بالعکس. اين نرمافزار، ايمان به وحي را معيار اصلي صحّت قرار ميدهد و در عين حال، معيار صحّت حتماً به كارآمدي تجربي و هماهنگي نظري هم قيد ميخورد؛ در اين صورت، روش تفقّه ديني با روشهاي تجربي در هم تنيده میشوند و #انعكاس_روشها در یکدیگر ديده ميشود.
🔸 بنابراين، این نرمافزار بهدنبال ناديده گرفتن جايگاه مطالعات تجربي، مطالعات ميدانی، محاسبات نظري و شهود بشر نيست بلكه به دنبال برقراري نسبتي بين اینها بر اساس تعبّد و استناد به وحي است.
🔸 نظام روش تحقيق به عنوان #نرمافزار_پیوستارسازی دينی، بايد به گونهاي شکل بگيرد كه تحقيقات را به هم پيوند دهد و بتواند انعكاس آنها را در یکدیگر مشاهده كند.
🔸 روشهای تحقيق نيازمند به #فلسفه_روش_تحقيق هستند. فلسفه روش تحقيق عهدهدار هماهنگي روش تحقيقهاست. اين فلسفه ميتواند فعل تحقيق را تحليل و مدلسازي كند، و زمينه هماهنگ شدن تحقيقات اجتماعي را فراهم آورد؛ يعني اين فلسفه هم توليد نرمافزار و هم سازماندهي مديريتِ آن را به عهده دارد. «فلسفه روش تحقيق» را ميتوان نظريه راهنما هم ناميد. اين نظريه بايد در حوزه تفقه ديني و حوزه دانشهاي تجربي و تجريدي، #نظام_روشگان هماهنگ ارائه دهد و موجب تعامل محصولات آنها شود. در غير اين صورت، اگر روش تفقه ديني با روشها و تحقيقات تجريدي و تجربي تعامل نداشته باشد، هماهنگسازي محصولات آنها دشوار خواهد بود. به عبارت ديگر، قابليت انعكاس دانشهاي ديني در حوزه تجريدي و تجربي و نيز انعكاس دانشهاي تجربي و تجريدي در تفقه ديني را دارا باشد. بنابراین، فلسفه روش تحقیق عهدهدار چنين تعاملي در هماهنگي حوزههای تفقه ديني و حوزههای علوم تجريدي و تجربي نظام روشگان است. اگر روش علم اين قابليت را نداشته باشد كه مفروضات اساسي حوزه دين را بپذيرد و مانند روشهاي پوزيتيويستي عمل كند، هرگز امكان توليد علم ديني وجود نخواهد داشت؛ همچنان كه علم فلسفي الهي نيز به اين ترتيب توليد نخواهد شد؛ لذا به نظريۀ راهنمايي نيازمنديم تا زمينه اين كار را فراهم كند.»
#ساینتیزم
@Javaher_Alhayat
طبیبِ جان
👈این بنر رو برای مخاطبین ایتا تو گوشیتون بفرستید. اینکار چند دقیقه بیشتر وقتتون رو نمیگیره. واسطه سل
⚠️همانطور که قول داده بودیم، امشب دوتا نسخه داریم.
تا ساعتی دیگر بارگزاری خواهد شد😇
13.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
━━━━✦◯◯﷽◯◯✦━━━━
⑬←ارائه ی نسخه ی درمانی بسیار ساده کرونا توسط "دکتر احمد سوزنچی برای درمان انواع سرماخوردگی ها "
🔰جواهرالحیاة مرجع تخصصی درمان #کرونا
@Javaher_Alhayat
════✧✤✾ ⃟✾✤✧════
━━━━✦◯◯﷽◯◯✦━━━━
⑭←ارائه ی نسخه ی درمانی ساده کرونا
💥←توصیه ها ی کمک به درمان کرونا از زبان آقای دکتر فصیحی متخصص عفونی→
@Javaher_Alhayat
🔺 که با حضور استاد خیراندیش و پزشکان ساختمان پزشکان سجاد در جلسه ای جمع بندی نمودند که با شروع علائم🔰
❍←قرص اکیناسه ۷۵۰ میلی گرم هر ۸ ساعت
❍←کپسول زنجبیل که در داروخانه ها با نامهای ومیگان یا زینتوما وجود دارد دو عدد بعد از هر وعده غذایی
❍← آب سیب روزی یک تا دو لیوان
❍←قطره منتول مالیدن زیر بینی
❍←بخور شامل آویشن بابونه اسطوخودوس و بادرنجبویه
❍←بادکش کردن بادکش کتف بادکش ریه
❍←سوپ با پیاز و سیر فراوان آویشن پونه و بابونه و نعناع فلفلی داخل آن
❍←در کسی که بویایی را از دست داده اسپری رساسینکس داخل بینی که روغن سیاه دانه و روغن زیتون است
❍←در صورت سرفه خلط دار آویشن و عسل، شربت زوفا
❍←در بیمارانی که با ابتلا به کرونا دچار رفلاکس شده باشند شربت آنتی رفلاکس قبل از ناهار و شام تجویز می شود
❍←در صورتی که بیمار علائم گاستروانتریت و اسهال دارد از قرص مرزه استفاده می شود یک قرص بعد از غذا
🔝این درمانها تا ۱۰ روز ادامه پیدا میکند
❀←نکته بسیار مهم:
⛔️ کسی که قرص آزیترومایسین مصرف میکند به هیچ عنوان نباید زنجبیل استفاده نماید می تواند سبب اختلال در ریتم قلب و مرگ شود
⚠️دقت شود بیمارانی که فشار خون بالا دارند قرص زنجبیل می تواند سبب افزایش فشار شود پس بنابراین مراقبت شود
📛در کسی که ضد انعقاد خوراکی مصرف می کند قرص زنجبیل با احتیاط مصرف شود⇦زیرا اثرات ضد انعقادی را افزایش میدهد
👨🏻⚕⇦ایشان در مدت یک ماه کشیک بیمارستان و درمان بیماران کرونایی سه مورد مرگ و میر در بیمارستان شان اتفاق افتاده که بیمارانی بودند که دارای سرطان خون بودند و شیمی درمانی می شدند و بقیه بیماران کاملا بهبود پیدا کردند
❀←پیشگیری از کرونا
✔️کسانی که در تماس مستقیم با بیماران کرونایی هستند برای پیشگیری هر ۱۲ ساعت یک عدد قرص زنجبیل مصرف نمایند
🔰جواهرالحیاة مرجع تخصصی درمان #کرونا
@Javaher_Alhayat
════✧✤✾ ⃟✾✤✧════
215.7K
⚠️نکته مهم درباره مصرف داروها و نسخه های طب سنتی اسلامی
🔴در استفاده از نسخه ها بسیار دقت کنید. نسخه هایی که داروهایی شیمیایی دارند، حتما زیرنظر پزشک استفاده شوند
🎙سید روح الله حسینی
https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba
═════●⃟ ᪥ ⃟●᪥᪥᪥════
طبیبِ جان
🔰دعای مجرب برای محفوظ بودن از شرّ جن و انس بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم بِسْمِ اللهِ خَیْرِ ال
امشب #شب_سوم این دعا هست
حتما قرائت بفرمایید🌷. تو 30ثانیه میتونید بخونید؟! 😇
#ید_الله_مع_الجماعة
7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نادر طالبزاده: با ماسک زدن و مسافرت نرفتن مشکل کرونا حل نمی شود. چرا مسئولین حاضر به بحث علمی در مورد داروها نیستند؟
#کروناهراسی #نفوذ
https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba
═════●⃟ ᪥ ⃟●᪥᪥᪥════
1_569228709.mp3
38.12M
🔶🔹 «بررسی تهدید بیوسایبرنتیک پاندمی کووید-19 از منظر مطالعات راهبردی»
✳️ محورهای موضوعی:
1️⃣ چیستی تهدیدات بیوسایبرنتیک
2️⃣ چرا کووید-19 تهدید بیوسایبرنتیک است؟
3️⃣ ماهیت پاندمی کووید-19 (چیستی)
3️⃣ اهداف پاندمی کووید-19 (چرایی)
4️⃣ روش انتشار و مدیریت کووید-19 (چگونگی)
5️⃣ پاندمی کووید-19، راهبرد جریان صهیونیسم برای پیروزی در جنگ جهانی چهارم و استقرار نظم نوین جهانی مبتنی بر دانش سایبرنتیک
❇️ مهندس شکوهیانراد؛ مورخ: 14 آبان
#کروناهراسی #نفوذ
https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba
═════●⃟ ᪥ ⃟●᪥᪥᪥════
🔺آیت الله سید محمدمهدی میرباقری🔻
«در جنگهای جهانی، دستهایی #امنیت_بشر را گروگان گرفتند و ملتها را زیر چتر نظم سازمان ملل بردند.
امروز هم دستهایی در جهان، با سوءاستفاده از خطر ویروس منحوس کرونا، #سلامت_بشر را گروگان گرفتهاند تا جامعه حقیقی را به نفع جامعه مجازی، لاغر کنند و بشر را زیر چتر حکمرانی مجازی و سایبری، که مدیریتپذیرتر است، ببرند.»
#کرونا
#حکمرانی_مجازی
#کروناهراسی #نفوذ
https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba
═════●⃟ ᪥ ⃟●᪥᪥᪥════