eitaa logo
طبیبِ جان
119.3هزار دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
3.1هزار ویدیو
103 فایل
🌺طبیبِ جان... همراهی برای جسم و جان 💎مجموعه تخصصی جواهرالحیاة 👤مدیریت: سید روح الله حسینی 🍜تغذیه @Taghzieh_tabaie_amzaj 💼آموزشگاه @Amoozesh_Javaher 📞مشاوره @Setare_mobin 💞همسرداری @Delbarkade 🛍️فروشگاه @FJawaher 🚨تبادل، تبلیغات نداریم.
مشاهده در ایتا
دانلود
12.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ای انسان! در هیچ نقطه‌ی حضیضی توقف نکن! حرکتت را در خط تعالی همواره ادامه بده. بدان برای تکامل و رشدیابی تو مرزی وجود ندارد تو فرزند بینهایتی ای انسان! خودت را به دست حوادث و جریانها مسپار! چون خدا تو را آفریده است تا به وجود آورنده‌ی جریانها باشی! 🔸ما را از شهادت که معشوقه مان است نترسانید ❘❙❚ @Javaher_Alhayat ❚❙❘
طبیبِ جان
🔸 در کنار ب م م و ک م م و متراژ قله اورست و... از این مطالب هم به دانش آموزان یاد بدیم. ✅ در این ک
31.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دو عیب بزرگ آموزش و پرورش را 🔺 ⭕️ انتشار به بهانه‌ی سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و دانش‌آموز امام خامنه‌ای: 🔸 اساس آموزش و پرورش ضد دینی بود نه غیر دینی. 🔸 نظام آموزش و پرورش ما یک نظام غرب زده، تقلیدی، مبتنی بر باورها و مبانی پذیرفته در اروپا بود. 🔸 در دوره انقلاب، خیلی کارها در آموزش و پرورش انجام گرفته است. اما نظام آموزش و پرورش تحول پیدا نکرده و همان نظام قدیمی است! ❘❙❚ @Javaher_Alhayat ❚❙❘
طبیبِ جان
┄┅═══••✿ ﷽ ✿••═══┅┄ مجموعه‌ی تخصصی جواهرالحیاة برگزار می‌کند: 🎗دوره‌ی درمان #بیماری‌های_
👆دوره درمان بیماریهای زنان... ❇️ حتماً ثبت‌ نام کنید و با روشهای درمانی طبی آشنا شوید و طبیب منزل خود باشید👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺آیت الله بهجت(ره): شهر بی‌مریض طبیبی به شهری وارد شد و دید هیچ‌کس برای طبابت نزد او نمی‌آید. تفحص کرد و دید یکی از اهالی آن شهر به دیگری می‌گوید: جدم، سیرنشده دست از غذا برمی‌داشت. دیگری به او می‌گفت: پدرم گرسنه نشده غذا نمی‌خورد. طبیب از اینجا علت تندرستی آنها را فهمید و… . 📚منبع: در محضر بهجت، ج۲، ص۲۴۹ @Javaher_Alhayat ▬▬▬▬▬❁❁▬▬▬▬▬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬گفتگوی تکوینی: ▪️مرحوم نراقی (ره) در معراج السعاده روایتی را نقل فرموده اند که این روایت بیانگر شرح تکوینی ارتباط بین زبان و اعضا و جوارح انسان است. در این روایت آمده است: 🔹اعضا و جوارح هر شخصی روزانه یک گفتگوی تکوینی با زبان دارند که اگر قوی شویم می توانیم این گفتگو را بشنویم. ❛❜هر روز صبح زبان به اعضاء و جوارح انسان می گوید، ➖کیف أصبحتم! یعنی چگونه داخل صبح شدید و حالتان چطور است؟! اعضاء و جوارح در جواب می گویند: اگر تو ما را به حال خود بگذاری امر ما به خیر و خوبی است، به تعبیر دیگر اعضا و جوارح در جواب زبان می گویند: ❞ ای زبان! ما تو را در بهترین جای بدنمان قرار دادیم و همۀ ما به همراه فک بالا و فک پائین جمع شده‌ایم تا دژ محکمی برایت فراهم آوریم تا تو در آن راحت باشی و در این دژ هیچ ضربه‌ای به تو اصابت نکند که اگر ضربه‌ای وارد آمد یا دندان بشکند و یا چانه از بین برود. خواهشی که از تو داریم این است که در عوض این همه خدماتی که در حقت کرده ایم تو مردانگی داشته باش و سکوت کن و حرف نزن که اگر تو ساکت باشی ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت، چرا که خیلی وقت‌ها تو کلمه ای می‌گویی و به جای تو ما را کتک می زنند. 💢پس توجه دارید که بسیاری از مشکلات را زیر سر زبان است. لذا زبان باید سکوت کند که طهارت آن در همین سکوت است. 📚منبع: شرح مراتب طهارت، مجلس پنجم https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba 🍃🌸✿●•۰▬▬▬▬▬▬▬▬▬
طبیبِ جان
✨خانه نورانی: ▪️رسول اللّه صلى الله عليه و آله: إنَّ‌ أهلَ‌ البَيتِ‌ لَيَقِلُّ‌ طُعمُهُم؛ فَتَستَني
🔅سلام علیکم. سوال خوبی پرسیدید که دو پاسخ عرض میکنیم: ❇️ صفت کم خوری، ضد پرخوری است که هر دو از صفات نفس حسی حیوانی انسان است و می‌تواند در اثر تمرین و مداومت تبدیل به ملکه شود. پرخوری یعنی افراط در خوردن بدون در نظر گرفتن نیاز جسم که بخاطر شهوت در نفس انسان غلبه می‌کند. 👈 کم خوری در روایات به معنای این است که انسان به اندازه نیاز جسم مصرف کند و اعتدال مزاجی برقرار باشد. به طوری که نه افراط کند و نه تفریط. نه در اثر کم خوری بیمار شود و نه در اثر پرخوری! ➕اسلام اصلا موافق این نیست که انسان انقدر کم غذا بخورد که بیمار شود و سوء تغذیه بگیرد https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba 🍛✿●•۰▬▬▬▬▬▬▬▬▬
طبیبِ جان
🔅سلام علیکم. سوال خوبی پرسیدید که دو پاسخ عرض میکنیم: ❇️ صفت کم خوری، ضد پرخوری است که هر دو از صفا
💢 از طرف دیگر هم می‌شود به این موضوع نگاه کرد که انسان دائما زیاده خواه است. دین حداقل را می‌گیرد که در برخورد با زیاده خواهی انسان، به تعادل برسد! 👆چنین بیانی در کتب اخلاق و عرفان وجود دارد که ما به صورت یک جمله خلاصه بیان کردیم
🔖 یک عبارتی مرحوم ملا مهدی نراقی رضوان‌الله تعالی علیه دارند که میفرمایند: أن الأخلاق بأسرها تابعة للمزاج... همه خُلقیات و روحیات انسان تابع مزاج او است. ➕انسان را بسان یک کارخانه جامع و با هم مرتبط ببینید (عالَم صغیر). حتی یک مهره یا پیچ در یک دستگاه مهم می‌شود و نمی‌توان در دیدگاه کلی، برتری بین نفوس برقرار کرد. حتی شاید بگوییم چون در طبیعت و عالم ناسوت مادی هستیم، وجه مادی بودنمان یعنی جسم و تغذیه، باید اهمیت بیشتری داشته باشد. در این رابطه در کانال قبلا خیلی صحبت کردیم این دو پست را بخوانید: 🔅https://eitaa.com/Javaher_Alhayat/9881 🔅https://eitaa.com/Javaher_Alhayat/10007 @Javaher_Alhayat ◢ ࿐❁☘❒◌🌙◌❒☘❁࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏙ارتباط اخلاط با میزان جرم همانطور که می دانید طبع منشأ خصوصیات جسمی و اخلاقی است که فرد با آن بدنیا می آید و بستری‌ست که تمام اعضا و اندام کودک را از موقع انعقاد نطفه به خود میگیرد، 🍀 طبع هر فرد مانند زمین کشاورزی است که بستری مناسب برای رشد و شکوفایی آنچه در آن است را فراهم میکند. 🏕همانطور که هر زمینی بستر مناسب برای رشد محصولی خاص را فراهم میکند طبع نیز چنین است. بعضی از زمین ها گرم وتر و برخی گرم و خشک، برخی سردوتر و برخی دیگر سرد و خشک هستند. 📚اخلاط در واقع همان محصولی هستند که از این زمین بدست می اید. هر زمینی امکان بروز خلط همسان خود را بسیار بالا می برد. ☜اما گاهی اوقات زمین با بحران هایی در هنگام تولید خلط مواجه می شود به این صورت که بدن تحت یک سری شرایط خاص به تولید نابهنگام و یا بی رویه یک خلط مواجه می شود. ✍ادامه دارد... 1⃣ https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba ═▬▬▬┄═⛔️═┄▬▬▬═